Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä+annan+valkoisen+muovikuuseni+kimallella+valoketjussaan+vielä+toistaiseksi.+Eli,+en+nyt+jaksa+alkaa+sitä+riisua,+kun+on+tulossa+vielä+moninkertaiset+synttärijuhlat+lähiviikkoina.+Koirakin+täyttää+kaksitoista,+tytär+koiran+iässä+laskettuna+paljon+vähemmän,+ja+minä+huimasti+yli+kaikkien+odotusten+ja+todennäköisyyslaskelmien+-+mitä+siitä+nyt+tuleekaan...
Onneksi+olen+täällä+piilossa+enkä+hiisku+kenellekään.+En+edes+laita+paikallislehteen+täkäläiseen+tapaan+lakonista+ilmoitusta:+"En+juhli.+Pentti+Raatikainen".+On+muuten+hauska+ja+vinon+humoristinen+tapa+ilmoittaa,+että+kukat+tänne+vaan+kuistille,+kahvipannu+kuumana+koko+päivän,+lasimaljakot+suoraan+sissään+pakkasesta+paleltumasta.
11.01.2020 16:03
Minun+siipassani+oli+enemmän+sitä+vaaleanpunaista,+mutta+sitten+kun+unelmat+särkyivät,+maailmasta+tuli+pikimustaa.+Itselläni+on+jalat+tukevasti+maassa+eikä+ilmassa,+mutta+silti+väitän+olevani+enemmän+utopisti+kuin+materialisti.+Utopisti+kuitenkin+suhteellisuudentajulla.+Ja+etenkin+sosiaaliset+rajoitukseni+tuntien.+En+väitä,+että+olisin++erakko+tyttäreni+tapaan,+vai+onko+hänkään+välttämättä+aito+sellainen,+on+vain+osunut+valitsemaan+sellaisen+elämäntavan.+Minä+vain+pärjään+yksikseni,+viihdyn+tämä+ämmänretaleen+nahoissa.+Siksi+vaikutan+joskus+itseriittoiselta.
Meillä+on+suvussa+sellainen+piirre,+että+emme+hirveästi+kaipaa+seuraelämää.+Ei+ole+tarve+sillä+tavalla+korostaa+itseään,+että+kertoisi+töistään+ja+saavutuksistaan+laajalle+piirille.+Perheet+ja+nekin+vain+ydinperheet+ovat+kaikille+tärkeimmät.
11.01.2020 15:38
Tällaisella+eläkeläisellä+luulisi+olevan+hyvin+vähän+ratkaisemattomia+ongelmia,+mutta+kun+ei+ole,+niitä+täytyy+tehdä,+edes+unessa.+Jos+vain+nukkuu+seesteisesti+unia+näkemättä,+on+kuollut.+Tosin+unien+muistaminen+riippuu+siitä,+missä+univaiheessa+niitä+näkee.+Minulla+elävimmät+unet+ovat+aamulla+juuri+ennen+heräämistä,+jolloin+uni+on+kevyimmillään.
11.01.2020 11:59
Minun+jokaöisissä+unissani+olen+jossain+josta+en+pääse+pois.+En+löydä+kotiini+menevää+bussia+tai+sitten+olen+todella+kaukana+yksin+ja+rahattomana,+kuten+tuossa+kertomassani+unessa.+Joskus+olen+myöhässä+äitini+hautajaisista+tai+en+ole+muistanut+niitä+edes+järjestää.+Huonosta+omastatunnosta+kai+se+kertoo,+että+tunnen+yhä+huolta+kolmekymmentäviisi+vuotta+sitten+kuolleesta+äidistäni.+Olin+viimeinen+joka+näin+hänet+elossa+kesämökillään,+silti+minun+oli+pakko+lähteä+pois+loman+loppuessa.
Jyrkänteistä+uneksin+myös.+Alas+pitää+laskeutua,+vaikka+pelottaa.+Usein+tulen+lopulta+lentämällä+tai+liukumalla+maan+kamaralle.
Menettämisen+pelosta+unet+usein+kertovat,+ei+kuitenkaan+maallisen+mammonan+menettämisen+pelosta,+vaan+jonkinlaisesta+peruskodittomuudesta.
11.01.2020 11:13
New+Orleans+jäi+väärästä+levystä+huolimatta+niin+päähän+kaikumaan,+että+heräsin+aamulla+seuraavanlaiseen+uneen.
Katsoin+mieheni+kanssa+kotona+kauhuelokuvaa,+joka+tapahtui+juuri+N.O:ssa.+Olimme+lapsuuteni+Hietaniemeä+muistuttavalla+rannalla+picnicillä.+Ympärillä+oli+paikallista+väestöä.+Tunnelma+oli+leppoisa,+kesäinen.+Ajattelin+unessa,+että+mitä+kauhua+tässä+nyt+muka+on.
+Sitten+menin+uimaan.+Palattuani+rannalle+koko+pikku+leirimme+tavaroineen+oli+hävinnyt,+samoin+miestäni+ei+näkynyt+missään.+Hortoilin+kyselemässä+ympäriinsä,+mutta+kukaan+ei+ollut+mitään+leiriämme+huomannutkaan.+Heräsin+ajatukseen,+että+oli+tämä+sittenkin+kauhufilmi.+Elokuvan+nimi+oli+olevinaan+Fry.
11.01.2020 07:21
Täällä+on+ollut+koko+päivän+jotain+häikkää.+Chrome+ei+ole+toiminut+minulla+ollenkaan.+Internet+Explorerilla+pääsin+ketjun+alkuun,+mutta+ei+suostunut+kelaamaan+loppuun,+liian+pitkä+komentoketju+esti.+Äsken+tuli+ilmoitus+että+vikaa+korjataan+parhaillaan.+Olikohan+se+eilisillan+klo+22:ksi+merkitty+kommentti+poistettu,+kun+sitä+ei+ainakaan+lopussa+näy.
Katotaan+miten+muijan+käy.
10.01.2020 15:28
En+ole+koskaan+ollut+kovin+pehmoisten+laulujen+ystävä.+Sinä+iltana+kun+nuori+reservin+vänrikki+saattoi+minut+ensi+kertaa+kotiin,+satoi+ensi+lumen.+Lauloimme+yhdessä+silloin+muotiin+tullutta+kohtalokasta+kappaletta.+https://youtu.be/xdMd5GiIcRI
Siinä+oli+draamaa.+Kappale+oli+jatkumoa+sille,+että+tuleva+sulhaseni+ja+sittemmin+monikymmenvuotinen+aviomieheni+oli+juuri+soittanut+Aram+Hatshaturjanin+Sapelitanssin+pianolla+Karjalan+prikaatin+juhlissa.+Eli+miekalla+ja+kohtalolla+minut+iskettiin+kuin+mikäkin+muskettisoturin+morsian!
09.01.2020 18:02
Huomenta+elämäläisille
Tytär+kertoi,+että+yhtenä+iltapäivänä+lammellamme+oli+käynyt+salaperäinen+vieras.
Hän+kuuli+ulkoa+koirien+vimmaisen+hälytyshaukun,+joka+on+erilainen+kuin+tavanomainen+rähinä.+Hän+oli+ottanut+otsalampun+ja+mennyt+katsomaan.+Kaikki+koirat+olivat+tallella+tarhassa,+mutta+jäällä+laiturin+pään+kohdalla+kiilui+kaksi+silmää.+Hänen+lähestyessään+silmäpari+eteni+kauemmaksi,+mutta+jäi+kymmenen+metrin+päähän+uteliaana+tarkkailemaan+meidän+mölysakkia.
Tytär+päätteli+kyseessä+olevan+nuoren+suden.+Ilveksenkin+metsästysaika+on+parhaillaan,+mutta+tuskinpa+iso+kissa+olisi+jäänyt+koiralauman+lähelle.+Tuntien+seudun+asukkaiden+asenteet+petoja+kohtaan+hän+ei+kertonut+tapauksesta+kellekään,+lähetti+vain+facebookissa+jalanjäljistä+valokuvan+tuntemalleen+"susimyönteiselle"+henkilölle.+
Ajateltiin,+mitä+olisi+tapahtunut,+jos+koirat+olisivat+päässeet+tarhasta.+Lauman+säntääminen+lammelle+olisi+luultavasti+aiheuttanut+vielä+suht+heikon+jään+pettämisen,+ja+ainakin+iltalehtien+kohu-uutinen+koiria+syövistä+susista+olisi+kääntynyt+toisinpäin:+koirat+tappoivat+suden.
09.01.2020 06:58
"Ei+tainnut+tulla+tästä+palstasta+minun+suosikkiani."
Tuntuu,+että+nimenomaan+on+tullut+suosikkisi.+Sellaisella+kiihkolla+purat+mieltäsi+naisia+vastaan+ja+valehtelet+että+korvat+heiluu.
"Eikös+äitien+pitäisi+vetää+yhtä+köyttä?"
Näytä+se+kohta,+missä+me+mummoikäiset+riitelemme+lapsista+keskenämme!+Nuoret+naiset+tiikeriemon+vaistollaan+saattavat+riidelläkin+jollain+Vauva-palstalla.+Meidän+lapsemme+ovat+aikuisia,+ja+heidän+asioistaan+on+syytä+pitää+suu+supussa+teikäläisten+pahantahtoisten+kyylääjien+takia.
08.01.2020 09:07
Onko+lokeronivusajos+tuttu,+vanhalta+nimeltään+ne***risa***eri?+
Pääsitkö+muuten+siitä+Wassermanista+läpi?+Oliko+se+ennen+dorista+vai+jälkeen?
08.01.2020 07:22
On+se+tämä+ali+verraton+tietomies!+Empiiristä+kokemusta+veneerisistä+taudeistakin.+Mutta+eivätkö+ne+tuolla+alalla+kuulu+melkein+yleissivistykseen.+Tartuttajiakin,+näitä+hehkeitä+dooriksia+kun+on+joka+satamassa.+Niissä+sugar+daddyilla+on+makoisat+oltavat.
08.01.2020 07:16
"Jos+ahdistatte+eläimen+häkin+nurkkaan+niin+tietysti+se+sähisee+ja+irvistelee."
Oli+pakko+kaivaa+Alin+väittämistä+tuokin+naurettavuus.+Ollaanko+täällä+tekemisissä+luolamiesten+kanssa?++Melko+pelottavaa,+että+annat+tuon+luolamiehen+käydä+meidän+naissukulaisten+kimppuun.+Mitä+mahdollisuuksia+tavallisen+sivistyneen+naisen+on+puolustautua+moisille+menneisyyden+olioille,+joiden+aseina+ovat+puunuijat+ja+kivikirveet?
Luulen,+että+määrittelemällä+edsonin+noi+alkeelliseksi+olioksi+teit+kaverillesi+karhunpalveluksen.
+Nostit+tahattomasti+itsesi+edsonin+yläpuolelle.+Kuhmoislainen+ei+välttämättä+pidä+tuollaisesta+"rankkauksesta".+Hänessä+on+kuitenkin+piirun+verran+ihmisyyttä+sinuun+verrattuna...+Tai+ainakin+ennen+ollut.
07.01.2020 18:28
Lisäys
Ennen+kuin+Ali+menet+seuraavan+kerran+pöntölle,+pidä+huoli+siitä,+että+paskasi+on+taatusti+urospuolista.+Sen+takaat+siten,+että+syöt+raakaa+lihaa,+juot+raakaa+rhummia,+etkä+vahingossakaan+saastuta+suoltasi+vihanneksilla.
07.01.2020 17:44
Meillähän+on+täällä+ikioma+Tohtori+paise.+Se+on+pari+metriä+pitkä,+eurooppalainen,+jonkun+putken+kautta+syövä+ja+hengittävä.+Sillä+ei+kuitenkaan+ole+hienompia+instrumentteja++ihmisten+ihovaivojen+käsittelemiseksi.+Paitsi+puukko+tai+ehkä+sapeli,+joilla+hän+huitoo+summittaisesti+sadistisen+luonteensa+mukaan.+Tappoaikeissa.+Onneksi+hän+on+käsistään+köpelö,+suomen+kielen+taidoltaan+siinä+ja+siinä,+tuleeko+ymmärretyksi.+
Cee,+minustakin+tämä+paiseohjelma+on+kiinnostava.+Hauska+odottaa,+mitä+mistäkin+epämuodostelmasta+purskahtaa.+Kotitekoisella+tri+paiseella+käsi+on+sen+verran+epätarkka,+että+hyvä+jos+nainen+säilyttää+sen+kolmannen+rintansa+lisäksi+ne+kaksi+aitoa.+Enpä+menisi+potilaaksi.
07.01.2020 17:12
Tuosta+roskistapaamisesta+tuli+mieleen+Astrid+Lindgren,+joka+yhtä+vanhojen+ja+raihnaiden+siskojensa+kanssa+tapasi+päättää+juttelunsa+tervehdyksenluontoiseen+"döden,+döden"-hokemaan.+Näinhän+se+on.+Musta+ratsumies+lähestyy.
Itse+tässä+isomman+merkkipäiväni+kynnyksellä+mietin,+kuinka+vanhaksi+sentään+moni+suvussani+on+elänyt.+Isän+lapsuusperheestä+sairaus+ja+sota+oli+vienyt+puolet,+muut+olivat+sinnitelleet+hyvinkin+iäkkäiksi,+esim.+mummoni.+Äidin+puolen+mummoni+eli+suorastaan+lähes+metusalemin+ikään,+samoin+yksi+tädeistäni.+Joku+varmaan+tuumisi+tässä,+että+ilkeys+pitää+hengissä.+Ei+aivan+sentään;+isän+äiti+oli+äärimmäisen+lempeä+luonne,+minkä+tunnustuksen+antoi+hänen+miniänsä+eli+äitini.+Ja+se+on+paljon+se.
Onpa+mukava+palata+arkeen,+eikö+totta?
07.01.2020 07:51
Käsittämätöntä+itserakkautta+luulla,+että+joku+olisi+sinusta+niin+kiinnostunut,+että+"kampaisi"+Suomen+miljoonat+sivut+sinun+löytämiseksesi.+Minä+en+pääse+edes+Hesarin+keskusteluihin,+koska+en+ole+välittänyt+hankkia+oikeutta+digilehden+lukuun.
Jos+tunnet+itsesi+vainotuksi,+helppo+keino+päästä+siitä+on+jättää+mummojen+piikittely+ja+keskittyä+omiin+asioihisi.+Ei+minustakaan+ole+hauskaa+joka+aamu+lukea+"moitteita"+itsestäni,+jopa+niin+että+olisin+muka+eturintamassa+sinua+haukkumassa.+Vähänhän+minä+tänne+enää+viitsin+kirjoittaa.
Marttyyrin+viitta+ei+pue+ketään,+vanhempaa+varakasta+mieshenkilöä+kaikkein+vähiten.
07.01.2020 07:31
Minä+kun+en+tilaa+digilehteä,+en+pääse+myöskään+katsomaan+mitä+se+piripää+kirjoittaa.
Voi+harmi;))))))
06.01.2020 07:54
"Hankalat+persoonat+jotka+riitelevät+herkästi".
+Juuri+teistä+me+mummot+ollaankin+saatu+tarpeeksi.
Siis+riidan+voitte+kehittää+siitäkin,+onko+jollain+koira+ja+jollain+ei.
Kuvitteletko+vajari,+että+toistolla+sanoma+vahvistuu?
06.01.2020 07:51
Kukahan+täällä+se+pahin+ulkopuolelle+sulkija+on?+Muistelepa,+miten+jokaisessa+hyökkäyksessäsi+minua+vastaan+olet+vedonnut+muihin+kirjoittajiin,+että+he+seuraisivat+esimerkkiäsi+ja+alkaisivat+tuomita+minut+jonkinlaisena+manipuloijana+ja+valehtelijana.+Onneksi+naisilla+on+järki+päässä.
Pikkulasten+hokema+"se+joka+haukkuu+toista+on+ite"+pätee+sinuun+paremmin+kuin+kehenkään+muuhun.
Tiedejulkaisusi+voit+heittää+romukoppaan.+Saahan+jokaisesta+asiasta+väännettyä+vaikka+mitä.+Mitä+naisten+ja+miesten+eroon+tulee,+haepa+jostain+hyvä+selitys+sille,+miksi+poikapuoliset+koulukiusaajat+käyttävät+tyttöjä+raaempia+keinoja+uhrinsa+satuttamiseksi.
05.01.2020 10:54
Luistelin+nelipyöräisellä+potkurillani+kauppaan+kovassa+tuulessa.+Maa+on+niin+umpijäässä+ettei+koskaan.+Pitäiskö+ihan+laitattaa+nastat+täkäläisessä+fillarinastatehtaassa,+siinä+Euroopan+ainoassa.+Ostosten+jälkeen+mulla+on+tapana+istua+aulan+penkillä+ihmisten+juttuja+kuuntelemassa.+Kaksi+miestä+jakoi+joulunpyhien+kokemuksiaan.+Toisen+luona+oli+kyläillyt+monta+seuruetta,+ja+vielä+tänäänkin+on+tulossa+yhdet.+Toinen+kertoi,+että+poika+oli+ollut+käymässä+kaupungista,+mutta+niin+eritahtisesti+oli+päivärytmi+sujunut,+ettei+isä+ollut+kahteen+päivään+nähnyt+poikaa+kuin+vilaukselta.+Nuorukainen+oli+nukkunut+kolmeen+pelattuaan+kavereiden+kanssa+kaikki+yöt.
Minulle+kelpaa+parikin+olutta+kerrallaan,+joskin+ne+juoksuttavat+sitten+yöllä+vessassa.
Siinä+anonyymissa+herätti+huomiota+se,+että+varsinkaan+jos+akka+ei+ole+hyvännäköinen,+vaan+jopa+paksu,+häneltä+ei+miehen+tarvitse+sietää+nalkuttamista.+Ja+tuohan+on+"meidän"+räähkille+tyypillistä,+että+he+haukkuvat+ulkonäköämme+(lähinnä+minun)+kun+eivät+muuhun+pysty.
Hyvää+pitkää+viikonloppua!
04.01.2020 13:19
40 / 52