Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
45
Kommenttia
6059
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Silloin, kun minä siellä vielä kirjoitin, kunpa se mollaus olisikin jäänyt edes poliittisiin henkilöihin, mutta jos satuit sanomaan mielipiteen, jonka suuntaisen joku perussuomalainen oli sanonut, niin jo alkoi henkilökohtainen haukkuminen persuksi, natsiksi, rasistiksi.
Kaukana oli asiallinen kritiikki.
Toiseksekseen, vaikka oli aloitus mistä asiasta hyvänsä, ei montaa tavallista kommenttia ehtinyt tulla, kun jo ´´persutus´´ alkoi.
No aikoihin en ole siellä enää ollut, joten en tiedä onko palsta muuttunut.
Voisihan sitä tietysti vilkaista.
01.04.2025 10:43
Kaunista päivää tänäänkin.
Kummitus se vanhalla pirtillä vissiin, kun vaalea epämääräinen läiskä näkyi kamerassa keittiön ovessa.
Mikä lie heijastus.
Kummaa rahinaa rupesi autostakin kuulumaan, no korjaamon mies tarkasti oitis.
Jarrusatula rämänä, saa siihen keskiviikkona uuden.
Juuri, kun olin saanut ahterini ratin taa, soi puhelin. Outo numero-en vastaa-vastaa-no en vastaa-vaastaa ny vaan.
Sisäinen sanavaihto päättyi siihen, että vastasin.
Elenia tulee ja laittaa ilmajohdot alas ja kaapelit maahan mökin kohdalla.
Tulee keväällä katsomaan mistä laitetaan, pitää mennä sitten mukaan katsomaan mistä parhaiten saisi.
Puuta joutuvat jonkin verran sitten kaatamaan.
Sittenpähän ei sähkökatkoja ainakaan kovin usein tule.
No voi Korppis, onhan tuo Sinun lonkkataipaleesi, kuin ´´loputon suo.´´
Hyvä, kun sait lonkkahousut, kyllähän ne tukevat.
En tiedä ovatko samanlaisia nykyään, kuin ennen, vai onko tullut jotain uutta mukaan niihin.
Toivotaan, ettei nyt enää lisäharmeja tulisi.
Itse olen huomannut, että liikkeet ovat vähän kömpelönpiä, kuin ennen.
Kun noita parvekelasejakin pesin, niin tarkasti harkitsin jokaisen jalan siirron.
31.03.2025 19:58
Ensin yrität retorisen kysymyksen muodossa syöttää palstalle ajatusta, että minulla on homolapset.
Nyt taas sanonnan varjolla yrität esittää, että ´´hyväksyn poikkeavuuden, kunhan ei ole minun lapseni.´´
Mitäköhän keksit seuraavaksi?
30.03.2025 18:27
Ei käy.
Onko Sinulla omaisia tai muita läheisiä, kerro heille ja keskustele asiasta.
29.03.2025 20:41
Käväisin mökillä. Ovela hiiri vienyt syötit. Trimmasin loukut uudelleen.
Poika sanoi, että 12 kuvaa tullut, kun hiirulainen käyskennellyt.
Onneksi mulla on semmosta desinfektiosuihketta, jolla voi kissankin tavaroitakin puhdistaa, saa pinnat hyvin siivottua turvallisella aineella.
Paikoin oli tie ihan kaljamalla, kieli keskellä suuta, toivoen, kun ei vaan tuliksi ketään vastaan. No onneksi ei tullut.
Ikkunoita rupesin pesemään, vielä on parveke ja olohuone. Toin mökiltä hyvän pesuliinan, kuskaan sitä mukanani, kun en parenpaa ole löytänyt.
Väinö on niin kiltti.
Kun mulla oli noita ikkunoita auki, sanoin vaan kovalla äänellä ´´ei´´ meni maate olohuoneen tuolille, ei yhtään tunge siihen mun työni keskelle.
Aurinko paistanut koko päivän 10 astetta lämmintä.
Jatkanpa pesuhommia.
29.03.2025 16:51
Yks poika on jolla neljä lasta ja mulla on 5 lapsenlastenlasta.
Homoista ei ole havaintoa , mutta jos olisi, niin mitä sitten.
Työkavereina on ollu ja olen huomannut, ettei homous määritä ihmistä. Se on vain seksuaalinen osa ihmistä.
Joten älä tee vääriä johtopäätöksiä.
29.03.2025 15:30
Jo sanana kummallinen ´´eheytyshoito´´, mikä homoissa ja lesboissa on rikki, että eheyttää pitää.
Sehän on vain yksi synnynnäinen ominaisuus, ihan tavallisella ihmisellä.
Koko homovouhotus on mennyt ihan överiksi.
Jokaiseen TVsarjaankin sijoitetaan homo ja sillä asialla sitten mässäillään.
Aina siitä tehdään kamala ongelma.
Suorastaan ruokitaan negatiivisuutta ja ylläpidetään.
Miksei vaan ihmisten anneta olla mitä ovat, ehdottomasti kielto tuommoiselle eheytyspuoskaroinnille.
29.03.2025 12:44
Joo kyllä siellä Trafin sivuilla tuli käytyä ja hyvissä ajoin se lähetti ohjeet ihan paperikirjeellä.
Siinä lainmuutosvaiheessa tuli se, ettei se korttiin merkitty aika välttämättä pidä paikkaansa.
Mulla se ei vaikuttanut.
Kyllä se hyvä on, että asiaa seurataan. Näkökin on sellainen, joka sataa heiketä nopeastikin.
Minua on kerran yritetty Trafin nimissä huijata tekstiviestillä. En mennyt lankaan.
Väittivät, että laskuni on menossa ulosottoon, on kiire.
No kyseinen laskuni on suoramaksussa.
28.03.2025 22:40
Onpas siellä leväperästä touhua.
Täällä uusitaan kortti 70-vuotiaasta alkaen 5 vuoden välein.
70-vuotis uusinnan kun tekee, ennenkuin 70 täyttää, ei tarvitse lääkärintodistusta, sen jälkeen tarvitsee joka kerta.
Semmonen mutu, että ammattikorteissa on jotain vielä tiukenpaa.
28.03.2025 20:44
Ja minä vaan laiskottelin.
Väinö-kissa sylissä katseltiin kissanpäiviä Eveolta.
28.03.2025 20:37
?????
28.03.2025 16:06
Muuttanut olen ainakin 10 kertaa, mutten kovin laajalla alueella.
Aina olen ikäänkuin ollut valmis paikan vaihtoon.
En ole jäänyt haikailemaan mitään.
Koska olen tälläinen sekoitus introverttiekstroverttiä, sopeudun hyvin.
Maalta kaupunkiin tieni vei, niinkuin monilla. Isoin kaupunki missä olen asunut on Tampere. Siellä vierähti 21 vuotta vakituiseen. Tosin joskus oleskelen siellä vieläkin vähän, veljeni asuu meidän yhteisessä kaksiossa, siellä tulee oltua, velipoikaakin jeesaten.
Nykyään asun 6kk vuodesta, talven, pikkukaupungissa vakituisesti ja toisen 6kk kesäpaikalla.
Kun on asunut/asuu sekä maalla, että kaupungissa, oppii ymmärtämään molempia asumispuolia.
Rakkain paikka ikinä, on tuo kesäpaikka, siellä, jos missä tunnen olevani kotona.
Lykkyä vaan kirjan tekoon, se on vaativa harrastus.
Luin juuri kirjan Punainen noita, joka kertoi 1600-luvulla eläneestä Valpurista.
Kirja oli romaanin muodossa.
Aika paljon lähdeluetteloa. Ei sitä varmaan aina lukijat tule ajatelleeksi, kuinka paljon
taustatyötä kirjoittamiseen tarvitaan.
28.03.2025 14:45
Vuosi sitten uusin ajokortin.
Terv.keskuksessa sairaanhoitaja teki tarvittavat testit, sitten menin lääkärille.
Katsoi testitulokset, kysyi pari kysymystä ja kirjoitti hyväksyvän paperin.
Sen jälkeen menin ajovarmaan. Sattuu olemaan tuossa tien toisella puolen ja pääsi ilman ajanvaraustakin.
Kortti tuli postissa muutaman päivän päästä.
Seuraavalla kerralla pitää mennä yksityiselle.
28.03.2025 14:22
Kukapa kenenkään perimmäisiä syitä tietää.
Tuli mieleen, että Tapanihan taisteli myös maanis-depressiivisen sairauden kanssa, arjessa ei varmaan ollut kovin helppoa.
Kenties suhde saatiin pysymään paremmin raiteillaan erillään asuessa, Ninahan on kuitenkin sanonut, että Tapani oli hänen elämänsä suuri rakkaus.
Kerran olen ollut Kansan konsertissa, oli upeaa.
Lehdessä luki, että hän oli ollut viikon sairaalassa. Jos suoni olisi jäänyt sulkematta, asia olisi ilmennyt kyllä jo aiemmin.
Paremminkin voisi ajatella, että haava on auennut. Olihan siellä tulehdustakin.
No arvailuahan tämä.
28.03.2025 14:08
Saman neuvon antaisin.
Vielä kun vanhalla ihmisellä hoitamaton virtsatietulehdus voi aiheuttaa sekavuutta.
Ei ole hyvä sekään, jos tulehdus leviää munuaisiin.
28.03.2025 13:24
Tuotapa en ole tullut ajatelleeksi. Ei ihan vähän.
Lentäminen on kaikkiaankin kallista puuhaa.
Cessnassa olen pari kertaa ollut nuorenpana ja kerran purjelennolla. (Kaveri maksoi.)
Kun tuota mökkitietä talvella menee, niin potkukelkka mieleen tulee. Vanhalla tilalla niitä ladossa pari kappaletta seisoo, muistoina menneiltä ajoilta.
27.03.2025 20:25
Valtion ja kuntien tiet ja kadut kustannetaan meidän kaikkien verovaroista.
Yksityistiet taas maksaa tienvarren asukkaat ja mökkiläiset.
Ennen saatoi saada valtion avustusta, mutta se on lopetettu.
Hakemuksesta, jotkut kunnat voivat antaa pientä avusta tien hoitoon.
No et kai nyt tosissasi kuitenkaan ottanut tuota lentokoneella menoa.
Eihän sekään onnistu, sen enenpää, kun tiemaksun välttäminen lumessa kulkien.
Huumoriahan ne.
27.03.2025 19:51
Lämmintä kevättä.
Viikon päivät tuli oltua vanhalla plantaasilla.
Pojan kanssa polttopuunteossa metsässä oltiin.
Voi lääh ja puuh, kun ei voimat tahdo riittää enää mihinkään.
Se siitä tuloo, kun vanhuus ja laiskuus kadottaa ennen niin komiat hauikset.
Meinasin läkähtyä, kun pojan kanssa nostettiin traktorin akku paikoilleen.
Viikko sitten meni aika matalalla lentäen 4 kurkiauraa peräkanaa. Ensimmäisessä oli kymmenittäin lintuja.
Joka päivä kuului kurkien ja joutsenten ääniä. Metsässä on jonkun matkan päässä lampi, missä ne poikkeavat.
Joskus lapsena metsän halki siellä taivalsin, se oli silloin, kun susia ja karhuja ei metsissä ollut.
Väinöllä oli kivaa, kyllä rupesi ruokakin maittamaan, kun sai ulkona hiiriä kytätä.
Hyvin tulevat juttuun Paavo-koiran kanssa.
Väinö vaan käy ruokailemassa uuninpankolla, minne koirakaveri ei pääse.
Noita kommenttejanne tuossa lueskelin, paljonpa näyttää olevan asioita, joita ei edes arjessa aina huomaa, mitä noilla verovaroilla on hankittuna.
Tietäkin kulkenut tässä ja kirjastossakin kävin.
Eihän tässä nyt voi muuhun tulokseen tulla, kuin, että hyvinvointivaltiohan tämä.
Noiden tiemaksujen kanssa, kyllä se niin on, että, jos tilukset on yksityistien varressa, lasku tulee, vaikka kulkisit lentokoneella.
27.03.2025 18:05
Minä kyllä ymmärsin, että kysymys oli asenteiden ja mielipiteiden synnyttämistä vaikutteista, ei mistään kopioinnista.
Elämästä, toisista ihmisistä me kaikki saamme vaikutteita koko ajan, joita käytämme omassa toiminnassamme.
Ikäänkuin istutamme omaan elämäämme, aina sitä edes huomaamatta.
19.03.2025 16:25
Luin Valkohaikaran, oli naapurikirjastossa. Oli lainassa, mutta sain sen viikon sisään.
Tykkäsin lukemastani.
Tarina kulki juohevasti ja oli kiintoisa. Luonnokuvauksetkin istuvat hyvin tarinaan.
Piti ihan googlata miltä näyttää tamarindipuu ja kotelohaikara. Täällä ei sellaisia ole.
Kertomuksessa menneisyys, kuluva hetki ja tulevaisuuden toiveet olivat ikäänkuin samaan aikaan läsnä ihmisten arjessa.
Kaikkialla maailmassa ihmisten tunneskaala on samanlainen. Kellä mikäkin voimakkaampi, kellä maltillisenpi.
Olosuhteet, jotka ihminen luo itselleen ja toisille, on kuin meren pinta. Tyynestä hetkestä tsunamiin.
19.03.2025 15:00
4 / 303