Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. Ei vertaantunut, pohjakin on täysin erilainen.
  2. Millä perusteella?
  3. JHWH oman ilmoituksensa mukaan ei ole ihminen ja hän on aina sama eikä muutu ei muuta nimeään ei myöskään kuole. Jos tämä ilmoitus ei ole tosi ja JHWH ei ole mitä ilmoitti kirjoituksillamme ei tietenkään ole mitään arvoa, valheelle ei voi mitään oikeaa rakentaa . Juutalaisuudessa ilmoitus on tosi vaikka muissa uskonnoissa ei siihen uskota.

Jes. 9 Jollain on teoforinen nimi syroisraelilaisen sodan aikaan, mutta mikään hepr. raamatun teksti ei ole vastoin JHWH:n omaa ilmoitusta itsestään.
    "Katso, päivät tulevat, sanoo JHWH, jolloin herätän Daavidille vanhurskaan Vesan. Hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
    6 Hänen päivinään pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'JHWH vanhurskautemme.' "Sanotaanko siinä että minä JHWH herätän itse itseni ja alan polveutua Davidista , muutan nimekseni Zidkijahu ja alan itse Israelin hallitsijaksi maan päällä? Ei sanota. Puhe muuten on paluusta pakkosiirrosta Assyriasta ja Babyloniasta.

"Olet juutalinen, etkä osaa edes hebrean perusteita. Jumalan nimi on JHWH, jossa on kolme tavua ja kieliopin mukaan vähintään kolme vokaalia, josta keskimmäinen tulee olla O. Tämän takia nimi ei ole Jahweh missän tapauksessa. Nimi on Jehowah, kuten lukee monissa juutalaisten pyhissä kirjoituksissa olevissa vokaalimerkeissä. "
    Osaan nykyhepreaa mutta raamatun kirjoitusajan hepreasta vain perusteita, luotan tutkijoihin jotka ovat päätyneet muotoon JaHWeH, heillä on tarvittava tieto eivätkä he lankea kaiken maailman uskonnollispohjaisiin juttuihin vaan tutkittu tieto on se jonka mukaan mennään. Oletko itse yliopistokoulutettu heprean tutkija?
  4. Väität siis että JHWH valehteli ja Paavali korjasi luojan puheet? Laki oli ja on maallinen, maan päällä noudatettava, temppeli oli maallinen, uhrit maallisia, epäpuhtaus maallista taivaassa tuskin synnytetään tai kuollaan, tai kosketaan epäpuhtaaseen, suurin osa uhreista syötiin ja uhrien tuoksukin oli JHWH:lle mieleinen.
    Tästä uusi uskonto kehittää hengellisen tarinan: taivaassa on hengellinen temppeli jossa joku kai henkiolento palvelee jota kuta ei ihmiskäsin rakennetussa "temppelissä". Tähän siis päädyimme kun kysyin missä UT puhuu kristinuskon papeista jotka siis saavat olla vain ihmismiehiä jotka elävät maan päällä ja toimivat maan päällisessä uskonnossa. Tähän kai voisi vastakin?