Huomenta ja hyvää Itsenäisyyspäivän alkua, juhlimista koko päiväksi riittää, huipentuen sitten siihen kättely rumpaan.
En ole kovinkaan innostunut tätä juhlimista katsomaan, mutta varmaan jotain sieltä minäkin silmiini saan.
Ei kiinnosta pukuloiste ei muukaan, tiedän että parastaan jokainen yrittää ja kauniina kaikki omalla tavallaan.
Juhlimme 105 vuotta kestänyttä itsemääräämisoikeutta, mikä on arvostettava asia ja toivoisi näin aina olevan
Sodastakin jo 85 vuotta, kallis oli hinta mikä tästäkin koitui, nyt rauhan säilyminen taas vaakalaudalla.
Monen nuorenelämä loppui tuolloin tuskin alkuun pääsemättä, surua ja kaipuuta jälkeenjääneille aiheuttaen,
Ristiriitaisin tuntein ajattelen tätä aikaa, nyt juhlii pieni osa kansalaisista, media hehkuttaa, vuodesta vuoteen näin tapahtuu ja kuitenkin suurimman kansan osan elämä on vaikeuksien kanssa sovittamista. ja paremmasta ei tietoa.
Omaa elämäni sujuu ilman suuria murheita, sairaudetkin sitä luokkaa, että ei aina olisi syytä valittaa.
Itse yrittäen olen elämäni tähän malliin saanut, työtä on aina ollut ja terveyttää sitä tekemään, kaikilla ei sama onni ole mukana kulkenut, vaikeudet monella tapaa kertyneet kuormaksi asti.
Minun elämäni on turvattu, en tarvitse mitään, ne velvoitteiden osuuden pystyn suorittamaan.
Sydäntä särkee katsellessa ja kuunnellessa niistä vaikeuksista mihin liian moni on ilman omaa syytään joutunut.
Auttavia käsiäkin löytyy, mutta kaikkia ne eivät tavoita.
Kysymyksiä herättää, miksi hyvinvointivaltiossa joudutaan avustuksia karsimaan niin monella tahoilla ja keräyksiä tekemään toimeentulon auttamiseksi.
Jakaminen ja oikeudenmukaisuus on tänä päivänä kadoksissa, vaurautta omistaville lisää vaan haalitaan ja unohdetaan vaikeuksissa kamppailevat, joilla vaikeuksia saada tarvitsemiaan lääkkeitä joka päiväisen hoidon ylläpitämiseen.
Niin onnellinen kuin olenkin siitä, että saan elää Suomi nimisessä maassa, huoli ei kuitenkaan poistu katsellessa niitä epäkohtia mitä maassa tapahtuu.
Toivon käännettä parempaan ja yhteiseen hiileen puhaltamisen taidon kasvavan, yksin ei kukaan selviä, tarvitsemme toisiamme, näin voimme toivoa elämän sujuvan kaikilla kohtuullisesti.
Toivon elämän ilon löytyvän myös tämän Itsenäisyyspäivän juhlinnasta, koko kansan taholle, ei kateutta, ei katkeruutta, vaan uskoa paremmasta ja hyvää tahtoa sen toteutumisesta.
Hyvää Itsenäisyyspäivää koko kirjoituspalstalle.
Rauhaisasti Noja-tuolissa ?
271
2295
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä ne eniten tienaavat myös eniten veroja maksavat ja niillä maksetaan sosiaalihuolto.. Suomessa on Euroopan kovimmat tuloverot. Kaikille ilmainen koulutus , lähes ilmainen terveydenhoito ja lisäksi sosiaalihuolto . Ei niitä leikkauksia rikkaille siirretä, ei vaan pysty huonossa taloustilanteessa ihan niin paljon sosiaalietuja ja palveluita tarjoamaan,
- Anonyymi
Kyllä se vaan nyt niin on, että on syötävä siemenperunatkin.
- Anonyymi
Tervehdys hyvät ystävät! Itsenäisyyspäivän Jumalanpalvelus juuri päättyi, tuli oikein hyvä olo, kun sen katsoin.
Oli niin hyvä tilaisuus, saara ja kaikki puheet upposi kyllä ja se musiikki, niin kaunista oli
kaikki ja viimeksi näimme soitettavan Sibeliuksen Finlandia, hienos soittivat!!
Pappi puheessaan varoitti kansan jakautumisesta sanoen, ettei pienellä maalla ole varaa jakautua, ei vaan yhdessä saadaan aikaan paras tulos.
Myös lasten ja nuorten puolesta puhuttiin, että ketään ei saa jättää yksin, vaan yhteisöllisyys ja toiselle avun antaminen ovat kaikkien velvollisuus.
Kiitos siellä esiintyjille!
Hyvää itsenäisyyspäivän jatkoa!
Neeasa Katsoin juhlajumalanpalveluksen ja hyvin puhui Teemu piispa, minun ajatuksia mukaillen ja kaunis tilaisuus kaiken kaikkiaan.
Veroja maksamme kaikki, kukin tulotason mukaisesti, vero ja muista tuloista osa menee sosiaalipuolen hallintaan.- Anonyymi
Hil-la kirjoitti:
Katsoin juhlajumalanpalveluksen ja hyvin puhui Teemu piispa, minun ajatuksia mukaillen ja kaunis tilaisuus kaiken kaikkiaan.
Veroja maksamme kaikki, kukin tulotason mukaisesti, vero ja muista tuloista osa menee sosiaalipuolen hallintaan.Minun mieltäni kohottaa aina, kun maamme päättäjät tuntevat olonsa turvalliseksi ja haluavat olla yksi kansalaisista ja yhteiskuntamme jäseniä. Kaikista presidenteistämme lienee kerrottu tapahtumia. Laajasslo kertoi Stubbista että raitiovaununtarkastaja tarkisti Stubbinkin ratikkalipun. Se kertoo suomalaisuudesta hyvin: että tarkastaja uskalsi tehdä työnsä ja että presidentti kulki terroristeja pelkäämättä julkisilla. Niinistö puolestaan meni tekemään omakotitalonsa lumityöt kun vaalitulos oli selvinnyt.
Koivistostakin kerrotaan että hän kulki usein jalan työmatkansa , ja moni bongasi Halosen Hakaniemen kauppahallissa.
Kyllä meillä tasa-arvo on selviö.
Mkr.
- Anonyymi
Nojatuoli on yhdyssana ilman väliviivaa.
- Anonyymi
Ihanko totta?😂😂😂
- Anonyymi
Huomasin saman. Kuka ihme tekee tuollaisia virheitä.
- Anonyymi
Onnittelut 107-vuotiasta itsenäisyyttään juhlivalle Suomelle!
Vielä' koneella istuessa korjaan tuon virheen aloituksessa, siis 107 vuotta itsenäisyyttä, väärin ilmaisin 105.
Jokin ajatus kai oli kai tuon väliviivan tarkoituksena, onhan monta oikeinkin tehtyä aloitusta.
Aikoja sitten noin laitoin, en nyt edes muista, mistä syystä, hyvä korjaus kuitenkin,, kiitos.
Samoissa ajatuksissa ja tunnelmissa edellisten kanssa seurasin juhlajumalanpalvelusta. Kaunista, arvokasta, juhlamieltä nostattavaa, lämminhenkistä, demokratialle sopivaa. Iloitsin myös virsivalinnasta, etenkin ”Siunaa koko maailmaa” ja ” Ystävä sä lapsien”. Loppuhuipennuksena Cantores Minoresin ja orkesterin esittämä Finlandia nosti kyyneleet silmiin.
Monia liikuttavia hetkiä on koettu myös Tuntematon sotilas -lukumaratonin parissa.
Hyvää itsenäisyyspäivää!
🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮- Anonyymi
Kunnallisvaalit ovat keväällä tulossa.
Sanomalehdestä luin, että Tampereella eräs vasemmistokansanedustaja pyrkii kaupunginvaltuustoon sellaisella kunnallispolitiikalla, joka korjaa maan hallituksen harjoittamaa sosiaalipolitiikkaa.
Kai siellä Varkaudessakin voidaan jotain tehdä kunnallispolitiikan kautta? Katselin tuossa linnan juhkien vastanottoa ihan tiiviisti.
No ei kovin sykähdyttäviä pukuja näkyvyt mielestäni.
Mutta se minkä panin merkille oli, että hoitohenkilökunta, lääkärit, sairaan- ja lähihoitajat loistivat poissaolollaan.
Esittelyssä toistui aika usein sana johtaja.
Käväisin mökillä, vähän piti omenapuun suojausta korjailla ja puupinon suojauasta
myös.
Presidentin rouvan puku oli paras. Se kertoi vihreästä siirtymästä ja samalla se myös kertoi metsän tärkeydestä kansantaloudessamme, siis perinteinen metsän väri,niin minä sen tulkitin.Siis metsän vihreä,- Anonyymi
Eikös nuo lappalaiset ainakin raada niitten porojensa kanssa ? Lapinpukuisia oli valtavasti . Siinäkin raataa ensin opiskelujen kanssa ja sitten kantaa suuria vastuita ja tehdä uhrauksia , että pääjohtajaksi asti ylenee . Kyllä vastuu toisten työpaikoista ja suurista taloudellisista päätöksistä on raskasta kantaa. Henkinenkin työ voi olla hyvin kuormittavaa. Kaikkien ammattia ei mainittu , kyllä siellä varmasti oli myös raskaan työn raatajia, mitä sillä nyt tarkoitatkaan. Lapiolla ei kaiva enää kukaan, suurin osa kyhjöttää tietokoneen äärellä.
Katselin taas pitkästä aikaa itsenäisyyspäivän juhlallisuuksia ylen areenalta. Presidenttipari edusti ja tunnelma oli rennompi ja iloisempi kuin edellisen presidentin vastaanotoilla. Ihmiset hymyilivät, keskustelivat ja vaatteet olivat kauniit, aika värikästäkin ja huomattavasti vähemmän pönötystä.
Kulttuuriväkeäkin oli paikalla, mutta erityisesti huomioin sitä suurta määrää johtajia, neuvoksia ja ylensäkin porvarieliitin edustusta paikalla, paljon Stubbien henkilökohtaisia ystäviä ja lähipiiriä.
Olin aina luullut, että linnan uhliin kutsutaan ansioituneita kansalaisia ja olihan heitäkin joukossa monta, mutta nyt tuli sellainen vaikutelma että riitti kunhan oli tavannut Stubbit jossain, kesäasunnon remontissa, ravintolassa Lapissa, ehkäpä lenkkipolulla tai treeneissä, niin sai kutsun juhliin.
Täältä meiltäpäinkin oli pari kutsuvierasta, toinen niistä laulaja Miriam Bryant, mutta en nähnyt häntä kättelyjonossa.Juhlat juhlittu@
Vieraina nähtiin tänä vuonna pitkän uran tehneitä henkilöitä, jotka ovat omalla alallaan toimineet tienraivaajina, esimerkkeinä ja mentoreina. Lisäksi kutsuttuna on nuoria innovatiivisia osaajia, tulevaisuuden menestystekijöiden parissa työskenteleviä sekä yhteiskunnan ja arjen turvallisuuden takaajia.
Kirjoitti MTV.n uutiset.
Muistelen myös illan aikana kommentaattorin maininneen, että 1/3 osa vieraista oli ensikertalaisia 1700/3, eli noin 567 ensikertalaista.
Olivatko he näitä presitenttimme eliittiystäviä. Tähän vierasjoukkoon on mediakansa vastalauseensa julkituonut.
No, juhlat on juhlittu, olihan ne katsomisen arvoiset. Minun silmiini valaistus sopi hyvin, tarjottavia olisin halunnut enempi nähdä.
Sitä miettii, mitähän olisi päälle pannut ja mitenkähän olisi selvinnyt siellä ihmisvilinässä. No, ei mitenkään, mutta mukana saimme olla arkisissa asuissamme ja aitiopaikalla, omiin sohvatyynyihin nojaten.
Nyt pitäisi alkaa kokoamaan kuusien ympäröimää piparilinnantornia.korpikirjailija kirjoitti:
Juhlat juhlittu@
Vieraina nähtiin tänä vuonna pitkän uran tehneitä henkilöitä, jotka ovat omalla alallaan toimineet tienraivaajina, esimerkkeinä ja mentoreina. Lisäksi kutsuttuna on nuoria innovatiivisia osaajia, tulevaisuuden menestystekijöiden parissa työskenteleviä sekä yhteiskunnan ja arjen turvallisuuden takaajia.
Kirjoitti MTV.n uutiset.
Muistelen myös illan aikana kommentaattorin maininneen, että 1/3 osa vieraista oli ensikertalaisia 1700/3, eli noin 567 ensikertalaista.
Olivatko he näitä presitenttimme eliittiystäviä. Tähän vierasjoukkoon on mediakansa vastalauseensa julkituonut.
No, juhlat on juhlittu, olihan ne katsomisen arvoiset. Minun silmiini valaistus sopi hyvin, tarjottavia olisin halunnut enempi nähdä.
Sitä miettii, mitähän olisi päälle pannut ja mitenkähän olisi selvinnyt siellä ihmisvilinässä. No, ei mitenkään, mutta mukana saimme olla arkisissa asuissamme ja aitiopaikalla, omiin sohvatyynyihin nojaten.
Nyt pitäisi alkaa kokoamaan kuusien ympäröimää piparilinnantornia.Taidetaan olla vähän vanhoja jo eliittibileisiin, laahuksia vetämään perässä ja rappuja nousemaan korkkareissa. Ja liian nuoria vetereaanien juhliin.
Välistäputoajia.
Mutta kyllä vaan, oma tv-tuoli oli paras, lämmin filtti jalkojen päällä ja pikkuinen lasillinen baileysta jolla skoolasin Suomeni itsenäisyydelle.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Taidetaan olla vähän vanhoja jo eliittibileisiin, laahuksia vetämään perässä ja rappuja nousemaan korkkareissa. Ja liian nuoria vetereaanien juhliin.
Välistäputoajia.
Mutta kyllä vaan, oma tv-tuoli oli paras, lämmin filtti jalkojen päällä ja pikkuinen lasillinen baileysta jolla skoolasin Suomeni itsenäisyydelle.Taitaa olla muutakin estettä eliittibileisiin kuin ikä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla muutakin estettä eliittibileisiin kuin ikä.
Ne eliittibileet eivät itseasiassa poikkea tavan bileistä. Ollaan esillä ja tullaan nähdyksi.
Eliittibileitä olen ravintolaurani aikana kokenut. Työntekijän näkökulmasta lähinnä. Vedin vuonna 1988 yhteistyökumppanieni kanssa maaherran uudenvuoden vastaanoton Kaukametsän konferenssi keskuksessa Kajaanissa.
Juhlavieraita oli kutsuttu noin 1000 henkilöä.
Juhlat solui hyvin ja me organisoijat söimme myöhemmin ravintolassa yhteisen lounaan maaherran vieraina.
Vuosi jälkeenpäin sain kutsun maaherran uudenvuoden vastaanotolle Pohjois-Pohjanmaalle. Jouduin kieltäytymään sillä kuopukseni syntyi 21.12.89.
Korppis Anonyymi kirjoitti:
Ne eliittibileet eivät itseasiassa poikkea tavan bileistä. Ollaan esillä ja tullaan nähdyksi.
Eliittibileitä olen ravintolaurani aikana kokenut. Työntekijän näkökulmasta lähinnä. Vedin vuonna 1988 yhteistyökumppanieni kanssa maaherran uudenvuoden vastaanoton Kaukametsän konferenssi keskuksessa Kajaanissa.
Juhlavieraita oli kutsuttu noin 1000 henkilöä.
Juhlat solui hyvin ja me organisoijat söimme myöhemmin ravintolassa yhteisen lounaan maaherran vieraina.
Vuosi jälkeenpäin sain kutsun maaherran uudenvuoden vastaanotolle Pohjois-Pohjanmaalle. Jouduin kieltäytymään sillä kuopukseni syntyi 21.12.89.
KorppisMinä viitsinyt edes reagoida tuohon piikittelyyn.
Mistä kukaan tietää kenenkään bilettämisistä nuoruusvuosina.
Olen edustanut Suomea diplomaattitasolla, pitkien hansikkaiden bileissä, mutta en tietenkään koskaan linan juhlissa, eikä mitään vaaraa että sinne tulisi kutsu joskus.
En edes kadehdi niitä jotka siellä juhlivat. Minulta ei riitä enää virtaa eikä kiinnostusta bilettämiseen.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Minä viitsinyt edes reagoida tuohon piikittelyyn.
Olen edustanut Suomea diplomaattitasolla, pitkien hansikkaiden bileissä, mutta en tietenkään koskaan linan juhlissa, eikä mitään vaaraa että sinne tulisi kutsu joskus.
En edes kadehdi niitä jotka siellä juhlivat. Minulta ei riitä enää virtaa eikä kiinnostusta bilettämiseen.Onkohan sinulla liian herkkä nahka? Minusta tuo ei ollut piikittelyä, vaan ihan totuus, joka koskee kaikkia tällä palstalla höpöttäjiä.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
En edes kadehdi niitä jotka siellä juhlivat. Minulta ei riitä enää virtaa eikä kiinnostusta bilettämiseen.Ai ihan diplomaattitasolla🤣🤣🤣Kyllä tosiaan on alemmuuskompleksit teillä ystävyksillä, kun pikkuhuomautukseen pitää vetää näytille omat nuoruuden juhlinnat. Joku kirjoittajista on voinut Linnan juhlissakin olla mutta ei kaikkea kailota palstoilla. Moni on omia tai lähisuvun tohtorin väitöstilaisuuksiakin juhlinut frakeissa ja iltapuvuissa suinä sentään saavutuksia juhlittu. Mutta pääsittepä taas leuhkimaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ai ihan diplomaattitasolla🤣🤣🤣Kyllä tosiaan on alemmuuskompleksit teillä ystävyksillä, kun pikkuhuomautukseen pitää vetää näytille omat nuoruuden juhlinnat. Joku kirjoittajista on voinut Linnan juhlissakin olla mutta ei kaikkea kailota palstoilla. Moni on omia tai lähisuvun tohtorin väitöstilaisuuksiakin juhlinut frakeissa ja iltapuvuissa suinä sentään saavutuksia juhlittu. Mutta pääsittepä taas leuhkimaan.
Tiesinhän minä että siellä se kenopää kummittelee. Provoon vastataan provolla.
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan sinulla liian herkkä nahka? Minusta tuo ei ollut piikittelyä, vaan ihan totuus, joka koskee kaikkia tällä palstalla höpöttäjiä.
Piikittelyä, jonka piikittelijä tunnusti itse provoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla muutakin estettä eliittibileisiin kuin ikä.
hyvin provottu👍 alkoivat moukkamaisesti rehentelemään 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Missä on/oli mainitsemasi kenopää?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Piikittelyä, jonka piikittelijä tunnusti itse provoksi.
Alemmuudentuntoinen sortuu säälittävästi provoihin aina uudestaan😂
Anonyymi kirjoitti:
Missä on/oli mainitsemasi kenopää?
Tuossa minun kommenttini päällä. Räkä roiskuu niin kuin sananlaskun tyhjännaurajista.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Peruukkipää haukkuu jotain kenopääksi. Kiristääkö karvareuhka?
Anonyymi kirjoitti:
Peruukkipää haukkuu jotain kenopääksi. Kiristääkö karvareuhka?
Jaha, palstahäiriköt vauhdissa, eipä tässä sitten muuta.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Niinpä niin. he eivät ymmärrä sitä, että se on sitä täydellistä nettietiketin hallintaan, kun toista kirjoittaa nimittelee kenopääksi.
Mitä tulee tuohon peruukkipäähän, niin sehän ei ole haukkumista, vaan totuus, jonka olet itse kertonut täällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyvin provottu👍 alkoivat moukkamaisesti rehentelemään 🤣🤣🤣
Huvitti tuo Ploman vastaus ystävälleen ettei viitsinyt reagoida. Kateus iski kuitenkin ystävän leuhkimisen vuoksi ja moukkamaisuuttaan rehentelemällä yritti paremmaksi 😃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huvitti tuo Ploman vastaus ystävälleen ettei viitsinyt reagoida. Kateus iski kuitenkin ystävän leuhkimisen vuoksi ja moukkamaisuuttaan rehentelemällä yritti paremmaksi 😃
Maaherra on kyllä hienompi kuin diplomaatti! Ja versinkin kun saa palvella maaherraa! Olikohan korppijsella pitkät hanskat kun tarjoili?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maaherra on kyllä hienompi kuin diplomaatti! Ja versinkin kun saa palvella maaherraa! Olikohan korppijsella pitkät hanskat kun tarjoili?
Varmaan valkoiset tarjoiluhanskat ettei jää sormenjälkiä välineisiin eikä ihon rasva ja isolut siirry maaherralle.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Voivoi sentään, häiriintyikö heiveröinen itsetuntosi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai ihan diplomaattitasolla🤣🤣🤣Kyllä tosiaan on alemmuuskompleksit teillä ystävyksillä, kun pikkuhuomautukseen pitää vetää näytille omat nuoruuden juhlinnat. Joku kirjoittajista on voinut Linnan juhlissakin olla mutta ei kaikkea kailota palstoilla. Moni on omia tai lähisuvun tohtorin väitöstilaisuuksiakin juhlinut frakeissa ja iltapuvuissa suinä sentään saavutuksia juhlittu. Mutta pääsittepä taas leuhkimaan.
Ei se mun mielestä ole mitään leuhkimista. Ihan normaalia se on ,että monet väittelee tohtoriksi ,puhumattakaan jälkipolvesta. Valtava työmäärä senkin eteen pitää tehdä. Ihan yhtälaillla minä voin kertoa, että olen nuorena ollut heinänteossa, laitettiin heinää seipäälle , keikuin suovan päällä, hoidin 7- päistä karjaa pari vuotta , kun vanhempi sairastui ja nyt aikuisena olin juhlapuvuissa omissa ja myöhemmin lapseni väitöstilaisuudessa.
Molemmat ihan mielestäni kertomisen arvoisia saavutuksia.
Olenkin opettanut jälkipolville, että ” kuka kissa hännän nostaa ,jos ei kissa itse” .
Mitä ihmeellistä siinä on? Paloma.se01 kirjoitti:
Tuossa minun kommenttini päällä. Räkä roiskuu niin kuin sananlaskun tyhjännaurajista.
Aivan ala arvoisia henkilöön meneviä loukkaukseen tähtääviä kommentteja alkoi satamaan sinulle Paloma. Mietinkin mikä on tämän kommentoijan ongelma.
Tuli mieleeni ohje mietitään ennenkuin painetaa lähetä, voimme vielä deletoida viestimme.
Käytän tuota ohjetta.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
En edes kadehdi niitä jotka siellä juhlivat. Minulta ei riitä enää virtaa eikä kiinnostusta bilettämiseen.diplomaattitasolla, pitkien hansikkaiden bileissä ja karvahattu päässä :)
Eipä ole tällaisen taviksen tarvinnut kutsua pelätä.
Puku kyllä olisi ja komia.
Olin 18-vuotias, kun löysin anoppilan vintiltä täyspitkän mustaa pitsiä olevan puvun.
rypytetty kaula-aukko ja vuotärlle tuleva jakku, jossa edessä vierivieressä pitsillä peitetyt pienet napit.
Kun kysyin, mistä puku on peräisin, anoppi sanoi, että on erään kauan sitten kuolleen Fanny-tädin peruja.
Pitsi on tänäpäivänäkin, ihan ehjää ja ryhdikaästä. Ennen tehtiin kestävää.
Eli vanha on, tuulettelen sitä talvisin parvekkeella.
Itse en oikein makuani saa noihin pukuihin, jossa selkä on paljaana vyötärölle asti tai tissivako näkyy.
Niitä oli linnassakin useita.
Päivällä kävi vähän köpelösti, kun kissa sylissä yritin istua tuolille ja kuinka siinä sitten ahteri alkoi mennä ohi tuolista , siinä hätäpäissäni yritin korjata tilannetta, niin mätkähdin kyljeööeni lattialle.
Kuinkas sattui juuri silla kohtaa oli lattialla 3 pistokkeen jakaja, kovaa muovia tietysti.
Suoraan sen päälle.
Nyt sattuu kaikkinaiset liikkeet peijakkaastikin välillä. Onneksi ei särje kuitenkaan.
Ja onneksi on kovat luut.
Kyllähän tästä selvitään sanoi Laakkonen lehemällensä.Huomenet ja hyvää Jean Sibeliuksen päivää ja samalla musiikin päivää myös.
Suomalaista musiikkia on luvattu soittaa koko päivän ja siitä sitten vielä tuonne Itsenäisyyspäivään, miksi kaikki ohjelma, lähinnä musiikki ei ollut suomalaista.?
Näin vanhana ajattelen myös sitä, miksi kaikki vanhat arvostetut musiikki kappaleet on pakko sovittaa uusiksi, minulle perinteet ovat arvokkaita ja niiden koskemattomuus myös suotavaa.
Nämä nyt näitä minun aatoksia, minusta juhla ei vastannut odotuksiani, viime vuosi vei soiton.
Pitkälti olen kanssasi samaa mieltä tuosta pukeutumisesta nykyään, avonaisia kaulaukkoja aina napaan asti, tunnen kiusaantumista moisesta, nyt puvut olivat kuitenkin melko asiallisia tässä juhlassa ja luonto puhutteli väreillään.
Kauniita kampauksia myös oli, olen ylen kyllästynyt noihin pitkiin roikkuviin hiuksiin, jos omistaa pitkän tukan voisi niistä vaikka letittäen saada kauniin kruunun pään päälle.
Tuo puku mistä kerroit Eliaana on varmaan upea, ihastelen aina noita pukuja vanhoista ajoista, esimerkkinä vaikka La Promesan vaatetus.
Melkein samanlaisen" putouksen" koit kuin minäkin, pääni oli hellänä pitkän aikaa, en hyvilläni ole kommelluksesta, mutta jotenkin lohduttaa, että muillekin näitä vahinkoja sattuu.
Kuvittelen, että raha ei vastuuta kasvata, sitä on, tai sitten ei ole.
Toivoisi todella, että vastuun kantajia löytyy ja myös siellä matalammalla, pienemmällä rahalla vastuu kannetaan, jokainen panoksensa antaa.
Aika pian huonosti tehty työ tuottaa koviakin tappioita ja kaupanteko loppuu.
Vastuuta on muillakin, ei vaan isotuloisilla, elämässä kaikki vastaa töistään, iso ansio ei vastuuta kasvata.
Lapion varressa ei todella enää hikeä hankita, lähinnä ajattelin kuorma- autoilijoita, palohenkilöstöä, sairaaloiden toimijoita, kaupan kassoja, mm, kun mainitsin työn tekijöitä.
Samoin ajattelin Paloma tuosta vieraslistasta, hyvä oli katsella omasta tuolistaan ja tykätä paljon tai vähän, mielipiteet varmaan jokaisella omansa.
Ehkä löytyy taas korjattavaa viestistäni, hieman intoa laannuttaa, kun aina joutuu selittelemään, mutta eihän pakkoa ole.
Joulu lähenee, eilen paistoin piparit ja vaikka uuni selkäni takana, yksi pellillinen paloi.
Laatikot tein pakkaseen, lohi on kraavattu ja pakkasessa, paistilihat vielä haalin, samoin rosollitarpeet, pitänee kysyä tyttäreltä mitä voisin jouluruokailuun minäkin laittaa.
Rauhallista menoa ja hyvää mieltä, sitä toivotan.
Olen teemoittanut päiväni askarten etenemiseksi.
Tänään suljin punaiseen postin kuoreen kymmenen maalaamaani jouluaiheista korttia.
Eilen tein piparkakkupytingin. Tänään ehkä vielä voileipäkakkujen massoja pyöräytän.
Hommat ovat hyvin hanskassa, joten väliin voi järjestää palstahauskaa, ilman valkoisia hanskoja.
Korvessa kaikki hyvin.- Anonyymi
Isot sukujoulutko tulossa kun melkein kolme viikkoa ennen voileipäkakkujen täytteet pitää tehdä? Onko ne perinteistä kainuulaista jouluruokaa? . Kyllä ne kermakreemit parissa päivässä jo happanee. Kukas sen piparhökötyksen syö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isot sukujoulutko tulossa kun melkein kolme viikkoa ennen voileipäkakkujen täytteet pitää tehdä? Onko ne perinteistä kainuulaista jouluruokaa? . Kyllä ne kermakreemit parissa päivässä jo happanee. Kukas sen piparhökötyksen syö?
Mitä se sinulle kuuluu?
Anonyymi kirjoitti:
Seuraat kirjoitteluani tiiviisti, mutta et sisäistä lukemaasi.
En passaa en hössää jouluna. En tee jouluruokia vaan suupaloja mennen ja tullen nautittavaksi..
Et ilmeisesti tee juhlavalmisteluja eikä sinulla lie tilojakaan ruokien säilyttämiseen.
Jouluna levätään ja nautitaan jouluvieraiden seurasta ja pöydän herkuista ei organisointikyvykäs emäntä pyöri keittiössä esiliina päällä.
Piparihökötys on aina syöty loppuun jos ei joulupäivinä niin uutenavuonna, kuten ne muutkin herkut, jotka jäävät joululta pakkaseen.
Kun on voileipärullat ja hyytelökakut pakkasessa sieltä niitä on vierasmäärään suhteutettuna helppo nostella syötäväksi.
Yksinkertaista, varaudun viettämään kiireetöntä joulua.
Vein juuri postikortit postiin. Nekin pois käsistä.
Lidlistä löysin jätti ison paahtoleipäpussin, siitä on hyvä tehdä esim. savulohi- ja kinkkukääretorttua.
Ostin Lidlistä myös ison maalauspohjan luppoajan sivellöintiin.
Ei käy aika pitkäksi ja töitten ja harrastusten välillä selkää oikoessa on kiva naputella tänne.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
En passaa en hössää jouluna. En tee jouluruokia vaan suupaloja mennen ja tullen nautittavaksi..
Et ilmeisesti tee juhlavalmisteluja eikä sinulla lie tilojakaan ruokien säilyttämiseen.
Jouluna levätään ja nautitaan jouluvieraiden seurasta ja pöydän herkuista ei organisointikyvykäs emäntä pyöri keittiössä esiliina päällä.
Piparihökötys on aina syöty loppuun jos ei joulupäivinä niin uutenavuonna, kuten ne muutkin herkut, jotka jäävät joululta pakkaseen.
Kun on voileipärullat ja hyytelökakut pakkasessa sieltä niitä on vierasmäärään suhteutettuna helppo nostella syötäväksi.
Lidlistä löysin jätti ison paahtoleipäpussin, siitä on hyvä tehdä esim. savulohi- ja kinkkukääretorttua.
Ei käy aika pitkäksi ja töitten ja harrastusten välillä selkää oikoessa on kiva naputella tänne.Korppis. Koska olet ruuan ammattilainen, voisit pitää ruokavinkki ketjua. Nimenomaan nyt toivon näitä vieraille sopivia tarjottavia joita voi ottaa esiin pakkasesta tarpeen mukaan. Kiinnostaa nuola kala ja kinkku kääretortut. Saiskos ohjeen. Kiitos. Ei ole provo.
Anonyymi kirjoitti:
Korppis. Koska olet ruuan ammattilainen, voisit pitää ruokavinkki ketjua. Nimenomaan nyt toivon näitä vieraille sopivia tarjottavia joita voi ottaa esiin pakkasesta tarpeen mukaan. Kiinnostaa nuola kala ja kinkku kääretortut. Saiskos ohjeen. Kiitos. Ei ole provo.
Netti on täynnä erilaisia leivonnaisia erilaisiin juhliin ja illan istujaisiin. Reseptien kopsaus ei taida olla tarpeen. Itse voi lisätä omia ideoita valmiisiin ohjeisiin.
Heräsin ettoneilta, nyt kiiruusti TV.n ääreen.
Kummien JouluMielelle konsertti alkaa.
Kaikilla on nyt mahdollisuus autaa pieniä potilaita. Näin minä autan.
Suomessa, soita 060096010 lahjoitat 10,14e. Lämmin kiitos! Yst. Lastenklinikoiden Kummit- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Netti on täynnä erilaisia leivonnaisia erilaisiin juhliin ja illan istujaisiin. Reseptien kopsaus ei taida olla tarpeen. Itse voi lisätä omia ideoita valmiisiin ohjeisiin.
Heräsin ettoneilta, nyt kiiruusti TV.n ääreen.
Kummien JouluMielelle konsertti alkaa.
Kaikilla on nyt mahdollisuus autaa pieniä potilaita. Näin minä autan.
Suomessa, soita 060096010 lahjoitat 10,14e. Lämmin kiitos! Yst. Lastenklinikoiden KummitEipä tuo 10,14 e ole niin suuri raha, että kannattaisi anteliaisuuttaan ihan palstoilla mainostaa. Saahan sillä baarista kahvin ja pullan. Tuohon ylelliseen gaalaan tuhlataan niin paljon rahaa, jonka voisi lahjoittaa suoraan. Ylipäänsä lasten terveys on niin suuri ja perusarvoista tärkein asia , että varat siihen pitäisi tulla valtion budjetista . Veroja kyllä kerätään tarpeeksi mutta rahaa palaa moniin turhiin hankkeisiin.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Ei käy aika pitkäksi ja töitten ja harrastusten välillä selkää oikoessa on kiva naputella tänne.Trendihän on nykyisin juuri se, että kyvykäs emäntä häärii keittiössä esiliina päällä ja seurustelee ruuanlaiton lomassa tyylikkään marmoripintaisen saarekkeen yli olohuoneen puolelle, missä juhlavieraat voivat seurata emännän työskentelyä. Sisustusohjelmien seuraajana olen pannut merkille, että koko perheen toiminnot keskitetään avokeittiön tuntumaan.
Koska olen itse epäkäytännöllinen ja taitamaton huushollerska, tuskailisin tässä tilanteessa epätoivoisena. Minun ruuanlaittoni ei ikinä käy kuin elokuvissa, missä kaikkien keittiöt aina kiiltävät puhtautta ja järjestystä.
Olen myös ajatellut myötätunnolla vieraita, joiden on seurattava ruuan valmistumista hetki hetkeltä. Uskoisin että moni vieras tulee apuun juhlatamineissaan kuorimaan perunoita ja perkaamaan lohta. Ihan avuliaisuuttaan.
Trendikästä.
Minä ostan valmiit laatikot ja paistan kinkun ihan vanhanaikaisesti matalalla lämmöllä.
Keittiön ovi on kiinni.
Mkr. Anonyymi kirjoitti:
Trendihän on nykyisin juuri se, että kyvykäs emäntä häärii keittiössä esiliina päällä ja seurustelee ruuanlaiton lomassa tyylikkään marmoripintaisen saarekkeen yli olohuoneen puolelle, missä juhlavieraat voivat seurata emännän työskentelyä. Sisustusohjelmien seuraajana olen pannut merkille, että koko perheen toiminnot keskitetään avokeittiön tuntumaan.
Koska olen itse epäkäytännöllinen ja taitamaton huushollerska, tuskailisin tässä tilanteessa epätoivoisena. Minun ruuanlaittoni ei ikinä käy kuin elokuvissa, missä kaikkien keittiöt aina kiiltävät puhtautta ja järjestystä.
Olen myös ajatellut myötätunnolla vieraita, joiden on seurattava ruuan valmistumista hetki hetkeltä. Uskoisin että moni vieras tulee apuun juhlatamineissaan kuorimaan perunoita ja perkaamaan lohta. Ihan avuliaisuuttaan.
Trendikästä.
Minä ostan valmiit laatikot ja paistan kinkun ihan vanhanaikaisesti matalalla lämmöllä.
Keittiön ovi on kiinni.
Mkr.Nousuviikkoa Korvesta@
Ei ole avokeittiötä, kalusteisiin yhdistetty ovaali saareke löytyy keittiöstämme, mutta tilaa ei jää kokkailulle vieraiden istuttua pöytään, joten valmista pitää tarjoilla.
Tässä arvon mitä tänään. Jouluaattohan on tiistaina kahden viikon päästä. Sopivasti aikaa rauhoittua to. 19.12 tulee siivooja, jonka jälkeen en sotke enää keittiötä, siinä olen taitava kuten sinäkin.
Ehkäpä teen tänään voileipärullat pakkaseen. Koristelu jää tarjoilupäivään.
Joulun odotusta ; )Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuo 10,14 e ole niin suuri raha, että kannattaisi anteliaisuuttaan ihan palstoilla mainostaa. Saahan sillä baarista kahvin ja pullan. Tuohon ylelliseen gaalaan tuhlataan niin paljon rahaa, jonka voisi lahjoittaa suoraan. Ylipäänsä lasten terveys on niin suuri ja perusarvoista tärkein asia , että varat siihen pitäisi tulla valtion budjetista . Veroja kyllä kerätään tarpeeksi mutta rahaa palaa moniin turhiin hankkeisiin.
Se 10 e/ oli mainoslause konsertista, kopioitu viestistä, jonka sain, koska olen vakioähettäjä.
Konsertti tuotti yli miljoona euroa. Jos kaikki maksukykyiset olisivat lähettäneet edes sen kympin olisi summa voinut olla isompi. Oma panokseni oli joulumieleni ansiosta 30 euroa.
Rahat menevät suomalaisten sairaiden lasten auttamiseen. On luonnollista, että organisaatio vaatii osansa. En tunne yhtään kohdetta jonne voisin avustusta suoraan lähettää ja toiseksi olisiko se lainmukaista.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Nousuviikkoa Korvesta@
Ei ole avokeittiötä, kalusteisiin yhdistetty ovaali saareke löytyy keittiöstämme, mutta tilaa ei jää kokkailulle vieraiden istuttua pöytään, joten valmista pitää tarjoilla.
Tässä arvon mitä tänään. Jouluaattohan on tiistaina kahden viikon päästä. Sopivasti aikaa rauhoittua to. 19.12 tulee siivooja, jonka jälkeen en sotke enää keittiötä, siinä olen taitava kuten sinäkin.
Ehkäpä teen tänään voileipärullat pakkaseen. Koristelu jää tarjoilupäivään.
Joulun odotusta ; )Minulla on sekin ongelma, että vieraani torjuvat runsaan tarjoilun. Hieno ajatus nuo voileipärullat, mutta tuskin menisivät kaupaksi parille vieraalleni, jotka eivät jaksaisi syödä edes joulutorttuja.
Vuosien mittaan olen joulua karsinut ja nyt viimeiseksi vieraatkin. Ei taida tulla kuin 1 lapsenlapsi tai 2, jos hyvin käy.
☺️❤️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on sekin ongelma, että vieraani torjuvat runsaan tarjoilun. Hieno ajatus nuo voileipärullat, mutta tuskin menisivät kaupaksi parille vieraalleni, jotka eivät jaksaisi syödä edes joulutorttuja.
Vuosien mittaan olen joulua karsinut ja nyt viimeiseksi vieraatkin. Ei taida tulla kuin 1 lapsenlapsi tai 2, jos hyvin käy.
☺️❤️. . . sanoi hajamielinen Mkr.
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on sekin ongelma, että vieraani torjuvat runsaan tarjoilun. Hieno ajatus nuo voileipärullat, mutta tuskin menisivät kaupaksi parille vieraalleni, jotka eivät jaksaisi syödä edes joulutorttuja.
☺️❤️Meille tulee näitä "piipahtajia" viettävät yönsä muualla. Nuoria aikuisia jotka syövät jouluruokansa muualla. Nyt saan uuden tuttavuuden, joten pöydästäni löytyy gluteenitontakin. Wegejä myös ja meitä kaikkiruokaisia.
- Anonyymi
Naisten pukeutuminen joskus kummastuttaa, ennen oli rumaa, jos oli notkoselkä ja takapuoli pitkällä, nyt kaikki on hyväksyttävää.
Vielä Botuliinilla hankitaan, jos eimuuten ole.
Samoin kasvot, törröhuulet myös sillä Botuliinilla. Se vain, kun ei sitt saa enää edes nauretuksi.
Ihon voi myös polttaa osittain ja tehdä kaikenlaisia kuvia, "voi aikoja voi tapoja".Huomenta, nyt halut kirjoittamiseen on vähissä, ei jaksa osallistua henkilöihin meneviin juttuihin, kohtuutta kirjoittamiseen.
Jospa loppuketju jätetään vaan näiden kilpaviestittelyihin, viesteihin joilla ilmeisesti keventää elämisen taakkaa.
Katsotaan tilanne ja palataan entiseen jos tilanne selkeytyy.
Voikaa hyvin ja jaksakaa, jaksakaa,,,,
Kiitos Hilla mielipiteestäsi ketjun sisältöön. Ei minullakaan ole ollut asiaa tänne kirjoitella, sillä aina ei lukeminenkaan mieltä ylennä. Ei kai se ole tarkoituskaan.
Täällä ollaan jalka paketissa yhä.
Eilen illalla nilkka turposi, mistä lie suuttunut vaikka olen ohjeita noudattanut.
Tytät miehensä kanssa on käymässä. Mukava nähdä heitä, eivät pääse jouluksi työ esteitten takia.
Kaveri tulee sitten joulua viettämään niin ei tarvitse olla kahden kissan kanssa.
Ankeaa on elämä nyt, ja tätä kestää kauan.
En ole edes virkannut sen jälkeen kun akillesjänne vioittui, tai katkesi.
Pitää yrittää piristyä, Väkisin se ei onnistu, koitan keksiä jotain.
Onhan moni pyörätuolissa lähes koko elämänsä.- Anonyymi
Ikä tuo tullessaan uusia kokemuksia. Vuosia on palstalla kirjoiteltu monenlaisista tapahtumista, mutta vasta nyt viime aikoina ovat krempat ja vaivat tulleet yhdeksi puheenaiheeksi. Aika hyväkuntoista joukkoa olemme. Voimia jokaiselle!
Paranemista Liekolle ja sinnikkyyttä! Kenkku vaiva sinuun iski.
Minuun on iskenyt uupumus, joka herää heti, kun tartun johonkin hommaan. Kirjoittelette jouluvalmisteluistanne. Minä siirrän koko juhlimisen muistojen joukkoon. Siellä pysyvät ja aika ne kultaa.
Tänään on äitini syntymäpäivä. Täyttää 122 v. Iso kakku tarvitaan kynttilöille.
Mkr.
Mitä helpommalla ja vähällä huomiolla saa joulun menemään, sen parempi.
Viime joulun vietin kissan kanssa kahdestaan mökillä.
En ole joulu ihmisiä.
Ruuhkavuosista tulee mieleen väsymys ja kiire joulun aikaan.
Elämästä voi nauttia ilman hössöttämistä juhlapäivien takia.
Yleensä olen tyytyväinen elämääni, nyt on ollut hankalaa, mutta kai se vielä iloksi muuttuu.
Lasten takia laitoin aikoinaan joulua, se on heille tärkeä juhla.
Tulee kirjoiteltua asioista jotka ovat sillä hetkellä päällimmäisenä. Saatte lukea vielä monta valitusvirttä vaivoistani, jos jaksatte vielä lukea.Myötätuntoiset ajatukseni sinne Liekolle, keskity toipumiseen ja anna muiden auttaa . Kertominenkin helpottaa vaivoja, kuten jo vanhassa lastenlaulussa sanotaan : kerro se mulle kullanmuru, kertoen aina haihtuu suru - tai ainakin helpottaa mielipahaa.
Kaipa olen aika hyvä organisaattori ja delegoija minäkin, kun en oikeaa kiirettä saa juuri koskaan edes ennen juhlia aikaan, korkeintaan pientä kiirentuntua. Valokuvista tavalliseen tapaani valmistuttamani joulukortit kiikutin aamulla postilaatikkoon ja nautin pikkupakkasraikkaudesta ja tunnelmavaloista pihoilla ja kaupoilla, kirkon valtava kuusi majesteettisena ja valaistuna. Hiukan luntakin on vielä toistaiseksi. Odotettu hetki lähempänä joulua on meille jo perinteeksi tullut Jyrki Niskasen joulukonsertti "Oi Jouluyö" Kirkkonummen kirkossa , kokoonpanossa eräs ystäväkin esiintyy. Jouluruuat valmistuvat vanhalla rutiinilla, tietenkin äidin ajoista modernimpia ja kevyempiä versioita ja kinkun tilalla hirvipaisti. Mies valmistaa runsaan kalapöydän ja nuoret naiset tuovat jälkkärin.
Pakastin on minullakin siunattu apuri, saa joulunpyhinä ottaa rennosti, kun on varastoissa kystä kyllä. Vielä tänä jouluna koko lähikaarti, eli 14 meitä istuu aattopäivälliselle tänne mummolan pöydän ääreen. Nuorin on nyt jo 17, lasten heleitä ääniä ja tonttuleikkejä ei kuulla, mutta soittimia lupasivat nuoret taas mukaan ottaa. Onneksi asuvat kaikki niin lähellä, että menevät kotiinsä yöksi ja muina joulupäivinä olemmekin ihan kahdestaan. Kunhan lastenlasten polvi alkaa muodostaa pariskuntia ja perheitä, kuviot varmaan muuttuvat, toistaiseksi nämä tyttö-ja poikaystävät ovat viettäneet aattoa omissa kodeissaan.
Koeta Hilla päästä yli harmistuksestasi äläkä anna överiksi menevän palstasanailun pilata hyväntuulisuuttasi eikä ainakaan joulumieltäsi. Mukavahan täällä olisi yhdessä päivittää joulun lähestymistä, ja minäkin sain idean täytetystä leipärullasta. Olen tehnyt pikkupurtavia ohueen Lapinrieskaan, mutta tämä on ruokaisampi syötävä.
Adventinajan valoa ja iloa!Tonttuarmeija on vallannut kotini. Tulivat viettämään joulua uuninpankolle ja keittiön ikkunalaudoille vintin uumenista, miehen entisen emännän (r.i.p.) peruja.
Olen aloittanut joulunalusaskareet nyt, pikkuhiljaa, lähetin käsikirjoituksen sisään perjantaina ja nyt vaan odottelemaan että kustannustoimittaja lähettää korjausehdotuksensa, mutta on ihan mukavaa välillä omistautua muillekin askareille.
Jouluvalot ulos on ripustettu, keittiön tekstiilit vvaihdettu jouluisiin ja parvekkeella havuköynnös ja värivalot.
Huomenna aloitan laatikoiden teon ja tähtitorttujen rustaamisen. Tapaan koristella ne asettamalla vihreän tai punaisen coctailkirsikan keskelle luumuhillon päälle.
Joululahjojen tilaus on menossa. En jaksa enää laukkoa kaupoissa samalla tavalla kuin aikaisemmin; koronan aikana totuin tilaamaan lähes kaiken netistä. Eihän siinä samaa joulun tunnelmaa tule kuin ostareissa ja kaupungilla kiertämisestäsaa; kai ainakin yhden reissun Ikeaan ja lahimpään ostoskeskukseen vielä teen.
Joulukortit odottavat vuoroaan olohuoneen pöydällä; nekin pitäisis saada matkaan mitä pikimmin. Lähetän vähän toistakymmentä korttia, määrä vähenee joka vuosi.
Hyvää joulumieltä kaikille, pärjätään me! Erityinen tervehdys liekolle, jolla on kaikkein hankalinta juuri nyt. Toivottavasti akillesjänteesi paranee nopeasti ja olet taas keväällä viimeistään sähköpyöräsi selässä . Minäkin ehdotin miehelle että voisi ostaa minulle sähköisen mopon jpululahjaksi, mutta sanoi että sinulta sitten kuitenkin virta loppuisi jonnekin korpeen ja joutuisin hakemaan.- Anonyymi
Olen samaa mieltä Paloma.se 01.
Toki me pärjäämme!
Hurskainen. Kiitos Paloma.
Koko päivän olen yrittänyt yhteyttä terkkarille. Tkaisin soittopyyntö oli päällä. Tietysti soittivat juuri kun olin vessassa.
Nyt on myöhäistä tältä päivältä.
Tuntuu että mikään ei onnistu.
- Anonyymi
Oletteko enää ajassa mukana - kahden viikon kuluttua on jo Jouluaatto?
Kyllä tiedetään.
Otetaan vain rauhallisesti, päivä kerrassaan. Kun se maailma ei lopu, ainakaan kaikkien kohdalta jouluun.
Miksi muuten niin monet vanhukset ja sairaat kuolevat juuri joulun tienoilla? Minulla henkilökohtaista kokemusta siitä, miten monet läheiset ovat lähteneet tuonilmaisiin juuri ennen joulua tai joulunpyhien aikaan.Miksi ei oltaisi ajassa mukana.
Antaa joulun tulla, se tulee ja menee kuten aina ennenkin.
Nyt on sellainen olo että joulumieltä ei tahdo löytyä hakemallakaan.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kyllä tiedetään.
Otetaan vain rauhallisesti, päivä kerrassaan. Kun se maailma ei lopu, ainakaan kaikkien kohdalta jouluun.
Miksi muuten niin monet vanhukset ja sairaat kuolevat juuri joulun tienoilla? Minulla henkilökohtaista kokemusta siitä, miten monet läheiset ovat lähteneet tuonilmaisiin juuri ennen joulua tai joulunpyhien aikaan.Muutama vuosi sitten puhuttiin kovasti maya-intiaanikulttuurin päivämäärästä, olikohan 19.12.20 tms. jolloin ennustuksen mukaan tulee maailmanloppu.
Muistan ajatelleeni, voisiko joku todella ottaa tosissaan tällaisen ennustuksen. Päivä oli ja meni, ja sitten sain kuulla erään omaiseni kuolleen yllättäen juuri sinä päivänä. Aika hyytävää. Hänen maailmansa loppui sinä päivänä, eikä hän tietenkään ollut ainoa.
Niin äkkiä voivat asiat kiepsahtaa nurin niskoin!
Me otamme tyynesti. :))
Mkr. Anonyymi kirjoitti:
Muutama vuosi sitten puhuttiin kovasti maya-intiaanikulttuurin päivämäärästä, olikohan 19.12.20 tms. jolloin ennustuksen mukaan tulee maailmanloppu.
Muistan ajatelleeni, voisiko joku todella ottaa tosissaan tällaisen ennustuksen. Päivä oli ja meni, ja sitten sain kuulla erään omaiseni kuolleen yllättäen juuri sinä päivänä. Aika hyytävää. Hänen maailmansa loppui sinä päivänä, eikä hän tietenkään ollut ainoa.
Niin äkkiä voivat asiat kiepsahtaa nurin niskoin!
Me otamme tyynesti. :))
Mkr.Tuo mailmalopun ennustus oli väärä. Tavallista vouhotusta, aina on näitä maailmanlopun odottajia.
Kyse oli syklin loppumisesta ja sen jälkeen alkoi uusi sykli.
Kukaan ei tiedä maailmalopusta milloin se tulee ja minkälainen se on.
Pamahtaako tänne meteori vai sotkeeko ihminen lopulta niin planeettansa, että kuolee sukupuuttoon. jne......- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Tuo mailmalopun ennustus oli väärä. Tavallista vouhotusta, aina on näitä maailmanlopun odottajia.
Kyse oli syklin loppumisesta ja sen jälkeen alkoi uusi sykli.
Kukaan ei tiedä maailmalopusta milloin se tulee ja minkälainen se on.
Pamahtaako tänne meteori vai sotkeeko ihminen lopulta niin planeettansa, että kuolee sukupuuttoon. jne......Joku uskonnollinen porukka ennusti, että maailmanloppu tulee lauantaina klo. 14.00. Vuotta en muista, mutta 1960-luvun alkua se oli. Ei tullut maailmanloppua silloinkaan.
Elämä Telluksella loppuu, kun aurinko sammuu. Siihen on aikaa vielä 5 miljardia vuotta.
Eletään päivä kerrallaan ja nautitaan siitä. Huomista meille kenellekään ei ole luvattu.
kylmätotuus
- Anonyymi
Ollaanpas nyt kilttejä näin Joulun alla, eikä kiukutella.
Piti parissa kaupassa kayin. Huomenna olisi rokotukset.
Tuo selkä-kylkikin on jo vähän parenpi. On siinä pieni lihasrepeämä, kun siinä on pallukka.
Asentojaam ja liikkeitään, kun vähän kontrolloi, niin ei kovin satu.
Laitoin tuon selkävyön taas vähäksi aikaa, ei kauan viitsi pitää kerrallaan, kun hiostaa.
Katselin muutama päivä sitten sitä studio65-ohjelmaa. Siinä oli tällä kertaa juttua apuvälineistä ja joitakin esiteltiinkin.
Oli käteviä juttuja. Esim. ne erilaisten purkkien avaukseen tarkoitetut apuvälineet, sekä kuorijat.
Sitä en tiennytkään, että rollaattorin on keksinyt ruotsalainen nainen, ihan omasta tarpeestaan lähtien.Päivää pilvisestä Korvesta@
Jouluvalmistelut hyvällä mallilla. Lohi-ja kinkkuleipärullat pakkasessa. Tänään tein vadelmahyytelökakun, joka on nyt hyytymässä ja siirtyy myöhemmin pakkaseen.
Sain viimeisimmän maalauksen valmiiksi. Ostin ison maalauspohjan, muistelin seitkytluvulla tehtyä julistemaalausta, josta pidin, kuinka ollakaan löysin mökiltä vanhoista valokuviasta kuvia, joissa juliste näkyi.
Jahka huokasen alan sen työstämisen kankaalle. Esikoinen kertoi alkaneensa vaimonsa kanssa myös maalaamaan. Niinpä ostin heille joulupakettiin akryylivärejä, siveltimiä ja taulunpohjia. Molemmille samaan pakettiin. Kuopus maalaa tietokoneella joten hänelle lähetän rahalahjan.
Minä olen sellainen monen asian yhtä aikaa tekijä, tänään myös pyykkikone on pyörinyt ja puhtaat lakanat ovat jo ulkona kuivumassa.
Väsyttäähän tämä tahti välillä, mutta kukaan ei estä minua huilaamasta. Eikä mukaan patista työn tekoon, vapaa valintaista hössötystä, josta nautin.
Politiikkaa...Minuun vaikutti rauhoittavasti Syyrian vallanvaihto. Venäjä ei tunnu enää ylivaltaiselta uhalta.
Tämmöistä täältä ; )- Anonyymi
Seuraan aina mielenkiinnolla kirjoittajien aterioiden kehitystä. Pakastearkkunne alkavat jo pullottaa. Itsekseni mietin, kuinka jaksatte syödä kaiken. Omassa taloudessani pyritään takaisin arkeen mahdollisimman pian juhlapäivien jälkeen. Eli sillisalaattia, perunaa ja kinkkuviipaleita.
Kahvipöytään kaupan tähtitorttuja.
Kiinnostuin vadelmahyytelökakustasi. Miten hyytelö kestää pakastamisen? Sulaako hyytelö entiselleen pakasteesta?
Pula-ajan lapsena en ole tottunut koskaan runsaisiin tarjoiluihin. Taidotkin ovat puuttuneet, en ole koskaan oppinut pullantuoksuiseksi emännäksi. Osaan kyllä nauttia, kun minut kutsutaan aterialle. Vävyni on mitä taitavin kokki. Hän esim. käsittelee lohta näppärästi, ja tarjoilee sitä savustettuna ja loimuna gurmeetasoisesti.
Tässä iässä meikäläisen on turha yrittääkään.
Mkr. Anonyymi kirjoitti:
Seuraan aina mielenkiinnolla kirjoittajien aterioiden kehitystä. Pakastearkkunne alkavat jo pullottaa. Itsekseni mietin, kuinka jaksatte syödä kaiken. Omassa taloudessani pyritään takaisin arkeen mahdollisimman pian juhlapäivien jälkeen. Eli sillisalaattia, perunaa ja kinkkuviipaleita.
Kahvipöytään kaupan tähtitorttuja.
Kiinnostuin vadelmahyytelökakustasi. Miten hyytelö kestää pakastamisen? Sulaako hyytelö entiselleen pakasteesta?
Pula-ajan lapsena en ole tottunut koskaan runsaisiin tarjoiluihin. Taidotkin ovat puuttuneet, en ole koskaan oppinut pullantuoksuiseksi emännäksi. Osaan kyllä nauttia, kun minut kutsutaan aterialle. Vävyni on mitä taitavin kokki. Hän esim. käsittelee lohta näppärästi, ja tarjoilee sitä savustettuna ja loimuna gurmeetasoisesti.
Tässä iässä meikäläisen on turha yrittääkään.
Mkr.Meillä varsinainen jouluruoka kuluu kyllä varsin hyvin aattopäivällisellä, isossa porukassa kun on mukana liuta urheilevia nuoria miehiä ja naisia, kaksi vielä jatkaa pituuskasvuaan. Joulupäivänä on meillä kahdella ihan normaalit juhlaruoka-annokset, pakasteessa on sopivat siikafileet pasitettavaksi, ihanaa tuoresalaattia lisäksi, ei enää mitään laatikkolinjaa. Joskus on tapanina paistettu blinejä, jos on sopivasti savu- ja graavikalaa sekä mätiä jäänyt, uuniperunoitten kanssa ne myös maistuvat ihanilta.
Meidän lähiystävillä ja sisaruksillamme on tapana tapailla jo ennen joulua joko toistemme kodeissa vieraillen tai ravintolassa. Silloin maistellaan toistemme bravuureja, siskoni esimerkiksi tarjoaa lipeäkalaa . Kahvitteluissa tarjoan jotain pikkusuolaista, kuten lapinieska-pororullat ja makeaa, taatelikakku ja joulutortut pitävät myös suosionsa . Useimmiten minäkin valmistan jouluisen juustokakun pakkaseen, tällä kertaa tällainen: alimmaisena pipareista murusteltu pohja, sitten appelsiineilla maustettu tuorejuusto-rahkamassa, päällimmäisenä hyydytetty glögikerros, koristelen tarjolle pantaessa pakastepuolukoilla. Ainakin tällainen kakku kestää pakastamista ja sulatettuna kuosissaan, liivate antaa ryhdin niin täytteelle kuin kiilteelle. Esimerkiksi Valiolla on hyviä reseptejä ja tarkkoja ohjeita. Laitan taatelikakun palasina pakkaseen ja juustokakunkin saatan jakaa osiin , ellei ole kerralla tulossa isompaa porukkaa. Hyvä ja nopea herkku aikuisille vieraille on oman sadon luumuista rommiruukku vaniljajäätelön kanssa, se saa käydä minun väskynäsopastani ja purkkeja annan lahjaksikin.
Ihana talvipäivä tänään, aurinko paistaa matalalta ja plussalla muutama aste. Vielä hiukan lunta maassa, arvuutellaan valkean joulun mahdollisuutta.
- Anonyymi
Jopa "Hetekassa" rötkötin selälläin. Niin niitä rautalankapohjaisia patjantapaisia ennen sanottiin. Natiseekin entiseen malliin tämäkin.
Ihan hyvin siinä yksinäinen maailmanmatkaaja nukkuu. Aavistustakaan kuka sen siihen on roudannut.
Sänkyines se on siihen tuotu. Se on hankala lakanoittaa. Pitäs teettää leveemmät lakanat. Oli siinä kun lasareetistä tulin.
Rakon toimintamalli herättää tavallisest joka toinen tunti. On tullu sellattinen härö pilssiveden vajentamista varten. Hää virtsankarkailuna tunnetaan vanhoilla miehillä.
Hurskainen ei usko tästä enää paljookaan vanhenevans.
Mut oppia se on ikä kaikkinens. Tänään opin, ettei olis pitän niillä crocseilla kabamajamatkalle lähtä vaikka lunta meitillä vielä vähänläntä onkin.
Ja pitkiä pellavia. Vai joko sen toivottelu meni?- Anonyymi
He-te-ka, He-lsingin Te-räshuoneKa-lutehdas, 1932.
Muistan, että lapsuudessa hetakalla nukkuminen oli eräänlainen epävakaa kokemus.
- Anonyymi
Muistatteko hetekassa oli myös alasänky.
Puhuivat, että hetekassa tuli selkä kipeäksi.
Mukavasti se kuitenkin antoi joustoa heiluntaan.
Voi, niitä aikoja!- Anonyymi
Vuosikymmenet sitten heteka oli jokakodin huonekalu. Olikohan sellaisia huusholleja, joista heteka puuttui?
En kyllä muista nähneeni pienissä ahtaissa asunnoissa parisänkyjä.
Mkr.
Päivät yllättävät. Sain eilen kolme soittoa KAKS.n kirurgianpolilta.
Kännykkäni soittoäänen olin vahingossa sulkenut, touhuilin keittiössä. Tänään soittivat, lähden kohta verikokeisiin ja röntgenkuvaukseen ja huomenna kello 10. leikkauspöydälle. Olin ilmoittanut ottavani vastaan perutusajan, mutta näin joutuisaa toimintaa en osannut aavistaa.
On myönnettävä, että tieto helpotti, mutta myös pelottaa. Onneksi joulutarjottavat tuli tehtyä hyvissä ajoin. Toivon, että leikkaus sujuu hyvin ja ehdin toipua kevään Hollannin matkalle.
No, toivotaan parasta.Tsemppiä sinulle, korppis leikkauspöydälle ja hyvä saat olla sitten toipilaana joulun eikä tarvitse stressata, muut saavat passata.
- Anonyymi
Oho! Yllättävä sairaalakeikka.
Toivottavasti joulu ei mene lasaretissa, vaan pääset kotiin, kun olet niin hyvin valmistautunutkin ja pakkanen täynnä herkkuja.
Mkr. Et ehdi liiemmin etukäteen jännittää leikkausta, kun vuorosi tuli näin yllättäen. Hyvin kaikki menee, olet siellä asiantuntevissa käsissä, Sairaala-aika on käsittääkseni normaalisti pari-kolme päivää, nopeasti vaan pystyyn ja kyynärsauvoilla liikkumaan ja aktiivisesti kuntoutumaan. Moni ystäväni on polvi- tai lonkkaleikkauksen läpikäynyt ja näin kertonut, tyytyväisinä hyvään lopputulokseen kivuttomana liikkumisena.
Kaikkea hyvää operaatioosi ja toipumiseen!- Anonyymi
Ramoona kirjoitti:
Et ehdi liiemmin etukäteen jännittää leikkausta, kun vuorosi tuli näin yllättäen. Hyvin kaikki menee, olet siellä asiantuntevissa käsissä, Sairaala-aika on käsittääkseni normaalisti pari-kolme päivää, nopeasti vaan pystyyn ja kyynärsauvoilla liikkumaan ja aktiivisesti kuntoutumaan. Moni ystäväni on polvi- tai lonkkaleikkauksen läpikäynyt ja näin kertonut, tyytyväisinä hyvään lopputulokseen kivuttomana liikkumisena.
Kaikkea hyvää operaatioosi ja toipumiseen!Olen kuullut että lonkkaleikkauksista monet toipuvat nopeasti, mutta polven kanssa ei välttämättä. Itselläni oli sairaala-aika yht. yli 1 kuukausi, sillä toivun yleensäkin hitaasti leikkauksista.
Kyllä olinkin raihnainen! Vaikea nousta sängyn reunalle istumaan ja syömään. Sitten verenpaineeni alkoi mennä alas ja erikoislääkäri touhusi pitkään jotain verisuoneni kanssa ja minä kalpeana vakuutin, että mulla on oikein hyvä olla.
Jo tässä itse leikanneessa sairaalassa olin viikon ja jatkohoidossa lähes kuukauden ja siellä taas ruokasuoleni alkoi sitten metkuilla!
Eli, kaikilla ei hoito ja oma kunto pelaa kuin strömssöössä. Tsemppiä leikkaukseen.
Ainahan tuollainen vähän pelottaakin, Eiköhän se hyvin mene, osaavat varmaan hommansa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kuullut että lonkkaleikkauksista monet toipuvat nopeasti, mutta polven kanssa ei välttämättä. Itselläni oli sairaala-aika yht. yli 1 kuukausi, sillä toivun yleensäkin hitaasti leikkauksista.
Kyllä olinkin raihnainen! Vaikea nousta sängyn reunalle istumaan ja syömään. Sitten verenpaineeni alkoi mennä alas ja erikoislääkäri touhusi pitkään jotain verisuoneni kanssa ja minä kalpeana vakuutin, että mulla on oikein hyvä olla.
Jo tässä itse leikanneessa sairaalassa olin viikon ja jatkohoidossa lähes kuukauden ja siellä taas ruokasuoleni alkoi sitten metkuilla!
Eli, kaikilla ei hoito ja oma kunto pelaa kuin strömssöössä.Nyt olet kuitenkin voiton puolella. Hurraa!
Mkr.
- Anonyymi
Piti katsoa netistä, mikä / missä on KAKS.
Itse olen polven tekonivel-leikkauksen jatkohoitopaikkana viettänyt erään joulun aikani Hgin Oulunkylän kuntoutussairaalassa (entinen sotaveteraanien kuntoutuslaitos). Satuin saamaan siellä ileuksen eli suolitukoksen (ilm. söin leikkauksen jäkeen liian tukevasti jouluruokiaan) ja aatonaattona ambulanssilla kyydittynä vietinkin itse joulun toisessa, keskussairaalassa.
Leikkauksen jälkeen pitää olla jonkin aikaa varovainen syömisissään, jotta sisäelinten toiminta ehtii hitaasti palautua normaaliksi. Ileus on hengenvaarallinen tila.
Sairaaloissa on joulunaika yleensä kauniisti koristeltua ja on monenlaisia jouluruokia tarjolla. Eli, ei niin pahaa, ettei hyvääkin. - Anonyymi
Kyllä kaikki hyvin menee, Korppis.
Hyvällä. iloisella ja luottavaisella mielellä vaan - ammattinsa osaavat ihmiset sinua auttavat ja asianmukaisilla, hyvillä välineillä.
Kirjoittele taas kuulumisia. Kiitos tsempeistä.
Tulin äskeen kotiin sairaalasta, nälkä oli ja söin tietäen, että puolen yön jälkeen ei pistetä mitään suuhun.
Kuvaukset ja verikokeet ja ihotarkastukset tehty, kyselykaavakkeet täydennetty ja ohjeistus aamulle saatu.
Ei kun etiäpäin.- Anonyymi
Onnea matkaan!
kylmätotuus
- Anonyymi
Onnea leikkaukseen korppis, myös liekolle hyviä parantumispäiviä, myös Eliaanille terveyttä lihasvammaan. Se voi olla myös kovin kipeä, tiedän omasta kokemuksestani aikoinaan.
Hain taas keskustasta niitä pieniä puutosasioita, jotka on aika vähäpätöisiä ja kait siksi tahtovat jäädä, mutta välttämättömiä , kun alkaa ruokia laittamaan.
Ensiksi suola, se usein meinaa loppua, myös kasvsliemikuutiot, Knorri:n
Vegetablet, ovat aivan korvaamattomia.
Kyllä se joulu tietenkin tulee vähemmälläkin runsaudella, pääasia, että ne joita tekee, ovat terveelisiä ja maukkaitakin, joskin nuo kaksi sanaa voi olla joskus hieman vaikeita.
Tärkeintä on läheiset ystävät ja onnellinen ilmapiiri, se voittaa kaiken muun.
Hyvää joulun odotusta,
NeeasaKuinka tämän voisin ymmärtää, olen pettynyt ja turhautunut. Valmistauduin huolella ja olin amulla aikeissa tilatatila taxin, kun soitto tuli.
Kello 9.00 soitti KAKS.n kirurgianosaston hoitaja ja kertoi, että leikkaukseni on peruttu tuli kìreellinen leikkaus.. Kauhea hössötys eilen labrakokeissa ja kuvantamisessa sekä leikkaushaastettelussa.
Uudesta ajasta ei tietoakaan. Tämä lie tätä kunnallista terveydenhoitoa. Pitää miettiä josko yksityiselle hakeutuisi.korppis kirjoitti:
Kuinka tämän voisin ymmärtää, olen pettynyt ja turhautunut. Valmistauduin huolella ja olin amulla aikeissa tilatatila taxin, kun soitto tuli.
Kello 9.00 soitti KAKS.n kirurgianosaston hoitaja ja kertoi, että leikkaukseni on peruttu tuli kìreellinen leikkaus.. Kauhea hössötys eilen labrakokeissa ja kuvantamisessa sekä leikkaushaastettelussa.
Uudesta ajasta ei tietoakaan. Tämä lie tätä kunnallista terveydenhoitoa. Pitää miettiä josko yksityiselle hakeutuisi.Voi harmi sinulle ja minä jo ehdin aamulla eläytyä, missä vaiheessa olet nukutuksessa.
Muistan itse, kun menin selkäleikkaukseen ja silloin olin jo sairaalassa edellisenä päivänä ja olin ottanut lukemista "Okalinnut", joka tietenkin itketti.
Naapuri petiltä tuli lohdutusta, älä pelkää, johon nolona tunnustin, en pelkää leikkausta, vaan itken kirjan tarinaa.
Toivottavasti saat pian uuden ajan, että Hollannin matkanne onnistuu.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Kuinka tämän voisin ymmärtää, olen pettynyt ja turhautunut. Valmistauduin huolella ja olin amulla aikeissa tilatatila taxin, kun soitto tuli.
Uudesta ajasta ei tietoakaan. Tämä lie tätä kunnallista terveydenhoitoa. Pitää miettiä josko yksityiselle hakeutuisi.Tämä on sitä "priorisointia".
Kun resurssit vedetään "optimiin" niin tällaista se sitten on.
On katsottu, että tapauksellasi ei ole mikään kiire. korppis kirjoitti:
Uudesta ajasta ei tietoakaan. Tämä lie tätä kunnallista terveydenhoitoa. Pitää miettiä josko yksityiselle hakeutuisi.Ikävää, että tällainen juttu tuli.
Ymmärrän pettymyksesi, kun uskoit jo saavasi sen asian pois päiväjärjestyksestä. Ellei kysymyksessä ole joku akuutti esim. onnettomuustapaus tai kirurgin sairastuminen, ei sellaista päätöstä voi edes perustella.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Uudesta ajasta ei tietoakaan. Tämä lie tätä kunnallista terveydenhoitoa. Pitää miettiä josko yksityiselle hakeutuisi.Paljon oletkin hehkuttanut sitä omaa terveydenhoidon tiimiäsi, omaa sotea ja suoraa yhteyttä. Huomaat nyt, että miten epävarmaa muualla on ollut jo vuosia.
En silti olisi kohdallesi toivonut noin konkreettista viime hetken muutosta. Jos rahavarasi sallivat, niin mene yksityiselle.
Pahempaan päin ollaan menossa kaikkialla sotesuhmuroinnissa. korppis kirjoitti:
Uudesta ajasta ei tietoakaan. Tämä lie tätä kunnallista terveydenhoitoa. Pitää miettiä josko yksityiselle hakeutuisi.Tuo on todella harmillista, niin se on aina ollut, että jos tulee henkeä uhkaava tilanne, silloin kaikki muu siirretään sivuun.
Nykyään vissiin vielä on resurssit vedetty niin tiukalle, että yllättävän tilanteen tullessa, perumisia joudutaan tekemään entistä useammin.
Todella kurjaa, kenen kohdalle sattuu.
Toivotaan kuitenkin, ettei kovin pitkälle venuisi, ei se kyttääminenkään kivaa ole.
Kyllähän tuo yksityinen on nopeampi vaihtoehto, massiaan siinä saa kaivella ja toisaalta, siksihän niitä veroja on maksettu koko ikä, että hoitoakin saisi tarvittaessa.- Anonyymi
Näillä ikävuosilla oppii tottumaan terveydentilasta johtuviin yllätyksiin. Toiset isompia, toiset ei.
Minä huomaan omalla kohdallani, että aamulla pitää kuulostella, toimiiko kroppa vai onko mennyt lakkoon.
Olin sopinut Tuomaan markkinoille lähdön, ja seuralaiset olivat valmiudessa. Mikäs siinä auttoi kuin lähteä vaan, vaikka selkä jumittui niin, että askeleet menivät eri suuntaan kuin oli tarkoitus. Toivottavasti minua ei pidetty humalaisena, kun puursin mäkeä ylös peräkärryni kanssa. Tavoittelemani bussipysäkki oli sitten tilapäisesti poissa käytöstä katutöiden vuoksi, ja niin puuskutukseni jatkui vielä pari sataa metriä. Voimat oli käytetty ennen kuin olin markkinoille päässytkään.
Sellainen ilouutinen tässä on kuitenkin kerrottava, että kinkkubingossa tuli voitto kotiin. Olenkohan sen jo kertonutkin, älkää hermostuko.
Hajamielinen Mkr, - Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Tuo on todella harmillista, niin se on aina ollut, että jos tulee henkeä uhkaava tilanne, silloin kaikki muu siirretään sivuun.
Nykyään vissiin vielä on resurssit vedetty niin tiukalle, että yllättävän tilanteen tullessa, perumisia joudutaan tekemään entistä useammin.
Todella kurjaa, kenen kohdalle sattuu.
Toivotaan kuitenkin, ettei kovin pitkälle venuisi, ei se kyttääminenkään kivaa ole.
Kyllähän tuo yksityinen on nopeampi vaihtoehto, massiaan siinä saa kaivella ja toisaalta, siksihän niitä veroja on maksettu koko ikä, että hoitoakin saisi tarvittaessa.No, puolilta päivin soitettiin kirurgian polilta ja sain uuden leikkausajan tammikuulle ja jos peruutuksia tulee ehkä aikaisemmin.
Yritän sulattaa pettymykseni. Jättihän tämä luottamuspulan, mutta etiäpäin; )
Korppis Anonyymi kirjoitti:
Näillä ikävuosilla oppii tottumaan terveydentilasta johtuviin yllätyksiin. Toiset isompia, toiset ei.
Minä huomaan omalla kohdallani, että aamulla pitää kuulostella, toimiiko kroppa vai onko mennyt lakkoon.
Olin sopinut Tuomaan markkinoille lähdön, ja seuralaiset olivat valmiudessa. Mikäs siinä auttoi kuin lähteä vaan, vaikka selkä jumittui niin, että askeleet menivät eri suuntaan kuin oli tarkoitus. Toivottavasti minua ei pidetty humalaisena, kun puursin mäkeä ylös peräkärryni kanssa. Tavoittelemani bussipysäkki oli sitten tilapäisesti poissa käytöstä katutöiden vuoksi, ja niin puuskutukseni jatkui vielä pari sataa metriä. Voimat oli käytetty ennen kuin olin markkinoille päässytkään.
Sellainen ilouutinen tässä on kuitenkin kerrottava, että kinkkubingossa tuli voitto kotiin. Olenkohan sen jo kertonutkin, älkää hermostuko.
Hajamielinen Mkr,Tuli mieleen kirjoituksetasi, kun olin lapsi ja oltiin maatalousnäyttelyssä.
Aurinko porotti täysillä.
Äiti oli aika herkkä saamaan auringoa liikaa, ka sen mustaan tukkaankin se hyvin otti.
Niinpä sai auringonpistoksen, istui sitten jossain rapulla siinä ja oksensi.
Ohi kulkevat ihmiset sanoivat, ´´kattokaa ku toi ämmä on noin juovuksissa.´´
Äitini oli absolutisti, ei tippaakaan.
Pieni tyttö siinä nieleskeli itsekseen. (minä)
Niinkuin Saija V joka Ms-tautia sairastaa, sai kuulla kommentteja ja lukea kirjoituksia, miten oli ollut juovuksissa keikalla.
Koskaan ei tiedä toisten asioista ja oloista, surullisinta, kun omista luuloista puhutaan totuutena.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, puolilta päivin soitettiin kirurgian polilta ja sain uuden leikkausajan tammikuulle ja jos peruutuksia tulee ehkä aikaisemmin.
KorppisJulkisella puolella tuohon saa tottua, kiireellisemmät tapaukset porhaltaa edelle. Ei siinä suunnitellut matkat mitään merkitse. Yksityisellä on luotettvat aikataulut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkisella puolella tuohon saa tottua, kiireellisemmät tapaukset porhaltaa edelle. Ei siinä suunnitellut matkat mitään merkitse. Yksityisellä on luotettvat aikataulut.
Sehän oli "peruutusaika". Ehkä leikkausjonossa ollut menehtyi. Ei semmoista kerrota. Leikkaussali ja henkilökunta valmiudessa. Ei lonkkakuluma tietääkseni henkeä uhkaa. Sehän on selvä, että onnettomuudessa loukkaantunut, sydänkohtauksen saanut tai muu akuuttia leikkausta vaativa menee edelle.
Turhaa urputusta ja huomionhakuisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän oli "peruutusaika". Ehkä leikkausjonossa ollut menehtyi. Ei semmoista kerrota. Leikkaussali ja henkilökunta valmiudessa. Ei lonkkakuluma tietääkseni henkeä uhkaa. Sehän on selvä, että onnettomuudessa loukkaantunut, sydänkohtauksen saanut tai muu akuuttia leikkausta vaativa menee edelle.
Turhaa urputusta ja huomionhakuisuutta.Huomionhakuisuutta päättäjiltä, priorisoijilta etsimme toisaalla käytävässä keskustelussa asian tiimoilta. Koettuani pettymyksen ja pahan mielen, en halua samaa sinulle.
Korppis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomionhakuisuutta päättäjiltä, priorisoijilta etsimme toisaalla käytävässä keskustelussa asian tiimoilta. Koettuani pettymyksen ja pahan mielen, en halua samaa sinulle.
KorppisKäännä asia niin, että antamasi ei-kiireellistä leikkausta varten ollut aika ehkä pelasti jonkun hengen. Iloinen asia, eikö vain. Ehkä potilas oli lapsi.
Hus-alueella on jouduttu sulkemaan monia leikkaussaleja, koska ei ole varaa palkata henkilökuntaa. Lisää suljetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, puolilta päivin soitettiin kirurgian polilta ja sain uuden leikkausajan tammikuulle ja jos peruutuksia tulee ehkä aikaisemmin.
KorppisVähästä se luottamuspula sinulla syntyy, aina hehkutat miten saat vaatimasi palvelut nopeasti. . Tietysti työikäiset ja lapset on etusijalla ja hyvimpä jaksoit mökillä raskaita ulkotöitä tehdä , et siis kovin kiireellinen tapaus.Onhan yksityisellä nopeat hyvät hoidot, mutta maksukykyä pitää olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomionhakuisuutta päättäjiltä, priorisoijilta etsimme toisaalla käytävässä keskustelussa asian tiimoilta. Koettuani pettymyksen ja pahan mielen, en halua samaa sinulle.
KorppisVertaistukea saanet Maikkarilra Viiden jälkeen ohjelmasta n. 17:30 tänään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vertaistukea saanet Maikkarilra Viiden jälkeen ohjelmasta n. 17:30 tänään.
A-studiossa ilta ysiltä
Anonyymi kirjoitti:
Vähästä se luottamuspula sinulla syntyy, aina hehkutat miten saat vaatimasi palvelut nopeasti. . Tietysti työikäiset ja lapset on etusijalla ja hyvimpä jaksoit mökillä raskaita ulkotöitä tehdä , et siis kovin kiireellinen tapaus.Onhan yksityisellä nopeat hyvät hoidot, mutta maksukykyä pitää olla.
Tämäkin asia käsiteltiin toisaalla. Korven omasote toimii hyvin, apua saadaan nopeasti.
Siitähän ei ole nyt kysymys.
Meitä ihmisiä on monenlaisia. Yhdelle kipu on erilainen kuin toiselle. Kun kirjoitan mökkiprojekteista ne voivat tuntua raskailta. Ei ne ole kun projekti jaetaan viikon joka päivälle kaksi tuntia päivä.
Rahalla saa hoitoa, oletko saanut?
Korppis- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Tämäkin asia käsiteltiin toisaalla. Korven omasote toimii hyvin, apua saadaan nopeasti.
Meitä ihmisiä on monenlaisia. Yhdelle kipu on erilainen kuin toiselle. Kun kirjoitan mökkiprojekteista ne voivat tuntua raskailta. Ei ne ole kun projekti jaetaan viikon joka päivälle kaksi tuntia päivä.
KorppisTietysti olen saanut rahalla yksityisen sektorin hoitoa nopeasti ja laadukkaasti. Nyoremmilla jälkeläisteni sukupolvilla on myös yksityiset hoito- ja tapaturmavakuutukset. Sepä hyvä sinulle että kipusi laatu kestää risusavotat ja terassin pykäämiset.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
KorppisVarmasti pettymyksesi oli suuri, kun leikkaus peruuntui, mutta uskon, että olisit toiminut samoin, jos sinun olisi pitänyt valita, leikataanko ensin potilas, joka voi menehtyä ilman kiireellistä leikkausta, vai leikataanko potilas, jonka henki ei ole uhattuna, vaikka hänen leikkaustaan siirretään.
Toivottavasti pääset leikkaukseen viimeistään tammikuussa.
Hyvää vointia, äläkä noteeraa noita ilkeitä kommentteja.
kylmätotuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti pettymyksesi oli suuri, kun leikkaus peruuntui, mutta uskon, että olisit toiminut samoin, jos sinun olisi pitänyt valita, leikataanko ensin potilas, joka voi menehtyä ilman kiireellistä leikkausta, vai leikataanko potilas, jonka henki ei ole uhattuna, vaikka hänen leikkaustaan siirretään.
Toivottavasti pääset leikkaukseen viimeistään tammikuussa.
Hyvää vointia, äläkä noteeraa noita ilkeitä kommentteja.
kylmätotuusHuomenta Korvesta@
Omasta sängystä heräsin. Mielentila tasoittunut. Olen onneksi sopeutuva ja pettymykset hyväksyvä sillä ei niin pahaa, etteikö hyvääkin. Pesin eilen likapyykkilkorin tyhjäksi ja kun tästä tolenen vaihdan lakanat.
ja jatkan pyykkäämistä. Eli jotain joka olisi jäänyt tekemättä jos sairaalasta olisin herännyt. Kuopus lohdutti, että tulee tammikuussa minua hoitamaan leikkauksen jölkeen. Esikoinen lupasi auttaa jouluna sairasajan ruokahuoltosuunnitelman teossa.
Nyt ylös ja hommiin.
Jos on virheitä kirjoitan ilman silmälaseja : ))
Korppis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti olen saanut rahalla yksityisen sektorin hoitoa nopeasti ja laadukkaasti. Nyoremmilla jälkeläisteni sukupolvilla on myös yksityiset hoito- ja tapaturmavakuutukset. Sepä hyvä sinulle että kipusi laatu kestää risusavotat ja terassin pykäämiset.
Miksiköhän kun luen kommenttejasi suuni menee suppuun, leuka nousee ssteen ylemmäksi ja pkkkutilli korottuu pystyyn.
Korppis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksiköhän kun luen kommenttejasi suuni menee suppuun, leuka nousee ssteen ylemmäksi ja pkkkutilli korottuu pystyyn.
KorppisSinun pitää itse tuo selvittää. Kuka täällä ajatuksistasi tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta Korvesta@
Omasta sängystä heräsin. Mielentila tasoittunut. Olen onneksi sopeutuva ja pettymykset hyväksyvä sillä ei niin pahaa, etteikö hyvääkin. Pesin eilen likapyykkilkorin tyhjäksi ja kun tästä tolenen vaihdan lakanat.
ja jatkan pyykkäämistä. Eli jotain joka olisi jäänyt tekemättä jos sairaalasta olisin herännyt. Kuopus lohdutti, että tulee tammikuussa minua hoitamaan leikkauksen jölkeen. Esikoinen lupasi auttaa jouluna sairasajan ruokahuoltosuunnitelman teossa.
Nyt ylös ja hommiin.
Jos on virheitä kirjoitan ilman silmälaseja : ))
KorppisSopeuduit useamman rautalangan väännön jälkeen. Iskikö ymmärrys, että kiireellistä leikkausta olisi voinut tarvita kuopuksesi. Eikös hän saman sotealueen piirissä kertomasi mukaan ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon oletkin hehkuttanut sitä omaa terveydenhoidon tiimiäsi, omaa sotea ja suoraa yhteyttä. Huomaat nyt, että miten epävarmaa muualla on ollut jo vuosia.
En silti olisi kohdallesi toivonut noin konkreettista viime hetken muutosta. Jos rahavarasi sallivat, niin mene yksityiselle.
Pahempaan päin ollaan menossa kaikkialla sotesuhmuroinnissa.Vahingonilo on vilpittömin ilo.
- Anonyymi
Hetekoista on ollut paljon juttua.
Kyllä 50-luvulla oli vielä paljon puusänkyjäkin käytössä. Sellaisia kyläpuusepän tekemiäkin. Hienosti osasivat jo silloin sorvia käyttää.
Muistan, kun syntymäkodissani oli sellaisia sivustavedettäviä sekä myös päästä vedettäviä. Siis sai päiväajaksi työntää pienitilaisemmaksi. Niitä tarvittiin, kun perheet olivat suuria ja lämmitettävät asumisneliötmäärät eivät olleet suuria.
Toimeen vaan tultiin. Petaaminen oli suuritöistä hommaa.- Anonyymi
Aivan, kuten laulussa sanotaan: puuseppää sillon tarvitaan.
"Rouva jos ei lasta saa, surr-rurr se puusta sorvataan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, kuten laulussa sanotaan: puuseppää sillon tarvitaan.
"Rouva jos ei lasta saa, surr-rurr se puusta sorvataan."Kyllä ne entisajan puuseppien tekemät sängyt olivat parhaita.
Ukko sai otettua kunnon potkut niiden takalaudoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne entisajan puuseppien tekemät sängyt olivat parhaita.
Ukko sai otettua kunnon potkut niiden takalaudoista.Luteet olivat pitäneet oman kokouksensa kesäaikaan erään talon takapihalla. Paikka oli tapeettomana ulos heitetty vanha puusänky.
Niihin jäi luteille piilopaikoiksi soveltuvia rakoasia. Kokouksessa paheksuttiin just niitä rautasänkyjä ihmisille soveltuvia, luteille painajaismaisia.
Joka yö piti jostakin sisähirren raosta raahautua nauttimaan veriateriaa kolhoja rautajalkoja pitkin nukkuvien kimppuun. Puusängyistä löytyi helposti sopivia.
Ennen oli tässäkin paremmin, todettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luteet olivat pitäneet oman kokouksensa kesäaikaan erään talon takapihalla. Paikka oli tapeettomana ulos heitetty vanha puusänky.
Niihin jäi luteille piilopaikoiksi soveltuvia rakoasia. Kokouksessa paheksuttiin just niitä rautasänkyjä ihmisille soveltuvia, luteille painajaismaisia.
Joka yö piti jostakin sisähirren raosta raahautua nauttimaan veriateriaa kolhoja rautajalkoja pitkin nukkuvien kimppuun. Puusängyistä löytyi helposti sopivia.
Ennen oli tässäkin paremmin, todettiin.Sellaisten puusänkyjen paikka olikin juhannuskokossa. Sängystä lutikoita ei pois saanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisten puusänkyjen paikka olikin juhannuskokossa. Sängystä lutikoita ei pois saanut.
Olihan sitä lutikoita ja kirppuja ennen vanhaan runsaasti.
Sitten tuli Täystuho-myrkky. Muistatteko, sellainen pyöreä pahvipakkaus. Siihen tehtiin kehäseinämään reikä. Sitten vaan paineltiin pakkausta ja valkoinen jauhemyrkky lensi kohteeseen. Kyllä lutikat sun muut vastaavat elukat kuolivat - mustat paskat vain jäi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan sitä lutikoita ja kirppuja ennen vanhaan runsaasti.
Sitten tuli Täystuho-myrkky. Muistatteko, sellainen pyöreä pahvipakkaus. Siihen tehtiin kehäseinämään reikä. Sitten vaan paineltiin pakkausta ja valkoinen jauhemyrkky lensi kohteeseen. Kyllä lutikat sun muut vastaavat elukat kuolivat - mustat paskat vain jäi.Se oli DDT:tä, joka on todettu myrkkyäkin myrkyllisemmäksi. Kyllä minäkin tuprutin sitä villavaatteiden joukkoon koita karkottamaan.
Nythän se on täysin kielletty.
- Anonyymi
Onko joku suututtanut Hillan, kun ei näy?
- Anonyymi
Hilla ystävineen siivoilee pölyjä pois nurkista - oletan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hilla ystävineen siivoilee pölyjä pois nurkista - oletan.
Miksi te olette täällä Hillan ketussa, kuin jotkut haaskalla nokkimassa. Avatkaa oma aloitus.
- Anonyymi
totuuskomission ja heidän 'naakkojensa" jatkuvan kinastelun turhauttama????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi te olette täällä Hillan ketussa, kuin jotkut haaskalla nokkimassa. Avatkaa oma aloitus.
Tämä on yleinen, julkinen some-alusta. Ei täällä kenelläkään mitään omaa ketjua ole.
Siksi onkin yliampuvaa kutsua joitakin kirjoittajia ystävikseen, luoda kuin ystäväpiiriä.
Ystäviä voi syntyä joissakin suljetuissa ympyröissä, joissa on tietyt yhteenkuuluvuuden tunnusmerkit ja joissa mahdollisesti ruokaillaan tai pidetään joitakin muita yhteisiä kemuja.
Minusta täällä on mielekkäämpää kutsua usein kirjoittajia vaan tuttaviksi. Tuttaviksi sillä perusteella, että tunnetaan jotakin heidän tavoistaan. Ei täällä ole mielekästä tulla liian "iholle". Tämä on mielipiteeni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on yleinen, julkinen some-alusta. Ei täällä kenelläkään mitään omaa ketjua ole.
Siksi onkin yliampuvaa kutsua joitakin kirjoittajia ystävikseen, luoda kuin ystäväpiiriä.
Ystäviä voi syntyä joissakin suljetuissa ympyröissä, joissa on tietyt yhteenkuuluvuuden tunnusmerkit ja joissa mahdollisesti ruokaillaan tai pidetään joitakin muita yhteisiä kemuja.
Minusta täällä on mielekkäämpää kutsua usein kirjoittajia vaan tuttaviksi. Tuttaviksi sillä perusteella, että tunnetaan jotakin heidän tavoistaan. Ei täällä ole mielekästä tulla liian "iholle". Tämä on mielipiteeni.Yliampuvaa on perustaa totuuskomissio.
Totuudet täällä ovat virtuaalitotuuksia.
Kyseenalaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta täällä on mielekkäämpää kutsua usein kirjoittajia vaan tuttaviksi. Tuttaviksi sillä perusteella, että tunnetaan jotakin heidän tavoistaan. Ei täällä ole mielekästä tulla liian "iholle". Tämä on mielipiteeni."Tämä on yleinen, julkinen some-alusta. Ei täällä kenelläkään mitään omaa ketjua ole".!,
No johan poppasi. Vai ei muka?
Meidän rakas "Skillan", jne. Hillan on tehnyt aloituksia jo yli 20- vuotta ja saanut useita ystäviä, jotka ovat olleet yhteisillä matkoillakin.
Miksi ei teidän ketjut ei vedä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yliampuvaa on perustaa totuuskomissio.
Totuudet täällä ovat virtuaalitotuuksia.
Kyseenalaisia.Kuka on perustanut totuuskomissiomission?
Kun sellaista väität, olet velvollinen kertomaan koko asian alusta alkaen.
Nojatuolin idea on jutustelu arkiasioista, mitään komissioita täältä ei löydy. - Anonyymi
Jospa hän suutahti, kun korppis sai osakseen runsaasti myötätuntoa ja positiivista huomiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa hän suutahti, kun korppis sai osakseen runsaasti myötätuntoa ja positiivista huomiota.
Kullä hän jo aiemmin kehotti muita jatkamaan, kyllästyi niihin diplomaatti ja maaherra kutsujen leuhkintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tämä on yleinen, julkinen some-alusta. Ei täällä kenelläkään mitään omaa ketjua ole".!,
No johan poppasi. Vai ei muka?
Meidän rakas "Skillan", jne. Hillan on tehnyt aloituksia jo yli 20- vuotta ja saanut useita ystäviä, jotka ovat olleet yhteisillä matkoillakin.
Miksi ei teidän ketjut ei vedä?Kenen meidän?
Ei Hillan katoaminen ole harvinaista. Hän palaa jahka huomaa, että virtuaalisesti yksin ei ole kivaa.
Hänen sielunsiskonsa hengailevat hengessä mukana. Yhdessä mököttävät kunnes ymmärtävät, että mitä hyvejjää.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on perustanut totuuskomissiomission?
Kun sellaista väität, olet velvollinen kertomaan koko asian alusta alkaen.
Nojatuolin idea on jutustelu arkiasioista, mitään komissioita täältä ei löydy.Se / he jotka perusti totuuskomission, on velvollinen siitä kertomaan. Nämä ovat erityisesti Hillaa kovistelleet , esimerkiksi siitä että Hilla arveli korppiksen kirjoittavan myös anona.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Ei Hillan katoaminen ole harvinaista. Hän palaa jahka huomaa, että virtuaalisesti yksin ei ole kivaa.
Hänen sielunsiskonsa hengailevat hengessä mukana. Yhdessä mököttävät kunnes ymmärtävät, että mitä hyvejjää.Kirjoitit sitten tuollaisen rauhaa rakastavan kommentin.
Anonyymi kirjoitti:
Se / he jotka perusti totuuskomission, on velvollinen siitä kertomaan. Nämä ovat erityisesti Hillaa kovistelleet , esimerkiksi siitä että Hilla arveli korppiksen kirjoittavan myös anona.
Mitään totuuskomissiota ole edes olemassa, usko pois, se oli vain jonkun läppää.
Ainoa asia mitä minä olen kyseenalaistanut on se että Hil-la ei ole ottanut jyrkempää kantaa palstahäirikköjen hyökkäilyyn erityisesti korppista ja minua kohtaan, vaan on yrittänyt diplomaattisesti vetää neutraalia linjaa. Ymmärrän kyllä miksi, mutta se ei riitä useinkaan palstarauhan säilyttämiseksi.
Kukaan muu ei ole tietoisesti hakenut mitään riitaa tai sanailua tässäkään ketjussa, mutta on utopiaa olettaa että esim. minä en koskaan vastaisi häiriköille tai puolustautuisi kun päälleni yritetään liimata valheellisia etikettejä.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mitään totuuskomissiota ole edes olemassa, usko pois, se oli vain jonkun läppää.
Ainoa asia mitä minä olen kyseenalaistanut on se että Hil-la ei ole ottanut jyrkempää kantaa palstahäirikköjen hyökkäilyyn erityisesti korppista ja minua kohtaan, vaan on yrittänyt diplomaattisesti vetää neutraalia linjaa. Ymmärrän kyllä miksi, mutta se ei riitä useinkaan palstarauhan säilyttämiseksi.
Kukaan muu ei ole tietoisesti hakenut mitään riitaa tai sanailua tässäkään ketjussa, mutta on utopiaa olettaa että esim. minä en koskaan vastaisi häiriköille tai puolustautuisi kun päälleni yritetään liimata valheellisia etikettejä.Hil-la on van yksi kirjoittaja muiden joukossa eli miksi hänen olisi pitänyt ottaa joku jyrkempi kanta?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kukaan muu ei ole tietoisesti hakenut mitään riitaa tai sanailua tässäkään ketjussa, mutta on utopiaa olettaa että esim. minä en koskaan vastaisi häiriköille tai puolustautuisi kun päälleni yritetään liimata valheellisia etikettejä.Jos ette itse osaa pitää puolianne, kukaan ei ole kai anellut tänne jäämään ja nimenomaan Hillan ketjuun kirjoittamaan..
Jos sinä ja korppis voitte ilkeilynne läpiksi sanoa, sama oikeus on muilla teitä kohtaan. Metafooraa ja huumoria me muutkin saadaan käyttää,
terveisin takarivin tyynet, olmit, pohjasakat , laahukset , naakat ja kenopäät - Anonyymi
korppis kirjoitti:
Hänen sielunsiskonsa hengailevat hengessä mukana. Yhdessä mököttävät kunnes ymmärtävät, että mitä hyvejjää.Omaa totuuttasi taas esität. Hilla ilmoitti antavansa tämän ketjun lopun mennä muilla kirjoituksilla.
Ilmeisesti kaikki mielestäsi mököttävät jotka eivät monta kertaa päivässä ole rabort.oimassa.
Saattaa olla elämää livessä..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se / he jotka perusti totuuskomission, on velvollinen siitä kertomaan. Nämä ovat erityisesti Hillaa kovistelleet , esimerkiksi siitä että Hilla arveli korppiksen kirjoittavan myös anona.
Miksi sitten viittaat siihen, jos et kerro tarkemmin?
Asianosaiset selostakoot nyt tilanteet. Muut pitäkööt itsensä komission ulkopuolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten viittaat siihen, jos et kerro tarkemmin?
Asianosaiset selostakoot nyt tilanteet. Muut pitäkööt itsensä komission ulkopuolella.Komission ulkopuolelta kirjoitan, että olen nähnyt Korppiksen tekstin, missä hän ilmoittaa totuuskomissiosta ja siinä olevan 4-5 jäsentä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen meidän?
Minulle on kyllä yks hailee ,onko täällä joku hilla, mustikka tai puolukka. Kakki olemme täysin samanarvoisia, se on jämpti se!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omaa totuuttasi taas esität. Hilla ilmoitti antavansa tämän ketjun lopun mennä muilla kirjoituksilla.
Ilmeisesti kaikki mielestäsi mököttävät jotka eivät monta kertaa päivässä ole rabort.oimassa.
Saattaa olla elämää livessä.....Hillan elämässä lasten ja lastenlasten perheet, iso joukko ihanaa energiaa jo ainakin neljässä polvessa. Kyllä ne on muut jotka mököttelee.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kukaan muu ei ole tietoisesti hakenut mitään riitaa tai sanailua tässäkään ketjussa, mutta on utopiaa olettaa että esim. minä en koskaan vastaisi häiriköille tai puolustautuisi kun päälleni yritetään liimata valheellisia etikettejä.Vai että muka ihan etikettejä ketään kiinnostaisi päällesi liimata. 😂😂😂
Miksi täällä jumitat ” häiriköiden” seurassa, ei taida livessäsi olla paljon kiinnostavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillan elämässä lasten ja lastenlasten perheet, iso joukko ihanaa energiaa jo ainakin neljässä polvessa. Kyllä ne on muut jotka mököttelee.
Hillalla on syntymäpäiväjuhlat ennen joulua. Hän valmistaa itse tarjoamiset kuin jouluruuatkin. Näin on lukenut. Joten touhua varmasti riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta täällä on mielekkäämpää kutsua usein kirjoittajia vaan tuttaviksi. Tuttaviksi sillä perusteella, että tunnetaan jotakin heidän tavoistaan. Ei täällä ole mielekästä tulla liian "iholle". Tämä on mielipiteeni.Täällä on vain 2 live ystävystä, nimiitäin nämä totuuskomission jäsenet kk ja plma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillalla on syntymäpäiväjuhlat ennen joulua. Hän valmistaa itse tarjoamiset kuin jouluruuatkin. Näin on lukenut. Joten touhua varmasti riittää.
Monien harrastustenkin pikkujoulut on näinä aikoina, kuoro käy laulamassa, sukua kylässä jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on kyllä yks hailee ,onko täällä joku hilla, mustikka tai puolukka. Kakki olemme täysin samanarvoisia, se on jämpti se!
"Kyllä oma maa mansikka, muu maa mustikka"
Nämä likat täällä vaan silittelee kissoja! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Komission ulkopuolelta kirjoitan, että olen nähnyt Korppiksen tekstin, missä hän ilmoittaa totuuskomissiosta ja siinä olevan 4-5 jäsentä.
Mikä helkutin komissio - rys.änmaalla niitä oli I maailmansodan jälkeen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä helkutin komissio - rys.änmaalla niitä oli I maailmansodan jälkeen
sinun pitää kysyä Korppikselta. hän siitä ilmoitti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monien harrastustenkin pikkujoulut on näinä aikoina, kuoro käy laulamassa, sukua kylässä jne.
Hillan kirjoittamaa.
"Pikku-jouluja ei tiedossa ole, jouluruokailuunkaan en ole ilmoittautunut, jätän tällä kertaa väliin."
"Nyt olen mielessäni tehnyt päätöksen , lauluryhmässä käynnit lopetan, vaikka mukavaa olisi ollutkin, mutta se velvollisuus käydä myös esiintymässä sai päätöksen aikaan, käyn kerhossa silloin kun voimat riittää."
"On ihana ajatella, että ei mitään menoa kalenterissa, on kuin olisi taakan hartioilta heittänyt, vaikka en näitä menojani taakkana ole kokenut, todistan sitä, että aika aikaa kutakin, näin nyt tunnen. "
"Varmuutta ei vielä siitä missä jouluni vietän, luultavasti tyttären ja vävyn kanssa.
Poikani luona olisi pientä väkeä, mutta tahtoo väsymys tulla, kun heidän touhujaan katselee."
Miten te näitä Hillan kirjoituksia ymmärrätte? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillan kirjoittamaa.
"Pikku-jouluja ei tiedossa ole, jouluruokailuunkaan en ole ilmoittautunut, jätän tällä kertaa väliin."
"Nyt olen mielessäni tehnyt päätöksen , lauluryhmässä käynnit lopetan, vaikka mukavaa olisi ollutkin, mutta se velvollisuus käydä myös esiintymässä sai päätöksen aikaan, käyn kerhossa silloin kun voimat riittää."
"On ihana ajatella, että ei mitään menoa kalenterissa, on kuin olisi taakan hartioilta heittänyt, vaikka en näitä menojani taakkana ole kokenut, todistan sitä, että aika aikaa kutakin, näin nyt tunnen. "
"Varmuutta ei vielä siitä missä jouluni vietän, luultavasti tyttären ja vävyn kanssa.
Poikani luona olisi pientä väkeä, mutta tahtoo väsymys tulla, kun heidän touhujaan katselee."
Miten te näitä Hillan kirjoituksia ymmärrätte?Hil-la
2024-12-09 08:06:42
Huomenta, nyt halut kirjoittamiseen on vähissä, ei jaksa osallistua henkilöihin meneviin juttuihin, kohtuutta kirjoittamiseen.
Jospa loppuketju jätetään vaan näiden kilpaviestittelyihin, viesteihin joilla ilmeisesti keventää elämisen taakkaa.
Katsotaan tilanne ja palataan entiseen jos tilanne selkeytyy.
Voikaa hyvin ja jaksakaa, jaksakaa,,,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillan kirjoittamaa.
Miten te näitä Hillan kirjoituksia ymmärrätte?Kyllä Hillaa kaivataan kovasti.
Onkin hyvä, että keksit tuoda hänen kirjoituksiaan uudestaan esiin. Lievittää ikävää eikä tarvitse itse selata.
- Anonyymi
Toteamus, että täällä pohjoisella pallonpuoliskolla aurinkoinen päivä on lahja, on oikea. Tänäänkin sää mököttää meille pilviverhollaan.
Ei se mitään, mutta mie ainakin mökötän takas. En ihmisille, enkä kohtalolleni koska olen ollut sitä itselleni kokoamassa. Mökötän auringon puuttumista maisemasta.
Reilun viikon päästä tapahtuu tps, talvipäivän seisaus.
Sitten alkaa valoisuuden lisääntyminen jokaisena päivänä aina kps:n asti.
Joulukuusta en ole ostanut sitten eukon kuoltua hoitolaitksessa.
Joulun perustana on epähenkilö Jeesus. Hänenkin geeneistään löytyisi evo-olentoon liittyvät tiedot, elleivät olisi jo maatuneet tunnistamattomaksi.
Hyvää joulukuun iltapäivää kaikesta huolimatta.
. väsynyt mieskulkija.- Anonyymi
Ei minullakaan ole ollut joulukuusta sen jälkeen, kun kumppani menehtyi.
Meillä oli vuosikausia pihakuusi, johon pantiin sähkökynttilät.
Mkr. Anonyymi kirjoitti:
Ei minullakaan ole ollut joulukuusta sen jälkeen, kun kumppani menehtyi.
Meillä oli vuosikausia pihakuusi, johon pantiin sähkökynttilät.
Mkr.Minä olen monta vuotta hakenut sellaisen pienen pöytäkuusen mökiltä.
Ajattelin tuossa, että kuinkahan saa olla Väinöltä rauhassa, se on sen verran leikkiväinen.
Edellisiä kissoja ei kiinnostanut kuuset.
Muuten voisi parvekkeellekin laittaa, muttei siellä ole pistoketta.
Tuo kylki mokoma oli jo aika hyvä ja sitten ykskaks aamulla en meinannut sängystä päästä, kun otti niin kipeää.
Särkylääkkeen nappasin ja geeliä laitoin.
Jonkin verran auttoi, arka on ja erilaiset asennot sattuu.
Hissukseen liikuskellen kävin kyllä apteekissa ja Tokmannilla poikkesin.
Tuo Väinö on iki-ihastunut pakettinauhaan.
Heti meinasi napata, kun pakettia tein. Kielsin, meni sitten kököttämään pöydän reunalle.
Oli siellä kiltisti, kunnes rupesin toista pakettia nauhoittamaan.
Se oli ylivoimainen houkutus ja salama oli nauha suussa. Sain sen kiskaistua pois.
Ei voi antaa sillä leikkiä, jos nielee on vaara suolistolle.
Minä olen aina sanonut, että onnenpäivähän se perjantai 13sta on.
Pitää vaan uskoa, nytkin lunta tulee niin, että varmaan on valkea joulu.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Minä olen monta vuotta hakenut sellaisen pienen pöytäkuusen mökiltä.
Ajattelin tuossa, että kuinkahan saa olla Väinöltä rauhassa, se on sen verran leikkiväinen.
Edellisiä kissoja ei kiinnostanut kuuset.
Muuten voisi parvekkeellekin laittaa, muttei siellä ole pistoketta.
Tuo kylki mokoma oli jo aika hyvä ja sitten ykskaks aamulla en meinannut sängystä päästä, kun otti niin kipeää.
Särkylääkkeen nappasin ja geeliä laitoin.
Jonkin verran auttoi, arka on ja erilaiset asennot sattuu.
Hissukseen liikuskellen kävin kyllä apteekissa ja Tokmannilla poikkesin.
Tuo Väinö on iki-ihastunut pakettinauhaan.
Heti meinasi napata, kun pakettia tein. Kielsin, meni sitten kököttämään pöydän reunalle.
Oli siellä kiltisti, kunnes rupesin toista pakettia nauhoittamaan.
Se oli ylivoimainen houkutus ja salama oli nauha suussa. Sain sen kiskaistua pois.
Ei voi antaa sillä leikkiä, jos nielee on vaara suolistolle.
Minä olen aina sanonut, että onnenpäivähän se perjantai 13sta on.
Pitää vaan uskoa, nytkin lunta tulee niin, että varmaan on valkea joulu.Kävin Jumbossa jouluostoksilla, vääränä päivänä. Selkä jumissa, kävely oli työlästä, istuimelta toiselle. Olisi pitänyt harkita lähtö tarkemmin.
Mutta onnistuin ostamaan ajattelemani joululahjat.
Joulukuusen virkaa saa tänä vuonna hoitaa mahtava joulutähti. Toivottavasti jaksaa kukkia pari viikkoa. Pitääkö niitä lannottaa?
Mkr. Anonyymi kirjoitti:
Kävin Jumbossa jouluostoksilla, vääränä päivänä. Selkä jumissa, kävely oli työlästä, istuimelta toiselle. Olisi pitänyt harkita lähtö tarkemmin.
Mutta onnistuin ostamaan ajattelemani joululahjat.
Joulukuusen virkaa saa tänä vuonna hoitaa mahtava joulutähti. Toivottavasti jaksaa kukkia pari viikkoa. Pitääkö niitä lannottaa?
Mkr.En ole lannoittanut joulutähtiä. Kerran oli sellainen miniäni ostama, joka kukki toisenkin kerroksen. Eli alimmaiset ledetkin alkoi yhtäkkiä punertua.
Värimuunnoksiahan niissä on monia nykyään.
Toivottavasti selkäjumisi on jo hellittänyt.
- Anonyymi
Iltaa hyvät ystävät! Nyt on sitten se valkea joulu, tänään jo satanut ja huomiseksi oikein runsasta lumisadetta ennustettiin.
Hilla varmaan tulee taas, on vain pienellä lomalla kirjoittamisesta. Hyvää se tekee, pieni paussi, oli vaikka mistä asiasta kysymys, niin paussi rentouttaa.
Huomenna täytyy asioilla keskuksessa käydä, onkohan tiet sen verran auki, että
kulku onnistuu. Kyllä niitä aurataan paljon, se onkin hyvä.
Hyvää joulun odotusta kaikille,
Neeasa- Anonyymi
Täällä on iäkkäitä sairaita ihmisiä kirjoittamassa.
Kaikki odottavat pääsyä edulliseen kunnan
terveyskeskukseen.
Ja sitä kautta leikkaksiin.
Eikö eduskunnan kyselytunti, lehdet ja muu media kerro kokoajan supistuksista terveyden -ja sairaanhoitopuolella.
Kun lääkärit ym vähenevät, silloin on pakko priorisoida.
Yhteiskunnan kannattavat jäsenet hoidetaan ensimmäiseksi.
Lapset, nuoret, työssäkäyvät jne.
Lopuksi jää vanhukset.
Nyt sitten vanhukset, kukkaronnyörit auki ja yksityiselle hoitoon.
Mitä sitä rahaa säästää perillisille.
Nyt on oma terveys tärkein.
Maksoi mitä maksoi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
terveyskeskukseen.
Eikö eduskunnan kyselytunti, lehdet ja muu media kerro kokoajan supistuksista terveyden -ja sairaanhoitopuolella.
Lopuksi jää vanhukset.
Maksoi mitä maksoi.Kuuluu saada halvalla kun ikämme olemme veroja maksanet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
terveyskeskukseen.
Lopuksi jää vanhukset.
Maksoi mitä maksoi.Ja hyvinvointialueiden edustajien palkkiot ovat tärkeimmät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluu saada halvalla kun ikämme olemme veroja maksanet
Samaa mieltä. Minä en rahojani vie jonkun yksityisen hyvinvoinnille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Minä en rahojani vie jonkun yksityisen hyvinvoinnille.
Yksityiset ja rikkaat jääkööt oman onnensa varaan. Rikkaat eivät tarvitse mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityiset ja rikkaat jääkööt oman onnensa varaan. Rikkaat eivät tarvitse mitään.
Täällä matkustetaan ympäri maailmaa. Jokaisella on talot ja mökit. Luulisi olevan myös rahaa pankkitilillä. Nyt kun sairastutaan vakavasti, roikutaan hyvinvointialueiden puhelimessa ja halutaan pikaista hoitoa.
Minä, minä ensin.
Sote tarkoittaa sitä, että ne henkilöt menevät yksityiselle, joilla on varaa. Ja jotka eivät tätä yhteiskuntaa pyöritä enää.
Jos antaa itseään pompotella tyhjillä lupauksilla. Huomenna leikkausaika. Perutaan. Annetaan uusi aika, joka perutaan.
Luvataan takaisinsoittoa
Kestää 3 päivää tai ei soiteta ollenkaan.
Kauanko vanha ihminen tätä kestää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä matkustetaan ympäri maailmaa. Jokaisella on talot ja mökit. Luulisi olevan myös rahaa pankkitilillä. Nyt kun sairastutaan vakavasti, roikutaan hyvinvointialueiden puhelimessa ja halutaan pikaista hoitoa.
Minä, minä ensin.
Sote tarkoittaa sitä, että ne henkilöt menevät yksityiselle, joilla on varaa. Ja jotka eivät tätä yhteiskuntaa pyöritä enää.
Jos antaa itseään pompotella tyhjillä lupauksilla. Huomenna leikkausaika. Perutaan. Annetaan uusi aika, joka perutaan.
Luvataan takaisinsoittoa
Kauanko vanha ihminen tätä kestää.Jos on vain alkeellinen mökki omaisuutena, sen myynnistäkän ei paljon saa. Eikä saa ehkä kaupaksi ollenkaan. Pieni eläke, jolla eletään kädestä suuhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä, minä ensin.
Luvataan takaisinsoittoa
Kauanko vanha ihminen tätä kestää.Kyllä poistonappula toimii nopeasti. Totuuskomission sormet napsuu.
Täällä uikuttava, säälipisteitä kerjäävä, kun jonkun henki ajoi hänen minuutensa ohi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä poistonappula toimii nopeasti. Totuuskomission sormet napsuu.
Täällä uikuttava, säälipisteitä kerjäävä, kun jonkun henki ajoi hänen minuutensa ohionkin koomista kun on syyttänyt muita säälin kerjäämisestä.nyt häntä pitäisi sääliä kun jollain oli akuutti tarve ohittaa hänet.sussiunakkoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä, minä ensin.
Luvataan takaisinsoittoa
Kauanko vanha ihminen tätä kestää.Mitähän mahdat tarkoittaa, kun kirjoitat näin:
"Sote tarkoittaa sitä, että ne henkilöt menevät yksityiselle, joilla on varaa. Ja jotka eivät tätä yhteiskuntaa pyöritä enää." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän mahdat tarkoittaa, kun kirjoitat näin:
"Sote tarkoittaa sitä, että ne henkilöt menevät yksityiselle, joilla on varaa. Ja jotka eivät tätä yhteiskuntaa pyöritä enää."Sote-uudistuksessa mahdollistetaan maakunnan tekemät hankinnat yksityiseltä palveluntuottajalta sopimukseen perustuen.
Näin turvataan yhdenvertaiset palvelut.
Tämän tekstin mukaan asukkaan pitäisi saada maksusitoumus yksityiselle, jos ei kunnalla ole resursseja.
Tai ainakin annetaan ymmärtää niin.
Todellisuudessa vanhukset joutuvat pitkään leikkausjonoon kunnallisella puolella.
Heille väläytetään yksityistä sairaanhoitoa, jota on heti saatavilla.
Olisivat poissa jonosta ja antaisivat nuorille, köyhille tilaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onkin koomista kun on syyttänyt muita säälin kerjäämisestä.nyt häntä pitäisi sääliä kun jollain oli akuutti tarve ohittaa hänet.sussiunakkoon
Älähän nyt. Sentään 30 € Lasten kummeille 😇
Vai kattaako tuo summa edes ne kaksi paria villasukkia, jotka myyjäisistä vei ilmatteeksi. Palelkoon köyhien jalat, kunhan omat pysyvät lämpiminä. Lentokoneissa on kova ilmanvaihto ettei pierut haise. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älähän nyt. Sentään 30 € Lasten kummeille 😇
Vai kattaako tuo summa edes ne kaksi paria villasukkia, jotka myyjäisistä vei ilmatteeksi. Palelkoon köyhien jalat, kunhan omat pysyvät lämpiminä. Lentokoneissa on kova ilmanvaihto ettei pierut haise.Minä sain Seurakunnan Jouluavustusta 30€ K-kauppaan, mutta en lahjoita kenellekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä sain Seurakunnan Jouluavustusta 30€ K-kauppaan, mutta en lahjoita kenellekään.
Hyvä ettei pitkäkynsi vetänyt välistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä poistonappula toimii nopeasti. Totuuskomission sormet napsuu.
Täällä uikuttava, säälipisteitä kerjäävä, kun jonkun henki ajoi hänen minuutensa ohiHuom. minuuden pitää olla keväällä hollantikunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huom. minuuden pitää olla keväällä hollantikunnossa.
saamme siis kertausta vanhusten apuvälineistä ja avustajista kentillälja koneissa. onhan kahdessa kärräämistä.omat haasteensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs siihen sanot-rikkaiden maksamilla isoilla verorahoilla tässäkin maassa monia terveitäkin lusmuja elätetään?
Kyllä on surullista luettavaa.
Edes joulua alla ei voida tuota ilkeyttä hillitä.
Eipä yllätä, ettei Hil-laa näy.Usein tapahtuu, että meitä ihmisiä suurempi voima puhaltaa pelimme poikki, muodossa tai toisessa.
Lonkkaleikkauksen peruminen varmitti, mutta nyt ymmärrän senkin tarkoituksen.
Olemme molemmat minä ja mieheni flunssan kourissa, minä yleensä pääsen helpommalla kuin mieheni, nyt hoidan häntä, ei hän olisi yksin pärjännyt.
Joulu rakentuu hiljaa, piipahdin päivällä jouluostoksilla. Kauppatorilla, jossa oli joulumarkkinat sekä taiteilijoiden joulutorilla ja Kajaanihallin joulutorilla. Ostin lahjoja sekä lusikkaleipiä ja tatelikakun joulutarjottaviksi.
Itseäni hoidan levolla ja flunssaa yskän tropeilla. Parin tunnin verran jaksan touhuta, sitten lepään.
Kyllä se joulu tulee.- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Usein tapahtuu, että meitä ihmisiä suurempi voima puhaltaa pelimme poikki, muodossa tai toisessa.
Olemme molemmat minä ja mieheni flunssan kourissa, minä yleensä pääsen helpommalla kuin mieheni, nyt hoidan häntä, ei hän olisi yksin pärjännyt.
Joulu rakentuu hiljaa, piipahdin päivällä jouluostoksilla. Kauppatorilla, jossa oli joulumarkkinat sekä taiteilijoiden joulutorilla ja Kajaanihallin joulutorilla. Ostin lahjoja sekä lusikkaleipiä ja tatelikakun joulutarjottaviksi.
Itseäni hoidan levolla ja flunssaa yskän tropeilla. Parin tunnin verran jaksan touhuta, sitten lepään.
Kyllä se joulu tulee.Kolmella torilla kävit siis flunssaisena itseäsi hoitamassa ja muita tartuttamassa!!!???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmella torilla kävit siis flunssaisena itseäsi hoitamassa ja muita tartuttamassa!!!???
Se on sitä jakamista. Torit ovat oivallisia paikkoja virusten tartuttamiselle. Siitä sitten jouluna tartunnansaajat jakavat virusta eteenpäin, jos kykenevät. Sairastakoot muutkin niin kuin minuus.
- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Usein tapahtuu, että meitä ihmisiä suurempi voima puhaltaa pelimme poikki, muodossa tai toisessa.
Kyllä se joulu tulee.Yksin jätit yli 90 v mehesi ankaran flunssan kouriin ja läksit toreille viirusta levittämään. Voihan siinäjonkun sovittu leikkausaikakin sinulta tartunnan saaneena peruuntua, kun flunssaisena ei leikkaukseen oteta. Niin että sellainen suurempi voima riehuu Kajaanin toreilla, taiteilijatkin vaarassa saada tartunta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksin jätit yli 90 v mehesi ankaran flunssan kouriin ja läksit toreille viirusta levittämään. Voihan siinäjonkun sovittu leikkausaikakin sinulta tartunnan saaneena peruuntua, kun flunssaisena ei leikkaukseen oteta. Niin että sellainen suurempi voima riehuu Kajaanin toreilla, taiteilijatkin vaarassa saada tartunta..
Eikös sitä kutsuta heitteille jätöksi, kun jättää yksin vaikka tietää ettei yksin pärjää. Niinhän tuolla luki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmella torilla kävit siis flunssaisena itseäsi hoitamassa ja muita tartuttamassa!!!???
Onneksi olemme kaukana toisistamme, ei sinunkaan jouluruuhkissa hankkimasi virukset meihin osu.
Kirjoituspalstalla sen sijaan leviää pahansuopaiset kommentit esteittä. Joulumieli on niin monensorttinen. Jotkut toivottavat hyvää joulua, jotkut eivät.
Mitä ihmettelemistä siinä on,ettei Hillaa näy? Ehkä hänellä ei ole mitään asiaa nälvimiseen paneutuneelle porukalle.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksin jätit yli 90 v mehesi ankaran flunssan kouriin ja läksit toreille viirusta levittämään. Voihan siinäjonkun sovittu leikkausaikakin sinulta tartunnan saaneena peruuntua, kun flunssaisena ei leikkaukseen oteta. Niin että sellainen suurempi voima riehuu Kajaanin toreilla, taiteilijatkin vaarassa saada tartunta..
Moni 90 ikäinen tulee toimeen omin avuin. Mitä siinä on ihmettelemistä, veteraanienkin juhlassa oli satavuotiaita mukana.
Eräänä päivänä tuli urheilu-uutisissa välähdys ikääntyneiden suunnistuskilpailusta, jonkavoitti 98-vuotias eläkeläisrouva.
Ikä on vain numero, se on todettu aikaisemminkin.
Näilläkin palstoilla on kerrottu yksin elävistä vanhoista, jotka eivät tapaa koskaan ketään, paitsi kaupan myyjiä. Silti ovat osaansa tyytyväisiä.
Älä ota meistä turhia huolia.
- Anonyymi
Kyllä minäkin ihmettelen sitä, että aina täytyy jotain tölviä, rumasti puhua ja kylvää valheita ja epäluuloa.
Koetetaan nyt, kun kohta on joulu, siivota myös suumme, ettei vain kotimme nurkkia.- Anonyymi
Se vaan on niin, että me ihmiset ollaan kateellisia, kun jollakin menee hyvin. Tuosta noin vain pääsee lonkkaleikkaukseen, kun monet odottavat sitä todella pitkiä aikoja.
Sitten kun se peruuntui ihan viimehetkillä, olhan se jysäys. Nyt sitten vahingonilo tuli esiin. Miksi sinä olisitkaan päässyt jonojen ohi, kun en minäkään eikä monet tuttavani pääse kirurgille.
Me ihmiset olemme julmia, oli sitten tulossa joulu tai juhannus.
Ehkä ei ole viisasta kertoa etukäteen mitään. Vasta kun homma on hoidettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vaan on niin, että me ihmiset ollaan kateellisia, kun jollakin menee hyvin. Tuosta noin vain pääsee lonkkaleikkaukseen, kun monet odottavat sitä todella pitkiä aikoja.
Sitten kun se peruuntui ihan viimehetkillä, olhan se jysäys. Nyt sitten vahingonilo tuli esiin. Miksi sinä olisitkaan päässyt jonojen ohi, kun en minäkään eikä monet tuttavani pääse kirurgille.
Ehkä ei ole viisasta kertoa etukäteen mitään. Vasta kun homma on hoidettu.Miksi ylipäätään pitäisi yksityisiä terveystietojaan kirjoitella julkiselle palstalle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ei ole viisasta kertoa etukäteen mitään. Vasta kun homma on hoidettu.Palstan eniten riitaa haastava on sana ”kateus”.
Täytyy ihmetellä, että vanhat ihmiset käyttävät tuota sanaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ei ole viisasta kertoa etukäteen mitään. Vasta kun homma on hoidettu.Leuhkiminen ja omahyväisyys, empaattisuuden puute. Niitäkö kadehditaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ei ole viisasta kertoa etukäteen mitään. Vasta kun homma on hoidettu.Mitä se hyvin meneminen muka on? Tuskin täällä kukaan kenenkään kanssa osia vaihtaisi.
- Anonyymi
Hillaakin haukuttu mököttäjäksi. Semmosta rumaa tölvimistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillaakin haukuttu mököttäjäksi. Semmosta rumaa tölvimistä.
Kirjoittajat jotka tuovat palstalle kuvansa, elämänsä.
Miksi he niin tekevät?
Eikö siellä piile ajatus, katsokaa kuinka hyvin minulla pyyhkii.
On sitä ja tätä ja energiaa riittää.
Luodaan kuva ihanasta perheidyllistä.
Jota todellisuudessa ei ole.
Kun tulee särö idylliin, sitten lytätään ja piikitellään.
Ihminen ei koskaan muutu.
Vahingonilo on paras ilo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi he niin tekevät?
Vahingonilo on paras ilo.Tai sitten vain yksinkertaisesti että jotkut haluavat keskustelua joka pohjautuu omiin kokemuksiin, ensikäden tietoon, tuoda esille ajatuksiaan ja mielipiteitään jotka kumpuavat oikeasta, todellisesta elämästä eikä viihdelehdistön, somen, median jne toimittajien sepittämistä jutuista.
Kukaan ei tiedä paremmin, miten pullataikina alustetaan kuin se joka on upottanut kätensä taikinakulhoon.
Ei kai se ole kerskailua, vaan oman elämänsä kertomuksen jakamista positiivisessa mielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten vain yksinkertaisesti että jotkut haluavat keskustelua joka pohjautuu omiin kokemuksiin, ensikäden tietoon, tuoda esille ajatuksiaan ja mielipiteitään jotka kumpuavat oikeasta, todellisesta elämästä eikä viihdelehdistön, somen, median jne toimittajien sepittämistä jutuista.
Kukaan ei tiedä paremmin, miten pullataikina alustetaan kuin se joka on upottanut kätensä taikinakulhoon.
Ei kai se ole kerskailua, vaan oman elämänsä kertomuksen jakamista positiivisessa mielessä.Ihan sama kirjoitatko nikilläsi vai puskasta samaa lätinää ja itsesi korostamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten vain yksinkertaisesti että jotkut haluavat keskustelua joka pohjautuu omiin kokemuksiin, ensikäden tietoon, tuoda esille ajatuksiaan ja mielipiteitään jotka kumpuavat oikeasta, todellisesta elämästä eikä viihdelehdistön, somen, median jne toimittajien sepittämistä jutuista.
Ei kai se ole kerskailua, vaan oman elämänsä kertomuksen jakamista positiivisessa mielessä.Justiisa niin. Sen oman elämän nostaminen, kerskaaminen. Muiden elämät ovat vain viihdelehdistön, somen, median ja toimittajien sepittämistä jutuista. Vain siksi etteivät niitä elämiään levittele ja niillä kerskaile.
Mihinkä sitä karvalakin karvoista pääsisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai se ole kerskailua, vaan oman elämänsä kertomuksen jakamista positiivisessa mielessä.Nyt kun on suoraa livelähetystä korvesta niin mitenkä siellä hoituisi terveyspalvelu nyt.
Siis näin illalla, jos apua tarvittaisiin.
Onko joku yöpäivystys kaukana.
Vai saako kotiin hoitajaa/lääkäriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Justiisa niin. Sen oman elämän nostaminen, kerskaaminen. Muiden elämät ovat vain viihdelehdistön, somen, median ja toimittajien sepittämistä jutuista. Vain siksi etteivät niitä elämiään levittele ja niillä kerskaile.
Mihinkä sitä karvalakin karvoista pääsisi.Paloman höpötykset voi ohittaa
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai se ole kerskailua, vaan oman elämänsä kertomuksen jakamista positiivisessa mielessä.Hieno kommentti.
Ne piivelät ajatukset ovat vain niillä jotka......................- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi he niin tekevät?
Vahingonilo on paras ilo.Nojatuoli-aloituksissahan nimimerkit kertovat elämästään. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän.
Olet siis sitä mieltä, että he kirjoittavat muunneltua totuutta elämästään.
Jos noin on, niin eikö tuo vuosia jatkunut valheellinen kupla pitäisi puhkaista ja naamiot riisua.
Sinuna keskustelisin näkemyksistäsi Hil-lan kanssa, kun hän palaa palstalle.
kylmätotuus Anonyymi kirjoitti:
Nyt kun on suoraa livelähetystä korvesta niin mitenkä siellä hoituisi terveyspalvelu nyt.
Siis näin illalla, jos apua tarvittaisiin.
Onko joku yöpäivystys kaukana.
Vai saako kotiin hoitajaa/lääkäriä.Myöhäisiltaa@
Katsoimme Kikan elämästä kertovan elokuvan. Tuli mieleen, että Erika Wikman syntyi otolliseempaan aikaan seksisymboliksi kuin Kikka aikanaan.
Kysyit yöpäivystyksestä Korvessa, tuossa se on vajaan kymmenen minuutin päässä tästä kotiportilta.
Oman elämän kirjoittaminen on helppoa, ei tarvitse wikitietoa tai oletuksia. Hillankin elämän kirjoitukset on tulkittu oletuksin.
Ei yli 80-kymppinen enää hillu pikkujouluissa.
Joku ihmetteli joulutorikierrostani, kerroin, että kaksituntia on maksimi kun jaksan kiertää kirkolla.
No, nyt unimaan yötä; ))- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Myöhäisiltaa@
Katsoimme Kikan elämästä kertovan elokuvan. Tuli mieleen, että Erika Wikman syntyi otolliseempaan aikaan seksisymboliksi kuin Kikka aikanaan.
Kysyit yöpäivystyksestä Korvessa, tuossa se on vajaan kymmenen minuutin päässä tästä kotiportilta.
Oman elämän kirjoittaminen on helppoa, ei tarvitse wikitietoa tai oletuksia. Hillankin elämän kirjoitukset on tulkittu oletuksin.
Joku ihmetteli joulutorikierrostani, kerroin, että kaksituntia on maksimi kun jaksan kiertää kirkolla.
No, nyt unimaan yötä; ))Kyllä kahdessa tunnissa hyvin ehtii virusta tartuttaa juuri tuollaisissa tungospsikoissa, Kyse on siitä ettet ajattele myiden terveyttä vaan vain omaa jaksamistasi. Hyi olkoon tuota itsekkyyden määrää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kahdessa tunnissa hyvin ehtii virusta tartuttaa juuri tuollaisissa tungospsikoissa, Kyse on siitä ettet ajattele myiden terveyttä vaan vain omaa jaksamistasi. Hyi olkoon tuota itsekkyyden määrää!
Se on juuri sitä. Luulisi napansa olevan ihan ruvella, kun jatkuvasti sen ympärillä pyörii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Justiisa niin. Sen oman elämän nostaminen, kerskaaminen. Muiden elämät ovat vain viihdelehdistön, somen, median ja toimittajien sepittämistä jutuista. Vain siksi etteivät niitä elämiään levittele ja niillä kerskaile.
Mihinkä sitä karvalakin karvoista pääsisi.Tuo ylenkatseellinen asenne tulee aina esiin hänen kirjoituksissaan. Onko hän niin paatunut ettei huomaa vähättelevä muita esimerkeillään vai tekeekö sen tahallaan provotakseen, päästäkseen kinaamaan.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Myöhäisiltaa@
No, nyt unimaan yötä; ))Sinäkin tulkitsit Hillan mököttävän. Mököttäminen on kova sana.
Minun tulkiltani on, että Hilla tympääntyi, kyllästyi kinaamiseen tässä ketjussa ja avaa uuden, kun tämä ketju on täynnä, jos kun keskustelun luonne on muuttunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin tulkitsit Hillan mököttävän. Mököttäminen on kova sana.
Minun tulkiltani on, että Hilla tympääntyi, kyllästyi kinaamiseen tässä ketjussa ja avaa uuden, kun tämä ketju on täynnä, jos kun keskustelun luonne on muuttunut.Jaa, tulkitsin, että Hilla tympääntyi vastaamaan, kun ei ollut henkilökohtaisia viestejä riittävästi, joihin vastata - oli vain enimmäkseen Korppisen kerrontaa askareistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, tulkitsin, että Hilla tympääntyi vastaamaan, kun ei ollut henkilökohtaisia viestejä riittävästi, joihin vastata - oli vain enimmäkseen Korppisen kerrontaa askareistaan.
Vai niin. Tuosta nälökulmasta kirjoittajatkin on pyöritelty Korppiksen navan ympärille, puolesta ja vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai niin. Tuosta nälökulmasta kirjoittajatkin on pyöritelty Korppiksen navan ympärille, puolesta ja vastaan.
Ei täällä kukaan muu kuin sielunsisko paloma ole korppiksen touhuista kiinnostunut, pitää ainakin esittää kiinnostunutta *me taiteilijat* hengessä. #Tarhatätistä ja tarjoilijasta taiteilijaksi.#
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei täällä kukaan muu kuin sielunsisko paloma ole korppiksen touhuista kiinnostunut, pitää ainakin esittää kiinnostunutta *me taiteilijat* hengessä. #Tarhatätistä ja tarjoilijasta taiteilijaksi.#
Et sinä voi puhua muista kuinitsestäsi. Kyllä täällä on koko joukko jotka lukevat ja kommentoivat korppiksen puuhia ihan posittivisessa hengessä.
Jos sinua mättää se että jotkut vielä vanhenemassa olevat ihmiset jaksavat vielä puuhata ja iloita aikaansaannoksistaan ja kertoa niistä muillekin niin asenteesi on pahasti vinksahtanut ja tekisit meille kaikille muille palveluksen jos jättäisit kommentoimatta . Ja jättää nuo nimittelyt ainakin pois, koska ne eivät tuo sinusta mitään positiivista esille, mutta saattavat aiheuttaa pahaa mieltä muissa.
Pal - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin nuo kirjoitukset ennen tuota Hil-lanin päätöstä olla kirjoittamatta tähän ketjuun.
En nyt ymmärrä, miksi korppis nyt saa sapiskaa.
Mielestäni siellä ihan joku muu sai herneet nenään ihan viattomasta kommentista ja sitten lensikin tekstiä "että räkä roiskuu kenopäältä" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siitähän on puhuttu kauan. ketjunvaltaaja ja aisankannattaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä voi puhua muista kuinitsestäsi. Kyllä täällä on koko joukko jotka lukevat ja kommentoivat korppiksen puuhia ihan posittivisessa hengessä.
Jos sinua mättää se että jotkut vielä vanhenemassa olevat ihmiset jaksavat vielä puuhata ja iloita aikaansaannoksistaan ja kertoa niistä muillekin niin asenteesi on pahasti vinksahtanut ja tekisit meille kaikille muille palveluksen jos jättäisit kommentoimatta . Ja jättää nuo nimittelyt ainakin pois, koska ne eivät tuo sinusta mitään positiivista esille, mutta saattavat aiheuttaa pahaa mieltä muissa.
PalNimittelyjen pois jättö koskee myös sinua. Juuri keksit uudenkin eli kenopään. Itsestäsi riippuu millaista palautetta saat, ei sinulta riitä arvostusta kuin korppikselle. Tekisit palveluksen jos pysyisit siellä fasessasi jonka perustit siksi ettet saa täältä tasoistasi seuraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstan eniten riitaa haastava on sana ”kateus”.
Täytyy ihmetellä, että vanhat ihmiset käyttävät tuota sanaa.Minä voin ihan vilpittömästi julistaa, että en kadehdi ketään, joka joutuu lonkkaleikkaukseen.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi he niin tekevät?
Vahingonilo on paras ilo.Vastaa nyt käsi sydämellä: Kenen muun elämästä pitäisi kirjoittaa,jos ei omasta?
Kauanko jaksaisitte palstaa seurata, jos kirjoittajat kertoisivat yläkerran asukkaista päivittäin, tai vaihtaisivat mielipiteitä kauppojen kassoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paloman höpötykset voi ohittaa
Ei nähtävästi voi.
Ihan tosissaan, tehkää oma ketju.
Korppiksen ja Paloman vihaajat, kokoontukaa sinne kiekumaan niin kuin naakat meidän savupiipun ympärille. Sama sävel, sama valitus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kahdessa tunnissa hyvin ehtii virusta tartuttaa juuri tuollaisissa tungospsikoissa, Kyse on siitä ettet ajattele myiden terveyttä vaan vain omaa jaksamistasi. Hyi olkoon tuota itsekkyyden määrää!
Kuinka monta ihmistä olet tartuttanut kahdessa tunnissa? Kotonaan?
Miksi muuten ajattelet, että viruksen tartuttaja toimii tungospusikoissa?
Huomenta Korvesta@
Kylläpä nukutti, nuha on hellittänyt eikä köhäkään vaivaa.
Keskustelu syntyy keskustelemalla. Yleneensä sanotaan, että "hillan" ketjut jatkuvat pitkinä.
Niinhän näissä käy. "tarjoilijan" ja " tarhatätin" panos on merkittävä. Me tykätään kertoa arjestamme. Arkemme kiinnostaa koska teemme hyvin paljon sellaista mikä on vasten iäkkäiden ohjeistusta. Kuten nyt eilinen kierrokseni joulutoreilla. Nuhaisena pitää istua sisätiloissa, ei saa liikkua. Liikuntaa saan joka päivä ostoskierroksella. Eilenkin entinen tarjoiliystäväni kanssa naureskeltiin, että Prisma on riittävän iso jokapäiväiselle päivälenkille, ostoskori rollaattlrina.
Nl, tänäänkin olisi kaikenlaista, kauneimmat joululaulutkin vielä laulamatta.
No, nyt kuitenkin aamukahville ja sitten touhuilemaan.- Anonyymi
Ei mene perille sinulle se, ettei flunssaisena saa mennä tartuttamaan toisia paikkoihin joissa on paljon muita kuten toreilla ja kirkossa laulamassa. Se on perusasia, joka koskee kaiken ikäisiä Lenkille luontoon voi mennä jos kunto sallii, siellä ei ole tartuntavaaraa. Naurettavaa esittää että olisitte paloman kanssa jotain erikoista, ettei teitä edes normaalit hygienia säännöt koskisi.
Kertokaa vaan arjestanne niin että sylki roiskuu, onneksi ette tule live vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene perille sinulle se, ettei flunssaisena saa mennä tartuttamaan toisia paikkoihin joissa on paljon muita kuten toreilla ja kirkossa laulamassa. Se on perusasia, joka koskee kaiken ikäisiä Lenkille luontoon voi mennä jos kunto sallii, siellä ei ole tartuntavaaraa. Naurettavaa esittää että olisitte paloman kanssa jotain erikoista, ettei teitä edes normaalit hygienia säännöt koskisi.
Kertokaa vaan arjestanne niin että sylki roiskuu, onneksi ette tule live vastaan.Eipä täällä meilläpäin ainakaan ole mitään rajoituksia julkisilla paikoilla liikkumisen suhteen ja miten itse jaksaa ja miten paljon arvelee olevan riskiä siitä että oma nuha tarrttuisi toisiin on ihan jokaisen oman harkinnan varassa.
En minä jää kodin seinien sisään kyttäämään koko talvea että joku nuhanpoikanen parantuisi, koska kuka muu niin tekee? On todennäköisempää että saan itse tartunnan, jos annan jonkun rykiä päälleni, kuin että itse levittäisin jotain "tautiani". Käsidesi on vieläkin kova sana ja julkisten vessojen ovenkahvoihin en koske paljain käsin, pidän vähän väliä kassajonossa myös.
Olen ollut joulumarkkinoilla, ostarissa ja Ikeassa joululounaalla ja tavannut suomenvieraita tyttären luona, Normaalia eläkeläisen liikehdintää ihmisten joukossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertokaa vaan arjestanne niin että sylki roiskuu, onneksi ette tule live vastaan.Kamalaa tuollain välinpitämättömyys! Influenssa voi koitua kuolemaksi. On koronaa, mykoa, kausi-influenssaa, mitä onkaan ollut levittämässä.
- Anonyymi
Kunpa avaisitte oman ketjun, sinä ja Paloma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä täällä meilläpäin ainakaan ole mitään rajoituksia julkisilla paikoilla liikkumisen suhteen ja miten itse jaksaa ja miten paljon arvelee olevan riskiä siitä että oma nuha tarrttuisi toisiin on ihan jokaisen oman harkinnan varassa.
En minä jää kodin seinien sisään kyttäämään koko talvea että joku nuhanpoikanen parantuisi, koska kuka muu niin tekee? On todennäköisempää että saan itse tartunnan, jos annan jonkun rykiä päälleni, kuin että itse levittäisin jotain "tautiani". Käsidesi on vieläkin kova sana ja julkisten vessojen ovenkahvoihin en koske paljain käsin, pidän vähän väliä kassajonossa myös.
Olen ollut joulumarkkinoilla, ostarissa ja Ikeassa joululounaalla ja tavannut suomenvieraita tyttären luona, Normaalia eläkeläisen liikehdintää ihmisten joukossa.olette niin samanlaisia, välinpitättömiä muista.vain raja välissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olette niin samanlaisia, välinpitättömiä muista.vain raja välissä.
Kumpikaan ei osaa käyttää omaa järkeään ja harkintaa. Pitäisi ylemmältä taholta asettaa määräykset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikelta olisi pelastuttu Hillan aloituksien loppumiseen, jos vain nuo kaksi olisi aloittaneet oman ketjunsa, kuten Hillakin taisi siitä mainita.
Vieläkin kaikuu korvissani että, "minähän jyrään teidät kaikkia, itkekää ja valittakaa"???
No, ollaanhan me täällä milloinkin mitäkin, kenopäitä olmeja ja mitä kaikkea on tullutkin, joten avatkaa oma ketjunne te paremmat. Miksi Hillan ketjussa haluatte arkielämäänne kertoa, joka poikkeaa totisesti vanhuksilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä täällä meilläpäin ainakaan ole mitään rajoituksia julkisilla paikoilla liikkumisen suhteen ja miten itse jaksaa ja miten paljon arvelee olevan riskiä siitä että oma nuha tarrttuisi toisiin on ihan jokaisen oman harkinnan varassa.
Olen ollut joulumarkkinoilla, ostarissa ja Ikeassa joululounaalla ja tavannut suomenvieraita tyttären luona, Normaalia eläkeläisen liikehdintää ihmisten joukossa.Kuka täällä on kirjoittanut tajoituksesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikelta olisi pelastuttu Hillan aloituksien loppumiseen, jos vain nuo kaksi olisi aloittaneet oman ketjunsa, kuten Hillakin taisi siitä mainita.
Vieläkin kaikuu korvissani että, "minähän jyrään teidät kaikkia, itkekää ja valittakaa"???
No, ollaanhan me täällä milloinkin mitäkin, kenopäitä olmeja ja mitä kaikkea on tullutkin, joten avatkaa oma ketjunne te paremmat. Miksi Hillan ketjussa haluatte arkielämäänne kertoa, joka poikkeaa totisesti vanhuksilla.Se on justiinsa sitä jyräämistä. Hillan ketjussa saa huomiota vaikka väkisin. Monet osallistujat ovat luovuttaneet kirjoituksista päätellen. Vietiinhän heiltä leppoisan rupattelun paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on justiinsa sitä jyräämistä. Hillan ketjussa saa huomiota vaikka väkisin. Monet osallistujat ovat luovuttaneet kirjoituksista päätellen. Vietiinhän heiltä leppoisan rupattelun paikka.
Jospa jos antaisitte kaikkien kirjoitella rauhassa omista asioistaan, niin hil-lan kuin korppiksenkin, paloman ja demeterin, ja kaikkien muidenkin ketjun vakikirjoittajien, jotka tuottavat asiallista sisältöä jsulassa sovussa puuttumatta koko ajan henkilöihin , lukisitte vain, jos ei ole mitään positiivista sanottavaa? Ketju soljuisi rauhallisena ja ystävällishenkisenä ja tilaa on kaikille, jotka haluavat kertoa arkipäivästään, tapahtuipa sitten paljon tai vähän.
En usko kenenkään luovuttaneen, nyt on joulunalusaika ja monella kiireitä.
Kuunnelkaa joululauluja ja ottakaa piparkattu, se tekee kiltiksi. Anonyymi kirjoitti:
Se on justiinsa sitä jyräämistä. Hillan ketjussa saa huomiota vaikka väkisin. Monet osallistujat ovat luovuttaneet kirjoituksista päätellen. Vietiinhän heiltä leppoisan rupattelun paikka.
Aamukahvini aikana on tullut 9 vastausta aamukommentointiini.
Luin HS.n viikkoliitteestä uusista jouluruoka ideoista, mietin josko valmistaisin sushijoulukuusen tulijaisiksi esikoisen porukoille mökkilomapaikkaan.
Aurinko on noussut horisontin rajaan. Pitäisi tokkeutua jottain tekemään.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa jos antaisitte kaikkien kirjoitella rauhassa omista asioistaan, niin hil-lan kuin korppiksenkin, paloman ja demeterin, ja kaikkien muidenkin ketjun vakikirjoittajien, jotka tuottavat asiallista sisältöä jsulassa sovussa puuttumatta koko ajan henkilöihin , lukisitte vain, jos ei ole mitään positiivista sanottavaa? Ketju soljuisi rauhallisena ja ystävällishenkisenä ja tilaa on kaikille, jotka haluavat kertoa arkipäivästään, tapahtuipa sitten paljon tai vähän.
En usko kenenkään luovuttaneen, nyt on joulunalusaika ja monella kiireitä.
Kuunnelkaa joululauluja ja ottakaa piparkattu, se tekee kiltiksi.se rauhallinen kirjoittelu on manipulointia. täällä lasketaan plussaksi kriittiset kommentit. ne ovat seuraajien kommentteja, vain määrällä on väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ollut joulumarkkinoilla, ostarissa ja Ikeassa joululounaalla ja tavannut suomenvieraita tyttären luona, Normaalia eläkeläisen liikehdintää ihmisten joukossa.Olen minäkin ollut vaikka missä, mutta en tartuntatautisena. sNormaali eläkeläinen osaa ja haluaa suojella muita ihmisiä viruksilta. Hengitysilmakin niitä levittää, siinä ei kädidesit auta. Ostoskärryt desinfisioin aina tuollaisten niitä rollaattorina käyttävien tautisten räkälönteistä., pidän kertakäyttöhanskoja ja maskia. Pienet lapset sairastuu vakavasti eri viruksiin kun ei ole vielä vastustuskykyä, mutta eihän siitäkään piittaa tyyppi jolla ei lastenlapsia ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se rauhallinen kirjoittelu on manipulointia. täällä lasketaan plussaksi kriittiset kommentit. ne ovat seuraajien kommentteja, vain määrällä on väliä.
Miksi ehdoin tahdoin halutaan pilata ikääntyneiden ihmisten mielipidepalsta?
Tuottaako huonon fiiliksen aiheuttaminen suurtakin tyydytystä?
Iloitsetteko jokaisesta onnistuneesta herjasta?
Sitten kysytään, mikäs tuota vaivaa, kun on jäänyt palstalta pois.
Lyhyeksi nämä virret rupeavat käymään, luonnonlakikin jo julistaa, että pitkälle ei enää pötkitä.
Ovatko nämä ilkeytenne elämänne viime vinkaisuja?
Kateus iskee, kun joillekin ei ole kovaa diagnoosia vielä annettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ehdoin tahdoin halutaan pilata ikääntyneiden ihmisten mielipidepalsta?
Tuottaako huonon fiiliksen aiheuttaminen suurtakin tyydytystä?
Iloitsetteko jokaisesta onnistuneesta herjasta?
Sitten kysytään, mikäs tuota vaivaa, kun on jäänyt palstalta pois.
Lyhyeksi nämä virret rupeavat käymään, luonnonlakikin jo julistaa, että pitkälle ei enää pötkitä.
Ovatko nämä ilkeytenne elämänne viime vinkaisuja?
Kateus iskee, kun joillekin ei ole kovaa diagnoosia vielä annettu.Sinä sitten vingahdit kateuskortillasi.
Eli jatkukoon torat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä sitten vingahdit kateuskortillasi.
Eli jatkukoon torat.Tiedoksesi, että minä en kadehdi tätä ärtyilevää joukkoa, jos minulle viestisi osoitit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksesi, että minä en kadehdi tätä ärtyilevää joukkoa, jos minulle viestisi osoitit.
Kateuskortilla kuitenkin vingahdit. Senhän joku jo aiemmin on ketjussa todennut toraa lietsovaksi. Joten anna palaa, heiluttele korttiasi, jos toraa haluat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateuskortilla kuitenkin vingahdit. Senhän joku jo aiemmin on ketjussa todennut toraa lietsovaksi. Joten anna palaa, heiluttele korttiasi, jos toraa haluat.
Koettakaa kestää.
Minua saa kadehtia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä sitten vingahdit kateuskortillasi.
Eli jatkukoon torat.Pitää kadehtia, jos ei kovaa diagnoosia ole annettu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää kadehtia, jos ei kovaa diagnoosia ole annettu?
Tarkennusta odotellaan, että millä diagnoosilla se kateus katoaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä toivoisin taas että kaikki te vihaajat aloittaistte oman vihaajien ketjun ja nälvisitte toinen toisianne ihan urakalla, niin saisimme me muut jutella ihan rauhassa.
t.
Pal - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä toivoisin taas että kaikki te vihaajat aloittaistte oman vihaajien ketjun ja nälvisitte toinen toisianne ihan urakalla, niin saisimme me muut jutella ihan rauhassa.
t.
PalKova riitelyn tarve on sinullakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
t.
PalViha on vain omassa mielessäsi. Ja itse olet päänälvjä vaikka metaforiksi ne väännät. Sinähän tätä palstaa vihaat itse ja siksi sen facenkin perustit. Et vaan saanut sinne ketään mukaan. Sinua kyllä pilkataan, mutta eikukaan voimiaan tuhlaa mitättömän asian vihaamiseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
t.
PalTuo kehoitus oli vaan läppää. Et ymmärrä huumoria.
Todella on vihasi ihan tapissa. Naama punaisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamalaa tuollain välinpitämättömyys! Influenssa voi koitua kuolemaksi. On koronaa, mykoa, kausi-influenssaa, mitä onkaan ollut levittämässä.
Kiellät siis muita menemästä Ikeaan tai muihin ostospaikkoihin ja kiellät joulounaat.
Mitä sanovat mainostajat, joiden kustantamana sinäkin sappeasi levität. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpikaan ei osaa käyttää omaa järkeään ja harkintaa. Pitäisi ylemmältä taholta asettaa määräykset.
Tunnet varmaan puhdasta iloa, kun pystyt toteamaan, että voit ja osaat käyttää omaa järkeäsi ja harkintasi pelaa.
Palstan taso on todella korkealla. Me muutkin varmaan saamme yhtyä iloosi ja onnitella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiellät siis muita menemästä Ikeaan tai muihin ostospaikkoihin ja kiellät joulounaat.
Mitä sanovat mainostajat, joiden kustantamana sinäkin sappeasi levität.Opettele kohdistamaan vastauksesi oikein. Eihän tuossa mihin vastasit puhuttu mitään Ikeasta eikä joululounaista.
Vai tahallasiko vääristelet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele kohdistamaan vastauksesi oikein. Eihän tuossa mihin vastasit puhuttu mitään Ikeasta eikä joululounaista.
Vai tahallasiko vääristelet?Paina mieleesi luetut! Niihinhän vetoat aina kun haluat ivata.
Kts. 11:42. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paina mieleesi luetut! Niihinhän vetoat aina kun haluat ivata.
Kts. 11:42.Olet pihalla kuin lumiukko!
Sekoitat kommentit ja niiden kirjoittajat.
Ilonsa kullakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet pihalla kuin lumiukko!
Sekoitat kommentit ja niiden kirjoittajat.
Ilonsa kullakin.Tuo tyyppi kiertää palstoja ja syyttää ketä sattuu. Luulee, että kaikki anonyymit ovat yks ja sama henkilö. Alemmissa ikäluokissa sai hirveet kärhämät aikaiseksi. Ottaa jonkun suosikikseen ja sen kanssa erimieltä olevat vihollisiksi. Oli poissa, mutta näköjään palannut. Kannattaa ohittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo tyyppi kiertää palstoja ja syyttää ketä sattuu. Luulee, että kaikki anonyymit ovat yks ja sama henkilö. Alemmissa ikäluokissa sai hirveet kärhämät aikaiseksi. Ottaa jonkun suosikikseen ja sen kanssa erimieltä olevat vihollisiksi. Oli poissa, mutta näköjään palannut. Kannattaa ohittaa.
Tarkoitin siis ano 00:28 säätää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnet varmaan puhdasta iloa, kun pystyt toteamaan, että voit ja osaat käyttää omaa järkeäsi ja harkintasi pelaa.
Palstan taso on todella korkealla. Me muutkin varmaan saamme yhtyä iloosi ja onnitella.Kyllä tunnen iloa. Tunnen myös iloa siitä, että aika moni kommentoija osaa käyttää järkeä ja harkintaa, minun lisäkseni :)
Toivon, että harkintaa käyttäisi vielä useampi luettuani mykoplasman vievän nuoriakin sairaalahoitoon. Varsinkin, jos kotona on sairas vanhus ja oma vastustuskyky alentunut.
No, nyt taas lepotauko, burana ja pitkälleen.
Sain tehtyä useta kymmeniä pussukoita taiteilijatonttujen myyntitupaan. Pussukat koostuvat nukkekotihuonekaluista, nukeista ja nukenvaatteista jne. Myyn 0,50 - 5.00 euroa pussukka päivystäessäni tupaa.
Samalla tuli tehtyä inventaario tavaroista vaatehuoneen ylähyllyillä ja pyyhkiä pölyä vähemmäksi.
Tällaista täällä illan tummuessa; )
Nostin lohifilettä sulamaan ja nyt pitäisi alkaa loihtia jotain maukasta suuhun pantavaa.- Anonyymi
Nyt Hilla voi aloittaa uuden ketjun. Eiköhän korven rabortointi ole jo tarpeeksi tilaa saanut.
- Anonyymi
Kyllä kyllä! Hillan aamunavaus huomenna kruunaisi jouluviikon 🙏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä hän mahtaa kertoa, jännittää.
Maanantai aamu, ei ehkä petivaatteiden vaihtoa ja tuuletusta, ehkä joululaatikoiden tekoa tai kälyn terveyskatsaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä hän mahtaa kertoa, jännittää.
Maanantai aamu, ei ehkä petivaatteiden vaihtoa ja tuuletusta, ehkä joululaatikoiden tekoa tai kälyn terveyskatsaus.Saattaa olla paljon kerrottavaa, myös ajankohtaisiin aiheisiin hän ottaa usein kantaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi viikko ei ole vielä jouluviikko, mutta Hillan kaikki viikot ovat kivaa puuhaa täynnä. Hän tekee myös kunnon ruokia kuten karjalanpaistia ja perunalaatikkoa ja kaalilaatikkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa olla paljon kerrottavaa, myös ajankohtaisiin aiheisiin hän ottaa usein kantaa.
Hän on empaattinen ja välittää kanssakulkijoistaan. Ei ikinä lähtisi viiruksia levittämään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on empaattinen ja välittää kanssakulkijoistaan. Ei ikinä lähtisi viiruksia levittämään
Näin on. Hillalla on suuri sydän, lämmin ihminen ja monilahjakkuus 🤎
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi viikko ei ole vielä jouluviikko, mutta Hillan kaikki viikot ovat kivaa puuhaa täynnä. Hän tekee myös kunnon ruokia kuten karjalanpaistia ja perunalaatikkoa ja kaalilaatikkoa.
Katohan kun oli alus lipunut sanasta pois.
Siis joulunalusviikko :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Hillalla on suuri sydän, lämmin ihminen ja monilahjakkuus 🤎
Taiteellisuuden lisäksi tuo -Hillan käsitöiden taito ja kaunis oma hyvin hoidettu koti suorastaan herättää kateutta. Kyllä se jälkipolvien suuri määrä myö on hieno asia Elämän Lahja, onneksi minullakin on paljon iloa jo lastenladtenlapsistakin. Mutta yhtään taiteellinen en ole, onneksi kuitenkin varaa ostaa taidetta kotiin .
Anotkin toivoo jo Hillan uutta ketjua👍 - Anonyymi
Älä ny hullujas puhu, Korppiksen juttui on n kiva lueskella, ku hän on nii puuhakas😄👍
- Anonyymi
Hillat on poimittu , mutta vielä löytyy karpaloita, kun ei ole paljon luntakaa.
- Anonyymi
Näkeekö kukaan Hillassa oikukkaita piirteitä?
- Anonyymi
En ainakaan minä ole nähnyt oikukkaita piirteitä. Hillalla on luonteen lujuutta vetäytyä ja pysyä poissa palstalta, jos keskustelu ei miellytä. Hän ei kehitä itselleen katkeruutta, ei kaunaa eikä kateutta eikä varsinkaan pura sitä palstakirjoittajiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ainakaan minä ole nähnyt oikukkaita piirteitä. Hillalla on luonteen lujuutta vetäytyä ja pysyä poissa palstalta, jos keskustelu ei miellytä. Hän ei kehitä itselleen katkeruutta, ei kaunaa eikä kateutta eikä varsinkaan pura sitä palstakirjoittajiin.
Käyn täällä aika harvoin, mutta havaitojeni mukaan Hilla on joskus sanonut, ettei hän ehdi tänne kirjoittamaan kuin suunnilleen kerran päivässä. Siksi hän sitten kirjoittaa kaikki kommenttinsa nimimerkittäin yhteen viestiin. Usein hänen viesteistää saa kuitenkin sellaisen kuvan, että yksin asuvana omassa asunnossaan häntä jonkin verran pikästyttää.
En tiedä onko tuo sitten oikuasta vai mitä, näin olen kuitenkin havaintoja tehnyt.
Saapa nähdä säilyykö tämä viestini täällä - Hillaa kun pitäisi aina kehua, hänellä ilmeisesti on täällä suojelijajoukko, joka ei poikkipuolista sanaa hyväksy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyn täällä aika harvoin, mutta havaitojeni mukaan Hilla on joskus sanonut, ettei hän ehdi tänne kirjoittamaan kuin suunnilleen kerran päivässä. Siksi hän sitten kirjoittaa kaikki kommenttinsa nimimerkittäin yhteen viestiin. Usein hänen viesteistää saa kuitenkin sellaisen kuvan, että yksin asuvana omassa asunnossaan häntä jonkin verran pikästyttää.
En tiedä onko tuo sitten oikuasta vai mitä, näin olen kuitenkin havaintoja tehnyt.
Saapa nähdä säilyykö tämä viestini täällä - Hillaa kun pitäisi aina kehua, hänellä ilmeisesti on täällä suojelijajoukko, joka ei poikkipuolista sanaa hyväksy.Hillaa eikä ketään muutakaan tarvitse kehua eikä mollata. Ei me oikeasti ketään täällä tunneta, puhutaan vaan asioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saapa nähdä säilyykö tämä viestini täällä - Hillaa kun pitäisi aina kehua, hänellä ilmeisesti on täällä suojelijajoukko, joka ei poikkipuolista sanaa hyväksy.On sillä kiire, mutta kehujilla ei vaikka hää on jo aamulla joulukiireittensä keskellä ehtinyt aloituksen tehä. Miten lie ehtinnä. Menkää kehua läärystelemää silmäins eteen. Kiittel jo kehuloista.
- Anonyymi
Yhdyn tuon edelliseen mielpiteeseen, ettei täällä ketään tarviakaa vhanpitoon,
ei myöskään alvariinsa kehumiseen.
Kaikissa meissä on hyvät ja huonotpuollet.Samalla tapaa ajattelen, kuin ano 16,42, vihanpito on turhaa, mitä sillä voittaa?
Samoin "kehuminen" mitä sillä tarkoitetaankin on turhaa, kaikesta myönteisestä on paikallaan kiitoskin antaa.
Mukava on mainita, jos viesti sai hymyn huulille, kyllä se aina parempi on, kuin aiheeton moittiminen.
Ano 14,05 yksin elän ja joskus toki turhautuminen meinaa seuraksi pyrkiä, muuta suunnittelen aina jotain kivaa ja taas elämä maistuu.
Itse olen luopumiseni tehnyt kaikesta entisestä ja se ei pahalta tunnu, olen kokenut ja nähnyt monenlaista, nyt viihdyn oman kodin suojissa, itsestäni kaikki kiinni miten eloni suunnittelen.
En nyt aivan erakoksi halua, mutta kaikki mitä teen, sen teen oman itseni iloksi, ja mikäli joku apuani kaipaa, sitä annan kykyjeni ja voimieni mukaan.
En anna kynnyksen kovin korkeaksi tulla, jos joskus jotain muuta haluan, pystyn sen toteuttamaan, nyt on hyvä olo.
Tämä viestittely on yksi kanava ulkomaailmaan, tämäkin ihan oman haluni mukaisesti.- Anonyymi
Luettuani nuo Hillan kehumisviestit, niin täytyy todeta, että hän on ihan yli-ihminen. Ei mitään negatiivista tai mitään inhimillistä, vaan todellakin kaikin puolin virheetön.
Liekö ihan näin? Eiköhän meissä kaikissa lie virheemme ja tuskin nämä ylistäjät häntä ihan henkilökohtaisesti tuntevat?
Ihmettelevä lukija tässä. Anonyymi kirjoitti:
Luettuani nuo Hillan kehumisviestit, niin täytyy todeta, että hän on ihan yli-ihminen. Ei mitään negatiivista tai mitään inhimillistä, vaan todellakin kaikin puolin virheetön.
Liekö ihan näin? Eiköhän meissä kaikissa lie virheemme ja tuskin nämä ylistäjät häntä ihan henkilökohtaisesti tuntevat?
Ihmettelevä lukija tässä.Pitäisikö täällä haukkua kirjoittajia mieluummin kun etsiä hyviä puolia.
En ymmärrä tällaista asennetta. Tämä on Hillan aloittama ketju, se on vuosia ollut suosittu.
Täällä ei haluta mollata eikä väheksyä ketään.
Minulla on ollut hankalaa jalan kanssa ja muutakin vaivaa. Kyllä näillä kymmenillä tahtoo masentua kun liikkuminen on vaikeaa ja muutakin kremppaa yhtä aikaa.
Edes virkkaaminen äänikirjan kanssa ei huvita, se on ollut ihan parhaita ajankulujani.
Jouluaattona veljeni hakee minut syömään ja yöksikin. Olisivat pitäneet pidemmänkin aikaa mutta en raaski jättää kissaa.
On helpompaa kun pääsin pyörätuolista mutta hirviökenkä on raskas ja kömpelö. On pidettävä yötä päivää.
Ei akillesjänteen katkeaminen ole pikku juttu, nyt sen olen saanut omakohtaisesti kokea.
Kaikkea hyvää lukijoille ja kirjoittajille, rauhallista ja hyvää Joulunaikaa.- AnonyymiUUSI
liekko kirjoitti:
Pitäisikö täällä haukkua kirjoittajia mieluummin kun etsiä hyviä puolia.
En ymmärrä tällaista asennetta. Tämä on Hillan aloittama ketju, se on vuosia ollut suosittu.
Täällä ei haluta mollata eikä väheksyä ketään.
Minulla on ollut hankalaa jalan kanssa ja muutakin vaivaa. Kyllä näillä kymmenillä tahtoo masentua kun liikkuminen on vaikeaa ja muutakin kremppaa yhtä aikaa.
Edes virkkaaminen äänikirjan kanssa ei huvita, se on ollut ihan parhaita ajankulujani.
Jouluaattona veljeni hakee minut syömään ja yöksikin. Olisivat pitäneet pidemmänkin aikaa mutta en raaski jättää kissaa.
On helpompaa kun pääsin pyörätuolista mutta hirviökenkä on raskas ja kömpelö. On pidettävä yötä päivää.
Ei akillesjänteen katkeaminen ole pikku juttu, nyt sen olen saanut omakohtaisesti kokea.
Kaikkea hyvää lukijoille ja kirjoittajille, rauhallista ja hyvää Joulunaikaa.Kiva että kirjoitat kuulumisiasi tänne, liekko. Uskon, että monikin meistä on "hengessä mukana" kun olet ollut noiden koettelemusten kurimuksessa. Kohtuuttomalta tuntuu sinun tilanteesi, kun itse olet aina ollut tyytyväinen ja sopuisa kirjoittelija.
Ja kovin vähäiseltä tuntuvat nyt hyvän joulun ja hyvän jatkon toivotukset sinulle, mutta lähetän ne silti..)) Kirjoittele taas.
demeter1
- Anonyymi
Että te jaksatte, hilla ja hilla- puhutaan välillä puolukoistakin.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768