Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pidän+pääasiasta+josta+yrität+minua++erottaa.
27.08.2022 17:26
Millä+perusteella+olen++umpipaatunut,++siksikö+kun+uskon+++vain+Israelin+Jumalaan++kuten+minua+on+käsketty+enkä+minkään+vieraan+uskonnon+++jumalaan?+Kuka+pitäisi+valita+JHWH:n+tilalle+ja+miksi+?
Jesaja+ei+puhu+kadotuksesta++vaan+pakkosiirrosta+ja++myös+sen+päättymisestä,+sen+päättymisen++pitäisi+kristittyjenkin++älytä+siitä+ettei+Jeesus+syntynyt+missään+Babylonian++kaupungissa++vaan+Israelin+maassa.++Ei+kansa++kadonnut+minnekään.
27.08.2022 17:24
Ette++siis+rukoile+Jeesusta+eikä+Jeesus+ole+teille+jumala+eikä++Jeesuksen+väkivaltainen+++kuolema+ollut+"uhrikuolema"+jonka+uskontonne+mukaan+Jumala++tarvitsi++voidakseen+antaa++ihmisille+anteeksi+näiden+synnit?+Jeesus+nyt+vain+käski+rukoilla+Isää+taivaassa+kuten+me+teimme+jo+paljon+ennen+Jeesusta?
27.08.2022 17:08
Jeesus++on+kuollut+juutalainen,+ei+tullut+maailmaan++rauhaa+vaan+juutalaisviha++uuden+uskonnon++toimesta,+vainot+ja+lopulta++kaasukammiot+.++Miekkoja+ei+ole+taottu+auroiksi+vaan+nytkin+soditaan+++sen+kun+keritään++.
Messias++on+ihminen+++Davidin+jälkeläinen,+Jeesus+ei+ollut+sitäkään+mikäli+kristinuskoa++on+uskominen.++Koska+messias++on+ihminen+ei+hän+kuole+ja+ilmaannu+myöhemmin++korjaamaan+++jälkiään.+Jeesus+ei+juutalaisuuteen+++muuten+kuulu+kuin+syntyperän+vuoksi+ja++kun+kristittynä+häneen+kuinkin+uskot,+miksi+et+vain+pysy+omassasi,+ei+juutalaisuutta+ja++kristinuskoa++voi+yhteen+sekoittaa,+erot+ovat+niin+valtavat+++ja+jo+perusasioissa.
27.08.2022 16:48
Jer+31:31+"Tulee+aika",+sanoo+JHWH,+"jolloin+minä+teen+uuden+liiton+Israelin+kansan+ja+Juudan+kansan+kanssa.
32+Tämä+liitto+ei+ole+samanlainen+kuin+se,+jonka+tein+heidän+isiensä+kanssa+silloin+kun+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta.+Sen+liiton+he+rikkoivat,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omakseni,+sanoo+JHWH
33+"Tämän+liiton+minä+teen+ISRAELIN+KANSAN+KANSSA+tulevina+päivinä,+sanoo+JHWH:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä,+kirjoitan+sen+heidän+sydämeensä.+Minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.
34+Silloin+ei+kukaan+enää+opeta+toista,+veli+ei+opeta+veljeään+sanoen:+'Oppikaa+tuntemaan+JHWH!'+Sillä+kaikki,+pienimmästä+suurimpaan,+tuntevat+minut,+sanoo+JHWH.+Minä+annan+anteeksi+heidän+rikoksensa+enkä+enää+muista+heidän+syntejään."
Mitään+kristinuskon+Jeesusta+ei+tarvitse++oppia+tuntemaan++ja++tuossa++puhuu+JHWH+ei+kukaan+Jeesus.++Juutalaisuudessa+ei+ole+kastetta.
27.08.2022 16:30
Jeesusta++te+kuitenkin+++rukoilette+ja+yritätte+käännyttää++meitäkin+kristityiksi+koska+muuten+++uskontonne++mukaan++joudumme+teidän+uskontonne+++helvettiin.+Näin+siis+jos+pidämme+kiinnj++siitä+mitä+JHWH+meille+opetti.+Suurempaa++eroa+ei+kahdella+uskonnolla+enää+voi+olla.++
Jer+3:19+JHWH+on+Israelin+isä+emmekä+enää+epäjumaliin++lankea+siksi+sanomme+teidän+Jeesuksellennekin++EI.
27.08.2022 16:10
Jeesus+on+uskonnossanne+++Jumalanne+poika++joka+inkarnoitui+aliaksella+Jeesus+ihmiseksi,++kuoli,+mitä++kuolemaa+pidetään+uhrikuolemana++joka+mm+teki+temppeliuhrit++turhiksi+nyt+mielestänne++oli+kertakaikkinen++uhri.+++Jeesus+on+mielestänne+++myös++messias+++ja+nyt+siis+++myös++profeetta.+Kaikki+tuo++kuuluvat++kristinuskon++teologiaan++++ilman+mitään+liittymää+juutalaisuuteen++++tai+edes+historiaan.+Ei++ole++rauhaa+eikä++koskaan+++juutalaisia+ole+vainottu++++kuten+++tämän+"messiaan"++aikana++ja+vieläpä++kristinuskoisten+++toimesta.++
+++
Laki+määrää+että+ketään+muuta++ei+saa+palvoa+eikä+rukoilla+kuin+JHWHea++joka+on+ainoa+Jumala.+++Messias,+++se+oikea++on+JHWH:n+voitelema+palvelija,+ei+mikään+määrääjä+saati+palvonnan++kohde.+
Hesekielissä++ei+puhuta+kasteesta+vaan+paluusta+pakkosiirrosta++jonka++jälkeen+epäjumalien+palvonta+päättyy.++Lopuksi++++lainaat+oman+uskontosi+kirjoituksia+++teillähän+jumalalla+on+poika,+Israelin+Jumalalla+ei+ole.++Kahta++täysin+erilaista+uskontoa++ei+voi+yhdistää++ja+se+mitä++esität+ei+ole++kumpaakaan.
27.08.2022 14:15
Kristinuskoisena+sinä+nyt+olet+uskontosi+mukaan+paremmassa+asemassa+kuin+me+juutalaiset++koska++mehän++olemme+menossa+helvettiin++++koska+emme++suostu++palvomaan++Jeesusta+++tai+ottamaan+kastetta+++hänen+nimissään+++koska+laki+sen+kieltää.++En+ymmärrä+mistä++olet+vihainen.
26.08.2022 23:25
Kyse+tuossa+on+pääsiäislampaasta+"+JHWH+sanoi+Moosekselle+ja+Aaronille:+"Nämä+säännökset+koskevat+pääsiäislammasta.+Kukaan+muukalainen+ei+saa+sitä+syödä,44+mutta+jokainen+rahalla+ostettu+orja+saa,+jos+hänet+ensin+on+ympärileikattu.45+Kukaan+tilapäinen+asukas+tai+päiväpalkkalainen+ei+saa+syödä+sitä.
48+Jos+luonasi+asuu+maahan+muuttanut+siirtolainen,+joka+tahtoo+viettää+pääsiäistä+JHWH:n+kunniaksi,+hänen+on+ympärileikkautettava+itsensä+ja+jokainen+perheeseensä+kuuluva+mies+ja+poika.+Silloin+hän+voi+tulla+mukaan+pääsiäisen+viettoon,+ja+hänet+katsottakoon+maan+pysyväksi+asukkaaksi,+mutta+kukaan+ympärileikkaamaton+ei+saa+syödä+pääsiäislammasta+49+Sama+laki+koskee+sekä+syntyperäistä+israelilaista+että+keskuuteenne+asumaan+muuttanutta+siirtolaista."
Jes+56:6+Ja+muukalaiset,+jotka+ovat+liittyneet+JHWH:een+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+JHWH:n+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,
7+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.
8+JHWH,+JHWH+sanoo,+hän,+joka+kokoaa+Israelin+karkoitetut:+Minä+kokoan+vielä+muitakin+sen+koottujen+lisäksi."
Karkotetut+palasivat+siinähän+puhutaan++Assyriaan+ja++Babyloniaan+++karkotetuista.+
Sitten+hyppäät+kristinuskon++++omiin+teksteihin++ne+eivät+käsiä+saastuta,++kullakin+uskonnolla+on+omansa+++mutta+vaikka+kaikki+ihmiset+ovat+saman+arvoisia++myös+hepr,++raamatun+mukaan++Israelilla++on+eri+tehtävä+kuin+millään+muulla+kansalla.
26.08.2022 23:13
Lähetyskäsky+lienee+myöhempi+lisäys,+muualla+se+ei+myös+näy,+päin++vastoin.+Jeesushan+puhui+juutalaisille,+ei+opettanut+ei-+juutalaisia+joilla++ei+varmaan++ollut+mitään+käsitystä++edes+juutalaisista+uskonnollista++ryhmistä++saati+siitä+++mitä+mikin+edusti.+
Tämä+on+Jeesusta:+"Ei+minua+ole+lähetetty+muita+kuin+Israelin+kansan+kadonneita+lampaita+varten"+++ja+miksi++ihmeessä+ei+juutalaisten+pitäisi+viettää+Israelin+kansan++juhlia+tai+pitää++rituaalisia+puhtaussääntöjä?++Kun+++koko+Israelin+kansan++valinnan+syy++on+olla+sen+todistajana+että+on+vain+yksi+Jumala,++niin+miten+kristinuskoiset+++edes+voisivat+noudattaa++lain+pääkohtaa?
26.08.2022 22:04
Ei+Jeesuksen+eläessä+maailmassa++olut+yhtä+ainoaakaan++kristittyä++ja+nuo+puheet++joita+lainaat,+Jeesus+esitti++juutalaisille.+Niitä+++ei+-juutalaisia+joita++hän+UT:n+mukaan+puhutteli+++hän+ei+käskenyt+ruveta+++noudattamaan+toraa++ja+tämäkin+lause+++lienee+Jeesukselta+"Ei+minua+ole+lähetetty+muita+kuin+Israelin+kansan+kadonneita+lampaita+varten."
+Ei+voi+sekä+noudattaa+toraa+että+uskoa++on+joku+muu+JHWH:n+lisäksi+jota+saa+rukoilla+ja+joka++voi+antaa++synnit+anteeksi.
26.08.2022 17:11
Syntinsä+sai+anteeksi+kun+pyysi+katui+ja+paransi+tapansa+.Rituaalit+liittyivät++puhtauteen+/epäpuhtauteen++jokainen+oli+välttämättä+joskus+rituaalisesti+epäpuhdas.++Laki+ei+tietenkään+ole+tai+ollut+liian+vaikea++noudattaa+-+miksi+kukaan+olisi+antanut+lain+jota+ei+voisi+noudattaa+sehän+olisi+ollut+ääliömäistä.+++Israelin++laissa++vain++oli+ajan++tapaan+yhdessä+siviili-,+rikos-+ja+kulttilait.+Tätä+kristityt+eivät+yleensä+ymmärrä+eikä+laki+olut+minkään+pelastuksen+takia+vaan+yhteisön+maan+päällisen+++elämän.+
Uhreista++JHWH+oli+ilmoittanut+että+haluaa+ne,+ne+olivat+hänelle+mieleen+Nyt+siten+lain+mukaan+eläminen+ei+ollutkaan+hyväksyttävää+näin+kristityt++yrittivät+selittää+miksi+tarvittiin+uusi+uskonto++jeesuksineen,+eihän+uutta+tarvita++ellei+vanha+ole+huono.+JHWH+kuitenkin+ilmoitti+että+tora+lakeineen+ja+liitto+ovat+ikuisia+++kristinusko+siis+oikaisee+lain+antajaa.+Tässä+ei+voi+väittää+että+Israelin+kansa+oli+huono+mutta++JHWH+ok,+koska+JHWH+on+se+jonka+sanoihin+ja+ilmoitukseen+ei+voikaan+luottaa.+
+++"Jeesuksen+seuraajat+eivät+olleet+enää+velvollisia+toteuttamaan++Laissa+määriteltyjä+palvontarituaaleja,+koska+Jeesuksen+uhri+teki+ne+turhiksi."+Eivät+todellakaan+++koska+laki+ei+koskaan+ole++muun+uskoisille+kuulunutkaan++mutta++millä++oikeudella++kristinusko++kajoaa+Israelin+uskontoon,+sen+lakiin+ja+liittoon?
26.08.2022 13:29
Hepr.+raamatussa+ei+ole+kuoleman+jälkeistä+++rangaistusta++joten+sinä+ajattelet+että+kristityt+jotka+eivät+noudata+toran++sabattia+++joutuvat+oman+uskontonne++helvettiin.+Missä+UT+noin+sanoo+ja+puhuu+kristityistä?
25.08.2022 19:11
Paavali+väittää+noin,+ei+tora,+josta+Paavali+muutenkin+puhuu+mitä+sattuu++uuden++uskonnon++suomalla+vapaudella.+
+Lailla+++ei+oikeastaan+ole++mitään++virkaa++jos++joka+asiasta++pitää+saada+kuoleman+tuomio+vaikka+teoriassa.+Onhan+sitä++murhankin+tekijä+jos+varastaa+lusikan.+Jos+kuukautiset+alkavat++kesken+yhdynnän++pari+pitäisi+viedä++suoraan++kivitettäväksi.+Ymmärrän++tuon+Paavalin++opin++niin+että+hän+halusi+päästä+eroon+torasta+++ja+yritti++osoittaa++ettei+toran
+noudattamisella+ole+merkitystä+koska++nyt+kristinuskossa+tarvitaan++pelastusta+tuonpuoleisesta+++rangaistuksesta++josta+Jeesus+pelastaa+ja++pelastus+siis+tulee+uskomalla+Jeesukseen.
25.08.2022 19:06
Ei+lakeja++voi+täyttää,+lakeja+pitää++noudattaa.+Esim+torassa+on+eri+lakeja++miehille+ja+naisille+++eihän+mies++voi+noudattaa+++naisten++puhtaussääntöjä+ja+osa++laeista++on+sellaisia+että+niitä+voi+noudattaa+vain+Israelin+maassa,+osaa++voi+noudattaa+vain+++kun+temppeli+on+olemassa+ja+toimii.+Osa+on+vain+kohaneille++jne+.++
Ei+Suomenkaan+lakeja++voi+"täyttää",++voi+vain++noudattaa.+Mistä++ihmeestä+kristinuskoon+on+tullut++ajatus++että+jokin+laki+olisi++täytetty-+eivät+kristitytkään++ole++ilman+lakeja+ole++eläneet++missään+.
25.08.2022 18:51
Noudatan+tässä++vain+lain+pääkäskyä+JHWH+on+yksi+hän+on+ainoa+Jumala+hänen+rinnallaan++ei+ole+ketään+ei+ole+ollut+ennen+eikä+tule+jälkeen.+Tämän+todistaminen++on+Israelin+tehtävä.++
Psalmit+ovat+runoutta++ja+tuonkin+kuningaspsalmin++kuningas+on+JHWH:n++voitelema.+Kuninkaat+saivat+tehtävänsä+ja+voimansa++JHWH:lta+mutta+ei+JHWH+heitä+synnyttänyt++ei+++Salomoakaan+++vaikka+++JHWH+häntä+pojakseen++kutsuu,+voiteli,+ei+muuta.+++Kuulut+maailman+kansoihin+voit+palvoa+Jeesusta++jumalana+++ei+se+sinulta++ole+vielä+kielletty,+mutta+tulee++olemaan+muiltakin++kansoilta+aikanaan++koska+palvotte+++vääriä+++jumalia.+
Jes+43:10+Minun+todistajani,+sanoo+JHWH,+olette+te+--+Israel,+sinä+jonka+olen+valinnut+palvelijakseni+--+ja+teidän+tulee+tuntea+minut+ja+uskoa+minuun,+ymmärtää,+kuka+minä+olen.+Ennen+minua+ei+ole+jumalaa+syntynyt+eikä+ollut+eikä+minun+jälkeeni+tullut+eikä+tule.11+Minä,+minä+yksin+olen+JHWH,+ei+ole+muuta+pelastajaa+kuin+minä.12+Minä+olen+puhunut,+minä+olen+pelastanut,+olen+ilmaissut+teille+tahtoni,+minä+itse,+ei+kukaan+muu.+Te+olette+minun+todistajani,+sanoo+JHWH.+Minä+olen+Jumala,+"+Mikä+oli+ilmoituksessa+väärin+?
++5.Moos32.+39+"Näettehän+nyt:+minä+olen+ainoa,+ei+ole+muuta+jumalaa+minun+rinnallani.+Minä+lähetän+kuoleman,+minä+annan+elämän,+minä+lyön+ja+minä+parannan,+minun+vallassani+on+kaikki."+Miksi+meidän+pitäisi++palvoa++jotain+Jeesusta+kun+meillä+on+maailman++luojan++kielto+++sellaisesta?
25.08.2022 18:32
Jos+ei+kieltänyt+jos+joku+halusi,+++ei+ole+sama+asia+kuin+että++olisi+vaatinut+.Ei+vaatinut++eivät+kääntyneet++"pakanat"+alkaneet+noudattaa++toraa++miltään+osin++eikä+sellaista+siis++edes+edellytetty,++uusi++uskonto,+uusi+oppi,+uudet+tavat.+
Kun+oikean+messiaan+tultua+maailmassa++on+rauha+ja+++nykyisistä+kristityistä++osa+ehkä+liittyy++Israeliin+he+eivät+tietenkään+voi++tuoda+Jeesusta++mukanaan.
25.08.2022 17:01
Mitenkä++Kuule+Israel++-lain+pääkäsky+?++Sen+ilmoituksen+mukaan++jonka+Israel+++sai,++ei+ole+kolmiyhteistä++jumalaa,+ei+kuolevaa+jumalaa,++ei+inkarnoituvaa+jumalaa,+eikä+helvettiä+++sille+joka+ei+palvo+kolmiyhteisen+++Jumalan+Jeesus-+osiota++ja+ota+kastetta+tuon+Jumalan+nimissä.+Tässä+sinulle+vastaavat+kristityt+ovat+täysin+oikeassa+:kristityille+ei+tora+kuulu+eikä+edes+voi+kuulua.
25.08.2022 16:43
Jeesus+ei+missään+puhu+kristityistä+eihän+heitä+vielä+ollut+ja+kun+Paavali+oli+luonut+uuden+uskonnon+perusteet++ja+lähti+oppia+viemään+ei-+juutalaisille,++hän+ei+tarjonnut+Mooseksen+lakia+ei+-juutalaisille.
25.08.2022 16:33
Laissa+ei++ole+käskyä+uskoa++Jeesusta.+
+Jeesus+puhui+yllä+olevissa+kohdissa+++juutalaisille+eikä+niissäkään+harvoissa++kohdin+joissa++hän+tapaa+ei-+juutalaisia,+käske+näitä+kääntymään+juutalaisiksi++eikä+edes+hae+ei-juutalaisten+seuraa+vrt.+"Minua+ei+ole+lähetetty+muitten+kuin+Israelin+huoneen+kadonneitten+lammasten+luo".
Paavali+puolestaan++ilmoitti+että+on+juutalaisille+juutalainen+ja+kreikkalaisille++kreikkalainen++eikä+missään+opettanut+ei-juutalaisille+että+näiden+on+pidettävä+ympärileikkauskäsky,+++alettava++syödä+toran+mukaan+ja+ruvettava+viettämään++Israelin+kansan+++juhlia.
25.08.2022 16:04
185 / 426