Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Suurin osa ihmistä elää sellaisten uskontojen ja kulttuurien piirissä jossa ei ole tuota Jumalan lakia johon sinä kristittynä viittaat joten eivät he voi elää tuntemattoman mukaan . Ilmaston muutos johtuu kyllä meistä ihmisistä. mutta ei uskonnollisista syistä vaan meitä on liikaa ja elämme luontoa tuhoten.
17.08.2023 12:24
Meidän aurinkokuntamme on edellisen tuhoutuneen auringon jämistä tehty. Aurinko polttaa itsensä loppuun siihen se ja koko aurinkokunta häviää.
16.08.2023 21:24
Siten ettei Putinkaan Natomaahan hyökkäisi .Ukrainan Putin kuvitteli olevan helppo pala ja todennäköisesti Suomenkin. jos olisi meistä aloittanut.
16.08.2023 21:17
Avioliittoa ei ainakaan hepr. raamatussa ole, siinä oli omistussuhde, mies omisti vaimon tai vaimot. Mies oli vapaa solmimaan suhteita vapaiden naisten kanssa, vaimot eivät omistaneet miestä ja suhde oli maallinen, solmittu ihmisten sopimuksella ja ihmisten toimesta, voitiin purkaakin ei niin että jos kerran oli naisen/ naisia ottanut ja heistä maksanut, ei voinut erota .
16.08.2023 21:12
Jos kerran Israelin Jumalanilmoitus oli väärä mikä vieras jumala pitää valita palvottavaksi ettei joudukin jonkun muun vieraan jumalan helvettiin?
16.08.2023 18:51
Tiede ei ole tdistanut ainuttakaan jumalaa eikä edes käsittele aihetta eihän jumalia voi tutkia muuta kuin kulttuurihistorian menetelmin ei luonnontieteellisin.
15.08.2023 15:17
Moses ei tuntenut saatanaa, tuo olento on kotoisin Persiasta ja juutalaiset tulivat tuntemaan sen heille vieraasta kulttuurista pakkosiirron aikaan. Kristinuskossa saatanalle annettiin tärkeä merkitys siksi kristityt sen joka paikkaan laittavat. Perkele oli ukkosen jumala johon uskottiin Balttian alueella.
15.08.2023 15:14
Einstein ei sanonut noin, hän EI uskonut jumalaan, saatanaan, henkiin, ylipäänsä mihinkään uskontoihin tai niiden luomuksiin. Antisemiiteistä Einstein sanoi näin:" "Antisemitismi on sairaus, joka on tarttunut ihmiskuntaan. Sen parantamiseksi tarvitaan lääkettä, joka on yhtä tehokas kuin rokote on tappavien tautien torjunnassa".
Olet esimerkki vihan saastuttamasta ihmisestä, outoa on monien rasistien vetoaminen Einsteiniin tai Jeesukseen, kummastakaan ei vihalle tukea tule mutta ei rasisti sitä ymmärrä. On olevinaan fiksu fiksujen seurassa.
15.08.2023 15:05
Miksi viisaus olisi tehty hullutukseksi?
15.08.2023 14:37
Jeremia kertoo asioista ennen eksiiliä JHWH lupaa paluunkin joka tapahtui. Olet näköjään antisemiitti joka on samaa mieltä kuin osa kristityistä. Kova pala olemme teille, uskontoamme ette saa hävitettyä ettekä kansaa tapettua .Jumalan voi vielä yrittää deletoida, mutta mahtaako sekään onnistua?
14.08.2023 19:34
Mehän pidämme kiinni siitä mitä JHWH meille käski, ei siinä ole mitään peitteen alla elämistä. JHWH itse ilmoitti että nyt tunnemme hänet ja tiedämme kuka hän on ja sen mitä hän meiltä haluaa. Hän on yksi ja ainoa Jumala meidän pitää olla hänen todistajinaan, sen että hän on mitä ilmoitti tulipa vaikka 1000 uuttaa uskontoa jotka muuta väittävät. "Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan." Maailman kansoilla on lupa uskoa toisin, Israelilla ei ole.
On käsittämätöntä jos tuhannet juutalaiset on saatu uskomaan että heidän pitää palvoa kuollutta juutalaista jotta välttävät joutumasta tämän ilmoittamaan helvettiin ottamalla kasteen tämän henkilön nimiin ja vielä sen päälle uskovat että maailma joka on täynnä sotia ja jossa tämän "messiaan " uskontoon kuuluvat ovat aivan hiljattain surmanneet miljoonia juutalaisia olisi maailma jossa JHWH:n lupaama messias olisi toiminut . Lupaus messiaasta on lupaus rauhasta ja hyvästä ei vihasta ja pahasta.
14.08.2023 17:03
Missä juutalaisuus sinusta sitten alkoi ? Mihin maahan juutalaiset mahtoivat rakentaa temppelinsä ja perustivat kuningaskuntansa onkohan kellään tietoa ?
13.08.2023 20:28
Niin juutalaisuus on vieras uskonto täällä, mutta kun monet teistä esitätte vääriä tietoja siitä, kai ne korjata saa?
13.08.2023 16:55
Ei minulla ole ongelmaa mutta sinulla on kun tyrkytät kristillistä teologiaa juutalaisuuten jonne se ei kuulu.
13.08.2023 15:40
Liiton ainoa tekijä on JHWH
" Katso, päivät tulevat, sanooJHWH, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo JHWH . Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo JHWH: Minä panen torani heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
Laki on sama samoin Jumala.
Sakarjassa surraan jonkun kuolema ei leikkikuolemaa ja kuten kappaleen lopusta luet, temppeli toimii uhreineen vaikka kuvittelet että tuossa kerrotaan kristinuskon messiaan tulleen.
"14: 20 Sinä päivänä on oleva hevosten kulkusissa kirjoitus: "Pyhitetty JHWH:lle ". Ja padat JHWH:n temppelissä ovat uhrimaljain vertaisia, jotka ovat alttarin edessä.
21 Ja jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty JHWH Sebaotille, ja kaikki uhraajat tulevat ja ottavat niitä ja keittävät niissä. Eikä ole enää sinä päivänä yhtään kaupustelijaa JHWH Sebaotin temppelissä." Jeesus tulee ja huomaa että yhä uhrataan että turhaa oli, no kauppiaat ovat poissa.
13.08.2023 14:47
Aiemmin kirjoitit näin "Pitää kuitenkin muistaa, että kristinuskon alkukoti on siellä, toisin kuin juutalaisten, jotka saapuivat sinne valloittajina."
Jeesus ei siis ollut valloittaja syntymäsattuman takia mutta hänen esivanhempiinsa todennäköistesi kuului muualla syntyneitä välillähän oli pakkosiirtokin ja paluu sieltä joka ei sujunut ihan rauhallisissa merkeissä sekään. Sinusta juutalaiset, Israelin suurin heimo, saapui alueelle valloittajana, ikuinen on suhteellinen käsite näköjään. Välillä se on nouskaa ja menkää välillä pysykää pois!
13.08.2023 14:29
"Juutalaisuudessa sen yksi ja ainoa Jumala on ainoa syntien anteeksi antaja ja katuva pyytäjä ne anteeksi saa" tämä nimenomaan pitää paikkansa. Ehdoin tahdoin tehdyille pahoille teoille on rangaistukset torassa . Uhrit ovat rituaaliseen epäpuhtauteen, on myös aikaan sidotut uhrit juhla- ruoka ja juomauhrit. Uhrit ovat ikuisia. Temppeli toimii messiaan tultuakin.
Esineet käyvät uhreista mutta jos on kyseessä eläin, sen pitää olla viaton ts ilman vikoja tai sairauksia .Kristinusko muutti tuonkin kohdan niin että piti olla synnitön uhri ja ja sellaiseksi selitettiin Jeesus ja hänen kuolemansa roomalaisten toimesta.
Jeesus olikin nyt inkarnoitunut jumalaolento ja vaikka hänen kuolemansa kesti vain pari päivää oli tapahtunut uhraus. Nyt pitää palvoa Jeesusta sekä jumalana että messiaana välttääkseen helvetin joka kristinuskon mukaan seuraa jollei usko kristinuskon teologian mukaiseen Jeesukseen .
Uskontomme ovat toisistaan yhtä kaukana kuin itä lännestä ja olemme teille pysyviä pakanalähetyksen kohteita. Nyt olette ottaneet Israelin valtion kohteeksi, siitä tulee yhtäkkiä Jeesuksen paluun kohde ja kun Jeesusta ei kuulu, Israel saa todennäköisesti joidenkin mielestä syyt niskoilleen. Annettu aikaikkuna näiden kristittyjen mielestä on sata vuotta eli 25 vuotta vielä, sitten pitää keksiä uusia selityksiä.
13.08.2023 13:31
Tuskin palaa, on kristinuskon uskon kohde.
Nykyisen Palestiina alueella asuu juutalaisia ja arabeja, molempien oikeudet on otettava huomioon.
13.08.2023 12:34
Ut väittää että Jeesus syntyi Betlehemissä joka oli Juudeaa Nasaret ei ollut Juudeaa.
13.08.2023 11:53
Hepr. raamattu laittaa Israelin kansan alun Kaksoisvirtain alueelta Kaananiin muuttaneen Abramin kontolle. Irakia missään mielessä ei tuolloin ollut, mutta kaksoisvirtain alueen muinaiset korkeakulttuurit Sumer, Assyria ja Babylonia loivat sen kulttuuripohjan missä Israelinkin kansa ja uskonto syntyivät. Irak on tuhansia vuosia nuorempi.
"Jeesus syntyi Palestiinassa, mutta Abraham Mesopotamiassa. Pidä se mielessäsi." En oikein ymmärrä mihin pyrit .Hepr. raamatussa Jumala ei pitänyt mielessään sitä että Abram syntyi Mesopotamiassa vaan antoi juuri ja vain Kaananin maan ikuiseksi omaisuudeksi Israelin jälkeläisille joihin kuuluvat juutalaiset.
Myös Jeesus jonka juutalaisen sukuluettelon UT esittää olikin ehkä mielestäsi tunkeilija jonka olisi pitänyt syntyä vaikka Irakiin? Kirjoitit itse näin "Pitää kuitenkin muistaa, että kristinuskon alkukoti on siellä, toisin kuin juutalaisten, jotka saapuivat sinne valloittajina." Ketkä siis perustivat kristinuskon kun eivät juutalaiset joiden alkukotikin sinun mielestäsi oli muualla? Keille nyt kuuluu Israelin maa Raamatun tarinan mukaan* Israelin kansalle tai kaikille muille mutta ei Israelin kansalle?
(* totta kai nykyiset valtiot rajoineen määrittyvät toisin perustein ).
13.08.2023 11:11
110 / 426