Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se juuri.
25.10.2024 18:34
Juutalainen raamattu on tanach (tora, profeetat ja kirjoitukset) jonka kirjoitukset juuri kristityt itse ovat ottaneet omiinsa mukaan ja kutsuvat teosta nimellä Raamattu. Eli he ovat sekoittaneet 2 eri uskontoa yhteen kokoelmaan, juutalaiset eivät. Sen kun jätätte juut. kirjoitukset pois niin ongelmia ei ole. Muita pyhiä kirjoituksia kuin tanach (hepr raamattu , "VT") ei juutalaisuudessa ei ole, talmudit eivät ole mitenkään pyhiä.
Pelkästään juutalaisia kirjoituksia käytti Jeesus joka uskoi olevansa luvattu messias, muuta kirjallisuutta hänellä ei käyttöönsä edes ollut, kaikki mihin hän pyrki oli sanottu vain hepr. raamatussa .UT syntyi kristinuskon kirjana Paavalin ja muiden Jeesukseen uskovien toimesta joten yhteistä raamattua meillä ei todellakaan ole .
UT on meille täysin vieras kirja helluntailaisten vika ei kuitenkaan ole se, että kahden eri uskonnon tekstit on ympätty yksiin kansiin vaan jo varhaisimmat kristityt ovat syyllisiä, jos syyllistä haetaan.
25.10.2024 18:05
Jos joku tosissaan väittää että "Raamatun aikojen ja keski-ajan kuninkaat yms eivät ikinä tappaneet ihmisiä samaan tahtiin…" ei tunne historiaa lainkaan. Sodankäyntikeinot olivat tietysti alkeellisemmat muinoin, mutta kyllä kuninkaat tappoivat silloisilla vehkeillä minkä voivat ja Euroopassa etenkin oli ainaisia sotia eri ruhtinaskuntien välillä. Joten kirjoittaja todella on väärässä eikä kai ole kovin hyvin lukenut edes Raamattua.
25.10.2024 17:07
Oliko JHWH tyytyväinen monarkeihin tai sanooko hepr. raamattu jossain että juuri kuninkaan pitää aina hallita? Raamattu parka saa kontolleen vaikka mitä ...
25.10.2024 16:26
Miten kuningas, jolla siis on valta jota mikään parlamentaarinen instanssi ei rajoita, on diktaattoria parempi, samasta asiastahan on kyse? Miksi kuninkaiden tsaarien/sulttaanien valta kaadettiin ja lopulta kaatui kaikkialla niin helposti ?Tiedätkö mikä esim. oli serkkujen sota ?
25.10.2024 16:21
Voiko joku yhä uskoa noin "nainen luotiin miehestä "? Myöskään Raamatussa ei puhuta avioliitoista , mies ottaa naisen tai naisia ja on heidän omistajansa, naiset eivät omista miestään ja miehillä on oikeus lisäksi käyttää vapaita suhteisiin halukkaita naisiakin.
Lajimme lisääntyy suvullisesti siksi on siittäjiä (miehiä) ja synnyttäjiä (naisia), mutta on kulttuurikysymys jos oikeuksia jaetaan tai poistetaan sen mukaan kumpaan lisääntymisryhmään kuuluu.
25.10.2024 12:01
Satan mainitaan ensi kerran eksiilin jälkeen sitä ennen ei siitä ole ole yhtään mainintaa ja tiettyä asiaa koskeva tekstikin on muutettu näin :1 JHWH vihastui jälleen Israeliin, ja yllyttääkseen Daavidia kansaa vastaan hän sanoi: "Mene ja laske Israelin ja Juudan väki." 2.Sam 24: 1 on kirjoitettu ennen eksiiliä ja
1. Aik. 21:1:Saatana nousi Israelia vastaan ja viekoitteli Daavidin toimittamaan Israelissa väenlaskun. " Aikakirjat eivät ole vanha teos vaan uusi kirjoitettu eksilin jälkeen luultavasti persialaisaikaan.
Heprealainen raamattu jota te kutsutte Vanhaksi testamentiksi päättyy Aikakirjoihin ja nämä ovat siis sen viimeiset sanat: "Näin sanoo Kyyros, Persian kuningas: JHWH, taivaan Jumala, on antanut minulle kaikki maan valtakunnat. Hän on nyt käskenyt minun rakentaa itselleen temppelin Juudan Jerusalemiin. Kaikkien teidän, jotka kuulutte hänen kansaansa, tulee lähteä sinne. Olkoon JHWH, teidän Jumalanne, teidän kanssanne!"
Mitään Jumalaa ei ole todistettu uskonnot ovat uskonvaraisia.
"Jumala ilmoitti itsensä nimenomaan teikäläisille ja ilmestyi monet kerrat mm. profeettojenne kautta."
Kyllä, minä uskon että Jumala on yksi ja on ainoa Jumala, ei ole ketään muuta ja Israel on sen todistajana maan päällä. Te kristityt ette kuitenkaan usko näin.
24.10.2024 20:00
Saatana on yhtä tosi kuin menninkäiset. Jumalaakaan, minkään uskonnon jumalaa/jumalia, ei ole todistettu niihin vain uskotaan.
24.10.2024 16:04
"Trump voisi olla parempi presidentti koska hän on jo ollut presidentti ja on mies." Mitenkä se että on mies tekee jostain paremman presidentin? Trumpin presidenttiys päättyi kapinan lietsomiseen ja valehteluun että oli muka voittanut koska vaalien ääntenlaskenta oli ollut vilpillistä .
23.10.2024 20:01
Kaikki ne maat joissa Wagnerin joukot yhä toimivat ja muutama muukin.
23.10.2024 13:15
Kekkonen toimi niin kauan presidenttinä että lopulta vasta henkisen toimintakyvyn vienyt sairaus sai aikaan sen että hänen oli jätettävä virkansa. Silloinkin jotkut yrittivät puhua jatkoa, totuutta ei Kekkosen tilasta kansalle kerrottu ja Kekkonen muka oli korvamaton juuri itäsuhteiden takia .
Suomennettuna: Neuvostoliittoa piti kumarrella kaikessa ja se muka oli ystävyyttä vaikka Neuvostoliitto loppuaikoinaan oli jo savijaloilla seisova jättiläinen. Suomi ei mitään voittaisi jos se jäisi pois Ukrainaa tukevien länsimaiden ryhmästä ei meitä mikään hymistely miltään pelasta ja Putin on kyllä rumat kasvonsa niin selvästi näyttänyt kuin ikinä voi ja Venäjä nyt on yhtä kuin Putin. Ollaan sitten ystäviä kun se on turvallisesti ja todellisesti on mahdollista. Nyt se ei ole.
23.10.2024 13:13
Venäjä on nyt Putinin läänitys ja ilman Ukrainan sotaakin sen parhaat kaverit olisivat Kiina, Iran ,Kimjonglandia ja muutama Afrikan maa joissa on joku diktaattori vallassa ja joista Putin saa ihan vain tappamalla ja sisällissotia lietsomalla ja ylläpitämällä maan rikkaudet, kullan, timantit ja harvinaiset maametallit .
Vain idiootti voi ajatella että joku demokratia jossa ihmiselämää ja sopimuksia kunnioitetaan voisi olla Putinin mielestä ja arvossa pidettävä naapuri. Ei nälkäinen leijona jätä lasta syömättä vaikka lapsukainen tarjoaisi sille karkin.
23.10.2024 11:28
Salomon sananlaskut ovat hänen aikaansa nuorempia .
21.10.2024 21:42
Tässä Einsteinin lukuohjeet Raamattuun :"Sana Jumala ei ole minulle mitään muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote; Raamattu on kokoelma kunniallisia, mutta silti alkukantaisia legendoja, jotka ovat melko lapsellisia " .
20.10.2024 12:58
Tarkoitin niiden syitä, ne tiedetään nyt, Raamatun kirjoittajat eivät tienneet .
20.10.2024 12:40
Niin Elisahan oli lesken tarinassa eikä Elija.
20.10.2024 12:34
ups. "hepr. raamattu sanoo että kun messias on toiminut ei enää edes ole sotia."
20.10.2024 12:12
Miika sanoo näin "Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija. Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana."
Ei puhuta syntymäpaikasta vaan suvusta josta tulee Israelin hallitsija. Jeesus syntyi neitseestä kristinuskon mukaan, joten hän ei kuulu mihinkään Israelin suvuista ja on sitä paitsi kristinuskon mukaan Jumala. Mihinkään ihmissukuun ei synny jumalia ,ihminen syntyy vain kun kahden ihmisen, miehen ja naisen, sukusolut yhtyvät muutoin ei ole ihminen.
Missään hepr. raamatussa a ei kerrota miten messias kuolee ja totta kai hän kuolee koska on ihminen. Jeesus ei tiennyt kapinasta mitään ei liioin maailmasodista ja hepr. raamattu sano että kun messias on toiminut koska ei ennä edes ole sotia.
20.10.2024 12:09
Jobin kirja on eksiilin ajoilta ja siellä satan sitten onkin ja menee Jumalalta kysymään lupaa saako alkaa kiusata yhtä tyyppiä. Lupa heltiää.
20.10.2024 00:17
Elian tarinassa Jumala herätti pojan mutta ei juutalaisuudessa todellakaan ole mitään ihmeparannustraditioita. Sairaiden puolesta kyllä rukoillaan, kuolleita ei yritetä herättää henkiin muuta kuin tilanteissa jossa on mahdollisuus henki vielä pelastaa. Mm äkillinen sydänpysähdys jota varten nykyään on laitteitakin sairaaloiden ulkopuolellakin tai vaikka hukkumistapaus jossa uhri ei ole ollut kauan veden alla, ovat tällaisia tilanteita.
19.10.2024 22:31
28 / 426