Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6442
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Maailmassa tapahtuu paljon myös hyviä asioita.
Ne vaan harvemin ylittävät uutiskynnyksen.
Siksi, että se ihmisluonto on sellainen, että pahaan/kamalaan7huonoon uutiseen tartutaan hanakammin, kuin hyvään.
Medialla on kilpailu kovaa, Klik, klik.
Eikä maailma olisi yhtään paha, jos siinä elävät ihmiset eivät sitä pahaa tuottaisi.
Sanotaan, että joukossa tyhmyys tiivistyy.
Jos tuota sanontaa vähän analysoisi, voisi sanoa, että samanlainen vetää puoleensa samanlaista. Paha pahaa ja hyvä hyvää.
On joskus ihan hyvä miettiä itsekseen, että kunpaakohan kulloinkin tulee levitettyä.
Se ´´perhosen siiven isku.´´
19.10.2024 14:52
Ylen tekstiTV:n sivulla 585, on hyvää tietoa asiasta.
18.10.2024 20:41
Eilen sitten talvikotiin saavuimme taas puoleksi vuodeksi jäädäksemme.
Kun olin kantanut kaiken sisälle autosta, lähdin heiti tilaamaan pesukonetta.
Kun tulin takaisin, Väinö naukui kamalasti ja säärien hinkkaamisesta ei meinannut tulla loppua.
Luulikohan tuo, että vallan yksin jätin.
Tuohon eteisen pikkukaapin viereen seinustalle, oli jäänyt kissanlelu ja lampun johto oli siinä reunalla.
Väinö innoissaan lelun kimppuun ja sotkeutui johtoon, lamppu lensi eteiseltä kylppärin avonaisesta ovesta sisään.
Vauhdikas alku Väinöllä.
No lamppu hajosi tietenkin. Ikivanha se olikin jo. Sattui olemaan juuri mainoksessa parinkympin pieni pöytälamppu kaupassa. Hain sen tänään sitten.
Pesukonekin tuotiin jo tänään. Oli mukava mies, juteltiin jos jonkinmoista juttua.
Kätevä se kärry, kun sähköavusteisesti tulee toisen pyörät ja kulkee rappuja ylös 1 ihmisen avustamana.
Kyllä siinä touhua riittää, ennenkuin kesä pakettiin saadaan.
Pojan kanssa kaksin laitettiin, kuten aina.
Raskaimmat ovat auton perään siirtää 2 , 60kg akkua ja halkomakone ja sirkkeli.
Veneen kiskominen maalle.
Vaihdettiin jo renkaatkin autooni.
No nyt saa luitaan ja lihaksiaan lepuuttaa. Parin viikon päästä vielä mennään vanhalle kotitilalle muutamaksi päiväksi.
17.10.2024 17:09
En kannata sotaa kenenkään toimesta.
En ole kenenkään puolesta, enkä ketään vastaan.
Kerroin vain, mitä kuulin.
13.10.2024 17:26
Nimetön kansalainen , kertoi Gazasta.
Kun Hamas tuli valtaan, kaikki apu tavalliselle kansalaiselle loppui.
Hamas kaappaa kaikki avustuskuljetukset ja myy ne kalliilla hinnalla ja käyttää myös itse.
Vain ja ainoastaan, omia joukkojaan tukevat.
Jos hakee työtä, kysytään, kannattaako Hamasia. Jos ei, työtä ei heru.
Mikään osaaminen ei merkitse mitään.
Kukaan ei uskalla avata suutaan, koska kohtalo on surkea.
11.10.2024 23:31
Olen asunut yksin jo suurinpiirtein 15 vuotta. Elämäni parasta aikaa. Saan olla ja elää miten itse haluan.
Ymmärrän hyvin myös asian ja tilanteen että pitkäaikainen puoliso poistuu rinnalta.
Meillä ihmisillä on niin erilaisia tilanteita elämänmme varrella.
Täällä on usein (mielestäni) liian yksipuolisia näkemyksiä.
Se mikä on minun/sinun elämääsi ei välttämättä ole toisen elämän kulun asiaa.
Ehkäpä voisimme jotenkin ymmärtää toistemme ajatusten ja elämänkulkua.
11.10.2024 21:32
Minunkn mielestäni noita mainitsemiasi asioita ei pitäisi kenenkään omistaa, vaan ne kuulu meille syntymäoikeuksina.
Veden johtamisesta kerrostaloihin ja sen puhdistamisesta voi ottaa kohtuullisen korvauksen, mutta vedestä sinällään ei.
Se on todella perusoikeus.
Kukaan ei sitä itse ole kehittänyt, vaan se on ja pysyy.
11.10.2024 21:19
Näin se kaavailtu laki vaan menee.
Siis omistussuhde.
Nähtäväksi jää mitä se vaikuttaa, mutta niin kuin aiemmin sanoin, yhtään vesihuoltolaitosta ei ole myyty, vaikka se nykyisen tilanteen vallitessa on täysin mahdollista
11.10.2024 21:14
Sadetta pitää.
Ehdin aamusta käydä kotona ja ruokakaupassa, vielä polttopuut hakemassa, ennen sadetta.
Sitten jo piti pistää sadetakkia päälle, kun nauloja ja vasaraa hain varastosta.
Savu haisi, kun astuin autosta ulos arvasin, että naapuri on paikalle tullut.
Olikin laittanut viestin, että polttaa roskia.
Tuossapa nyt aikani kuluksi innostuin semmoisen paremman siivouksen tekemään vessaan.
Eipä tuolla ulkona nyt viitsi olla.
Saas nähdä, kuinka sähköt pysyy, vielä ei ole tuuli vielä kovin suurta, lehtiä kyllä lentelee.
Anneli Kannolta olen lukenut yhden kirjan. Kunhan tästä kotiudun ja tieni kirjastoon taas vie, niin aion katsoa, luulen, että löytyy muitakin hänen kirjojaan.
Nuorena olin kovakin lukemaan, nykyään siitä on tullut talvihuvia.
Kesäelämään kun on tullut paljon muuta.
Leppoista illan jatkoa itse kullekin.
09.10.2024 17:15
Jos lokakuun seesteisyys on tätä, mitä onkaan marraskuu.😕
09.10.2024 14:05
Tällä hetkellä laki ei kiellä myymästä vesihuoltolaitoksia, kukaan vaan ei ole myynyt.
Uusi laki tarkoittaa sitä, että vastaisuudessa ei voida myydä, kun vain 49%.
Eli, että joka tapauksesa päätösvalta säilyy yhteiskunnalla.
09.10.2024 14:02
Huomasin, että oikeammin vastasitkin Tepalle, mutta kuten tiedät, rekatulle tulee se vastaus näyttöön, aloitetussa rivissä, vaikka se olisiki jollekin toiselle välissä.
Nappasin sen vain siitä.
08.10.2024 20:12
Kovin tarkkaan en ole tutkaillut, taitaa olla molenpia.
Jokusen päästäisen olen pistänyt merkille. (Nokkahiireksikin sanottu.)
Maamyyrän kasoja on tänä vuonna ollut ennätyksellisen paljon.
Nyt on ollut hyvä kesä siitä, että hyttyset loppuvat juhannuksen aikaan ja hirvikärpäsiä näin vain muutaman, vaikka metsässä ja metsän reunassa olen alituiseen.
Nopeasti aika kuluu, kesäkin meni, kuin lentäen.
08.10.2024 20:07
Et varmaan odotakaan, että rupeaisin täällä ketään erityisesti osoittelemaan.
Ketjua lukemalla itse kukin voi tehdä omat johtopäätöksensä.
08.10.2024 15:03
Kyllä se hämmästyttää kummastuttaa vanhaa kulkijaa, tämä alituinen kränääminen ja ikivanhojenkin asioiden vatkaaminen.
Tuo Kaarinahan oli rahvaan nainen ja oli ennen kuulumatonta, että Erik korotti hänet kuningattarekseen.
Joskus keskiajalla jo tuli käytäntö myös ns. morganaattisesta avioliitosta, jos aateliin kuuluva nai alenpiarvoisen, ei puoliso, eikä mahdolliset lapset saaneet oikeutta omaisuuteen, eikä arvonimiin.
Aleksanteri II muistaakseni oli toisen vaimonsa kanssa morganaattisessa avioliitossa. (En ihan varma muistikuvastani)
Kävin alatalolla, keräsin uppopumpun kauheen pitkä letkunsa kanssa suureen saaviin, se kun lojui vielä terassilla.
Niin ja yhtä pitkän sähköjohdon.
Lupasivat sadetta huomiseksi, ei talvisuojaan viitsi märkänä viedä.
Syyskauneutta kaikille silmille luonto näyttää.
08.10.2024 14:49
Tätä uudistustahan väännettiin 15 vuotta, kyllä siihen mahtuu useampi hallitus, joissa kaikki suuremmat puolueet ovat olleet mukana.
Niin, jotta pata kattilaa jne.....
08.10.2024 12:39
1-7 kk vuoden alusta. Yksityisten lääkärien kelakorvaukset, olivat vuonna 2023, 19,3 miljoonaa euroa ja vuonna 2024, 50,6 miljoonaa euroa.
08.10.2024 12:34
Erikillä oli myös mielenterveydellisiä ongelmia.
Hän kun taisteli vallasta veljensä Suomen herttua Juhanan kanssa, niin Juhanan ja Katariina Jagellonica olivat myös Erikin vankina.
Muistaakseni ainakin Gripsholmin linnassa.
Juhanallahan oli ennen Katariinaa rakastajatar, Kaarina hannuntytär. Isänsä puolelta tavallinen ihminen, mutta muistaisin joskus lukeneeni, että olisi ollut äitinsä puoleltä Tottien sukua.
Molemmat Kaarinathan päätyivät Kangasalle. Maununtytär Liuksialan kartanoon ja Hannuntytär Vääksyyn.
07.10.2024 21:09
Samaa mieltä edellisen kanssa, itse se on valintansa tehtävä.
Aluevaalit ovat myös, niissä pitäisi ihmisten älytä äänestää. Sehän koskee suoraan meitä kaikkia.
Olisi tärkeää saada edustajia omalta alueeltaan.
07.10.2024 19:46
Onhan se vanhusasiainvaltuutettukin olemassa, jonka pitäisi asioita ajaa.
Sinne toimistoon voi kyllä s-postia lähettää ja kait soittaakin.
Kunnissakin on nykyään näitä vanhusneuvostoja.
Vai pitäisikö lähteä Mannerheimintielle istuskeleen. Tämmöinen vanha, kyllä tarvii jakkaran mukaan.
07.10.2024 19:40
41 / 323