Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8510

1. Kristinuskon on syntioppia ei arkeologia tunne, jos/kun maailma joskus mullistuu niin että kristinusko kokonaan katoaa, kristinuskoa voidaan parhaiten tutkia mahdollisista kirjallisista lähteistä. Kirkkojen raunioita saattaa löytyä mutta mitä ja miten niissä on palvottu on mahdoton sitä kautta selvittää jos muita lähteitä ei ole . Jos sattuisi löytymään keskiaikaisen kirkon alttaritaulu niin arveltaisiin että on palvottu nuorta vaaleaa muinaiseurooppalaista miestä tai naista ja paksua vauvaa .
    Kristinusko syntyyn tarvittiin Israelin uskonto ja hellenismi, Jeesus niminen juutalaismies joka uskoi että on luvattu messias +tämän Jeesuksen väkivaltainen kuolema ja Paavali . Saatana ei näy missään vaikka se on yksi kristinuskon päähahmoista no ehkä se että käytössä oli hiililämmitys ja sen ylläpitäjät olivat hyvin tärkeitä .

Arkeologia ei tässä auta Israelin uskonto perustuu jo kirjallisiin lähteisiin joita on todella paljon, jos arkeologit ne löytävät asia selviää, jos ei, voidaan nähdä että kansa rakenteli joitakin kyliä ja kaupunkeja jos kulttipaikkoja löytyy ne voivat kuulua muille Kaananin alueen kansoille. Yksi suurempi rakennusraunio löytyy Jerusalemista, sen perusteella voidaan ehkä saada jonkun verran tietoa, kuvia ihmisistä ei ole mutta eläinten luita löytyy parin tuhannen vuoden ajalta.
  2. Temppeli oli JHWH:n hänhän sen käski rakentaa, loi papiston ja määräsi uhrit .
    Temppeli oli JHWH:n joten epäjumalien palvonta oli kiellettyä se joka tuossa luvussa puhuu on JHWH ei Baal jonka palvojat olivat siis ne jotka temppelin saastuttivat.
    "7:2 Näin sanooJHWH Sebaot, Israelin Jumala: "Hylätkää väärät tienne ja tehkää hyvää! Silloin minä annan teidän asua tässä paikassa."
    4 Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä onJHWH:n temppeli, JHWH:n temppeli, JHWHn temppeli!' 5 Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
    6 Älkää sortako vierasheimoisia, älkää orpoja älkääkä leskiä. Älkää surmatko syyttömiä tässä maassa. Älkää seuratko muita jumalia, sillä se on teille turmioksi.
    7 Jos tottelette minua, niin saatte asua tässä maassa, jonka annoin teidän isillenne ikuisiksi ajoiksi.
    8 "Mutta te luotatte valheellisiin hokemiin. Eivät ne teitä auta.
    Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne!"
    10 Sitten te tulette tähän pyhäkköön, joka on minun nimelleni omistettu, ja sanotte minun edessäni: 'Me olemme turvassa!' Kuitenkaan ette luovu kauhistuttavista teoistanne.
    11 Rosvojen luolanako te pidätte tätä temppeliä, joka on minulle omistettu? Siltä se minustakin näyttää, sanoo JHWH"
    Temppeli oliJHWH:lle omistettu muuta temppeliä ei Israelilla ole koskaan ollut ei liioin muuta jumalaa kuin JHWH. Epäjumalia kansa silti palveli pitkään ja hepr. raamatun mukaan JHWH siitä rankaisi kansaa pakkosiirroilla.

"JHWH, Jahve, Allah on arkeologisin todistein todettu olevan nimenomaan Baal-jumala, VT:n Saatana. Sana' holokausti' tarkoittaa kokonaan poltettua uhria tälle jumaluudelle." Baal jumala sinulla sen kuin laajenee onko hän myös Intian jumalat? Järjellinen keskustelu kanssasi on mahdotonta.