Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
JHWH on luonut kaiken niin valon kuin pimeyden. Lucifer on kristinuskon hahmo. Juutalaisuuteen saatana tuli pakkosiirron aikaan sitä ennen sitä ei siellä ollut ja kun se ilmaantui se joutui hakemaan Jumalalta lupaa toimiinsa .hepr. raamattu mainitsee saatanan kolme kertaa ei siis merkittävä hahmo.
Kapina taivaassa on yksin kristinuskon tarina ja tosi outo: taivaassakaan ei selvitä ilman kapinaa! Uskontonne teologian loivat hepreaa osaamattomat jotka eivät tunteneet Israelin historiaakaan .Jesaja ilkkuu Sargonia Israelin viholliskuningasta kun tämä on kaatunut taistelussa ja jäänyt kentälle hautaamatta .Se kuninkaalle joka oli vaatinut itseään kunnioittamaan jumalana, oli monien kansojen ja kaupunkien tuhoaja ja alistaja, valtavan suuri häpeä:
" 16 Jokainen, joka sinut näkee, jää katsomaan, tuijottaa sinua ihmetellen: "Tämäkö on se maailman järkyttäjä, valtakuntien vapisuttaja,
17 joka hävitti maanpiirin autioksi ja murskasi sen kaupungit eikä päästänyt vankeja koskaan kotiin?
18 Kansojen kuninkaat lepäävät kunniassa kukin omassa kammiossaan,
19 mutta sinut on viskattu kauas haudastasi kuin kelvoton villiverso, sinä lojut surmattujen, miekan lävistämien peitossa manalan kuilun pohjakivillä kuin tallattu raato.
20 Et pääse haudassa liittymään vertaistesi seuraan, koska olet hävittänyt maasi ja tuhonnut kansasi. Eikä kukaan enää koskaan mainitse rikoksentekijäin jälkeläisten nimiä." Ei maininnut Jesajakaan, ei antanut viholliselle sitä kunniaa.
Juutalaisuus on sen todistajana maailmassa että Jumala on yksi eikä ole ketään muuta toimijaa hänen rinnallaan.
19.10.2024 20:55
Ei ole ihmeparantajia ei mennä kokouksiin, ei ruumishuoneelle ruumista herättelemään tms .Se mitä tapahtuu messiaan toimittua ei ole messiaan toimintaa vaan Jumalan.
Jeesus siis herätti kuolleita, sokeat saivat näkönsä ym mutta ympäristö ei sitä huomannut kukan ei kertonut ihmeistä Jeesusliikkeen ulkopuolella. Ihmeet loppuivatkin ja syntyi uusi uskonto joka oitis alkoi vainota juutalaisia ja nyt pitää ottaa kaste jonkun Jeesuksen nimeen jottei joudu ei kuoltuaan vielä kristinuskon helvettiinkin. On tulossa tempauksia ja taisteluja saatanan kanssa, tulijärviä ja vaikka mitä . Tarjoat tässä nyt omaa uskontoasi ja sen teologiaa.
19.10.2024 19:51
Enhän minä kaikkivoivaa Jumalaa kiellä mutta messias ei ole maailman luoja. Hepr raamatussa on kirjoituksia lähes 2000 vuoden ajalta ja siinä on yksi kuolleista heräämistarina jonka toteuttaa Jumala ei Elija joka ei siitä kunniaa otakaan. Miksi spitaali tai sen tapainen sairaus paranisi jos upottautuu seitsemästi Jordaniin? Hepr. raamatussa on myös tarinoita, aurinko pysähtyy on jättiläisiä , on koko maailmaa kattava vedenpaisumus josta jää henkiin vain yksi perhe ym
19.10.2024 18:53
Niin JHWH on kaiken luoja -entä sitten?
19.10.2024 18:28
Messiaan toiminnasta alkavaan aikaan liittyy maailman rauha ja paljon muutakin hyvää. Ihmeparannuksia tai kuolleista heräämisiä ei luvata. Messias on IHMINEN ei ihmeiden tekijä, messiasta ei tarvitse tunnistaa ei hän ole kuin saadun työn toteuttaja. Hepr. raamattu kertoo joka "suurmiehenkin" viat ja samat rajat ne on messiaaksi valitullakin, ei ole tarkoitus että alamme ihmistä palvoa.
19.10.2024 18:04
Tarkoitin ilmiön syytä sehän on ollut havaittavissa niin kauan kun pallollamme on ollut sateita ja valoa.
19.10.2024 17:46
"Jeesus herätti jopa kuolleita. Fariseukset halusivat siksi tappaa hänet ja tuhota myös todistusaineiston eli parannetun."
Fariseukset ja muut oppineet olivat ne jotka kuolemantuomiot poistivat nyt he siis olisivat uskoneet että kuolleista voidaan joku ihmisen toimesta herättää ja kiukustuneet jonkin pienryhmän johtajaan niin että halusivat tappaa kerran muka kuolleista heränneen?
Juutalaisuudessa ei ole mitään ihmeparannustraditioita - mitä niillä todistettaisiin ohi ja yli toran? Sairaan puolesta voi kyllä rukoilla.
19.10.2024 16:31
Saatana on olento joka juutalaisuuteen tuli matkatuliaisena eksiilistä, sitä ennen sitä ei ollut ja sen merkitys jäi vähäiseksi myös myöhemmin .Mainintoja tyypistä hepr. raamatussa on 2-3, mutta kristinuskoon siitä muodostui tärkeä olento, Jumalan päävastustaja joka on vastuussa lähes kaikesta pieleen menneestä.
18.10.2024 15:18
Varhaisimmat hepr. raamattuun päätyneet tekstit ovat noin 3000 v. vanhoja. Kirjoittajien lukumäärästä ei ole tietoja esim. Jesajan nimellä kirjoitti ainakin 3 kolme eri henkilöä, emmekä tiedä varhaisen tekstien kirjoittajien nimiä emmekä määrää.
Hepr. raamatun kirjoitukset eivät ole taustaa millekään, vaan ovat Israelin uskonnon/juutalaisuuden omat teokset joissa on sen uskonnon sanoma ja määräykset. Myös on tiedossa alueen varhaisten suurkulttuurien kirjoitusten vaikutukset Israelin kirjoituksiin, on mm tarinalainoja.
Luonnontiede on Raamatussa oman aikansa, mm nyt tiedämme miksi on sateenkaaria tai maanjäristyksiä, muinaiset eivät, myös sen, että oma lajimme ei ole syntynyt 6000 vuotta sitten vaan on paljon vanhempi ja on ollut muitakin ihmislajeja joihin oma lajimme on sekoittunutkin.
Juutalaisia väestörekistereitä ei ole ollut, ei sen paremmin syntyneitä kuin kuolleita ole ilmoitettu mihinkään ei Israelin maassa kuin sen ulkopuolella. Ei nytkään ole rekistereitä kuin Israelin omista kansalaisista vaikka olisi kaikki keinot ylläpitää vaikka maailmanlaajuisia rekistereitä. Myös kuten hepr. raamattu kertoo väenlasku edes puolustustarkoituksiin ei ollut järin hyvä ajatus...
18.10.2024 15:01
Kaikki ristiriidat ja virheet eivät ole selitettävissä, Raamatussa on myös historiallisia ja luonnontieteellisiä virheitä. En ymmärrä miksi niitä edes yritetään kiistää?
17.10.2024 19:50
Liitto ei ole vaihtunut, sen liiton antaja jonka Israel sai, ilmoitti että liitto on ikuinen, miten se siis voikin olla ohi? Lakia ei kukaan voi täyttää mutta lakeja pitää noudattaa näin tehdään torankin osalta samoin Suomen lain.
Kerro joku maa jossa kristinusko oli/on pääuskonto mutta lakeja ei ollut/ole koska " Uudessa liitossa kasvetaan Jumalan lain tuntemiseen oppimisen, erehtymisen ja anteeksisaamisen kautta."
17.10.2024 19:42
Jumala ei ole itse oma voideltunsa ei polveudu Davidista ,Jumala ei myöskään kuole, hänellä ei ole poikaa eikä istu itse itsensä vieressä ym. Raamattuun on nyt kristinuskon toimesta laitettu kaksi eri uskontoakin joiden opit ovat monesti täysin vastakkaiset.
17.10.2024 19:26
Tieteessä nimenomaan pyritään totuuteen, uskontojen kirjat pyrkivät opettamaan kunkin uskonnon omia totuuksia. Ei tieteen harjoittaja käy ateistien palstoilla tietääkseen mitä jumalista tai uskonnoista pitää ajatella vaan osaa kyllä muodostaa oman kannan jos asia ollenkaan kiinnostaa.
Olisi kyllä pöljä tiedemies joka noin toimisi, ateismi ei myöskään ole uskonto. Varmaan sinäkin ymmärrät ettei se, ettet usko Krishnaan tai Zeukseen ole sinun uskontosi.
17.10.2024 18:34
" Ja vielä te kysytte: 'Minkä tähden ei poika kanna isän syntejä?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
20 Poika ei kanna isän syntejä eikä isä kanna pojan syntejä. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21 Ja jos jumalaton kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava." Taas ristiriita hepr. raamatun ja UT:n välillä.
17.10.2024 18:20
Aivan ja Paavali myös tulkitsee pois mitä tanachin teksti sanoo.
17.10.2024 17:08
Roomalaiskatolisen tradition joka ei perustu mihinkään, mutta sen mukaan mitä tiedetään juut. naiset tuolloin menivät naimisiin keskimäärin 17-18 vuoden iässä, eivät lapsina.
17.10.2024 17:03
Ei ole mitään Jeesusennustuksia juut.raamatussa, vaan on sen sijaan lupaus ihmisestä jonka aikana maailmaan tulee rauha. Ketään ihmistä ei tapeta muiden syntien takia vaan Jumala ilmoittaa että jokainen on vastuussa vain omista teoistaan ja Jumala itse on ainoa syntien anteeksi antajaa. Jumala on luonut sekä hyvän että pahan, koska on KAIKEN luoja. Eli ristiriita on jo kristilliseen raamattuun mukaan otetun hepr. raamatun ja UT:n välillä
17.10.2024 16:49
Kyllähän Israelin kuningaskunnan pääkaupunki muinoin siirtyi Samarian vuorille ei se oikein voinut Jerusalemissa olla se kun oli vihollisvaltio Juudan pääkaupunki ...
13.10.2024 18:36
"Miehissä on enemmän älykkäitä, ovat fyysisesti ja henkisesti voimakkaampia ja aggressiivisempia, eli sopivat paremmin johtajan rooliin. " Fyysistä voimaa miehillä on naisia enemmän ja miehet ovat ehkä myös naisia aggressiivisempia, mutta kun katsotaan miten miehet ovat yhteisöjään johtaneet voi usein tulla siihen johtopäätökseen että älyäkään miehillä ei usein kovin paljon ole ollut tai sitä ei ole käytetty. Aggressiivisuutta kyllä, siitä ei monesti ole ollut puutetta mutta ei kyllä hyötyäkään.
Nythän demokratioissa asiat päätetään ei sukupuolella vaan vaaleilla ja kykyjensä mukaan kukin voi edetä niin politiikassa kuin muualla yhteiskunnassa.
Matriarkaalisia kulttuureita on ollut, mutta niiden jäljet ovat erilaiset kuin miesten usein sotaisten valloituksiin pyrkivien kulttuurien.
Jako miehiin ja naisiin on lisääntymisjako ei se kerro että toinen toista parempi johtajan rooliin kuin tietyissä asioissa joissa fyysinen voima ratkaisee.
06.10.2024 23:40
Kyllä valtaosa israelilaisista halua Palestiinan valtion syntyvän eihän muuta ratkaisua edes ole, mutta Iranin johto lähettää jotakin Hisbollaa tuhoamaan Libanonia oheisvahinkona kun se turhaan yrittää voittaa Israelin.
Hamas on johtanut Gazaa yksin nyt 20 vuotta eikä ole tehnyt MITÄÄN alueen väestön hyväksi, tunnelien kaivaminen tai jatkuva rakettien ampuminen Israeliin ei paranna gazalaisten tulevaisuuden näkymiä . Nehän kaikki tehdään palestiinalaisten KUSTANNUKSELLA. Hamasin johto asuu Qatarissa ei siellä missä palestiinalaisväestö itse elää köyhyydessä ja puutteessa.
Irakissa on nyt uusi johto mutta Iranissa samanlainen uskonnollinen joukko johtaa maata kuin Iranin Irakin sodan aikaan. Saudijohto ei kaikkine puutteineen sentään tapa omaa väestöä sadoin tuhansin eikä aja omaa väestöä pakoon miljoonittain. Öljyrikkauksistakin suuri osa oman maan kehittämiseen, ,köyhiä saudeja ei taida olla? Myös muita arabimaita saudit auttavat Iranissa on paljon köyhyyttä vaikka on suuret öljytulot, mutta ei se maan johtoa vaivaa sehän ei itse puutetta kärsi.
06.10.2024 22:14
29 / 426