Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Toki+nyt+talvisodan+päättymisen+80-vuotispäivä+on+liputuksen+arvoinen,+ainakin+tällaisen+"talvisotalapsen"+mielestä.
Kaupassa+oli+normaali+perjantaikuhina,+vaikkakin+WC-rullia+tuntui+olevan+joka+kärryssä+tavallista+suurempia+eriä.+Tungin+istumaan+"ukkopenkille"+aulaan,+missä+varttuneempi+miesnuoriso+venttailee+emäntiään+ostoksilta.+Vanhempi+kansakoulunopettaja+kertoi+havainneensa,+että+paljon+on+tuttuja+naamoja,+vaan+ei+muista+mistä.+Pakistiin+myös+heikoista+jäistä.+Kuulin,+että+muuan+rajamies+oli+varomattomuuttaan+mennyt+järven+jäälle,+naarattaessa+hänellä+oli+ollut+sukset+edelleen+jalassa.+Totesimme,+että+nykyajan+suksissa+on+se+puute,+ettei+niitä+potkaisemlla+saa+noin+vain+jalasta+kuten+meidän+nuoruutemme+mäystinsuksista.
Kotiin+tultuani+kirjaston+kautta+tuli+oikein+huolestuttava+uutinen.+Tytär+kertoi,+että+hän+oli+yhyttänyt+vieraan+hiihtäjän+mökkimme+yläpuolisella+tontilla.+Oli+kuulemma+käynyt+mittailemassa+metsää+tulevia+avohakkuita+varten.+Maailmamme+kääntyi+ympäri.+Tyttärelle+ja+koirille+uutinen+oli+tosi+paha.+Aivan+yhtä+kauhea+kuin+minulle+jo+parikymmentä+vuotta+sitten,+jolloin+silloisen+mökkini+läheinen+sieni-+ja+marjametsä+hakattiin+alas.+Pitääkö+minun+nyt+toiseen+kertaan+kokea+tuo+hirvitys+lintujen+ja+muun+elollisten+kadosta?+Itse+konkarina+sen+kestän,+mutta+että+tyttäreni+koiratarha+jäisi+ilman+mitään+suojaa+koko+päivän+paahtavalta+auringolta.
Nyt+ottaa+päähän.+Koronat+tulkoot+ja+viekööt,+se+on+sama.+Tarjouduimme+ostamaan+ne+kriittiset+pari+hehtaaria,+mutta+alkaako+iso+metsäyhtiö+tehdä+poikkeuksia+joidenkin+mökkiläisten+kohdalla,+on+epävarmaa.+Ikävintä+on+se,+että+mökin+ainoa+ikkuna+suuntautuu+tulevaisuudessa+siihen+raiskioon.+Ironisoimme,+että+olisipa+mökki+ollut+edes+toisin+päin,+jolloin+ikkunasta+olisi+näkynyt+lammelle.
13.03.2020 16:51
Nyt+paljastit+äijä,+miksi+hermosi+kärähtävät+niin+vähästä.+Eikö+hampun+sato+onnistunut,+vaikka+on+lamput+ja+kaikki?
11.03.2020 16:18
Kyllä+se+Mätiksen+ukko+uhkailla+osaa,+mutta+ei+ole+siitä+meille+naisille+vastusta,+ei+missään+mielessä.+Varmaan+viihtyi+työreissullaan+Meksikossa,+siinä+naistentappomaassa.
Äijä+kuvittelee,+että+eksotiikka+on+se+mikä+suomalaisia+naisia+houkuttaa.+Ehkä+niin,+mutta+ei+niiden+surkeiden+safkojen+muodossa+mitä+tänne+muka+erikoisuuksina+tarjoilet.
En+tarvitse+suurennuslasia+sinun+ilkeyksiesi+huomaamisessa.+Tavallinen+lukutaito+riittää.+Tuo+että+jo+viisitoista+vuotta+sitten+olet+ollut+sukset+ristissä+muiden+hesalaisten+kanssa,+todistaa+huonoa+vain+sinusta+itsestäsi,+senkin+pitkävihainen+kaakki.
11.03.2020 15:51
Hei!
Minäkin+olen+huomannut,+että+vaikka+kuinka+"käskisin"+koneen+tallettamaan+kirjautumiseni,+kone+vaatii+sitä+yhä+uudelleen.+Paras+onkin+mennä+ensin+kirjautumaan+ja+sitten+vasta+kirjoittaa+teksti.+Jos+taas+on+jo+kirjoittanut+luomuksensa,+yksi+tapa+on+kopioida+se+ja+liittää+uudelleen+käytyään+kirjautumassa.
Täällä+on+nyt+lauhtumaan+päin,+mutta+muutama+yö+sitten+oli+kipakoitakin+pakkasia.+Lunta+on+tuolla+tyttären+mailla+korvessa+jo+niin+paljon+että+se+uhkaa+viimetalvista+ennätystä,+joka+kaatoi+puita+ja+romahdutti+taloista+katot+ja+kuistit.+Mutta+eipä+metrinen+lumikuorma+ole+mitään+verrattuna+vuoteen+1948,+jolloin+erään+paikkakuntalaisen+kertoman+mukaan+läheisellä+vaaralla+oli+ollut+2,8+m+lunta.+Silloin+minä+pikkulikkana+hyppäsin+narua+ja+ruutua+Helsingin+paljastuvilla+kaduilla+eikä++suvun+vaara-asukasta+ollut+olemassa+edes++kiiltona+isänsä+silmissä.
07.03.2020 15:40
Olen+sen+verran+sinua+vanhempi,+että+kulttis+ei+ollut+vielä+minun+"heiniäni".+Kävin+Kirjalla+ja+Annan+vennulla+(arbetets+vänner)+sekä+Hämiksellä,+josta+sittemmin+tuli+Tavastia.
Oli+ne+hauskoja+iltoja.+Me+naiset+seisoimme+toisella+seinustalla,+miehet+toisella.+Ekan+kerran+kun+koululikkana+menin+sinne,+en+ollut+tietoinen+käytössäännöistä,+vaan+ensimmäisen+stykin+jälkeen+lähdin+paikalleni,+josta+kaveljeeri+suuttui.+Olisi+pitänyt+odottaa+toista+kipaletta.
Luistinratani+oli+Väiskin+kenttä,+joskin+sen+lumovoima+päättyi+"tanssiharrastukseeni."+Muutettuani+perheen+kanssa+ja+takia+erääseen+pikkukaupunkiin,+etsin+ekaksi+tanssipaikat.+Kokeneena+jorstuissa+käyvänä+pärjäsin+siellä+hyvin.+Oli+se+nuoruuteni+parasta+aikaa,+joskin+koulunkäyntini+sujui+samalla+moitteettomasti.
05.03.2020 16:27
Yleisradion+Riikan+tähtitarhassa+haastateltiin+kitaristia+ja+kansanmuusikko+J.+P.+Piiraista.++Täältä+Pohjois-Karjalasta+kotoisin+oleva+nuorimies+kertoi+hauskasti+vaikutelmistaan+ja+muusikoista+jotka+ovat+muuttaneet+hänen+elämäänsä.+Eräs+hänen+ihanteistaan+on+tulossa+syksyllä+Kulttuuritalolle.+
Mistä+minun+mieleeni+tulivat+60-luvulla+siellä+vieraillut+Ella+F.+mutta+myös+rumpalisti+Max+Roach.+Piirainen+kuvaa+elävästi,+kuinka+tarpeeksi+suuri+musikaalinen+sielu+muodostaa+yleisönsä+kanssa+yhteisen+rakkauden++kuplan.+Vieläkin+muistan,+miltä+musta+mies+Max+Roach+näytti+lähes+pimeällä+Kulttiksen+näyttämöllä+takoessaan+yksin+rumpujaan.+Siinä+oli+sellaista+estetiikkaa,+jota+harvoin+näkee.+Ei+tarvinnut+olla+suuri+jazzdiggari+joutuakseen+vedetyksi+mukaan+siihen+taikapiiriin.
Voi+teitä+mustan+maan+kärsijöitä.+Täällä+on+tarpeeksi+lunta+ja+lisää+tulee.
05.03.2020 14:54
Auringon+alla+-+laulusta,+jota+mekin+lauloimme+-+lauluahan+oli+tyttölyseon+yhdeksänteen+luokkaan+saakka+-+tuli+mieleen+"nuotiopiiri+jossa+kuusten+kuiske+soi",+ikivihanta+partsikalaisten+laulu.+Kuljin+pikkufriiduna+Fabianinkadun+"luolaan"+saakka,+kunnes+noin+nelitoistavuotiaana+muut+harrastukset+ottivat+tilaa+partiolta.
Laulutuntien+pääosaa+näyttelivät+maakuntalaulut.+Me+uusmaalaiset+veisasimme+yhtä+antaumuksella+Kainuun+"Nälkämaan+marssia"+kuin+Auran+rantojen+helkkymistäkin.+Ateenalaisten+laulu+kuului+tottakai+ohjelmistoomme,+vaikka+sitä+on+nyttemmin+pilkattu+ja+irvailtu+ylitsepursuavan+"uhrimielensä"+takia.+"Nuorukaiselle+kuolla+kuuluu",+jaa-a.
Hesarissa+on+meneillään+tutkimus+ihmisten+ruokaostoksista.+Omani+voin+paljastaa+täällä:+päivittäinen+lämmin+ateriani+koostuu+usein+Apetitin+pakastekeitosta+lisukkeineen.+Lihankorvikkeisiin+en+ole+saanut+makua.+Huvitti,+kun+ainoa+iäkkäämpi+haasteltu,+93-vuotias+rouva,+kertoi+syövänsä+kuusenkerkkiä.+Niin,+kyllä+minunkin+äitini+ammoin+muisteli+syöneensä+lapsena+pettua,+mutta+eläkkeelle+päästyään+oli+sen+verran+vaurastunut,+että+jaksoi+välillä+piffata+koko+pesueensa+sunnuntailounaalle+ravintolan+pitopöytien+ääreen.
01.03.2020 12:29
Kuulehan+pikku+miekkonen
Jos+minä+joskus+harvoin+mainitsen+edesmenneen+mieheni,+onhan+siinä+toki+kyse+minun+kokemuksestani.++Mieti,+jos+muijasi+delaa,+eiköhän+se+ole+tavallaan+sinunkin+kokemuksesi.
Mikä+sitten+sinun+mielestäsi+olisi+meille+sopiva+aihe?+Jos+otan+puheeksi+mahdollisimman+neutraalin+asian+kuten+naisten+käsilaukut,+sekään+ei+kelpaa+sinulle.+Jos+taas+puhuisimme+politiikasta,+tiedän+kuka+kävisi+kimppuumme+suden+lailla.++Ruokaakaan+me+pieniperheiset+(väännä+tuostakin)+emme+harrasta+varsinaisiin+gourmet-taitoihin+asti.+Vaatekaappiamme+on+vaikea+avata+ilman+visuaalista+elementtiä.+No+sitten+on+tietysti+musiikki,+ja+se+nyt+on+lattea+aihe+jos+mikä+sellaiselle+joka+ei+soita+eikä+käy+konserteissakaan.+Koulu,+työssäkäynti,+lapset,+aikuiset+-+kaikki+asioita+jotka+eivät+"meille+kuulu".
Ja+yksi+hirmu+tuolla+teidän+"herrasmiesten"+ketjuilla+toitottaa,+että+sinne+ei+ämmillä+ole+tulemista,+minunkin+kaikki+(?)+nimimerkkini+suorastaan+oksettavat+häntä.+Lieneekö+entinen+meritauti+sitten+jäänyt+päälle+kuvottamaan.+Tautiin+kuuluu+uhkailu,+että+jos+siellä+rumia+naamojamme+näytetään,+tänne+tullaan+kostamaan,+se+on+vissi+se.
Ei+paljon+edes+kiinnosta+ängetä+sinne+parranpärinän+sekaan,+mutta+katsotaan+nyt,+riippuu+ihan+teistä,+annatteko+meidän+olla+rauhassa+omassa+ketjussamme.+Ja+jos+siellä+käydään+henkilöön+käsiksi+yksilöitä+myöten,+ainakin+tämä+henkilö+menee+antamaan+vastineensa+paikan+päälle.
26.02.2020 08:43
Laitan+tänne+alas+vastineen+edsonin+törkyjutulle+10.40+ja+samalla+huomautan,+että+tuo+nimiini+pantu+mitätön+solvaus+a-mummulle+on+sekin+näyte+edsonin+sappea+tihkuvasta+mustasta+sielusta.
Vaikeatahan+se+on+täällä+vieraiden+ihmisten+kesken+kehittää+planeetan+kokoisia+yhteisiä+puheenaiheita,+kun+ei+se+näytä+onnistuvan+yritteliäiden+"viisaidenkaan"+kesken.+Aina+juttunne+keskeyttää+jokin+"inhimillinen+tekijä"+eli+tarve+päästä+haukkumaan+meitä.+Sitäpaitsi+täällä+puhutaan+mieluummin+itse+koetuista+asioista+kuin+kopioidaan+netistä+muka+tärkeitä+tekstejä+ja+etnovideoita.
Ali+on+usein+ehdottanut,+että+pidettäisiin+nämä+kaksi+täysin+erilaista+ketjua+erillään.+Sitä+kannatan.+Meillä+ei+ole+mitään+asiallista+sanottavaa+toisillemme.+Te+ette+hyväksy+meitä+emmekä+me+teitä+liioin.++Jos+vanha+Elämä+siintääkin+Alin+mielessä+harmonisena+perheenä,+se+elämänmuoto+on+aikoja+sitten+hävinnyt,+Määräilevän+patriarkaatin+aika+on+ohi,+nykyään+oikeat+perheet+ovat+sellaisia,+jossa+kaikilla+jäsenillä+on+sananvalta.
Köyhähän+se+on,+jolla+ei+ole+halvoilla+mökkimarkkinoilla+varaa+ostaa+jotain+tönöä,+varsinkin+kun+ali+tuntuu+kadehtivan+sinun+pehtoorimaisia+mahdollisuuksiasi+toimia+omavaraisena+omalla+maalla.+Mutta+ei,+hän+tyytyy+elämään+sinun+kauttasi,+vesi+kielellä+vain+kopioi+netistä+herkkupaisteja,+joita+valmistaisi+omassa+grillissään+tai+maauunissaan,+jos+hän+olisi+sinä.
Kas+kas+kun+Weepeli+on+noussut+arvoon+silmissäsi.+Mutta+sinun+on+myöhäistä+katua.+Olisit+puolustanut+weepeliä+silloin+kun+ali+alkoi+solvata+tätä+ja+älyttömästi+yhdistää+häntä+minuun+joksikin+maailmanhistorian+julmimmaksi+tyrannikaksikoksi.+Olimme+Erdoganeja+ja+mitä+muuta+pähkähullua.
+Me+elämäläiset+olemme+katkeria+siitä,+kun+karkotitte++meidän+parhaan+keskustelukumppanin.+Siitä+alillesi+tulenpalavat+vihaterveiset!
25.02.2020 12:18
Luuletko+tosiaan,+että+Elämä-ketjuun+kirjoittavat+aikuiset+naiset+suostuvat+sinun+temppuihisi.+Muodostamaan+kurinpitolautakunnan+poistamaan+rauhallisen+kirjoittajan+pienestä+ryhmästään+ja+ottamaan+avosylin+tilalle+miehen,+jonka+holtiton+kielenkäyttö+sivaltelee+milloin+ketäkin+suomen+kielen+törkeimmillä+nimityksillä.
+Omissa+ketjuissasi+saat+olla+rauhassa+niin+kauan+kunnes+ensimmäinen+solvaus+meitä+kohtaan+tulee.+Ja+se+tulee.+Ja+se+kostetaan.
24.02.2020 23:55
Vihjailetko+että+minulla+olisi+mahdollista+purkaa+vihaani+kotona+hakkaamalla+viisikiloista+vanhaa+koiraani?+Raukkamaisuuden+huippu+sinulta.+En+vihaa+ketään+paitsi+sinua,+joka+olet+kiusannut+ja+pilkannut+minua+monta+vuotta.
24.02.2020 19:21
"Näette+tämänkin+ketjun+viimeisistä+kommenteista+että+suo+lepakolla+on+todella+vaikea+vainoharhavamma"
Kuka+suo+mitä,+missä,+milloin?+Cee+eli+Calvados+vain+näyttää+saaneen+onnellisesti+vanhan+nimmarinsa+takaisin.+Mitähän+tuo+ukko+tuossa+horisee?
24.02.2020 18:07
Huijataanpa+vähän+paskalinko+alia,+joka+ei+tykkää+että+tänne+kirjoitetaan.
Näin+tuo+vuosisatamme+nerokkain+kyldyyrimies+saarnaa:+
"Tämä+varsinainen+ajan+vietesaitti+todella+pudottaa+ketjua+alaspäin+nopeammin+kuin+alottelijoiden+alakategoria.+Aloittelevia+on+koko+ajan+ollut+varsin+vähän.+Kaikki+uudet+tulijat+ovat+ajanvietteessä+ja+monilla+muilla+pääsaitella,+myös+yhteiskunta+saiteilla+millä+on+ajoittain+varsin+laadukasta+ketjuakin,+mutta+ei+sielläkään+ns.+turvassa+kauaa+pysy+vaan"hakija"+löytää+kun+on+tarpeeksi+innokas+hakukone+päällä.+Viimeksi+minun+siellä+aloittamani+ketjun+missä+ehti+jo+käydä+ihan+ulkopuolisia+vierailijoitakin+löytyi+muistaakseni+kohdassa+noin+19+kommenttia+ja+katkaistiin+samantien.+Muuteen+laitan+muita+asioita+yhdellä+liitteellä+silloin+kun+olen+aktiivina+keskuksessa.+Tai+olen+juonut+pullon+rommia.+Ennekuin+unilääke+alkaa+täysteholla+"sokeuttamaanm",+niin+menköön+tässä+vesistöjen+varsilla+suville+vähjän+mallistoa+todellisista+puusta+tehdyistä+pikku+viospaimellsa+varustetuista+vesikodeista.+Nämä+eellen+väärin+lukenut+jossain+>Venätällä
https://www.youtube.com/watch?v=Q-2SjR-U7WM
Ja+plää+plää+plää
Hakija
24.02.2020 17:51
Ketkä+naiset?+Minä+en+tarvitse+ulos+lähtiessäni+muuta+kuin+avaimen+taskuun.+Ja+toiseen+taskuun+korttikukkaron,+jos+aion+ostaa+jotain.+Edes+puhelinta+en+ole+tottunut+mukana+kantamaan.
24.02.2020 17:31
No+nythän+sinulla+köyhimykselläkin+on+varaa+hankkia+kesämökki.
24.02.2020 16:48
"tällaisten+kanssa+olette+symbioituneet+ja+alistuneet"
Voi+sinua+onnetonta+hienoine+sanoinesi.+Onko+se+symbioitumista,+jos+juttelemme+yhdessä+naisten+käsilaukuista+tai+onko+alistumista+se,+että+ei+riidellä?
24.02.2020 16:39
Minua+huvittaa+nuo+alin+käyttämät+sanat+persoonastani:+esikuva,+oppiäiti.+Siis+vaikka+en+juuri+sillä+hetkellä+olekaan+"tekemässä+pahojani",+olen+se+piru+kaiken+takana.
Alin+nurinkurin+vääntyneestä+maailmankuvasta+loistava+esimerkki+oli+lause:+"Kukaan+ei+anna+paskapalautetta+syyttä+kenellekään+täältä+ilmansuunnalta+missä+minä+ja+Edson+asustelemme."
No+entäs+jos+edson+tekee+vähän+väliä+retkiä+toiseen+ilmansuuntaan+sontaa+heittelemään,+sekö+on+sallittua?
24.02.2020 16:00
Kaunis+kiitos+duunarille.+Niitähän+me+olemme+kaikki+olleet.+Mutta+siitä+suosta+ja+niistä+nahoista+totean,+että+se+nyplättävä+on+elävää+materiaa,+jossa+on+karvatkin+tallella,+ja+joka+juoksee+helposti+karkuun.
Mökin+vähät+kirjat+ovat+paperia+ja+ties+mitä+kluuttia,+divarista+ostettua+kierrätystavaraa.
Minulta+lähti+niistä+krekulapsista+lyhyt+kommentti,+jossa+ilmaisin+sarkastisen+"ihailuni",+että+sinä+edson+joka+toivot+niin+monelle+kuolemaa,+olet+tässäkin+asiassa+johdonmukainen+itsesi.
24.02.2020 15:13
Aistinko+pientä+paniikkia+äänessäsi?+Ehkä+itsekin+huomaat+rommihuuruissa+kirjoittaneeksi+vähän+liikaa.
23.02.2020 10:33
"Jos+se+uusi+ketju+saadaan+avattua+ilman+telaketju+mummojen+joukkohyökkäystä"
Joukkohyökkäys+on+odotettavissa+ja+aiheellinen,+kunnes+lopetatte+ihmisten+haukkumisen+lumpukoiksi,+hajuperseiksi,+lehmiksi+ja+naudoiksi.+Nulikkamainen+nimittely+on+teissä+niin+syvällä,+että+tuskin+osaatte+tosielämässäkään+puhua+normaalisti.+Voin+ihan+kuulla,+miten+A+siellä+Mätäojan+varrella+kiroilee+naapureilleen+kuin+olisi+edelleen+laivan+kannella+hulttiolaumansa+keskellä.
23.02.2020 09:53
35 / 52