Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Myös syntien anteeksianto oli vastoin juutalaisten uskoa Jeesushan saarnasi synnit anteeksi." Kohta joku kertoo että usko jumalaan vastoin juutalaisten uskoa..
12.11.2022 17:11
"Netanyahu reported to say legal system based on Talmud" Lähde the Times of Israel. Kristitty äärioikeisto kaverina saa hatkat. Ex-ystävä Trump ei enää ole kaveri eikä Trump enää todennäköisesti pääse toiselle kaudellekaan, vaalien jälkeen republikaanien terve osa ottaa vallan puolueessa ja älytön hölötys varastetuista vaaleista loppuu .
12.11.2022 16:32
Ei ole .
12.11.2022 12:59
Jeesus tuskin on syntynyt Betlehemissä koska ei ole ollut verollepanoa jossa ihmisten olisi pitänyt siirtyä sukunsa muinaiselle asuinpaikalle. Sehän on syynä miksi UT laittaa Jeesuksen syntymään siellä ja myös kuvitelma että hepr. raamattu ennustaisi messiaankin syntyvän siellä. Niin ei ole, hepr. raamattu kertoo vain sen että messiaan suku on sieltä kotoisin. Messiashan tavallinen ihminen.
Betlehem kuuluu nykyään Palestiinan hallinnolle, mutta sen asukkaat ovat kristittyjä ja uskovat myös että Jeesus on siellä syntynyt joten varmaan kaupunki on kristityille läheinen.
12.11.2022 12:50
?????
12.11.2022 12:09
Kristinusko saa olla minulta rauhassa kunhan se tekee saman juutalaisuudelle. Myös se että kristillinen äärioikeisto tekee Israelin äärioikeistoa sen länsirannan asutustoiminnassa on käsittämätöntä.
11.11.2022 22:19
Miten Israelin oikeiston politiikkaa on yhteydessä johonkin kristinuskon uskomukseen?
11.11.2022 22:04
Miksi kenenkään pitäisi uskoa - jokainen voi itse ottaa asioista selvää.
11.11.2022 17:55
Vapauduimme ihan ilman tuota vapahtajaa.
11.11.2022 17:49
Tunnen kristinuskon alkeet, en kuitenkaan sitä miltä Jeesus vapahtaa JHWH:lta vai Israelin sellaisilta hallituksilta joiden pääministeri ei ole Bibi ?
11.11.2022 17:48
Amen on hepreaa ja tarkoittaa totisesti, mutta miksi muut kansat sitä käyttävät onko se erityisen hienoa koska ..?
11.11.2022 17:42
Mistä sitten maksamme kun ajatuksen että jeesus tulisi takaisin keksi eräs juutalainen ?
11.11.2022 17:37
Juutalainen kansa ei ole valittu hallitsemaan vaan olemaan todistaja sille että maailmalla on Luoja. Mikä vapahtaja?
10.11.2022 20:56
Jos lukee hepr. raamattua näkee ettei vainoja ja sotia...
10.11.2022 16:52
"he kutsuvat Jeesuksen takaisin? " Ahdinko paisuu suureksi? Eiköhän se ollut suurimmillaan silloin kun kristinuskoisessa Euroopassa tapettiin juutalaisia miljoonittain? Nyt on oma valtio ja juutalaisten asema diasporassakin parempi kuin koskaan aiemmin.
Jos lukee hepr. raamattu näkee vainoja ja sotia tapahdu kenellekään kun oikea messias on toiminut. Koska messias on ihminen ei hän kuole ja ilmaannukin muutaman tuhannen vuoden kuluttua takaisin.
10.11.2022 16:50
Moni asia on lähtenyt liikkeelle juutalaisista eihän se ole mikään totuuden tae.
"Messiaaniset ovat niitä, jotka Israelissa pääasiassa edelleen evankelioivat muita juutalaisia." Joukko kristinuskoon kääntyneitä juutalaisia jotka eivät kehtaa tunnusta että nyt ovat kristittyjä eivätkä enää juutalaisia, todella yrittävät saada juutalaiset luopumaan omasta uskonnostamme ja rikkomaan lain peruskäskyn.
Israel on vapaa maa joten tuotakin saa tehdä silti minut koetaan häiriköksi täällä vaikka en käännytä ketään, oikaisen vain kun esitätte väärää tietoa juutalaisuudesta ja sen kirjoituksista.
" Ilman Jeesukseen uskovia juutalaisia meillä pakanoilla ei olisi hajuakaan koko Jeesuksesta!!!" miksi pitäisi olla kuullut? Onhan muitakin uskontoja miksi kaikkien pitäisi pakkovalita juuri kristinusko?
10.11.2022 14:07
Voittehan te vieraana uskontona nimitellä Israelin Jumalaa miten haluatte ja niinhän te teettekin. Olette keksineet hänellä pojankin jota nyt pitää palvoa tai joutuu helvettiin. Tätä tarinaa tuputatte niin meille kuin "pakanoille".
10.11.2022 13:52
Ei ole, minä olen se mikä olen on sen sijaan selittävä ilmaus.
"Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen"
Jes. 42:8 Minä olen Jahve se on minun nimeni. Kunniani kirkkautta minä en kenellekään luovuta, en minulle kuuluvaa ylistystä jumalankuville"
10.11.2022 13:43
Pöh
10.11.2022 13:33
Sitä Israelia puolustavat muutkin pääministerit, mutta rauhaan pitää pyrkiä ja toimia niin että tavoittelee oikeaa ja hyvää, sitä ei äärioikeisto bibeineen tee.
Se mille rajoille Palestiinan valtio aikanaan syntyy, on yhä auki ja neuvottelukysymys, kun palestiinalaisten puolelta ovat päättyneet turhat yritykset Israelin vahingoittamiseen tilaisuus aukeaa. Siihen kuitenkin tarvittaneen Iranin pappisvallan kaatuminen, epätervettä uskonnollista oikeistoa sekin edustaa .
10.11.2022 13:33
171 / 426