Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. Kyllä+varmaan+joutuu,++mutta+jokainen++joutuu+++ottamaan+huomioon+myös+muut+ja+myös+ottaa.+Paitsi+Trump,+hän++on+++tämän++oikean++äärilaidan+presidentti,+viis+muusta+kansasta+vaikka+kuolisivat+++koronaan.+Jos+äänet+eivät+riitä+valintaan,+ainahan+++voi+ilmoittaa++että+vaalit+olivat++väärennetyt+ja+ettei+postissa+tulleita+++ääniä+tarvitse++siksi++laskea.+Näin+USA:n+ja+Valko-Venäjän++tapaan+vaalit+voitetaan+ja++banaanitasavallaksi++voikin+olla+yllättävän+lyhyt+matka.+Republikaanit+ovat+olleet+pelottavan++hiljaa+joka+kerran++kun+Trump+on+ilmoittanut+++että+hän+tunnustaa++oikeiksi++vain+vaalit+joissa++voittaa,+muu+tulos+on+väärennetty.++++Kuka+olisi+++uskonut++että+istuva+++presidentti++joka+on+valalla+sitoutunut+perustuslain+ja+muiden+lakien+ylläpitoon,+voikin+etukäteen++oman+edun+nimissä+alkaa+tieten+tahtoen+heikentää+luottamusta++demokratian++perusasioihin++kuten+vapaisiin+vaaleihin+ja+niiden++++tuloksen++kunnioittamiseen?
  2. Sakarja+ei+missään+++profetoinut++että+paluun+jälkeinen+temppelikin+++tuhottaisiin++ei++kukaan++profeetta++sellaista+++profetoinut+.++++Sakarjan+kirja+kirjoitettiin+pian+pakkosiirrosta+paluun+jälkeen++ja++Sakarja+kannatti+sitä+että+davidilainen+++kuningas+nostettaisiin+valtaan.++Sakarjan+ehdokas+++oli+Zerubavel,++yritys+kuitenkin+epäonnistui,+++kansa++ei+sitä+kannattanut++ja+toinenkin+pieni+este+oli+:Persia+++hallitsi+tuolloin+Jehudia++joka++itsenäistyi+++vasta++myöhemmin+kun+nk.++hasmonivaltio++syntyi+se+jonka+Rooma++miehitti+++koska++hasmonit++tappelivat+keskenään+ja+lopulta+pyysivät+Roomaa+avuksi++ja+Roomahan+tuli.+Siksi+Rooman+asettama+maaherra+tuomitsi+++kristinuskossa++jumalaksi++uskotun+Jeesuksen.++++1+Kun+9:7+niin+minä+hävitän+Israelin+kansan+tästä+maasta,+jonka+olen+sille+antanut.+Temppelin,+jonka+olen+nimelleni+pyhittänyt,+minä+hylkään+ja+hävitän,+ja+kaikkien+kansojen+parissa+Israelista+tulee+pilkan+kohde+ja+varoittava+esimerkki.8+Tästä+temppelistä+tulee+sellainen+rauniokasa,+että+jokainen+ohikulkija+tyrmistyy+ja+kysyy:+'Miksi+Herra+on+tehnyt+näin+tälle+maalle+ja+tälle+temppelille?'9+Hänelle+vastataan:+'Siksi,+että+israelilaiset+hylkäsivät+Herran,+Jumalansa,+joka+toi+heidän+isänsä+pois+Egyptistä,"+tuohan+on+esi-eksiilin+ajalla+++kirjoitettu++Salomon+temppeli+oli++olemassa,+tosin+siellä+palvottiin+muitakin+jumalia++kuin+JHWH:+ea++ja+olemassa++olivat+++yhä++++++Israelin+ja+sittemmin+Juudankin+++++kuningaskunnat.++Ne+tuhottiin+myöhemmin+ja+osa++niiden+väestöä+joutui+pakkosiirtoon+mutta++pakkosiirtosta++oli+jo+palattukin+kun+Sakarja+kirjoitti+oman+kirjansa.++++Sekoitat+ajat+ja+tapahtumat.+Missään++++hepr.+raamatussa+++ei++kirjoiteta+JHWH:n+kuolemasta+++sehän+ei+ole+edes+mahdollista,++++tiosin+kuin+muiden+tuon+aikaisten++uskontojen+jumalat+jotka+++välillä+kuolivat+ja+sitten++taas++keväisin+heräsivät+eloon,+JHWH+on++luojajumala+aina+elävä,++enkä+käsitä+miksi+kristinuskossa+ajatellaan+että++joku+jumala+pitää+tappaa?+En+liioin+sitä+miksi+++olette+keksineet+väittää+että+juuri+Israelin+Jumala+pitää+tappaa+?+Jos+omassa+uskonnossane++on+jumalan+tappo+-oppi++niin+ei+sellaista++ole+juutalaisuudessa+eikä+sellaiseta++ole+puhe+missään+kirjoituksessa+eikä+kellään++profeetalla.++Missä+UT:ssa+sanotaan++++että+JHWH+kuoli+en+usko+että+missään+koska+aivan+ensimmäiset+++Jeesuksen+seuraajat+++sentään+vielä+++olivat+juutalaisia+.
  3. Jumala++joka+on+++yksi,+ei++kuole,+ei++vaihda+nimeään,++ja+valitsee+itselleen+jonkun+Davidin+++jälkeläisen+++palvelijakseen+tiettyyn+tehtävään,+muuttaakin+kristinuskon+teologian+väitteiden++mukaan+nimensä,+++on+itse++oma+palvelijansa,+kuolee+pariksi+++päivää,+ja+lopulta+herättää+itsensä++lyhyen+kuolon+jälkeen+++hereille.++Eli+JHWH+on+emävalehtelija+tässä++tarinassa++jonka+kristillinen+teologia+on+luonut.++++Jeesus+joka+muka++on+JHWH++sekoaa+kristillisessä++roolissaankin++ja+väittää+että+on+täysi+ihminen+koska++on+käyttänyt+toiselle+miehelle+jo+kuuluva+juutalaisnaista++synnytysalustana,++mutta+on+kuitenkin++itse++oma+isänsä+.+Ihminen+sen+sijaan+on+aina+kahden+ihmisen+lapsi,+++ei+mikään+muu.++Toinen+virhe+tulee++kristinuskon+omassa++teologiassa,++Jeesus++ilmoittaa++että+on+täydellinen++synnitön+uhri+jonka++hän+omana+isänään+tarvitsee++mutta+ei+kaiken++jälkeen+ole+sitäkään,+kristillinen+teologiahan+itse+++opettaa+++että+jokainen+ihminen+on+synnin+saastuttama+jo+alkujaan,+koska+kristinuskossa++on+nk+perisynti.++++Uudessa+roolissaan+"JHWH"++nimitti++itseään+jonkun+jumalan+pojaksi++ja++kertoi+että+aikoo+taivaassa+++istua++isänsä+++oikealla++puolella.+++Kuka++siis+on+isä?Sheol+ei+ole+helvetti+vaan++oli+kaikkien++vainajien+++loppusijoituspaikka++eikä+se+ollut+rangaistuspaikka,++lukisit+nyt+hepr.+raamattua+edes+ajatuksella.Elävää+ei+surra+kuollutta+surraan+eikä+hepr.+raamatussa++ole+yhtään+kohtaa+jossa+maailman+luoja+tulisi+++tapetuksi,+kuolevia++jumalia+siellä+on+mutta+eivät+ne+kuuluneet+Israelin+uskontoon+.++"+Monet+maan+tomussa+nukkuvista+heräävät,+toiset+ikuiseen+elämään,+toiset+häpeään+ja+ikuiseen+kauhuun."+ketkä+monet+?+eikä+edelleenkään+ole+puhe+taivaasta+tai+helvetistä++Ps++80:18+"Mutta+suojatkoon+sinun+kätesi+palvelijaasi,+joka+on+oikealla+puolellasi,+ihmislasta,+jolle+sinä+olet+antanut+voiman"+eli+nyt+onkin+taas+Jeesus+joka++istuu+isänsä++oikealla++puolella+ja+tununustaa++olevansa+pelkkä+ihminen,+++ben+adam.++++Tuossa+on+kyse+kuningaspsalmista++kuninkaat+olivat+JHWH:n+voitelemia.