Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rollaattorimarsseja järjestetään yli 30 paikkakunnalla.
Marssit ovat avoimia minkäikäisille vaan, rollaattorilla tai ilman.
07.05.2026 12:44
Vuosikausia, on asiasta jauhettu ja epäkohtia julki tuotu.
En usko, että päättäjät eivät tiedä.
Kyllä tietävät, eivät voi olla tietämättä tai ovat tekokuuroja.
On kyse poliittisesta tahdosta. Siitä minne rahat jaetaan.
Vanhusten hoitajien pitäisi olla ehdottomasti suomenkielentaitoisia.
Vaikka vanhus osaisi muitakin kieliä, sairaus saattaa tuoda sen, että vain suomenkieli jää ymmärrettäväksi tai ruotsi, jos se on lapsuuden kieli.
Nyt vouhkataan siitä, kuinka pitäisi saada työntekijöitä ulkomailta.
Entä sitten, kun hekin vanhenevat, eivät ole ikuisesti nuoria työntekijöitä.
Tarvtisevat omankielisiään palvelutaloja tulevaisuudessa.
Yhteiskunnassa on ylipäätään se vika, että kaikki nykyään ajatellaan lyhyellä tähtäimellä.
07.05.2026 12:00
Se oli Tv:ssä ja kyse oli kierukan tähystysleikkauksesta.
06.05.2026 20:22
Jos Sinä opit helposti, (hattua nostan), ei se tarkoita sitä, että se yhtä helppoa olisi kaikille.
On paljon psyykkisiä ja fyysisiäkin esteitä oppimiselle.
Myös ns. tietokonekieli, käsitteet, hyvinkin erilaisia, kun meidän vanhojen oppima kieli.
Lapsena oppimiimme taitoihin saimme opetusta, nyt vanhukset ovat osaksi syrjäytetyt.
Kukapa neuvoisi sillä kielellä, jonka ikäihmiset ymmärtävät.
Kaikilla ei edes ole varaa laitteiden hankkimiseen.
Työssä vielä ollessani tulivat tietokoneet, joten alun sain siellä. Kaikki on siitäkin ajasta muuttunut, mutta olen onnekas, kun on nuoria, jotka auttavat tarvittaessa.
06.05.2026 19:54
Illankorvaa.
Käväisin kotona postin katsomassa.
Muutama orvokki tarttui mukaan puutarhamyymälästä.
Pakkasella voi käydä yöllä, joten eipä vielä muita kukkia kannata laittaa.
Lämpimien päivien myötä, kaikki puut ja pensaat puhkesivat hiirenkorville.
Kohta saa vihdan tehtyä, ei tänään vielä, sauna on kyllä päällä.
Toissapäivänä sain aggregaatin käymään ja täytin alhaalla kaikki vesiastiat, kun sitä sadettakin tuli niin nuukasti.
Jospa ilmat lämpiäisi ja alasaunaan pääsisi.
Tuossa mietin, että enpä taida uskaltaa järveen juosta, niinkuin ennen olen tehnyt.
Verenpainekin vähän temppuilee, muutaman kerran olen tarvittavaa lisäksi ottanut.
Kävin tuossa siivoamassa kalamajan. Katiskan katsoin. 1pieni hauki, päästin kasvamaan.
Ahvenia odottelen. Katiska on pikkulaiturin vieressä, missä paras ahvenpaikka.
Yhtenä yönä ennen puoltayötä kuuluin kaksi kolausta ulkoseinään.
Päivällä kävin katsomassa, ei mitään jälkiä.
Ajattelin, että olikohan pöllö.
Viime kesänä oli kontiaisen kekoja kaikki paikat täynnä ja joka päivä kissa toi ainakin 1 hiiren näytille.
Nyt on tuonut koko keväänä kolme.
Liekö ruoka vähentynyt, silloin pöllötkin lähentyy asutusta.
Leppoisaa pikkulauantaita palstalaisille.
06.05.2026 19:30
Kurkkasin lammikkoon, sammakot siellä rakenteli kutuansa.
Sukeltavat pohjalle aina, kun joku menee sinne katsomaan.
02.05.2026 17:18
Kaunista päivää tänään.
Jo vain, kuulin kuikan huudon, palannut on kesäkonnuilleen.
Pari valkovuokkoakin avanneet kukkansa, näytti sinivuokkokin olevan vielä voimissaan.
Täällä ei alunperin ollut kumpaakaan, toin niitä vanhalta tilalta aikanaan.
Tuossa tuota pihaa laittelin, niitten sähköukkojen mylläyksen jäljiltä.
Täytyy hakea iso pressu varoiksi, jos sattuu kaatosade kohdalle.
Se mokoma huuhtelee kyllä mullat ja siemenet sikin sokin.
Onnentoivotukset korppikselle, juuri tuollaisia ilonaiheita tässä risaisessa maailmassa kaivataankin.
Tuossa oli hiljan Serlachius´ella ilmaispäivä.
Teki mieleni mennä, mutten uskaltanut kuitenkaan, kun ajattelin, että paljon on väkeä ja pöpöjä liikkeellä ja kun tuo kuntoni ei nyt hääppöinen ole, etten vaan mitään tautia saisi.
Ja sitten iltapäiväkahville, näyttää tuo jo tippuneen.
02.05.2026 15:20
Tässähän tämä vappu on mennyt.
Tänään lähtivät niin ala- kuin ylätalostakin miehet ja koira myös.
Väinön kanssa tänne kaksin jäätiin.
Siivoilin asujainten jälkiä niin ylhäällä, kuin alhaalla.
Miniän kanssa viestiteltiin niitä näitä.
En nykyisellään vappua enää juhli,
Lapsena oli pakkojuhlimista, poliittisten kuvioiden vuoksi.
Isä kiersi puhujana maakunnissa. Perhe piti olla edustettuina mukana.
Sitten vaput unohtuivat, kunnes tuli se vappuaatto.
Tampereella oli siihen aikaan Hämeenkadun varrella ravintola nimeltään Hämeensilta, sinne mentiin hissillä ylös.
Siellä vappuaattona kohtasin hänet. Viimeisen avoystäväni.
Työkaverinikin sanoivat, sinä ihan hehkut.
Hän sai kutsun toiseen maailmaan 59-vuotiaana.
Väinökissa nukkuu sängyn jalkopäässä umpiunessa. Nyt kun sää on suosinut, kyllä ulkona olo on maittanut.
Siitäkin kiva kissa, kun nukkuu yöt sisällä, eikä mellasta öihin.
Saattaa pari kertaa pääni kiertää ja asettuu taas nukkumaan.
LInnut ovat ryhtyneet laulamaan.
Onneksi tämä huusholli on niin tiivis, ettei nukkumista häiritse.
01.05.2026 21:09
Noo, en nyt niin kauheesti koe vatvoneeni.
Enkä nyt oikein usko sitäkään, että 3 kommenttiani voisi ehkäistä Demen ja muiden kirjoittelun jatkon.
En ole mielestäni kenellekään rumasti kommentoinut.
29.04.2026 20:43
Lukiessani kyllä mielsin, että oli kyse yhdestä henkilöstä. Toisinaan kyllä tulee luettua vähän huolimattomasta.
Asia voi kyllä olla noin, kun mietit, että kyse onkin kahdesta eri henkilöstä.
Jos asia on noin, niin ensiksi mainitulla vaikutti olevan asiat hyvin.
Täällä kun emme tiedä kenenkään elämän kulkua ja mikä on johtanut mihinkin ja miksi, niin ei sitä kannata kenenkään tuomariksikaan ruveta.
29.04.2026 19:53
En nyt oikein tiedä mitä tarkoitat.
Itse ajattelen, että harvalla on kuusi lasta ja kuusi koiraa, siitä voi jo hyvin arvailla, jos ihmisen tietää, kenestä on kysymys, lisäksi, kun on iranilainen alkujaan, ovat kuitenkin vähemmistöä, erottuvat helpommin väestöstä.
29.04.2026 17:27
Mukavaa, kun ilmat lämpiää ja tuuli asettuu.
Yhtä ja toista sitä jo on tässä jaksanut hommailla, valikoiden.
Mietinpä minäkin tuota kohua mikä Demen tekstistä syntyi.
Ehkäpä se oli liian tunnistettava, kun kysymys ei ollut kantasuomalaisesta.
Muutenkin poikkeavaisia piirteitä elämässä.
Olisi varmaan saanut jäädä kirjoittamatta, mutta parasta viisautta on kuulemma jälkiviisaus.
Sitä en kyllä allekirjoita, että Deme olisi asiaa julkituonut haluavansa kohauttaa tai, että halusi tehdä itsestään kovin suvaitsevaisen.
Ei täällä kukaan aina niin viimeisen päälle ajattele, mitä näppäimiltä laittaa.
Uskoisin, että tarkoitus ei ollut sellainen, miksi se täällä vääntäytyi.
Me suomalaiset naiset olemme tottuneet ajattelemaan, että päätämme itse montako lasta teemme ja montako lemmikkieläintä haluamme vai haluammeko yhtään jne..
Mutta, kun ajattelemme islaminuskoisten maiden naisia, syntymästään asti, joku toinen päättää kaikista asioista.
Jos taas joku pulloon tarttuu niin tukevasti, että alkoholisoituu, mistä me tiedämme, miten pääsemätön tuska siellä takana on.
En oikein jaksa ymmärtää tätä toisen ihmisten kylmää tuomitsemista.
Eipä se taida sen ´´ensimmäisen kiven´´ heittäjäkään olla tämän mailman poikki synnittä päässeen.
29.04.2026 13:37
Tarina siitä, että Magdalan Maria olisi ollut prostituoitu elää sitkeästi.
Asiaa esitettiin 500-luvulla.
Ilmeisesti sekoitettiin juuri tähän syntiseen naiseen, joka voiteli Jeesuksen jalat.
Se, että Jeesus ajoi Magldalan Mariasta 7 pahaa henkeä, ei tarkoita prostituutioita, eikä syntisyyttä.
Ilmeisesti kyse oli sairauden parantamisesta.
Katolinen kirkkokin on virallisesti kieltäny tämän portto-tarinan vuonna1969.
Myös sellaista ilmapiiriä oli, että jotkut tahot eivät pitäneet Jeesuksen ja Magdalan Marian läheisistä väleistä ja edesauttoivat portto-tarinan elämistä.
Maailmahan oli miesten.
27.04.2026 16:14
Äkkiseltään en muista mistäpäin luolista se oli, kun löydettiin vanhoja kääröjä.
Jotka kertoivat Jeesuksen ajoista ja myös Magdalan Mariasta.
Ne ovat tietysti radiohiiliajoitetut.
Ne kertoivat hänestä ihan eri tarinaa, kun mitä raamatusta olemme saaneet lukea.
Hän oli Jeesuksen läheinen, rakas opetuslapsi, eikä mikään portto.
26.04.2026 14:29
Kissalle olen laittanut punkkigeelin.
En itselle koe tarvitsevani mitään sen kummempaa.
Käärmeetkin vain menevät karkuun.
Poika pitää piha-aluetta ruohonleikkurilla matalana, itse annan rehottaa siellä missä voi.
No, kun on eläimiä ja lapsia, niin sen takia piha-alue pidetään matalana.
Siilejä ei ole täälläkään näkynyt.
Pikkulinnut laulelee jo kiitettävästi. Sorsia oli järvellä, korppiparikin jo maisemissa.
Tikkojen tasainen nakutus kuuluu päivät pitkät.
Nyt on hirmuinen tuuli, puuskat melkoisia.
Naapuri tuo koivuhalkoa, kun meinaa käydä vähiin uunipuut.
Ilma on puhdasta, naavaa roikkuu puunoksilla.
Kyllä se kesä sieltä tulevi.
Kurkia odottelen.
Karhutkin heränneet, onneksi ei näillä nurkilla ole näkynyt.
26.04.2026 14:23
Hymistelläkö olisi pitänyt? 😏
22.04.2026 18:46
Minä kyllä näen ironiaa monessakin kommentissa. Mahdollisesti ymmärrän sanan ´´arvostelu´´ eri tavalla, kun jotkut toiset.
En tunnista tuota hymistelyäkään, sellaista ei juuri näe.
On eri asia, jos tykkää jostain toisen sanomasta tai ideasta ja siitä mainitsee myönteiseen sävyyn.
22.04.2026 18:10
Keskustelua peräänkuulutetaan.
Kuitenkin isompi osa kommenteista on toisten negatiivissävyistä arvostelua.
Sitäkö se on, sitten se keskustelu, että etsitään toisten kommenteista jotain ikävää sanottavaa, useinpa vielä väärin vääntäen.
Suomi 24 on aloituksia väärällään, jos jonkinlaisista asioista.
Luulisi löytyvän keskustelunaihetta.
22.04.2026 17:37
ok. Kiitos tiedosta.
21.04.2026 21:08
Silloin, kun mä menin terv.keskukseen ja ne lähetti minut ambulanssilla acutaan Tampereelle, niin
tässä lukee avosairaanhoidon lääkärikäynti.
Siitä perittiin 30,20 euroa.
Onko se sitten eri, kun pääsin terv.keskukseen heti.
Vai onko eri paikoissa eri lailla. En tiedä.
21.04.2026 20:38
4 / 333