Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. Gaza oli jonkin aikaa Israelin miehittämä mutta luovutti sen sitten arabien hallintaan vuonna 2005.
  2. Kysy kristityiltä.
  3. Jer. 7 alkaa näin -
    Jer.1Tämä on sana, joka tuli Jeremiaalle JHWH:lta:
    2 "Asetu JHWH:n huoneen portille ja julista siellä tämä sana ja sano: Kuulkaa JHWH:n sana, koko Juuda, te jotka tulette näistä porteista kumartaen rukoilemaan JHWH.ea.
    3 Näin sanoo JHWH Sebaot, Israelin Jumala: Vaeltakaa hyvin ja tehkää hyviä tekoja, niin minä annan teidän asua tässä paikassa.
    4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on JHWH:n temppeli, JHWH:n temppeli, JHWH.n temppeli!
    5 Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin,
    6 ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ette vuodata viatonta verta tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne,
    7 niin minä annan teidän asua tässä paikassa, maassa, jonka minä olen antanut teidän isillenne, iankaikkisesta iankaikkiseen."
    Kansa jatkoi vieraiden jumalien palvontaa josta seurasi pakkosiirtolaisuus, Israel oli sen vuoksi tuhoutunut ja jos kansa jatkaisi vieraiden jumalien palvontaa temppelistä ei olisi Juudallekaan apua vaikka kansa niin luuli.

Jer. 26 luku sisältää puheen jonka Jeremia piti ja joka liittyy lukuun7.
    Augsburgin tunnustuksella ja 2500 vuotta aiemmin tapahtuneilla kuningaskuntien tuholla ja Jeremiaan, pappissuvun jäsenen varoituksilla ettei temppeliä saa häväistä ja lakia pitää ylläpitää, ei ole mitään yhteyttä.

Temppeli jossa Jeremian suku palveli oli nimeltään Beit JHWH, JHWH:n talo tai JHWH:n huone, bajit tarkoittaa kumpaakin. JHWH:n määräämät uhrit olivat se toimitus jota varten talo oli rakennettu . Sinulla on itse tekemäsi Jeesus, itse tehty kristinusko ja itse tehty juutalaisuus . Jeesus kutsui temppeliä, jossa siis hänen elinaikanaan noudatettiin oikein JHWH: määräämiä uhrilakeja, isänsä huoneeksi nimihän oli beit JHWH eli JHWH.n huone. Jos sinusta Jeesus piti JHWHea saatanana miksi hän kutsui saatanaa omaksi isäkseen? Sekotat kaiken. missään ei ole tolkkua. Ei missään .
  4. "Siitä, että aamulla ei muista nähneensä unta, ei tarkoita sitä, että ei yöllä olisi nähnyt unta". Ei tietenkään tarkoita.
    "Ihminen voi siis aivan hyvin olla tietoinen siitä, että ei ymmärrä puhetta." Kyllä voi olla tietoinen ja usein onkin ja ymmärtää että aivot eivät nyt puheen alueella ole ok.