Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Aivan+eri+tyylistä+tekstiä+kuin+Alin."
Osaahan+se+vanha+pieru+tyyliään+sen+verran+muunnella.+Olenhan+minäkin,+kuulemma,+syyllinen+joka+ainoaan+vieraaseen+Porina-tekstiin.
04.01.2020 10:59
Miten+tuntuu+tutulta+tuokin+"anonyymi".+On+se+näköjään+vaikea+löytää+uutta+pesää,+hih,+tarkoitan+uutta+kirjoituspaikkaa,+kun+entisestä+on+mokannut+itsensä+ulos.
04.01.2020 08:30
Veikkaan,+että+yhden+yön+nukuttuaan+isoviisas+on+täällä+jakamassa+tietouttaan+ja+siinä+sivussa+laittamassa+kanssakeskustelijoita+oikeisiin+karsinoihinsa,+hih.
Mahtaako+enää+keksiä+rumempia+kuvauksia+meistä.+Tuntuu+että+ukon+sanavarasto+alkaa+olla+käyetty+viimeisiä+pohjan++ruumenia+myöten.
02.01.2020 21:16
Huomenta
Hesarissa+oli+mainio+juttu+kahden+kirjailijan,+isän+ja+pojan,+ristiriitaisesta+suhteesta.+Kasvokkain+tavatessa+kriittinen+sietoraja+oli+seitsemän+minuutin+kohdalla,+sitten+alkoi+riitely.+Sähköpostitse+kommunikointi+sujui+paremmin,+jopa+niin+hyvin,+että+nyt+miehet+ovat+julkaisseet+meileistään+keskustelukirjan.
"Kirja+syntyi+koska+olin+huolissani+Antista.+Hän+ei+vastannut+puhelimeen.+Etsin+edes+jotain+kommunikaation+muotoa",+isä+selittää.+Nuorempi+taas+kertoi+idean+syntyneen+kirjemuotoisesta+kirjoittamisoppaasta.
Isä+puuskahtaa:+"Tässä+se+taas+näkyy!+Olemme+eri+mieltä+siitäkin,+mistä+kirjekokoelma+sai+alkunsa.+Voikohan+kaksi+ihmistä+ikinä+kohdata+samassa+merkityksen+pisteessä?"
Mutta,+lukija+ajattelee,+mitä+kirjaa+siitä+syntyy,+jos+keskustelijat+ovat+kaikesta+samaa+mieltä.+Siitähän+syntyy+vain+heppoisinta+idolikirjallisuutta.
02.01.2020 09:56
Minäkin+olen+niitä+vanhan+kansan+pieruja,+että+jos+kuuntelen+jotain+niin+kuuntelen.+
Radiosta+osuin+kuulemaan,+kuinka+joku+parempi+johtaja+kertoi,+kuinka+hän+saavutti+elämysten+huipun.+Perheen+matkaillessa+Espanjassa+hänestä+oli+upeaa+lähteä+juoksemaan+kuulokkeet+korvillaan;+joku+minulle+tuntematon+Coldplay+soi+siellä.+Eli+tuplanautinto+on+se+mitä+nykyihminen+vaatii!
Mitähän+isäntämaan+kansalaiset+tuumivat+siitä,+että+he+ovat+vain+kulisseja+sille+mitä+turistit+siellä+kotimaassansa+tekevät.+Voisin+melkein+kysyä,+eikö+se+Coldplay+kuuluisi+samalta+espoolaisen+rivitalon+olkkarissa.+Ilman+lentomatkan+vaivaa.
Muistelen+muinaista+uutta+vuotta+Espanjassa,+ratsastusretkeä+Malagan+vuorille.+Ainoa+musiikki+tuli+pienen+tavernan+tai+bodegan+soittimesta,+ja+se+oli+aitoa+flamencoa.
01.01.2020 20:12
Dementian+tunnusmerkit+ovat+porinalaiselle+ilmeisesti+hyvin+vieraita.+Kaiken+sekundaarisen+teknisen+trivian+asemesta+hän+voisi+tutustua+vaikka+ihmisen+elämänvaiheisiin.+Itse+hän+on+huomaamattomuuttaan+ajautunut+jo+kriittiselle+rajalle,+jossa+alkoholi+ei+ole+hyväksi,+jos+ei+ole+koskaan+ollutkaan.+
Täydennän+puosun+aloittamaa+merimiesviisua:
"Viistoista+miestä+arkulla+vainaan.+Huhhahhei+ja+rommia+pullo.+Viina+ja+hiisi+vei+miehen+hautaan,+huhhahhei+ja+rommia+pullo".+
On+muuten+hupaisa+merirosvoviisu+Astrid+Lindgrenin+Peppi+Pitkätossusta.
01.01.2020 19:24
Tämä+noiden+kahden+äijän+porina+on+sisäänlämpiävä+ketju,+jonne+ketään+muuta+ei+halutakaan.+Jos+tänne+harvoin+joku+uskalikko+ulkopuolinen+erehtyy,+hänelle+ei+vastata,+koska+häntäkin+pidetään+mummojen+juonitteluna.
Me+vainotut+toivotamme+tervetulleiksi+jokaisen+meidänkin+kantamme+huomioon+ottavan+myötätunnon+osoituksen.
Hyvää+uutta+vuotta!
01.01.2020 19:06
Tiu+tiu+vaan+kaikille!+Kun+yksi+kaksikymppinen+on+tiu,+niin+kaksi+on+tietysti+tiu+tiu.
Pressan+puhe+oli+hyvä,+mutta+näkyi,+ettei+hän+ole+eksynyt+rumimmille+juttupalstoille.+Eihän+täällä+olla+edes+erimielisiä,+vaan+meitä+vainotaan+muiden+syiden+takia.+"Pilalla"+olemiseen+riittää+vähän+korkeampi+ikä+ja+väärä+sukupuoli.+Näin+löyhiin+tekijöihin+perustuva+vihan+kulttuuri+on+kuin+eläisimme+jossain+30-luvulla+Saksassa.+Onneksi+eivät+vihaajat+pääse+meihin+käsiksi+liimaamaan+ties+mitä+kielletyn+henkilön+tähteä+rinnuksiimme.+Mutta+analogia+on+sama+ja+vielä+merkillisempi,+koska+olemme+tiettävästi+samaa+rotua.
01.01.2020 13:19
"Edsonin+persoonallisuus+mikä+on+hyvöö+haluava+persoonallisuus+olisi+aikuisten+pitänyt+kyetä+käsittelemään+eri+tavalla+ja+pikemminkin+ohjaamaan+yhteisesti+hyväksyvämpään+ajatteluun+ja+kielenkäyttöön.+Minä+olen+sitä+tehnyt+ja+vain+siksi,+että+teihin+verrattuna+Edson+oh+hyvä+jas+maailma+asialla+oleva+ihminen+eikä+mikään+sääntöniuhottaja."
Millähän+lailla+me+halveksitut+mummot+olisimme+pystyneet+ohjaamaan+Edsonia+hyväksyvämpään+ajatteluun+ja+kielenkäyttöön?+Toki+me+olemme+häneen+verrattuna+henkisesti+aikuisia,+se+on+totta,+mutta+jos+toinen+kiroilee+ja+sättii+tappouhkauksin+lähes+kaikkea+tässä+maailmassa,+mekö+olisimme+häntä+siitä+varjelleet?+Poikien+hyysääminen+menee+yli+ymmärryksen,+jos+72-vuotiasta+nulikkaa+pitää+saada+kääntämään+elämänsä+suunnan+vihasta+rakkauteen.+Emme+sentään+mitään+evankelistoja+ole.
Tuokoon+vuosi+2020+meille+"mummoille"+rohkeutta+vastustaa+pahaa+entiseen+tapaan!+Valheellisille+keisareille+emme+edelleenkään+aio+ommella+uusia+vaatteita.
01.01.2020 08:40
Merikapteeni,+kemian+insinööri+Mikko+Toivosen+vuosi+tuntuu+vaihtuneen+samalla+lailla+kuin+kaikki+herran+vuorokaudet:+raivokkailla+yksinpuheluilla.+Usein+ihmiset+saattavat+tehdä+jonkinlaista+tiliä+vuotensa+kulusta+rakentavassa+mielessä,+mutta+ei+tämä+jäärä,+jonka+päähän+on+juuttunut+yksi+ainoa+ajatus:+miten+saada+naapuriketju+loppumaan.+Eihän+siellä+ole+kuin+ilkeitä+vanhoja+ämmiä+ja+niitä+johtamassa+joku+epämääräinen+'hönkä',+liekö+ihminen+edes+vaiko+vain+jotain+itätuulen+tuomaa+noitakiroa.+
Kun+miehen+ajatusmaailma+on+tuollainen,+sanoisinko+virtuaalisesti+nyrjähtänyt,+ei+ilmeisesti+voi+toivoa,+että+toivonen+tilapäisesti+humalasta+selvittyäänkään+ymmärtäisi,+mitä+hänelle+moneen+kertaan+tarjotulla+itsekritiikin+peilillä+tarkoitetaan.+Joten+antaa+miehen+paasata,+ei+ole+meidän+muiden+päänsärkymme,+miten+hänelle+lopulta+käy.+Arvata+saattaa,+että+jos+ja+kun+pimeä+tammikuu+tälle+vihan+saarnamiehelle+joskus+aamuksi+valkenee,+toivoselle+on+luvassa+sellaiset+tunnontuskat,+joita+emme+suo+edes+pahimmille+rikollisille.
01.01.2020 08:10
Lisäys
Ei+ole+pitkä+aika+siitä+kun+muun+solvausryöpyn+seassa+Ali+ilmoitti+pateettisesti,+että+hän+ei+ikinä,+ei+ikinä+anna+minulle+anteeksi+jotain+sanomistani.+Kiinnostaisi+tietää,+miten+tällaisella+somepalstalla+tuntemattomien+keskuudessa+joku+voi+kokea+vieraan+kommentin+noin+loukkaavana.
Ja+jos+olen+"verisesti"+loukannutkin,+Ali+yhteistuumin+edsonin+kanssa+on+kostanut+kaiken+takaisin+vetämällä+haukkuarsenaaliinsa+minun+tyttäreni+ja+muun+sukuni.+Joten+oltaisko+tasoissa+vähitellen?
31.12.2019 20:52
Minä+olen+ajatellut,+jos+nyt+mitään+minulle+tuntemattomasta+ammattiryhmästä+olen+ajatellut,+että+maailmalla+kulkeminen+avartaa.+Että+paljon+nähnyt+olisi+jotenkin+suurpiirteisempi+kuin+kotinurkkiinsa+kaivautunut+pulliainen.+Mutta+kaipa+näillä+merenkävijöilläkin+on+rajoittuneisuutensa.+Sitä+en+kuitenkaan+käsitä,+että+hän+ottaa+tähtäimeensä+tuiki+tuntemattoman+naisihmisen+ja+vainoaa+tätä+vuodesta+toiseen.
Kirjoiteltuaan+kymmenen+vuotta+mitä+sekalaisimmassa+someseurassa+hänen+on+täytynyt+huomata,+että+meitä+on+monenlaisia:+jotkut+ovat+helppoja,+kaikille+ystävällisiä+tapauksia,+jotkut+taas+särmikkäämpiä+tyyppejä,+Minä+mahdollisesti+kuulun+jälkimmäisiin,+mutta+niin+kuuluu+myös+edson.+Olisiko+niin,+että+ainoastaan+naiskirjoittajan+kuuluisi+allekirjoittaa+kaiken+minkä+arvon+herra+sanoo?
Onhan+tämä+minun+"rotuerotteluni"+mennyt+naurettavuuksiin.+Silti+katson,+että+minulla+on+oikeus+puolustaa+itseäni.+Minä+en+hyökkää,+vaan+se+mitä+sanon,+on+puolustautumista+ilkeää,+pahantahtoista+kirjoitusketjuilta+pois+ajamista+vastaan.+Uskon,+että+muuf+kirjoittajat+ovat+puolellani+ja+tyrmäävät+laillani+Alin+vanhanaikaista+naisvihaa+osoittavan+yhden+ihmisen+vainon.
31.12.2019 20:03
Minua+suoraan+sanoen+säälittää,+että+sinä+AB:n+vanavedessä+olet+jättäytynyt+pois+Elämä-tyyppisestä+keskustelusta,+jossa+kuitenkin+olit+vuosikausia+mukana+yhtenä+meistä.+Miten+olet+voinut+antaa+manipuloida+itseäsi+johonkin+muka+arvokkaampaan+"tieteelliseen"+tai+kvasitieteelliseen+keskusteluun?+Ovatko+ne+edes+sinun+alaasi?
Alin+aivopesu+on+peruttavissa,+jos+tajuat,+kuinka+pahasti+alkoholisoitunut+ihailemasi+merimies+on.+Hänen+täysin+järjetön+ihmisten+erottelunsa+ei+vie+sinua+minnekään.+Väittäisin+jopa,+että+tavallisena+perheenisänä+ja+vaarina+teet+itsellesi+hallaa+yrittäessäsi+samastua+Alin+kaltaiseen,+en+nyt+sano+psykopaattiin,+mutta+kuitenkin+kestovihaiseen+persoonaan.+Kai+ymmärrät,+ettei+Alin+syytöksissä+esim.+minun+"tuhoisaan+vaikutusvaltaani"+ole+mitään+perää?+Minun,+joka+täällä+muiden+elämäläisten+tavoin+kerron+jotain+pientä+omista+asioistani.
Kunniasi+ei+tietenkään+salli+sinun+vastata+minulle.+Yöllä+idolisi+kirjoittaa+taas+valheitaan,+mikäli+viinavarastoja+riittää.+Ja+sinä+lakeija,+heität+solvauksiasi+elämäläisten+päälle.+Näinhän+se+menee.
Ootte+te+kans+yks+veljespari!
31.12.2019 16:54
Radiosta+tulee+joskus+kivoja+mietelmiä.+Elokuvaohjaaja+Markku+Pölönen+antaa+kysyttäessä+hyvän+neuvon+tulevalle+vuosikymmenelle+lähtijöille:+
"Olkaa+kiitollisia+niistä+asioista,+jotka+eivät+tapahtuneetkaan."+
Viisauden+taustalla+avioero+ja+konkurssi,+jotka+olisivat+voineet+viedä+vaikka+mihin.+Nyt+plussapuoleksi+kirjautui+tutustuminen+omaan+lapseen+-+ensi+kertaa.+Jälkeläisen+kanssa+oli+pakko+käsitellä+tilannetta,+ja+se+pakostakin+lähensi+heitä+toisiinsa.
Pohjois-Karjalan+maisemasta+Pölönen+sanoo,+että+koska+ei+ikinä+tiedä,+kuka+näillä+vaaroilla+tulee+vastaan,+se+on+muovannut+kansan+luonnetta.+Vähän+samoin+kuin+savolaista.+Että+älä+usko+kaikkea,+mitä+vastaantulija+sanoo.
31.12.2019 15:31
"jos+jää+kestää+variksen,+niin+sitten+pilkkimiehenkin"
Olen+kuullut+tuon+siinä+muodossa,+että+viisisenttinen+jää+kestää+ihmisen,+mutta+pilkkijälle+riittää+kaksi+senttiä.
Saloseudulta+semmoisia+kuulumisia,+että+nyt+se+potilas+riekkuu+lauman+kärjessä.+Pihallemme+on+rakennettu+iso+laavu,+jonka+kalteva+katos+on+loistava+liukumäki.
31.12.2019 14:51
Itse+olet+kotoisin+Suomen+virallisesta+humppakaupungista+eli+Lappeenrannasta.
31.12.2019 11:52
On+sulla+köpelö+akka,+ei+osaa+käyttää+tietokonettaan.+Onko+susta+muutakin+hyötyä+hänelle,+ettei+hän+heitä+sua+pellolle?+Iloa+ei+ainakaan+tuon+röllykkämahan+kanssa.
31.12.2019 10:55
https://youtu.be/oWYKTiqPvYA
Hyvää+uutta+vuotta,+Cee.+En+tiedä,+mitä+tsipaletta+kyseiseltä+laulajalta+odotat.+Tässä+on+kumminkin+tällainen.
31.12.2019 09:55
Laitapa+sonni+uusi+kuva+siitä+röllykkämahastasi,+että+saamme+nähdä+oikean+joulutontun.+Paino+sanalla+tontun.
Kyllä+on+jätkät+olleet+riidan+tarpeessa!
31.12.2019 09:48
Taiopa+jos+osaat+nuo+mainitsemasi+tillit,+susileuat,+pakkaset+(vai+mitä+kasviksia+ja+helteitä+ne+olivat)+tänne+puolustamaan+sinua+haamuina+tai+elävinä.+Inkeri+tuskin+palaa+tänne+joutuakseen+taholtanne+väkivallan+uhriksi.
31.12.2019 09:46
41 / 52