...ja toisille ei. Pitkään uskossa ollutkin saattaa olla paljon vähemmälle osalle jäänyt kuin joku uskossaan aivan nuori. Mä en elämässäni oo kuullut Jumalan sanovan mulle selvästi jotain, kuten niin moni muu on.
Miksi Jumala puhuu toisille niin selkeästi
32
150
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala on antanut meille terveen järjen ja raamatun kautta ohjeet hyvään elämään. Ne riittävät varsin pitkälle. Ja jos eivät riitä, niin erityistä johdatusta voi pyytää. Raamattu lupaa: Hän johdattaa niitä, jotka kulkevat rukoillen. Rukoileminen ei ole vain pulinaa, pitää osata myös olla hiljaa ja kuunnella. Kannattaa myös kysyä itseltään kaipaako aidosti Jumalan johdatusta vaiko hengellisiä kokemuksia? Jos vastaus on jälkimmäinen, niin ei ole ehkä vielä valmis kuulemaan Jumalan puhetta.
On vain kaksi mahdollisuutta kun ihminen väittää jumalan kanssa keskustelevansa tai kuulevansa jumalan puhetta.
1. Kyseinen henkilö valehtelee oman etunsa vuoksi.
2. Kyseinen henkilö on mieleltään sairas.
Molemmissa tapauksissa kuulijan tulee olla varovainen.
- Anonyymi
Jumalan puheesta seuraa monasti omalle itselle kuolemista ja hengellisen taistelun keskelle joutumista.
Olemme tuhoisassa sodassa ihmissielujen kohtalon puolesta ja ylipäällikkö ei löpise turhia.
Joka on valmis taisteluun Jumalan tahdon tuomiseksi maan päälle saa ohjeet toimintaansa.
Jos erillisiä ohjeita tule, mennään yleisillä Raamatullisilla ohjeilla.
Ne riittävät jo itsessään vaikka mihin.
Paljon sekoittaa sekin, että monet kuvailevat hyvin erilaisia tilanteita Jumalan puheeksi. Sekin on hyvin yksilöllistä ja vaihtelevaa.
Sitten on vielä nämä oman mielikuvituksensa kanssa tuheltajat jotka ei osaa erottaa naurista airosta.- Anonyymi
Jeesus ei ole ylipäällikkö, koska siinä on maallinen vivahde
Hän on Herran sotajoukon päällikkö
Ei Herran äänen kuuleminen johda aina hengellisen taistelun keskelle joutmista, koska
Joskus tulee ihana hunajainen tunne Jumalan Sanan olemuksesta.
Joskus saa tietää vaikka omasta tehtävästään ihmiskunnassa - Anonyymi
"Jumalan puheesta seuraa monasti omalle itselle kuolemista ja hengellisen taistelun keskelle joutumista."
Siitä se aina alkaa. Asioista ja ennakko-odotuksista, joista on luovuttava. Kivuista, joita et ole käsitellyt jne. Jumala voi johdattaa ja tehdä elämässä asioita vasta sen jälkeen, kun elämän ohjat on luovutettu Hänelle.
- Anonyymi
Jumala puhuu tavalla tai toisella. Odotatko sinä, että Jumala puhuisi sinulle niinkuin ihmiset puhuvat keskenään. Ei se niin toimi yleensä. Tavallisesti Jumala puhuu suoraan ihmisen sydämelle tai henkeen. Jumala voi tietysti puhua armolahjojen kautta toisten ihmisten suulla. Tai Jumala voi puhua olosuhteiden tai tilanteiden kautta. Vieläkin on monia eri tapoja, kuinka Jumala voi puhua.
Raamatun kautta Jumala puhuu usein. - Anonyymi
Älä ystävä ole huolissasi moisesta. Hellustalaisia on paljon, jotka väittävät Jumalan puhuvan heille lähes aina, vaikka koskaan eivät ole mitään kuulleet. Moisten valejoiden ja "voideltujen" tulisi olla huolissaan.
- Anonyymi
Jotkut laittavat kaikki ajatuksensa Jumalan piikkiin. Sellaista hengellistä pätemistä näkee paljon. Kaikki sisimmästä nouseva ei tosiaankaan ole Jumalan puhetta. Ne, jotka saavat konkreettista johdatusta, eivät huutele siitä ympäriinsä. He kätkevät asiat Marian tavoin sydämeensä ja tutkivat niitä myös raamatun valossa. Sekä odottavat rauhassa vahvistuksia ja ovien aukenemista.
- Anonyymi
Job.13:17 Kuulkaa tarkasti minun puhettani, ja minä lausun korvienne kuulen.
- Anonyymi
2Moos.19:19 Ja pasunan ääni koveni kovenemistaan. Mooses puhui, ja Jumala vastasi hänelle jylinällä. Kirjoitetaan: pasuunan.
- Anonyymi
Kuten moni tietääkin, niin tämän päivän ihminen ajattelee yllättävän vähän. Siis ajattelee "sisäsyntyisesti". Ihminen surffailee netissä ja lukee toisen ihmisen kirjoittamia kirjoja tai kuuntelee toisen ihmisen puhetta jne.... Taas JUMALA - niin halutessaan voi puuttua asiaan ja ohjata ihmisen ajattelemaan ja käsittelemään asioita, joita JUMALA tahtoo. JUMALA puhuu näin ihmiselle.
9 Ihmisen sydän aivoittelee hänen tiensä,
mutta Herra ohjaa hänen askeleensa. Snl 16
Siis JUMALA voi ohjata ihmisen tilanteeseen - " erämaahan" - jossa ihmine luontisesti ajattelee, koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Kenenkään toisen ihmisen ei edes tarvitse kehoittaa, vaan ihminen itse ajattelee voimakkaasti asiaa jota JUMALA tahtoo ihmisen ajattelevan. Herra todella ohjaa asioita, joita ihmine joutuu käsittelemän. Jos Herra ei johtaisi askeleita, niin koko asiaa ei joutuisi ajattelemaan ja käsittelemään.
Esim. kuolema on tekijä, jota ihminen ei mahdollistu edes ajattelemaan - vaan ainoastaan teoria tasolla. Tiedollisesti mitä on kuullut tai lukenut aiheesta. Mutta, kun kuolema käsite on todellista - ei teoriaa - niin ihminen on ohjattu käsittelemään siihen liittyviä asioita. Ajattelemaan. Ihminen muuttuu sisäisesti JUMALAN tahdon mukaiseksi. Koko ajatusmaailma muuttuu.
Tämän kokeneet ja läpikäyneet ihmiset kertovat kuin yhdestä suusta, miten asioiden painotus on muuttunut - lähes päälaelleen. On saavutettu uusi taso elää arkea ja ihmissuhteita.
Niin, JUMALA puhuu tavalla jos toisella ja ohjaa ihmistä tahtonsa toteuttamiseen. JUMALA ei edes kysy ihmiseltä: Tahdotko. Ihmisen osa on vain havainnoida asia mikä on todellisuutta ja mikä oli fiktiivistä kuvittelua.
m.l- Anonyymi
Kyllä Jumalakin kysyy, että tahdotko. Pietarikin joutui miettimään, mitä oikein tahtoo Jeesuksen, Jumalan Pojan peräti kolme kertaa kysyessä, rakastaako tämä, todella. Vaikea rakastaa, jos ei tahdo.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Jumalakin kysyy, että tahdotko. Pietarikin joutui miettimään, mitä oikein tahtoo Jeesuksen, Jumalan Pojan peräti kolme kertaa kysyessä, rakastaako tämä, todella. Vaikea rakastaa, jos ei tahdo.
Ymmärrän toki hyvin, miksi helluntalaisuudessa uskotaan- uskotellaan vahvasti ihmisen lihassa / tahdossa olevan jotain hyvää. Taas Raamattu opettaa, ettei ihmisessä asu mitään hyvää. Juuri tuohon väärään opetukseen liittyy, ettei tässä puolueessa ymmärretä mitä on käsite; JUMALA vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.
Juuri tuo väärä uskoisuus ohjaa aivan mielettömiin tilanteisiin, josta esimerkki tältä foorumilta;
"Aikaisemmin ei perhe ole ollut kiinostunut uskonasioista mutta nyt vaimossa havaittavissa mielenmuutosta, tänään polvistui lastensa kanssa rukoukseen."
Tuossa oli tilanne, miten perheen isä sairastui vakavasti ja aloittaja / kirjoittaja käytti hyväkseen tätä ahdinkoa. Siis ikäänkuin ihmisestä löytyisi hyvää kun vain viitsisi etsiä ja tahtoa ja kiritäen etsiä. Muuten tuo käyttäytyminen - hyväksi käyttö - on melko yleistä ja surullista tiedostaa.
Aivan sama tilanne, miten monet rahastavat ihmisen hädällä - käyttäessään ihmisen syvää ahdinkoa rikastumiseensa. No, ei uutta auringon alla ajatellen ihmisen pahuutta - lihallisuutta. Maailma on todella pahan vallassa. Todettakoon, etten tosin tiedä miten yleistä taas on lähimmäisen auttaminen tässä puolueessa. Viittaan laupias Samarialainen käyttäytymiseen. Oikea asenne hädässä olevaan ihmiseen.
Niin, uskonnollisen ihmisen on todella vaikea jo ymmärtää - puhumattakaan omata uskoa, ettei turmeltuneessa ihmisessä ole mitään hyvää. Kaikki hyvä mitä uskovassa ihmisessä on - on JUMALAN ohjaamaa ja työtä. Uuden sisäisen ihmisen toimintaa, joka ei edes syntiä saata tehdä, koska on JUMALASTA syntynyt. Huomaa - jo pelastuksen vastaanottaminen vaatii ihmisessä ENSIN JUMALASTA sytymistä - uskon saamista. Vasta tämän jälkeen ihminen mahdollistuu tekemään taivaallisen Isän tahdon eli silloinkaan ei omaansa. Ymmärrätkö?Anonyymi kirjoitti:
Juuri Pietarin käyttäytymisessä ilmenee, tuo ihmisen lihallisuus,- joka taas on meille esimerkkinä alueesta. JOS JUMALA ei olisi vaikuttanut tahtomista ja tekemistä Pietarissa, niin Pietaria ei olisi enää mainittu koko Raamatun lehdillä. Pietari omassa tahdossaan kielsi Jesuksen ja piste. Tähän loppuu ihmisen "hyvä - tahto - tila". Aivan sama tilanne jokaisen uudestisyntyneen ihmisen kohdalla. Ihminen ei olisi päivääkään uskossa jos Pyhä Henki / JUMALA ei vaikuttaisi tahtomista ja tekemistä. Johdatusta.
Todettakoon, miten härskiltä kuullostaa henkselien paukuttelu Helluntaipuolueessa kun koroitetaan - tuodaan esille turmeltuneen ihmisen vaikutus uskoon tulemisessa ja - jopa pelastumisessaan. Juuri tuo väärä mielikuva rakentaa aivan väärän asenteen hädässä oleviin ihmisiin. Lähimmäisen auttaminen on toisella sijalla. Ensimmäisellä sijalla on tekemällä hädässä oleva ihminen uskoon ja puolueen jäsenyyteen. Aivan kuin Luterialinen kirkkokin. Käyttää ihmisen tilaa hyväkseen.Anonyymi kirjoitti:
Ajatellen ihmisen ydintä - pajuutta - maailmassa olevaa pahuutta, niin tässä on todiste mistä se syntyy;
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, ..a-s-u.... m-i-t-ä-ä-n ....h-y-v-ä-ä. Tahto minulla kyllä on, mutta ..v-o-i-m-a-a ...hyvän toteuttamiseen.... e-i...;
19sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
JUMALA ei ole edes luvannut muuttaa ihmistä tässä ajassa - vaan pelastaa ihmisen - koko maailman.
- Anonyymi
Jumala puhuu useimmiten Sanansa kautta.
Voimme kuulla Hänen äänensä myös tästä saarnasta:
https://youtu.be/66wZA4g-iaQ- Anonyymi
Herran ääni itsensä sisässä
Hän on Jumalan siunattu
Herra puhuu harvemmin selkein kuultavien ajatuksin, eli siten, joille sen kuulija voisi antaa henkilöllisyyden uskoen sen olevan paholainen tai Herra
Itsensä uskoo melkein aina kaikkien ajatustensa lähteeksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on Jumalan siunattu
Herra puhuu harvemmin selkein kuultavien ajatuksin, eli siten, joille sen kuulija voisi antaa henkilöllisyyden uskoen sen olevan paholainen tai Herra
Itsensä uskoo melkein aina kaikkien ajatustensa lähteeksiJoitain pahan sanamuotoja:
hyvä on (sen huomaa esimerkiksi siitä, kun Herra sanoo sen jälkeen: Älä usko saatana; tai
hyvä on (ei merkitse mitään, eli siitä ei ole hyötyä sanoman sisällä, kun kaikissa Korkeimman puheissa on hyötyä millälailla tahansa)
Toki (ei Korkein käytä niitä näitä sanoja tai sanoja, joita ei tarvitse)
Paha puhuu joskus Herraa vastaan paljon ja itseään vastaan samassa puheessa vähän, koska se on Herraa vastaan enemmän ja pahaa vastaan Häntä vähemmän, niin se on paholaisesta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on Jumalan siunattu
Itsensä uskoo melkein aina kaikkien ajatustensa lähteeksiHerra saattaa puhua erityisesti uskovalle (sillä uskoville Hän usein puhuu), jos sielunvihollinen voittaa siinä enkelten taistelussa, niin alkaa kuulua paholaisen sanomia, paholainen puhuu jo alussa vääryyttä, hyviä sanoja saattaa siltä tulla myöhemmin. Mutta enemmän pahaa Paholainen saa siinä sanotuksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra saattaa puhua erityisesti uskovalle (sillä uskoville Hän usein puhuu), jos sielunvihollinen voittaa siinä enkelten taistelussa, niin alkaa kuulua paholaisen sanomia, paholainen puhuu jo alussa vääryyttä, hyviä sanoja saattaa siltä tulla myöhemmin. Mutta enemmän pahaa Paholainen saa siinä sanotuksi
Enkeli tarkoittaa aina Herran enkeliä ja paholaisen enkeli tarkoittaa aina henkivaltoja (on aivan sama, onko henkivalloissa kyse monesta tai yhdestä pahasta enkelistä
Jumalan kanssa "keskustelevat" ovat "hypnoosivirtuooseja”.
Ruotsalaistutkimuksen mukaan aivojen serotoniini-välittäjäaine saattaa selittää osan yksilöiden uskonnollisuuden eroista. Tutkijat ehdottavatkin, että esimerkiksi kiihkouskovaisuuden taustalla voisi olla aivojen poikkeava serotoniiniaktiivisuus. Serotoniini säätelee mielialaa ja sen puute liitetään mm. masennukseen.
Lisäksi on todettu, että uskovaisten henkilöiden tajunnan tilaa voidaan manipuloida helpoiten, heille voidaan myös synnyttää ns. valemuistoja. Näin kertoo Sakari Kallio, joka väittellyt tohtoriksi hypnoosista:
”Tutkimusten mukaan noin 2-5 prosenttia ihmisistä on "hypnoosivirtuooseja” joilla voidaan saada aikaan selkeitä hallusinaatioita ja muistin muutoksia. Virtuoosien joukossa on keskimäärin enemmän uskonnollisia, taiteellisia ja yleensäkin sellaisia ihmisiä, jotka eläytyvät herkästi, esimerkiksi itkevät elokuvissa. Joillain heistä on ollut lapsuudessa mielikuvitusystävä. Vastapainoksi joukkueurheilulajien harrastajien joukossa on vähemmän hypnoosille herkkiä ihmisiä. Hehän joutuvat valppaasti seuraamaan mitä ympärillä tapahtuu. Lätkäkaukalossa ei omiin ajatuksiin uppouduta.”
”Maallikosta hypnoosi on hiukan pelottavaa. Saadaanhan ihmiset vaikka kiekumaan kuin kukko. Vielä pelottavampaa on, että jopa muistiin voidaan vaikuttaa. Valemuistoja on pystytty istuttamaan jo kokeellisesti. Ryhmälle kerrottiin hypnoosissa öisestä metelistä, ja kun heiltä myöhemmin asiaa tiedusteltiin, he kertoivat kuulleensa tiettynä yönä meteliä. Merkillisintä oli, että he eivät suostuneet uskomaan, että juttu oli vain hypnoosissa uskoteltu heille. Ajan mittaan istutettu uskomus kuitenkin häviää.”
”Istutettua muistoa” on siis aika ajoin vahvistettava, ts. on käytä kuuntelemassa ”Jumalan sanaa”.
http://members.aol.com/carol2180/hypnosis.htm
>>Trance is characterized first and foremost by heightened suggestibility followed closely by diminished critical thinking or reality testing--what Shor (l969) refers to as receding of the "generalized reality orientation." Repeated induction often result in still greater degrees of suggestibility and deeper hypnotic states (Arons, 1981). By prolonging trance states, and with the use of repeated inductions, the cultist may become more and more pliable, less critical, more dissociated from him/herself and more apt to accept spurious and even preposterous notions as "facts." <<
On saatu viitteitä myös siitä, että usein toistuvat pitkittyneet suggestio- eli hurmostilat heikentävät kriittistä ajattelukykyä ja johtavat yhä syvempiin hurmostiloihin. Tästä taas seuraa todellisuuden tajun lähes täydellinen katoaminen. Siksi uskovaisten on mahdotonta ITSE nähdä maailmankuvansa mahdottomuutta. Kun he vielä hakeutuvat yhteyteen samoihin harhoihin uskovien kanssa, on keitos valmis; he ovatkin oikeassa ja muu maailma väärässä. Tästä on ollut usein katastrofaaliset seuraukset.- Anonyymi
Kerro lisää. Onko sinulla henkilökohtaisia kokemuksia.
- Anonyymi
4Moos.12:2 Ja he sanoivat: Ainoastaan Mooseksen kauttako Herra puhuu? Eikö hän puhu myös meidän kauttamme? Ja Herra kuuli sen.
Tunnen yhden ihmisen, jolle Herra taisi puhua liikaa. Juuri sen verran liikaa, että jatkuva puhe riitti horjuttamaan hänen mielenterveytensä tilaa. Oli ikävä seurata, kuinka terävä, älykäs ja elämäniloinen ihminen muuttui väärässä seurassa täysin tunnistamattomaksi Jumalan lapseksi, joka pelkää omaa varjoaan, mutta uskoo olevansa valittu ja voideltu.
- Anonyymi
Fiksun naamion alla voi olla joskus rikkinäinen ja haavoittuvainen ihminen. Tasapainoinen ihminen ei muutu tunnistamattomaksi missään seurassa, hän kävelee ennen sellaisesta seurasta ulos. Elämänilon menettäminen, pelko tai hengelliset harhat eivät kuulu Jumalan lapseuteen. Jumalan lapseksi kelpaa omana itsenään. Tuollainen persoonallisuuden muutos kertoo siitä, että henkilö yrittää hakea hyväksyntää ympäristöä miellyttämällä. Se johtaa useimmiten loppuun palamiseen. Ja jos hyvin käy, niin kriisi johtaa terveempään hengellisyyteen.
Anonyymi kirjoitti:
Fiksun naamion alla voi olla joskus rikkinäinen ja haavoittuvainen ihminen. Tasapainoinen ihminen ei muutu tunnistamattomaksi missään seurassa, hän kävelee ennen sellaisesta seurasta ulos. Elämänilon menettäminen, pelko tai hengelliset harhat eivät kuulu Jumalan lapseuteen. Jumalan lapseksi kelpaa omana itsenään. Tuollainen persoonallisuuden muutos kertoo siitä, että henkilö yrittää hakea hyväksyntää ympäristöä miellyttämällä. Se johtaa useimmiten loppuun palamiseen. Ja jos hyvin käy, niin kriisi johtaa terveempään hengellisyyteen.
Sitäpä juuri on monesti yritetty tuolle ihmiselle sanoa, mutta hänen oman "hengellisen isänsä" suorittaman aivopesun jälkeen ihminen on kuin lobotomian jälkeen eikä mikään (järki)puhe enää häntä tavoita. Surullista.
Jumala puhuu tavalla taikka toisella ja suuren perheen isä tietää, että lapset ovat yksilöitä. Yksi lapsi tottelee lempeää neuvontaa, toiselle pitää välillä korottaa ääntä. Porukassa voi olla joku jonka parhaiten tavoittaa elekielellä, ym. Taivaan Isäkin puhuu monella tavoin. Itselle Jumala puhuu usein että olen sopivassa paikassa sopivaan aikaan. On henkilöitä joille Jumala puhuu tarkasti unen tai ilmestyksen kautta. Aika harva saa kuulla Jumalan äänen korvilla aistihavannoin. Jumala puhuu meille jokaisella Sanan kautta, omatunnon kautta. Olen monesti kokenut Jumalan puhuvan seurakunnassa puhujan kautta ja on voinut tapahtua että olen juuri lukenut saman sananpaikan. Usein Jumala puhuu sisäisen rauhan ja levon kautta.
- Anonyymi
niin se on: "kun mikään järkipuhe ei enää riitä"
oikein sanottu !
Eipä sitä kannata murehtia ,mutta yleisesti pitkät sitkeät rukoukset suoraan Jumalalle..eli ei mitään jorinaa vaan sydämmeltä puhetta ja pyyntöä tuntea Jumala paremmin eli läheisempi yhteys ja vaeltaminen.
- Anonyymi
"ääniä kuulevia" on oltava tarkkana !
- Anonyymi
Erotan kyllä huuhaan... Mut kaikki ei oo huuhaata.. ei myöskään taistelua vaan lohdutusta, ilmoitusta tulevista hyvistä asioista jotka todella toteutuvat, lohdutusta, rohkaisua... Mulle ei tapahdu tollasta. Mitään noin suurta. Iloa ja rauhaa oon kyllä saanut kokea. T. Ap.
- Anonyymi
Jos jumala olisi, ja jos siinä olisi vähääkään ainesta niin se epäilemättä tulisi ja pitäisi tiedotustilaisuuden. Ei tarvitsisi tulkita unia ja muinaisia kansansatuja.
Vaan eipä tuo kutale ole näyttäytynyt ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181831Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse531122Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16956TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi14927Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74910- 45790
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84781- 69762
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752