Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+tullutkaan+asiaa+ja+huumoria+3,+vaan+Huuhaa+2.+Setämiesten+kiinnostus+ei+edelleenkään+suuntaudu+faktaan.+On+se+sitkeää+kaunaa:+ystävä+on+kuolemassa+ja+tämä+ukko+se+vain+haikailee+naisväen+perään.
22.01.2020 06:49
https://www.tori.fi/pohjois-karjala/Omakotitalo_65372570.htm?ca=9&w=1
Laitanpa+tänne+esimerkin+tämän+seudun+hintatasosta.
20.01.2020 20:55
Minulta+poistettiin+mielestäni+hauska+pieni+sananvaihto.+Olimme+lähdössä+ulos+syömään.+En+ollut+hiuksiani+sen+kummemmin+"laittanut",+vaan+ajattelin+pitää+lakin+päässä.+Seuralaiseni+katsoi+hyvin+arvostelevasti+ja+virkkoi:+-Et+sä+voi+mennä+sisälle+pipo+päässä.+Selittelin+jotain+tukan+epäsiisteydestä,+mutta+kaveri+piti+päänsä:+-+Sä+et+voi+mennä+ravintolaan+pipo+päässä,+sä+et+ole+neljätoistavuotias,+etkä+poika.
20.01.2020 20:38
On+taas+Ylellä+alkanut+mahdollisimman+jännittävä+Egypti-sarja.+Ekassa+osassa+seurattiin+sellaisen+veneen+rekonstruktiota,+jolla+kivet,+valkeat,+kimaltelevat+kalkkikiven+lohkareet+rahdattiin+paikalle+maailman+suurinta+pyramidia+koristamaan.+
Ensin+oli+selvitettävä+arvoitus,+miten+kilometrien+päästä+Niilistä+päästiin+arvokkaiden+kivien+kuljetukseen.+Selitys+oli+Niilistä+rakennuspaikalle+kaivetut+kanavat.
Mutta+itse+vene!+Sen+mallin+egyptologit+löysivät+pyramidin+seinäpiirroksista.+Tuhansia+vuosia+vanhoista+lankun+jäännöksistä+selvisi,+että+veneen+rakennuksessa+ei+käytetty+nauloja+minkäänlaisia,+vaan+lankuissa+oli+reikiä,+joiden+kautta+oli+pujotettu+köysiä+kilometrikaupalla+sitomaan+veneen+lautoja+yhteen.
Lopulta+seurasi+koe-vesillelasku+kaksituhatta+tonnia+painavan+kivenlohkareen+kanssa.+Aluksi+näytti,+että+rakennelma+oli+kaikkea+muuta+kuin+vesitiivis.+Mutta+sitten+keksittiin+sama+temppu,+jolla+meillä+Suomessakin+on+saatu+puutynnyrit+pitämään+vettä.+Eli+vene+upotettiin+turpoamaan,+jonka+jälkeen+vene+kantoi+isoakin+taakkaa.+
Muutenhan+ohjelmassa+annettiin+tuttu,+karsea+kuva+muinaisten+pyramidien+rakentajien+työstä.+Tuhansien+ihmisten+henki+meni+kaivaessa+ja+kovettaessa+tärkeälle+virkamiehelle+"yksilöllistä"+hautakammiota.
20.01.2020 20:30
Kiitos+vaan+sonni+terveistä+terveisistä.+Pysyn+edelleen+sanojeni+takana.+En+voi+millään+uskoa,+että+noin+pahasuinen,+ylpeän+luontoinen+"seilori"+olisi+elänyt+pitkän+iän+saamatta+käytöksellään+muita+vihamiehiä+kuin+yhden+virtuaalimummelin!
Täysi+suihku+päin+pläsiä+haisunäädältä!
20.01.2020 06:28
On+se+kumma,+että+jotkut+täällä+ottavat+niin+kiukkuisesti+kantaa+omistusasumista+vastaan.+itse+olen+ollut+tyytyväinen+vakituiseen+asuntooni+vuodesta+1976+saakka,+josta+40+vuotta+yhdessä+ja+samassa+huoneistossa.+Ja+viime+vuodet+niinikään+ostamassani+asunnossa+ja+jossa+aion+elää+hautaan+saakka+ja+josta+tyttäreni+sitten+saa+kivan+kaupunkikämpän,+jonka+hän+kuitenkin+tarvitsee+korpimökkiensä+vastapainoksi.+Olisihan+täälläkin+jopa+kunnan+vuokra-asuntoja+vapaina+pilvin+pimein,+mutta+niissä+elämä+on+levotonta+maahanmuuton+ym.+häiriötekijöiden+takia.+Yksityiset+vuokranantajat+taas+eivät+hyväksy+lemmikkejä+ja+muutenkin+tuntuisi+että+täytyy+elellä+hipsutella+omistajan+ehdoilla.+Kun+ennen+vuotta+76+asuimme+vuokralla,+joku+kissan+raapaisu+seinään+aiheutti+meille+vaatimuksen+remontoida+koko+kämppä+uudelleen.+Eli+ns.+elämisen+jälkiä+ei+saanut+aiheuttaa+omaan+"kotiinsa".
Alin+solvausvarasto+haisunäätineen+ja+homepuineen+ei+ole+missään+suhteessa+siihen,+että+joskus+tulin+vähän+kostoksi+nälväisseeni+hänen+Lassilan+asuntoaan.+Oma+syynsä,+että+paljasti+täällä,+että+on+ollut+puhetta+jopa+talon+purkamisesta.+Olen+itse+karvaasti+kokenut+juuri+tuon+ylpeän+herran+taholta+suunnatonta+halveksuntaa+siitä,+että+olen+muuttanut+pikkukaupunkiin+ja+vielä+hänen+inhoamaansa+Itä-Suomeen.+Sen+vihan+kohteeksi+on+joutunut+koko+ympäristöni+vaaroineen,+korpineen+ja+soineen,+jotka+monelle+muulle+ihmiselle+-+tai+siis+kunnon+ihmisille+-+edustavat+aidointa+luonto-Suomea.+
Vastatkoot+nyt+sanoistaan!+Minua+ei+ilmaiseksi+pilkata+tällaisella+rähoinäpalstalla.
20.01.2020 06:18
Haisunäädän+myötä+vertauksesi+eläinkunnasta+alkavat+olla+loppuun+käytetyt.+Silti+yksikään+eläin+ei+ikinä+vedä+vertoja+sinun+vastenmielisyydellesi.+Millä+ihmeellä+olet+selvinnyt+työelämästä+ilman+että+jokaisen+laivan+jokainen+miehistö+olisi+ollut+valmis+työntämään+sinut+laidan+yli?+
+Millä+olet+lahjonut+ne+"kaksi+kapteenia"+vai+onko+heitä+edes+olemassa?
19.01.2020 16:42
Voihan+se+vuokra-asuminen+olla+viisaskin+ratkaisu,+jos+on+ihmisestä+kysymys.+Paviaanin+käytöstavat+ovat+kuitenkin+niin+sotkuisia,+että+kenenkään+naapuriksi+en+tuollaista+oliota+soisi.+Voin+vain+kuvitella+sitä+raivostuneen+mölyn+määrää,+jota+se+kirjoittaessaan+tuottaa+terävien+hampaiden+lomasta.
"JS+oikeaan+elämään+alkaen".
Siis+mitä+se+horisee?
19.01.2020 16:20
Löyhkäkäärme+taitaa+olla+omassa+kurkussasi.+Se+putki+jonka+kautta+litkit+rommia+ja+piereskelet+kaasujasi.
Älä+turhaan+tuhlaa+voimiasi+uusien+haukkumasanojen+keksimiseen.+Opettele+ensin+normaalia+suomen+kieltä.+Ei+voi+olla+totta,+että+joskus+sata+vuotta+sitten+Lontoossa+opiskeltu+tutkinto+mikä+lie,+tekee+ihmisestä+noin+puolikielisen.
"ihmisten+asioiden+ja+ymmärryksen+vaihto+keskusteluihin+tai+ilmauksiin."+Minä+vaihtaisin+sinut+keskustelijana+mihin+tahansa+spurguun+tai+ukko+mustalaiseen.
19.01.2020 09:29
Valitettavasti+sinun+rajallisilla+ehdoillasi+ei+ole+mahdollista+palata+"normaali+ihmisten+asioiden+ja+ymmärryksen+vaihto+keskusteluihin+tai+ilmauksiin.
Yhdyssanatkin+on+keksitty...
Olen+melkein+surullinen+puolestasi.+Koeta+avata+nuo+lukkosi,+terapia+voisi+auttaa.
18.01.2020 18:53
"Kalmonkaivajalle"
Noinko+paljon+vihaat+entistä+naisystävääsi,+että+fantasioit+hänen++kuolemastaan?
18.01.2020 18:48
Entisten+nuorten+sävellahjaan+on+julistettu+kilpailu+parhaasta+James+Bond+-tunnarista.+Joitain+äänestystuloksia+tuli+jo,+ja+laulajat+olivat+minulle+tuntmattomia,+Adele+ym.+en+oo+kuullukaan.
Thunderball+(Tomppa)+ja+Goldfinger+(Shirley+Bassey)+ovat+minun+suosikkini.+Pallosalaman+kävin+katsomassa+pikkuveljeni+kanssa,+juuri+sen+joltain+sain+kukkalähetyksen,+taisi+olla+kahdentoista+ja+minä+parikymppinen.+Myös+Laila+Kinnusen+laulama+Idän+ja+lännen+tiet+on+Bond-perua.+Nykyisistä+Bondeista+huippu+on+Skyfall,+joka+taitaa+olla+yleisemminkin+paras+Bond.
Nythän+oli+jossain+puhetta+että+uudeksi+Bondiksi+tulisi+musta+nainen.+Hah,+en+muuta+sano!
18.01.2020 16:59
Se+olikin+karmea+juttu+se,+että+rakennusfirmaan+ei+posti+ollut+löytänyt+joulukuun+puolivälin+jälkeen.+Mukana+pankkikortteja+ja+kaikkia.+Minun+pankkini+uusi+juuri+joulun+alla+kaikki+kortit,+joten+törkeää+jollei+uusi+kortti+saavu+omistajalle.+
Hesari+sen+sijaan+löytää+tänne+ihan+käsittämättömään+aikaan,+usein+jo+ennen+kolmea.+Mietin+mistä+kautta+se+painosta+tuleekaan,+kun+tänne+on+joka+paikasta+pitkä+matka.+Näen+silmissäni+isot+rekat+maantiellä,+viemässä+uutisia+ehkä+muutamalle+sadalle+lukijalle.+Paikallislehti+ilmestyy+vain+kaksi+kertaa+viikossa+ja+keskittyy+kaikkeen+muuhun+kuin+valtakunnan+uutisiin.
Niin+pitkä+matka+tänne+on,+ettei+veljeni+kuitenkaan+lähtenyt+tulemaan+Kolille+hiihtämään,+Kuusamo+on+lähin+missä+on+hiihtokeliä.+Sen+sijaan+kukkalähetti+toi+häneltä+äsken+ihanimman+kukkakimpun+mitä+olen+koskaan+saanut:+valkoista+pientä+ja+suurta+kukkaa,+niin+painavakin+että+en+meinannut+löytää+tarpeeksi+tukevaa+maljakkoa,+vanha+maitokannu+sai+kelvata.+Maanantaina+vien+tyttären+ulos+syömään.+Siinä+sitten+lähisuku+onkin+"taputeltu"+kuten+muotitermi+kuuluu.
18.01.2020 16:20
Etkö+sinäkään+idiootti+tajua,+että+"veristen"+loukkaustesi+vaikutus+lievenee,+kun+usein+niitä+toistelet.
Siis+oliko+dooris+sittenkin+kuollut+vai+jonkun+kauppiaan+kumppanina.+Kirjoita+hyvä+ukko+vähän+selvemmin.
18.01.2020 16:03
Kyllä+olet+tosikko.+Luuletko+että+minua+yhtään+kiinnostaa+jonkun+tuntemattoman+miehen+pojat.+Kunhan+kiusasin,+niin+kuin+sinä+kiusaat+vetämällä+tyttäreni+esiin+joka+toisessa+kommentissasi.
Whoolla+onkin+huumorintajua.+Hän+ymmärtää+ulkopuolisena+laskea+leikkiä+tästä+idioottimaisesta+ketjujen+vihanpidosta.
18.01.2020 16:00
Mitä+siinä+selittelet,+että+olet+muka+poissa+ketjulta.+Koko+ajanhan+sinä+paasaat+ja+aina+samoja+ikivanhoja+vihajuttuja.+Mikä+sinua+estää+kirjoittamasta+ed+sonnille+niitä+tiedejuttujasi?+Ihmeellistä+diivailua.+Vihapuheisiin+puutun,+jos+ne+koskevat+minua+ja+aina+ne+koskevat.+Tiedejutuillesi+en+lotkauta+korvaakaan,+kopioita+mitä+kopioita.
+Suolampi,+paremminkin+pieni+järvi+tuoksuu+juuri+siltä,+kun+ympärillä+ei+ole+mitään+likaavia+elementtejä,+ei+maataloutta,+ei+teollisuutta,+ei+liikennettä.+Voin+valistaa+kemistiä,+että+suolla+tuoksuu+monikerroksinen+kasvillisuus.+Makuasia+pitääkö+esim.+suopursun+tuoksua+inhottavana+lemuna+vai+hyvänä+hajuna.++
+Painu+myrkkykieli+lopultakin+sinne+lomallesi.
18.01.2020 15:02
Joo,+kiitos+vaan,+jos+nyt+tässä+mitään+onnitteluja+tarvitaan.+Mutta+ei+kai+sitä+epäonneakaan+ole+tapana+toivottaa.
Ei+minulle+ainakaan+mitään+laskua+terkkarista+ole+tullut+niistä+uusinnoista.+Apteekkikin+aina+auliisti+tarjoutuu+uusimaan+loppumassa+olevat,+mutta+ei+kai+siitäkään+maksua+mene.
Terveystietojen+ja+reseptien+lisäksi+omakannassa+on+elintenluovutustestamenttiin+mahdollisuus.+Siihenkin+laitoin+ruksin,+jos+nyt+jokin+osa+olisi+käyttökelpoinen+sitten+joskus.
Noista+virallisista+jutuista+tapaturmavakuutus+poistuu+merkkipäivän+johdosta.+Samalla+laskukin+pienenee.+Enpä+sitä+vuosikymmeniä+voimassa+ollutta+kotivakuutuksen+osaa+olekaan+liiemmin+hyödyntänyt,+ei+ole+tarvinnut.
18.01.2020 11:30
Minusta+on+omakannassa+19+merkintää,+kaikki+niiden+kolmen+ja+puolen+vuoden+ajalta,+jotka+olen+asunut+täällä.+Hgin+ajasta+on+vain+maininta,+että+olen+ollut+Sen+ja+Sen+terv.keskuksen+asiakas.+Kaikki+vanhemmat+yksityislääkärissä+käynnit+ovat+tyhjä+taulu,+koska+muuttoni+osui+sopivasti+siihen+saumaan,+jolloin+paperireseptit+vaihtuivat+sähköisiin.+Käytän+omakantaa,+kun+haluan+tarkistaa+mitä+lääkärit+ovat+sanoneet+ja+myös+uusiakseni+reseptejä,+joita+monella+tässä+iässä+on+jo+kunnioitettava+määrä.
18.01.2020 10:24
Meidän+pienen+järven+vesi+on+täysin+juotavaa.+Käypä+ottamassa+näyte.+Jaa,+mutta+jollain+surkealla+autonkotterolla+ei+niille+metsäpoluille+ole+asiaa.+Pysy+vain+siellä+Mätäojan+varrella+haistelemassa+sen+liejuja.
Älä+turhaan+vaivaudu+penkomaan+tuubista+materiaalia,+ei+sitä+kukaan+kuitenkaan+lue.+Ja+tuolla+mummovihamielisellä+asenteella+takaatkin+sen,+ettei+sinun+ketjuihisi+uusia+kirjoittajia+eksy,+korkeintaan+joku+riitelyä+rakastava+kloppi+ja+hänkin+vain+ärsyttääkseen+lahopäätä+vaaria.
18.01.2020 06:39
Kuuntelen+tuossa+Puhelin+langat+laulaa+-ohjelmaa.+Miten+iloisia+ihmiset+ovatkaan++päästessään+viikon+töiden+jälkeen+rentoutumaan+takkatulen+ääreen+mökille.+Senkin+ilon+jotkut+haluavat+riistää+suomalaisilta.+Mietin+mitä+edson+tarkoitti+sanoessaan,+että+jos+on+maalla,+pysyköön+maalla+ja+jos+kaupungissa+niin+kaupungissa.+Ainakaan+hän+ei+omaa+siksakkiaan+tarkoittanut.+Vähän+väliä+saamme+lukea,+että+"nyt+hesaan".
Kun+yhteiskunnan+murros+vie+yhä+enemmän+ihmisiä+pois+kotiseudultaan,+pitäisikö+ne+talot+itse+polttaa,+kuten+käsky+kävi+jatkosodan+vetäytymisvaiheen+aikana?
Vaikka+osa+edsonin+kärjistyksistä+on+tarkoituksellista+vittuilua,+silti+luulen,+että+tyypissä+on+jokin+rakenteellinen+vika,+ettei+hän+ymmärrä,+mitä+ympärillään+tapahtuu.
17.01.2020 18:35
37 / 52