Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LiisaO
profiilit
LiisaO
LiisaO
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
1021
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Silloin+kun+puheenaiheet+ovat+hetkeksi+loppuneet,+on+luonnollista,+että+keskustelijat+vetävät+henkeä+ja+miettivät+uuden+aiheen+esille+tuomista.
Mutta+ei+täällä.+Pääkeskustelijalla+on+aina+hihassaan+kestoaihe+ja+se+on+negatiivinen.+Ja+asiaton.+Ja+vierasta+keskustelijaa+syvästi+loukkaava.
Mutta+omatpa+ovat+hautajaisesi.
27.11.2019 08:04
Kyllä+tuolla+toisella+ketjulla+kaihotaan+vanhaa+kunnon+skabaamista+yksittäin+ja+pareittain.+On+se+kumma,+että+rauha+ei+kelpaa,+vaan+ämmiä+toivotaan+satavan+taivaan+täydeltä.
Älkääpä+ihmetelkö,+jos+teitä+on+täällä+kohta+enää+kolme+neitosta.
27.11.2019 07:33
Huomenta
Mutta+niinhän+se+on,+että+maailman+pieninkin+väärinkäsitys,+kuten+tuo+collateral+damage,+voi+suistaa+ihmisen+ystävästä+vihamieheksi.+Maine+mukavana+ja+asiallisena+kirjoittajana+-+ainoana+koko+Elämässä+-+on+poispyyhkäisty,+kun+ei+ymmärrä+yhtä+vieraskielistä+termiä.
Minua+tosissaan+harmittaa+Ceen+puolesta,+koska+Cee+on+pyrkinyt+sillanrakentajaksi+kahden+ketjun+välillä.
Herää+kysymys,+sietääkö+tuo+meidän+kaikkien+ylituomari+ketään+ihmistä,+koska+kaikilla+tavallisilla+kuolevaisilla+on+tiettyjä+aukkoja+ns.+sivistyksessään.+Eihän+Suomessa+suoritetuilla+oppi-arvoillakaan+ole+mitään+merkitystä,+kun+vastassa+on+oikein+ulkomailla+opiskellut+monitaituri.
Käsikassaraa+toki+huippuosaajakin+tarvitsee+ja+sellaiseksi+on+valikoitunut+-+jaa+millähän+perusteella?+-+täysin+pitelemätön+naistenkiusaaja+Ed+Sonni.+
Hyvää+sunnuntaita!
24.11.2019 07:50
Meilläkin+oli+tarve+myydä+perikunnan+asunto+Hgissä+hinnalla+millä+hyvänsä,+mutta+koska+kämppä+oli+Hgissä,+saimme,+me+perikunnan+kaksi+elossa+olevaa+jäsentä,+asunnosta+sen+verran+hyvän+hinnan,+että+sain+omalla+osuudellani+täältä+sekä+kerrostaloasunnon+ja+vielä+mökinkin.+Ynnä+sitä+paljon+puhuttua+metsää+suolampineen...+Toinen+perijä+pystyi+maksamaan+täältä+ennestään+ostamansa+talon+velat+ja+hankkimaan+kaikenlaista+harrastusvälineistöä+koiratarhalleen.
Tuo+tekstin+lähettäminen+toimii+todella+kummallisesti.+Lähetettäessä+tekstin+yllä+on+tuo+Liisa0-nimmari,+mutta+miksi+sitten+eteen+ilmestyy+ruudun+täyttävä+kyltti,+jossa+käsketään+rekisteröitymään+tai+kirjautumaan.+Minähän+olen+jo+tehnyt+molempia.+Sitten+ei+auta+muu+kuin+palata+kopioimaan+teksti+ja+peistaamaan+uudelleen+jonkun+toisen+tekstin+perään+sekä+toivomaan,+että+se+lähtee+ilman+nimimerkkiä+liikkeelle.
Hyvää+viikonloppua!
23.11.2019 08:47
Onkohan+ylellä+joku+pikapuhumiskurssi?+Jälkiviisaiden+kahden+naisen+puheista+ei+meinaa+saada+selvää+konetuliasemaisen+papatuksen+takia.
22.11.2019 09:38
Se+on+totta,+että+ihmisyys+on+osin+kadonnut+täältä.+Ensimmäisenä+eimerkkinä+mainitsisin+erään+jonka+mielestä+kaikkinainen+taiteen+opetus+kouluissa+on+tuhlattua+aikaa.
+Ja+toinenkin+esimerkki+puhukoon+puolestaan+ehkä+vielä+"rohkaisevammin".+Tämä+jälkimmäinen+ehkä+jopa+kuuntelee+tietynlaista+eksoottista+musiikkia+ja+brassailee+sillä:+
"Minulla+on+aika+paljon+kiinalaista+bambuhuilumusiikkia+kansioissani.+Ehkä+joskus+kaivelen+sieltä+sitä+ja+ties+mitä+esiin+kunhan+olen+saanut+kuulosteltua+rakentavalta+yleisöltä+mitä+saisia+laittaa+areenalle."
Toisaalta+ihmisyyden+puute+on+räikeimmillään+hänen+puheissaan+kirjoittajatovereista.+"Kukin+voi+ehkä+piankin+tuoda+erikoisintressialansa+takaisin+ketjuihin,+mutta+vain+sillä+ehdolla,+että+'pääsemme+paiseesta+eroon'."
Näin+rakentavasti+sanailee+tämä+suuri+musiikin+ja+maailmankaikkeuden+tuntijamme.+Monikon+ensimmäisellä+persoonalla,+me-muodolla+hän+tarkoittaa+itseään,+majesteettisuuttaan,+hänen+Armoaan.+Mutta+valitettavasti+me+maan+matoset+ja+paiseet+tiedämme,+ettei+kukaan+yksinvaltias+ole+koskaan+erityisemmin+kunnostautunut+ihmisyydellään.
Perjantaiaamu+tekee+tuloaan,+on+vielä+kaukana,+mutta+päivä+se+on+tämäkin,+yksi+päivä+toivottavasti+hyvää+Elämää.
22.11.2019 03:21
On+tänne+tosi+vaikeaa+saada+tekstejään+läpi.+Äskeisen+edellisen+version+kirjoitin+anonyy+
mina+ja+se+poistettiin+heti.+Eli+minun+on+pakko+joka+kommenttia+varten+kirjautua+uudelleen,+jotta+saan+tuon+LiisaO:n+kirjoittajaksi.+Oliko+tuossakaan+asuntojutussa+jotain+niin+vaarallista,+että+se+ei+voinut+tulla+anonyyminä+esiin?
21.11.2019 19:05
Myytyämme+perikunnan+asunnon+Hgissä+ja+etsiessäni+tyttären+läheltä+uutta+asuntoa,+olisin+voinut+yhtä+hyvin+valita+vuokra-asunnon,+täällähän+on+pilkkahintaan+joka+sortin+kämppää.+Kaupunginkin+asuntoja+on+kymmeniä+tyhjinä.
Koiranomistajalle+oma+kämppä+osoittautui+järkevämmäksi.+Tännekin+on+levinnyt+"muoti"+kieltää+lemmikkieläimet+vuokra-asunnossa.
Tässä+suhteellisen+mukavassa+pikku+huoneistossa+nyt+vietän+elämäni+loppupäivät.+Isoja+remontteja+varten+pidän+rahaa+säästössä.+Kuoltuani+tytär+perii+toivottavasti+velattoman+asunnon.
Siitä+erään+herran+halveksimasta+"suotorpasta"+sanon+vain,+että+se+isoine+metsineen+on+loistava+paikka+koirafarmin+pitäjälle.+Minä+käytän+sitä+kesällä+harvakseltaan,+koska+en+ole+erityinen+maaseutuihminen.+Tällä+nollakelillä+siellä+koko+maisema+on+kuin+luistinrataa.+Tytärkin+oli+kaatunut+pahasti+viedessään+koirille+ämpäreissä+ruokaa.
Vähän+täytyy+leuhkiakin:+tytär+oli+voittanut+kansallisen+suoseuran+pääpalkinnon+valokuvallaan+meidän+kesäisestä+suosta+hauskoine+käkkärämäntyineen.
m
21.11.2019 19:00
On+äärimmäisen+huvittavaa+tuon+porinaherran+suuttumus.+Tarkoitan+sitä+isompaa.+Solvauksia+tulee+kuin+liukuhihnalta.+Uusimpia+keksintöjä+ja+lempinimiä+minulle+on+paise,+jonka+puhkaisemiseen+kehottaa+koko+muuta+konkkaronkkaa.+
Mutta+keitä+on+enää+hänen+puolellaan?+Herran+kohtuuton+suuttumus,+aiheena+jonkun+hiton+damagen+väärintulkinta,+vei+viimeiseltäkin+meistä+sympatiat+viisastelijaa+kohtaan.+
+Surullista,+että+vanha+mies+saattaa+itsensä+noin+raivon+partaalle.+Öin+ja+päivin+paasaa+kuin+hullu+markkinamies.+Ajattelisi+sydäntään.+Se+elin+kai+hänelläkin+on,+vaikka+kuvaannollisessa+mielessä+onkin+näitä+valuvikaisia,+jolta+koko+sydän+on+unohtunut+rintaontelosta.
21.11.2019 11:48
Nyt+huomasin+että+toistakaan+v-alkuista+nimeä+ei+sovi+käyttää.+Vähitellen+rupee+pääsemään+jujulle+Robon+ajatuksenjuoksusta.
21.11.2019 09:28
Jotain+hauskaakin.+Herra+Itäv**a+käytti+ilmausta+'Talan+kieliopin+mukaan'.+Minulle+kun+kyseinen+opas+ei+ole+tuttu,+katsoin+Wikipediasta,+mitä+Tala-nimisiä+löytyy.+Löytyi+useampi+hammaslääkäri,+muttei+kieliopin+tekijää.+Jaa+mutta+toimiihan+hammaslekurikin+kielen+tuntumassa.+Joskus+saa+pelätä,+poraako+kieleen!
21.11.2019 09:26
Minä+kommentoin+sinua+vastedes+Elämästä+käsin.+Kirjoitelkaa+nyt+niitä+asiatekstejänne+niin+per****esti.
21.11.2019 08:07
Kokeilin+uudestaan+virallista+nimmaria.+Ohessa+kahdesti+poistettu+"sotavahinko":
Collateral+damage
Älä+välitä+Cee,+jos+tuota+termiä+et+osannut+selittää+A:n+mielen+mukaan.+Kukapa+tajuaisi,+että+tässä+hänen+ja+minun+hässäkässä+olisi+oikein+sota+menossa+ja+te+Elämän+naiset+olisitte+sen+'sodan'+sivuvahinkoja,+koska+ette+liity+A:n+rintamaan+minua+vastaan.
Myös+tuossa+vuokra-asuntojutussa+A+käytti+sinua+hävyttömästi+sotansa+välineenä.+Kun+minä+saan+suut+silmät+täyteen+kuraa+häneltä+kymmenen+kertaa+päivässä+ja+suurta+halveksuntaa+Lieksassa+asumisesta,+haukuin+puhtaasti+kostoksi+hänen+asumisensa+Lassilan+vuokratalossa,+jonka+hän+on+joskus+jopa+sanonut+olevan+purku-uhan+alainen.+Suolammen+huussista+siis+annoin+vastineeksi+Lassilan+purkutalon!
En+tietenkään+tarkoittanut+vastustaa+yleisesti+vuokra-asumista+enkä+taatusti+sinun+asumistasi+yhdellä+Helsingin+hienoimmista+merenrannoista.
A+vääristelee+ja+juonittelee+minkä+jaksaa+saadakseen+minut+erotetuksi+teistä+muista.+Tuossa+tapauksessa+hän+menee+todella+häikäilemättömästi+riman+ali,+ymmärräthän+sen?
21.11.2019 08:00
Ketjukirjoittajankin+olisi+hyvä+olla+ihminen.
20.10.2019 11:51
Schindlerin+listasta+edsonille
Toivottavasti+sinä,+joka+niin+kevyesti+heittelet+tappotuomioita,+opit+mitä+tapahtuu+kun+ihmiset+lakkaavat+pitämästä+toisia+ihmisiä+ihmisinä+ja+lähtevät+eristämään+ja+tuhoamaan+heitä.
+Tämäkään+ajanvieteketju+ei+ole+täysin+vailla+moisia+pyrkimyksiä,+tosin+pienen+pienessä+mittakaavassa.+Ainakin+voi+sanoa,+että+naiset+ovat+ketjun+j******isia.
20.10.2019 11:26
"Turkulaisenemmistö"
Aivan+niin,+kun+yhteen+miehenhujoppiin+mahtuu+kaksi+persoonaa.
19.10.2019 19:34
Paskakärpäseksi+lienen+huonosti+koulutettu,+mutta+muuten,+jos+mielestäsi+filosofian+maisteri+on+huonosti+koulutettu,+itse+olet+oikea+tyhmyystieteiden+desantti+tai+impotentti+kansakoulupohjalta.
19.10.2019 19:26
Jos+muistat,+minulla+on+oikein+nelipyöräinen+kuljetuskapine,+pelkillä+lihasvoimilla+kulkeva+toisin+kuin+sinulla,+jonka+kulkupeli+ei+hievahda+paikaltaan.+Tankki+tyhjä+vai+plompuuki?
Kannattaakohan+sillä+suolistosi+lapamadolla+hirveästi+ylpeillä?
Mikä+Alin+apupoika+sinä+olet,+kun+vastaat+hänelle+osoitettuihin+kommenteihin.+Vai+onko+se+räähkä+tällä+välin+tullut+myös+sokeaksi?
19.10.2019 16:49
Lipilaarisuudella+on+puolensa+ja+puolensa.+Aidosti+vapaamielinen+on+mielestäni+sellainen+joka+tutustuu+eri+mielipiteitä+edustavien+ajatuksiin+ja+koettaa+sovitella+näitä+-+eli+on+jonkinlainen+sillanrakentaja.+Ihminen+joka+vain+ilmoittaa+olevansa+liberaali+pysyäkseen+ulkona+toisten+riidoista+toimii+kuin+hommaansa+työlästynyt+maikka+tai+tarhantäti,+jolle+on+se+sama+mitä+mieltä+mukulat+ovat,+kunhan+pysyvät+sovussa.+
En+näe+sinussa+kummankaan+lajin+puhdasveristä+edustajaa,+mutta+anna+toki+tällä+ajanvietepalstalla+kirjoittajien+joskus+tulistuakin,++joko+aatteidensa+vuoksi+tai+muuten+vain.
19.10.2019 10:58
Piti+jatkaa+vielä+äskeistä,+mutta+omituisesti+kone+tai+saitti+heittää+minut+ulos,+jos+jälkeen+päin+yritän+pilkkuakaan+lisätä.+
Täällä+kovasti+yritetään+järjestää+huvia+paikkakunnan+hupenevalle+väestölle.+Viime+viikkona+vietettiin+"hämärän+kaupan+iltaa".+Koko+pääkatu+oli+suljettu+autoilta+kymmenien+kauppakojujen+tieltä.+Katselin+ja+kuuntelin+musiikkia,+mutta+ostettavaa+en+keksinyt+paitsi+sieniä+ja+karpaloita.+Seurakunnalla+oli+nuotionsa,+jossa+sai+käristää+ilmaista+makkaraa.+En+ole+makkaran+ystävä,+mutta+vetivät+minut+huastelemaan+mehun+ääreen.+Tunnen+täältä+jo+aika+paljon+ihmisiä.++Kyllä+kolmessa+vuodessa+tutustuu+kaikenlaisiin+"irtonaisiin"+mummoihin+kuin+myös+lapsiperheisiin.+Vähän+väliä+joku+tulee+koputtamaan+olalle+ja+kysymään+kuulumisia.++Ei+täällä+itseään+yksinäiseksi+tunne,+vaikka+tytärtäni+tapaankin+vain+kerran+viikossa.
08.10.2019 06:00
46 / 52