Vapaa kuvaus

Aloituksia

47

Kommenttia

6664

1. Sinä et tunne minua, enkä mitä Sinua, pidä perättömät juttusi omana tietonasi.
    Mene häpeämään valheitasi.
  2. Eilen tuli vaan pari senttiä lunta, nyt tuli aurinkokin kurkkaamaan.
    Käväsin tuossa katsomassa mökillä. Lunta, lunta ja taas lunta.
    Oli hankikanto, joten pääsin kävelemään mökeille.
    Lienee patterit kameroista loppu, kun poika viestitti ettei tullut kuvia. Joskus niitä on tullut jälkijunassakin.
    Vanhan mökin pihatielle noustaan kylätieltä suorassa kulmassa ylöspäin.
    Otin vähän vaihtia, että saan auton pois tieltä.
    Aivan peilijää lumen alla, ei se mitään kääntynyt, pamahti penkkaan. No pääsin siitä peruuttamalla tielle.

Niilon kanssa on vähän murheellisenpaa nyt.
    Lakkasi syömästä ja juomasta pääsiäisen pyhien aikaan. Tiesin, että lääkkeen sivuvaikutuksesta on kysymys.
    Soitin heti maanataina klinikalle, sain hoito-ohjeita. Ei vaan syönyt kun pari kolme naksua ja puoli desiä vettä 2 päivässä.
    Soitin uudestaan, pääsin heti parin tunnin päästä vastaanotolle.
    Sanoin lääkärille, että lääkkeestä johtuu, ei voi olla muuta syytä näin äkkiä.
    Lääkäri sanoi, että se on yleensä hyvin siedetty, että ensimmäinen tapaus hänen kohdallaan.
    Lääkitystä tilanteen korjaamiseksi ja ens viikolla yritetään pienimmällä annoksella.
    Ei ole muuta lääkettä ja ilman lääkettä kunto voi romahtaa piankin lopullisesti.
    Niinkuin ilman vettä ja ruokaakin.
    No, en vielä ole toivoani heittänyt. Alkuun 2,5 viikkoa meni ihan hyvin.
    Äsken kun tulin mökiltä, yritti ängetä rappuun väkisin ja kun en päästänyt, melkoinen naukonsertti alkoi.
  3. Toissayönä puol4 aikaan täälläkin satoi vettä ja ukkonen tuli ihan päälle. Oli aika meteli.

Vielä noista kissan kynsistä. Kynsien poisto ku tekee virheasennon, siitä seuraa kivuliaita nivelvaivoja.
    Ihminen hulluudessaan on koiriakin jalostanut niin, ettei toisilla kunnolla henki kulje.

Tuo minun kaveri pari päivää ollut melkein syömättä ja juomatta.
    Lääkkeen sivuvaikutusta ilmeisesti.
    Soitin aamulla eläinlääkärille, sain hoito-ohjeet.

Kävin tuolla kaupungintalolla yhtä veroasiaa hoitamassa.
    Verottaja oli vielä keksinyt lähettää kirjeeni veljeni osoitteella (?)
    Eipä tuo muistanut sitä mulle kertoa.
    Poika kun meni siellä käymään, jeesaileen laskuasioissa, niin löysi kirjeen.
    No homma kyllä onnistui lopulta, mutta kun virkailija sieltä soitti verotoimistolle, jonotus kesti 43min.
    Onneksi minulla ei ollut kiire.

Kun kaikki asiat vaan siirrellään netin kautta hoidettaviksi ja kaikki toimistot lopetetaan, täällä on kaupungilla sellainen palvelu, että eri alojen asioissa saa opastusta samassa paikassa, kuten esim. vero, kela ym. ja jos asia ei kovin vaativa ole, ei tarvitse aikaakaan tilata.
    Suoraan vaan menin ovesta sisään ja homma hoidettiin.

Sieltä, kun lähdin kirjastolle ja kun käynnistän auton, radio menee päälle samalla, kuulin tästä järkyttävästä kouluampumisesta.
    Ihan huonoa tekee 12-vuotias ampuja ja kohteet samoin. Mihin tää mailma on menossa.
    Miten sen ikäinen pääsee käsiksi käsiaseeseen. Sen verran sanottiin, että ase on sukulaisen.

Sellalle: Vuosia sitten minun areenani oli samanlainen seisoja ja pätkiä.
    Mökillä sitä valittelin nuorille. Pojantyttärenmies rupesi asiaa katsomaan.
    Hän katsoi kännykästä signaaleja.
    Heidän koneissaan oli hyvät signaalit, minulla aivan heikot.
    Meillä oli eri operaattorit. Hän vaihtoi minulle saman, kuin heilläkin oli.
    Sen jälkeen ei areenan katselemisessa ole ollut mitään ongelmia.
  4. Niin,veljeni jonka näkö huononi äkkiä,
    Rappeuma ja kaihi.
    Hän oli kassajonossa minä toisessa jonossa. Veljeni siellä yritti rahojansa laskea,
    Kuulin kuinka ihmiset siinä jonossa sanoivat tuommoisesta tunarista.
    Sanoin heille ,että hän ei näe kunnolla ja on leikkausjonossa.
    Ymmärsivät ja vähän häpeilvät kommenttejaan.
    Niinpä yleensä hoidan maksamisen ja raha-asiat tasoitaan sitten myöhemmin , jos isoimmilla asioilla ollaan.