Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei jos meno on nykyinen, mutta sodat lopulta päättyvät rauhaan ja tässä tapauksessa ulkopuoliset sotaa nykyään pääosin ylläpitävät. Olisin optimistinen, ainakin varovaisen optimistinen.
Ensin Iran ulkopuolisena saatava pois häiritsemästä jotta päästään tilanteeseen jossa palestiinalaiset voivat vapaasti sanoa oman mielipiteensä. Jos enemmistö heistä kannattaa ratkaisua joelta merelle, silloin ei rauhalle ole mahdollisuutta ,Israel ei anna itseään hävittää jolloin vihollisuudet vain jatkuvat ties kuinka pitkään .Kumpikaan osapuoli ei saa kaikkea mitä haluaisi mutta jos saadaan rauha niin ei tarvitsekaan saada.
06.10.2024 21:27
Islamin usko on teoriassa yksi mutta shiiojen ja sunnien välillä on kyllä vihamielisyyttä sotiakin (Iran-Irak).Tälläkin hetkellä Iranin pappisjohto ylläpitää sota mm Jemenissä ja Libanonissa jolla ei ole mitään omaa syytä sotia Israelia vastaan mutta Hisbolla käyttää Libanonia hyökkäysalustana . Syyriassa Assad on paha ja hänen isänsä oli paha ja kenraalit jotka hallitsivat ennen Assadeja olivat pahoja omaa kansaa kohtaan.
Israelin juutalaisasukkaista puolet on arabimaista sinne tulleita juutalaisia tai heidän jälkeläisiään jotka karkotettiin arabimaista Israelin synnyttyä. Nämä juutalaiset olivat asuneet arabimaissa monissa jopa ennen kuin arabit niihin tulivat ja tottelivat kutakin esivaltaa eivätkä vaatineet maita omikseen.
Ainoat alueet joille juutalaiset koskaan ovat pitäneet omanaan ovat Israelin alueella ja viimeinen hyökkäyssota oli 2500 vuotta sitten. Israel vs Assyria
06.10.2024 13:33
Alue jonka Englanti ensimmäiseksi irrotti Palestiinan mandaatistaan oli nykyinen Jordania jonka asukkaista suuri osa on palestiinalaisia joten arabivaltiot voisivat keskenään sopia valtioliitosta tms? Taloudellisesta alku- avusta ei olisi pulaa alueellahan on joukko äkyrikkaita arabivaltioita.
Palestiinan valtio olisi pääosa länsirantaa ja Gaza. Osa siirtokunnista voisi jäädä, mutta se kompensoitaisiin niin että osa Galileaa liitettäisiin Palestiinaan, Galileassahan on suuri arabiasutus.
Tuollainen ehdotus on tehty aiemminkin mutta silloin Galilean arabit vastustivat sitä mutta jos olisi toimiva Palestiinan valtio ja rauha, miksi vastustaisivat ?
06.10.2024 13:07
Ihminen voi uskoa vaikkapa että on luvattu messias vaikka ei olekaan, ei silloin valehtele.
06.10.2024 12:46
Kyllä kirjoitusajan kulttuuri tietenkin näkyy Raamatussa läpikotaisin. Ihmislaji ei ole alkuisen kahdesta yksilöstä ja kuulumme tiettyyn lajijoukkoon jotka kaikki lisääntyvät suvullisesti eli on mies/nainen/naaras/koiras . Luomiskertomus sanoo että kaikki ihmiset ovat yhden Jumalan luomia ja siksi tasa-arvoisia ihmisinä. Ei ole ylempiä ja alempia mutta sitten Raamatussa kuitenkin miessukupuoli määrätään naisia ylemmäksi se on jo kulttuurikysymys, muinainen Lähi-itä patriarkaalinen jo ennen Israelin uskonnon syntyä.
06.10.2024 12:40
Pääministeri määrää .Yksi syy oli Israelin armeijan chovinismi, naiset soveltuvat aputehtäviin mutta eivät muuhun esim. raportoimaan uskottavasti mitä rajan rajan näkevät.
Israelilaisia ja muita raiskattiin, kidutettiin ja tapettiin parissa tunnissa 1200, kibbutsit ja kylät rajalla kaikki tuhottuja .Jos Israel olisi Gazan muuten vain halunnut hävittää tms ei se sitä olisi koskaan palestiinalaishallintoon edes antanut sehän oli Israelin hallituksen oma päätös kun Egypti ei ollut aluetta itselleen takaisin huolinut .
06.10.2024 12:26
Koska Netanjahu luotti Hamasin kanssa tekemäänsä sopimukseen ja suuri määrä gazalaisia pääsisi taas Israeliin töihin, ei tapahtuisi rajavälikohtauksia tai muutakaan kuten rakettien ampumista sukkot sujuisi rauhallisesti .
05.10.2024 20:41
Kyllä se asioihin vaikutti, miehillä yksin oli kaikki oikeudet, naisten oikeudet olivat hyvin rajattuja. Oli haaremit, oli orjuus, oli raakoja rangaistuksia, mm kivitys, nämä olivat kulttuurikysymyksiä ja olivat voimassa koko Lähi-idässä sen varhaisimmista kulttuureista lähtien.
Naisten asemaa alkoivat oppineet muuttaa jo toisen temppelin ajan lopulla, samoin julmat rangaistukset poistettiin ja orjuus lopulta kiellettiin. Kristittyjen parissa vasta 1800-luvulla - ei meidän kenenkään ole pakko elää kuten vuosituhansia sitten Lähi-idässä.
05.10.2024 18:29
Turkki on Natomaa omaksi turvakseen siksi se Natoon aikanaan liittyi, Irania johtaa shiapapistojoukko joka sortaa omaakin kansaansa ja yllyttää shiavähemmistöjä kaatamaan niiden maiden hallituksia joissa he ovat vähemmistöinä.
Israelin Iran halua tuhottavan, mutta ilman Irania olisi todennäköisesti jo Palestiinan valtio Palestiinan alueella eihän alue kuulu yksinoikeudella kummallekaan ja lopultahan päädytään kahteen valtioon vaikka Iran sen kuinka yrittäisi estää.
Ei arabeillakaan ole nyt eikä koskaan ollut yksioikeutta alueeseen, siellä on monia etnisiä ja uskonnollisia vähemmistöryhmiä joille arabit ovat antaneet tyhjän käteen, kurdeja, kopteja, assyyrejä, druuseja ,jesideja, juutalaisia, kaikki ovat olleet milloin minkäkinlaisen sorron alla.
Alue on moniongelmainen, Syyriassa esim. oma presidentti Assad on kansalaistensa suurin sortaja ja tappaja, ei mikään ulkoinen vihollinen .Syyria syyttelee YK:ssa kaikkia muita vaikka oma maa on raunioina ja pari miljoonaa syyrialaista pakolaisin oman presidentin toimesta ja vain jotta Assad pysyisi vallassa. "Toimi kuten isäsi" oli Assadin äiti vaatinut pojaltaan ja poikahan totteli.
05.10.2024 18:13
???
05.10.2024 17:46
Sinulla on ikioma antisemiitin totuutesi rasismi perustuu typeryyteen ja tietämättömyyteen ja niistä vain jälkimmäisen voi korjata.
05.10.2024 17:35
Luetun ymmärtämisessä sinulla on suuria vaikeuksia "Ja kun oli tullut hetki, jolloin RUOKAUHRI UHRATAAN, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "JHWH, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän. "JHWH on Israelin Jumala, ei ole koskaan ollut kukaan muu .
05.10.2024 17:29
Laitan tietämättömälle tekstin alkukielellä "18:36 Ja kun oli tullut hetki, jolloin RUOKAUHRI UHRATAAN, astui profeetta Elia esille ja sanoi: "JHWH, Aabrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala, tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen sinun palvelijasi ja että minä olen sinun käskystäsi tehnyt kaiken tämän. Vastaa minulle, JHWH, vastaa minulle, että tämä kansa tulisi näkemään, että sinä, JHWH olet Jumala ja että sinä käännät heidän sydämensä takaisin." Silloin JHWH:n tuli iski alas ja kulutti polttouhrin, puut, kivet ja mullan sekä nuoli veden, joka oli ojassa."
Ilmestyskirja pedonlukutarinoineen on jo 100% kristinuskoa eikä liity juutalaisuuteen mitenkään .
05.10.2024 15:39
Millä tavoin Israel on syöpä tai ne kaksi muuta? Ei siis yksikään Lähi-idän arabimaa ?
05.10.2024 15:26
Juutalaisuus on etninen uskonto, on ollut alusta asti ja on yhä . On myös ainoa josta sen viholliset -joita riittää joka sukupolveksi aina uusia -väittävät ettei ole juutalaista kansaa mutta samalla esittävät olemattomasta kansasta vaikka mitä rasistisia väitteitä ja syytöksiä .
Maailmassa ei ole ainoatakaan "puhdasta" etnistä kansaa vaan kaikki ovat sekoituksia. Alun pitäen Israelin kansa syntyi Kaananin alueen kaananilaisheimoista joista osa eriytyi ryhmäksi joka alkoi kutsua itseään Israelin pojiksi .Tuo ryhmä loi oman uskonnon, jonka kirjoitukset eräs toinen uskonto myöhemmin omi itselleenkin ja näin juutalaisuus sai välillisesti maailman historiallisen merkityksen joka sitten toi mukanaan myös vihan joka edelleen elää ja voi hyvin.
05.10.2024 15:24
Tekijä on mielisairaalassa. On varmaan lausahtanut vaikka mitä.
05.10.2024 15:04
Meillä kuten muillakin suvullisesti lisääntyvillä lajeilla on sukupuoli joka siittää ja sukupuoli joka synnyttää. Muulla tapaa lajimme ei voi lisääntyä eikä kumpikaan ole enemmän tai vähemmän toista varteen, laji nyt vain lisääntyy näin koska suvullinen tapa on edullinen ja siksi ollut olemassa jo kauan ennen omaa lajiamme.
Siittämisen jälkeen jälkeen joidenkin lajien urosten asema ei ole ihan hyvä: naaras mm saattaa syödä uroksen, joka sitten käytetään äiskän ja tulevan poikasen ravinnoksi.
05.10.2024 14:56
VT:ssä ei kielletä "lesboilua", mies jos makaan miehen kanssa häpäisee itsensä koska miehiä tuohon aikaan pidettiin naista ylempinä olevina. Mies omisti vaimonsa, ei vaimo miestään, mies voi ylläpitää haaremia ja ylipäänsä olla suhteissa vapaiden naisten kanssa vaikka hänellä olisi vaimo tai vaimoja.
05.10.2024 14:45
"Tasan vuosi sitten Gazan aluetta hallitseva islamilainen vastarintaliike Hamas toteutti terrori-iskuja Israelin puolelle osana pitkään jatkunutta konfliktia."
Hamasin ei tarvitse sitoutua siihen että tunnustaisi Israelinkin oikeuden olla olemassa vaan saa tehdä vastarintaa sen olemassa oloa vastaan, joelta merelle.
"Israelin on sitouduttava kansainvälisten tuomioistuinten antamiin päätöksiin." Entä Iranin, Hamasin ja Hisbollan?
Ehkä prelaattien olisi parempi miettiä muita syntyjä syviä.
04.10.2024 23:31
Antikristuksesta puhuttaessa puhutaan kristinuskon opista ei islamin. Muun uskoiset islamissa olivat/ovat dhimmejä heillä oli vähemmän oikeuksia kuin muslimeillla mutta ei heitä sentään rauhan oloissa ainakaan tapettu.
Israelin valtio on eri asia, yhtäkkiä onkin olemassa juutalainen valtio Lähi-idässä, se ei muslimeille ole ongelmatonta varsinkin kun kolmanneksi islamin pyhin paikka Kalliomoskeija on siellä ja Israel on kyennyt torjumaan joidenkin muslimivaltioiden yritykset hävittää se.
04.10.2024 20:47
30 / 426