Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

1021

1. https://www.tori.fi/pohjois-karjala/Omakotitalo_65372570.htm?ca=9&w=1Laitanpa+tänne+esimerkin+tämän+seudun+hintatasosta.
  2. On+se+kumma,+että+jotkut+täällä+ottavat+niin+kiukkuisesti+kantaa+omistusasumista+vastaan.+itse+olen+ollut+tyytyväinen+vakituiseen+asuntooni+vuodesta+1976+saakka,+josta+40+vuotta+yhdessä+ja+samassa+huoneistossa.+Ja+viime+vuodet+niinikään+ostamassani+asunnossa+ja+jossa+aion+elää+hautaan+saakka+ja+josta+tyttäreni+sitten+saa+kivan+kaupunkikämpän,+jonka+hän+kuitenkin+tarvitsee+korpimökkiensä+vastapainoksi.+Olisihan+täälläkin+jopa+kunnan+vuokra-asuntoja+vapaina+pilvin+pimein,+mutta+niissä+elämä+on+levotonta+maahanmuuton+ym.+häiriötekijöiden+takia.+Yksityiset+vuokranantajat+taas+eivät+hyväksy+lemmikkejä+ja+muutenkin+tuntuisi+että+täytyy+elellä+hipsutella+omistajan+ehdoilla.+Kun+ennen+vuotta+76+asuimme+vuokralla,+joku+kissan+raapaisu+seinään+aiheutti+meille+vaatimuksen+remontoida+koko+kämppä+uudelleen.+Eli+ns.+elämisen+jälkiä+ei+saanut+aiheuttaa+omaan+"kotiinsa".Alin+solvausvarasto+haisunäätineen+ja+homepuineen+ei+ole+missään+suhteessa+siihen,+että+joskus+tulin+vähän+kostoksi+nälväisseeni+hänen+Lassilan+asuntoaan.+Oma+syynsä,+että+paljasti+täällä,+että+on+ollut+puhetta+jopa+talon+purkamisesta.+Olen+itse+karvaasti+kokenut+juuri+tuon+ylpeän+herran+taholta+suunnatonta+halveksuntaa+siitä,+että+olen+muuttanut+pikkukaupunkiin+ja+vielä+hänen+inhoamaansa+Itä-Suomeen.+Sen+vihan+kohteeksi+on+joutunut+koko+ympäristöni+vaaroineen,+korpineen+ja+soineen,+jotka+monelle+muulle+ihmiselle+-+tai+siis+kunnon+ihmisille+-+edustavat+aidointa+luonto-Suomea.+Vastatkoot+nyt+sanoistaan!+Minua+ei+ilmaiseksi+pilkata+tällaisella+rähoinäpalstalla.
  3. Minusta+on+omakannassa+19+merkintää,+kaikki+niiden+kolmen+ja+puolen+vuoden+ajalta,+jotka+olen+asunut+täällä.+Hgin+ajasta+on+vain+maininta,+että+olen+ollut+Sen+ja+Sen+terv.keskuksen+asiakas.+Kaikki+vanhemmat+yksityislääkärissä+käynnit+ovat+tyhjä+taulu,+koska+muuttoni+osui+sopivasti+siihen+saumaan,+jolloin+paperireseptit+vaihtuivat+sähköisiin.+Käytän+omakantaa,+kun+haluan+tarkistaa+mitä+lääkärit+ovat+sanoneet+ja+myös+uusiakseni+reseptejä,+joita+monella+tässä+iässä+on+jo+kunnioitettava+määrä.