Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miekkoja+ei+ainakaan++ole+vielä+taottu+auroiksi+,+kristinusko+vei+koko+messiasasian+++tuonpuoleisen++jossa+sitä+ei+voi+todentaa.+Kysehän+on+hepr.+raamatun+mukaan+maanpäällisestä++asiasta.+
Jos+sanon+että++hepr.+raamatun++mukaan+vainJHWH+on+jumala+ei+kukaan+muu,++en+parjaa+ketään+vai+++onko+minun+uskottava+joka+uskonnon+++tarjoamaan+jumalaan+etten++syyllistyisi+++parjaamiseen+-+tosin+muut+uskonnot+eivät+omiaan+meille+tuputa+eivätkä+väitä+että++he+parhaiten+tietävät+++millainen+meidän+jumalamme+on.++
Hepr.+raamattu+lupaa+rauhan+maan++päälle,+++miksi+ei+jo+nyt,+on+ongelma+kuten+pahan+ja+kärsimyksenn+yleensäkin.++Se+on+varmaan+ongelma++kaikissa+uskonnoissa+++joissa+uskotaan+kaikkivaltiaasen+jumalaan.
29.04.2022 20:01
Jes+43:10++Minun+todistajani,+sanoo+JHWH,+olette+te+--+Israel,+sinä+jonka+olen+valinnut+palvelijakseni+--+ja+teidän+tulee+tuntea+minut+ja+uskoa+minuun,+ymmärtää,+kuka+minä+olen.+Ennen+minua+ei+ole+jumalaa+syntynyt+eikä+ollut+eikä+minun+jälkeeni+tullut+eikä+tule.
11+Minä,+minä+yksin+olen+JHWH+,+ei+ole+muuta+pelastajaa+kuin+minä.+
12+Minä+olen+puhunut,+minä+olen+pelastanut,+olen+ilmaissut+teille+tahtoni,+minä+itse,+ei+kukaan+muu.+Te+olette+minun+todistajani,+sanoo+JHWH.+Minä+olen+Jumala.
29.04.2022 16:14
Miltä+kadotukselta?++Siltä+helvetiltäkö++jotaJeesus+saarnasi:joko+uskotte+++minua++ja++palvotte+minua++tai+laitan++teidät+kuoltuanne+kärsimään+ikuisesti!!
29.04.2022 16:06
Ei+vaan+ainoa+syntien+anteeksi++antaja+on+JHWH,++ei+kukaan+a+muu+voi+syntejä+anteeksi+antaakaan+kaikki+muut+ovat+luotuja+.
29.04.2022 15:32
Ei+meitä+ole+velvoitettu+tulemaan+mihinkään+uskoon+vaan+pitämään+se++joka+jo+alussa++meille+ilmoitettiin.
29.04.2022 13:48
Ut+on+teidän+uskontonne+++kirja++se+sanoo+että++jeesus+on+Jumala++jos++lainaat+Koraania+saat++++Jeesuksesta+tietää++ihan++muuta+ja+hepr.+raamatussa+ei+Jeesuksesta++puhuta.
29.04.2022 10:40
Hepr.+raamattu+ei++ole+henkistä+tarinaa++vaan+konkretiaa+Jumalan+oikealla+puolella+ei+ole+ketään,+on+vainJumala+yksin.+Kaikki+ovat+saman++luojan+lapsia,+ei+siitä+ole+kyse++ainakaan+++hepr.+raamatun+mukaan,+mutta+UT+jaJoh.+evankeliumi++saattavat+olla++asiasta+toista++mieltä.
29.04.2022 10:22
Uskotte+että+Jeesus+oli+messias++mutta+++luvattu+ei+voinut+toteutua+kun++"Uskonnolliset+viitekehykset,+väkivalta+yms.+asiat,+mitä+kristinuskoon+on+ajan+saatossa+tullut+lisää,+on+tullut+muilta"Joidenkin+muiden++vika+että+koko+juttu+meni+plörinäksi!
29.04.2022 10:00
Messiaan+toimintaa++ei+huomata+vain+raamatun+kohdista+vaan+siitä+mitä+maailmassa+tapahtuu.+Siksihän+JHWH+tällaisen+ihmisen+valitsee+-+jos+olisimme++yhä+Babyloniassa++eikä+olisi+ollut+pakkosiirroista+++paluuta+olisiko+ennustus+Kyyroksesta+toteunut?
29.04.2022 09:42
Teiän+uskontonne++ei+ole+juutalaisilta+++saatu+eikä+luvattu+messias+ole+vielä+toiminut.Jos+olisi++ei+meidän+tässä+tarvitsisi++väitellä++ja+seurata+kauhistuneina+++vaikka+sitä++mitä+ukrainalaisille++tehdään.
29.04.2022 09:37
Jeesus+on+voinut+sanoa+mitä+vain,+hän+on+teidän+uskontonne+Jumala+mutta+ei++minkään+muun+uskonnon++ja+Israel+saa+luottaa+vain+JHWH:een,+joten+Israelista+++ei+tule+vieraan++jumalan+todistajaa++koskaan.JHWH+ei+ole+osista+++koostuva+leikkiyksi+koska+itse++ilmoitti+muuta.
+Nämä+messiaaniset+++exjuutalaiset+++totta+kai+"tajuavat"++kolminaisuuden+kun+kerran++kristinuskoon+++kääntyvät.+Rehellisiä++he+eivät+ole,+eivät+kehtaa+käyttää+kristityn++nimeä+ja+kauppaavat+Jeesustakin++aina+messiaana,+eivät+jumalana+joka+lähettää++juutalaisina+pysyneet+juutalaiset+helvettiin.+
Islamiinkin+on+kääntynyt+juutalaisia,+he+kutsuvat+itseään+sen+jälkeen+muslimeiksi++ja++todistavat+että+Jumala+on+yksi.+++Islamissakin+Jumalan+ykseys+on+selkeä+ja+ehdoton++lähtökohta++jossa+ei+tarvitse+t+alkaa+etsiä++tekosyitä+muulle.
29.04.2022 09:31
Huomaisivat++hepr.+raamtun+osoittavan++että+eräs+Jeesus+olikin+ollut+messias?+Mistä?+Siitä+että+kristinuskon++mukaan++neitsyt+++synnytti+pojan+++jolla+ei+ollut+maallista++isää+eikä+maallista+sukua?+Tai+siitä+että++rauha+ei+tullut++maailmaan+ja+Israel++ei+saanut+elää++elä+turvassa++vai+siitä++että+pahimmat+juutalaisten+vainoajat+++olivat++juuri++Jeesusta+messiaaksi++uskovia?+Mistä?+++Ei+se+että+joku+asia+lähtee+liikkeelle++joistakin+++juutalaisista+tai+Israelin+maasta++++tee+asiasta+totta+.
28.04.2022 18:05
Tehän+todistatte++kolmen+jumalan++kimpasta,++maailman+kansoilla+voi+olla+tuollainenkin+uskonto+ja+voivat+uskoa+tuollaiseen++jumalaan,+mutta++JHWH:n+ilmoitus+itsestään+on,+että+hän++on+yksi+ja++ainoa+Jumala.++Sen+todistajana+Israel++on,+eikä+tehtävää++ole++kumottu++eikä++JHWH:ea++ole+todistettu+valehtelijaksi++eikä+olemattomaksi+.
28.04.2022 17:49
Jo+Avram+tunsi+nimen+JHWH.1.Moos+15++Jumala+ei+tuossa+muuttunut+toiseksi++eikä+yhdestä+vaikkapa+++kolmeksi.
28.04.2022 17:33
Et+ole+vastannut+ei+hepr.+raamatussa++ole+yhtään+kohtaa+joka+ilmoittaa+että++liitto+Israelin+++kanssa+on+ohi+ja+nyt+on+uusi+liitto+maailman+kansojen++kanssa.
28.04.2022 17:26
Sakarjan+kohta+suoraan+suomennettuna++kuuluu+"Ei+väellä+eikä+voimalla,+vaan+minun+hengelläni,+sanoo+++sotajoukkojen+++JHWH."Lainasit+vahingossa++JEshuan+Jumalaa,+++paholainen+asuu+detaljeissa.
28.04.2022 17:20
Juutalaiset+kuuluivat+Juudan++heimoon,+benjaminilaiset+++Benjaminin++etc.Kaikki+heimot+olivat++Israelin+jälkeläisiä++ja+siksi+joka+heimo+oli+myös+Israelin++heimo.
+Ei+tietenkään+ole+juutalaista+++rotua+yhä+vähän+kuin+suomalaista,++sen+sijaan+on++olemassa+Israelin+kansa++aivan+kuten++on+olemassa+Suomen+kansa.
28.04.2022 17:03
Uskonnollinen++kiihko+puuttui+Jeesuksen++tuomiosta+++ja+rangaistuksesta+kokonaan,+Rooma+tuomitsi+++ja+rangaistus+oli+sama++jonka++tuhannet+muutkinniin++juutalaiset+kuin++muut+olivat+saaneet+ja+aina++muista+kuin+uskonnollisista+++syistä.
+Rooma+ei+++puuttunut++alistamiensa++kansojen+++uskontoihin,++se+olisi+ollut+loputon++suo.+Maaherra,+jos+UT:ia+on+tässä+uskominen,+kirjoitutti+hänkin+Jeesuksen++ristiin+poliittisen+syyn++määrämälleen+rangaistukselle.
28.04.2022 16:56
Ei+tietenkään+ole+muuta+Jumalaa+kuin+JHWH,+ei++Jeesusta++eikä+Kemosta.+Ei+liioin+ole+niin+että+ainoa+Jumala+ja++kaiken++luoja+olisi+vain+yhden+kansan+++Jumala.+Niin+kuitenkin+++on,+että+Israelilla++on+erikoistehtävä++olla+sen+todistajana+että+JHWH++on+yksi+ja+on+ainoa+Jumala.
28.04.2022 16:41
Jeesusta++aletiin+varhain+kristittyjen+++parissa++palvoa++myös++jumalana++se+kuitenkin+++oli+vastoin+yksijumalaista++juutalaisuutta+ja+sen++tekstejä+joista+kristityt+yrittivät++löytää++tukea++itselleen.+++Avoimesti+polyteistisenä+++kristinusko+ei+siis+voinut+olla,+joten++se+teologiassaan++kehitti++opin++jonka+mukaan+kolme+onkin+tässä++tapauksessa+yksi.
+
Missään+hepr.+raamattu+ei+puhu+kolminaisuudesta,+missään+++ei+sanota++että+tora+lakkaa++olemasta++voimassa,+missään+ei+sanota+että+meidän++pitää+alkaa+palvoa+jotain+Jeesusta+jumalana+tai+joudumme+jonkun+uuden+uskonnon+helvettiin.+Missään+ei+sanota+++että+neitsyt+tulee+raskaaksi++eikä+messias+olekaan+Davidin++sukua,missään+ei+sanota+++että+messiaan+toimittua++maailmassa+++ei++olekaan+++rauha+eikä++miekkoja+ja+taotakaan++auroiksi+++vaan+onkin++kyse+++siitä+että+jonkin+uuden+uskonnon+kannattajilla+on+sisäinen+rauha+-+kuten+vaikka++Lutherilla+tai++kirkkoisillä+?+Saati+että+yksi+Jumala++ei++olekaan++minä+++JHWH+joka++yksin+olen+tehnyt+kaiken++jota+yksin+saa++rukoilla+joka+yksin++annan++synnit+anteeksi...
28.04.2022 13:06
210 / 426