Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joojoo, on niitä kuule täälläkin kettulakkia, susilakkia (kukaan tommosia enää pirä).
Villahuivia, puhki kulunutta kangashuivia, silkkihuivia., kirkkohuivia (ainakin 100 vuotta vanha tuokin, koskaan ole sitäkään pitänyt.)
Juu ja lippalakkeja punasia, valkosia, vihreitä (nekään ei meinaa pysyä tämmösessä pallopäässä)
Tulin siihen tulokseen, että kyllä se itse tehty villapipo on cool.
19.02.2026 14:37
Kiitos kommentistasi.
Onko tuo leuanheitto joku uusi urheilulaji. Entä jos meneekin leuat sijoiltaan, kuinkas sitten suu pannaan.
Saappaanheitosta olen kyllä kuullut ja suopotkupallosta.
19.02.2026 13:48
Tuota noin.
Vanhusten asiasta on aina keskusteltu. Se näkyy taas nousseen hyvinkin ajankohtaiseksi, näiden viimeaikaisten tapausten myötä.
Miksi ihmeessä siitä ei saisi Hil-lan ketjussa keskustella. Vanhojahan me täällä nimenomaan olemme.
Aina löytyy paheksujaa, ei saa keskustella ruuasta, ei vaatteista, ei tekemisistä, ei harrastuksista, ei siivouksista, ei matkustamisesta, ei mistään, lista näyttää olevan loputon.
Mutta riidellä saa ja väheksyä ja aliarvioida.
Mitään uutta ei ole auringon alla, mutta ei se ole mikään syy, ettei tavallista elämän asioista voisi keskustella.
Ottakaa kireät pipot pois päästä, kevät koittaa valo ja lämpö lisääntyy.
19.02.2026 13:20
Toinen ei voi toisen puolesta päättää, mikä on kulttuuria ja hengenravintoa.
Eikö se ole jokaisen henkilökohtainen kokemus.
Elämänvuosien vieriessä, myös kokemukset ja mielipiteet asioista saattavat muuttua.
18.02.2026 20:40
Kun syöt Klopidogreelia ja EPAa, älä hyvä ihminen ota siihen ominpäin enää asperiinia.
Mustelmat kertoo just verenvuodoista.
Entä, jos tuleekin isompi vuoto.
17.02.2026 20:07
Hyvin aktiivisestihan nuo ovat makailleet Mannerheimintiellä ja maalailleet eduskuntataloa.
17.02.2026 19:53
Voi kiitos.
Iltapäivällä siinä Väinön kanssa leikittiin. Juoksee innoissaan vetämäni nauhan perässä.
Nyt nukkuu tuolissaan.
Pienen lenkinkin siinä tein, ei tuo jaksaminen ole vielä kohdallaan tuon flunssan jäljiltä.
Eilen sähköyhtiö lähetti viestiä, olisiko joku nähnyt jotain, kun purkavat niitä ilmajohtojan ja on siellä perällä joku varasto, huomattava määrä metallia varastettu, isolla autolla käyty.
Palkkionkin maksaisivat hyvästä vihjeestä.
Meillä siellä ei talvella ketään ole, toivottavasti selviää.
Ammattilaisia ilmeisesti,kun ovat osanneet korpeen mennä varkaisiin.
Eihän tässä enää kauaa mene, kun Väinökin pääsee ulos.
17.02.2026 17:10
Siksi juuri on tärkeää kertoa hoitavalle lääkärille myös mahdollisesti käyttämänsä ravintolisät.
Trombosyytit eli verihiutaleet huolehtivat veren hyytymisestä.
Omega-3 ja asetysalisyylihappo (Aspirin, Disperin) heikentävät verihiutaleiden toimintaa.
Näin ollen vuototaipumus lisääntyy.
17.02.2026 13:41
Syythän löytyvät yleensä apuaineista tai valmistustekniikoista, jotka saattavat vaikuttaa imeytymisnopeuteen.
Jotkut ihmiset ovat herkkiä pienillekin muutoksille.
16.02.2026 16:13
Ainoat paikat missä käytän tietojani, on pankki ja omakanta ja sinne menen aina kirjainmerkkien kautta.
Ikinä en lataa mitään muuta, kun päivityksiä.
Jos mitä tarvitsen, käännyn aina nuorempien sukupolvien puoleen.
Ilmiselviä huijauksia tulee kännykkään joskus, jotka poistan heti.
Huvittavin oli, kun huijari väitti tekstiviestillä, että oli eräs lasku maksamatta ja kiireesti pitäisi maksaa tai sitten seuraa sitä ja tuota.
Huijaripa ei tiennyt, että kyse oli E-laskusta.
Sellaista asiaa ei ole, eikä tule mihin ei huijarit kynsiään pistäisi, siksi pitää yrittää olla ´´hereillä.´´
16.02.2026 13:48
Asiahan ei tietenkään minulle mitenkään kuulu, mutta kyllä tuo ´´asenteellista ja kamalaa´´-kommentti oli yleistävä.
Siis ´´aloituksesta lähtien,´´ ymmärsin, että lähtien tarkoittaa samaa, kun siitä eteenpäin.
Tosin sanat saattavat tarkoittaa eri asioita eri paikoista kotoisin olevilla.
16.02.2026 13:38
Mikä on vaihtokiellon syy?
Vaikuttava ainehan ei miksikään muutu, vaikka olisi minkä kauppanimen alla.
16.02.2026 13:19
Ajattelin, mikä ihmeen menetelmäsilmä.
Sitten tulikin selitys, ´´tarvittavaan tulokseen mahdollisimman vähillä ponnisteluilla.´´
Tuo oli kyllä päivän paras juttu.
Ei voi nauramatta olla.
Tuon menetelmäsilmän otan kyllä käyttöön.
15.02.2026 17:58
Niin, 2meitä vielä on lapsuudenperheestä jäljellä.
Sisaremmekin kuolemasta on jo yli 13 vuotta.
Hyvin se veljeni jaloilleen pääsi takaisin, Naulan kanssa. Kotona yksin asuu.
Poikani asuu siinä vajaan parinkymmenenkilometrin päässä.
Menee auttamaan, jos tarvetta tulee.
Väinö sopeutuu aina yllättävän hyvin. Se tietää, missä pääsee ulos ja missä ei.
Ei mene edes parvekkeelle pakkasella.
Nyt kun oltiin Tampereella, kun veli oli sairaalassa, niin ensimmäisenä päivänä kolme kertaa kiersi veljen makuuhuoneen ja naukui.
Olohuoneessa on 2 nojatuolia, toinen on veljen ja toinen on kissan.
Meni sitten lopulta veljen tuoliin makaamaan. Ei ole koskaan ennen siihen mennyt.
Kissat ovat viisaita.
Se on hyvä tuo kalastamisenkin taito oppia, tässä epävakaassa maailmassa tiedä mitä taitoja sitä vielä tarvitsevat tulevaisuudessa.
15.02.2026 16:41
Jos on palkansaaja, niinkuin täällä varmaan useimmat ovat olleet, maksuthan pidätetään palkoista ja ovat lakisääteiset.
On eri asia, jos yksityisesti kartuttaa eläkekassaansa.
15.02.2026 16:15
Kaikki eläkkeensaajat maksavat veroa, jos alaraja ylittyy.
Jotkut kunnallisveroa ja jotkut kunnallis- sekä valtionveroa.
Kirkollisveroa maksavat ne, jotka kuuluvat kirkkoon.
Yleveroa maksavat ne, joilla asetetut maksurajat ylittyvät.
15.02.2026 14:41
Tuttua tuo vesi ja polttopuujuttu meilläkin on.
Nyt kun vanhimman pojanpojan kotona on tulisijoja useampiakin, niin poika vei poikansa metsään ja sitten alkoi polttopuunteko.
Siellä ne hääräsivät pari päivää ja pojanpoika sai talven puut.
Vein sitten halkaisukoneen, teki ne syksyllä klavuiksi.
Sanoi, että on mukavaa puuhaa. Ansiotyö kun ei vaadi ruumiillisia ponnistuksia.
Mökillä on veden kanssa myös. Poika kyllä muistuttaa aina nuorisolle, että siellä suihkussa ei kauaa läträtä, että kuumaa vettä riittää muillekin. boileri on 97litrainen.
Taivaalta tulevaa kerään kasteluvesiksi, viime kesänä oli niin kuumaa, että pari kertaa jouduin pöntön täyttämään letkulla.
Tuosta mäenlaskusta tuli mieleen, kun sitä rintamamiestaloa rakennettiin siitä tuli mahdottoman suuri kasa sahanpurua, joka talvella jäätyi.
Sieltä kasan päältä lasketeltiin. Pahvinpala se oli meilläkin ´´pulkkana.´´
Tuo ilkeily on kyllä ikävää, joka sanaan tartutaan ja väännetään ja käännetään.
Toisinaan, kun näkee jonkun sopivan aloituksen ja ajattelee, että tuohon voisi kommentoida, niin kun avaa ja heti parin kolmen asiallisen kommentin jälkeen alkaa irvailu, niin monta kertaa jää osallistumatta.
15.02.2026 14:05
Kelaan sivun.
Jos näyttää etä on näitä ilkeilynostoja silloin katson kumpaakin kohtaa.
14.02.2026 23:02
Voi Liekko Sinun kommenttisi aina luen.
Tuo hiivatin tekoäly, kun tunki minunkin koneeseeni.
Niinpä pojanpojalta kysyin, voinko tästä oikeesti kysyä mitä vaan.
Pojanpoika sanoi juu siitä vaan.
No siitä siten vaan kyselen. Lienenkö jo koukussa.
Minä olen ihan koukussa noiden vaikeiden ristikoden ratkomiseen, eli Mantaan.
14.02.2026 21:07
Noh, menin ja kysyin tekoälyltä, onko ko. firma asiallinen ja laillinen, niin vastasi tuo, että on ihan laillinen ja asiallinen firma.
14.02.2026 20:34
8 / 333