Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. UT näköjään valehtee kun väittää että Rooman maaherra tuomitsi ja legioonalaiset panivat tuomion toteen. Outoa on että Jeesus oli parin päivän kuluttua taas elossa kuolemahan tarkoittaa elämän päättymistä, kyse tuossa oli siis teologisesta kuolemasta josta ei voi syyttää edes Roomaa koska kristinuskon itsensä mukaan Jeesuksen pitikin kuolla hetkeksi jotta kristinuskossa sen Jumala voisi antaa ihmisille näiden synnit anteeksi.

Juutalaisuudessa sen yksi ja ainoa Jumala on ainoa syntien anteeksi antaja ja katuva pyytäjä ne anteeksi saa. Oikea messias tuo rauhan mutta ei voi antaa edes omia syntejään anteeksi ja toisin kuin kristinuskossa, messias tuo tuo rauhan, ei vihaa, syyttelyä tai sotaa. Toisten syntejä tai sairauksia muut eivät voi kantaa .
  2. Ainoa toimija Israelin uskonnossa on yksi Jumala eikä pelastus tarkoita että pelastuu jonkun vieraan uskonnon uskomasta helvetistä.

Jes, 49 oli kyse pakkosiirtolaisten paluusta:
    " Näin sanoo JHWH: -- Armon hetkellä minä vastaan sinulle, pelastuksen päivänä minä autan sinua. Minä olen luonut sinut toteuttamaan sen liiton, jonka tein tämän kansan kanssa, jotta saattaisit ennalleen maan, jotta uudelleen jakaisit autioituneet perintömaat,
    9 jotta sanoisit vangituille: "Lähtekää", ja pimeydessä viruville: "Tulkaa valoon!" Tallatuilta teiltäkin he löytävät ravintonsa, paljas kalliorinne on heille laidunmaa.
    10 Eivät he näe nälkää, ei heidän tule jano, ei heitä ahdista helle eikä auringon polte, sillä heitä ohjaa heidän armahtajansa, joka vie heidät lähteiden ääreen. [
    11 Vuorille minä teen kulkuväylät, minun valtatieni kulkevat korkealla.
    12 Katso, he tulevat kaukaa: nuo pohjoisesta, nuo meren suunnalta ja nuo Assuanin maasta13 Riemuitkaa, taivaat! Iloitse, maa! Ratketkaa riemuun, te vuoret! JHWH lohduttaa kansaansa, hän hoivaa köyhiä lapsiaan
    14 Siion sanoo: "JHWH on minut hylännyt, Jumalani on minut unohtanut!" [
    15 -- Unohtaako äiti rintalapsensa, unohtaisiko hoivata kohtunsa hedelmää? Vaikka hän unohtaisikin, minä en sinua unohda."

Koko Israel on messiaanien mutta juutalaisuudessa messias tarkoittaa johonkin tehtävään voideltua ihmistä. Messiaaniset kristityt joista sinä puhut, ovat kristittyjä jotka yrittävät käännyttää meitä oman Jeesus- jumalansa palvojiksi. Mikä ilosanoma on se jossa JHWH:n ilmoitus yritetään nollata ja tuoda vieras uskonto tilalle
  3. Laittomasti mellakoi?
  4. Kristinusko voi uskoa että on ainoa oikea uskonto mutta nimeämällä meidätkin pakanoiksi osoittaa että se on aikalailla ongelmissa jopa omien oppiensakin kanssa.