Painaako ikä?

Anonyymi-ap

Femmalla keskustellaan, tunnemmeko jotuvamme erikoiskohteluun ikämme vuoksi.
Yksi oli sitä mieltä, että esim. ,jonossa ei kukaan asetu perään, koska arvelee, että vanhus kuitenkin hidastelee kassalla. Hm. En itse ole sellaista todennut, vaikka varmaan hidastelenkin. En minä myöskään pahastu, jos joku luovuttaa paikkansa bussissa. Ilahdun. Iän mukana turha arkailu on kadonnut, ja juttelen mielelläni myyjien ja lähibussin kuskin kanssa. Keskustelijat ovat sitä mieltä, että nuoremmat eivät ole kiinnostuneet vanhojen mielipiteistä. Keskustelijat ovat kuitenkin sitä mieltä, että emme me mihinkään katoa iän mukana.
Minä myös!
Kyllä me keskustelemme! Tälläkin palstalla joskus reippainkin sanankääntein. Palsta on meille tärkeä kanava! 😀
Mkr.

10

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen tulee perässä. Vanhenemista ei voi välttää. Olen joissain tilanteissa ollut huomaavinani, että mielipiteeni ei kiinnosta nuorempia, olen "näkymätön" ihminen, jota ei "kannata" huomioida. Se alkoi jo ennen eläkkeellepääsyä.
      Maailma on nuorempien ihmisten.
      Toisaalta ei haittaa, ikään katsomatta ei minuakaan kiinnosta kaikkien mielipiteet. Kaikenikäisissä on ihmisiä, jotka on ovat ulalla maailman asioista ja joilla ei ole paljoakaan syvällistä sanottavaa.

      • Anonyymi

        Minä hämmästyn välillä sitä, että nuoremmilla ihmisillä ei välillä ole tietoakaan niistä asioista, jotka itse olen elänyt nuoruuden vuosinani.
        Kuinka helposti menneet ajat jäävät pimentoon, eihän niistä kaiken aikaa puhuta.
        Itse olin koulussa aikoinani ymmälläni. kun Suomen historia loppui jonnekin tuonne vuosisadan vaihteeseen, sodista ei puhuttu mitään 40-50-lukujen koulussa. Siihen varmasti vaikutti sotien lopputulos ja varovaisuus.
        Mkr.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä hämmästyn välillä sitä, että nuoremmilla ihmisillä ei välillä ole tietoakaan niistä asioista, jotka itse olen elänyt nuoruuden vuosinani.
        Kuinka helposti menneet ajat jäävät pimentoon, eihän niistä kaiken aikaa puhuta.
        Itse olin koulussa aikoinani ymmälläni. kun Suomen historia loppui jonnekin tuonne vuosisadan vaihteeseen, sodista ei puhuttu mitään 40-50-lukujen koulussa. Siihen varmasti vaikutti sotien lopputulos ja varovaisuus.
        Mkr.,

        Ei nuorilla ole sitä tietoa mitä me saimme , heillä on Google joka antaa heille kaiken .
        Eivät ehkä jaksa edes ymmärtää millaista meidän sodan jälkeen syntyneiden elämä oli lapsena.
        Silloin aina leikittiin ulkona ja aina oli kavereita, en muista että kukaan olisi koskaan ollut masentunut kouluajoilla.
        Nykyään on pitkät jonot lasten psykiatreile ja lapset ovat masentuneita milloin mistäkin syystä ja syövät SSRI lääkkeitä . Jossain on mennyt pahasti vikaan, ei kai sen hyvinvoinnin pitänyt tuottaa lapsia jotka voivat huonosti
        Sanaa masennus ei edes tiedossa lasten maailmassa ennen .
        Koulussa oltiin tunnilla hiljaa ja kunnioitettiin jokaisen opiskelu rauhaa.
        Ajat ovat muuttuneet niin lapset kunhedänkin lapsensa istuvat kännykkä kädessä koko ajan
        Katsellen milloin mitäkin .
        Eivät tiedä mitään oikeastaan oman maan tapahtumista joita on ollut ennevanhaan .Uudet polvet ja uudet tavat näin se menee pitää vaan yrittää pysyä mukana vanhankin niillä ehdoilla kun on tarjolla .


    • Anonyymi

      1950- luvulla koulussa Suomen lähihistoria ei ollut vielä "historiaa"
      sodan osalta. Laskettiinko se arkaluonteiseen politiikkaan ?

    • Niin,veljeni jonka näkö huononi äkkiä,
      Rappeuma ja kaihi.
      Hän oli kassajonossa minä toisessa jonossa. Veljeni siellä yritti rahojansa laskea,
      Kuulin kuinka ihmiset siinä jonossa sanoivat tuommoisesta tunarista.
      Sanoin heille ,että hän ei näe kunnolla ja on leikkausjonossa.
      Ymmärsivät ja vähän häpeilvät kommenttejaan.
      Niinpä yleensä hoidan maksamisen ja raha-asiat tasoitaan sitten myöhemmin , jos isoimmilla asioilla ollaan.

      • Anonyymi

        Lähiomaisellani on Parkinsonin tauti. Hän muistutti minulle, että se ei vie käsityskykyä ja järjenkäyttöä, vaan aivot toimivat edelleen. Sairaus saattaa aiheuttaa tilapäisiä harhoja, joita potilas ei pysty erottamaan todellisuudesta. mutta kun ne ovat väistyneet, mieli on kirkas, vaikka liikkuminen ja puhuminen vaikeutuvat. Säännöllisellä lääkityksellä oireita voidaan hallita.
        Se pitäisi muistaa, olen korostanut sitä myös jälkikasvulleni. jotka käyvät häntä tapaamassa. Sairaus ei saa ottaa yliotetta, vaikka se parantumaton onkin.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähiomaisellani on Parkinsonin tauti. Hän muistutti minulle, että se ei vie käsityskykyä ja järjenkäyttöä, vaan aivot toimivat edelleen. Sairaus saattaa aiheuttaa tilapäisiä harhoja, joita potilas ei pysty erottamaan todellisuudesta. mutta kun ne ovat väistyneet, mieli on kirkas, vaikka liikkuminen ja puhuminen vaikeutuvat. Säännöllisellä lääkityksellä oireita voidaan hallita.
        Se pitäisi muistaa, olen korostanut sitä myös jälkikasvulleni. jotka käyvät häntä tapaamassa. Sairaus ei saa ottaa yliotetta, vaikka se parantumaton onkin.
        Mkr.

        Usein ne harhat johtuvat lääkkeitä eikä itse sairaudesta joten ei heidän älykkyydessä ole mitä.n vikaa ainoastaan kehon toiminnat huononee.
        Siis ihminen ei ole parkinson vaan hänellä on Parkinsonin sairaus .
        Lääkkeitäkin on osattava ottaa minuutin tarkkuudella että saa pitää poissa jäykkyydet ja vapinat
        Monet saattaavat alata huutamaan kovalla äänellä näille potilaille , vaikka miten valuuttaa ettei kuulostakaan ole mitään vikaa. Siksi on hyvä selittää jälkipolville ettei potilasta tarvitse kohdella mitenkään eri tavalla kun muitakaa; ihmisiä.


    • Anonyymi

      Onpas teillä suvussa paljon sairaita.

      • Anonyymi

        Johtuisikohan se siitä, että sukulaisetkin ovat jo vanhoja. Terveitä 80 vuotiaita taitaa olla jokaisessa suvussa vähän. Itsellänikin on jo vakio lääkitykset aivo-ja sydän infarktin estoon.
        t tepa


    • Anonyymi

      Lienenkö omituinen otus koska en ole mielestäni kokenut lainkaan mitään ikäsyrjintään viittaavaa. Joskus pikemminkin päin vastoin.
      Liittyen tuohon kassakäyttäytymiseen niin siinä tapahtuva kuppelehtiminen ei ole vain ikääntyneiden ilmiö. Eläkeläisillä on päivisin aikaa joten meidän edustuksemme runsaus saattaa antaa harhaisen kuva.
      Kassajonoon tullessani varaan korttini valmiiksi.
      Jos molemmissa tavarakaulaloissa on ostoksia pakkaamatta niin pyydän kasööriä antamaan minun tavarani suoraan kassalta josta mätän ne kärriini. Hoidan maksurituaalit ja poistun sivummalle pakkaamaan kamat kassiini. Joskus on pyydettävä takamus pystyssä edessä tussuroivaa asiakasta väistämään.
      Kun kamani menevät tavarakaukaloon niin maksun jälkeen painelen kärreineni sinne ja mätän ostokseni kärriin sivummalla pakkaamista varten.

      Joskus, hamassa muinaisuudessa, eräässä pohjoisen Saksan marketissa sain opastusta. Yksi tavarakaukalo. Ostoksia oli runsaasti ja kassan ainoan kaukalon päässä sovittelin kamoja kassiini. Keski-ikäinen kassanainen paukutti kämmentä tiskiin lausuen vähintäänkin kuuluvalla äänellä ohjeita joiden ymmärsin rajallisen sakasan taitoni perusteella tarkoittavan, "vauhtia, vauhtia, valmista, valmista valmista".
      Oikeassahan kasööri oli. Minun nyhräämiseni johdosta suma seisoi ja bisnekset kärsivät. Siis kamat kärriin ja kassiin sovittelu sivummalla!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe