niin sinun ei tarvitse sotkea jokaista ketjua!
Jahvekultti, sano tässä sanottavasi
96
795
Vastaukset
- Anonyymi
Hö! Eikö se nyt sano kun pyydetään…
- Anonyymi
Voistiko sanoa tämän saman torren perässä laahustajalle? Hän se vasta sekoittaa kaikki ketjut p*skallaan.
- Anonyymi
Ei varmaan koska mielenkiinto hänellä perässä.
- Anonyymi
Vihervasemmistolla on aina ulosteet lähellä sydäntä ja suuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, se Torren perässä oleva hemmo on vihervassu. Kiitos tiedosta.
- Anonyymi
Se on yksi ja sama persoona. Hakee huomiota homoudellaan. jahvekultti on toinen jankkaaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tasan noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, se Torren perässä oleva hemmo on vihervassu. Kiitos tiedosta.
Ole hyvä vaan. Kristitty hän ei ole. Ehkä on ateisti.
- Anonyymi
Ei sinunkaan pakko ole homoista aina kirjoittaa mutta silti niin teet.
- Anonyymi
Vihervasemmistolaisten yksinkertaisempi aines ei osaa otsikoida keskusteluja, eikä kirjoittaa avausviestiä. Olet siitä elävä esimerkki.
- Anonyymi
En pidä nimittelystä, koska se kaiken lisäksi on harhaanjohtaja työstä jota teen. Mutta ymmärrän, että juuri nyt alkaa maa polttamaan näillä todellisilla jahvekulttilaisilla. Ainoa ongelma on kyllä se, että aloittajan äly ei riitä, mutta ehkä muut lukevat, ja heidän älynsä riittää.
Paavali kertoo Raamatussa palvelleensa isiensä Jumalaa (Salomon uhrikulttijumala nimeltään Jahve, Baal, JHWH, Allah, Jehova luomalla tämän kristinuskon syntiopin Jeesuksesta teurastettuna uhrilampaana.
Kristinuskon ristille kiroaminen ja koko idea Jeesuksen Kristus-nimeen (Augsburgin tunnustuksen tosi Jumala) ei toimi, ellei kolminaisuusopin mukaan Jeesus samalla ole itse opettamansa Israelin Jumala, taivasten valtakunnan Isä Jumala juutalaisten uhrikulttijumalle (Augsburgin tunnustuksen vihainen Jumala) teurastettuna uhrilampaana.
Tilanne johtuu tästä Jahven - juutalaisten uhrikulttijumalan - määräyksestä. Olen kirjoittanut isolla ne kohdat, jotka ovat todellisia ongelmia Raamatun totuuden kanssa. Kysehän ihmeidentekijästä on Jeesuksena, joka opetti Israelin Jumalasta, ja vastusti juutalaisten uhrikulttijumalaa, temppeliä ja rituaaleja sekä uhraamista.
5.Moos.13
13:1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä', niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
Se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta HERRASTA, TEIDÄN JUMALASTANNE, JOKA VEI TEIDÄT POIS EGYPTIN MAASTA JA VAPAHTI SINUT ORJUUDEN PESÄSTÄ.
Jos sinun veljesi, sinun äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa houkuttelisi sinua ja sanoisi: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia', joita et sinä tunne eivätkä sinun isäsi tunteneet - niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa, vaan tapa hänet: oma kätesi kohotkoon ensimmäisenä häntä vastaan surmatakseen hänet, ja sitten koko kansan käsi."
Nyt tämä puhuva Jahve-jumala väittää tässä, että hän on 'Teidän Jumalanne' kuin olisi Israelin Jumala. Ja näinhän on luultu, että Mooseksen kirjoissa puhuu Israelin Jumala. Mutta näin ei ole. Ja tämän totuus selviää Jeremia 7 kohdassa olevista Israelin Jumalan sanoista - Jeremiasta myös selviää, että Israelin Jumala sanoo uhrikulttia iljetykseksi, ja että kansa, joka ei kuullut hänen ääntään palvoi Baal-jumalaa uhreilla. Tästä tiedämme, että Jahve on sama kuin Baal-jumala.
"7:22 Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin:
KUULKAA MINUN ÄÄNTÄNI, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.
Mutta HE EIVÄT KUULLEET, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa. Siitä päivästä, jona teidän isänne lähtivät Egyptin maasta, aina tähän päivään asti olen minä lähettänyt teidän tykönne kaikki palvelijani, profeetat - lähettänyt varhaisesta alkaen, päivä päivältä. Mutta kukaan ei kuullut minua, ei kallistanut korvaansa, vaan he olivat niskureita, tekivät enemmän pahaa kuin heidän isänsä. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä heille huudat, niin he eivät sinulle vastaa. Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus ja hävinnyt heidän suustansa."
Jahve, joka antaa uhrausmääräyksiä ja puhuu Mooseksen kirjoissa, ei ole Israelin Jumala, mutta Jeesus opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan Isä Jumalana. Se yhdistyy Jeesuksen rihuessa temppelissä hänen sanomaksi laitetuista sanoista juuri tähän Jeremia
7 lukuun.
Näin raamattuhaulla - löytyy kyllä kaikista evankeliumeista:
Jeremia, Israelin Jumalan sanat:
7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.
Matteuksen evankeliumi, Jeesuksen sanat:
21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."
Jeesuksen opettama Jumala on Israelin Jumala, eikä juutalaisten uhrikulttijumala, jolla he kaappasivat Israelin Jumalan nimiin laitetun temppelin.
"7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen."- Anonyymi
Ja asian todellinen merkitys vuosisatoina:
Ja mielenkiintoista on nyt se, että Johanneksen evankeliumin 8. luvussa juutalaiset on laitettu sanomaan Jeesukselle, että eivät he ole koskaan olleet kenenkään orjina, joten tässä nyt tulee mutkia suhteessa israelilaisten ja juutalaisten välillä. Jeesus oli israelilainen, juutalaiset taas Benjaminin heimoa, jotka Raamatun mukaan tappoivat Israelin heimon. Se selviää teksteistä.
Jos Jeesus ei olisi tosi Jumalana kirottu ja uhrattu ristille, juutalaiset eivät olisi saaneet hävitettyä Jeesuksen opettamaa Israelin Jumalaa, jonka juutalaisten Jumala määräsi tuhottavaksi. Juutalaisethan kaappasivat temppelivallan ja antoivat ymmärtää - kai ihan näihin päiviin asti? - että heidän jumalansa on Israelin Jumala ja he itse ovat israelilaisia. Tällä perusteellahan he juuri hankkivat itselleen holokaustilla (kokonaan poltettu uhri Jahve-jumalalle) Palestiinan alueelta Israel-nimisen valtion.
Kaikki oli huijausta.
Kristinusko oli juutalaisen tekemä kostouskonto ihmeidentekijän seuraajille (mutta ennen kaikkea uhreja Jahven helvettiin, ettei juutalaisten tarvitse itse uhrata jumalalleen), mutta myös huijaus, jolla he saivat oman Jumalansa Israelin Jumalaksi käyttämällä Jeesuksen nimeä hyväkseen, ja antamalla ymmärtää Jeesuksen olleen myös juutalainen ja näin he kaappasivat israelilaisten identiteetin.
Ja jos Raamattua ei olisi kuljetettu näitä satoja, jopa toista tuhatta vuotta eteenpäin, meillä ei olisi tietoa tästä huijauksesta Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen, joka on nyt Raamatusta todistettavissa.
Ja jos Jumalan sanalla on tarkoituksensa, niin se on tässä. Nimittäin Jeesus jo ennen Paavalin kirjeitä on todennut näin:
"Jeesus sanoi, ”Tunne se, mikä on kasvojesi edessä, ja mikä sinulta on salattu, paljastetaan sinulle. Sillä ei ole mitään salattua mikä ei tulisi paljastetuksi. [Eikä ole mitään haudattu, ettei se tulisi nostetuksi.]”
Ja sitten vielä sananen näille paavalisaarnaajauskovaisille - kyllä kai te ymmärrätte, että totuuden edessä teidän uhrikulttipelinne on nyt pelattu, ja se mikä oli salattu, ja on nyt paljastettu ja nostettu esille, ei sitä enää voi haudatakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mielenkiintoista on nyt se, että Johanneksen evankeliumin 8. luvussa juutalaiset on laitettu sanomaan Jeesukselle, että eivät he ole koskaan olleet kenenkään orjina, joten tässä nyt tulee mutkia suhteessa israelilaisten ja juutalaisten välillä. Jeesus oli israelilainen, juutalaiset taas Benjaminin heimoa, jotka Raamatun mukaan tappoivat Israelin heimon. Se selviää teksteistä.
Jos Jeesus ei olisi tosi Jumalana kirottu ja uhrattu ristille, juutalaiset eivät olisi saaneet hävitettyä Jeesuksen opettamaa Israelin Jumalaa, jonka juutalaisten Jumala määräsi tuhottavaksi. Juutalaisethan kaappasivat temppelivallan ja antoivat ymmärtää - kai ihan näihin päiviin asti? - että heidän jumalansa on Israelin Jumala ja he itse ovat israelilaisia. Tällä perusteellahan he juuri hankkivat itselleen holokaustilla (kokonaan poltettu uhri Jahve-jumalalle) Palestiinan alueelta Israel-nimisen valtion.
Kaikki oli huijausta.
Kristinusko oli juutalaisen tekemä kostouskonto ihmeidentekijän seuraajille (mutta ennen kaikkea uhreja Jahven helvettiin, ettei juutalaisten tarvitse itse uhrata jumalalleen), mutta myös huijaus, jolla he saivat oman Jumalansa Israelin Jumalaksi käyttämällä Jeesuksen nimeä hyväkseen, ja antamalla ymmärtää Jeesuksen olleen myös juutalainen ja näin he kaappasivat israelilaisten identiteetin.
Ja jos Raamattua ei olisi kuljetettu näitä satoja, jopa toista tuhatta vuotta eteenpäin, meillä ei olisi tietoa tästä huijauksesta Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen, joka on nyt Raamatusta todistettavissa.
Ja jos Jumalan sanalla on tarkoituksensa, niin se on tässä. Nimittäin Jeesus jo ennen Paavalin kirjeitä on todennut näin:
"Jeesus sanoi, ”Tunne se, mikä on kasvojesi edessä, ja mikä sinulta on salattu, paljastetaan sinulle. Sillä ei ole mitään salattua mikä ei tulisi paljastetuksi. [Eikä ole mitään haudattu, ettei se tulisi nostetuksi.]”
Ja sitten vielä sananen näille paavalisaarnaajauskovaisille - kyllä kai te ymmärrätte, että totuuden edessä teidän uhrikulttipelinne on nyt pelattu, ja se mikä oli salattu, ja on nyt paljastettu ja nostettu esille, ei sitä enää voi haudatakaan.Ja nyt se on sanottu . Voit siirtyä sinne omalle sivustolle asiasta jankuttamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt se on sanottu . Voit siirtyä sinne omalle sivustolle asiasta jankuttamaan.
Hyvä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt se on sanottu . Voit siirtyä sinne omalle sivustolle asiasta jankuttamaan.
Toivotaan niin.
- Anonyymi
Tässä on ihan oma ketju hänelle, sananvapauden nimissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki muut ketjuthan ovatkin aito_laisen sonnittamia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika jännä, mutta ilmeisen totta myös - tänä päivänä totuus Raamatusta edustaa sananvapautta, mutta ei ole kauaa, kun siitä sai kuolemantuomion, kuten Jeesus.
Niinpä raamattu - kuten Luther oppeineen - onkin kokoelma vain vihjeitä ja johtolankoja totuuden löytymiseen ohi uskon.
Uskonnolla Jumalan sanana on käytetty järjetöntä valtaa, ja olisihan se ollut iso uhka järjestelmälle, jos jo kauan sitten olisi saanut todistaa sen Raamatusta, jonka tänä päivänä todistan: uskonnon Jumala juutalaisen opilla onkin Saatana ja ilmestyskirjan pedon merkit osuvat suoraan kristinuskoon ja sen Jumalaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä sitten paskoit tämänkin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika jännä, mutta ilmeisen totta myös - tänä päivänä totuus Raamatusta edustaa sananvapautta, mutta ei ole kauaa, kun siitä sai kuolemantuomion, kuten Jeesus.
Niinpä raamattu - kuten Luther oppeineen - onkin kokoelma vain vihjeitä ja johtolankoja totuuden löytymiseen ohi uskon.
Uskonnolla Jumalan sanana on käytetty järjetöntä valtaa, ja olisihan se ollut iso uhka järjestelmälle, jos jo kauan sitten olisi saanut todistaa sen Raamatusta, jonka tänä päivänä todistan: uskonnon Jumala juutalaisen opilla onkin Saatana ja ilmestyskirjan pedon merkit osuvat suoraan kristinuskoon ja sen Jumalaan.Mutta koska totuus on edelleenkin uhka, mutta enemmänkin uhka uskovan ihmisen identiteetille, joka laittaisikin uskovaisen oman arviokyvyn kyseenalaiseksi, niin käytetään torjuntamekanismeja - jos ei muuta, niin koitetaan se karsinoida johonkin muualle, siirretään se pois itsestä ja silmistä. Tämä oli mielenkintoinen pskologinen yritys.
Mihin se katosi tällä ketjulla?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta koska totuus on edelleenkin uhka, mutta enemmänkin uhka uskovan ihmisen identiteetille, joka laittaisikin uskovaisen oman arviokyvyn kyseenalaiseksi, niin käytetään torjuntamekanismeja - jos ei muuta, niin koitetaan se karsinoida johonkin muualle, siirretään se pois itsestä ja silmistä. Tämä oli mielenkintoinen pskologinen yritys.
Mihin se katosi tällä ketjulla?!En tiedä, että mihin te voisitte halutessannekaan minut häätää tai mitä se hyödyttäisi.
Totuus jää siitä huolimatta jokaisen Raamattuun ja nettiin, ellei nyt Päivi Räsänen onnistu, kuten arvioi, saamaan Raamattua kielletyksi kirjaksi.
Sitten totuus katoaa.
Ehkä se halutaankin hävittää Raamattukäräjillä, eikä tuoda esille?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, että mihin te voisitte halutessannekaan minut häätää tai mitä se hyödyttäisi.
Totuus jää siitä huolimatta jokaisen Raamattuun ja nettiin, ellei nyt Päivi Räsänen onnistu, kuten arvioi, saamaan Raamattua kielletyksi kirjaksi.
Sitten totuus katoaa.
Ehkä se halutaankin hävittää Raamattukäräjillä, eikä tuoda esille?!Mitkä sitten oppineena ihmisenä ja entisenä poliisiministerinä onkaan ne Päivi Räsäsen oman toiminnan perimmäiset motiivit, joiden tarkastelu on Jeesuksen opetuksen tärkeysjärjestyksessä ensimmäisellä sijalla itse kullekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä sitten oppineena ihmisenä ja entisenä poliisiministerinä onkaan ne Päivi Räsäsen oman toiminnan perimmäiset motiivit, joiden tarkastelu on Jeesuksen opetuksen tärkeysjärjestyksessä ensimmäisellä sijalla itse kullekin.
Ja tietysti pitäisi nyt jokaisen itseään 'Jeesuksen seuraajaksi' väittävän tarkistella näitä motiivejaan, jos Raamatusta on löydettävissä uskonnosta totuus, jola haluttaisiin ampua raketilla kuuhun juuri samojen uskovaisten toimesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tietysti pitäisi nyt jokaisen itseään 'Jeesuksen seuraajaksi' väittävän tarkistella näitä motiivejaan, jos Raamatusta on löydettävissä uskonnosta totuus, jola haluttaisiin ampua raketilla kuuhun juuri samojen uskovaisten toimesta.
Joko itse tarkastelit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki oli huijausta.
Ja sitten vielä sananen näille paavalisaarnaajauskovaisille - kyllä kai te ymmärrätte, että totuuden edessä teidän uhrikulttipelinne on nyt pelattu, ja se mikä oli salattu, ja on nyt paljastettu ja nostettu esille, ei sitä enää voi haudatakaan.Joko helpotti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on Luterilaisuus palsta, eikä mikään Jaffekultti palsta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on Luterilaisuus palsta, eikä mikään Jaffekultti palsta.
Mutta kun...:
"JAHVEN POHJALTA MUODOSTUIVAT juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, KUTEN KRISTINUSKON ja islamin, JUMALKÄSITYKSET. Nykyajan juutalaiset eivät käytä nimeä Jahve.[1]
Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja tulivuoren jumala, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[2] Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti, mutta myöhemmin Jahven aseman vahvistuessa hänet nähtiin Jahven puolisona, jonka Jahve lopulta syrjäytti kokonaan.[4][5]
Kuningas Salomo rakensi Jahvelle temppelin Jerusalemiin 900-luvulla eaa., mutta vielä 800-luvulla eaa. pakanauskonnot olivat niin voimissaan, että Jahven kultti oli vaarassa jäädä niiden nielaisemaksi.[9] ]"
Armstrongin mukaan myös maskuliinisen Jahven vallan kasvun ja naisjumala Ašeran heikkenemisen myötä ennen miesten kanssa tasa-arvoisten naisten asema heikkeni Israelissa.[11] 600-luvulla eaa. julkaistun viidennen Mooseksen kirjan ankarat lait lujittivat Jahven asemaa entisestään."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun...:
"JAHVEN POHJALTA MUODOSTUIVAT juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, KUTEN KRISTINUSKON ja islamin, JUMALKÄSITYKSET. Nykyajan juutalaiset eivät käytä nimeä Jahve.[1]
Jahve saattoi olla alun perin midianilaisten soturijumala ja tulivuoren jumala, sillä Jahve ilmestyi Moosekselle ensi kerran juuri Midianissa.[2] Ašera oli tuolloin ilmeisesti Jahven äiti, mutta myöhemmin Jahven aseman vahvistuessa hänet nähtiin Jahven puolisona, jonka Jahve lopulta syrjäytti kokonaan.[4][5]
Kuningas Salomo rakensi Jahvelle temppelin Jerusalemiin 900-luvulla eaa., mutta vielä 800-luvulla eaa. pakanauskonnot olivat niin voimissaan, että Jahven kultti oli vaarassa jäädä niiden nielaisemaksi.[9] ]"
Armstrongin mukaan myös maskuliinisen Jahven vallan kasvun ja naisjumala Ašeran heikkenemisen myötä ennen miesten kanssa tasa-arvoisten naisten asema heikkeni Israelissa.[11] 600-luvulla eaa. julkaistun viidennen Mooseksen kirjan ankarat lait lujittivat Jahven asemaa entisestään."
https://fi.wikipedia.org/wiki/JahveNiin, ja näistä kaikista voisitkin siellä omalla palstallasi tarinoida. Tässä osiossa puhutaan, tai ainakin pitäisi puhua luterilaisuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun...:
https://fi.wikipedia.org/wiki/JahveJa tämä lause on nyt tutkijan tekstististä.
"JAHVEN KULTTI oli vaarassa jäädä niiden nielaisemaksi.[9] ]"
Kristinusko perustuu Jahven kulttiin. Ja se on tutkijoiden käyttämä muoto uskonnosta, johon kristinuskokin kuuluu, samoin islam, tietysti myös Jehovat, koska Jahven toinen nimi on Jehova:
"Heprean kielessä Jumalan nimi kirjoitetaan neljällä konsonantilla JHWH, יהוה (kr. tetragrammaton).
Nimen alkuperäinen ääntämisasu on luultavimmin ollut Jahwää.[19] Jumalan nimeä ei kuitenkaan lausuttu ääneen, jotta sen turhaan lausuminen (2. käsky) vältettäisiin, vaan se korvattiin esimerkiksi sanalla Adonai ('herrani/herra'). Vasta keskiajalla juutalaiset oppineet (ns. masoreetit) alkoivat merkitä Vanhan testamentin tekstiin vokaalimerkkejä oikean ääntämistavan varmistamiseksi.
Tästä syystä Jahve-sanan vokaalit korvattiin jollain Herraa tarkoittavan sanan (kuten adonai) vokaaleilla. Ensimmäinen a-vokaali jätettiin kuitenkin merkitsemättä, ettei kukaan lukisi edes ensimmäistä tavua ”Jah-”. Huudahdus "halleluJah", "Ylistäkää Jahvea" on säilyttänyt tetragrammin ensimmäisen vokaalin. Masoreettien käytäntö on myöhemmin johtanut lukutapaan ”Jehova”.[20]
Jos verrataan muihin seemiläisiin kieliin, muoto Ja.Hu.Wa on yksi mahdollinen Jumalan nimestä käytetty muoto, joka tarkoittaa "vain itse Ja". Näin, koska esimerkiksi nykyajan sufilaisilla Allah Hu tarkoittaa "itse Allah"[21]. Niinpä hu, huwa tarkoittaa "Juuri hän, itse". Niinpä esimerkiksi nimi Ne.Tan.Ja.Hu tarkoittaa "Itse Jumalan lahja", "Itse jumala antaa"."[22][23]"
Otettu samasta wikilinkistä kuin on edellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja näistä kaikista voisitkin siellä omalla palstallasi tarinoida. Tässä osiossa puhutaan, tai ainakin pitäisi puhua luterilaisuudesta.
No hyvä, korjausta - nyt ymmärrät kristinuskon perustan olevan Jahven kultissa. Mutta minkäpä arvelet nyt sitten olevan viisaan Lutherin opin?
Luther käräyttää opillaan koko kuvion, ja osoittaa sen todellisen perustan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hyvä, korjausta - nyt ymmärrät kristinuskon perustan olevan Jahven kultissa. Mutta minkäpä arvelet nyt sitten olevan viisaan Lutherin opin?
Luther käräyttää opillaan koko kuvion, ja osoittaa sen todellisen perustan.Lisäystä. Käsketkö nyt siirtymään sitten luterilaisten palstalle? Haluatko itse kertoa, että miten Luher sen tekee, vai kerronko minä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihervasemmistolaisella on aina ulosteet lähellä sydäntä ja suuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä sitten paskoit tämänkin!
Teillä vihervasemmistossa on ulosteet aina lähellä sydäntä ja suuta.
Suoraan suomennettuna"7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo JHWH. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen."
Temppelin nimi oli JHWHen huone, Beit JHWH, eikä Israelilla muuta jumalaa ollut. Epäjumalanpalveluksesta on kyse sillä oli JHWH:n huone saastutettu, et ymmärrä edes mitä teksti kulloinkin sanoo ja oman tietämättömyytesi varaan rakennat höpinäsi jotka ovat täysin turhia, enemmistö osaa kuitenkin keskustella asiasta .
- Anonyymi
Jahvekultti ei korjaa luulojaan, vaikka raamatusta on annettu oikeat jakeet hänen väärien väitteittensä korjaamiseksi monet kerrat.
Ei Raamattu turhaan sano, että Herra on antanut tietyt ihmiset seurakuntaan sitä varten, että he opettavat muita.- Anonyymi
Hilpeää, heh, vaikka Raamatusta on annettu oikeat jakeet. Onko minun jakeeni Raamatusta vääriä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hilpeää, heh, vaikka Raamatusta on annettu oikeat jakeet. Onko minun jakeeni Raamatusta vääriä?
Myös antanut jakeita, joissa ei lue edes niitä asioita, mitä hän on väittänyt siinä kohtaa lukevan.
- Anonyymi
Huomaavaista.
- Anonyymi
Tässä jälleen Raamatusta pari Jeesuksen sanomaa väärää jaetta:
Matt. "11:12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen."
Luuk."16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin."- Anonyymi
Mitä ne 'oikeat' ihmiset seurakunnassa nyt tästä opettavat? Annatko nyt oikeat jakeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ne 'oikeat' ihmiset seurakunnassa nyt tästä opettavat? Annatko nyt oikeat jakeet.
Odotan edelleen niitä oikeita jakeita Jeesuksen sanomien väärien jakeiden tilalle. Sekä seurakunnan kirjaoppineiden ja saarnaajien selityksiä.
- Anonyymi
Hahhööö vieläkö satukirjoja luette höpö juttuja seiskass on tuoreemppii
- Anonyymi
Nämä on parempia, kestävämpiä ja älykkäämpiä, kun näiden lukemiseen menee liki 2000 vuotta, eikä kukaan siltikään tajua mitään. Sanopa samaa seiskan jutuista!
- Anonyymi
Joku on huomannut tärkeän asian Jeesuksen opetuksista;
"Jeesus sanoi että hänen seuraajansa tekevät vielä suurenpiakin ihmetekoja kuin hän on tehnyt. Ei taida löytyä yhtään Jeesuksen seuraajaa nykypäivänä. Eivät edes ole kyenneet tekemään sellaistakaan ihmettä että joku homo muuttuisi heteroksi vaikka kovin sitäkin on yritetty. Hahhaaa!!!!!"
Eihän nämä olekaan Jeesuksen seuraajia, vaan juutalaisen Paavalin seuraajia. Ja Paavalin oppi on taas Jeesuksen teurastamisesta tosi Jumalana, Jeesuksen opettamana Israelin Jumalana, joka on näiden uskovaisten Jahve-jumalan kilpailija, jonka tämä käski tuhoamaan (5.Moos.13).
Paavali tuhosi Jeesuksen tällä opillaan. Paavali ei sanallakaan puhu Jeesuksen ihmeteoista, joten uskovaiset seuraavat siis Jeesuksen tuhoamisoppia.
Mikä tässä nyt on vaikea käsittää?!
Mitä siitä olisi tullut, jos Jeesuksen opetus olisi saanut levitä, kun hän heitteli juutalaisten rahanvaihtajien pöytiä ja uhosi pystyvänsä opettamaan seuraajansa tekemään ihmeitä?!
Olisiko voinut edes olla suurempaa uhkausta enää juutalaisille?
Tämähän oli ihan täydellinen potti juutalaisille! He saivat ihmiset uskomaan, että Jeesuksen kuoleman julistaminen ehtoollisella pelastaa tekemään pahaa - sitten vaan markkinatori pyörimään synnillä, josta Jeesuksen uhraus pelastaa. He saivat tällä uskonnolla hävitettyä väiteen Jeesuksen ihmeteoista, se olikin vain jotakin mystistä jumaluuskykyä.
He saivat väittämällä Jeesusta juutalaiseksi, vaikka tämä oli Israelilainen, ihmiset uskomaan, että he itsekin ovat Israelilaisia, vaikka todellisuudessa ovatkin Benjaminin heimoa, joka Raamatun mukaan tappoi Israelin heimon.
Ja saamalla israelilaisten identiteetin haltuun, väitteellä, että heidän Jumalansa Jahve, uhrikulttijumala onkin Israelin Jumala, he saivat vielä oman valtion Palestiinan alueelta 6 miljoonalla polttouhrilla Jahvelle (sana holokausti tulee VT:sta ja tarkoittaa kokonaan poltettua uhria Jahvelle), ja laittoivat saamansa YK:n maapalan nimeksi Israel ja valtasivat heti myös alueet arabien puolelta.
Täydellinen suoritus.
Mikään tästä ei olisi ollut mahdollista ilman kristinuskoa, johon juutalainen Paavali teki opin Jeesuksesta Israelin Jumalana teurastettuna uhrilampaana, Augsburgin tunnustuksessa tosi Jumala, joka pelastaa tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Löytyy Paavalin tärkeimmästä opetuskirjeestä, kirje Roomalaisille ja sen 7. luku. Mutta tällä opilla ei todellakaan ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa - paitsi tietysti uhrin osa.
Ja Raamatussa on aivan selvä vihje jo Jeesuksen suuhun kirjoitettuna, että Paavali, Benjaminin heimosta, on tuo väärä profeetta:
Matt. "7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat RAATELEVAISIA SUSIA."
1.Mooseksen kirja:
"49:27 Benjamin on RAATELEVAINEN SUSI; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."
Ja jos on epäselvää, että Paavali todella oli Benjaminin heimoa, niin tässä siitä:
"Paavali oli Apostolien tekojen mukaan kotoisin Kilikian Tarsoksesta.[5] Hänen syntymäaikaansa ei tiedetä, mutta yleisesti hänen arvioidaan syntyneen muutama vuosi ajanlaskumme alun jälkeen.[6] Paavali sai ympärileikkauksessa nimen Saul (vuoden 1938 raamatunsuomennoksessa Saulus). Varsinaiselta ammatiltaan hän oli teltantekijä.[7] PAAVALI KUULUI BENJAMININ HEIMOON."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
Kun sanoin toisaalla, että Raamattu sisältää paljon tietoa, niin kysyttiin, että tarkoitanko historiallista tietoa. No, en välttämättä, koska mistä me tiedämme historian tiedon, vaan tällaista tietoa, joka liittyy itse Raamatun tarinaan ja paljastaa sen totuuden. Raamattu on ripoteltu täyteen vihjeitä, kuten tällaisen. Mistä olen tehnyt sen johtopäätöksen, että juutalaisten valta oli niin vahvaa ja väkivaltaista, että tarinan totuus oli puettava Raamattuunkin vain vihjeiden muotoon.
Kuinka monta miljoonaa, miljardia kristittyä kirkkoa on maailmassa, kuin monta miljardia kristittyä, joiden usko ja uskonto on rakennettu tämän varaan, ja jotka uskovat todella tämän opin liittyvän jotenkin Jeesuksen opetukseen?!
Arvatkaapa onko niiden, jotka tämän rakensivat helppo nyt tuhota rakennelmansa, vetämällä alimmainen palikka pois?
Ja niin on tuhottu koko kristitty maailma ja Jeesus opetuksineen sen myötä.
Tämä muuten on ennustettu tehtäväksi jo 150 vuotta sitten eräässä kirjeessä, joka Yhdysvalloista lähetettiin italialaispoliitikolle. Se sisälsi tiedot myös tulevasta ensimmäisestä ja toisesta maailmansodasta, ja tämä oli sitten sen kolmannen maailmansodan agenda, jota parhaillaan käydään.
Jos kirkko ja kristinusko aikoo säilyä, olisi jo kiire korjata oppi todella Jeesuksen opetusta vastaavaksi, jossa Jumalana on Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan Isä Jumala, eikä juutalaisten uhrikulttijumala Jahve, tai kaikki on mennyttä, aitouskovat kun ovat vielä Paavali oppeineen ja Mooseksen kirjoineen erittäin innokkaana tuhoamisessa mukana ymmärtämättä hölkäsen pöläystä, että mistä tässä edes on kyse."...todella Jeesuksen opetusta vastaavaksi, jossa Jumalana on Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan Isä Jumala, eikä juutalaisten uhrikulttijumala Jahve..."
Tosin Jeesus oli itse juutalainen ja tosiaan puhui juutalaisten Jumalasta. :DMummomuori2 kirjoitti:
"...todella Jeesuksen opetusta vastaavaksi, jossa Jumalana on Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan Isä Jumala, eikä juutalaisten uhrikulttijumala Jahve..."
Tosin Jeesus oli itse juutalainen ja tosiaan puhui juutalaisten Jumalasta. :DJeesus on edelleen juutalainen.
Jeesus elää!
- Anonyymi
Hyvä tilaisuus.
- Anonyymi
Millä sivulta löytyy GOOGLE SATUKIRJASTA
- Anonyymi
Ilmeisesti viittaat Googiin, se onkin mielenkiintoinen yhteys, kun koko Googin meluava joukko lopulta heitetäänkin vain pelkkään luukasaan. Ennustus tuokin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti viittaat Googiin, se onkin mielenkiintoinen yhteys, kun koko Googin meluava joukko lopulta heitetäänkin vain pelkkään luukasaan. Ennustus tuokin.
Unohtui, löytyy Hesekiel 39.11.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtui, löytyy Hesekiel 39.11.
Tuleeko vielä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuleeko vielä?
No voi hyvä Luoja - totta!
Hesekiel:
"2:1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhuttelen sinua".
Niin minuun tuli henki, kun hän puhui minulle, ja se nosti minut jaloilleni, ja minä kuulin hänen puhuvan minulle. Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, minä lähetän sinut israelilaisten tykö, kapinallisten pakanain tykö, jotka ovat kapinoineet minua vastaan; he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti.
Nuo lapset, joilla on kovat kasvot ja paatuneet sydämet - niitten luokse minä sinut lähetän, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoot tai olkoot kuulematta - sillä uppiniskainen suku he ovat - he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä.
Mutta sinä, ihmislapsi, älä pelkää heitä, äläkä pelkää heidän sanojansa, vaikka edessäsi on ohdakkeita ja orjantappuroita ja sinä asut skorpionien seassa; älä pelkää heidän sanojansa äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku.
Avaa suusi ja syö, mitä minä sinulle annan."
Niin minä näin, ja katso: käsi ojennettiin minua kohti, ja katso: siinä oli kirjakäärö.
Ja hän levitti sen minun eteeni, ja katso: se oli kirjoitettu täyteen sisältä ja päältä. Ja siihen oli kirjoitettu itkuvirret ja huokaukset ja voi-huudot!"
"Mene, sulkeudu sisälle huoneeseesi. Ja sinä, ihmislapsi! Katso, sinut pannaan köysiin ja sidotaan niillä, niin ettet voi mennä ulos heidän keskuuteensa. Ja minä tartutan sinun kielesi suusi lakeen, kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku."
"Ja sinä, ihmislapsi, ota itsellesi tiilikivi ja aseta se eteesi ja piirrä siihen kaupunki, Jerusalem. Ja pane se piirityksiin, rakenna sitä vastaan saartovarusteet, luo sitä vastaan valli, aseta sitä vastaan sotaleirejä ja pane sitä vastaan yltympäri muurinmurtajia.
Ota sitten itsellesi rautainen leivinlevy ja aseta se rautamuuriksi itsesi ja kaupungin väliin ja suuntaa kasvosi kaupunkia kohti, niin että se tulee piirityksiin, ja piiritä sitä. Tämä on oleva merkki Israelin heimolle. Ja sinä pane maata vasemmalle kyljellesi ja aseta sitä painamaan Israelin heimon syntivelka. Yhtä monta päivää, kuin sinä makaat sillä, on sinun kannettava heidän syntivelkaansa. Ja minä panen sinulle saman luvun päiviä, kuin on heidän syntivelkansa vuosia: kolmesataa yhdeksänkymmentä päivää; niin sinun on kannettava Israelin heimon syntivelkaa. Ja kun olet saanut ne päättymään, on sinun pantava maata toistamiseen, oikealle kyljellesi, ja kannettava Juudan heimon syntivelkaa neljäkymmentä päivää; päivän kutakin vuotta kohti minä olen sinulle pannut.
Ja suuntaa kasvosi ja paljastettu käsivartesi piiritettyä Jerusalemia kohti ja ennusta sitä vastaan.
Ota sinä myös itsellesi nisuja, ohria, papuja, herneitä, hirssiä ja kolmitahkoista vehnää, pane ne samaan astiaan ja tee niistä itsellesi leipää. Yhtä monta päivää, kuin makaat kyljelläsi, kolmesataa yhdeksänkymmentä päivää, on sinun syötävä sitä.
Ja ruoka, jota syöt, on sinun syötävä painon mukaan: kaksikymmentä sekeliä päivässä; sinun on syötävä se määräaikana." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi hyvä Luoja - totta!
Hesekiel:
"2:1 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nouse jaloillesi, niin minä puhuttelen sinua".
Niin minuun tuli henki, kun hän puhui minulle, ja se nosti minut jaloilleni, ja minä kuulin hänen puhuvan minulle. Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, minä lähetän sinut israelilaisten tykö, kapinallisten pakanain tykö, jotka ovat kapinoineet minua vastaan; he ja heidän isänsä ovat luopuneet minusta, hamaan tähän päivään asti.
Nuo lapset, joilla on kovat kasvot ja paatuneet sydämet - niitten luokse minä sinut lähetän, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoot tai olkoot kuulematta - sillä uppiniskainen suku he ovat - he tulevat kuitenkin tietämään, että profeetta on ollut heidän keskellänsä.
Mutta sinä, ihmislapsi, älä pelkää heitä, äläkä pelkää heidän sanojansa, vaikka edessäsi on ohdakkeita ja orjantappuroita ja sinä asut skorpionien seassa; älä pelkää heidän sanojansa äläkä arkaile heidän kasvojansa, sillä he ovat uppiniskainen suku.
Avaa suusi ja syö, mitä minä sinulle annan."
Niin minä näin, ja katso: käsi ojennettiin minua kohti, ja katso: siinä oli kirjakäärö.
Ja hän levitti sen minun eteeni, ja katso: se oli kirjoitettu täyteen sisältä ja päältä. Ja siihen oli kirjoitettu itkuvirret ja huokaukset ja voi-huudot!"
"Mene, sulkeudu sisälle huoneeseesi. Ja sinä, ihmislapsi! Katso, sinut pannaan köysiin ja sidotaan niillä, niin ettet voi mennä ulos heidän keskuuteensa. Ja minä tartutan sinun kielesi suusi lakeen, kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku."
"Ja sinä, ihmislapsi, ota itsellesi tiilikivi ja aseta se eteesi ja piirrä siihen kaupunki, Jerusalem. Ja pane se piirityksiin, rakenna sitä vastaan saartovarusteet, luo sitä vastaan valli, aseta sitä vastaan sotaleirejä ja pane sitä vastaan yltympäri muurinmurtajia.
Ota sitten itsellesi rautainen leivinlevy ja aseta se rautamuuriksi itsesi ja kaupungin väliin ja suuntaa kasvosi kaupunkia kohti, niin että se tulee piirityksiin, ja piiritä sitä. Tämä on oleva merkki Israelin heimolle. Ja sinä pane maata vasemmalle kyljellesi ja aseta sitä painamaan Israelin heimon syntivelka. Yhtä monta päivää, kuin sinä makaat sillä, on sinun kannettava heidän syntivelkaansa. Ja minä panen sinulle saman luvun päiviä, kuin on heidän syntivelkansa vuosia: kolmesataa yhdeksänkymmentä päivää; niin sinun on kannettava Israelin heimon syntivelkaa. Ja kun olet saanut ne päättymään, on sinun pantava maata toistamiseen, oikealle kyljellesi, ja kannettava Juudan heimon syntivelkaa neljäkymmentä päivää; päivän kutakin vuotta kohti minä olen sinulle pannut.
Ja suuntaa kasvosi ja paljastettu käsivartesi piiritettyä Jerusalemia kohti ja ennusta sitä vastaan.
Ota sinä myös itsellesi nisuja, ohria, papuja, herneitä, hirssiä ja kolmitahkoista vehnää, pane ne samaan astiaan ja tee niistä itsellesi leipää. Yhtä monta päivää, kuin makaat kyljelläsi, kolmesataa yhdeksänkymmentä päivää, on sinun syötävä sitä.
Ja ruoka, jota syöt, on sinun syötävä painon mukaan: kaksikymmentä sekeliä päivässä; sinun on syötävä se määräaikana."Siinä on ISRAELIN HEIMO ja JUUDAAN HEIMO jälleen erikseen. Ja minulle kiven kovaa väitetään, että ei ole mitään JUUDAAN eli Benjaminin HEIMOA ERIKSEEN, johon Paavali kuului. Ja Jahve - uhrikulttijumala on JUUDAAN HEIMON JUMALA, mutta Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isänä ISRAELIN HEIMON JUMALAA:
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on ISRAELIN HEIMO ja JUUDAAN HEIMO jälleen erikseen. Ja minulle kiven kovaa väitetään, että ei ole mitään JUUDAAN eli Benjaminin HEIMOA ERIKSEEN, johon Paavali kuului. Ja Jahve - uhrikulttijumala on JUUDAAN HEIMON JUMALA, mutta Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isänä ISRAELIN HEIMON JUMALAA:
Mutta jatketaan. Jonakin päivänä se uppiniskainen suku kuulee. Tai tulee lopulta pakko kuulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jatketaan. Jonakin päivänä se uppiniskainen suku kuulee. Tai tulee lopulta pakko kuulla.
Ja onhan tämä käsittämätöntä - samat tahot, jotka väittävät, että Raamattu on Jumalan sanaa, ovat valmiit sen kieltämään kuin Pietari Jeesuksen kolmasti, ennen kuin kukko oli laulanut, kun todistan, että mitä siellä lukee?!
- Anonyymi
Nyt kiipeillään seiniä pitkin, kun YLE on antanut onhjelmatilaa tämän päivän noita-akoille, ja nyt uskovaiset ovat huolissaan saatananpalvonnasta. Mielipiteitä lentää laidasta laitaan ja tässä yksi, johon vastaan:
"Koska Yleä tosiaan rahoitetaan veroilla tulee sen tarjota laidasta laitaan ohjelmaa eikä se voi alkaa jonkun tietyn ryhmän äänitorveksi. Tokihan tuo saattaa jotakuta harmittaa mutta huoli pois , noita ohjelmia ei ole pakko katsoa."
Huomautan, että kristinusko myös perustuu kiroukseen, ja kaikki tietävät - koko maailma - että Saatanan avulla kirotaan, ja siihen maailmanaikaan, kun Paavali on tämän kirjouksensa lukenut, ovat kirouksia lukeneet vain noidat tai maagit, joten Paavali on ollut jompi kumpi:
Gal. "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "KIROTTU on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Ja tämä:
Gal."1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka ENKELI TAIVAASTA julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän OLKOON KIROTTU.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."
Ja Paavali kiroaa myös taivaan enkelin, jos se lausuu Jeesuksen julistamaksi käskemää taivasten valtakunnan evankeliumia, sekä kiroaa sen lukijat.
Entä kun valtion taholta rahoitetaan TOSI JUMALAN KIROAMISTA Saatanan avulla niin, että pelastutaan tekemään vaikka sitä paha mitä vihataan Raamatun mukaan (Room. 7)?
Jos tämä ei ole saatanasta, niin mikä sitten on?!
Miten olisi, jos kirkkokin tarjoaisi laidasta laitaan ohjelmaa, eikä vaan Saatanan avulla kirottua tosi Jumala-uskontoa, että pelastuu tekemään pahaa puhtaalla omallatunnolla?
Jospa tarjoaisi Jeesuksen opetusta taivasten valtakunnasta ja tiestä takaisin paratiisiin, jossa uskonnossa nyt teurastettuna uhrilampaana oleva Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä olisikin Jumalana eikä Saatana?
Millä oikeudella tuo yksi ohjelma ja evankeliumi on vain otettu valtiorahoitteiseen kirkkoon, kun Raamatussa on Jeesuksenkin käskemäksi julistama evankeliumi taivasten valtakunnan tulemisesta maan päälle. Ja nyt yksi ryhmä on saanut pidättää itselleen yksinoikeuden jopa Jumalan nimeen Saatanalle.
Kyllä valtionkirkon on oltava myös Jumalalle eikä vain Saatanalle, kun kerran Raamatussa on molemmat evankeliumit. - Anonyymi
Yllättävän vähän nyt sanoo….
Täällä joku kovasti kirjoittaa Jahve kultista. Otin siitä selvää. Tietoja on vähänlaisesti, sillä kyse on vanhasta muinaisuskonnosta.
Ilmeisesti Jerusalemin temppelin hävitys antoi sysäyksen juutalaisten siirtymiselle monoteismiin. Lähi-idässä vallitsi pitkään, mahdollisesti pronssikaudelta alkaen, ns. monolatria - tunnustetaan useiden jumalien olemassaolo, mutta palvotaan vain yhtä jumalaa.
Tuolloin palvottiin mm kanaanilaisten El -nimistä sonnijumalaa, jumalaa nimeltä Jahve (Herra), naispuolista jumalaa Asheraa jne. Raamatusta löytyy kertomus, missä kymmenen käskyn antamisen jälkeen oltiin rakentamassa kultaista sonnipatsasta, vaikka saadut käskyt kielsivät sen yksiselitteisesti (2. Moos. 32).
Jerusalemissa oli oma jumala, Jahve, ja hänen ajateltiin asuvan temppelissä. Sen vuoksi kaikki palvonta pyöri temppelin uhrikultin ympärillä. Temppelin tuhoutuessa syntyi kriisi. Jahven koti oli tuhottu ja menetetty, samoin monarkia ja maa.
Tosin muinaisen ”Egyptin säilyneet lähteet sisältävätkin joitakin viitteitä JHWH-nimeen. Solebin Ammon-temppelin paikannimilistassa Amenhotep III:n ajalta (1300-luvun alkupuoli eKr.) esiintyy maininta ”Schasu-JHW , samoin 1100-luvun alussa Ramses III:n ajalta. Todennäköisesti nimellä tarkoitetaan jotain Itä-Jordanin vuorta, ehkä sen jumalaa, mahdollisesti kuitenkin jotain ihmistä. Vuori sinänsä näyttää kuuluvan muinaiseen JHWH-uskontoon.”
Sanotaan, että Mooses sai vaikutteita yksijumalaisuutta kannattaneesta faarao Ekhnatonin ajatuksista.
Pikkuhiljaa juutalaisuus kehittyi yksijumalaiseksi. Jahve lakkasi olemasta paikallinen jumaluus ja hänellä ei enää ollut ihmishahmoa eikä kuvia hänestä enää palvottu.
Jahvesta siis tuli kaikkien juutalaisten pääjumala ja sitten lopulta ainoa Jumala. Toisin sanottuna Jahve-kultti näivettyi ja syntyi uusi juutalainen uskonto.
Muuttuneissa olosuhteissa joutuivat rabbit tulkitsemaan uudella tavalla Tooraa sekä muita vanhoja tekstejä. Siitä syntyi Talmud, eli eräänlainen asiakirja, mihin merkittiin muistiin se, miten juutalaisten tuli elää ja noudattaa tiettyjä lakeja.
Mitä uhraamiseen tulee, se on aina ollut eri uskontoihin liittyvä tapa lepytellä ja kiittää jumalia. Näin myös muinoin juutalaisuudessa. Vanhassa testamentissa sillä oli kahdenlainen suhde. ”Yhtäältä ne poistivat tai tekivät tyhjäksi tehdyt synnit (hepr. kipper). (3. Moos. 4:35) Toisaalta ne sovittivat tai lepyttivät Jumalan (1. Moos 8:21; 3. Moos. 1:9)…”.
Tästä ilmeisesti tulee Jeesuksen rooli, missä Hän on ihmisten sijainen samaan tapaan kuin Vanhan liiton uhrieläin oli Israelin kansan sijainen. Sovitus oli siis luonteeltaan juridinen toimi. Se oli kertaluontoinen, joten sen jälkeen ei enää uhreja tarvittu. Tämä on siis jo kristinuskoa.
Nämä kaksi uskontoa erosivat siis tuossa vaiheessa ja myöhemmin nämä pitivät toinen toistensa uskontoja vääräoppisina.
Lähteinä on käytetty:
”Kristinuskon ja juutalaisuuden juuret. Arkeologian näkökulmia”, Raimo Hakola ja Juha Pakkala 2008.
”Muinaisisraelilainen uskonto ja uskonnollinen vallankumous” Pakkala, Juha 2010
Teologia, tutkimus ”Vanhan testamentin uskonto”
Olli-Pekka Vainio ”Onko sovitusopissa mitään järkeä?” 2020
Universaali myötätunnon teksti. Mantran vaikutus ihmiseen
teoblogi.fi Avainsana-arkisto: uhrikultti
Julius Krohnin ”Suomen suvun pakanallinen jumalanpalvelus. ”
gnosis.fi ”Juutalaisuus”
taivaannaula Uhritarhat ja kivikultit — Muutamia huomioita uhripaikoista
Palva, Heikki ”Raamatun tietosanasto” 1995.
Puukko, Antti F.”Israelin uskonnon historia.” 1940.- Anonyymi
>>>Ilmeisesti Jerusalemin temppelin hävitys antoi sysäyksen juutalaisten siirtymiselle monoteismiin.<<<
Puhut valhetta kuten yleensä. Juutalaisuus on aina ollut monoteistinen uskonto.
>>>Tuolloin palvottiin mm kanaanilaisten El -nimistä sonnijumalaa, jumalaa nimeltä Jahve (Herra),<<<
Juutalaisten Jumalan nimi ei ole Jahve vaan Jehova. Hebrean kirjaimet YHWH vokaloisoidaan Jehova. Sanaa ei voi edes vokalisoida Jahve, koska hebrean kieliopin mukaan sanassa on vähintään kolme tavua ja kolme vokaalia, joista keskimmäisen tulee olla vokaali O. Nimi vokalisoidaan aikan Jehova.
Jahve ei ole edes hebreaa, eikä masoreettijuutalaisten kirjoituksissa ole koskaan vokalisoitu nimeä Jahve. Wilhelm Gesenius on keksinyt itse nimen Jahve, koska hän erehtyi käyttämään samarialaisia lähteitä.
Samoin on täysin tuulesta temmattu sellainen salaliittoteoria, että juutalaiset olisivat lisäneet Jumalan nimeen Adonain ja Elohimin vokaali, jottei Jehovan nimeä mainita, koska nimen vokaalit eivät edes vastaa Adonain eikä Elohimin vokaaleja.
Mummomuori, sinun lähteesi ovat pelkkää roskaa, kuten yleensä muutenkin. Anonyymi kirjoitti:
>>>Ilmeisesti Jerusalemin temppelin hävitys antoi sysäyksen juutalaisten siirtymiselle monoteismiin.<<<
Puhut valhetta kuten yleensä. Juutalaisuus on aina ollut monoteistinen uskonto.
>>>Tuolloin palvottiin mm kanaanilaisten El -nimistä sonnijumalaa, jumalaa nimeltä Jahve (Herra),<<<
Juutalaisten Jumalan nimi ei ole Jahve vaan Jehova. Hebrean kirjaimet YHWH vokaloisoidaan Jehova. Sanaa ei voi edes vokalisoida Jahve, koska hebrean kieliopin mukaan sanassa on vähintään kolme tavua ja kolme vokaalia, joista keskimmäisen tulee olla vokaali O. Nimi vokalisoidaan aikan Jehova.
Jahve ei ole edes hebreaa, eikä masoreettijuutalaisten kirjoituksissa ole koskaan vokalisoitu nimeä Jahve. Wilhelm Gesenius on keksinyt itse nimen Jahve, koska hän erehtyi käyttämään samarialaisia lähteitä.
Samoin on täysin tuulesta temmattu sellainen salaliittoteoria, että juutalaiset olisivat lisäneet Jumalan nimeen Adonain ja Elohimin vokaali, jottei Jehovan nimeä mainita, koska nimen vokaalit eivät edes vastaa Adonain eikä Elohimin vokaaleja.
Mummomuori, sinun lähteesi ovat pelkkää roskaa, kuten yleensä muutenkin.No, sinä olet muodostanut oman käsityksesi, tosin ehkä et kovin hyvistä lähteistä käsin.
Heittelet vähän helpon oloisesti väitteitä, ilman mitään perusteluja.Mummomuori2 kirjoitti:
No, sinä olet muodostanut oman käsityksesi, tosin ehkä et kovin hyvistä lähteistä käsin.
Heittelet vähän helpon oloisesti väitteitä, ilman mitään perusteluja.Missä ne sinun perustelusi ja vastauksesi sinulle esitettyihin kysymyksiin ovat?
Voit aloittaa kertomalla pääseekö islaminuskoinen taivaaseen?aito_Iainen kirjoitti:
Missä ne sinun perustelusi ja vastauksesi sinulle esitettyihin kysymyksiin ovat?
Voit aloittaa kertomalla pääseekö islaminuskoinen taivaaseen?Kyse oli anonyymistä, joka kirjoittelee useassa ketjussa. Olen yrittänyt keskustella hänen kanssaan, mutta mitään selvyyttä en ole saanut, millaista uskontoa hän edustaa.
Ne perustelut mitä hän on tuonut esiin, eivät ole oikein lähempää tarkastelua kestäneet.- Anonyymi
"Ilmeisesti Jerusalemin temppelin hävitys antoi sysäyksen juutalaisten siirtymiselle monoteismiin. Lähi-idässä vallitsi pitkään, mahdollisesti pronssikaudelta alkaen, ns. monolatria - tunnustetaan useiden jumalien olemassaolo, mutta palvotaan vain yhtä jumalaa."
Juutalaisuus oli polyteistista pronssikaudella ja vielä rautakaudellakin. Esim. kuningas Salomo rakennutti alttareita useille eri jumalille, ja yhden myös Jahve -jumalalle. Rautakaudella Jahve oli yksi israelilaisten palvomista jumalista, mutta ei edes pääjumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ilmeisesti Jerusalemin temppelin hävitys antoi sysäyksen juutalaisten siirtymiselle monoteismiin. Lähi-idässä vallitsi pitkään, mahdollisesti pronssikaudelta alkaen, ns. monolatria - tunnustetaan useiden jumalien olemassaolo, mutta palvotaan vain yhtä jumalaa."
Juutalaisuus oli polyteistista pronssikaudella ja vielä rautakaudellakin. Esim. kuningas Salomo rakennutti alttareita useille eri jumalille, ja yhden myös Jahve -jumalalle. Rautakaudella Jahve oli yksi israelilaisten palvomista jumalista, mutta ei edes pääjumala.Niinhän sitä sanotaan - israelilaisten - mutta jos katsot Jeesuksen sanojen 'ryövärien luola' yhdistymisen meidän Raamatusta Israelin Jumalan sanoihin, kun Jeesus riehuu temppelissä vastustaen Jahven palvontaa, Mooseksen lakia ja uhrausta kohdasta Jeremia 7, niin kyseessä on juutalaisten Jumala, jotka veivät uhrikultti-iljetyksen Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin.
Ei sinun tarvitse mennä askeltakaan historiassa taaksepäin.
Juutalaisen opilla kristinusko on juutalaisten Jumala Jahven palvontaa käyttämällä Jeesusta tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana, opettamanaan Israelin Jumalana tulivuorenjumala Jahvelle.
Tarina on tätä päivää - ei historiaa.
Jahve määrää ihmeiden tekijän tappamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo - Jeesus Israelin Jumalan - löytyy 5.Moos.13, ja 5.Moos.4:10 löytyy sitten minkälainen tämä juutalaisten Jahve Jumala on.
On totuuden häivyttämistä yrittää tämä siirtää jonnekin vain historian syövereihin, kun kristinusko juutalaisen opilla perustuu Jahven kulttiin käyttämällä Jeesusta teurastettuna uhrilampaana.
Tuolla historian hämärryttämisellä yritetään vain huijata, että Jahve olisi Israelin Jumala ja juutalaiset israelilaisia, kun kyseessä on selkeästi Raamatusta todistettavissa oleva temppelin ryöstö ja israelilaisten identiteettivarkaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan - israelilaisten - mutta jos katsot Jeesuksen sanojen 'ryövärien luola' yhdistymisen meidän Raamatusta Israelin Jumalan sanoihin, kun Jeesus riehuu temppelissä vastustaen Jahven palvontaa, Mooseksen lakia ja uhrausta kohdasta Jeremia 7, niin kyseessä on juutalaisten Jumala, jotka veivät uhrikultti-iljetyksen Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin.
Juutalaisen opilla kristinusko on juutalaisten Jumala Jahven palvontaa käyttämällä Jeesusta tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana, opettamanaan Israelin Jumalana tulivuorenjumala Jahvelle.
Jahve määrää ihmeiden tekijän tappamisen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo - Jeesus Israelin Jumalan - löytyy 5.Moos.13, ja 5.Moos.4:10 löytyy sitten minkälainen tämä juutalaisten Jahve Jumala on.
On totuuden häivyttämistä yrittää tämä siirtää jonnekin vain historian syövereihin, kun kristinusko juutalaisen opilla perustuu Jahven kulttiin käyttämällä Jeesusta teurastettuna uhrilampaana.
Tuolla historian hämärryttämisellä yritetään vain huijata, että Jahve olisi Israelin Jumala ja juutalaiset israelilaisia, kun kyseessä on selkeästi Raamatusta todistettavissa oleva temppelin ryöstö ja israelilaisten identiteettivarkaus.Eikä nyt tarvitse edes olla Einstein löytääkseen wikisivun Jahve nähdäkseen, että kristinuskon Jumala on Jahve, ja tiettävästi emme enää elä rautakaudellakaan.
Mummomuori2 kirjoitti:
Kyse oli anonyymistä, joka kirjoittelee useassa ketjussa. Olen yrittänyt keskustella hänen kanssaan, mutta mitään selvyyttä en ole saanut, millaista uskontoa hän edustaa.
Ne perustelut mitä hän on tuonut esiin, eivät ole oikein lähempää tarkastelua kestäneet.Voit aloittaa kertomalla pääseekö sinun käsityksesi mukaan islaminuskoinen taivaaseen?
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisuus oli polyteistista pronssikaudella ja vielä rautakaudellakin. Esim. kuningas Salomo rakennutti alttareita useille eri jumalille, ja yhden myös Jahve -jumalalle. Rautakaudella Jahve oli yksi israelilaisten palvomista jumalista, mutta ei edes pääjumala."Juutalaisuus oli polyteistista pronssikaudella ja vielä rautakaudellakin. "
Aivan ja ilmeisesti vielä silloinkin, kun Mooseksen kirjoja aloittettiin kirjoittamaan, oli yhä monijumalaisuutta.Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan - israelilaisten - mutta jos katsot Jeesuksen sanojen 'ryövärien luola' yhdistymisen meidän Raamatusta Israelin Jumalan sanoihin, kun Jeesus riehuu temppelissä vastustaen Jahven palvontaa, Mooseksen lakia ja uhrausta kohdasta Jeremia 7, niin kyseessä on juutalaisten Jumala, jotka veivät uhrikultti-iljetyksen Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin.
Tuolla historian hämärryttämisellä yritetään vain huijata, että Jahve olisi Israelin Jumala ja juutalaiset israelilaisia, kun kyseessä on selkeästi Raamatusta todistettavissa oleva temppelin ryöstö ja israelilaisten identiteettivarkaus.”On totuuden häivyttämistä yrittää tämä siirtää jonnekin vain historian syövereihin, kun kristinusko juutalaisen opilla perustuu Jahven kulttiin käyttämällä Jeesusta teurastettuna uhrilampaana.”
Koska olet perin juurin ymmärtänyt asiat pieleen, niin tuon oikaiseminen lienee turhaa.
”Tuolla historian hämärryttämisellä yritetään vain huijata, että Jahve olisi Israelin Jumala ja juutalaiset israelilaisia, kun kyseessä on selkeästi Raamatusta todistettavissa oleva temppelin ryöstö ja israelilaisten identiteettivarkaus.”
Taitaa olla täysin päinvastoin. Olet lisäännyt omia tarinoita siihen, mitä tosiasiassa on saatu selville perusteellisissa tutkimuksissa.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”On totuuden häivyttämistä yrittää tämä siirtää jonnekin vain historian syövereihin, kun kristinusko juutalaisen opilla perustuu Jahven kulttiin käyttämällä Jeesusta teurastettuna uhrilampaana.”
Koska olet perin juurin ymmärtänyt asiat pieleen, niin tuon oikaiseminen lienee turhaa.
”Tuolla historian hämärryttämisellä yritetään vain huijata, että Jahve olisi Israelin Jumala ja juutalaiset israelilaisia, kun kyseessä on selkeästi Raamatusta todistettavissa oleva temppelin ryöstö ja israelilaisten identiteettivarkaus.”
Taitaa olla täysin päinvastoin. Olet lisäännyt omia tarinoita siihen, mitä tosiasiassa on saatu selville perusteellisissa tutkimuksissa.Se, että kristinusko perustuu Jahven kulttiin, jossa Jeesus on teurastettu uhrilammas - ei ole 'ymmärrystä' ja vielä vähän 'väärin ymmärrystä', vaan tietoa.
"Jahven pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, jumalkäsitykset. Nykyajan juutalaiset eivät käytä nimeä Jahve.[2]"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve
1.Korinttolaiskirje:
"5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
Lähde: Raamattu
Miten on mahdollista, että olet ,mummomuori, kirjoittanut täällä vuosikaudet, ellet jo kymmenet, etkä edes vielä tiedä mihin perustuu kristinusko ja mikä rooli siinä uskonnossa on Jeesuksella Kristuksena? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että kristinusko perustuu Jahven kulttiin, jossa Jeesus on teurastettu uhrilammas - ei ole 'ymmärrystä' ja vielä vähän 'väärin ymmärrystä', vaan tietoa.
"Jahven pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, jumalkäsitykset. Nykyajan juutalaiset eivät käytä nimeä Jahve.[2]"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve
1.Korinttolaiskirje:
"5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu."
Lähde: Raamattu
Miten on mahdollista, että olet ,mummomuori, kirjoittanut täällä vuosikaudet, ellet jo kymmenet, etkä edes vielä tiedä mihin perustuu kristinusko ja mikä rooli siinä uskonnossa on Jeesuksella Kristuksena?Eikä riitä kymmenen - eikä ehkä satakaan - kertaa, kun olen loppuosan, mummomuori, väitteestäsi täällä todistanut kopioimalla Raamatusta Jeremian kirjan 7. luvun, kun Israelin Jumala sanoo juutalaisten vieneen hänen nimiinsä laitettuun temppeliin uhrikultti-iljetyksen, kun palvoivat Baal-jumalaa, ja saastuttaneen sen. Alan pikku hiljaa vaatimaan itsellenikin oikeutta teidän perättömiä syytteitänne ja valheitanne vastaan. Mutta se, että te valehtelette täällä päivät pitkät, ei todellisuudessa todista mistään muusta kuin siitä, että teidän oma elämänne ja uskomuksenne on vain läpikotaisin valhetta, jolla manipuloitte toisia.
Jeremia, lähde Raamattu:
7:3 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Vaeltakaa hyvin ja tehkää hyviä tekoja, niin minä annan teidän asua tässä paikassa. Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin, ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ETTE VUODATA VIATONTA VERTA niin minä annan teidän asua tässä paikassa, mutta katso, te luotatte valheen sanoinin - poltatte uhreja Baalille.
Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini?Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra. "
JA SE NIMI ON ISRAELIN JUMALA, ja Jeesuksen sanat tähän väliin, kun hän riehuu juutalaisten Jahven temppelissä, jotka sanat yhdistävät nyt Jeesuksen opetuksen Israelin Jumalaan, eikä juutalaisten Jahve uhrikulttijumalaan.
Matteuksen evankeliumi:
"21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."
Ja Jeremian luku jatkuu:
7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, mutta he eivät kuulleet, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa.
Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. HE OVAT ASETTANEET ILJETYKSENSÄ TEMPPELIIN, JOKA ON OTETTU MINUN NIMIINI JA SAASTUTTANEET SEN."
Jeesus oli israelilainen ja opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä, todistaa Raamattu edellä, ja kristinusko perustuu juutalaisuuteen, jossa Israelin Jumalan nimissä on jopa itse Jeesus teurastettuna uhrilampaana ja tosi Jumalana, kun Israelin Jumala kieltää viattoman veren vuodattamisen - ja Jeesus on teurastettu uhrilammas jopa itse opettamanaan Israelin Jumalana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä riitä kymmenen - eikä ehkä satakaan - kertaa, kun olen loppuosan, mummomuori, väitteestäsi täällä todistanut kopioimalla Raamatusta Jeremian kirjan 7. luvun, kun Israelin Jumala sanoo juutalaisten vieneen hänen nimiinsä laitettuun temppeliin uhrikultti-iljetyksen, kun palvoivat Baal-jumalaa, ja saastuttaneen sen. Alan pikku hiljaa vaatimaan itsellenikin oikeutta teidän perättömiä syytteitänne ja valheitanne vastaan. Mutta se, että te valehtelette täällä päivät pitkät, ei todellisuudessa todista mistään muusta kuin siitä, että teidän oma elämänne ja uskomuksenne on vain läpikotaisin valhetta, jolla manipuloitte toisia.
Jeremia, lähde Raamattu:
7:3 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Vaeltakaa hyvin ja tehkää hyviä tekoja, niin minä annan teidän asua tässä paikassa. Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin, ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ETTE VUODATA VIATONTA VERTA niin minä annan teidän asua tässä paikassa, mutta katso, te luotatte valheen sanoinin - poltatte uhreja Baalille.
Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini?Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra. "
JA SE NIMI ON ISRAELIN JUMALA, ja Jeesuksen sanat tähän väliin, kun hän riehuu juutalaisten Jahven temppelissä, jotka sanat yhdistävät nyt Jeesuksen opetuksen Israelin Jumalaan, eikä juutalaisten Jahve uhrikulttijumalaan.
Matteuksen evankeliumi:
"21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan."
Ja Jeremian luku jatkuu:
7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, mutta he eivät kuulleet, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa.
Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. HE OVAT ASETTANEET ILJETYKSENSÄ TEMPPELIIN, JOKA ON OTETTU MINUN NIMIINI JA SAASTUTTANEET SEN."
Jeesus oli israelilainen ja opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä, todistaa Raamattu edellä, ja kristinusko perustuu juutalaisuuteen, jossa Israelin Jumalan nimissä on jopa itse Jeesus teurastettuna uhrilampaana ja tosi Jumalana, kun Israelin Jumala kieltää viattoman veren vuodattamisen - ja Jeesus on teurastettu uhrilammas jopa itse opettamanaan Israelin Jumalana.Mummomuori kirjoittaa:
<<<Taitaa olla täysin päinvastoin. Olet lisäännyt omia tarinoita siihen, mitä tosiasiassa on saatu selville perusteellisissa tutkimuksissa.<<<
Kerrotko, että mitä OMIA TARINOITA olin siihen lisännyt mitä 'perusteellisessa tutkimuksessani Raamatusta' luki? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummomuori kirjoittaa:
<<<Taitaa olla täysin päinvastoin. Olet lisäännyt omia tarinoita siihen, mitä tosiasiassa on saatu selville perusteellisissa tutkimuksissa.<<<
Kerrotko, että mitä OMIA TARINOITA olin siihen lisännyt mitä 'perusteellisessa tutkimuksessani Raamatusta' luki?Ja kun tätä 'perusteellista Raamatun tutkimustani' jatketaan, niin nyt temppelissä Jeesuksen ollessa itse opettamanaan Israelin Jumalana teurastettu uhrilammas, on turmion iljetys ja hävityksen kauhistus, ja juutalaiset ovat lopettaneet jopa itse uhraamisen saatuaan teidät palvomaan uhrinanne itse Israelin Jumalan uhraamista Jeesuksen Kristus nimeen, jolloin juutalaiset saivat huijattua, että uhrikulttijumala Jahve-Baal olisikin muka ollut Israelin Jumala.
Löytyy niin Danielin kirjasta kuin Matteus 24. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun tätä 'perusteellista Raamatun tutkimustani' jatketaan, niin nyt temppelissä Jeesuksen ollessa itse opettamanaan Israelin Jumalana teurastettu uhrilammas, on turmion iljetys ja hävityksen kauhistus, ja juutalaiset ovat lopettaneet jopa itse uhraamisen saatuaan teidät palvomaan uhrinanne itse Israelin Jumalan uhraamista Jeesuksen Kristus nimeen, jolloin juutalaiset saivat huijattua, että uhrikulttijumala Jahve-Baal olisikin muka ollut Israelin Jumala.
Löytyy niin Danielin kirjasta kuin Matteus 24.Ja tämä on nyt se konkreettinen kristinuskon finaali.
Anonyymi kirjoitti:
Eikä riitä kymmenen - eikä ehkä satakaan - kertaa, kun olen loppuosan, mummomuori, väitteestäsi täällä todistanut kopioimalla Raamatusta Jeremian kirjan 7. luvun, kun Israelin Jumala sanoo juutalaisten vieneen hänen nimiinsä laitettuun temppeliin uhrikultti-iljetyksen, kun palvoivat Baal-jumalaa, ja saastuttaneen sen. Alan pikku hiljaa vaatimaan itsellenikin oikeutta teidän perättömiä syytteitänne ja valheitanne vastaan. Mutta se, että te valehtelette täällä päivät pitkät, ei todellisuudessa todista mistään muusta kuin siitä, että teidän oma elämänne ja uskomuksenne on vain läpikotaisin valhetta, jolla manipuloitte toisia.
Jeremia, lähde Raamattu:
Matteuksen evankeliumi:
Ja Jeremian luku jatkuu:
Jeesus oli israelilainen ja opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä, todistaa Raamattu edellä, ja kristinusko perustuu juutalaisuuteen, jossa Israelin Jumalan nimissä on jopa itse Jeesus teurastettuna uhrilampaana ja tosi Jumalana, kun Israelin Jumala kieltää viattoman veren vuodattamisen - ja Jeesus on teurastettu uhrilammas jopa itse opettamanaan Israelin Jumalana.Et edes ymmärrä että hepr. raamatusta joka siis on KÄÄNNÖS hepreasta on JHWH:n nimen tilalle KÄÄNTÄJÄ laittanut sanan herra. Mikään herra ei siis ole ollut vaan Israelin jumala vaan JHWH, ei myös ole herra sebaotia vaan on se JHWH TSEVAOT eli sotajoukkojen JHWH.
Profeetta jota lainaat on JHWH:n profeetta, jo äidin kohdussa JHWH hänet kutsuu ja nimi Jirmijahu tarkoittaa henkilöä jonka JHWH ylentää. Luulet ilmeisesti että heprealaiset nimet jotka päätyivät raamatun käännöksiin olivat alun perin sellaisia että suomalaisten oli helppo ne lausua?
Temppeli oli todella laitettu JHWH:n nimiin kuten muissakin uskonnoissa temppelit oli nimetty siellä palvottavan jumalan nimiin, erehtyä ei siis voinut ja Jerusalemin temppeli oli Beit JHWH .
Kaikki Israelin kansan jäsenet olivat israelilaisia mutta kullakin oli oma sukukunta, Jeesuksella sillä ainoalla jonka uskotaan olleen olemassa, sukukunta oli Juuda. Kristinuskosta annat kuvan jossa mikään ei perustu todellisuuteen.- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Et edes ymmärrä että hepr. raamatusta joka siis on KÄÄNNÖS hepreasta on JHWH:n nimen tilalle KÄÄNTÄJÄ laittanut sanan herra. Mikään herra ei siis ole ollut vaan Israelin jumala vaan JHWH, ei myös ole herra sebaotia vaan on se JHWH TSEVAOT eli sotajoukkojen JHWH.
Profeetta jota lainaat on JHWH:n profeetta, jo äidin kohdussa JHWH hänet kutsuu ja nimi Jirmijahu tarkoittaa henkilöä jonka JHWH ylentää. Luulet ilmeisesti että heprealaiset nimet jotka päätyivät raamatun käännöksiin olivat alun perin sellaisia että suomalaisten oli helppo ne lausua?
Temppeli oli todella laitettu JHWH:n nimiin kuten muissakin uskonnoissa temppelit oli nimetty siellä palvottavan jumalan nimiin, erehtyä ei siis voinut ja Jerusalemin temppeli oli Beit JHWH .
Kaikki Israelin kansan jäsenet olivat israelilaisia mutta kullakin oli oma sukukunta, Jeesuksella sillä ainoalla jonka uskotaan olleen olemassa, sukukunta oli Juuda. Kristinuskosta annat kuvan jossa mikään ei perustu todellisuuteen.Tässä vaiheessa ei ollut kyllä tarkoitus kysyä juutalaisen mielipidettä asiasta, kun emme keskustele se enempää Kabbalasta kuin Koraanistakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä vaiheessa ei ollut kyllä tarkoitus kysyä juutalaisen mielipidettä asiasta, kun emme keskustele se enempää Kabbalasta kuin Koraanistakaan.
Mutta hän, juutalainen, ilmeisesti haluaa nyt kumota wikisivun tiedon, että Jahve on sama kuin JHWH. Siinä onkin sitten käytävä aika paljon poistamassa sitten muutakin tietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hän, juutalainen, ilmeisesti haluaa nyt kumota wikisivun tiedon, että Jahve on sama kuin JHWH. Siinä onkin sitten käytävä aika paljon poistamassa sitten muutakin tietoa.
Mutta ihan mielenkiinnosta kysyn juutalaiselta, kun Jeesus oli tosi Jumalana uhrilampaana uhrattuna lsmmas, joka ehtoollisella syödään JHWH:n (Jahven) ylipapin lammasuhriateriana, niin kenen hän sitten arvelee olleen tuon uhratun tosi Jumalan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ihan mielenkiinnosta kysyn juutalaiselta, kun Jeesus oli tosi Jumalana uhrilampaana uhrattuna lsmmas, joka ehtoollisella syödään JHWH:n (Jahven) ylipapin lammasuhriateriana, niin kenen hän sitten arvelee olleen tuon uhratun tosi Jumalan?
Augsburgin tunnustuksen mukaan tosi Jumala on uhri vihaisen Jumalan lepyttämiseksi, ja 5.Moos.13 JHWH/Jahve määrää ihmeiden tekijän surmaamisen, kun tämä opetti toisen Jumalan luo, ja juutalainen Paavali Raamatussa sanoo palvelleensa isiensä Jumalaa toteuttaessaan tämän. Kuka oli tuo toinen Jumala?
Ja jos sinut, dikduk, on huijattu kuvittelemaan, että Jahve on Israelin Jumala, eihän se mikään ihme ole, niinhän muutkin ovat luulleet - siihenhän tämä huijaus juuri perustuu, mutta totuus on kuitenkin se, että Raamattu todistaa sen huijaukseksi. Anonyymi kirjoitti:
Tässä vaiheessa ei ollut kyllä tarkoitus kysyä juutalaisen mielipidettä asiasta, kun emme keskustele se enempää Kabbalasta kuin Koraanistakaan.
Kabbala on pääosin keskiaikaista salaoppia se ei se tälle palstalle kuulu eikä islamkaan, ei kyllä liioin juutalaisuuskaan kirjoituksineen, mutta kun se on anonyymin ja muidenkin jatkuvan vääristelyn kohde juuri täällä saanee oikaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Augsburgin tunnustuksen mukaan tosi Jumala on uhri vihaisen Jumalan lepyttämiseksi, ja 5.Moos.13 JHWH/Jahve määrää ihmeiden tekijän surmaamisen, kun tämä opetti toisen Jumalan luo, ja juutalainen Paavali Raamatussa sanoo palvelleensa isiensä Jumalaa toteuttaessaan tämän. Kuka oli tuo toinen Jumala?
Ja jos sinut, dikduk, on huijattu kuvittelemaan, että Jahve on Israelin Jumala, eihän se mikään ihme ole, niinhän muutkin ovat luulleet - siihenhän tämä huijaus juuri perustuu, mutta totuus on kuitenkin se, että Raamattu todistaa sen huijaukseksi.Kirjoitat:
"Temppeli oli todella laitettu JHWH:n nimiin kuten muissakin uskonnoissa temppelit oli nimetty siellä palvottavan jumalan nimiin, erehtyä ei siis voinut ja Jerusalemin temppeli oli Beit JHWH ."
Kyllä temppeli oli Baal-jumalan, mutta laitettu Israelin Jumalan nimiin, kuten itsekin luulet, että JHWH on Israelin Jumala - kyseessä on Baal-jumala Jahve.
Israelin Jumala sanoo, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isänä -edelle ne kaikki todisteet:
"7:4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli, vaan kun teette oikeuden niin toiselle kuin toiselle, ette vuodata viatonta verta tässä paikassa - ette polta uhreja BAALILLE. .."
Ja jatkoa:
"Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. HE OVAT ASETTANEET ILJETYKSENSÄ TEMPPELIIN, JOKA ON OTETTU MINUN NIMIINI JA SAASTUTTANEET SEN."
JHWH, Jahve, Allah on arkeologisin todistein todettu olevan nimenomaan Baal-jumala, VT:n Saatana. Sana' holokausti' tarkoittaa kokonaan poltettua uhria tälle jumaluudelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat:
"Temppeli oli todella laitettu JHWH:n nimiin kuten muissakin uskonnoissa temppelit oli nimetty siellä palvottavan jumalan nimiin, erehtyä ei siis voinut ja Jerusalemin temppeli oli Beit JHWH ."
Kyllä temppeli oli Baal-jumalan, mutta laitettu Israelin Jumalan nimiin, kuten itsekin luulet, että JHWH on Israelin Jumala - kyseessä on Baal-jumala Jahve.
Israelin Jumala sanoo, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isänä -edelle ne kaikki todisteet:
"7:4 Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli, vaan kun teette oikeuden niin toiselle kuin toiselle, ette vuodata viatonta verta tässä paikassa - ette polta uhreja BAALILLE. .."
Ja jatkoa:
"Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. HE OVAT ASETTANEET ILJETYKSENSÄ TEMPPELIIN, JOKA ON OTETTU MINUN NIMIINI JA SAASTUTTANEET SEN."
JHWH, Jahve, Allah on arkeologisin todistein todettu olevan nimenomaan Baal-jumala, VT:n Saatana. Sana' holokausti' tarkoittaa kokonaan poltettua uhria tälle jumaluudelle.Ja nimenomaan holokausti nyt todistaa, että juutalaisten Jumala on Baal-jumala, eikä Israeliln Jumala, joka kieltää viattoman veren vuodattamisen. Kokonaan poltettu uhri oli uhrilahja Baal-jumalalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nimenomaan holokausti nyt todistaa, että juutalaisten Jumala on Baal-jumala, eikä Israeliln Jumala, joka kieltää viattoman veren vuodattamisen. Kokonaan poltettu uhri oli uhrilahja Baal-jumalalle.
Holokaustilla oman valtion saamiseksi palestiinalaisten mailta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Holokaustilla oman valtion saamiseksi palestiinalaisten mailta.
Joten tämän jumalahuijauksen jäljet ovat meitä niinkin lähellä kuin toisessa maailmansodassa, ei vain merkityksettöminä kristinuskossa ja 2000 vuoden takana.
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun tätä 'perusteellista Raamatun tutkimustani' jatketaan, niin nyt temppelissä Jeesuksen ollessa itse opettamanaan Israelin Jumalana teurastettu uhrilammas, on turmion iljetys ja hävityksen kauhistus, ja juutalaiset ovat lopettaneet jopa itse uhraamisen saatuaan teidät palvomaan uhrinanne itse Israelin Jumalan uhraamista Jeesuksen Kristus nimeen, jolloin juutalaiset saivat huijattua, että uhrikulttijumala Jahve-Baal olisikin muka ollut Israelin Jumala.
Löytyy niin Danielin kirjasta kuin Matteus 24.Jeesusta ei teurastettu vaan ristiinnaulittiin kuten tuhannet muut juutalaiset Jeesus ei ole uhrilammas muuta kuin kristinuskon teologiassa ota ilmeisesti kykene ymmärtämään.
Iljetys ja hävityksen kauhistus oli seleukidien tuoma sianpää JHWH:n temppeliin. Uhraus on pakosti lopetettu koska se toran mukaan voidaan tehdä vain tietyllä paikalla olevassa temppelissä jossa toran puhdistusmääräykset voidaan toteuttaa. Temppeli on hävitetty ja sen paikalla on nyt islamin kolmanneksi pyhin rakennus eli Kalliomoskeija emme siis voi uhrata. Baalin palvonta oli kielletty kuten muukin epäjumalien palvonta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten tämän jumalahuijauksen jäljet ovat meitä niinkin lähellä kuin toisessa maailmansodassa, ei vain merkityksettöminä kristinuskossa ja 2000 vuoden takana.
Ja Raamatulla on nyt sitten kaksi tarinaa - toinen on Raamatun oma tarina hyvällä ja pahalla tiedolla Jeesuksesta hyvän tiedon opettajana ja juutalaisesta Paavalista tämän tiedon sabotoijana, missä kirkolle oli annettu kylväjävertauksen toimenpide haravoida pahan tiedon uskojia pois lusteina poltettavaksi.
Mutta toisaalta on myös konkreettinen maailman historia, että miten tätä pahaa tietoa sitten käytetiin maailmassa hyväksi juutalaisten toimesta.
Tämä aiheuttaa kyseenalaiseksi koko Raamatun tarinan luomisen, että oliko se tarkoitushakuista jo tämän maailman vallankäyttöön, ja tavallaan kirkkokin tuli huijatuksi kylväjävertauksin sen vallankäytön sisällä?!
Viisaammat tietänevät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Raamatulla on nyt sitten kaksi tarinaa - toinen on Raamatun oma tarina hyvällä ja pahalla tiedolla Jeesuksesta hyvän tiedon opettajana ja juutalaisesta Paavalista tämän tiedon sabotoijana, missä kirkolle oli annettu kylväjävertauksen toimenpide haravoida pahan tiedon uskojia pois lusteina poltettavaksi.
Mutta toisaalta on myös konkreettinen maailman historia, että miten tätä pahaa tietoa sitten käytetiin maailmassa hyväksi juutalaisten toimesta.
Tämä aiheuttaa kyseenalaiseksi koko Raamatun tarinan luomisen, että oliko se tarkoitushakuista jo tämän maailman vallankäyttöön, ja tavallaan kirkkokin tuli huijatuksi kylväjävertauksin sen vallankäytön sisällä?!
Viisaammat tietänevät.En lakkaa ihmittelemästä tätä juutalaisen Paavalin itsevarmuutta jo väitetyn 2000 vuoden takaa Raamatun tekstissä?!
"6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle"
Mikä loi niin järisyttävän varmuuden juutalaiselle, että tämä oppi kantaa kaataen koko Jeesuksen opetukset ja hyvän tiedon, niin että tästä luotiin alkavaksi jopa ihan oma ajanlaskunsakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En lakkaa ihmittelemästä tätä juutalaisen Paavalin itsevarmuutta jo väitetyn 2000 vuoden takaa Raamatun tekstissä?!
"6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle"
Mikä loi niin järisyttävän varmuuden juutalaiselle, että tämä oppi kantaa kaataen koko Jeesuksen opetukset ja hyvän tiedon, niin että tästä luotiin alkavaksi jopa ihan oma ajanlaskunsakin." jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle"
Miettikää ihan oikeasti koska, miten kauan sitten ja missä olosuhteissa tämä lause on sanottu verrattuna tänä päivänä ja tänä aikana rakennettuihin kirkkoihin, miljardeihin uskovaisiin, tuhansiin sen uskonnon haaroihin jne. , jotka todella ovat totta juutalaisen opilla Saatanan ollessa Jumalana jo 2000 vuoden ajan. Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitat:
Ja jatkoa:
JHWH, Jahve, Allah on arkeologisin todistein todettu olevan nimenomaan Baal-jumala, VT:n Saatana. Sana' holokausti' tarkoittaa kokonaan poltettua uhria tälle jumaluudelle.Temppeli oli JHWH:n hänhän sen käski rakentaa, loi papiston ja määräsi uhrit .
Temppeli oli JHWH:n joten epäjumalien palvonta oli kiellettyä se joka tuossa luvussa puhuu on JHWH ei Baal jonka palvojat olivat siis ne jotka temppelin saastuttivat.
"7:2 Näin sanooJHWH Sebaot, Israelin Jumala: "Hylätkää väärät tienne ja tehkää hyvää! Silloin minä annan teidän asua tässä paikassa."
4 Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä onJHWH:n temppeli, JHWH:n temppeli, JHWHn temppeli!' 5 Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
6 Älkää sortako vierasheimoisia, älkää orpoja älkääkä leskiä. Älkää surmatko syyttömiä tässä maassa. Älkää seuratko muita jumalia, sillä se on teille turmioksi.
7 Jos tottelette minua, niin saatte asua tässä maassa, jonka annoin teidän isillenne ikuisiksi ajoiksi.
8 "Mutta te luotatte valheellisiin hokemiin. Eivät ne teitä auta.
Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne!"
10 Sitten te tulette tähän pyhäkköön, joka on minun nimelleni omistettu, ja sanotte minun edessäni: 'Me olemme turvassa!' Kuitenkaan ette luovu kauhistuttavista teoistanne.
11 Rosvojen luolanako te pidätte tätä temppeliä, joka on minulle omistettu? Siltä se minustakin näyttää, sanoo JHWH"
Temppeli oliJHWH:lle omistettu muuta temppeliä ei Israelilla ole koskaan ollut ei liioin muuta jumalaa kuin JHWH. Epäjumalia kansa silti palveli pitkään ja hepr. raamatun mukaan JHWH siitä rankaisi kansaa pakkosiirroilla.
"JHWH, Jahve, Allah on arkeologisin todistein todettu olevan nimenomaan Baal-jumala, VT:n Saatana. Sana' holokausti' tarkoittaa kokonaan poltettua uhria tälle jumaluudelle." Baal jumala sinulla sen kuin laajenee onko hän myös Intian jumalat? Järjellinen keskustelu kanssasi on mahdotonta.- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Temppeli oli JHWH:n hänhän sen käski rakentaa, loi papiston ja määräsi uhrit .
Temppeli oli JHWH:n joten epäjumalien palvonta oli kiellettyä se joka tuossa luvussa puhuu on JHWH ei Baal jonka palvojat olivat siis ne jotka temppelin saastuttivat.
"7:2 Näin sanooJHWH Sebaot, Israelin Jumala: "Hylätkää väärät tienne ja tehkää hyvää! Silloin minä annan teidän asua tässä paikassa."
4 Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä onJHWH:n temppeli, JHWH:n temppeli, JHWHn temppeli!' 5 Kääntykää vihdoin oikealle tielle ja tehkää hyvää, kohdelkaa aina oikeudenmukaisesti toisianne.
6 Älkää sortako vierasheimoisia, älkää orpoja älkääkä leskiä. Älkää surmatko syyttömiä tässä maassa. Älkää seuratko muita jumalia, sillä se on teille turmioksi.
7 Jos tottelette minua, niin saatte asua tässä maassa, jonka annoin teidän isillenne ikuisiksi ajoiksi.
8 "Mutta te luotatte valheellisiin hokemiin. Eivät ne teitä auta.
Tällaisia ovat teidän tekonne: te varastatte, murhaatte, teette aviorikoksia, vannotte väärin, uhraatte Baalille ja juoksette muiden jumalien perässä, joita ette edes tunne!"
10 Sitten te tulette tähän pyhäkköön, joka on minun nimelleni omistettu, ja sanotte minun edessäni: 'Me olemme turvassa!' Kuitenkaan ette luovu kauhistuttavista teoistanne.
11 Rosvojen luolanako te pidätte tätä temppeliä, joka on minulle omistettu? Siltä se minustakin näyttää, sanoo JHWH"
Temppeli oliJHWH:lle omistettu muuta temppeliä ei Israelilla ole koskaan ollut ei liioin muuta jumalaa kuin JHWH. Epäjumalia kansa silti palveli pitkään ja hepr. raamatun mukaan JHWH siitä rankaisi kansaa pakkosiirroilla.
"JHWH, Jahve, Allah on arkeologisin todistein todettu olevan nimenomaan Baal-jumala, VT:n Saatana. Sana' holokausti' tarkoittaa kokonaan poltettua uhria tälle jumaluudelle." Baal jumala sinulla sen kuin laajenee onko hän myös Intian jumalat? Järjellinen keskustelu kanssasi on mahdotonta.Luther jo muinoin totesi - älä edes antaudu keskusteluun juutalaisen kanssa. Ja olen tämän lauseen merkityksen todennut paikkansa pitäväksi täälläkin, että miten mestarillinen taito heillä on kaiken totuuden tuhoamiseen.
Ja ilman tuota taitoa ei koskaan olisikaan 6 miljoonaa polttouhria holokaustilla uhrattu juutalaisten Baal-jumalalle, VT:n Saatanalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther jo muinoin totesi - älä edes antaudu keskusteluun juutalaisen kanssa. Ja olen tämän lauseen merkityksen todennut paikkansa pitäväksi täälläkin, että miten mestarillinen taito heillä on kaiken totuuden tuhoamiseen.
Ja ilman tuota taitoa ei koskaan olisikaan 6 miljoonaa polttouhria holokaustilla uhrattu juutalaisten Baal-jumalalle, VT:n Saatanalle.Oman valtion saamiseksi palestiinalaisten mailta - kiitokseksi maista he ovat nyt viimmeisen tiedon mukaan tappaneet yli 34.000 palestiinalaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman valtion saamiseksi palestiinalaisten mailta - kiitokseksi maista he ovat nyt viimmeisen tiedon mukaan tappaneet yli 34.000 palestiinalaista.
"Ilmaisu "turmion iljetys" viittaa Matt. 24:15: "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän!" Tämä on viittaus Dan. 9:27"
Jeesuksen sanat
"24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon - silloin ne, jotka JUUDEASSA ovat, paetkoot vuorille"
Miksi juuri Juudea?
Jeremia 7:
Ja nyt siellä temppelissä teidän palvomana on itse Israelin Jumala Jeesuksen Kristus-nimeen kirottuna (Gal.3:13), teurastettuna (1.Kor.5:7) ja Jahven ylipapin ateriana syötynä Herran kuoleman julistamiseksi (1.Kor.11:23) kuvitellen tunnustuksen mukaan veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä (Augsburgin tunnustus).
Jää nähtäväksi, että mitä tapahtuu.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11850Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45542Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501