Lutherin lopun ajan ennustus

Tietääkö joku enemmän tästä, ois mukava kuulla. Kiitos!

48

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Kiitos tästä, tämä ei kuitenkaan ole se mitä minä haen. Luther saneli kuolinvuoteellaan horroksessa lopun ajan ennustuksen, jossa käsitellään Suomenkin asioita.


      • TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

        Kiitos tästä, tämä ei kuitenkaan ole se mitä minä haen. Luther saneli kuolinvuoteellaan horroksessa lopun ajan ennustuksen, jossa käsitellään Suomenkin asioita.

        Sain nyt käsiini saksan kielisen vihkosen, jossa on tämä ennustus. Kirjoitan nyt otteita siitä Suomen osalta. Hän sanoi , että 500 vuoden kuluttua alkaa tapahtua, elikkä nyt. Koillisesta nousee tähti, profeetta joka vetää herätystä. Marie ja Mira vievät evankeliumin Israeliin. Lännestä tulee paholainen, joka vainoaa uskovaisia, tämä siis vuonna 2023. Luther näki Etelä-Suomessa salamoita, (ohjuksia? ). Tässä siis lyhyesti tämä ennustus Suomen osalta.


      • TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

        Sain nyt käsiini saksan kielisen vihkosen, jossa on tämä ennustus. Kirjoitan nyt otteita siitä Suomen osalta. Hän sanoi , että 500 vuoden kuluttua alkaa tapahtua, elikkä nyt. Koillisesta nousee tähti, profeetta joka vetää herätystä. Marie ja Mira vievät evankeliumin Israeliin. Lännestä tulee paholainen, joka vainoaa uskovaisia, tämä siis vuonna 2023. Luther näki Etelä-Suomessa salamoita, (ohjuksia? ). Tässä siis lyhyesti tämä ennustus Suomen osalta.

        Sitten omana tietonani, että lännestä tulee paholainen länsimafian muodossa. Nato tukee tätä hanketta, se on Pedon Valtakunta. Ilmestyskirjassa mainitut Gog ja Magog tulevat USA:sta, ne ovat Google ja Goldman-Sachs pankki.


      • Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

        Sitten omana tietonani, että lännestä tulee paholainen länsimafian muodossa. Nato tukee tätä hanketta, se on Pedon Valtakunta. Ilmestyskirjassa mainitut Gog ja Magog tulevat USA:sta, ne ovat Google ja Goldman-Sachs pankki.

        ”Omana tietonani” eli antisemitistisistä julkaisuista.

        Onko sulla niin tylsä elämä, että pitää uskoa tuollaiseen paskaan?


    • Anonyymi

      mistähän tietolähteestä tietää tulevaisuuden ? ei tulevaisuutta voi ennustaa tarkasti

      • Anonyymi

        voi aina satuilla 7lihavaa lehmää ja sitten laihaa 🤔 mutta tarkat ajankohdat


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Luther kääntyisi haudassaan, jos sattuisi fyysistä ylösnousemustaan odotellessaan lukea tuon sepustuksen (sarkasmia, Luther ei sitä odota, eikä odottanut - nimittäin tapasin hänet).

        Lutherko oli niin yksinkertainen, ettei tajunnut Paavalin syntiopilla luoneen koko Kristus-hahmon, eikä osannut lukea Raamatusta Luojajumalan sanoja, jotka eivät alkuunkaan osu perisyntivalheeseen, tai olisi pitänyt Jumalaa entiteettinä, joka vehkeili jo Paratiisissa Saatanan kanssa viattoman ihmisen selän takana?!

        Luther, joka kertoi, että se on Saatana, joka pitää syntilistaa, että kasteella asetetaan Perkele - jonka Jeesus Raamatussa sanoo olevan juutalaisten Jumalan - ihmisen kimppuun koko elämän ajaksi.?!

        Tai Luther, joka toteaa Paavalin opista, että tämän mukaan kristitty on jo luonnostaan vihattava, ja haluaa meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain pelkän vihan eikä mitään armoa?!

        Ja katolinen kirkkokin kehitti ihan anejärjestelmän helpottamaan kiirastuliahdistusta kärsiviä kristittyjä?! Kehitti muuten anejärjeltelmään ihan uusia syntejäkin, kuten neitsyt Marian raiskaamisen, että ahdistaisi vielä enemmän, kun Vatikaaniin tarvittiin rahaa peruskorjaukseen.

        Jumalauta, raketilla kuuhun nämä uskovaiset valheineen. Pöyristyttävää roskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther kääntyisi haudassaan, jos sattuisi fyysistä ylösnousemustaan odotellessaan lukea tuon sepustuksen (sarkasmia, Luther ei sitä odota, eikä odottanut - nimittäin tapasin hänet).

        Lutherko oli niin yksinkertainen, ettei tajunnut Paavalin syntiopilla luoneen koko Kristus-hahmon, eikä osannut lukea Raamatusta Luojajumalan sanoja, jotka eivät alkuunkaan osu perisyntivalheeseen, tai olisi pitänyt Jumalaa entiteettinä, joka vehkeili jo Paratiisissa Saatanan kanssa viattoman ihmisen selän takana?!

        Luther, joka kertoi, että se on Saatana, joka pitää syntilistaa, että kasteella asetetaan Perkele - jonka Jeesus Raamatussa sanoo olevan juutalaisten Jumalan - ihmisen kimppuun koko elämän ajaksi.?!

        Tai Luther, joka toteaa Paavalin opista, että tämän mukaan kristitty on jo luonnostaan vihattava, ja haluaa meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain pelkän vihan eikä mitään armoa?!

        Ja katolinen kirkkokin kehitti ihan anejärjestelmän helpottamaan kiirastuliahdistusta kärsiviä kristittyjä?! Kehitti muuten anejärjeltelmään ihan uusia syntejäkin, kuten neitsyt Marian raiskaamisen, että ahdistaisi vielä enemmän, kun Vatikaaniin tarvittiin rahaa peruskorjaukseen.

        Jumalauta, raketilla kuuhun nämä uskovaiset valheineen. Pöyristyttävää roskaa.

        Ai niin, kertokaapa nyt, että miten sieltä helvetistä eli kiirastulesta Raamatun mukaan sitten päästään pois, kun Luther puhdisti ilkeyttään sen anekaupankin, ja vaihtoi sen 'yksin armoon'?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther kääntyisi haudassaan, jos sattuisi fyysistä ylösnousemustaan odotellessaan lukea tuon sepustuksen (sarkasmia, Luther ei sitä odota, eikä odottanut - nimittäin tapasin hänet).

        Lutherko oli niin yksinkertainen, ettei tajunnut Paavalin syntiopilla luoneen koko Kristus-hahmon, eikä osannut lukea Raamatusta Luojajumalan sanoja, jotka eivät alkuunkaan osu perisyntivalheeseen, tai olisi pitänyt Jumalaa entiteettinä, joka vehkeili jo Paratiisissa Saatanan kanssa viattoman ihmisen selän takana?!

        Luther, joka kertoi, että se on Saatana, joka pitää syntilistaa, että kasteella asetetaan Perkele - jonka Jeesus Raamatussa sanoo olevan juutalaisten Jumalan - ihmisen kimppuun koko elämän ajaksi.?!

        Tai Luther, joka toteaa Paavalin opista, että tämän mukaan kristitty on jo luonnostaan vihattava, ja haluaa meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain pelkän vihan eikä mitään armoa?!

        Ja katolinen kirkkokin kehitti ihan anejärjestelmän helpottamaan kiirastuliahdistusta kärsiviä kristittyjä?! Kehitti muuten anejärjeltelmään ihan uusia syntejäkin, kuten neitsyt Marian raiskaamisen, että ahdistaisi vielä enemmän, kun Vatikaaniin tarvittiin rahaa peruskorjaukseen.

        Jumalauta, raketilla kuuhun nämä uskovaiset valheineen. Pöyristyttävää roskaa.

        Sekavaa sössöä.


      • Kiitos tästä linkistä.


    • Anonyymi

      Eli eikö edes loppusuoralla tullut kauhua ja katumusta kaikista hirveyksistään mitä tuotti aikanansa !

      ja joku vielä luulee että hänellä olisi ollut muka jotain jumalallista ennustusta hohoijaa tätä pimeää usvaa.

      • Anonyymi

        No Raamattuhan varoittaa uudestikastaja lahkoista kuten Luther.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Raamattuhan varoittaa uudestikastaja lahkoista kuten Luther.

        Ja Luther varoitti Raamatusta, juutalaisista ja juutalaisten tekemästä kristinuskosta.


    • Anonyymi

      Tuossahan tulee noita vääriä todistajia ja vääriä lahkoja juuri ennen antikristuksen ilmestymistä.

      • Anonyymi

        Ja lukemattomine ihmetekoineen se antikristuksen tuleminen onkin Jeesuksen paluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lukemattomine ihmetekoineen se antikristuksen tuleminen onkin Jeesuksen paluu.

        Eu mikään ole niin viisas kuin juutalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eu mikään ole niin viisas kuin juutalainen.

        Eikä mikään ole niin tyhmä kuin ei-juutalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä mikään ole niin tyhmä kuin ei-juutalainen.

        Jos Israelin Jumala sanoo uhrikulttia iljetykseksi, jonka juudaan miehet veivät hänen nimiinsä laitettuun temppeliin, ja Jeesus ajaa ruoskan kanssa uhrieläinten myyjät temppelistä todeten temppelistä tehdyn 'ryövärien luolan' kuten Israelin Jumalakin (Jeremia 7), ja Jeesus kristinuskossa on teurastettu pääsiäisen uhrilammas, niin montako aivosolua tilanteen ymmärtämiseen tarvitaan?! Lutherilla oli kyllä ihan tarpeeksi.


    • Anonyymi

      ArtoTTT on ennustanut päämiehensä tavoin lopun aikojen läheisyyttä.
      Eka oli Jeesus ja sitten Paavali.
      Jatkuvuutta on riittänyt ja tulee olemaan.

      👻

    • Olipa sinulla ”TÄHTIRYHMÄ” varsin kummallisia kysymyksiä.
      Kun ”2022-12-03 20:57:40” kommentissasi väität että ”Luther saneli kuolinvuoteellaan horroksessa lopun ajan ennustuksen…”, niin mistähän tämä tieto on peräisin?

      Kyllä tässä on Lutherin käsitys paremmin esillä:
      ”Meille välittyneessä Lutherin tuotannossa ei kuitenkaan ole tällaista lausetta (viitaa omenapuun istuttamiseen), jos kohta se ilmaiseekin erään ajatuksen hänen suhteestaan lopun tapahtumiin. Pääongelma ei kuitenkaan ole lauseen aitoperäisyys, vaan sen ymmärtäminen. Sen avulla nimittäin pyritään osoittamaan, että vain Lutherin ajan hurmahenget olivat kiinnostuneita näyistä ja lopun enteistä sekä harrastivat eskatologisten raamatunosien tutkimista, kun sitä vastoin Luther torjui nämä maailmanlopun pohdinnat ja keskittyi toisenlaisiin kysymyksiin.”
      Sley ”Luther ja lopunajat”

      Sitten kysyisin väitteestä 2022-12-04 06:45:46 ”Sain nyt käsiini saksan kielisen vihkosen, jossa on tämä ennustus.”

      Kuka sen on kirjoittanut, kuka toimittanut ja kuka julkaissut? Minkä niminen teos on?

      Mitä tulee näihin, niin melkoista sekasotkua tuntuu olevan mm. tämä
      ”Koillisesta nousee tähti, profeetta joka vetää herätystä.”


      Ai Venäjältäkö ja Putinko se ”profeetta on?
      ” Lännestä tulee paholainen, joka vainoaa uskovaisia, tämä siis vuonna 2023.”

      Sieltä lähinnä tulee karismaattisia liikeitä – niitäkö tarkoittaa?

      • Anonyymi

        Kiellät että Luther olisi ennustanut Jeesuksen tulon lähiaikoina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiellät että Luther olisi ennustanut Jeesuksen tulon lähiaikoina.

        Kysyin, että mikä teos ja kuka sen on kirjoittanut - vasta sen jälkeen kun tarkastaa faktat, voi tuosta suuntaan tai toiseen jotain sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiellät että Luther olisi ennustanut Jeesuksen tulon lähiaikoina.

        Luther ilmeisesti näki nämä ajat aika totuuden mukaisesti. Wokettaminen tuo sen rappion, sodat ja maanjäristykset ja taudit tuovat lisävitsauksia ja tuo että Venäjä liikehtii kohti Israelia tappamismeiningilla on myös osa ennustettua lopunaikaa, myös tämä aivan kauhea someriitaisuus missä myös jo tappaminen ja verenvuodatus on agendalla useasti on tätä lopunaikaa ja kirkkojen maallistuminen. Uskomaton määrä merkkejä mitkä kaikki viittaavat lopunaikojen profetointeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ilmeisesti näki nämä ajat aika totuuden mukaisesti. Wokettaminen tuo sen rappion, sodat ja maanjäristykset ja taudit tuovat lisävitsauksia ja tuo että Venäjä liikehtii kohti Israelia tappamismeiningilla on myös osa ennustettua lopunaikaa, myös tämä aivan kauhea someriitaisuus missä myös jo tappaminen ja verenvuodatus on agendalla useasti on tätä lopunaikaa ja kirkkojen maallistuminen. Uskomaton määrä merkkejä mitkä kaikki viittaavat lopunaikojen profetointeihin.

        Ja kaikenlisäksi nyt on adventinaika mikä itseasiassa tarkoittaa Jeesuksen takaisintuloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ilmeisesti näki nämä ajat aika totuuden mukaisesti. Wokettaminen tuo sen rappion, sodat ja maanjäristykset ja taudit tuovat lisävitsauksia ja tuo että Venäjä liikehtii kohti Israelia tappamismeiningilla on myös osa ennustettua lopunaikaa, myös tämä aivan kauhea someriitaisuus missä myös jo tappaminen ja verenvuodatus on agendalla useasti on tätä lopunaikaa ja kirkkojen maallistuminen. Uskomaton määrä merkkejä mitkä kaikki viittaavat lopunaikojen profetointeihin.

        Ennustajaukko oli tässä ajassa.

        👻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennustajaukko oli tässä ajassa.

        👻

        Ja Jeesus 🥵


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luther ilmeisesti näki nämä ajat aika totuuden mukaisesti. Wokettaminen tuo sen rappion, sodat ja maanjäristykset ja taudit tuovat lisävitsauksia ja tuo että Venäjä liikehtii kohti Israelia tappamismeiningilla on myös osa ennustettua lopunaikaa, myös tämä aivan kauhea someriitaisuus missä myös jo tappaminen ja verenvuodatus on agendalla useasti on tätä lopunaikaa ja kirkkojen maallistuminen. Uskomaton määrä merkkejä mitkä kaikki viittaavat lopunaikojen profetointeihin.

        Luther suhtautui juutalaisiin vihamielisesti eikä kukaan kristitty odottanut että syntyisi juutalainen valtio vielä kerran. Juutalaisten kohtalo kristittyjen mielestä oli joko kuolla tai kääntyä kristityiksi ja sillä tavoin kansana kadota.
        Jos Luther olisi kuolin vuotellaan tehtaillut ennustuksia niistä olisi jäänyt jokin aikalaisjälki, mutta ei sellaista ole. Myöhemmin voi tehtailla mitä vain, kenen hyvänsä nimissä ja sellainen tehdään sopimaan kirjoittajan omaan aikaan ja ajatuksiin. Sillä taataan menekki.


      • dikduk kirjoitti:

        Luther suhtautui juutalaisiin vihamielisesti eikä kukaan kristitty odottanut että syntyisi juutalainen valtio vielä kerran. Juutalaisten kohtalo kristittyjen mielestä oli joko kuolla tai kääntyä kristityiksi ja sillä tavoin kansana kadota.
        Jos Luther olisi kuolin vuotellaan tehtaillut ennustuksia niistä olisi jäänyt jokin aikalaisjälki, mutta ei sellaista ole. Myöhemmin voi tehtailla mitä vain, kenen hyvänsä nimissä ja sellainen tehdään sopimaan kirjoittajan omaan aikaan ja ajatuksiin. Sillä taataan menekki.

        "Jos Luther olisi kuolin vuotellaan tehtaillut ennustuksia niistä olisi jäänyt jokin aikalaisjälki, mutta ei sellaista ole. "

        Juuri näin, sillä mitään faktoja ei väittäjällä ole. Ehkä on urbaanilegendaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ilmeisesti näki nämä ajat aika totuuden mukaisesti. Wokettaminen tuo sen rappion, sodat ja maanjäristykset ja taudit tuovat lisävitsauksia ja tuo että Venäjä liikehtii kohti Israelia tappamismeiningilla on myös osa ennustettua lopunaikaa, myös tämä aivan kauhea someriitaisuus missä myös jo tappaminen ja verenvuodatus on agendalla useasti on tätä lopunaikaa ja kirkkojen maallistuminen. Uskomaton määrä merkkejä mitkä kaikki viittaavat lopunaikojen profetointeihin.

        Uskomaton määrä idiotismia ja antisemitismiä, ”kiitos” teidän!


    • Anonyymi

      "Luther saneli kuolinvuoteellaan horroksessa lopun ajan ennustuksen, jossa käsitellään Suomenkin asioita."

      Kuulostaa urbaanilegendalta. Muistelen Lutherin sanoneen kuolinvuoteellaan mm. : "Minä annan nyt lihavan tohtorin madoille." Luther puhui kansalle kansan kielellä.

      Terv.serious

      • Anonyymi

        Kuulet lukiessa.
        Okei🥶


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulet lukiessa.
        Okei🥶

        Seriously stupidskalle 🤭


      • "Kuulostaa urbaanilegendalta."

        Niin minustakin koska ei osattu tuoda esille edes sitä, missä ja milloin on julkaistu moisia tekstejä.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Kuulostaa urbaanilegendalta."

        Niin minustakin koska ei osattu tuoda esille edes sitä, missä ja milloin on julkaistu moisia tekstejä.

        Sääki kuulet ääniä lukiessasi.😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sääki kuulet ääniä lukiessasi.😆

        ??? Mitähän tuo oikestaan tarkoittaa? Ja miten liittyy aiheeseen?


      • Anonyymi

        "Luther saneli kuolinvuoteellaan horroksessa lopun ajan ennustuksen, jossa käsitellään Suomenkin asioita."

        Lähes aina ihmiset muuttavat kantojaan kuolinvuoteellaan! Kuolema on aikamoinen mielen muuttaja melkein joka asiassa, paitsi uskovan kuolema on vain helpotus hänelle ja siitä syystä kuolleiden uskovien ilme on niin autuaallisen onnellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luther saneli kuolinvuoteellaan horroksessa lopun ajan ennustuksen, jossa käsitellään Suomenkin asioita."

        Lähes aina ihmiset muuttavat kantojaan kuolinvuoteellaan! Kuolema on aikamoinen mielen muuttaja melkein joka asiassa, paitsi uskovan kuolema on vain helpotus hänelle ja siitä syystä kuolleiden uskovien ilme on niin autuaallisen onnellinen.

        Saattohoitajat vois todistaa.
        Sun juttus omaa höpinää.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ??? Mitähän tuo oikestaan tarkoittaa? Ja miten liittyy aiheeseen?

        Kuule tämä vastaus.
        Luen sun kommenttisi sitten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule tämä vastaus.
        Luen sun kommenttisi sitten?

        Huokaus...


      • Anonyymi

        ""Luther saneli kuolinvuoteellaan horroksessa lopun ajan ennustuksen, jossa käsitellään Suomenkin asioita."

        Kuulostaa urbaanilegendalta. "

        Luotetaan nyt vain aikalaisiin eikä monta sataa vuotta myöhemmin eläneisiin kristinuskon vihamiehiin.


    • Anonyymi

      'Kuulostaa" urbaani legendalta.
      Ette ymmärrä Suomen kielen sanojakaan.
      Ihan pihalla.

      • Anonyymi

        Olisiko "haiskahtaa urbaanilegendalta" parempi?

        Yst.terv.serious


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko "haiskahtaa urbaanilegendalta" parempi?

        Yst.terv.serious

        Jeesus tuoksuu hyvälle.
        Ja maistuu pyhillä ehtoollisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tuoksuu hyvälle.
        Ja maistuu pyhillä ehtoollisilla.

        Öjyleipä mautonta mutta hyvin riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öjyleipä mautonta mutta hyvin riippumatta.

        Riippunutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe