Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. Jeesus joka kantoi nimessään JHWH :ea käski uskomaan Mosesta, Moses taas kertoi että laki(tora) ja temppeli uhreineen olivat JHWH:n käskyt ja niitä tuli noudattaa. Jeesus siis noudatti tulivuoressa asuvan jumalan käskyjä ja käski muitakin niitä noudattamaan. "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on Mooses, hän, johon olette panneet toivonne.
    47 Mutta kun te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"

Messiasasemansa Jeesus perusti tähän kohtaan 5.Moos.15-18 "JHWH, teidän Jumalanne, antaa veljienne joukosta nousta profeetan, joka on minun kaltaiseni. Häntä teidän tulee kuunnella.
    16 Tätähän te pyysitte JHWH:lta, Jumalaltanne, kun Horebin juurelle kokoontuneina sanoitte: 'Me emme enää kestä kuulla JHWH:n, Jumalamme, ääntä emmekä nähdä tuota suurta tulta, sillä pelkäämme, että kuolemme
    17 JHWH sanoi silloin minulle: 'Se, mitä he sanoivat, on oikein.
    18 Siksi minä annan heidän omien jälkeläistensä joukosta nousta profeetan, joka on sinun kaltaisesi; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan."
    Yritä keksiä parempi Jeesus kuin tähänastinen josta olet tehnyt täyden idiootin mitä aikanaan elänyt Jeesus ei suinkaan ollut .