Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

1021

1. No+en+minä+isästäni+nähnyt+hännänhuiskaustakaan+murrosiän+jälkeen,+jolloin+hän+jätti+perheensä.+Sitä+suurempaan+arvoon+nousi+opettajaäitini,+joka+yksin+elätti+ja+kasvatti+neljä+lasta+sodanjälkeisissä+niukoissa+oloissa.+Revi+siitä+sitten+jotain+"aatteita".++Äidin+veli+oli+kansalaissodassa+punapäällikkönä+Pohjois-Savon+rintamalla+ja+kohtasi+loppunsa+loikattuaan+sinne+työläisten+ihannemaahan+Venäjälle.+Siinä+voi+nähdä+aatetta,+joskin+yhteiskunta+oli+muutenkin+läpeensä+aatteellinen+pitkälle+20-+ja+30-lukua,+kunnes+vasta+maailmansota+vähän+tasoitti+ihmisten+eroja.+Miksi+minä+valehtelisin+sukutaustastani.+Se+on+mikä+on,+mutta+en+myöskään+häpeä+enkä+puolusta+kenenkään+aatteita.+Usein+jonkinlainen+aate+on+kuitenkin+parempi+kuin+sinunkaltaistesi+teknologiauskovaisuus+ja+raaka+materialismi,+joita+koetat+salata+tekeytymällä+muodin+mukaiseksi+Greta-uskovaiseksi.+Sanonko+mikä+kuusitoistavuotiaassa+tyttelissä+vanhoja+äijiä+kiehtoo?Tuolla+tuo+kaverisi+jatkuvasti+moittii+minua+kuolleiden+riepottelemisesta.+Mietipä+mitä+itse+satuilet+toisten+perheiden+vainajista.+Olet+suuttuessasi+täysin+räävitön.+Olisipa+kiva+tietää,+mikä+juuri+minussa+sinua+niin+raivostuttaa.En+muuten+ole+puhunut+mitään+kotini+laajentamisesta+asein+tai+muutenkaan.+Keksit+omiasi+kuin+mikäkin+kakara.
  2. Ennen+kuin+Ali+raukkamaisesti+syytät+vieraita+kirjoittajia+blogisi+katoamisesta,+voin+kertoa,+että+kymmenisen+vuotta+sitten+blogisivustolla+Vuodatus.net+tehtiin+suursiivous,+tarkoituksella+tai+vahingossa.+Siinä+meni+satojen+ihmisten+blogit,+muun+muassa+tyttäreltäni+katosi+viiden+vuoden+kirjoitukset.+Miten+ihmeessä+minä,+vaikka+kaiken+pahan+alku+teille+kahdelle+olenkin,+olisin+pystynyt+hävittämään+yksityisten+kirjoittajien+blogeja.+Jos+taas+nirppanokkaisena+suutahdit+jostain+sanomisestani+ja+vedit+itse+blogisi+pois,+ei+voi+kuin+sääliä+tuommoista+"miestä".Mitä+tulee+minun+eri+nimimerkkeihini,+kyllä+fiksut+naiset+tuntevat+minut+niiden+takaa.+Onhan+teilläkin+ollut+eri+nimimerkkejä,+mitä+kaikkea+Peleä,+Arantesia,+Yrmeää+körmyä+niitä+oli.Käsittämätön+on+myös+vihjaus,+että+jollain+lailla+"tanssittaisin"+muita+elämäläisiä.+Vähiten+minä+siellä+kirjoitan,+ja+yhä+vähemmän+tulen+kirjoittamaan,+koska+yksityiselämäni+riepottelu+kuuluu+teidän+hupiveljesten+suurimpiin+iloihin.Jos+ette+halua+olla+tekemisisssä+"vajaakehittyneen+joukon"+kanssa,+antakaa+sitten+meidän+olla+rauhassa+niin+tyhmiä+kuin+ollaan.+Kyllä+teillä+kahdella+on+työmaata,+jos+yritätte+kaikki+huonoina+ja+tyhminä+pitämänne+ihmiset+saada+kuriin.+Onko+hauska+olla+jatkuvasti+tuomitseva+ja+ilkeä?+Onko+teidän+maailmassanne+tai+teidän+Suomessanne+mikään+asia+hyvin+ja+kunnossa+ilman+teidän+tyhjää+jauhavia+parannusehdotuksianne?Ette+näköjään+viihdy+enää+edes+keskenänne,+kun+kummallakin+"herralla"+on+oltava+oma+ketju.+Mihin+jäivät+yhteiset+asia-aiheet,+joista+olette+pitäneet+niin+suurta+meteliä?
  3. Ennen+kuin+Ali+raukkamaisesti+syytät+vieraita+kirjoittajia+blogisi+katoamisesta,+voin+kertoa,+että+kymmenisen+vuotta+sitten+blogisivustolla+Vuodatus.net+tehtiin+suursiivous,+tarkoituksella+tai+vahingossa.+Siinä+meni+satojen+ihmisten+blogit,+muun+muassa+tyttäreltäni+katosi+viiden+vuoden+kirjoitukset.+Miten+ihmeessä+minä,+vaikka+kaiken+pahan+alku+teille+kahdelle+olenkin,+olisin+pystynyt+hävittämään+yksityisten+kirjoittajien+blogeja.+Jos+taas+nirppanokkaisena+suutahdit+jostain+sanomisestani+ja+vedit+itse+blogisi+pois,+ei+voi+kuin+sääliä+tuommoista+"miestä".Mitä+tulee+minun+eri+nimimerkkeihini,+kyllä+fiksut+naiset+tuntevat+minut+niiden+takaa.+Onhan+teilläkin+ollut+eri+nimimerkkejä,+mitä+kaikkea+Peleä,+Arantesia,+Yrmeää+körmyä+niitä+oli.Käsittämätön+on+myös+vihjaus,+että+jollain+lailla+"tanssittaisin"+muita+elämäläisiä.+Vähiten+minä+siellä+kirjoitan,+ja+yhä+vähemmän+tulen+kirjoittamaan,+koska+yksityiselämäni+riepottelu+kuuluu+teidän+hupiveljesten+suurimpiin+iloihin.Jos+ette+halua+olla+tekemisisssä+"vajaakehittyneen+joukon"+kanssa,+antakaa+sitten+meidän+olla+rauhassa+niin+tyhmiä+kuin+ollaan.+Kyllä+teillä+kahdella+on+työmaata,+jos+yritätte+kaikki+huonoina+ja+tyhminä+pitämänne+ihmiset+saada+kuriin.+Onko+hauska+olla+jatkuvasti+tuomitseva+ja+ilkeä?+Onko+teidän+maailmassanne+tai+teidän+Suomessanne+mikään+asia+hyvin+ja+kunnossa+ilman+teidän+tyhjää+jauhavia+parannusehdotuksianne?Ette+näköjään+viihdy+enää+edes+keskenänne,+kun+kummallakin+"herralla"+on+oltava+oma+ketju.+Mihin+jäivät+yhteiset+asia-aiheet,+joista+olette+pitäneet+niin+suurta+meteliä?
  4. Ennen+kuin+Ali+raukkamaisesti+syytät+vieraita+kirjoittajia+blogisi+katoamisesta,+voin+kertoa,+että+kymmenisen+vuotta+sitten+blogisivustolla+Vuodatus.net+tehtiin+suursiivous,+tarkoituksella+tai+vahingossa.+Siinä+meni+satojen+ihmisten+blogit,+muun+muassa+tyttäreltäni+katosi+viiden+vuoden+kirjoitukset.+Miten+ihmeessä+minä,+vaikka+kaiken+pahan+alku+teille+kahdelle+olenkin,+olisin+pystynyt+hävittämään+yksityisten+kirjoittajien+blogeja.+Jos+taas+nirppanokkaisena+suutahdit+jostain+sanomisestani+ja+vedit+itse+blogisi+pois,+ei+voi+kuin+sääliä+tuommoista+"miestä".Mitä+tulee+minun+eri+nimimerkkeihini,+kyllä+fiksut+naiset+tuntevat+minut+niiden+takaa.+Onhan+teilläkin+ollut+eri+nimimerkkejä,+mitä+kaikkea+Peleä,+Arantesia,+Yrmeää+körmyä+niitä+oli.Käsittämätön+on+myös+vihjaus,+että+jollain+lailla+"tanssittaisin"+muita+elämäläisiä.+Vähiten+minä+siellä+kirjoitan,+ja+yhä+vähemmän+tulen+kirjoittamaan,+koska+yksityiselämäni+riepottelu+kuuluu+teidän+hupiveljesten+suurimpiin+iloihin.Jos+ette+halua+olla+tekemisisssä+"vajaakehittyneen+joukon"+kanssa,+antakaa+sitten+meidän+olla+rauhassa+niin+tyhmiä+kuin+ollaan.+Kyllä+teillä+kahdella+on+työmaata,+jos+yritätte+kaikki+huonoina+ja+tyhminä+pitämänne+ihmiset+saada+kuriin.+Onko+hauska+olla+jatkuvasti+tuomitseva+ja+ilkeä?+Onko+teidän+maailmassanne+tai+teidän+Suomessanne+mikään+asia+hyvin+ja+kunnossa+ilman+teidän+tyhjää+jauhavia+parannusehdotuksianne?Ette+näköjään+viihdy+enää+edes+keskenänne,+kun+kummallakin+"herralla"+on+oltava+oma+ketju.+Mihin+jäivät+yhteiset+asia-aiheet,+joista+olette+pitäneet+niin+suurta+meteliä?