Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
https://youtu.be/q32Tkt2lF3E+Ja+nyt+jotain+tosi+suomalaista.
Tämä+karanteeni+on+kuin+jatkuvaa+unessa+olemista.+Päivistä+on+puhti+pois,+kun+ei+ketään+tapaa.
02.05.2020 19:38
Voihan+se+olla+niinkin,+että+joku+pahansuopa+"kollega"+varoittaa+roboa+siitä,+että+tietystä+numerosta+lähetetyt+tekstit+on+syytä+boikotoida.
On+tuo+Tastula-ohjelma+mainio+henkilövalintoineen.+Tänään+Raakel+Lignell,+viiden+lapsen+äiti,+tunnetun+näyttelijän+puoliso+ja+Tanssii+tähtien+kanssa+-voittaja+kertoo+Maaritille,+millaiset+suoraan+sanoen+karmeat+ihmissuhteet+ovat+johtaneet+nykyiseen+tunnettuisuuteen.
Haastattelun+teemana+on+häpeä.+Miksi+esim.+meitä+pakotetaan+-+piiskalla+tai+porkkanalla+-lankeamaan+nykyisen+langanlaihan+kauneusihanteen+pauloihin.+Ja+saammeko+syyttää+vain+itseämme+jos+antaudumme+huonon+ihmissuhteen+hyväksikäyttöön,+jopa+raakalaisuuteen.+
Onneksi+olemme+täällä+fyysisesti+turvassa.+Jos+katseet+voisivat+tappaa+tai+jos+kirjoitukset+voisivat+tappaa,+olisin+jo+vainaa...
02.05.2020 18:05
Ihmettelen+mistä+pienoinen+Lieksa+uljaan+Kolin+juurella
on+saanut+asukikseen+moisen+haisunäädän,
joka+nimimerkilläänkin+häpäisee+ihmisten+kotiseutua.
Pilkatkoon+omaa+lähiötään+suuressa+kaupungissa,
kertokoon,+miten+taloja+aiotaan+purkaa+köyhien+alta.
Kuvatkoon+miten+Mätäoja+haisee+verrattuna+Pieliseen,
Karjalan+suurjärveen,+jonka+lakeilla+mitattomilla
usein+vain+tuuli+soutelee.
Kajautelkoon+pierujaan+keskellä+senaatintoria,+jos+ilkenee.
Me+Karjalassa+asuvat+osaamme+ottaa+leikin+leikkinä,
mutta+ilkeys,+tahallinen+mädänhajuinen+pahuus
saa+meidät+puolustautumaan.
Joten+hakekoot+kansalaisuutta+vaikka+Mesopotamiasta
tai+ihailemiltaan+Naurusaarilta.
Jossain+beduiinien+keskellä+hän+on+omiaan,
ruoska+kädessä+uhkailemassa+heikompia.
Suomen+saa+jättää+rauhaan,+
mokoma+isänmaaton,+luopio.
01.05.2020 16:28
Nyt+se+on+mennyt+pilaamaan+jo+ihanan+runoketjummekin,+nyyh.+Pysyisi+vaan+haisemassa+omien+porinoidensa+keskellä.
01.05.2020 15:32
Whoolle+vastaus:
Ei+minua+kiusaa,+jos+joku+Mätäojan+purkutalossa+asuva+ruokolahtelaisen+eukon+avioton+poika+haukkuu+minua+asuinpaikkani+perusteella.
+"Aikaihmiset+kuitenkin+kyseessä".+Älä+siinä+rauhoittele.+Mulla+on+tuossa+kukonretaleessa+vielä+paljon+kynittävää.
01.05.2020 15:12
Älä+nyt+pehmennä+itseäsi+liikaa,+mokoma+Kelju+Kojootti.+Pakkoko+se+on+mennä+äärest+laitaan,+joko+haukkua+terroristiksi+tai+höpötellä+"mukavia"?+Varsinkaan+leppoisuus+ei+pue+kaltaistasi+tyrannia+alkuunkaan.
Mene+tarkistamaan+niitä+numeroita,+jos+uskot+siitä+jotain+kostuvasi.
01.05.2020 12:59
Se+raukka+luulee,+että+tekeytymällä+höpönröhöksi+se+hellyttää+lempeäluontoisimpien+naisten+sydämet.+Nyt+se+on+käyttänyt+kaikki+keinonsa+saada+ystäviä.+Turha+katua+kun+p***at+on+housuissa.
01.05.2020 11:01
Olen+70%:sesti+duunari
01.05.2020 09:48
Tämä+ketju+on+täynnä.+Kakkaa.
01.05.2020 09:19
Olipa+herrasmieheltä+herttainen+vapputervehdys+tuolla+nimikkoketjussaan.+Pakko+lainata+alla+oleva+sitaatti+esimerkiksi+siitä,+mitä+koronan+aikainen+eristyneisyys+teettää+epävakaimpien+karanteenilaisten+sairaalle+ajatusmaailmalle.+
"Tähän+jo+ajat+sitten+lupaamaani+vappumusiikkiin+päätän+omalta+osaltani+tämän+eräänlaisen+kokeiluketjun+mikä+oli+yksi,+ja+tähän+asti+onnistunein,+yritykseni+päästä+eroon+ad+hominen+henkilökadejahtaajista+ja+myös+putkiaivoisista+poliittisista+ihmisryhmälahtareista.+Kaikki+sellaisia+joilla+täytyi+olla+jokin+kohde+mihin+suunnata+valheellinen+raivonsa+omasta+epäonnistumisestaan."+(AB)
Mistä+moinen+vihanpuuska?+Onko+kukaan+muu+viime+aikoina+huomannut+täällä+"valheellista+raivoa"?+Tuo+"korkeimman+oikeuden+tuomari"+herättää+ainakin+minussa+niin+pahoja+vilunväristyksiä,+etten+välitä+edes+vilkuilla+sinne+päin.+
Hauskaa+vappua+herroille+ja+naisille!
01.05.2020 09:12
Eipä+ole+ikinä+tullut+mieleenkään+raahata+piknikpöytiä+vappuna+minnekään,+vaikka+olen+stadissa+viettänyt+valtaosan,+yli+70+kertaa,+vapuistani.+Nuorena+illat+menivät+kyllä+juhliessa,+ilman+rekvisiittaakin,+ja+sitä+ennen+lapsena+ilmapalloja+vanhemmilta+vongatessa+ja+keinujen+laittoa+jonotellessa.+Puistot+nääs+"avattiin"+vasta+vapuksi+eli+pantiin+keinut+paikalleen.
Mitään+haalareita+pinsseineen+ei+ollut+keksitty,+ihan+vaan+pyhävaatteissa+kuljettiin.+Isä,+sen+kerran+kun+jaksoi+vappuaamuna+lähteä+kakaroiden+pyynnöstä+keskustaan,+vaihtoi+ikuisen+tummanharmaan,+polvista+kiiltelevän+virka-asunsa+vaaleisiin+housuihin+ja+ruskeaan+irtotakkiin.+Meillä+pennuilla+oli+pässinpökkimät+riisuttu+pois+ja+palelimme+nilkkasukissa.
Jätskibaari+oli+siinä+linja-autoaseman+käytävässä.+Pieni+hopeanvärinen+kuppi+yksine+jätskipalloineen,+ehkä+tilkka+hilloa+päällä.+Banaaniveneet+ja+muut+luksukset+tulivat+vasta+vuosia+myöhemmin.
Koko+Rexin+edusta+oli+tungokseen+asti+täynnä+vappukrääsän+myyjää.+Huisku+piti+saada,+ja+ilmapallo,+joka+oli+tietysti+pieni+ja+punainen.
Myöhemmistä+vapuista+muistan,+että+mentiin+koirien+kanssa+koirapuistoon+ja+heiteltiin+niille+itse+puhallettuja+pallosia,+jotka+ne+pukkasivat+takaisin.
Entä+tämä+koronavappu?+Hieman+hikoilimme+tyttären+kanssa+tehdessämme+sähköistä+metsäkauppaa,+ja+nyt+kun+sen+kaksin+voimin+päihitimme,+olen+mielestäni+ansainnut+tilkan+viskiä.+Ei+vanha+muuta+remuamista+jaksa.
27.04.2020 16:01
Ilman+muuta+myös+raittiuskilpakirjoituksiin+osallistuin.+Taisivat+olla+liki+pakollisia.++Palkintona+oli+urheilijanuoresta+kertova+kirjanen+Voiton+perii+voimakkain.+
Vaikka+viinapirun+kokemuksia+olisi+kaupunkilaistytöllä+ollut+lähempänäkin,+valitsin+aiheen+tuolta+"mannakorven+mailta",+jossa+miehet+polttivat+kotitekoista+viinaa.+Kesken+ilonpidon+saapui+paikalle+metsän+kuningas,+mesikämmen+ja+kaatoi+viinapannun.+Jotta+olisi+enempi+dramatiikkaa,+laitoin+otson+myös+kellistämään+luvattomat+pirtumaakarit.+Nuorena+sitä+on+täysin+säälimätön.+Ehkä+vasta+Mikko+Niskasen+Kahdeksan+surmanluotia+avasi+silmät+näkemään+tuonkin+perinnekeiton+inhimilliset+puolet.
nuo+salapolttajat.
22.04.2020 10:57
Joku+kaivaa+tuttavansa+syvemmältäkin+naiskatraasta.+Penkille+muiden+taakse+jättäytyneitä+nynnyjä+tai+leuhkoja+tyttöjä+ei+onni+suosi+tänään+kuten+ei+muinakaan+iltoina.
Tanssityylejä+on+yhtä+monta+kuin+viejääkin.+Joku+vatkaa,+joku+veivaa,+joku+tsaivaa,+joku+hikinen+äijä+imeytyy+kiinni+kuin+sika+limppuun.+Paikalla+on+myös+se+pakollinen+pelle.+Hänen+lähestyessään+naisrintama+kavahtaa+taaksepäin.+Mutta+miekkonen+ei+hyväksy+rukkasia,+vaan+kiskoo+uhrinsa+kädestä+keskilattialle+ja+alkaa+viedä+arvaamattomin+askelkuvioin.
Katinka,+Suklaasydän,+Johnny+Guitar,+Mua+lemmitkö+vielä+oi+Kustaa...+Ilta+vanhenee,+tunnelma+sakenee.+Joku+tarjoaa+parilleen+Pectus-askista,+toisensa+löytäneet+rakastavaiset+valuvat+kaulakkain+kioskille+jaffaa+juomaan+tai+portista+ulos+tummuvaan+metsään.+Räkätys+ja+kikatus+hyyskän+suunnalta+kovenee,+kuuluu+kilahduksia+ja+kahahduksia.+Pikkupojat+ovat+onnistuneet+pääsemään+aidan+raosta+ja+istuvat+nyt+orkkalavan+reunalla+viattoman+näköisinä,+pörröiset+päät+laulajattaren+helmuspitsien+tasalla.
"Joutuin+vain+nyt+nukkumatin+luo"+kajahtaa+valssahtavan+jazzkappaleen+päätökseksi+kello+kahdeltatoista.+Forssalaisten+bussi+lähtee,+ujo+pusu+vaihdetaan.+Ja+eikös+vain+se+tumma+missimyssy+heittäydy+istumaan+kavaljeerini+viereen,+kun+minun+onnettoman+on+lähdettävä+yksin+pitkälle+metsätaipaleelle.+Samperi,+etten+ottanut+pyörää!+Autojen+valot+pelottavat+pientä+tyttökulkijaa.
Väistyn+polulle+nummen+kuusien+suojaan.+Nahkapöksynmäen+alle+päästyäni+kiiltomatojen+lyhtyrivi+opastaa+minut+Kaukolan+kyläielle,+missä+Pyhäjärvi+laakeana+ja+tyynenä+valaisee+tuttua+maisemaa.
21.04.2020 19:21
Tänään+on+pakko+päästä+mukaan.++Ryskeellä+soittaa+Olli+Häme+Helsingistä,+laulusolistina+kuuluisa+Brita+Koivunen.+Herttuan+navetan+kohdalla+kuulen+ensimmäisen+kaukaisen+torven+törähdyksen.+Harmaalle+mummunmökille+ehdittyäni+erotan+jo+säveltapailua.+Pojat+siellä+virittävät+soittimiaan.+Kun+tulen+takakautta+metsän+läpi+kulkevalta+kärrytieltä+maantielle,+näen+yhdellä+silmäyksellä+seniltaisen+yleisötilanteen.+Motskareita+ja+pyöriä+näyttää+olevan+röykkiöittäen,+autoja+ainakin+viisi.+Forssalaisia+on+tullut+iso+liuta+omalla+tanssibussillaan.
Bändi+jammailee+omiaan.+Mitään+ei+vielä+tapahdu.+Muutama+tyttö+istuu+penkissä+kesäleningissään.+Miehet+kokopuvuissaan+tai+pusakoissaan+parveilevat+tupakalla+lavan+ja+huussin+välisellä+mäennyppylällä.+Aidan+takana+metsän+puolella+kuusten+varjossa+näkyy+liikehdintää.+Siellä+pikkujannut+odottavat+sopivaa+tilaisuutta+livahtaa+sisään+maksamatta.
Ensimmäinen+valssi+nostaa+likkojen+takapuolet+penkiltä.+Lehmäparissa+menemme+Kultaista+nuoruutta+lattiapalkit+tömisten.+Pojat+eivät+ole+moksiskaan,+heidän+aikansa+ei+ole+vielä+tullut.+Vasta+sitten+kun+La+Cumparcitan+tangosävel+kajahtaa,+he+ryysäävät+kohti+naistungosta+ja+pokkaavat+eturivin+punahuulille.
Jatkuu
21.04.2020 18:45
Laitanko+ylleni+kapean+samettihameen+sai+jamekset?++Se+riippuu+siitä+haluanko+talsia+jalkaisin+vai+mennä+pyörällä.+Valitsen+pjattihameen+ja+tällään+silmiini+runsaasti+Filmstars+mascaraa+ja+huuliin+Sans+egalia.+Ripaus+Soir+de+Parisia+viimeistelee+maailmannaisen+tenhoni.+Mielessäni+on+kuva+Ryskeen+kuningattaresta,+tummasta+Aulikista,+jonka+hippavarusteet+ovat+aina+viimeisen+päälle:+piukeaa+punista+vakosamettia,+kultaisia+nappeja+ja+arnoton+meikki.
Jatkuu
21.04.2020 14:27
Voitin+kerran+yhden+lavatansseja+käsittelevän+kirjoituskilpailun.+Jos+sallitte,+referoin+Forssan+Lehdeille+tekemääni+tekstiä:
Suviaamu+ja+lauantai.+Nousen+vuoteellani+istumaan+ja+tiirailen+ikkunan+takana+seisovia+männyn+runkoja.+Ne+ovat+sateesta+mustia.+Päivemmällä+taivas+selkenee,+sinistä+pillottaa,+jo+saadaan+maalarille+housut.+Ja+minä+tyttö+pääsen+mattopyykille.+Ja+mattopyykin+hyvin+hoidettuani+Ryskeen+lavalle.+Olen+viisitoistavuotias,+käynyt+keväällä+rippikoulun+ja+saavuttanut+tanssikelpoisuuden.
Jatkuu
21.04.2020 14:14
Saako+täällä+kertoa+muusta+kuin+ihanista+lapsen(lapsen?lapsistaan?
Minä+satuin+kaivelemaan+Tunisian+päiväkirjaani+vuodesta+1989.+Olimme+siellä+tyttären+kanssa.+14-vuotias+lapsi+vietti+päivät+ratsastamalla,+ja+minä+kirjan+kanssa+rantsulla+odottelemassa,+tosin+välillä+hevosen+selkäänkin+noussen.
Lukemistani+muistelmistani+hauskin+kohta+oli+se,+kun+nuori+mies+tuli+luokseni+ehdotellen+pistäytymistä+"jossakin".+Kun+kieltäydyin,+hän+vetosi+minuun,+kieltämättä+hyvin+perustein:+"Sinä+elät+enää+korkeintaan+10-15+vuotta.+Haluatko+kuolla+kokematta+arabimiehen+rakkautta?"
21.04.2020 13:39
Kyllä+kai+tänne+kaiken+hölötyksen+sekaan+mahtuu+pieni+pohdinta+siitäkin,+miltä+joku+yksittäinen+sana+maistuu+eri+ihmisten+suissa+ja+kuulostaa+korvissa.+Ei+ole+kysymys+siitä,+etteikö+valveutunut+lukija+ymmärtäisi,+mitä+tarkoitetaan.
Minä+nyt+tunnettuna+saivartelijana+vain+lankean+joskus+ajattelemaan+sanojen+antamia+mielikuvia.
19.04.2020 15:37
Kun+katsoin+Hesarin+kuvaa+kuolleista+turkisketuista,+tunsin+syvää+sääliä+(raivon+ohella).+Empatiaa+en+tuntenut,+sillä+pehmeä+'empatia'+on+mielestäni+varattu+tunteelle,+jota+tunnetaan+lähinnä+omia+lajitovereita+kohtaan.+Se+on+hyvin+tasa-arvoinen+sana.+Sääli+sen+sijaan+on+ihmisistä+puhuttaessa+pahasti+leimaava+sana,+onhan+'säälittävällä'+pilkkaavakin+merkitys.
19.04.2020 14:51
Minä+vanhus+olisin+valmis+kuolemaan+vaikka+tänä+päivänä.+Tai+no+en+sentään;+kolme+vuotta+pitäisi+vielä+elää,+että+saisin+juuri+näinä+päivinä+ottamani+velan+maksettua+eikä+perilliselle+jäisi+sitäkään+rasitetta.
19.04.2020 10:05
31 / 52