Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+en+minä+isästäni+nähnyt+hännänhuiskaustakaan+murrosiän+jälkeen,+jolloin+hän+jätti+perheensä.+Sitä+suurempaan+arvoon+nousi+opettajaäitini,+joka+yksin+elätti+ja+kasvatti+neljä+lasta+sodanjälkeisissä+niukoissa+oloissa.+Revi+siitä+sitten+jotain+"aatteita".++Äidin+veli+oli+kansalaissodassa+punapäällikkönä+Pohjois-Savon+rintamalla+ja+kohtasi+loppunsa+loikattuaan+sinne+työläisten+ihannemaahan+Venäjälle.+Siinä+voi+nähdä+aatetta,+joskin+yhteiskunta+oli+muutenkin+läpeensä+aatteellinen+pitkälle+20-+ja+30-lukua,+kunnes+vasta+maailmansota+vähän+tasoitti+ihmisten+eroja.+
Miksi+minä+valehtelisin+sukutaustastani.+Se+on+mikä+on,+mutta+en+myöskään+häpeä+enkä+puolusta+kenenkään+aatteita.+Usein+jonkinlainen+aate+on+kuitenkin+parempi+kuin+sinunkaltaistesi+teknologiauskovaisuus+ja+raaka+materialismi,+joita+koetat+salata+tekeytymällä+muodin+mukaiseksi+Greta-uskovaiseksi.+Sanonko+mikä+kuusitoistavuotiaassa+tyttelissä+vanhoja+äijiä+kiehtoo?
Tuolla+tuo+kaverisi+jatkuvasti+moittii+minua+kuolleiden+riepottelemisesta.+Mietipä+mitä+itse+satuilet+toisten+perheiden+vainajista.+Olet+suuttuessasi+täysin+räävitön.+Olisipa+kiva+tietää,+mikä+juuri+minussa+sinua+niin+raivostuttaa.
En+muuten+ole+puhunut+mitään+kotini+laajentamisesta+asein+tai+muutenkaan.+Keksit+omiasi+kuin+mikäkin+kakara.
15.01.2020 11:36
No+en+minä+isästäni+nähnyt+hännänhuiskaustakaan+murrosiän+jälkeen,+jolloin+hän+jätti+perheensä.+Sitä+suurempaan+arvoon+nousi+opettajaäitini,+joka+yksin+elätti+ja+kasvatti+neljä+lasta+sodanjälkeisissä+niukoissa+oloissa.+Revi+siitä+sitten+jotain+"aatteita".++Äidin+veli+oli+kansalaissodassa+punapäällikkönä+Pohjois-Savon+rintamalla+ja+kohtasi+loppunsa+loikattuaan+sinne+työläisten+ihannemaahan+Venäjälle.+Siinä+voi+nähdä+aatetta,+joskin+yhteiskunta+oli+muutenkin+läpeensä+aatteellinen+pitkälle+20-+ja+30-lukua,+kunnes+vasta+maailmansota+vähän+tasoitti+ihmisten+eroja.+
Miksi+minä+valehtelisin+sukutaustastani.+Se+on+mikä+on,+mutta+en+myöskään+häpeä+enkä+puolusta+kenenkään+aatteita.+Usein+jonkinlainen+aate+on+kuitenkin+parempi+kuin+sinunkaltaistesi+teknologiauskovaisuus+ja+raaka+materialismi,+joita+koetat+salata+tekeytymällä+muodin+mukaiseksi+Greta-uskovaiseksi.+Sanonko+mikä+kuusitoistavuotiaassa+tyttelissä+vanhoja+äijiä+kiehtoo?
Tuolla+tuo+kaverisi+jatkuvasti+moittii+minua+kuolleiden+riepottelemisesta.+Mietipä+mitä+itse+satuilet+toisten+perheiden+vainajista.+Olet+suuttuessasi+täysin+räävitön.+Olisipa+kiva+tietää,+mikä+juuri+minussa+sinua+niin+raivostuttaa.
En+muuten+ole+puhunut+mitään+kotini+laajentamisesta+asein+tai+muutenkaan.+Keksit+omiasi+kuin+mikäkin+kakara.
15.01.2020 11:36
Lisäys+edelliseen:
Autismi+meni+pieleen,+idiotismi+meni+pieleen,+viherkaihikin+meni+pieleen,+sillä++eivät+kai+täällä+liki+sokeat+kirjoittele.
Koetapa+keksiä+uusi+kollektiivinen+sairausdiagnoosi+kahdelle+tai+neljälle+mummolle!+Ehkä+sellaisen+harhaisessa+päässäsi+kehität,+mutta+kysymys+kuuluukin:+so+what?+Miten+hyödynnät+sitä+"tietoasi"?
15.01.2020 07:59
Luuletko+tuollaisella+rähjäämisellä+saavasi+lisää+keskustelijoita?+Useimmille+nuorille+ihmisille+mummo+ei+ole+kirosana+paitsi+näiden+stereotyyppisesti+etuillessa+jonossa+tms.+banaalia.+Sinä,+itse+mummoikäinen,+pidät+heitä+henkisinä+terroristeina.+Juontaako+kielteinen+asenne+huonosta+avioliitostasi+vai+kuinka+mummot+ovat+päässeet+sinua+noin+törkeästi+sortamaan?+Jospa+hetkeksi+paneutuisit+omaan+sielunelämääsi.
15.01.2020 07:36
Sehän+se+on,+että+koska+uudenkin+ketjun+pääasiallinen+tarkoitus+on+meidän+haukkuminen,+siinä+autistit+ja+idiootit+menevät+sekaisin.+Ja+mitä+järkeä+on+tuollaisessa+tekniikan+miesten+ketjussa+tuputtaa+tavan+takaa+tuota+autismia?+Tiedän+kyllä+että+juuri+noissa+nörteissä+on+paljon+yöt+päivät+suljettujen+verhojen+takana+puuhailevia,+omaan+maailmaansa+sulkeutuneita+nuorukaisia,+mutta+tuskin+he+tännekään+eksyvät+läksytettäviksi.
Cee+on+niin+hyvä+avaamaan+ketjuja,+että+olokeepas+hyvä...
14.01.2020 16:31
Minäkin+muistan+kuvan,+jossa+oli+leveäselkäinen+mies+harmaine+hiuksineen.+Sitä+en+muista,+oliko+se+edson+vai+Ali.+Facebook-kuvassaan+Ali+oli+edestäpäin,+pelkkänä+naamana.
No+ei+se+kovin+muistorikas+blogi+sitten+ollutkaan+kenenkään+mielestä.+Itse+en+koko+äijästä+muista+omilta+kirjoittamisen+alkuvuosiltani+kuin+nimimerkin+Yrmeä+körmy,+jonka+kanssa+en+vaihtanut+sanaakaan.+Kadun+että+tulin+koskaan+kirjoittaneeksi+edes+sen+yhden+repliikin+U:n+"kädettömyydestä".+
Pitkävihainen+mies,+vainoaa+ja+valehtelee.+Nyt+se+on+ottanut+sellaisen+taktiikan+että+keskittää+mummohaukut+vain+siihen++jätkien+yhteiseen+ketjuun+ja+yrittää+uudessa+asiaketjussaan+olla+"normaali"+kukkasineen+päivineen,+heh.
14.01.2020 15:43
Minäkin+muistan+kuvan,+jossa+oli+leveäselkäinen+mies+harmaine+hiuksineen.+Sitä+en+muista,+oliko+se+edson+vai+Ali.+Facebook-kuvassaan+Ali+oli+edestäpäin,+pelkkänä+naamana.
No+ei+se+kovin+muistorikas+blogi+sitten+ollutkaan+kenenkään+mielestä.+Itse+en+koko+äijästä+muista+omilta+kirjoittamisen+alkuvuosiltani+kuin+nimimerkin+Yrmeä+körmy,+jonka+kanssa+en+vaihtanut+sanaakaan.+Kadun+että+tulin+koskaan+kirjoittaneeksi+edes+sen+yhden+repliikin+U:n+"kädettömyydestä".+
Pitkävihainen+mies,+vainoaa+ja+valehtelee.+Nyt+se+on+ottanut+sellaisen+taktiikan+että+keskittää+mummohaukut+vain+siihen++jätkien+yhteiseen+ketjuun+ja+yrittää+uudessa+asiaketjussaan+olla+"normaali"+kukkasineen+päivineen,+heh.
14.01.2020 15:43
"Vaikuttaako+tuo+vittumaisuuteesi?
En+tiedä,+vaikuttaako+se,+että+isäni+oli+historiantutkija+ja+professori+sen+enempää+kuin+sinun+huonoon+luonteeseesi+romaniperimä.+Sekoitat+väärään+henkilöön+luullessasi,+että+isäni+oli+kapiainen.+Vaikka+ei+mielestäni+armeijan+miehissäkään+mitään+vikaa+ole.+Itse+et+uhraisi+pikkurilliäkään+Suomen+puolustamiseksi.+Karkuun+kipittäisit.
14.01.2020 15:26
Muistatko+Cee+yhtään,+minä+vuonna+se+Alin+blogi+päättyi?+Minä+kun+en+muista+koko+blogia+enkä+missään+nimessä+tunnusta,+että+minulla+olisi+jotakin+tekemistä+A:n+blogin+päättymisen+kanssa.+Kaikkea+olen+saanut+häneltä+sietää,+mutta+tuo+lähenee+jo+kunnianloukkausta,+että+minä+tuhoaisin+toisten+blogeja.
Mietin+että+jos+se+blogi+oli+Vuodatus-sivustolla,+siinä+on+voinut+käydä+sama+kuin+tyttäreni+blogilla.+Blogi+vain+yhtäkkiä+loppui,+mikä+oli+tosi+harmillista,+kun+siinä+katosi+useita+vuosia+tarinaa+hänen+koiraharrastuksestaan,+muun+muassa+koirien+sukutaulut,+koulutusohjelmat+ym.+tärkeää+ajalta+ennen+tänne+L:aan+muuttoa.+Kaikki+piti+alkaa+alusta.+
Jos+A:lla+joku+blogi+on+ollutkin,+se+on+voinut+kokea+saman+kohtalon.+Vai+muistatko,+ilmoittiko+A+silloin,+että+hän+lopettaa+blogin+ja+osoitti+syylliseksi+minut.+Vai+onko+tuo+jälkisyyttäminen+hänen+uudempaa+keksintöään?
+Hyvää+viikkoa+elämäläisille.+Ei+juuri+viimeisimmän+hyökkäyksen+takia+viitsi+tännekään+kirjoittaa.
14.01.2020 12:03
Muistatko+Cee+yhtään,+minä+vuonna+se+Alin+blogi+päättyi?+Minä+kun+en+muista+koko+blogia+enkä+missään+nimessä+tunnusta,+että+minulla+olisi+jotakin+tekemistä+A:n+blogin+päättymisen+kanssa.+Kaikkea+olen+saanut+häneltä+sietää,+mutta+tuo+lähenee+jo+kunnianloukkausta,+että+minä+tuhoaisin+toisten+blogeja.
Mietin+että+jos+se+blogi+oli+Vuodatus-sivustolla,+siinä+on+voinut+käydä+sama+kuin+tyttäreni+blogilla.+Blogi+vain+yhtäkkiä+loppui,+mikä+oli+tosi+harmillista,+kun+siinä+katosi+useita+vuosia+tarinaa+hänen+koiraharrastuksestaan,+muun+muassa+koirien+sukutaulut,+koulutusohjelmat+ym.+tärkeää+ajalta+ennen+tänne+L:aan+muuttoa.+Kaikki+piti+alkaa+alusta.+
Jos+A:lla+joku+blogi+on+ollutkin,+se+on+voinut+kokea+saman+kohtalon.+Vai+muistatko,+ilmoittiko+A+silloin,+että+hän+lopettaa+blogin+ja+osoitti+syylliseksi+minut.+Vai+onko+tuo+jälkisyyttäminen+hänen+uudempaa+keksintöään?
+Hyvää+viikkoa+elämäläisille.+Ei+juuri+viimeisimmän+hyökkäyksen+takia+viitsi+tännekään+kirjoittaa.
14.01.2020 12:03
Ennen+kuin+Ali+raukkamaisesti+syytät+vieraita+kirjoittajia+blogisi+katoamisesta,+voin+kertoa,+että+kymmenisen+vuotta+sitten+blogisivustolla+Vuodatus.net+tehtiin+suursiivous,+tarkoituksella+tai+vahingossa.+Siinä+meni+satojen+ihmisten+blogit,+muun+muassa+tyttäreltäni+katosi+viiden+vuoden+kirjoitukset.+Miten+ihmeessä+minä,+vaikka+kaiken+pahan+alku+teille+kahdelle+olenkin,+olisin+pystynyt+hävittämään+yksityisten+kirjoittajien+blogeja.+Jos+taas+nirppanokkaisena+suutahdit+jostain+sanomisestani+ja+vedit+itse+blogisi+pois,+ei+voi+kuin+sääliä+tuommoista+"miestä".
Mitä+tulee+minun+eri+nimimerkkeihini,+kyllä+fiksut+naiset+tuntevat+minut+niiden+takaa.+Onhan+teilläkin+ollut+eri+nimimerkkejä,+mitä+kaikkea+Peleä,+Arantesia,+Yrmeää+körmyä+niitä+oli.
Käsittämätön+on+myös+vihjaus,+että+jollain+lailla+"tanssittaisin"+muita+elämäläisiä.+Vähiten+minä+siellä+kirjoitan,+ja+yhä+vähemmän+tulen+kirjoittamaan,+koska+yksityiselämäni+riepottelu+kuuluu+teidän+hupiveljesten+suurimpiin+iloihin.
Jos+ette+halua+olla+tekemisisssä+"vajaakehittyneen+joukon"+kanssa,+antakaa+sitten+meidän+olla+rauhassa+niin+tyhmiä+kuin+ollaan.+Kyllä+teillä+kahdella+on+työmaata,+jos+yritätte+kaikki+huonoina+ja+tyhminä+pitämänne+ihmiset+saada+kuriin.+
Onko+hauska+olla+jatkuvasti+tuomitseva+ja+ilkeä?+Onko+teidän+maailmassanne+tai+teidän+Suomessanne+mikään+asia+hyvin+ja+kunnossa+ilman+teidän+tyhjää+jauhavia+parannusehdotuksianne?
Ette+näköjään+viihdy+enää+edes+keskenänne,+kun+kummallakin+"herralla"+on+oltava+oma+ketju.+Mihin+jäivät+yhteiset+asia-aiheet,+joista+olette+pitäneet+niin+suurta+meteliä?
14.01.2020 11:37
Ennen+kuin+Ali+raukkamaisesti+syytät+vieraita+kirjoittajia+blogisi+katoamisesta,+voin+kertoa,+että+kymmenisen+vuotta+sitten+blogisivustolla+Vuodatus.net+tehtiin+suursiivous,+tarkoituksella+tai+vahingossa.+Siinä+meni+satojen+ihmisten+blogit,+muun+muassa+tyttäreltäni+katosi+viiden+vuoden+kirjoitukset.+Miten+ihmeessä+minä,+vaikka+kaiken+pahan+alku+teille+kahdelle+olenkin,+olisin+pystynyt+hävittämään+yksityisten+kirjoittajien+blogeja.+Jos+taas+nirppanokkaisena+suutahdit+jostain+sanomisestani+ja+vedit+itse+blogisi+pois,+ei+voi+kuin+sääliä+tuommoista+"miestä".
Mitä+tulee+minun+eri+nimimerkkeihini,+kyllä+fiksut+naiset+tuntevat+minut+niiden+takaa.+Onhan+teilläkin+ollut+eri+nimimerkkejä,+mitä+kaikkea+Peleä,+Arantesia,+Yrmeää+körmyä+niitä+oli.
Käsittämätön+on+myös+vihjaus,+että+jollain+lailla+"tanssittaisin"+muita+elämäläisiä.+Vähiten+minä+siellä+kirjoitan,+ja+yhä+vähemmän+tulen+kirjoittamaan,+koska+yksityiselämäni+riepottelu+kuuluu+teidän+hupiveljesten+suurimpiin+iloihin.
Jos+ette+halua+olla+tekemisisssä+"vajaakehittyneen+joukon"+kanssa,+antakaa+sitten+meidän+olla+rauhassa+niin+tyhmiä+kuin+ollaan.+Kyllä+teillä+kahdella+on+työmaata,+jos+yritätte+kaikki+huonoina+ja+tyhminä+pitämänne+ihmiset+saada+kuriin.+
Onko+hauska+olla+jatkuvasti+tuomitseva+ja+ilkeä?+Onko+teidän+maailmassanne+tai+teidän+Suomessanne+mikään+asia+hyvin+ja+kunnossa+ilman+teidän+tyhjää+jauhavia+parannusehdotuksianne?
Ette+näköjään+viihdy+enää+edes+keskenänne,+kun+kummallakin+"herralla"+on+oltava+oma+ketju.+Mihin+jäivät+yhteiset+asia-aiheet,+joista+olette+pitäneet+niin+suurta+meteliä?
"vieni+sul+suolampi"
Vini,+vidi,+vici?+Siitä+vaan+sekoilemaan+lisää.
Eikös+sinun+tuossa+korkeassa+iässäsi+kuulu+kirjoittaa+muistelmat?+Niihin+voisit+sujuttaa+Aavikon+vaeltajankin,+josta+sinulla+taatusti+on+kopiot.+Nykyään+omakustanteet+ovat+mahdollisia,+ei+tarvitse+kärkkyä+kaupallisten+kustantajien+ovilla.
13.01.2020 18:08
Lisään+vielä,+että+yleisiin+mummoherjauksiin+en+puutu,+mutta+tuo+suolampi+oli+selvästi+liitetty+yksin+minuun.+Muistaako+kukaan+teistä+kauan+kirjoitelleista,+että+olisi+ollut+jokin+Aavikon+kulkija+-blogi?+Eihän+nyt+ainakaan+Elämä-ketjussa+mitään+blogeja+ollut.+Tietääkö+"syyttäjä"+edes+mikä+blogi+on?
13.01.2020 17:59
Kauppareissuni+venähti+pitkäksi,+kun+innostuimme+erään+papparaisen+kanssa+selvimään+sairauksiamme+Cittarin+aulan+penkillä.+Samat+astmat+ja+polvivaivat+olivat+huolena.+Hänellä+vielä+lähestyvä+ajokunnon+terveystarkistus,+asuu+nimittäin+siellä+tyttären+takamailla,+mistä+ei+pääse+minnekään+paitsi+autolla.+Ei+ihme,+että+vanha+kansa+joutuu+pakon+edessä+häipymään+noilta+vaaroilta+jättäen+taakseen+vain+autiot+tuvat+ja+metsittyvät+pellot.
Puhuitte+lintujen+ruokkimisesta.+Tytär+on+leikkisästi+sanonut,+että+hänen+vastuullaan+on+kahdenkymmenen+koiran+ja+500+tiaisen+henkiinjäänti+talven+yli.+Täällä+kerrostalossa+lintuja+ei+ruokita,+mutta+ikkunastani+on+näköalan+omakotitaloihin,+joiden+tienoilla+parvelee+sadoittain+siivekkäitä.+Pihakoivussamme+sentään+päivystää+valtava+varis,+joka+aamuisin+ovesta+ulos+astuessamme+kajauttaa+tuttavallisen+tervehdyksen.
Tällä+uudella+juttukaverillani+on+ollut+kaksi+tipsua,+tiibetinspnielia,+joista+toinen+eli+20-vuotiaaksi,+toinen+vähän+alle.+Kuinkahan+meidän+minun+pikkukoirani+kanssa+käy?+Voi+olla+että+tytär+joutuu+ottamaan+laumaansa+vielä+ikivanhan+ottokoiran.
Tuolla+naapuriketjussa+muuan+paranoiaa+sairastava+tyyppi+muistelee+aavikon+kulkija+-nimistä+blogiaan,+jonka+tietty+"suolampilainen"+oli+pilannut.+On+niitä+kamalia+ihmisiä+maailmassa:+tuollaisen+kiltin+hiirulaissedän+nättejä+kirjoituksia+rupeaa+saboteeraamaan.
13.01.2020 16:57
Milläs+eväillä+A+nyt+niitä+öisiä+saarnojaan+kirjoittaa,+kun+höngät+ja+ammut+antavat+niin+huonosti+aihetta.+No+onhan+hänelle+kymmenen+vuoden+kamalat+muistot+Elämä-ketjusta,+mutustelkoon+niitä.+
Juu,+sääli+alkaa+olla+päällimmäinen+tunne+tuota+"herrasmiestä"+kohtaan.+Mitähän+hänelle+on+tapahtunut?+Ehkä+ei+mitään+ja+se+juuri+aiheuttaa+turhautumista.+Eihän+tässä+muillekaan+niin+ihmeitä+tapahdu,+mutta+mehän+ei+ollakaan+"mitään".+
On+varmasti+katkeraa,+kun+on+joutunut+jättämään+kunnian+päivät,+jolloin+kovimpana+luuna+ja+kunnioitusta+herättävänä+persoonana+ohitti+muodollisesti+pätevämmät+hakijat+pyrittäessä+minne+se+nyt+oli...
Täältä+ei+heru+kunnioitusta+kenellekään+ja+se+kai+suurin+virheemme+onkin.
12.01.2020 18:48
Minulla+ei+ole+Malmiin+erityisiä+kontakteja.+Siellä+aseman+ostarin+tokassa+kerroksessa+langollani+oli+se+lääkärikeskus,+liekö+jatkajaa+löytynyt+kuolemansa+jälkeen.+Malmin+kauppatien+toisessa+päässä+olin+vapaaehtoistyön+kursseilla.+Se+päättyi+niin+epäsopivaan+aikaan+illalla,+että+busseissa+meille+päin+oli+tunnin+väli.+
Kerran,+jo+leskeysaikanani+olin+erään+herran+luona+päivällisillä+-+ihme+päivälliset+kun+tarjottiin+lähinnä+nestemäistä+ruokaa,+jotta+piti+kotimatkalla+käydä+nakkikiskan+kautta.+Nuorena+kyläiltiin+jonkun+miehen+opiskelutoverin+luona.+Lentokenttää+en+käynyt+lähelläkään.+
Sairaalassa+vai+mikä+kuntoutuslaitos+se+oli,+kävin+katsomassa+naapurin+mummoa.+Sekin+oli+ihmepaikka:+vanhuksen+kaapista+varastettiin+housut.+Siellä+käytävillä+kummitteli+harhaileva+tyyppi,+joka+kenenkään+estämättä+pujahteli+potilaiden+huoneisiin+takavarikoimaan+omaisuutta.
12.01.2020 14:56
No+sitten+lopultakin+se+New+Orleansiin+sijottuva+kappale,+jos+robo+sen+suo:https://youtu.be/5i_0PkOqLKA
Koko+Stingistä+en+tiedä+paljon+muuta.+Fragilen+tiedän+ja+sekin+tuli+mieleen+ukrainalaiskoneen+turman+takia.
11.01.2020 16:22
Minä+annan+valkoisen+muovikuuseni+kimallella+valoketjussaan+vielä+toistaiseksi.+Eli,+en+nyt+jaksa+alkaa+sitä+riisua,+kun+on+tulossa+vielä+moninkertaiset+synttärijuhlat+lähiviikkoina.+Koirakin+täyttää+kaksitoista,+tytär+koiran+iässä+laskettuna+paljon+vähemmän,+ja+minä+huimasti+yli+kaikkien+odotusten+ja+todennäköisyyslaskelmien+-+mitä+siitä+nyt+tuleekaan...
Onneksi+olen+täällä+piilossa+enkä+hiisku+kenellekään.+En+edes+laita+paikallislehteen+täkäläiseen+tapaan+lakonista+ilmoitusta:+"En+juhli.+Pentti+Raatikainen".+On+muuten+hauska+ja+vinon+humoristinen+tapa+ilmoittaa,+että+kukat+tänne+vaan+kuistille,+kahvipannu+kuumana+koko+päivän,+lasimaljakot+suoraan+sissään+pakkasesta+paleltumasta.
11.01.2020 16:03
39 / 52