Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
JHWH+on+yksi++ja+ainoa++Jumala++ei+hän+kuole+ei+edes+uhriksi+itselleen.+Miksi+kaikkivaltias+ensin+valehtelisi+itsestään++sitten+jotenkin+++tapattaisi++itsensä+ja+sen+jälkeen+palkitsisi+itsensä++hienosta++suorituksestaan+pitkällä+iällä,+++omilla+jälkeläisillä,+++maineella+ja+sillä+että+kohoaisi+suurmiesten++joukkoon+?
Messias+on+ihminen++++ei+jumala+on+davidin+++jälkeläinen+ja+on+maallinen+toimija++ei+uhri,+++ei+voi+alkaa+++uhata+helvetillä+ketään+saati++leikkiä+++jumalaa+.
23.06.2019 10:48
Ovat+juutalaisia+vaikka+eivä++usko++Jumalaan,+mutta+eivät+enää+ole++jos+kääntyvät+johonkin+toiseen+uskontoon+.+Ei+ole+kyse++minun+logiikastani+vaan+sitä+mitä+juutalaisuus+opettaa.
23.06.2019 10:32
Kaikkivaltias+++määrää++itse+ehdot++eikä++ole+minkään+uskonnon+teologian+vanki.+Jumala+ei+myös+kuole+eikä+joudu++tapattamaan++itseään+edes+++leikiksi.++Se+että+rikottuaan++jotain+lakia+olisikin+rikkonut+kaikki,+ei+ole+hepr.+raamatun+oppi+vaan+Paavalin.+Muista+ole+hyvä+edes+se+asia.+JHWH+määrää+++ei+Paavali.+
+++JHWH+antaa+synnit+anteeksi+jokaiselle++joka+katuu+ja+anteeksi++pyytää++sehän+on+hepr.+raamatun++sanoma+joka+toistetaan++uudestaan+ja+uudestaan.+Uhrien+joita++oli+vaikka++kuinka+moneen+++tarkoitukseen,+jos+olivat+eläimiä+++piti+olla+terveitä+++ja+ilman+vikoja.+Ei+synnitömiä+tietenkään,+eihän+eläin+syntiä+tee.+
++Ei+ole++mitään+kadotusta++josta+jonkun+Jeesuksen+pitää+ihmiset++pelastaa++sekin+on++yksin+kristinuskon+oppi.
23.06.2019 10:22
Lyhyesti:+juutalaisuus+on+etninen+uskonto,+++siinä+kuuluvat+yhteen+kansa+ja+sen+oma+uskonto.++Kellään+ei+voi+++kahta++eri+uskontoa++joten+jos+juutalainen+kääntyy+johonkin+muuhun+uskontoon,++hän+ei+enää++ole+juutalainen,+++vaan+kristitty,+muslimi+tms,+sen+mukaan+mihin+uskontoon+on+kääntynyt.+Tämä+pätee+myös+niihin+ex-juutalaisiin+jotka+nyt+nimittävät+itseään+"messiaanisiksi",he++ovat++evankeeliskristittyjen+ryhmä,+alkuisin++Yhdysvalloista.+++++
Kristitty+ei+usko++samaan+jumalaan++joka+Israelille++ilmoittaa+itsensä+joka+on+yksi++++ja+ainoa+.++Juutalaisuudessa++ei+uskota+että+joku+kuollut++juutalainen+olikin++inkarnoitunut+jumala.
23.06.2019 09:57
Emme+kuitenkaan++ole+kääntyneet++mihinkään+vieraaseen+uskontoon.++En+missään+tapauksessa+kääntyisi++Jeesuksen++palvojaksi+eli+++kristityksi++mutta+minulle+sopii+että+sinä+olet+kristitty+kunhan+et+anna++väärää+todistusta+++minun+uskonnostani++++jota+en+ole+jättänyt++enkä+jätä+vaikka+maallistunut+++olenkin
22.06.2019 14:49
Sinulla+on+sitten++joku+aivan+uusi+jumala.
22.06.2019 13:39
Juutalaisuus+++ei+ole++vain+etnisyyttä++++vaan+siihen++kuuluu+uskonto+myös+.++Kristinuskoon+tai+muuhun+uskontoon+kääntynyt+ei+enää+ole+juutalainen++tämän+tunnustavat+++myös+++kaikki+muut+juutalaisuudesta++pois+kääntyneet,+paitsi++nykyajalta+peräisin+oleva++ryhmä++evankeeliseen++kristinuskoon+kääntyneitä+++ex-juutalaisia++jotka+nyt+nimittävä+itseään++"messiaanisiksi."+Myös+juutalaisuuteen++kääntynyt+kristitty++++ei+ole+enää+kristitty,+vaan+on+nyt+juutalainen.
22.06.2019 13:28
Erittäin+hyvä+kirjoitus+.
Mikään+uskonto+ei++tosiassiassa+++taida+saada+hyvää+merkintää+siinä+miten+se+on+toisuskoisia+++tai+lähimmäisiään+yleensä+kohdellut.+Silti+paikkoja+joita+luettelin+ja+niissä+tehtyä++ei+ole+tapahtunut++minkään++muun+uskonnon+keskellä+tai+siihen+kuuluvien++toimesta++minään+muuna++aikana+kuin+kristillisessä++Euroopassa+vain+sukupolvi+sitten.
22.06.2019 13:04
Ei+ole+juutalainen,++käännyttyään+kristityksi++ja+otettuaan+kasteen++Jeesus+nimisen+jumalan+nimissä+hän+on+kristitty,++Jeesuksen++palvoja,++ei+kellään+voi+olla+kahta++eri+uskontoa++
Apostolit++olivat+myös+alunperin+++juutalaisia+mutta++eivät+enää+alettuaan+palvoa+Jeesus-+nimistä+juutalaista+jumalan+inkarnaationa.+Jeesus+itse+todennäköisesti+pysyi+juutalaisena+++eikä+alkanut++++palvoa+itseään,++messiaaksi+hän+varmaan+itsensä++uskoi+mutta+siinä+tuli+pettymys++jonka+vuoksi++kristinusko+oppeineen++Jeesuksen+seuraajien++toimesta+++syntyikin.
22.06.2019 12:33
Korman++ratsastaa+sillä+että+on+aiemmin++ollut+juutalainen++vaikka+nyt++kristittynä+esittää+evankeelista++sanomaa.+Näin+tekevät+++kaikki++nk+messiaaniset+++juutalaiset++jotka++vaikka+ovat+vähälukuisia,++riitelevät+keskenään+siitä+kenellä+on+se++oikein+oppi.
+++
Profetioita+ja+niiden++selityksiä+piisaa.+Kotoperäisiäkin++profeettoja++Suomessakin+luulisi+olevan++riittämiin+kun++tälläkin+palstalla+++niihin+usein++törmää.+Jokaisella+on+oma++tulkinta/profetia+jota+tarjotaan+niin+myös+++jokaisella++kormanilla+erilainen++kuin+sillä+toisella++kormanilla+ja++jokainen+on++mielestään+oikeassa.
22.06.2019 11:56
Ei+kenellekään++tarina+vain+kertoo+maailman++synnyn++noin,ja++perässä+seuraava+tarina+toisin.++Sen+sijaan+JHWH+++puhuessaan++Israelille+++ilmoittaa+että+on+yksi+++ja+ainoa+jumala.+Liitto+on+tehty+jotta+Israel+on+tämän+todistaja:++"Minä+olen+JHWH+.+Ei+ole+ketään+toista,+ei+ole+muuta+jumalaa+kuin+minä"
++Jumala+joka++koostuu++kolmesta+++eri+jumalpersoonasra,++Isä++jumalasta,++poikajumalasta++nimeltään+Jeesus,+++sekä+++Pyhä+henki++jumalasta++kuuluu++yksin+kristinuskoon+.+++
+Oma++uskontosi++opettaa+näin:+"Kuoleman+pistin+on+synti,+ja+synnin+voimana+on+laki.+
+Mutta+kiitos+Jumalalle,+joka+antaa+meille+voiton+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+kautta"+Gal.4
JHWH:n+ja++toran+yli+on+uskontosi+opin+mukaan++kävellyt+Poikajumala+Jeesus+.+Uskottua+kuollutta+++ja+jonkun+toisen+++jumalan+ylösnostattamaa++jumalpoikaa++pitääkin+kaikkien+alkaa+palvoa.
Kristinuskon+mukaan+me+juutalaiset++olemme++samassa+asemassa+kuin+nk.+pakanat,+oli+jumala+johon+uskomme++Baal,+Ukko,+Ganesh+tai+JHWH,++olemme+kaikki+menossa+helvettiin+ellemme++vaihda+omaa+jumalaa++kristinuskon+++Jeesus-+jumalaan.+Sanoma+on+kyllä+100%+selkeä+joten+älä+yritä++muuta+selitellä.
22.06.2019 11:39
Kuten+käännökset+suomeen+raamatuissa+++"Jumala+sanoi:+"Tehkäämme+ihminen,+tehkäämme+hänet+kuvaksemme,+kaltaiseksemme,+ja+hallitkoon+hän+meren+kaloja,+taivaan+lintuja,+karjaeläimiä,+maata+ja+kaikkia+pikkueläimiä,+joita+maan+päällä+liikkuu."
21.06.2019 12:10
Ei+ole+oikudenmuikainenkaan+++mutta+se+on+kristinuskon++ja+sen+kolmen+jumalan+ongelma+ja+johtuukin+siitä.
Tarinan++tehkäämme+ei+tarkoita+++että+JHWH+on+kolme+tai+kymmenen+eri+persoonaa+kun+hän+itse+on+ilmoittanut+että+on+minä,on+yksi+++ja+nimeltään+JHWH+ja++vain+häntä+saa+rukoilla+tai+palvoa+.
Teet++mieluummin+JHWHsta+++valehtelijan+kun+luovut+oman+uskontosi+Jeesusjumalasta+mutta+eihän+Israelin+Jumala+sinulle+kuulu+ja+jos+uskooJHWHea+joutuukin+++helvettiin+sinun++uskontosi+opin+mukaan,+joten+en+ymmärrä+edes+mikä+ongelma+tässä+sinulla+on?
Laita+JHWHn+omat+ilmoitukset+roskiin+ja+usko+ja+palvo+Jeesusta++++sillähän+sinä+pelastut++mutta+älä+yritä+luoda+uutta++omiin+pikkumittoihisi+sopivaa+JHWH:ea.
21.06.2019 11:25
Eikö+kristinukossakin+uskota+että+sen+jumala+on+kaikkivaltias?+Ei+kaikkivaltiaan+tarvitse+uhrata+ketään+eikä+laittaa+ketään+mihinkään+kadotukseen+ellei+ole+itse+päättänyt+että+haluaa+tappaa+jonkun+uhriksi++ja+haluaa+laittaa+"väärin"+uskovat+tai+"toimivat"+luotunsa+ikuiseen+kiusaan.+Kristinuskossa+on+jumala+joka+on+itse+laittanut+tietyt+pelastusehdot+++itse+ensin+määräämästään++++kadotuksesta.+Näin+ehdoin+ei+voi+puhua+rakkaudesta.
21.06.2019 10:57
Käännän+sen+tarinan+kieleksi+mutta+en+moniksi+jumaliksi++aivan+samoin+kuin+en+käännä+monikolliseksi++kohtaa+jossa+Kemosta+++puhutellaan++monikolliseksi+++vaikka++oli++hän+oli+yksi+eikä+kolme++tai+viisi.
Sinä+näköjään+ajattelet+että+JHWH++valehteli++Israelille+kun+teki++selväksi+että+on+yksi,+on+ainoa++jumala,+ainoa+luoja+ja+ainoa+auttaja++eikä++ole+ketään+muuta.++Vain+häneen++voi+luottaa++vain++häntä+saa+pyytää+avukseen.
20.06.2019 18:19
Ovatko+Auschwitz,+Treblinka,Majdanek,Dachau+ym+paikkakuntia+muslimimaissa?
20.06.2019 17:38
Raamattu+ei+ole+se+syy+miksi+länsimaat+ovat+nyt+johtavia,+++vaan+se+että+yhteisöjä+nyt+ohjataan+++täällä+demokratian+ja+tasa-arvon++periaattein,+ei+minkään+uskonnon+mukaan+.
20.06.2019 17:12
"+Kuule,+Israel!+JHWH+,+meidän+Jumalamme,JHWH+on+yksi".
+"Näin+sanoo+JHWH,+sinun+lunastajasi,+joka+on+valmistanut+sinut+hamasta+äidin+kohdusta:+Minä+olen+JHWH+,+joka+teen+kaiken,+joka+yksinäni+jännitin+taivaan,+joka+levitin+maan-kuka+oli+minun+kanssani?+"
"niin+tiedä+siis+tänä+päivänä+ja+paina+se+sydämeesi,+että+JHWH
++on+Jumala+ylhäällä+taivaassa+ja+alhaalla+maan+päällä,+eikä+muuta+jumalaa+ole".
Miksi+ihmeessä++silti++yrität++tunkea++oman+uskontosi++teologiaa+uskontoon+jossa++sitä+ei++ole?+Ei+kukaan+++ole+kieltämässä+kristityiltä+jumalaa+jossa+kolmen++väitetään+olevan+++teologinen++yksi,+mutta+ette++voi+vaatia+että+me+muut+alamme+palvoa+++Jeesus-+jumalaa++joka+on+yksin++kristittyjen++jumala+ja+uskoa+johonkin+kolminaisuuteen+.
20.06.2019 17:06
Kun+++JHWH+ilmoittaa++itsensä+Israelille+hän++ilmoitti+että+on+yksi,++on+minä+ja+nimeltään+++JHWH+.Sanoo+että+on+ainoa+jumala+ja+ainoa+jota++saa+palvoa,+++tämä+on+liiton+perusta++ja+hepr.+raamatun++sanoma+,+et+sinä+sille+mitään+voi+.++++Kolmiosainen++jumala+tuli+maailmaan+vasta+kristinuskon+++myötä.
20.06.2019 16:02
Koraani+on+sivistystä+,++on+eri++asia+kokonaan++että+islam++nyt++siinä+muodossa+kuin+sitä+nyt+tulkitaan+on+ollut+kehityksen+++esteenä+monissa+++muslimimaissa,+++mutta+niin+on+ollut+Raamattukin+aikoinaan.++Euroopan+kehitys+on+suurelta+osin++myös+sekulaarisoitumisen++ansioita.
20.06.2019 15:29
388 / 426