Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niinpä, kukaan ei ollut Paavaliakaan vastaan ja Paavali itse vainosi ensimmäisiä kristittyjä ja lopulta loi ensimmäisten kristittyjen opin jota vastaan oli sinnikäs joukko Jeesuksen sukulaisia Jerusalemissa. Ihan yhtäkkiä tyhjästä olikin kaiken maailma ryhmiä ja kirkkoja -niinkö se muka meni?
19.09.2023 17:32
Ei vertaantunut, pohjakin on täysin erilainen.
17.09.2023 21:52
Juutalaisuuden messias on maallinen, ihmismies, joka toimii maan päällä kuten papisto ja temppelikin . Kristinuskolla on oma täysin erilainen oppi.
17.09.2023 21:50
" Juutalaisena tiedät, että vanhanliiton aikaan, jokaisesta synnistä oli uhri, joka piti uhrata tuon synnin puolesta, eli jonkinlaista asekauppaa." Taas meni pieleen. Jos ehdoin tahdoin oli tehnyt syntiä ei voinut uhrata syntiuhria silloin sai toran määräämä rangaistuksen. jos muutoin oli syntiuhreja jauhosta hiehoon. Uhreja oli rituaalisen epäpuhtauden vuoksi + juhla -ja ruokauhrit joistakin JHWH ilmoitti että nautti uhrin tuoksustakin . Ei ollut anejärjestelmää se oli kristinuskon keksintö sen omiin tarpeisiin.
Ainoa syntien anteeksiantaja on JHWH uhrit olivat hänen määräämänsä se että hänen pitäisi tapattaa itsensä jotta voisi antaa omille luoduilleen näiden synnit anteeksi on älytöntä. Ei ole mitään maailman syntiä ja eikä kertakaikkista uhria. Ainoa joka voi tuomita JHWH ei kukaan muu ei Baal , Jeesus ei Krishna.
15.09.2023 19:22
Jeesus ei todella puhunut homoista mitään...
15.09.2023 16:52
Käytän samaa "maneeria" kuin JHWH ilmoittaessaan itsensä Israelille: hän on yksi, ei kuole, ei muutu ei vaihda nimeään ilmoittaessaan itsensä Israelille, hän valitsee itselleen palvelijan, voidellun joka tuo rauhan maailman. Jos haluat jumalan joka inkarnoituu ihmiseksi, kuolee ja palaa taas jumalaksi valitse Baal. Baalin palvonnassa oli kaikki mitä pidät oikean uskonnon elementteinä ja jopa ennen Jeesusta.
Et näy ymmärtävän että Jes. 6 kertoo ajasta ennen eksiiliä jonne jouduttiin koska EI noudatettu lakia, siis sitä lakia joka sinusta on turha ja jopa side silmillä . JHWH lupasi paluun joka tapahtui, siksi oli olemassa se temppeli jossa Jeesuskin kävi, palanneet sen rakensivat ja Jeesus itse asui Israelin maassa eikä Babyloniassa.
Ketään ihmistä ei hepr raamatussa kutsuta JHWH.ksi En tiedä mihin uskontoon kuulut mutta oli mikä oli ei siinä kyllä tolkkua ole.
15.09.2023 16:44
Sanoin että UT:ssa (Uusi testamentti) ei ole pappeja. Kristinuskohan sitten myöhemmin loi hierarkkisen järjestelmän jossa on prelaatteja vaikka muille jakaa: on paavi, arkkipiispoja, metropoliittoja, piispoja, rovasteja kirkkoherroja vaikka mitä.
14.09.2023 15:31
Israelin Jumala ei synny ihmiseksi ei Davidin jälkeläiseksi eikä miksikään muuksikaan ei kuole eikä jakaannu osiin, ei ole oma poikansa sekä oma isänsä. Olen niin paatunut juutalainen että uskon että JHWH on mitä itse ilmoitti ja olen täällä siksi että niin moni täällä puhuu puuta heinää juutalaisuudesta ymmärtämättä että kristinusko ja juutalaisuus ovat täysin erilaiset uskonnot, kristinuskohan syntyi juutalaisuuden kilpailijaksi ja sen tilalle.
Jumala on yksi, Jumala ei ole ihminen ei millään tavalla tai tasolla, vaan ihmisen ja muun elävän luoja. Kukaan ei ole vaihtanut maailman luojan vaippoja vaikka jossain uskonnossa niin uskottaisiinkin.
14.09.2023 09:55
Ei ole messias, messias on ihminen joka tuo rauhan maailmaan, ei sotaa eikä vihaa ja tuhoa. Miekan Jeesus todella toi, se lupaus toteutui, ei rauhaa, miekkoja ei ole taottu auroiksi .
Edelleen: Jeesusta palvotaan nyt vieraan uskonnon jumalana eikä juutalaismiehen joka ei edes ollut isänsä kautta Davidin sukua ollut mahdollistakaan olla luvattu JHWH:n voitelema ts tehtävään n valittu. Teidän kristittyjen pitää laittaa JHWH roskiin Baalin sun muiden seuraan jotta saisitte oman jumalperheenne JHWH:n tilalle ja voisitte huutaa: "teillä on side silmillä. "
Paavalia satuineen ei minulle nyt ainakaan kannata syöttää.
13.09.2023 17:03
Millä perusteella?
13.09.2023 16:40
JHWH oman ilmoituksensa mukaan ei ole ihminen ja hän on aina sama eikä muutu ei muuta nimeään ei myöskään kuole. Jos tämä ilmoitus ei ole tosi ja JHWH ei ole mitä ilmoitti kirjoituksillamme ei tietenkään ole mitään arvoa, valheelle ei voi mitään oikeaa rakentaa . Juutalaisuudessa ilmoitus on tosi vaikka muissa uskonnoissa ei siihen uskota.
Jes. 9 Jollain on teoforinen nimi syroisraelilaisen sodan aikaan, mutta mikään hepr. raamatun teksti ei ole vastoin JHWH:n omaa ilmoitusta itsestään.
"Katso, päivät tulevat, sanoo JHWH, jolloin herätän Daavidille vanhurskaan Vesan. Hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
6 Hänen päivinään pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'JHWH vanhurskautemme.' "Sanotaanko siinä että minä JHWH herätän itse itseni ja alan polveutua Davidista , muutan nimekseni Zidkijahu ja alan itse Israelin hallitsijaksi maan päällä? Ei sanota. Puhe muuten on paluusta pakkosiirrosta Assyriasta ja Babyloniasta.
"Olet juutalinen, etkä osaa edes hebrean perusteita. Jumalan nimi on JHWH, jossa on kolme tavua ja kieliopin mukaan vähintään kolme vokaalia, josta keskimmäinen tulee olla O. Tämän takia nimi ei ole Jahweh missän tapauksessa. Nimi on Jehowah, kuten lukee monissa juutalaisten pyhissä kirjoituksissa olevissa vokaalimerkeissä. "
Osaan nykyhepreaa mutta raamatun kirjoitusajan hepreasta vain perusteita, luotan tutkijoihin jotka ovat päätyneet muotoon JaHWeH, heillä on tarvittava tieto eivätkä he lankea kaiken maailman uskonnollispohjaisiin juttuihin vaan tutkittu tieto on se jonka mukaan mennään. Oletko itse yliopistokoulutettu heprean tutkija?
13.09.2023 15:55
Israelin saaman ilmoituksen mukana mukaan JHWH on Jumala ja on luoja ja me kaikki muut luotuja, se on täysin selvä asia. Muinaisessa hepreassa sotilasta tarkoittava sana oli sodan mies, ish milchamah, monikko anshei milchama, näin sanasto muutenkin rakentui.
Me ihmiset lisäännymme suvullisesti olemme siksi joko siittäjiä tai synnyttäjiä mutta Jumala ei ole ihminen kun esim. sanotaan että Jumala on armollinen, sanonta kuuluu kohdullinen, mutta ei edes muinoin Israelin uskonnossa ajateltu että luojalla on penis tai kohtu . Muut uskonnot kyllä varustivat jumalansa näin ja jumalat olivat perheellisiä joilla oli poikia ja tyttäriä, niissä kuoltiin ja herättiin kuolleista. Israelin uskonto oli 100% muutos tähän. Vieraat kansat ovat ottaneet osia kirjoituksistamme käyttäneet käännöksiä ym ja päätyneet vaikka mihin, kristinuskosta tosin olen ajatellut parempaa kuin sinä nyt esität . Jatkan myöhemmin lisää.
13.09.2023 13:17
Oikea messias todella tulee olemaan Davidin jälkeläinen ja suku juutalaisuudessa menee isän mukaan ihmislajiin taas kuulutaan vain niin että sekä äiti että isä kuuluvat ihmislajiin. Ihmisnaisen ja jumalan jälkeläinen ei olisi ihminen jos sellainen todellisuudessa syntyisi.
12.09.2023 22:25
Olen sen katsonut kun se Areenaan tuli, kiitos vihjeestä kuitenkin.
12.09.2023 21:54
En väitä että kristinusko valehtelee omasta jumalastaan teillä oman teologianne mukaan on kolmiyhteinen Jumala jolla on poika joka inkarnoituu ihmiseksi ja kuolee väkivaltaisesti jota kuolemaa pidetään uhrikuolemana jota ilman ihmiset jostain syystä eivät voi saada syntejään anteeksi. Messias on lainaa juutalaisuudesta mutta nyt messias ei olekaan Davidista lähtöisin oleva ihminen vaan poikajumala jota pitää palvoa jotta välttyy helvetiltänne.
Israelin Jumala on yksi, kaikkivaltias maailman luoja, hän ei kuole eikä muutu ja Israel on tämän Jumalan todistaja. Kun me emme usko teidän uskontonne oppeja vaan pitäydymme JHWH:n ilmoittamassa väitätte että meillä on side silmillä! Maailman luoja vs jonkun uuden uskonnon kirkkoisät, piispat ja lutherit...
12.09.2023 20:29
Höpön löpön. IsraelinJumala on yksi, ei synny, ei kuole eikä ole ihminen. Tämä on hänen oma ilmoituksensa. Ei siis polveudu tarinan Aatamista emme edes me ihmiset polveudu. Nimi muuten on JaHWeH.
12.09.2023 09:43
En tietenkään, Jeesus oli ihminen juutalaismies. Kristinusko on kolmijumalainen ja jumalien suhteen toisiinsa päätti lopulta eräs kirkolliskokous.
Israel sen sijaan on tämän todistaja: "Minun todistajani, sanoo JHWH, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule".
11.09.2023 21:07
Väität siis että JHWH valehteli ja Paavali korjasi luojan puheet? Laki oli ja on maallinen, maan päällä noudatettava, temppeli oli maallinen, uhrit maallisia, epäpuhtaus maallista taivaassa tuskin synnytetään tai kuollaan, tai kosketaan epäpuhtaaseen, suurin osa uhreista syötiin ja uhrien tuoksukin oli JHWH:lle mieleinen.
Tästä uusi uskonto kehittää hengellisen tarinan: taivaassa on hengellinen temppeli jossa joku kai henkiolento palvelee jota kuta ei ihmiskäsin rakennetussa "temppelissä". Tähän siis päädyimme kun kysyin missä UT puhuu kristinuskon papeista jotka siis saavat olla vain ihmismiehiä jotka elävät maan päällä ja toimivat maan päällisessä uskonnossa. Tähän kai voisi vastakin?
11.09.2023 18:08
Ei mitenkään, mutta UT kuitenkin lainaa hepr. raamattua kun se puhuu pappeudesta ja tekee sen väärin.
11.09.2023 16:31
Missä kohtaa puhutaan kristinuskoon liittyvistä papeista?
11.09.2023 15:21
106 / 426