Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8494
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mitä jos tutkisit oman uskontosi historiaa. Vihaa se on tämäkin " Tämä vielä paljastuu ,että ne rotat Suomessa, jotka luulette selvinneen niin kerron, että te jäätte vielä kiinni.
Te jotka toimitte ulkomaan ohjeiden mukaan niin toivon teidän saavan sen lopun minkä ansaitsette.
Te ette ole edes ihmisiä."
29.03.2025 18:00
Mikä jumala teille mitään lupaa? JHWH teidän mukaanne on valehteleva jumala - mistä olette löytäneet totta puhuvan jumalan? Entä kuka puhuu jäännöksestä ja ikuisesta elämästä ja missä ?
29.03.2025 17:54
Itse kerroit että kun Jeesus oli kuoli Isä jumala oli elossa taivaassa. Siinä on jo kaksi jumalaa, kolmas on sitten se Pyhä henki joka ei ole sen paremmin isä kuin poikakaan .
29.03.2025 17:45
Kyllä kuuluu.
29.03.2025 16:20
Jeesus uskoi ettei laista katoa pieninkään piirto mutta sitten katosikin koko laki. Paavalihan senkin tiesi kuten myös sen että ei ehtisi kuolla vaan eläisi jeesuksen paluuseen asti. Toiset kyllä toppuuttelivat.
29.03.2025 15:53
Teillä ei ole mitään. Siksihän otitte hepr. raamatun kirjoitukset omaksenne jotta jotain olisi mutta samalla ilmoititte että JHWH, noiden kirjoitusten antaja, valehteli Israelille. Eli siis saitte oman ilmoituksenne mukaan pelkkää tyhjää, ette totta ettekä pysyvää . Laput ovat teidän omilla silmillänne.
29.03.2025 15:21
Ei kuulukaan mutta pidätte Israelin jumalaa vääränä ettekä silti kerro kuka teidän oma oikea jumalanne on. On melkoisen outoa että uskonto pimittää pääasian, ja joutuu sitten ottamaan käyttöön vieraan uskonnon kirjoitukset kun itsellä ei ole mitään, mutta haukkuu ottamansa vanhentuneiksi ja selittää ne Israelille antaneen Jumalan valehtelijaksi.
29.03.2025 15:05
Daniel itse mitätöi. Jeremia puhui 70 vuodesta mutta silloinhan Jeremia olisi ollut väärässä mutta kun Daniel lisäsi omaan kirjoitukseensa sanan "vuosiviikot" päädyttiin vuoteen 164.
Danielin kirja, joka muuten ei ole profetia, vaan kirjoitus jonka kirjoitusvuosi tiedetään, sen tekstissä on oikein tiedot temppelin häpäisyn ajalta mutta väärin se mitä Daniel laittoi tapahtumaan aiemmin. Lisäksi kirja on kirjoitettu osin arameaksi ja siinä on kaiken lisäksi kreikkalaisia lainsanoja.
29.03.2025 14:41
Israelin Jumalako on maailmasta tuon puoleinen?
29.03.2025 14:23
Kyllä varmaan voisi mutta ei ole. "Kuule Israel JHWH meidän jumalamme on yksi " oli Jeesuksenkin uskontunnustus.
29.03.2025 14:21
Ei ole totuus juurihan olet todistanut että Israelin Jumala teidän uskontonne mielestä on valehtelija joten teidän Uuteen testamenttiinne liittämänne hepr. raamattu siis ei sisällä totuutta. Myös siltä osin kun yritätte nojata juutalaisiin kirjoituksiin oman todistuksenne mukaan nojaatte pelkkiin valheisiin.
29.03.2025 13:15
Tukintoja ilman ei toraa voisi noudattaa muuttuvassa maailmassa .Talmudeita on kaksi entä sitten ? Mihin taivaaseen olemme pyrkimässä? Tuo mitä lainaat on Paavalia ei Jesusta joka sanoi ihan muuta mutta et näköjään tunne omaa uskontoasikaan.
Israelin Jumala on "uskollinen ja täynnä armoa ".Kristinuskossa sen Jumala uhkaa niin omia kuin kaikkia muita helvetillä.
29.03.2025 12:59
Tuohan oli se johon UT:kin päätyi, kristityt hyviä me muut pahoja etenkin tietenkin juutalaiset. Kristinusko kuitenkin on ainoa uskonto joka yrittää päästä uskontona maailmanherruuteen ja lähettää meidät muut vielä kuoltuamme helvettiin, Islamkin on armeliaampi. Miksihän kristinusko kehuu itseään rakkauden uskonnoksi kun niin monet teistä ovat kuitenkin täynnä vihaa meitä muita kohtaan? Eikä ole ollut aikaa jolloin noin ei olisi ollut.
29.03.2025 12:48
Minulle Raamattu on tanach eli se mitä te kristityt kutsutte vanhaksi testamentiksi. UT on meille yhtä vieras kuin vaikka Koraani teille. Liitto Israelin ja maailman Luojan kanssa on ikuinen, jos muuta väitätte, niin sen joudutte sen perustamaan yksin omaan teologiaanne .
Kristityt ovat olleet aika perusteellisia ei-kristittyjen tappamisessa joten ehkä Israelista jääkin vain jäännös, mutta missä on se hepr. raamatun kohta jossa JHWH ilmoittaa että me juutalaiset alamme palvoa kolmea jumalaa joista yksi väittää että on kuningas Davidin jälkeläinen?
29.03.2025 12:31
Ai niin, teillä on kolme jumalaa: Isäjumala joka lähetti poikansa tapettavaksi koska ei ole kaikkivaltias vaan oli ehdon alainen: joku täysin viaton piti tappaa uhrina vaikka päiväksi pariksi muuten ei Isä voisi antaa syntejä anteeksi.
Mutta siis Isä eli, mutta poika oli kuollut. Tässäkin on se heikkous että uhrin herätti Abrahamin, Isakin ja Jakovin jumala, eli juuri se joka oli valehdellut liitosta, joka ei ollutkaan ikuinen vaan hyvin lyhyt ja muutoinkin jos kristinuskon teologiaa uskoo, tämä Israelin jumala esitti valheita roppakaupalla. Itse asiassa juuri mikään ei ollut ihan totta koskaan. Voimme varmaan pyyhkiä yli JHWH Tsevaotin jumalananne- kuka sitten on se johon kristinusko uskoo ja millä perusteella ?
29.03.2025 12:10
Ei purkanut liitto on ikuinen. Minulla on maailman luojan lupaus "Minun todistajani, sanoo JHWH, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule." Minulla on ihan kaikki on Jumala joka on luvannut nostaa, kantaa ja viedä perille.
Jeesus uskoi isäkseen Israelin jumalaa joten tuskin piti tätä valehtelijana tai oli itse laput silmillä mutta kristityt tuntevat huonosti jopa oman uskontonsakin. Mikä on lain suurin käsky? Jeesuksen mukaan se että pitää rakastaa JHWH.ea yli kaiken. Turhaa rakkautta kun JHWH osoittautuukin valehtelijaksi.
Jeesushan ilmoitti myös ettei laista katoa pieninkään piirto mutta lain antoi JHWH ja valehteli siis lain antaessaankin joten ?
Kristityt tässä eivät tajua. JHWH:n voidelluksi eli messiaaksi Jeesus uskoi itseään siitähän tulee koko kristinuskon nimi mutta mihin lupaus messiaasta taas liittyykään? Kenellä ne laput on silmillä?
28.03.2025 18:43
Nimi kyllä on JaHWeh tämä on tieteen tieto.
28.03.2025 18:03
Ei ole kahta. Muinoin uskottiin Lähi-idässä ja mm Kreikassa että vainajien loppusijoituspaikka oli maan alla jossa vainajat viettivät synkähköä elämää mutta ilman mitään rangaistuksia. Tästä nk. sheolista voitiin kutsua joku kalmo elävien joukkoonkin vähäksi aikaa kuten profeetta Samuel, joka tunnistettiin siitä että hänellä oli yllään sama viitta kuin eläessään.
Sheol kuitenkin katosi, rangaistukset ja palkkiot olivat maallisia, tuonpuoleinen ei Israelin uskontoa kiinnostanut, pitkää elämää maan päällä tavoiteltiin ja se oli palkkio mm jos kunnioitti vanhempiaan.
Toisen temppelin aikaan oppineet loivat opin tästä maailmasta ja tulevasta, taivasten valtakunnasta, helvettiä ei siihen kuulu vaan välivaihe jonka pituus riippuu siitä miten on maan päällä elänyt.
Danielin kirja on kirjoitettu seleukidien aikaan jolloin kreikkalaiset häpäisivät temppelin ja osa juutalaisista liittyi kreikkalaisin ja he elivät hyvin kun taas taidollisia, oppineita, vainottiin ja kidutettiin . Siitä ajatus että jotkut heräävät häpeään, ne jotka asettuivat vihollisen puolelle ja taidolliset jotka kuolivat lakia puolustaessaan, ikuiseen elämään. .
28.03.2025 17:53
Eivät siirtyneet eivätkä nähneet mitään merkkejä eikä juutalaisuudessa kiistelty pitikö Jeesusta saarnata jumalana- mikä olisi ollut Jumalan pilkkaa - tai profeettana mitä hän ei myös ollut, vaan hän lopulta päätyi kristinuskossa sen jumalan pojaksi juutalaisuudessa hän on kuollut juutalaismies joka ehkä uskoi että olisi luvattu messias.
28.03.2025 17:17
Se toinen kyllä lienee hörhö, mutta joka luulee että juutalaisuudessa on jumala joka laittaa ihmisiä helvettiin tai että on jumala jolla on poika ei kyllä tiedä juutalaisuudesta yhtään mitään.
Yleensä kristityillä muinoin ja osalla yhä, olivatpa valtavirtaa tai jonkin itse keksityn kristillistyylisen teologian edustajia, on yhteistä se että juutalaisuus haukutaan. Kai jotta oma uskonto tuntuisi todemmalta mutta asiallisia eroja joita todella on ja jotka tekevät kristinuskosta eri uskonnon kuin juutalaisuus , ei huomata . Sama Jumala ei voi olla yksi ja ainoa jumala ja samalla jumala jolla on poika ja joka jakaantuu kolmeen osaan.
28.03.2025 16:59
4 / 425