Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä mietin kanssa tuota vanhanpiian veroa.
En tarkkaan muista, mutta alkoiko se 24 ikävuodesta.
Oliko miehillä vastaavaa veroa, ei ole muistikuvaa.
Minulla kun on noita pojanlastenlapsia, 5 alle kouluikäistä, kyllä vanhemmilla hyviä etuuksia on, kun lapset ovat pieniä.
Eivätkä nuo ole koskaan valittaneetkaan.
24.01.2024 16:27
Eikö se vähän noin jo menekin.
Kyllä lapsiperheet saavat tukea ja etuisuuksia ja yksineläjät maksavat verot viimeisen päälle.
24.01.2024 14:50
Lapsiin, lapsiperheisiin, kaikkiin ihmisiin pitäisi suhtautua arvonannolla ja hyväksynnällä.
On vaan niin, että asioilla tuppaa olemaan monta puolta.
Ollaan kovin huolissaan syntyvyyden vähyydestä.
Monia nuoria se pelottaa. Miten pärjää tässä huimaa vauhtia muuttuvassa maailmassa.
Onko turvaverkkoja tarvittaessa.
Mitä sotaisa naapurimme kenties vielä keksii.
Niin ja sitten se puoli.
Kun me 70v eteenpäin olevat olimme lapsia. Oli uusia veronmaksajia ja työntekijöitä kasvamassa sankoin joukoin. (Kunpaakin on tehty riittävästi.)
Nyt kun olemme vanhoja. Olemme joildenkin mielestä vaam rahanmeno, kuluerä, jopa sellaisenkin määritelmän olen kuullut, kuin, ongelmajäte.
Niin, kaikki lapset (ellei satu nuorena kuolemaan) tulevat myös vanhoiksi, elävät entistä pidenpään myös.
Niin se vaan on, vaikka voimansa tunnossa sitä ei kenties tule ajatelleeksi.
24.01.2024 13:24
Kovin oli luikasta, vaikka jotain sepeliä olikin kylvetty,
Sen verran tuossa ulkona olin, että nostin yhden penkin autosta ylös, että sain tavarat laitettua taakse koteloon.
Voitelin myös lykkoja ja ovien tiivisteitä, taas kun huomenna pakastaa, niin menevät muuten niin, ettei auki saa.
Tuo sisäpuhallin vähän auttaa myös.
Tänä iltana se nuoripari sitten lähtee sinne Malesiaan. Poika just viestitti, että vie heidät illalla rautatieasemalle.
En tiedä millä sitten menevät H-Vantaalle.
Kunhan vaan terveenä takaisin tulisivat, sentään kuukauden ovat.
Tuo mun karvakaveri oli tänä aamuna villillä päällä. Melkoista konserttia kävi sängyn vieressä pitämässä vähän väliä 6 alkaen, niinkauan, että nousin ylös.
Minäkin katselin tuota MOTtia eilen.
On se toivotonta, Kyllä noilla monien tuhansien hoitomaksuilla pitäisi olla varaa hyvään hoitoon.
Kun sen miehenkin sääriä näin, jolla ne siteet oli ollu, ei voi kun ihmetellä.
Eikö jo maalaisjärjenkin pitäisi kertoa, ettei tuollalailla laiteta.
Sitäpaitsi päivänmittaan pitäisi myös tarkistaa onko tilanne muuttunut, pitääkö siteitä korjata.
23.01.2024 16:37
Kansainvälinen valuuttarahasto IMF, on tyytyväinen hallituksen toimiin.
Suosittaa vielä joidenkin verojen kiristämistä.
Odottaa BKT:n kasvavan tänä vuonna 0,5%.
23.01.2024 16:20
Mulla on muistikuva, että se olisi Simo Salminen noin laulanut.
22.01.2024 17:57
Väliin ihan hirvittää, kun näkee noita pakolaisia, ihan liian kevyissä vaatteissa ja jalkineissa.
Minäkin muistan tuon nailonsukkajutun. Itsekin niitä tuli käytettyä epäsopivassa säässä,
Ihan totena sitä jäätymisjuttua pidettiin, tiedä sitten oliko vaan pelottelua, että olisi saatu nuoriso kunnolla pukemaan päälleen.
22.01.2024 15:01
Sen täytistäkös sinne nyt piti sisätossuilla lähteä.
Sinulla on niin mukava tuo kertomatyyli, että ihan ilokseen lukee.
21.01.2024 16:42
Minulla on tuollainen pyöreä astia, ulkoreunaltaan muotoiltu vähän kun jonkunlaista lainetta. Sisäpuoli suora, jossa sininen raita yläreunassa, n. 20cm läpimittä.
Se on äidin peruja ja sitä hän sanoi pilkkumiksi.
Porstua oli eteinen.
Sitten kummallinen sana, iikanmaakanen, tarkoitti lähinnä konstikasta, kummallista.
Tuo itsensä kehaisu jostakin, oli tosiaan iso synti ennenvanhaan, silloin vihjaistiin juuri noin, että kukas sen kissan hännän nostaa, jollei kissa itse.
Kun ajattelee, että nykyäänhän työnhaussakin pitää osata kehua itseään, että miksi juuri minä....
Maailma on muuttunut. Turha vaatimattomuus ei ole enää ´´muotia,´´
21.01.2024 16:23
Koirankarvakintaista olen kuullut, niitä en muista nähneeni.
Luin juuri hiljattain, että Suomen päällä on lokakuun alusta ollut ns. kylmäkupla.
Ilmastonmuutos kuulemma aiheuttaa pohjolaan kylmiä, lumisia talvia ja etelässä on taas liian kuumaa.
No ei ole kauaakaan aikaa, kun sanottiin, että saamme tottua lumettomiin talviin.
Tiedä häntä.
Globaalisti ilmasto lämmennyt 50 vuodessa 3 astetta.
Eilen lenkillä käydessäni näin naisen, joka oli ilman päähinettä pakkasta oli 14 astetta.
Kaikilla vaan ei ole sitä ymmärrystä, että päätä pitäisi suojata.
21.01.2024 15:35
Tuota en ole kuullutkaan, että kissankin nahasta on tehty muhveja.
Mutta ennenvanhaan, kun kaikesta oli pulaa, niin kaikkea käytettiin, mitä voi hyödyntää.
Ja aiemmin tietysti siksi, kun rakennukset olivat alkeellisia, eikä avotulta parempaa lämmityskeinoa ollut.
Nykyään on tekoturkikset ja kaikenmoiset kangaslaadut suojaksemme keksitty.
21.01.2024 15:26
No voi harmi, joskus ne bottien poistot ovat ihan käsittämättömiä.
Mutta hyvin kuvasit kissaa, sen silittäminenkin luo mielihyvää.
Aina, kun menen sängyn päälle puoli-istuvaan asentoon lukemaan, kissa tulee oitis ja käpertyy kylkeeni kiinni.
21.01.2024 12:52
Itse, kun kesäaikaan olen useimmissakin nukkupaikoissa, josku aamulla herätessäni mietin hetken, missäs minä nyt olen.
´´Olen oman kehoni tutkija´´ sanoit. Yleensäkin ihmisen pitäisi kuunnella omaa kehoaan, kehollamme on viisautta, joka ei näy, mutta ´´kuuluu´´, kun osaamme vain kuunnella.
Oletko ajatellut jotain muuta särkylääkettä, tai pienempää annosta, ilmeisesti lääkkeesi on reseptilääke, kun sivuvaikutus on tuo sumuinen.
Muistelen, että joillekin ainakin Tramadoli aiheuttaa juuri tuota sumuisuutta.
21.01.2024 12:36
Tuo Partinen on kyllä hyvä uniasiantuntija.
Tuota ´´kunnolla hengittelyä´´ olisi hyvä harjoittaa useamminkin, sanotaan, että ihminen ei juurikaan käytä kaikkea hengityskapasiteettiaan.
Itse en päikkäreitä juurikaan harjoita, mutta jos on jäänyt yö huonommaksi, saatan aamupäivällä torkahtaa tuoliin telkun eteen.
Yleensä nukun ihan kohtalaisen hyvin, huono yö näkyy heti vireystilassa.
Toista oli nuorena, vaikka olisi valvonut koko yön, ei tuntunut missään.
Osuit oikeaan eläimeen.
Koko vastaus vaan on hieman ilkikurinen.
Se kuuluu näin: Kissa, joka hinkkaa itseään apteekin seinään.
21.01.2024 12:24
Ei ollut lehmäkään.
Kerron huomenna vastauksen.
20.01.2024 23:02
Ihmisen ruuasta kolmasosa on pölyttäjien ansiota.
Viime kesänä oli ainakin meidän mökkimaisemissa mehiläisiä.
Keitin tuossa saunan päälle kaakaota ja makeutin sen hunajalla.
20.01.2024 22:58
Mehiläisellä on pörröinen pinta, se voisi olla mehiläinenkin.
Tämän vastaus on kuitenkin sellainen, että se varmaan vähän naurattaa.
Vihjeenä voin sanoa, että vastauksessa on tosiaan eläin.
20.01.2024 21:56
Hyvin ajateltu, muttei ole se,
20.01.2024 21:14
Kiitos!
20.01.2024 19:37
Kerron kyllä, mutten vielä.
Jospa joku sitä miettii, niin siinäkin on aivovoimistelua
20.01.2024 19:10
76 / 334