Vapaa kuvaus

Aloituksia

218

Kommenttia

3834

1. Kannatuksen nousu hallituksen talouspolitiikan perusteellisesta epäonnistumisesta huolimatta osoittaa, että PS on ehdottomasti tarpeellinen puolue Suomessa. PS:n kannattajilla on kova halu uskoa puolueeseen.

Politiikan asiantuntijat väittävät, että kannatuksen palautuminen on seurausta vain huomion suuntaamisesta maahanmuuttoon taloustilanteen sijasta. Media ja oppositio on tässä auttanut persuja. Rasismikohujen nostatus on aina emmän hyödyttänyt kuin haitannut persuja. Toinen syy voi olla se, että mediassa on yritetty pumpata kansalaisiin uskoa maan talouden nousuun. "Vielä tästä noustaan" -henki on auttanut erityisesti persuja.

Tilannetta voi verrata lätkämatsiin. Kotijoukkue on 0-3 tappiolla, mutta fanit odottavat vielä ihmettä. Jos sitten kuitenkin vastustaja tekee 0-4 ja 0-5 niin usko romahtaa lopullisesti ja fanit alkavat lähteä kotiin kiroten matkalla joukkueen surkeaa esitystä. Saa nähdä kuinka käy. Epäilen, että Suomen tasapainosta järkytetty rampa talous ei pysy muiden kyydissä vaikka maailman ja Euroopan talous kääntyisi nousuun. Perässä raahustetaan jotain 1,5%:n vauhtia, joka ei millään siitä korjaamaan aiheutettuja vahinkoja.
  2. Tämä "keskustelu" on esimerkki siitä, kuinta trollaaminen on vallannut Suomi24 palstat. Trollaaminen on samanlaista riippumatta siitä, kuka trollaa. Trollit ovat ahkeria ja trollit toimivat porukoissa. Tavoite on saada oma propaganda näkyviin ja vihollisen propaganda pois näkyvistä.

Minä, Oikonomi, en ole trolli. En kuulu mihinkään porukkaan enkä pyri vaientamaan ketään. Etsin aina totuutta. Joskus totuus suosii polarisaation toista joskus toista osapuolta. Mielestäni on erittäin vaarallista jos totuus katoaa näkyvistä. Totuuden pimittäminen ja sumuttaminen on vaarallista tapahtui se sitten minkä aatteen edistämiseksi tahansa.

Veikka pyrin olemaan puolueeton totuudenetsijä niin voin silti asettua polarisaatiossa sille puolelle, joka on enemmän oikeassa tai vähemmän väärässä. Voin myös asettua verbaalisessa sodankäynnissä sille puolelle, joka on alakynnessä.
    Palstoilla on riehunut kaksi vahvaa trolliryhmää, putinistit ja vihervasemmistolaiset. Persut ovat olleet oman puolueettoman näkemykseni mukaan selkeästi alakynnessä.

Persuvastaisten trollien tavoite oli ilmiselvästi PS:n häätäminen politiikasta. Koska PS:n tuhoamisen mukana katoaisi samalla myös itselleni hyvin tärkeä asia, demokratian toimivuus, jonka perusta on - sanotaan se ruma sana nyt suoraan - nationalismi. Vaikka rikolliset huijarit, fasistit, natsit ja putinistit ovat käyttäneet ihmisten kansallistunnetta väärin omiin rikollisiin tarkoituksiinsa niin silti nationalismi on ja pysyy demokratian ehdottomana edellytyksenä.

Kyllähän minustakin välillä näyttää, että omat totuutta etsivät kommenttini jäävät trollisodan jalkoihin. Selvimmin se on näkynyt silloin kun olen laittanut kommentin johonkin putinistiseen aloitukseen. Koko ketju näyttää katoavan kuvasta saman tien. Oma näkemykseni - oikea tai väärä - on, että olin onnistunut kommentissani puolustamaan totuutta niin hyvin, että putinistit poistivat ketjunsa itse.

Kun trollit syyttävät toisia trolleja siitä mitä itse tekevät niin reaktioni on jotenkin tämä 😆.