Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6668
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei Suomessa presidentillä ole valtaa tehdä maasta diktatuuria.
Niin eduskunta, kun presidenttikin ovat vapailla vaaleilla valitut, joiden pohjalta myös hallitus muodostuu.
Kumpikaan toiselle kierrokselle menijöistä ei kuulu minun suosikkeihini.
Stubbin vaimo vaikuttaa fiksulta ihmiseltä ja ihan ymmärrettävästi puhui suomea haastattelijalle.
30.01.2024 12:37
Tuli sitten eilen käytyä äänestämässä. Niinhän tuo lopputulos oli, kun etukäteen ajateltiin.
Kaipa sitä toisella kierroksellakin täytyy käydä, vaikkei noista kumpikaan ole minun ykkössuosikkejani.
Lenseää keliä tänään. Kävin auton ovien tiivisteet voitelemassa, jotta pääsee sisään pakkasellakin.
Tarkistin samalla öljytason, kun poika ei muistanut oliko katsonut syksyllä.
Koirankarvatuppoja pitkin käytäviä. Eipä tuo rappukäytävä ole oikea paikka koiran turkin hoitoon.
29.01.2024 16:51
Puhut kyllä asiaa.
On hyvä saarnata, kun itsellä kaikki on hyvin.
Tuohonkin olen kiinnittänyt huomiota, että kun syntyy mellakoita, ihmisjoukot surutta ryöstää kauppoja ja toisten omaisuutta.
Tuhotaan ihmisten autoja, jotka sattuu olemaan kohdalla ja joiden omistajilla ei ole osaa eikä arpaa itse tapahtumiin.
Joukkohysteriassa ei moraalista ole jälkeäkään.
Tuo Liin mielipide, että sopii varastaa kaupasta nälkäänsä, pisti kyllä korvaan.
Tänä päivänä meidän oloissamme, ei ehkä ole suotavaa, apua kyllä saa, jos sitä oikeasti tarvitsee.
Niin mitähän meidän moraalikäsityksillemme tapahtuisi, jos joutuisimme ääritilanteeseen.
Vaikkapa sellaiseen, missä Gazassa ja Ukrainassa nyt ollaan.
28.01.2024 19:44
Mulla on kaksi näppäintä sekä ylös, että alas. oikealla puolen. Siis Home ja End.
Neliönmuotoinen: Kun painan vasemmalla olevaa suorakaiteen muotoista nuolinäppäintä ja samanaikaisesti neliön muotoista ylös- tai alasnäppäintä, toimii.
Sitten Yläreunassa on pienemmät, surakaiteen muitoiset home ja end, ne toimivat ihan vaan painalluksella.
Katoppa löydätkö näpyiltäsi semmoisia.
28.01.2024 15:47
Sellaisissa paikoissa, missä sai alkuun käsillä tukea ja vetoapua.
Viime kesänä maalla,
Siellä kun on semmoisia paikkoja, kun tikapuita, terassien kaiteita pylväitä, ihan mitä nyt vaan keksii.
Pikkuhiljaa vaan voima jalassa lisääntyi, että tavalliselle tuolille pystyi ponnistamaan ilman käsien apua ja tukea.
27.01.2024 22:11
Olin aina tottunut oikealla jalalla ponnistamaan, jos piti nousta jakkaralle tai tikkaille jotain toimittaakseen.
Sitten kun iski tuo nivelrikko, se ei enää onnistunutkaan, vaan ei onnistunut vasemmalakaan jalalla, koska oli sen verran heikompi.
Sitten vaan harjoittelin vasenta jalkaa ja nyt onnistuu vasen jalka edellä ponnistus ylöspäin noustessa.
27.01.2024 17:58
Katsoin tuota Charitea ekaosan, mutta se on tullut aiemminkin. Siitä on jo jonkin aikaa, mutten ole varma tuliko silloin vaan ensimmäinen kausi.
Täytyypä katsoa toista kautta.
La Promesaa seuraan, siinähän on meneillään, juuri tuo aika, jolloin maailma alkoi muuttua.
Sitä kuvaa hyvin aatelisen nuoren polven mielipiteet.
Jos ajattelee vaikka Lopen tarinaa, niin tänäpäivänähän parhaita kokkeja ovat miehet.
Myös tuo kartanoiden huono taloustilanne oli silloin monen todellisuutta, niinpä ainakin Englannissa monet aatelismiehet naivat perijättäriä Amerikasta.
Pitkä askel on tultu ihmisten tasa-arvossa eteenpäin.
Katselin tuota kuukauden sääennustetta, helmikuussa pakkaset palaavat , lasten talvilomaviikolla voi olla hyvätkin hiihtokelit.
27.01.2024 16:18
Koko ajan väittä, että jokin meni pieleen, yritä uudelleen ja kuitenkin tuli 2 kertaa.
27.01.2024 15:57
Koko ajan väitti, että jokin meni pieleen, yritä uudelleen ja näkyy kuitenkin tulleen tuplana
27.01.2024 15:56
Hyviä vihanneksia Sinulla.
Noilla koivunlehdillä on virtsaneritystä lisäävä vaikutus.
Oletko maistanut horsman nuoria lehtiä, oikein maukkauta, salaattiinkin sopivia.
Jos ihminen tuntee olevansa ns. yliväsynyt, eli kunnon nukkuminenkaan ei auta, silloin kannattaisi kyllä asiaa selvittää.
Taustalla voi olla jotakin, mihin voisi apua löytyä.
Siihen hommaan tarvitaan kyllä ammattilaisia.
27.01.2024 15:52
Hyviä vihanneksia Sinulla.
Noilla koivunlehdillä on virtsaneritystä lisäävä vaikutus.
Oletko maistanut horsman nuoria lehtiä, oikein maukkauta, salaattiinkin sopivia.
Jos ihminen tuntee olevansa ns. yliväsynyt, eli kunnon nukkuminenkaan ei auta, silloin kannattaisi kyllä asiaa selvittää.
Taustalla voi olla jotakin, mihin voisi apua löytyä.
Siihen hommaan tarvitaan kyllä ammattilaisia.
27.01.2024 15:51
Ei lukkoon pidä lyödäkään mitään näkemystä, tuo filosofia vaan painotti kokoajan negatiivisuutta ja positiivisen mainittuaan, sekin oli poissaoleva.
Levyllä on aina kaksi puolta,
Peruspositiivisesti elämään suhtautuva, kokee negatiiviseksi väärinä pitämänsä asiat.
Minun näkökulmani sanoo, että moraali itsessään on positiivinen asia, moraalittomuus taas negatiivinen asia.
26.01.2024 18:01
Onpa ihana lukea, että vihdoin olet saanut tietoa ja hoitokin tehoaa.
Kyllä kommentistasi huokuukin helpotus ja toiveikkuus. Hienoa.
Tänään jossain yhteydessä, en kovin tarkkaan seurannut, kuulin, kun mies tv:ssä sanoi, että hyviä uutisikin kaivataan. Lie joku kyselytutkimus.
Kovin sahaavaa on ilmanala. Kertoivat aiemmin, että saamme tottua lumettomiin talviin.
Taitaa olla jo 4:s tällainen oikein vanhanajan lumitalvi peräkkäin.
Viikko sitten MHY:stä nainen soitti kysellen, tarviinko apua veroilmoituksessa.
Tänään sitten kävin siellä, mielelläni annoin ammattilaisen asian katsoa, että tulee oikein.
Olin ihan ihmeissäni, että huolehtivat, tarjoten apua.
Tsemppiä kunnonkohotukselle.
26.01.2024 16:19
Jossain kohtaa sanottiin, että toinen kausi alkaisi heti perään.
26.01.2024 14:55
Hmm..
Tuskinpa positiivisesti ensin asioita katsevalla on tarvetta kiirehtiä jakamaan mitään/ketään hyviin tai pahoihin.
Ei meilestäni negatiivisen ajattelun tarvitse olla ensisijaisesti ajattelussa etteikö pahaa ja huonoa voisi tunnistaa.
Elämässähän on molemmat asiat aina olemassa, valinta ratkaisee, kumpaa lippua ensisijaisesti kantaa asioita tarkastaeltaessa.
26.01.2024 14:44
Siis aina pitäisi ensin olla negatiivinen, ennenkuin voisi katsoa poissaolevaa positiivista.
``Luottamuksen merkitys paljastuu, kun ymmärtää mitä tarkoittaa luottamuksen pettäminen,´´
Tarvitaanko luottamuksen pettäminen, että ymmärtää mitä se tarkoittaa.
Aikamoista sanojen pyörittelyä.
25.01.2024 20:47
Ensimmäiseksi tulee mieleen, mitähän se moraali oikein on.
Itse ajattelen, että on ns. perusmoraali, joka on ikääkuin ihmiselle sisäänkirjoitettu.
Sitten on myös kunkin yhteiskunnan hyväksytyt normit, jotka myös vuosisatojen saatossa vaihtelevat.
Esim. enää ei aviottoman lapsen synnyttäminen ole moraalitonta.
Tuon filosofin mielestä moraalia ei olekaan, jos ei alituisesti vello mustissa uuvuttavissa vesissä.
Moraalinen omatunto on mielestäni sitä, että pystyy erottamaan oikean ja väärän.
Ei ihmisen ilossa ja positiivisuudessa ole mitään väärää.
Tutkimuksissa on todistettu, että jatkuvasti negatiivisten tunteiden vallassa eläminen ja toimiminen on vaaraksi terveydelle, niin mielen, kuin fysiikankin.
Ei kenenkään tarvitse, eikä kukaan kykene, koko maailman kurjuutta harteillaan kantamaan. Siitä ei ole kenellekään hyötyä.
Keskiverto ihminen, (oletan, että täälläkin ainakin suurin osa heitä on) tekee elämässä kyllä parhaansa.
25.01.2024 17:09
Minä mietin kanssa tuota vanhanpiian veroa.
En tarkkaan muista, mutta alkoiko se 24 ikävuodesta.
Oliko miehillä vastaavaa veroa, ei ole muistikuvaa.
Minulla kun on noita pojanlastenlapsia, 5 alle kouluikäistä, kyllä vanhemmilla hyviä etuuksia on, kun lapset ovat pieniä.
Eivätkä nuo ole koskaan valittaneetkaan.
24.01.2024 16:27
Eikö se vähän noin jo menekin.
Kyllä lapsiperheet saavat tukea ja etuisuuksia ja yksineläjät maksavat verot viimeisen päälle.
24.01.2024 14:50
Lapsiin, lapsiperheisiin, kaikkiin ihmisiin pitäisi suhtautua arvonannolla ja hyväksynnällä.
On vaan niin, että asioilla tuppaa olemaan monta puolta.
Ollaan kovin huolissaan syntyvyyden vähyydestä.
Monia nuoria se pelottaa. Miten pärjää tässä huimaa vauhtia muuttuvassa maailmassa.
Onko turvaverkkoja tarvittaessa.
Mitä sotaisa naapurimme kenties vielä keksii.
Niin ja sitten se puoli.
Kun me 70v eteenpäin olevat olimme lapsia. Oli uusia veronmaksajia ja työntekijöitä kasvamassa sankoin joukoin. (Kunpaakin on tehty riittävästi.)
Nyt kun olemme vanhoja. Olemme joildenkin mielestä vaam rahanmeno, kuluerä, jopa sellaisenkin määritelmän olen kuullut, kuin, ongelmajäte.
Niin, kaikki lapset (ellei satu nuorena kuolemaan) tulevat myös vanhoiksi, elävät entistä pidenpään myös.
Niin se vaan on, vaikka voimansa tunnossa sitä ei kenties tule ajatelleeksi.
24.01.2024 13:24
75 / 334