Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6664
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos jostain, (vaikka taulusta) samaa mieltä, kun joku muu, ei se tarkoita sitä, että julistaa sitä mitä muut on jo sanoneet.
Asioista voi olla samaa mieltä kokonaan, osittain tai toista mieltä kokonaan tai osittain.
Jos ei voisi olla samaa tai eri mieltä, ilman, että joku on jo niin sanonut, mitä mieltä on silloin missään keskustelussa. Kysyn vaan?
01.03.2024 22:29
Juuri puhuttiin tuon 30 vuotiaan lapsenlapseni kanssa asiasta, hän kertoi miten vanhmmilta tarvitaan lupa moneen asiaan, ennenkuin lastensuojelu voi puuttua huostaanotolla + tämä järkyttävä resurssien puute.
Minusta tuntuu siltä, että niin lastensuojelussa, kuin nykykouluissa, on vialla se, että ei puututa ja nykyvanhemmiltakin on puuttuminen puuttunut aukoinaan.
Lainsäädäntöäkin on kiristetty niin, että opettajistakin on tehty ´kädettömiä.´´
Mutta ennen se lähti kotoa, miten käyttäydytään, nyt on monesti toisin.
Omana lapsuusaikana käytäydyttiin koulussa hyvin, ei opettajan tarvinnut mitään erityisiä toimenpiteitä edes tehdä ja ne oli aika pieniä ja htkellisiä.
01.03.2024 22:00
En ole asiantuntia. Ajatukseni on mutu.
Näköinenhän se on.
Tuo tausta on epäselvä, ajattelin. Sitten ajattelin, jos se olisi selvenpi, veisikö se huomion kasvoista.
´´Yöpaita´sanoi joku,´´ lehvääkin ihmeteltiin.
Mietin omaa ajatustani.
Lehvässä ei vikaa, mutta jospa se puku olisi ollut yksivärinen taivaansininen.
Taviksen pohdiskeluja.
01.03.2024 21:35
Eläin ja lapset eivät pysty puolustautumaan, siksi kai on riipaisevaa, jos niille pahaa tehdään.
Kun luin, että nämä jotka kaikki tietää , toinen sai 3v, ja toinen7v, pöyristyin.
Jos oltaisiin USA:ssa, tällaiset ihmiset eivät enää vapaana kulkisi, kun korkeintaan 25 vuoden päästä ja silloinkin valvottuna.
01.03.2024 21:16
Korjaan 3,5 vuotis.
01.03.2024 19:32
Minäkin, niinkuin Sel-lakin , ihmettelin aamulla, mitäs nyt liputetaan, kunnes hetken päästä lamppu syttyi, että miksi.
Uskon, että Stupp tekee parhaansa, mielestäni isot ovat Saulin jättämät saappaat.
Päivä meni nopeasti. Pojantytär perheineen oli koko päivän.
Minun ´´vanhalla autollani´´ tulivat, jonka annoin niille, kun tarvitsivat toisen auton, kun pojantytär meni töihin, tekee 60% vielä. Molemmat vuorotöissä ja lapsia pitää viedä tarhaan. Toinen auto oli korjaamolla, kun joku töytäisi päälle.
Kyllä nykyajan lapset ovat ´´valveutuneita´´ poika 2,5 vuotia meni keittiöön otti jotain syötävää pöydästä, me muut olimme olohuoneessa.
Sitten kuuluu ´´isi´´. No kun isi meni poika kuului sanovan, että aina pitää olla katsomassa, kun lapsi syö, ei saa jättää yksin.
(kuullut varmaan puhuttavan eräästä tapauksesta, missä lapsi oli tukehtunut ruokapalaan).
Pienillä on korvat joka paikassa.
Tepa, eipä mitään anteeksipyytämistä, kyllä sitä on ennenkin kysytty, kun kerron kissan kevätvillissä.
Niilo on perusarka, vähän se tuli näkyville, mutta kun lapset vähän juoksenteli, niin säikähti, juoksi parvekkeelle, kun ovi ovi auki.
Kökötti tuolin takana, piti kantaa kamariin, kun oli vielä viileää ulkona.
Kesästä jo haaveiltiin, kun päästään taas porukalla mökille.
01.03.2024 19:19
Tottakai Niilo on leikattu. Kun ollaan puolet vuodesta maalla ja kissa saa olla vapaana, niin näin, kun käy kevättä nuuhkimassa ja linnunlaulua kuuntelemassa tuolla parvekkeella, tulee ulos mieliteko.
Sitä se haluaa.
Niilo oli tuotu löytökotiin,metsästä löydetty kurjassa kunnossa. Lääkäri arvioinut noin 5 vuotiaaksi. Eli nyt on 12-13v. Oli siellä 9kk, ei ollut kukaan ottanut.
Kiva, kiltti kisu.
Sinulla onkin iso se toinen kissa.
29.02.2024 16:19
Kunhan pääsee ulos maalle, niin sitten on kivaa.
Äsken kun kävin suihkussa, pistin oven ´´huulille´´ kiinni.
Tuli ja kynsi sen auki, istui ovenraossa kyttäämässä.
28.02.2024 20:24
Niilo on ihan kevätvillissä.
Nukkuu vähemmän, kun tavallisesti. Kulkee ja naukuu ympäriinsä.
Väliin hyppää TV:n eteen ja kiertää sitä ympäri tuossa hyllyllä.
Aamulla olin unessa 8 aikaan, kun tuli sängyn viereen naukuun suureen ääneen, ravasi ja naukui, pakko nousta ylös.
Kun tulen ulkoa ja vaikka se istuu varpaat kynnyksellä oottamassa, ei ole ikinä tunkenut rappuun, vaan tänään, kun oven avasin tullessani, ryntäsi rappuun.
Meni hissille, sanoin, nyt heti sisälle. Loikkasi sitten ovesta takaisin.
Haistaa vissiin kevään.
28.02.2024 19:47
Nuo minun lapsenlapset ovat antaneet lapsilleen sellaisia nimiä, ettei niitä veilä kaikkia löydy edes allakasta.
Kivoja nimiä kylläkin.
Minäkin seuraan tuota Promesaa. Itsekin epäillyt tuota raskautta, kaipa sitten täytyy esittää jossain vaiheessa keskenmenoakin.
Pian myrkytysjutusta epäilen sitä aviomiestä.
Kyllä se järvikaipuu täälläkin kutkuttelee.
28.02.2024 17:18
Maankäyttösektorista on kysymys, ei pelkästään metsistä.
Kyllä Hesari osaa, hah.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/aveollila/erikoista-matematiikkaa-hesarissa-metsien-hiilinielu-romahti-kun-se-kasvoi/
28.02.2024 17:00
Muistatko, kun J. Karjalainen teki laulun Väinö, kun hänen poikansa syntyi ja sai nimekseen väinä.
´´Väinö, väinö, missä on väinö, alla omenapuun, ei voi olla kukaan muu, siellä, siellä se Väinö on jne...´´
Sitten luin, jostain yleisönosastosta, kun joku haukkui, kun tämmöisistä puli-ukoista laulaa.
Näin sitä monta kertaa haukutaan, vaikkei asiasta tiedettäisi mitään.
No kyseinen Väinö näyttää olevan tässä levyraadissa.
28.02.2024 14:49
Se on lihaksen nykimistä.
Sille ei kai selvää syytä ole keksitty.
27.02.2024 19:04
Kunpa olisivat edes äänestäneet. Aluevaalien äänestysprosentti oli 47,5.
Eikös pruukata niin sanoo, ettei sovi valittaa, jos ei äänestäkään.
No onhan se kurjaa, tämä reuna-alueiden palvelujen karsiminen. (Itsekin asun reuna-alueella.)
15 vuottahan tätä asiaa on tahkottu, että hieman lyhytnäköistä kaikki kaataa tämän hallituksen niskaan.
Siitähän nyt lähdettiin, mitä edellinen hallitus päätti.
Kun ottaa huomioon millainen taloudellinen tilanne on jo ollut pidenpään, ei se iso yllätys pitänyt olla, että näin menee.
On puhuttu myös palvelubusseista, jotka kävisivät harvaan asutuilla alueilla potilaiden luona.
Saattaisi tulla halvemmaksi, kun joka puolella ajelevat taksit.
Etävastaanottoja toimii jo jossain. Hyvä niille, joilla on vempeleet ja osaavat käyttää.
Osa tarvitsisi aina lähihoitoa ja ihmistä.
Toivottavasti näistä uusista ideoista syntyy jotain käyttökelpoista.
27.02.2024 13:55
Juuri hyvän metsänhoidon ansiosta metsiemme kasvu on kaksinkertaistunut 50 vuodessa.
Sitä myöten, kun tieto lisääntyy, asioita tehdään aina paremmin.
Niin on tehty jokaisena aikakautena.
25.02.2024 13:31
Nimimuisti on sellainen, joka on kaikkein hankalin, mutta se ei vielä kerro dementioivasta sairaudesta.
Kerran luin sellaisen määritelmän, että jos et vuorokauden sisään muista etsimääsi sanaa, tarkkaile muistisi.
Itse joudun joskus etsimään jotain sanaa, jonka toisen merkityksen tiedän, yleensä löydän sen keskittymisen seurauksena.
Naurattaa nuo minun omaiset. Heti, jos en muista jotain asiaa, he ovat kovin huolissaan, että pitäisikö sinun mennä muistitestiin.
Sanon heille, että työurani aikana olen niin monta muistitestiä tehnyt potilaille, että muistan melkein kaikki ulkoa.
24.02.2024 19:31
Olet oikeassa.
Elämäntyöni olen tehnyt sairaitten parissa.
Kuka pystyy nauttimaan elämästä ja olemaan aurinkoinen, jos jatkuvasti , polttaa, särkee, voi pahoin. Kaikki askeleetkin sattuu.
Ei aina ole edes iästäkään kysymys.
Kivun hoitoa on kovasti yritetty kehittää. Parenpaan on myös päästy.
Mielestäni yksi ongelma on se, että ,kun sairas itse ei jaksa hakea sitkeesti apua ja jos ei ole läheistä joka sen tekisi, saattaa jäädä ns. paitsioon.
Kaikken hulluinta mielestäni on se, että 80-90lle sanotaan, että voi tulla riippuvuus.
Jotain on jäänyt lääkärikoulutuksessa kertomatta.
24.02.2024 19:21
Aattelen, että jos ostaa joka toinen viikko vaatteita, joita ei kerkiä edes käyttään, se on sitä ´´humpuukia.´´ yhteisten luonnonvarojen tuhlausta, mutta, jos ostaa kerran pari vuodessa jotain
mieluista ja mukavaa , jota myös aikoo käyttää, sehän voi olla silloin myös mielen virkistystä.
Toivotaan, että saat luitasi liikkeelle joku toinen päivä.
Se on niin, että elämä loppuu vasta viimeiseen hengenvetoon.
Tsemppiä!
24.02.2024 17:57
Varsinkin ennenvanhaan. Muutosta on jo siihenkin tullut, nuoremman sukupolven myötä.
Muistan hyvin, silloin kun minulla oli se Amerikan paku. Rengaat painoi paljon enemmän, kun henkilöautoon, itse ne vaihdoin keväällä ja syksyllä. Kyllä ukot vahtas. Minä ajattelin, että siinähän vahtaatte, johan ootte vuosisatoja uskotelleet, ettei nainen pysty sitä ja tätä.
Nykyään osaan jo delekoida juttuja, vetoan tietysti siihen, että olen vanha, en jaksa enää millään. (Poika ei kyllä aina usko). On siinä sen verran perää, että tuo polvi reistaa, jos kovin pitkään hössötän jotain yhteen kyytiin.
24.02.2024 16:52
Kiitos, olen aina sanonut, että ihminen pystyy yllättäen enenpään, kun luulee, kunhan vain ryhtyy ja alkaa.
Toivottavasti kuntosi kohenee, on tylsää, kun olisi tekemisen meininkiä ja joku asia rajoittaa.
24.02.2024 16:43
67 / 334