Vapaa kuvaus

Aloituksia

123

Kommenttia

1976

  1. Tuohon liberaalien radikalisoitumiseen sitten liittyi muutakin kuin oman kansan ja valtion halveksuntaa. Liberaalit omaksuivat ylikansallista äärittynyttä liberaalia ajattelua kuten metropoliurbanismia, sateenkaariseksuaalisuutta, perinteisen perheen halveksuntaa, äärifeminismiä, #metoota, kanselointia ja wokea. Monissa suomalaisissa kaikki tuo äärittynyt liberaalius herättää ärtymystä, jonka purkamiseen perussuomalaisten kannattaminen on ollut kanava. Jos se kanava nyt suljetaan niin se varmasti innostaa agressiivisia liberaaliuden vastaisia ääriliikkeitä kuten uusnatseja.

    Eivät kaikki liberaalit ole äärittyneitä, mutta äärittymisessä toimii logiikka, joka ilmeni jo Ranskan vallankumouksessa, missä giljotiinilinja jyräsi maltillisemmat tasavaltalaiset. Siitä äärittymisen logiikasta ehkä vielä joskus kirjoitan palstalle pitkän ja syvällisen kommentin.
  2. Suomen ja suomalaisten etuja ajetaan parhaiten Suomessa, niin persut ajattelevat ja olen samaa mieltä. EU olisi ihan hyvä organisaatio jos se antaisi Suomen ja kaikkien muidenkin jäsenmaiden ajaa omin kansalaistensa etuja omissa valtioissaan oman demokratiansa avulla. EU voisi sitten keskittyä jäsenmaiden yhteisten etujen ajamiseen kuten yhdessä sovitaan. Nyt EU pyrkii määräilemään varsinkin pieniä jäsenmaitaan niiden omissa asioissa. Kun unionin määräilynhalu lisääntyy koko ajan niin siinä ei pienen Suomen 13 meppiä paljon paina.

    Komissaarit ovat EU:ssa tärkeitä vallankäyttäjiä. Suomelle on annettu Afrikka-komissaarin homma. Siinä virassa on nyt demari Urpilainen. Aja siinä sitten Suomen etua (heh heh). Valtaosa Suomen mepeistä on niin EU-mielisiä ja kilttejä, että Suomea voidaan kohdella kuin huutolaistyttöä joskus menneinä aikoina täällä Suomessa.

    Mitä Teuvo Hakkaraisen älyyn tulee niin se, että Teukka ajattelee itse eikä niin kuin on käsketty ajattelamaan ei tarkoita, että hän olisi tyhmä. Teukka sanoo asiat suoraan kun Teukka ei ole koulutettu eikä sliipattu niin kuin hänen väheksyjänsä. Ehkä Teukka vähän kärjistää ja liioittelee, mutta sehän on pikemminkin sääntö kuin poikkeus näinä aikoina poliittisessa retoriikassa polarisaation molemmin puolin. Meikäläinen sanoo asiat vähän toisin, mutta ei se tee meikäläisestä fiksumpaa. Omaa ÄO:ta en ole mittauttanut, mutta joskus kauan sitten armeijan testituloksista minulle kerrottiin, että olen keskitason yläpuolella. Itse omilla aivoillani ajattelen minäkin eikä niin kuin valtaa pitävät käskevät. Kun olen omia johtopäätöksiäni maailman menosta tehnyt niin aika hyvin ne ovat jälkitarkastuksessa pärjänneet. Jos eivät aina ole ihan napakymppiin osuneet niin lähelle kuitenkin.
  3. Siinäpä se. Sinipuna on sitten vaihtoehto kun kerta persut on vihervasemmiston ja RKP:n toimesta tiukan tekopyhästi julistettu hallituskelvottomaksi. Sinipunaneuvotteluista voi tulla yhtä vaikeat kuin olivat neuvottelut nykyisestä hallituspohjasta. Nykyhallituksen pystyyn saamisen takarajaksi asetettiin juhannus, sinipunahallituksen takaraja olisi kai sitten joulu.

    Jos olisin Orpo niin vaatisin heti aluksi vihervasemmistoa hyväksymään nykyhallituksen ohjelman sellaisenaan. Kun eivät hyväksyisi niin syöttäisin pallon SDP:lle. Orpona seuraisin sitten sivusta kun Lindtman tai Marin tai kukalie yrittäisi houkutella keskustaa mukaan jatkamaan Marinin hallituksen 2000-luvun sosialismia entistä kunnianhimoisemmalla ilmastopolitiikalla, kovennetulla monikulttuuristamisella ja EU-intoilulla täydennettynä. Hiuskarvat nousevat pystyyn kun kuvittelen millaisessa jamassa Suomi on ensi syksynä.