Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+kyllä+huvittaa.+Edson+tuolla+porinoissa+kuulutti,+että+hän+meistä+naisista+tuntee++antipatiaa+(vai+mikä+se+vastenmielisyyden+ilmaisu+oli)+pelkästään+a-mummua+kohtaan.+Mitähän+nuo+meihin+muihin+ja+sukulaisiimme+suunnatut+pistot+muuta+ovat+kuin+syvää+loukkaamisen+halua?+Kun+ei+uskalla+käydä+varsinaisen+ärsyttäjänsä++alin+päälle,+hän+etsii+saivartelunsa+aiheet+meidän+naisten+jutuista.
Kyllä+minustakin+ilmapiiri+eläkeläisiä+kohtaan+on+koventunut,+näkeehän+joka+puolella+noita+"te+syötte+lastenne+leipää"+-juttuja.
23.03.2020 10:59
Saat+minun+puolestani+ladella+propagandaasi+niin+paljon+kuin+haluat.+Ota+huomioon+kuitenkin,+että+Lapin+matkailu+pysähtyy+kesäksi,+katsos+kun+lumen+on+tapana+sulaa+kesäksi+jopa+Lapista.+Sitä+paitsi+veljelläni+on+silloin+muut+hommat+ison+puutarhansa+hoitamisessa.+Eikä+hän+muutenkaan+reissaile+mielellään+kuin+nyt+ainoan+kerran+sen+onnettoman+lumen+perään+olisi+lähtenyt.+Hän+sai+töissään+matkustella+ihan+tarpeeksi.
Elä+sinä+vain+onnellisena+maailmanlopun+unissasi,+koska+et+näköjään+saa+edes+sitä+karavaanimatkaa+aikaiseksi.+Onnittelen,+että+lopulta+tajusit+turismin+haittojen+koskevan+kuhmoislaisiakin.
23.03.2020 10:45
Minun+veljeni+ei+ole+täällä+kirjoittamassa+eikä+lukemassa,+joten+sinun+solvauksesi+hänen+"tyhmyydestään"+kaikuu+tyhjille+seinille.+Pahalta+moinen+tahallinen+väärinymmärys+silti+tuntuu+minusta,+hänen+lähiomaisestaan.+Olet+itse+aina+puolustamassa+a-mummun+miniää+muka+sillä+perusteella+että+nainen+ei+ole+itse+täällä+pitämässä+puoliaan.+Koeta+hyvä+mies+olla+johdonmukaisempi!
Se+miksi+yleensä+mainitsin+veljeni+vierailun+tänne,+johtuu+siitä,+että+harvoin+tänne+kauas+kukaan+sukulainen+eksyy.
22.03.2020 18:04
Jeesustelulla+tarkoitin+sitä,+kuinka+kauniisti+osaat+halutessasi+ottaa+uuden+vaihteen,+kun+vastaat+miehelle,+mutta+meille+naisille+tarjoat+vain+rumaa+puhetta.+Kokeile+joskus+vastata+meillekin+ystävällisesti,+jos+sinun+on+välttämättä+vastattava+omia+perheasioitamme+koskeviin+kirjoituksiin.
22.03.2020 17:51
Oikaisen.+Minä+vain+satuin+viikko+sitten+kertomaan,+että+veljeni+on+tulossa+minua+moikkaamaan+matkalla+Rukalle+hiihtämään.+Myöhemmin+mainitsin,+että+hotellista+olikin+soitettu,+ettei+kannata+tulla+koska+he+sulkevat+koronan+takia++28.3.+eli+kesken+veljeni+varaamaa+kahta+viikkoa.
Sinä+tahallasi+aloit+puhua+tästä+asiasta+ikään+kuin+veljeni+olisi+mennyt+jo+sinne+Lappiin+ja+olisi+oksentelemassa+siellä+(koska+eihän+etelän+mies+Lapissa+voi+tehdä+muuta+kuin+sikailla,+kai+muistat+omasta+kokemuksestasi).
Porinoissa+valitit,+että+täällä+Elämässä+naiset+eivät+vastaa+sinulle+asiallisesti.+Voiko+tekaistuihin+oksentelujuttuihin+vastata+muuta+kuin+epäasiallisesti?
22.03.2020 17:45
Meille+koronavangeille+Yle+on+valmistanut+upean+kolmetuntisen+erikoislähetyksen+Muistojen+bulevardista.+Äsken+tuli+Erik+Lindströmiä,+josta+minulle+tuli+muistoja+50-60+tassilavoilta,+Helena+Siltala,+solistina,+mutta+myös+uudemmalta+ajalta.+Olin+miesystäväni+kanssa+syömässä+Omenapuussa+Keskuskadulla.+Lounasmusiikkia+soitti+Lindström+trioneineen.+Katseemme+maestron+ja+hänen+vanhan+fanin+kanssa+kohtasivat+ja+vaihdoimme+jonkun+sanan+vanhoista+ajoista.+Miesystäväni+suuttui+kuin+ampiainen.+Hän+jossain+muualla+nuoruutensa+viettänyt+eikä+edes+tanssitaitoinen,+tunsi+jäävän+katseemme+ulkopuolelle.
Kaikenlaista+tuleekin+vanhoista+kappaleista+mieleen.
21.03.2020 20:14
https://youtu.be/gSCGww3WIPs+Kuinka+ollakaan,+Lauantain+toivotuista+levyistä+tuli+äskeiseen+keskusteluumme+sopiva+kappale.+Oliko+tämä+Lavi+kotkalaisia?+Oli+tai+ei,+nuorena+ystäväni+kanssa+liftasimme+Kotkaan.+Tapasimme+laivassa+hänen+tuttavansa+ja+teimme+hänen+kanssaan+savukekauppoja.+Saimme+hyvän+lounaan+laivalla.
21.03.2020 19:02
Koronan+ihmisille+järjestämä+"lähestymiskielto"+tuottaa+kummallisia+tilanteita.+Erään++täysin+kuuron+henkilön+tulkille+evättiin+pääsy+asiakkaansa+luo,+hänen+ajettuaan+sata+kilometriä+juuri+tulkitakseen+kuulovammaisen+ja+hänen+henkilökohtaisen+avustajansa+keskustelua.+On+selvää,+että+kaikkia+yksityistapauksia+ei+valmiuslaissa+ole+älytty+määritellä,+mutta+mitä+kaikkea+tässä+eteen+tuleekaan.+
Vanha+koulutoverini,+kummityttäreni+äiti+soitti.+Vaihdoimme+kokemuksiamme+puolentoista+tunnin+ajan.+Sille+perheelle+on+tapahtunut+enemmän+kuin+minulle,+ja+hyvää+teki+puhua+kaikesta+ihmiselle,+joka+loppujen+lopuksi+on+yksi+niistä,+jotka+tuntevat+minut+vilkkaasta+viisitoistavuotiaasta+alkaen.+65+vuotta+olemme+pitäneet+yhteyksiä.
21.03.2020 18:35
Mikäs+siinä,+kun+katson
mustasta+maasta+nousevaa
punaversoa,
voihan+sen+kokea
+punapääksi+muuksi,
kun+hänkin+lintuun+viittasi
Palokärjeksi?
+Mitäs+minä,+leskenlehti,
ehti+kasvaa+raparperit
ennen+kuin+tajuntaani+ehti
ksi+ksi+ksi
20.03.2020 16:52
Hyvin+sanailtu.+Miksi+ihmeessä+jotkut+hermostuvat+niin,+että+purkavat+pelkonsa+toisiin+kirjoittajiin?+Luuleeko+hän,+että+hänen+ihannemaailmassaan+hän+vain+vähän+sahailee+puita+ja+aurailee+naapurin+teitä,+mutta+saa+välillä+Kelan+kustannuksella+matkailla+ulkomailla?+No,+onhan+niitä+mahdollisia+ketkuiluja,+kun+salaa+yhtä,+korostaa+toista.
20.03.2020 16:19
Olis+voinut+olla+tulkku+tai+kulkku,
lintu+tai+kurkku,
muttei+mulkku.
m
20.03.2020 15:35
Edsonille+silakkajonokuvista
Ei+minun+tarvitse+kaivaa+mitään+kuvia+sota-ajalta,+olin+itse+kokemassa+niitä+puutteen+aikoja.+Silakkaa,+lanttua+ja+vaikka+mitä+joutuivat+kaikki+perheenäidit+jonottamaan.+Oli+sitten+kyse+Sörkan+työväestä+tai+Töölön+porvareista.+Mutta+sitä+pidettiin+luonnollisena+siihen+aikaan,+ei+yksilöllisenä+onnettomuutena.+Jonottamisen+pakko+riippui+vähän+siitä,+oliko+perheellä+maalla+ruokaa+lähettäviä+omaisia.+Meillä+oli+kaukana+Savossa,+teillä+taas+eteläisessä+Hämeessä,+niin+olet+kertonut+taustastasi.
Muistan+omakohtaisesti+nelivuotiaan+joulun.+Kuusi+oli+ja+muutama+kynttilä,+mutta+ruoaksi+oli+pieni+köntti+sianlihaa,+ostettu+mustasta+pörssistä,+sekä+lapsille+mannapuuroa.+Ei+sekään+tuntunut+miltään+onnettomuudelta,+vaan+juhlalta,+niiden+kynttilöiden+takia.+Lahjaksi+sain+pienen+saippuanuken.
20.03.2020 15:28
Onko+sulle+raukalle+tullut+koskaan+mieleen,+että+sinä+voit+olla+väärässä+tai+ainakin+liioittelet+raskaasti?+Onko+suomalainen+perinteinen+talvilaji+kotimaassa+siis+yhtä+kauheaa+kuin+istua+suihkulähteen+ääressä+Italiassa?+Kysypä+vaikka+siltä+idoliltasi+Gretalta,+Åre+vai+Malediivit.
Vai+johtuuko+siilipuolustuksesi+meitä+naisia+kohtaan+siitä,+että+joudut+jatkuvasti+antamaan+periksi+vahvemmallesi+eli+alille+ja+jopa+pyytämään+häneltä+anteeksi+jos+avaat+uuden+ketjun?
20.03.2020 13:37
"Voi+olla+että+jotain+tajuatkin.+Todennäköisesti+et."
Ainoa+mistä+sinä+tajuat+on+saada+sanoa+viimeinen+sana.
Eikö+siis+yrittäjä,+siivooja+tai+puuseppä+matkustele?
20.03.2020 13:27
Missähän+maakuopassa+sinäkin+asuisit,+jollei+meillä+olisi+kirjallisuutta.+Venäjän+vallan+alla+ainakin,+sillä+heillä,+samoin+muilla+naapureillamme,+on+aina+ollut+oma+vahva+kulttuurinsa.+Ei+sinulla+olisi+omaa+kieltäkään+ilman+kirjallisuutta.
Hauku+vaan+minua+ja+sukuani.+Kai+tuommoinen+luokkaviha+sinussa+jotain+tuskaa+helpottaa,+kun+et+muutenkaan+osaa+näköjään+hoitaa+emotionaalista+puoltasi.
+Nauti+nyt+siitä,+että+sinulla+on+hyvä+vaimo+ja+kaupankäyntikin+sujuu+ilman+mökkiläisiä+kiitos+koronan.
20.03.2020 13:18
Soitonopetus+skypen+kautta+on+varmaan+toimiva+idea+kuten+mahdollinen+kouluopetuskin.
Nythän+jotkut+ovat+innostuneet+virtuaalisten+bileiden+järjestämiseen.+Kuunnellaan+yhdessä+konserttia,+mutta+jokainen+omalla+sohvallaan;+syödään,+juodaan+ja+pukeudutaan,+napsitaan+kuvia+muulle+seurueelle.+
Voisihan+se+olla+hauskaakin+vaikkapa+sinkkupiirille+tässä+"maailman+onnellisimmassa+maassa"+näinä+rajoitettujen+kontaktien+päivinä.
20.03.2020 12:04
En+ole+humkandi+vaan+filosofian+kandidaatti,+vaikka+mitä+eroa+niillä+sinunlaisellesi+koulupudokkaalle+on.
"Oksentelemaan+ja+lääppimään"+-+sinuako,+hah?
20.03.2020 11:21
Nyt+kyllä+oikaisen+tuota+surkeaa+vihjailuasi+veljeni+suuntaan.+Hän+on+intohimoinen+hiihtäjä+ja+hiihtää+normaaleina+(lumisina)+talvina+satoja+ellei+tuhansia+kilometrejä+ihan+kotikulmillaan.+Hänen+vaimonsa,+tekniikan+tohtori+hänkin,+on+oikea+hiihtäjäatleetti,+joka+on+toiminut+nuorempana+suksivoidetehtaan+koehiihtäjänä.+Eli+eivät+ole+varsinaisesti+tuota+halveksimaasi+after+ski+-väkeä.
Nämä+meidän+suvun+"turistiturhakkeet"+tekevät+vuotuisen+Lapin+matkansa+omalla+uudella+mersullaan+eivätkä+rasita+massakuljetusvälineitä.
Mikä+oikeus+sinulla+on+kieltää+ikänsä+tärkeää+työtä+tehneiden+eläkeläisten+kotimaan+matkailua?+Kuljethan+itsekin+siksakkia+vaikka+kuinka+pitkän+matkan+"ravatessasi"+edestakaisin+kotikuntasi+ja+Helsingin+väliä.
20.03.2020 11:12
"Myös+kemia+on+tärkeää."
Lurpsis,+lurpsis,+lurpsis
20.03.2020 10:55
Edsonilla+onkin+varmaan+sitä+taikinajuurta+enemmänkin+varastossa,+että+voit+myydä+leipäpulasta+kärsiville+talouksille.+Entäs+jos+jossain+perheessä+syödään+mieluummin+vaaleata+leipää?
Vai+on+siellä+Kuhmoistenkin+lätäköissä+silakoita?
20.03.2020 10:32
33 / 52