Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jes 6:10 Kyse on Ussian ajasta juuri ennen pakkosiirtoa josta jo palattiin yli 2000 vuotta sitten. Sioniinhan palattiin riemuiten kuten Jesaja myöhemmin kertoo
"JHWH:n vapaiksi ostamat palaavat ja saapuvat riemuiten Siioniin. "
Hes 12: 2 ollaan pakkosiirron ajassa tuossakin mutta sehän päättyi, kuolleet luut heräsivät eloon.
Hesekieliä vähän eteen päin"11 JHWH sanoi minulle: "Ihminen, nämä luut ovat Israelin kansa. Kaikki israelilaiset sanovat: 'Luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyt, me olemme hukassa.'
12 Sen tähden julista heille: Näin sanoo JHWH Jumala: Minä aukaisen teidän hautanne, päästän teidät, oman kansani, haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan".
Tämä on JHWH:n lupaus Israelin kansalle :"Teidän vanhuutenne päiviin saakka minä olen sama, vielä kun hiuksenne harmaantuvat, minä teitä kannan. Niin minä olen tehnyt ja niin yhä teen, minä nostan ja kannan ja pelastan."
08.12.2022 22:18
Missään ei ole ennustusta että messias olisi Nasaretin asukas, eikä laissa ole kohtaa että messiasta vihataan syyttä, Jes. 53 ei sovi Jeesukseen.
Mitenkä ne profeettojen kirjoitukset jotka kertovat ihmisestä jonka aikana tulee rauha? Ei saatana, ei tempauksia, ei toista tulemista ei kolmiyhteistä Jumalaa ei messiaan palvontaa jumalana. Tarinat ovat täysin erilaiset ja vain alkuperäinen voi olla tosi.
08.12.2022 21:46
Mikään toran vastainen ei tietenkään kuulu messiaaseen tai hänen toimintaansa ja hänen toimittuaan Israel asuu turvassa eikä maailmassa enää sodita.
08.12.2022 21:31
Jeesus on kristinuskon Jumalan toinen persoona ei häntä kukaan messiaana palvo, jos joku juutalainen häneen vain messiaana uskoo hän ei ole ymmärtänyt mihin kääntyy. Juutalaisuudessa käännytään JHWH;n tykö, muiden palvominen on epäjumalana palvelua sanoo JHWH itse.
08.12.2022 21:23
Ei ainakaan yhtään valkoisen vallan ja rasismin kannattajaa vaikka olenkin tavallinen ihminen, en exsuurvallan presidentti enkä uudelleen tuohon virkaan pyrkivä.
08.12.2022 21:13
Rauha tulee maan päälle ja messiaan elinaikana. Ihminen ei kahta kertaa elä .
En jankkaa kerron vain mitä originaali sanoo .Sinä edustat kristinuskon teologiaa joka ei tähän kuulu.
08.12.2022 21:09
Trumpin tytär ja puoliso eivät ole" juutalaiset" kyllä he turvassa ovat. Ei kukaan vahingossa illasta USA.n ykkösantisemitistin kanssa ei Trumpkaan niin tyhmä ole. Valkoista ääriokeistoa Trump on kohdellut silkkihansikkain koko ajan, siellä hänellä on suuri määrä äänestäjiä ja puolestariehujia.
08.12.2022 21:05
Et tuossa vastaa juutalaiselle. Jesusta ei kivitetty eikä hirtetty mistään syystä tai kenenkään toimesta.
Messias ei ole tullut eikä toiminut, se oikea, jonka JHWH lupasi. Messias on ihminen eikä sovita kenkään syntejä ja Israel elää sinä ainoassa liitossa jonka JHWH on kenenkään kanssa tehnyt. Emmekä mekään ole 2000 vuoteen kivittäneet ketään.
Jeesus oli mamzer, jos Josef joka oli Marian kihlattu ei ollutkaan Jeesuksen isä. Tora sanoo niin.
08.12.2022 19:05
Vasemmisto on se joka työllään tuonut juutalaisillekin tasa-arvon, ei oikeisto.
08.12.2022 18:54
Trump kavereeraa antisemiittien kanssa, kaikki roska kelpaa mistä vain ääniä uskoo saavansa. Nyt vain eräät illallisvieraat taisivat kuitenkin olla liikaa niille juutalaisille jotka yhä Trumpia kannattivat.
Rauhaa pitää väsätä se on mitzva ja muistaakseni Jeesuskin puhui jotain rauhan tekijöistä.. Ei ole mitään antivoideltua, ei hepr. raamatun sanomaan voi liittää mitään omia vieraan uskonnon sepustuksia. Messiaan toiminta ei ole sirkusohjelma.
08.12.2022 18:50
Bibin kavereita olivat Trump ja Orban ja Bibi kehui Putiniakin ja hyviä suhteitaan tähän. Putinista tosin erehtyi moni muukin, mutta Trump ja Orban ovat keisareita ilman vaatteita alusta asti, tunnistus laadusta ei ole ollut vaikeaa.
08.12.2022 18:30
Ei messiaan tulolle eikä sen jälkeiselle ole mitään ehtoja, minkä JHWH on luvannut se tapahtuu. Ei tulee tempauksia, saatanan valtaa, tulijärviä, pedon merkkejä, helvettiä ja ties mitä kauheuksia vaan rauha.
Kenenkään ei tarvitse edes oikeaa messiasta kiitellä, ei messiaan toiminta sitä edellytä. Miksi kiittää jotain ihmistä siitä että JHWH hänet valitsee toimijaksi tietyssä tilanteessa?
07.12.2022 22:26
Ovat kyllä hurjia kristinuskon messiaan ajat, niin ennen kristinuskon lupaamaa Jeesuksen paluuta kuin sen jälkeenkin. Koska kansat elävät rauhassa?
07.12.2022 18:03
Luther suhtautui juutalaisiin vihamielisesti eikä kukaan kristitty odottanut että syntyisi juutalainen valtio vielä kerran. Juutalaisten kohtalo kristittyjen mielestä oli joko kuolla tai kääntyä kristityiksi ja sillä tavoin kansana kadota.
Jos Luther olisi kuolin vuotellaan tehtaillut ennustuksia niistä olisi jäänyt jokin aikalaisjälki, mutta ei sellaista ole. Myöhemmin voi tehtailla mitä vain, kenen hyvänsä nimissä ja sellainen tehdään sopimaan kirjoittajan omaan aikaan ja ajatuksiin. Sillä taataan menekki.
07.12.2022 12:17
Ps. 92 kertoo ihmisen hädästä ja JHWH:n avusta, ei jumalan pojasta jota laulun kirjoittajan uskonnossa ei edes ole.
04.12.2022 14:16
Ihmisten tuhat vuotta on tuhat vuotta, tietyssä ihmisten ajassa ehti kyllä käydä läpi kaikki Israelin kaupungit .
03.12.2022 19:30
On siis kaksi jumalaa, Isä Jumala ja Jeesus se jota kristityt varsinaisesti palvovat.
03.12.2022 19:25
Tarinassa puhuu käärme jota sitten rangaistaan näin: "Koska tämän teit, olet kirottu. Toisin kuin MUUT ELÄIMET karja ja pedot, sinun on madeltava vatsallasi ja syötävä maan tomua niin kauan kuin elät."
03.12.2022 19:17
JHWH on ainoa Jumala hepr. Raamatun mukaan ja Hän esiintyy hepr. raamatussa muutaman tuhat kertaa.
Kristittyjen käännöksistä nimi JHWH on useimmiten kokonaan poistettu ja korvattu sanalla herra, jota nimeä kristityt alkoivat käyttää myös Jeesuksesta, näin saatiin uskontojen erot häivytettyä. Kolmiyhteinen jumaluuskin on vain kristinuskossa vaikka jotkut kristityt muuta yrittävät väittää.
Ko. kohta ei puhu Jeesuksesta - kun oikea messias kuolee ei hän palaa tekemään yhtään mitään. Ihminen elää vain kerran.
02.12.2022 17:51
"13 Mutta jokaisen aasin ensimmäisen varsan voit lunastaa omaksesi uhraamalla karitsan, ja ellet halua sitä lunastaa, taita siltä niska. Sinun tulee myös lunastaa jokainen esikoispoika, joka sinulle syntyy." Esikoispoika joutui aiemmin papiksi ja kun tuli leeviläisten pappeus lunastettiin poika pappeudesta symbolisella rahasummalla.
Esikoisia ei tietenkään surmattu. Kirjoitat omaa keksimääsi historiaa jossa ei ole mitään tolkkua. Todellisuus on tarua ihmeellisempää mitä jos antaisit sille tilaisuuden?
30.11.2022 16:56
165 / 426