Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8510
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesus joka kantoi nimessään JHWH :ea käski uskomaan Mosesta, Moses taas kertoi että laki(tora) ja temppeli uhreineen olivat JHWH:n käskyt ja niitä tuli noudattaa. Jeesus siis noudatti tulivuoressa asuvan jumalan käskyjä ja käski muitakin niitä noudattamaan. "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on Mooses, hän, johon olette panneet toivonne.
47 Mutta kun te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"
Messiasasemansa Jeesus perusti tähän kohtaan 5.Moos.15-18 "JHWH, teidän Jumalanne, antaa veljienne joukosta nousta profeetan, joka on minun kaltaiseni. Häntä teidän tulee kuunnella.
16 Tätähän te pyysitte JHWH:lta, Jumalaltanne, kun Horebin juurelle kokoontuneina sanoitte: 'Me emme enää kestä kuulla JHWH:n, Jumalamme, ääntä emmekä nähdä tuota suurta tulta, sillä pelkäämme, että kuolemme
17 JHWH sanoi silloin minulle: 'Se, mitä he sanoivat, on oikein.
18 Siksi minä annan heidän omien jälkeläistensä joukosta nousta profeetan, joka on sinun kaltaisesi; minä panen sanani hänen suuhunsa, ja profeetta puhuu kaiken, minkä minä hänen puhuttavakseen annan."
Yritä keksiä parempi Jeesus kuin tähänastinen josta olet tehnyt täyden idiootin mitä aikanaan elänyt Jeesus ei suinkaan ollut .
03.07.2024 12:27
Siis sinusta muinaisten israelilaisten olisi pitänyt kunnioittaa muita tuon ajan kulttuureja mutta eivät niin tehneet eivätkä olleet rehellisiä eivätkä rauhantahtoisia. Takautuvasti nykynormeja kunnioittamattomia siis ja muutenkin sinusta moraalisesti vajakkeja.
En tiedä mikä uskonto sinulla on kun puhut "Vanhasta testamentista", islam se tuskin on. Tunnen muutaman islamin palanneen suomalaisen ja he ovat kaikki olleet asiallisia ihmisiä joiden vakaumusta on ollut helppo kunnioittaa.
"Sen kerran kun niin tapahtuu, on uhri tietenkin sionistityttö". ???
03.07.2024 00:59
Kristinuskon Jumalasta en tiedä, mutta Jeshua jonka nimi tarkoittaa "JHWH auttaa" lienee ollut maailman tyhmin juutalainen jos ei palvonut juuri sitä jumalaa jonka nimeä kantoi. Nimensä voi muuttaa ellei ollut siihen liian tyhmä.
03.07.2024 00:15
Tässä taas oppimaton lukija luulee että käännös jossa Israelin jumalan nimi JHWH on korvattu substantiivilla "herra" on alkuperäistä oikeampi. Kukaan israelilainen ei ole kirjoittanut eikä lukenut tuollaista tekstiä vaan se kuuluu"Jer.7:3 Näin sanoo JHWH sebaoth Israelin Jumala: Vaeltakaa hyvin ja tehkää hyviä tekoja, niin minä annan teidän asua tässä paikassa.."
Paavali ei käyttänyt alkukielistä heprealaista tekstiä vaan kreikkalaista käännöstä syystä : herra Jeesus voitiin sen avulla kätevästi sekoittaa JHWH:een. Jos nyt kysyisin mitä kristinuskossa tarkoitetaan kun puhutaan herra Jeesuksesta ei monikaan osaisi vastata .
02.07.2024 23:58
Eivät täytä. Osassa Israelin yhä miehittämillä alueilla taistellaan ja alueelle asumaan muuttaneet juutalaiset hyökkäävät alueella asuvien arabien kimppuun mikä on kansainvälisten lakien rikkomus ja Israelin hallituksen velvollisuus olisi heitä suojella mutta sitä hallitus ei tee . Israelin valtion alueella ei ole apartheidia van lait ovat samat kaikilla
02.07.2024 21:56
Oman maan hallitusta vastaan taistelevia islamistijärjestöjä on melkein jokaisessa arabimaassa. Joissakin taas diktaattori itse tappaa omaa kansaansa ja raunioittaa koko maansa kuten Assad Syyriassa.
02.07.2024 21:46
Me vain emme tiedä mikä on todellinen PLO:n kannatus ja mikä Hamasin palestiinalaisten parissa .Pahaa pelkään että Hamasin on suurempi, mutta Palestiinaa joelta merelle ei tule, oma valtio heille toivottavasti tulee mutta ei noin, Israel ei mihinkään häviä.
02.07.2024 21:41
Israel on oikea Israel, ei muinaiselta Israeliltakaan kielletty puolustussotia ja jos totta puhutaan ei aina edes hyökkäyssotia . Mikä se oikea Israel sitten oli , ei voi takautuvasti muuttaa kristilliseksi Israelin historiaa?
02.07.2024 17:35
PLO ei ole terrorijärjestö.
02.07.2024 17:04
Sitten ei rauhaa tule koskaan mutta kyllä rauha lopulta saadaan Lähi-itäänkin ei mikään sota tai konflikti vielä ole ollut ikuinen.
02.07.2024 17:03
Israel ei aloittanut sotaa 1948 vaan arabivaltiot Egypti, Syria, Irak ja Transjordania
02.07.2024 16:59
Hindulaisuudessa ei ole taivasta eikä helvettiä.
02.07.2024 14:44
Mistä tietää että jonkun uskonnon opit jumalasta ovat totuus eikä ihmisten itsensä keksimää?
02.07.2024 14:39
Kristinusko on ainoa jossa joutuu kuoleman jälkeen helvettiin jos ei usko ja usko "oikein". Muissa uskonoissa ei ole tarvetta etsiä mitään pelastusta kuolema jälkeiseltä ikuisrangaistukselta .
Kaikkien ei ole tarvis uskoa kuten kristityt puhuvat aivan kuin kaikki uskoisivat kuten kristityt ja kristinuskolla olisi joku suurin totuusarvo joka kaikilta muilta puuttuu.
02.07.2024 14:31
Sinä vetoat jatkuvasti Einsteiniin jonka piti antisemiitteja ja muita rasisteja ja sekä pahoina että tyhminä itse fanitat miestä joka kulki nimellä JEshua(Jahve auttaa, pelastaa) mutta muka vastusti JHWHea .
Kun Rooma tuomitsi tämän Jeshuan ristiinnaulittavaksi kyseessä oli Rooman lain mukainen kuolemantuomio, ei tulevan kristinuskon, jonka oppi ei edes ollut syntynyt. Vain Jeesuksen oma perhe, Jehuda (nimi tarkoittaa henkilöä joka ylistää JHWH: ea) ja muut ehkä uskoivat että veli oli ollut jotain erityistä, kun taas kahdentoista sukukunnan mukaan koottu oppilasjoukko oli hajallaan eikä tiennyt mitä tehdä.
"Vähänkin raamattua " lukenut ei höpötä tulivuorijumalasta tai muusta idioottimaisesta, muinainen kirjallisuus ja sen ymmärtäminen oman aikansa kuvana vaadi mitään älyn jättiläisyyttä.
01.07.2024 11:00
Moses ei ollut kristitty vaan oli hepr. raamatun tarinan hahmo ja tarinassa maailman luoja ilmoitti Moseksen kuolleen ja Jumalan itsensä haudanneen hänet.
5.Moos. 34:4 JHWH sanoi Moosekselle: "Tämä on se maa, josta olen puhunut Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille ja jonka olen vannonut antavani heidän jälkeläisilleen. Minä olen antanut sinun nähdä sen, mutta sinä et pääse sinne."
5 Mooses, JHWH:N palvelija, kuoli Moabin maassa, kuten JHWH oli määrännyt.
6 JHWH hautasi hänet laaksoon, joka on Bet-Peorin lähellä Moabissa, mutta kukaan ei tähän päivään mennessä ole saanut tietää hänen hautansa paikkaa.
7 Mooses oli kuollessaan sadan kahdenkymmenen vuoden ikäinen, mutta hänen näkönsä ei ollut hämärtynyt ja hän oli vielä täysissä voimissaan.
8 Israelilaiset itkivät Moabin tasangolla Mooseksen kuolemaa, kunnes kolmenkymmenen päivän suruaika kului umpeen. "
30.06.2024 18:35
Ei hepr. raamattuun ole jatko-osaa.
Kristinusko ja islam ovat uusia uskontoja, vaikka niitä ei olisi olemassakaan ilman juutalaisuutta ja sen kirjoituksia, ei suoraa uskonnollista yhteyttä ole. Kummallakin kristinuskolla ja islamilla, on oma uusi sanomansa, keskenään eroava ja juutalaisuudesta eroava .
30.06.2024 16:19
Kertomus ei jatku missään, vaan tarinan mukaan Moses kuoli pääsemättä Luvattuun maahan eikä ole jatko-osaa .Samuelista on tarina jonka mukaan hän nousi sheolista elävien ilmoille ja tunnistettiin vaatteesta jota oli pitänyt jo eläessään .
Mihinkään näistä tarinoista ei kuulu jonkun muun uskonnon luoma uusi tarina. Islamissa Moses on Musa ibn Imran, Moseksen vanhemmathan olivat Amram ja Jocheved .
30.06.2024 15:07
Hepr. raamatun Moses ei päässyt ja Moseksen tarina on siellä, ei muiden uskontojen kirjoissa.
29.06.2024 21:24
Verensyöntikieltoa ei hepr. raamattu itsekään perustele terveyssyillä.
28.06.2024 17:48
50 / 426