Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
profiilit
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6448
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiitos kaunis, Mira
06.08.2024 18:27
Kiitos kaunis Liekko.
06.08.2024 16:47
Kiitos kaunis, Tepa.
06.08.2024 14:58
Kiitos kaunis anoille 9.50 ja 10.06.
06.08.2024 13:58
Onnittelut Liekko, itse täytin viime viikola 75.
Ilahdun aina nimmerkkisi nähdessäni.
Ajattelusi kulkee paljolti samaa rataa kuin omani.
06.08.2024 00:36
Kun katselin niitä nuoria rippilapsia, niin ihan tuli tippa silmään, kun mietin. miten paljon tulevaisuudentoiveita ja haaveita he mukanaan kantavat.
Mielessäni toivotin heille kaikille hyvää elämää.
05.08.2024 12:41
Kiitos vaan, olen isomummu jo viidelle pikkuiselle.
En ole vielä ulkopuolista työvoimaa tarvinnut, itse olen vielä kykenevä tekemään monia asioita.
Pistäähän se miettimään, kun joka päivä ikää tulee lisää, että kauanko jaksaa.
Ei sitä nykyäänkään enää jaksa siihen malliin, kun esim, 5-10 vuotta sitten.
Pojan kanssa yhdessä tehdään ja tarvittaessa nuoremmistakin polvista apua löytyy.
05.08.2024 12:33
Tänään nautin jostakin.
Siis nuoremman pojantyttäreni konfirmaatiotilaisuudesta.
Nuoria oli 22. Miten kauniita ovatlkaan tytöt ja komeita pojat.
Kirkko oli täynnä sukujaan ja ystäviään.
Omallani on 3 kummia, kaikki paikalla.
Juhlat vietettiin vanhemman pojantyttäreni kotonona.
En ole eläissäni nähnyt niin hienoa ja erikoista kakkua minkä hän oli tehnyt,
Ristinmuotoinen, kertoi, että melkein 1,5 tuntia meni koristelussa, kun itsekin opetteli asiaa. Tulos oli upea.
Siellä kun on tilaa ja neljäs sukupolvi (minusta lukien)plus muiden läheisten pikkuiset
touhuavat ja myös pihalla on tilaa ja lapsille leikkivälinetä.
No nyt täytyy lopettaa, poika ja koira tuli alatalolta.
04.08.2024 19:07
Miten viisautta hankitaan?
Tiedon hankintaan meillä on kaikenlaisia välineitä.
Voiko järjellä hankkia viisautta.
Aistellako keräämme tuota kaikkea, myös sillä ns. kuudennella.
Joskus tulee ajatelleeksi, miten arjessaan käyttää monia erilaisia esineitä, ihan itsestään selvästi, eikä ymmärrä mikä on se alkujuuri, miksi ne tottelevat ohjaamista.
03.08.2024 13:31
Tietysti pitäisi yrittää ymmärtää. Enpä tiedä sille rajaa laittaa, mutta monessa asioissa on eri näkökulmia, erilaisia taustoja.
Joistakin voi osaa ymmärtää ja osaa ei.
Toinen asia on sitten se mitä hyväksyy ja mitä ei.
Voi myös olla asioita, joita ei itse ymmärrä, mutta hyväksyy niiden olemassaolon.
03.08.2024 13:09
Miksi luulet, etten Sell-lan kirjoituksia lue ja miksi luulet, etten ymmärrä mitä tuo mainitsemasi kommentti sisälsi.
Kun sanoin ´´jossain muualla´´ se tarkoittaa , jossain muualla. Se ei tarkoita, että kehoittaisin nimenomaan tekemään asiasta oman ketjun.
Enkä minä edes kehoittanut mitään, vaan käytin sanaa ´´toivottavaa.´´
30.07.2024 14:05
Kylmätotuus
Olet oikeassa
Aikoinaan korppiksen kommentit olivat liikaa joillekin ja ymmärsin senkin kyllä.
Mutta sitä en ymmärrä, että vuosikausiksi jäädään ruopimaan joihinkin sanomisiin ja pilataan Sellan aloitukset toisensa jälkeen.
Sitäpaitsi Korppiksen haukkumista riittää ja riittää kommentti toisensa jälkeen, vaikka hän itse ei sano mitään.
Minä kun täällä palstoilla ja ketjuissa käyn, ajettelen, että joistain asioista voisi keskustella,
mutta nämä ´´korppisfanit´´ eivät ymmärrä, että täällä on muitakin ,.
30.07.2024 00:09
Mielestäni olen ollut ihan tasapuolinen.
Jos Sinun mielestäsi asia on toisin, pyydän Sinua kertomaan, missä ei Sinun mielestäsi niin ei ole ollut.
En muista nälvineeni ketään täällä, enkä myöskään hyväksyneeni sellaista.
29.07.2024 23:52
Kyllä vielä jaksan vetää veneen maihin, niin että varmasti pysyy, jos myrskykin tulee.
Olen kiitollinen jokaisesta päivästä, jolloin vielä pystyn toimimaan niin, etä kaikki on hyvin.
Tässä on kaksi naapuria, jotka eivät ole aina mökeillään ja minä olen miltei koko kesän.
Toki apua saisin heiltä mutta jos olenkin yksin , pitää myös pärjätä yksin.
Omaisiani on ajoittain täällä mökkitilalla, vapailla ja lomilla.
Jos niin käy, että jaksaminen loppuu, yksi ratkaisu voisi olla, että, laittaa veneen ankkurirenkaaseen niin pitkän köyden, että voi sen kiinittää maalla jonnekin tukevaan, vaikkapa puuhun, jos niitä on lähistöllä, tai vaikkapa lyödä paalun maahan.
Itse olen tällainen ratkaisujen pähkäilijä, jos joku pulma eteen tulee.
29.07.2024 23:46
Käsityksesi ei ole oikea.
En hyväksy mitään nälvimisiä enkä henkilöön meneviä ilkeyksiä, kenekään kohdalla.
Se , että joihinkin vaikka 5-10 vuotta vanhoihin sanomisiin täällä reagoidaan ja niitä tänne vedellään, ei ole minunmielestäni oikein, eikä oikea paikka.
Tänne tulevat uudet keskustelijatkin ovat varmasti ymmällään.
Mielestäni monien vuosien takaiset riita-asiat eivät kuulu Sellan ketjuun.
Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni.
29.07.2024 22:54
Ano 16.55.
Minä olen ymmärtänyt niin, että tämä Sellan nojatuoliketju, ei ole yksityinen taistelukenttä.
Mikäli haluat jatkuvasti haukkua Korppista, olisi toivottaa, että tekisit sen jossain muualla.
Huomaatko ollenkaan, että tuo paasaamisesi jyrää meitä, jotka haluaisimme keskustelua Sellan viitoittamista asioista ja miksei mukavista rönsyistäkin.
Ei millään pahalla, pyydän Sinua ottamaan meidät muutkin huomioon.
Sitäpaisti ainaisen vihan ja raivon kantaminen sairastuttaa ihmisen.
Ei ole hyväksi, että adrenaliinipitoisuus on aina korkealla elimistössä.
Toivon, että löydät elämääsi iloa ja valoa.
29.07.2024 18:26
Kuvittelin avaavani nojatuolinimisen ketjun.
Taisin erehtyä.
No ihminen on erehtyväinen.
29.07.2024 16:37
Tässä yhden illan olen Väinö-kissan kanssa kahden.
Kävin järvellä soutelemassa pienen lenkin. Laitoin kurkuille tukia, kun satoa näyttää tulevan.
Tein linnunpelätintelineen laiturin penkin päähän. Kakkia tulee niin paljon laiturille,
Poika on lomalla, mutta lähti tänään kotio, kun aamulla on vanhimman pojan perheen muutto, niin auttaa siinä.
Tuossa vähän lueskelin kommentteja, miksi ihmeessä vanhojen ihmisten pitää tuollaista haukkumista ja solvaamista koko ajan yllä pitää.
Kaivaa vuosia sitten olleita kommenttia ja vatkata niitä.
Olen ollut palstoilla 60+sta asti, joten jonkinnäköinen kuva on asioista, mutta miksei vanhojen asioiden jo anneta olla.
Ei ole mielekästä, että palstat ja ketjut pilataan jatkuvasti vahoja riitoja ylläpitämällä.
Ihmismielen pitäisi kyetä siirtymään elämässä eteenpäin, vanhanakin.
Sellalle isot pisteet, että jaksaa tässä vielä toivoa paremmasta keskustelusta pitää yllä.'
Rauhaisaa illankorvaa kaikille.
28.07.2024 22:06
Oletteko katselleet ohjelmaa studio65. Tänään käsiteltiin ärtymistä..
Pidän ohjelmasta siinä pääsee väliin samaistumaan.
Katselin myös Lenitan haastattelun, joka on tullut ennenkin.
Hyvin valotti sitä, että kaikki ei ole sitä mitä ulospäin näyttää.
Olemme jo ikäihmisiä, miksi pitää niin kovin hyökätä ja solvata ja käyttää ikävää kieltä.
Eikö rauha jo voisi laskeutua sielumme elämään.
Vaikka kuinka iloittelisimme maaelämän tasolla.
No se siitä. Tänään olin niillä 5-vuotispäivillä.
Kaikki, koko laumani oli paikalla. Voi miten sydämeni suorastaan pakahtui, kun näin, miten täynnä elämää ovatkaan.
Nuorin pojanpoikani morsiamensa kanssa lähtee huomenna viroon risteylylle ja talveksi ovat tilanneet retken Vietnamiin kuukauden mittaisen.
Vanhin pojanpoika perheineen muuttaa viikon päästä ostamaansa taloon.
Kiitän Luojaa jokainen päivä, että kaikki on hyvin laumallani.
Koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tullessaan tuo, hyvää vai huonioa.
Olkaamme tyytyväisiä, että pystymme vielä täällä kommukoimaan toistemme kanssa ja jättäkäämme huonot ja pahat sanat ja lauseet sanomatta.
Kysykäämme jos joku kommentti askarruttaa, tehkäämme se asiallisesti, niin myös asiallista vastausta voimme odottaa.
Kesä kaunis jatkuu meille kaikille.
21.07.2024 22:22
Tuo linnuntietä noin parinkymmenkilometrin etäisyydellä oleva sääasema näyttää, että klo 17 ja 18 voi ukkostaa, muuten on pilven ja auringon kuvaa.
Ehdin siinä ainakin tehdä klapuja.
Muutama päivä sitten sain hujausviestin Trafin nimissä. Muka lasku maksamatta, joka pitäisi kiireellisesti maksaa, ettei mene ulosottoon.
Kello kilahti, mullahan on suoramaksu.
Katsoin infon. Info ei infoa, vaan meni suomi.fi-sivulle ja kehoitettiin kirjautumaan pankkitunnuksin.
2kelloa kilahti. Muistin lukeneeni, että huijarit ovat myös Trafin nimissä yrittäneet ja johdattaneet ihmiset kirjautumaan juuri suomi.fi.valesivulle.
Sitten soi jo kaikki kellot. Menin katsomaan Iltasanomien digiosastolta.
Juu, juttu oli siellä ja kuva, miten kirjainkin puuttui nimestä.
Tarkistin ja toden totta keskeltä puuttui Trafin nimestä kirjain.
Poistin viestin
Sähköenergialaskua tuossa hiljan katselin, kolmasosa on pelkästään veroja.
On tietty ALV ja vielä erikseen sähkövero.
Jos ajattelee sitä veroa, mikä menee suoraan eläkkeestä ja kaikkea sitä veroa, mitä menee kaikesta, mitä hankkii ja käyttää, niin todellista nettotuloa ei paljon jää.
Silti vaan ollaan valtiona korvia myöten veloissa.
Siitä huolimatta mukavaa päivän jatkoa ja pilkettä silmään.
20.07.2024 14:47
47 / 323