Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

1021

1. Voihan+se+olla+niinkin,+että+joku+pahansuopa+"kollega"+varoittaa+roboa+siitä,+että+tietystä+numerosta+lähetetyt+tekstit+on+syytä+boikotoida.On+tuo+Tastula-ohjelma+mainio+henkilövalintoineen.+Tänään+Raakel+Lignell,+viiden+lapsen+äiti,+tunnetun+näyttelijän+puoliso+ja+Tanssii+tähtien+kanssa+-voittaja+kertoo+Maaritille,+millaiset+suoraan+sanoen+karmeat+ihmissuhteet+ovat+johtaneet+nykyiseen+tunnettuisuuteen.Haastattelun+teemana+on+häpeä.+Miksi+esim.+meitä+pakotetaan+-+piiskalla+tai+porkkanalla+-lankeamaan+nykyisen+langanlaihan+kauneusihanteen+pauloihin.+Ja+saammeko+syyttää+vain+itseämme+jos+antaudumme+huonon+ihmissuhteen+hyväksikäyttöön,+jopa+raakalaisuuteen.+Onneksi+olemme+täällä+fyysisesti+turvassa.+Jos+katseet+voisivat+tappaa+tai+jos+kirjoitukset+voisivat+tappaa,+olisin+jo+vainaa...
  2. Olen+70%:sesti+duunari
  3. Joku+kaivaa+tuttavansa+syvemmältäkin+naiskatraasta.+Penkille+muiden+taakse+jättäytyneitä+nynnyjä+tai+leuhkoja+tyttöjä+ei+onni+suosi+tänään+kuten+ei+muinakaan+iltoina.Tanssityylejä+on+yhtä+monta+kuin+viejääkin.+Joku+vatkaa,+joku+veivaa,+joku+tsaivaa,+joku+hikinen+äijä+imeytyy+kiinni+kuin+sika+limppuun.+Paikalla+on+myös+se+pakollinen+pelle.+Hänen+lähestyessään+naisrintama+kavahtaa+taaksepäin.+Mutta+miekkonen+ei+hyväksy+rukkasia,+vaan+kiskoo+uhrinsa+kädestä+keskilattialle+ja+alkaa+viedä+arvaamattomin+askelkuvioin.Katinka,+Suklaasydän,+Johnny+Guitar,+Mua+lemmitkö+vielä+oi+Kustaa...+Ilta+vanhenee,+tunnelma+sakenee.+Joku+tarjoaa+parilleen+Pectus-askista,+toisensa+löytäneet+rakastavaiset+valuvat+kaulakkain+kioskille+jaffaa+juomaan+tai+portista+ulos+tummuvaan+metsään.+Räkätys+ja+kikatus+hyyskän+suunnalta+kovenee,+kuuluu+kilahduksia+ja+kahahduksia.+Pikkupojat+ovat+onnistuneet+pääsemään+aidan+raosta+ja+istuvat+nyt+orkkalavan+reunalla+viattoman+näköisinä,+pörröiset+päät+laulajattaren+helmuspitsien+tasalla."Joutuin+vain+nyt+nukkumatin+luo"+kajahtaa+valssahtavan+jazzkappaleen+päätökseksi+kello+kahdeltatoista.+Forssalaisten+bussi+lähtee,+ujo+pusu+vaihdetaan.+Ja+eikös+vain+se+tumma+missimyssy+heittäydy+istumaan+kavaljeerini+viereen,+kun+minun+onnettoman+on+lähdettävä+yksin+pitkälle+metsätaipaleelle.+Samperi,+etten+ottanut+pyörää!+Autojen+valot+pelottavat+pientä+tyttökulkijaa.Väistyn+polulle+nummen+kuusien+suojaan.+Nahkapöksynmäen+alle+päästyäni+kiiltomatojen+lyhtyrivi+opastaa+minut+Kaukolan+kyläielle,+missä+Pyhäjärvi+laakeana+ja+tyynenä+valaisee+tuttua+maisemaa.
  4. Saako+täällä+kertoa+muusta+kuin+ihanista+lapsen(lapsen?lapsistaan?Minä+satuin+kaivelemaan+Tunisian+päiväkirjaani+vuodesta+1989.+Olimme+siellä+tyttären+kanssa.+14-vuotias+lapsi+vietti+päivät+ratsastamalla,+ja+minä+kirjan+kanssa+rantsulla+odottelemassa,+tosin+välillä+hevosen+selkäänkin+noussen.Lukemistani+muistelmistani+hauskin+kohta+oli+se,+kun+nuori+mies+tuli+luokseni+ehdotellen+pistäytymistä+"jossakin".+Kun+kieltäydyin,+hän+vetosi+minuun,+kieltämättä+hyvin+perustein:+"Sinä+elät+enää+korkeintaan+10-15+vuotta.+Haluatko+kuolla+kokematta+arabimiehen+rakkautta?"