Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

  1. Se juuri.
  2. Juutalainen raamattu on tanach (tora, profeetat ja kirjoitukset) jonka kirjoitukset juuri kristityt itse ovat ottaneet omiinsa mukaan ja kutsuvat teosta nimellä Raamattu. Eli he ovat sekoittaneet 2 eri uskontoa yhteen kokoelmaan, juutalaiset eivät. Sen kun jätätte juut. kirjoitukset pois niin ongelmia ei ole. Muita pyhiä kirjoituksia kuin tanach (hepr raamattu , "VT") ei juutalaisuudessa ei ole, talmudit eivät ole mitenkään pyhiä.

    Pelkästään juutalaisia kirjoituksia käytti Jeesus joka uskoi olevansa luvattu messias, muuta kirjallisuutta hänellä ei käyttöönsä edes ollut, kaikki mihin hän pyrki oli sanottu vain hepr. raamatussa .UT syntyi kristinuskon kirjana Paavalin ja muiden Jeesukseen uskovien toimesta joten yhteistä raamattua meillä ei todellakaan ole .
    UT on meille täysin vieras kirja helluntailaisten vika ei kuitenkaan ole se, että kahden eri uskonnon tekstit on ympätty yksiin kansiin vaan jo varhaisimmat kristityt ovat syyllisiä, jos syyllistä haetaan.