Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

92

1. Sinullapa+onkin+sitten+ne+"asenteet+kohdallaan",+jos+opetat+lapsillesi,+että+vain+sairaat+ihmiset+käyttävät+internettiä.Mitäpä+muuta+hullua,+oletkaan+lapsillesi+opettanut?+Kerropa+lisää,+että+mekin+saamme+nauraa.
  2. Missä+minulla+oli+lukihäiriö?Sinulla+taipaapi+olla+vikaa+myös+ymmärryksessä.Kaikkihan+sen+katolisen+kirkon+juutalaisvastaisuuden+tietää,+mutta+Lutherin+juutalaisvastaisuus+oli+aivan+omaa+luokkaansa.+Hän+oli+valmis+jopa+tappamaan+juutalaisen,+jos+tämä+tulisi+pyytämään+häneltä+rukousta+(myllynkivi+kaulaan+ja+pudotus+Elbe-jokeen).+Hän+kirjoitti+toisenkin+juutalaisia+herjaavan+kirjan:+"Shemhamforaksesta+ja+Kristuksen+suvusta"Tässä+lyhyt+ote+kirjasta+"Juutalaisista+ja+heidän+valheistaan":"He+(juutalaiset)+elävät+siis+joka+päivä+vaimoineen+ja+lapsineen+pelkästä+varastamisesta+ja+rosvoamisesta+kuten+suurvarkaat+ja+maarosvot,+kuitenkin+kaikessa+katumattomassa+turvallisuudessa.+Sillä+koronkiskoja+on+suurvaras+ja+maarosvo,+jonka+hyvinkin+pitäisi+riippua+hirsipuussa+seitsemän+kertaa+korkeammalla+kuin+muiden+varkaiden...Miten+meidän+kristittyjen+on+nyt+tämän+turmeltuneen,+kirotun+juutalaiskansan+kanssa+meneteltävä?Ensiksi,+että+heidän+synagogansa+tai+koulunsa+sytytettäköön+tuleen,+ja+mikä+ei+tahdo+palaa,+se+peitettäköön+ja+umpeen+luotakoon+maalla,+ettei+ikänä+yksikään+ihminen+näkisi+siitä+kiveä+eikä+kuonaa...+Sillä+mitä+me+olemme+tähän+asti+tietämättömyydessämme+sietäneet+(minä+itsekään+en+ole+sitä+tiennyt),+sen+Jumala+on+antava+meille+anteeksi+...+Mooses+kirjoittaa+5+Moos.+13:12-16,+että+missä+jokin+kaupunki+harjoittaa+epäjumalisuutta,+se+on+kokonaan+tulella+hävitettävä+eikä+siitä+ole+mitään+jätettävä+jäljelle.+Ja+jos+hän+nyt+eläisi,+niin+hän+olisi+ensimmäisenä+sytyttämässä+juutalaisten+kouluja+ja+taloja+palamaan...
  3. Et+ilmeisesti+ymmärrä+lukemaasi+(lukihäiriö?).Paavalin+mielestä+(kuten+Lutherinkin)+juutalaisten+ovat+kaikkien+ihmisten+vihollisia.+Juutalaiset+ovat+itse+nimittäneet+itsensä+"Jumalan+omaisuuskansaksi".+Tämä+on+tyypillistä+uskonnoille.+Oman+uskonnon+Jumala+on+ottanut+sattumoisin+juuri+heidät+"silmäterikseen".Jumala+ei+siis+noiden+keksittyjen+tarinoiden+mukaisesti+ole+hylännyt+"kansaansa",++mutta+Paavalin+kirjoitusten+perusteella+juutalaiset+ovat+kaikkien+ihmisten+vihollisia.Israelin+kansaksi+muotoutuneet+kanaanilaisheimot+palvoivat+vielä+Salomon+aikoina+useita+jumalia,+kuten+Eliä,+Baalia+ja+naispuolista+Aseraa.+Vanha+testamentti+on+saanut+nykyisen+kirjallisen+muotonsa+keskeisimmiltä+osiltaan+vuosina+550+–+150+eaa..+Tällöin+monoteistinen+Jahve-usko+oli+jo+voitolla+monijumalaisuudesta+ja+uskottiin+vahvasti+vapauttajan+pikaiseen+saapumiseen.+Jahve+on+löydöistä+päätellen+kulkeutunut+seudulle+myöhemmin+etelästä+Siinain+niemimaalta+joidenkin+paimentolaisheimojen+mukana.+VT+on+ikään+kuin+vanhan+myyttisen,+enimmäkseen+suullisena+säilyneen,+perimätiedon+kirjoittamista+”viralliseen”+muotoon.+Vanhoja+tekstejäkin+tulkittiin+ja+muokattiin+senhetkistä+maailmankuvaa+ja+aatteita+vastaaviksi.+Jumala+teki+liiton+”valitun+kansansa”+kanssa+samoin+sanamuodoin+kuin+Assyrian+suurkuningas+vasallikuninkaidensa+kanssa.+Pitää+myös+muistaa,+että+Juudaan+kuninkaat+VT:ia+uudelleen+muotoiltaessa+olivat+samoin+Assyrian+alaisia+vasallikuninkaita.+Poliittinen+sopimuskäytäntö+siirrettiin+näin+VT:n+liitto-käsitteeseen.+Lähes+kaikille+Vanhan+Testamentin+kirjoille+ja+niiden+osille+on+mesopotanialaiset+vastineensa,+esim.+Saarnaaja,+Jobin+kirja,+Salomon+sananlaskut.+Sumerilainen+rakkauslyriikka+on+ollut+esikuvana+Vanhan+Testamentin+Korkea+veisulle,+jonka+nimi+on+uudessa+raamatunkäännöksessä+madallettu+Laulujen+lauluksi.
  4. Jumalan+kanssa+"keskustelevat"+ovat+"hypnoosivirtuooseja”.Ruotsalaistutkimuksen+mukaan+aivojen+serotoniini-välittäjäaine+saattaa+selittää+osan+yksilöiden+uskonnollisuuden+eroista.+Tutkijat+ehdottavatkin,+että+esimerkiksi+kiihkouskovaisuuden+taustalla+voisi+olla+aivojen+poikkeava+serotoniiniaktiivisuus.+Serotoniini+säätelee+mielialaa+ja+sen+puute+liitetään+mm.+masennukseen.+Lisäksi+on+todettu,+että+uskovaisten+henkilöiden+tajunnan+tilaa+voidaan+manipuloida+helpoiten,++heille+voidaan+myös+synnyttää+ns.+valemuistoja.+Näin+kertoo++Sakari+Kallio,+joka+väittellyt+tohtoriksi++hypnoosista:”Tutkimusten+mukaan+noin+2-5+prosenttia+ihmisistä+on+"hypnoosivirtuooseja”+joilla+voidaan+saada+aikaan+selkeitä+hallusinaatioita+ja+muistin+muutoksia.+Virtuoosien+joukossa+on+keskimäärin+enemmän+uskonnollisia,+taiteellisia+ja+yleensäkin+sellaisia+ihmisiä,+jotka+eläytyvät+herkästi,+esimerkiksi+itkevät+elokuvissa.+Joillain+heistä+on+ollut+lapsuudessa+mielikuvitusystävä.+Vastapainoksi+joukkueurheilulajien+harrastajien+joukossa+on+vähemmän+hypnoosille+herkkiä+ihmisiä.+Hehän+joutuvat+valppaasti+seuraamaan+mitä+ympärillä+tapahtuu.+Lätkäkaukalossa+ei+omiin+ajatuksiin+uppouduta.””Maallikosta+hypnoosi+on+hiukan+pelottavaa.+Saadaanhan+ihmiset+vaikka+kiekumaan+kuin+kukko.+Vielä+pelottavampaa+on,+että+jopa+muistiin+voidaan+vaikuttaa.+Valemuistoja+on+pystytty+istuttamaan+jo+kokeellisesti.+Ryhmälle+kerrottiin+hypnoosissa+öisestä+metelistä,+ja+kun+heiltä+myöhemmin+asiaa+tiedusteltiin,+he+kertoivat+kuulleensa+tiettynä+yönä+meteliä.+Merkillisintä+oli,+että+he+eivät+suostuneet+uskomaan,+että+juttu+oli+vain+hypnoosissa+uskoteltu+heille.+Ajan+mittaan+istutettu+uskomus+kuitenkin+häviää.””Istutettua+muistoa”+on+siis+aika+ajoin+vahvistettava,+ts.+on+käytä+kuuntelemassa+”Jumalan+sanaa”.http://members.aol.com/carol2180/hypnosis.htm>>Trance+is+characterized+first+and+foremost+by+heightened+suggestibility+followed+closely+by+diminished+critical+thinking+or+reality+testing--what+Shor+(l969)+refers+to+as+receding+of+the+"generalized+reality+orientation."+Repeated+induction+often+result+in+still+greater+degrees+of+suggestibility+and+deeper+hypnotic+states+(Arons,+1981).+By+prolonging+trance+states,+and+with+the+use+of+repeated+inductions,+the+cultist+may+become+more+and+more+pliable,+less+critical,+more+dissociated+from+him/herself+and+more+apt+to+accept+spurious+and+even+preposterous+notions+as+"facts."+<<On+saatu+viitteitä+myös+siitä,+että+usein+toistuvat+pitkittyneet+suggestio-+eli+hurmostilat+heikentävät+kriittistä+ajattelukykyä+ja+johtavat+yhä+syvempiin+hurmostiloihin.+Tästä+taas+seuraa+todellisuuden+tajun+lähes+täydellinen+katoaminen.+Siksi+uskovaisten+on+mahdotonta+ITSE+nähdä+maailmankuvansa+mahdottomuutta.+Kun+he+vielä+hakeutuvat+yhteyteen+samoihin+harhoihin+uskovien+kanssa,+on+keitos+valmis;+he+ovatkin+oikeassa+ja+muu+maailma+väärässä.+Tästä+on+ollut+usein+katastrofaaliset+seuraukset.
  5. Etkö+ymmärrä,+että+Paavali+oli+vain+taikauskoinen+ja++mielisairas+ihminen.+Häntä+pidetään+kuitenkin+kristinuskon+perustajana.+++Paavalin+sairastama+skitsofrenia+näkyy+selvästi+myös+hänen+kirjoituksistaan:+niissä+on++mm.+paljon+ristiriitaisia+kohtia+(esim.+"taakan+kannot").+Lisäksi+hän+oli+tavattoman+vihainen+ja+turhautunut+siitä,+etteivät+juutalaiset+tahtoneet+kääntyä+hänen+luomaansa+uskontoon.+Tässä+muutama+ote+Paavilin+kirjoituksista,+joista+tulee+selvästi+esille+hänen+uskonsa+omaan+"jumalallisuuteensa":(2Kor+10:5):+”Me+hajotamme+maahan+järjen+päätelmät+ja+jokaisen+varustuksen,+joka+nostetaan+Jumalan+tuntemista+vastaan,+ja+vangitsemme+jokaisen+ajatuksen+kuuliaiseksi+Kristukselle”.+Tässä+on+huomattava+pronomini+”me”,+joka+tarkoittaa+siis+Paavalin+käännyttäjäarmeijaa,+jota+hän+lietsoo+levittämään+HÄNEN+KEKSIMÄÄNSÄ+EVANKELIUMIA+:Roomalaiskirje:2:16+sinä+päivänä,+jona+Jumala+on+tuomitseva+ihmisten+salaisuudet+Kristuksen+Jeesuksen+kautta,+MINUN+evankeliumini+mukaan.Roomalaiskirje:16:25+Mutta+hänen,+joka+voi+teitä+vahvistaa+MINUN+evankeliumini+ja+Jeesuksen+Kristuksen+saarnan+mukaan,+sen+ilmoitetun+salaisuuden+mukaan,+joka+kautta+ikuisten+aikojen+on+ollut+ilmoittamatta,+2.Timoteuksen+kirje:2:8+Muista+Jeesusta+Kristusta,+joka+on+kuolleista+herätetty+ja+on+Daavidin+siementä+MINUN+evankeliumini+mukaan,++Paavali+opettaa+olevansa+jopa+Jeesuksen+yläpuolella+(1ts+4:2):+”Tiedättehän,+mitkä+käskyt+ME+olemme+Herran+Jeesuksen+kautta+teille+antaneet.”+Myös+1.+Kor+3:9+todistaa+Paavalin+korottaneen+itsensä+(ja+armeijansa)+tavallisten+kuolevaisten+yläpuolelle:+”Sillä+ME+olemme+Jumalan+työtovereita;+te+olette+Jumalan+viljelysmaa,+olette+Jumalan+rakennus.”Seuraava+-+sairaan+ja+turhautuneen+mielen+tuottama+-+lause+on+ollut+yksi+parhaista+käännytys-lauseista+mitä+Raamatusta+löytyy:1.Korinttolaiskirje:1:21+Sillä+kun,+Jumalan+viisaudesta,+maailma+ei+oppinut+viisauden+avulla+tuntemaan+Jumalaa,+niin+Jumala+näki+hyväksi+saarnauttamansa+hullutuksen+kautta+pelastaa+ne,+jotka+uskovat,+Muistathan+myös,+ettei+Mooses+ole+historiallinen+henkilö,+ts.+hän+on+keksitty,+myyytinen+hahmo,+lainaa+Akkaidin+kuninkaalta+Sargonilta.+Ei+siis+ole+olemassakaan+mitään++oikeaa+"Mooseksen+lakia",+jolla+olisi+jumalallinen+alkuperä,+vaan+kaikki+on+lähtöisin+meidän+kuolevaisten+ihmisten+ajatuksista+ja+luuloista,+jotka+pohjautuvat+lopulta+vain+taikauskoon.
  6. Voi+sinun+taikauskoisuutesi+määrää!+Olet+"menetetty"+tapaus+ja+häpeäksi+koko+ihmiskunnalle.+Sääliksi+käy+läheisiäsi,+jotka+joutuvat+kuuntelemaan+tuollaista+hölynpölyä.Tässä+sinulle+vähän+pohdittavaa+näin+Tapaninpäiväksi.+Toivottavasti+se+valaisee+sinulle+uskontojen+typeryyttä:Tri+Laura+Schlesinger+on+yhdysvaltalainen+juutalainen+fundamentalistipastori,+joka+jakaa+ohjeita+ihmisille,+jotka+soittavat+hänen+radio-ohjelmaansa.+Taannoin+hän+sanoi,+että+homoseksuaalisuus+on+iljetys+viitaten+3.+Mooseksen+kirjaan+(3.+Moos.+18:22)+eikä+sitä+voi+missään+tapauksessa+hyväksyä.+Seuraavassa+avoin+kirje,+jonka+Tri+Laura+sai+eräältä+homoseksuaaliselta+kuulijaltaan.+"Hyvä+tohtori+Laura,+Kiitos+siitä,+että+teet+niin+paljon+opettaaksesi+ihmisille+Jumalan+lakia.+Olen+oppinut+paljon+ohjelmastasi,+ja+pyrkinyt+myös+jakamaan+tietoani+niin+monelle+ihmiselle+kuin+mahdollista.+Aina+kun+joku+yrittää+puolustella+homoseksuaalien+elämäntapaa,+yksinkertaisesti+viittaan+3.+Mooseksen+kirjaan+(3.+Moos.+18:22),+jossa+selkeästi+tuomitaan+se+iljetyksenä.+Keskustelu+loppuu+siihen.+Tarvitsisin+kuitenkin+neuvoasi+muutaman+muun+lain+suhteen.+a)+Kun+poltan+alttarilla+polttouhria,+tiedän,+että+siitä+syntyy+Herralle+mieluisa+tuoksuva+tuliuhri.+(3.+Moos.+1:9)+Ongelmana+ovat+naapurit.+Heidän+mielestään+tuoksu+ei+ole+mieluisa.+Pitäisikö+minun+kirota+heidät?+b)+Haluaisin+myydä+tyttäreni+orjaksi,+mikä+2.+Mooseksen+kirjassa+hyväksytään.+(2.+Moos.+21:7)+Mikä+mielestäsi+olisi+sopiva+hinta+hänestä+tämänhetkisten+kurssien+mukaan?+c)+3.+Mooseksen+kirjassa+(3.+Moos.+25:44)+sanotaan,+että+voin+omistaa+orjia,+sekä+mies-+että+naispuolisia,+sillä+ehdolla+että+he+ovat+naapurikansojen+edustajia.+Eräs+ystäväni+on+sitä+mieltä,+että+tämä+pätee+meksikolaisiin,+mutta+ei+kanadalaisiin.+Voisitko+selventää?+Miksi+en+saisi+omistaa+kanadalaisia?+d)+Minulla+on+naapuri,+joka+jatkuvasti+työskentelee+sapattina.+2.+Mooseksen+kirja+(2.+Moos.+35:2)+selkeästi+määrää,+että+hänet+olisi+surmattava.+Onko+minulla+moraalinen+velvollisuus+tappaa+hänet+itse?+e)+Eräs+ystäväni+on+sitä+mieltä,+että+vaikka+simpukoiden+syöminen+on+iljetys+(3.+Moos.+11:10),+se+on+kuitenkin+vähemmän+iljettävää+kuin+homoseksuaalisuus.+Olen+eri+mieltä.+Voisitko+selventää+tämän+asian?+f)+3.+Mooseksen+kirjan+(3.+Moos.+21:20)+mukaan+en+saa+lähestyä+Jumalan+alttaria,+jos+minulla+on+näössä+vikaa.+Myönnän,+että+käytän+lukulaseja.+Pitääkö+näköni+olla+virheetön,+vai+voiko+tätä+jotenkin+kiertää?+g)+Useimmat+miespuoliset+ystäväni+antavat+leikata+hiuksensa,+mukaan+lukien+myös+ohimolta,+vaikka+tämä+on+ehdottomasti+kielletty+3.+Mooseksen+kirjassa+(3.+Moos.+19:27)+Kuinka+heidän+tulisi+kuolla?+h)+Olen+oppinut+3.+Mooseksen+kirjasta+(3.+Moos.+11:6),+että+kuolleen+sian+koskettaminen+tekee+minusta+saastaisen.+Voinko+kuitenkin+pelata+amerikkalaista+jalkapalloa,+jos+käytän+käsineitä?+i)+Sedälläni+on+maatila.+Hän+rikkoo+3.+Mooseksen+kirjan+lakia+(3.+Moos+19:19)+kylvämällä+samaan+peltoon+kahta+eri+siementä.+Samoin+hänen+vaimonsa+rikkoo+käyttämällä+vaatteita,+joiden+valmistuksessa+on+käytetty+kahdenlaista+kuitua+(puuvilla-polyester-sekoitetta).+Hän+myös+kiroilee+paljon.+Onko+todellakin+tarpeellista+nähdä+vaiva+kutsua+koko+kaupungin+väki+kivittämään+heitä?+(3.+Moos.+24:10-16)+Emmekö+voisi+vain+polttaa+heidät+perhepiirissä+niin+kuin+teemme+ihmisille,+jotka+makaavat+puolisonsa+perheenjäsenten+kanssa?+(3.+Moos+20:14)"+Tiedän,+että+olet+tutkinut+näitä+asioita+laajasti,+joten+olen+varma,+että+osaat+auttaa.+Kiitos+taas+kerran,+että+muistutit+meitä+siitä,+että+Jumalan+sana+on+ikuinen+ja+muuttumaton.+Uskollinen+kuulijasi+ja+palvova+ihailijasi,+Sean+Hayes