Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Arto777
Arto777
Arto777
Vapaa kuvaus
Aloituksia
852
Kommenttia
7730
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Kertomushan+alkaa+siitä+kun+maapallo+oli+autio+ja+tyhjä+ja+vettä+oli+ja+pimeys+oli+syvyyden+päällä+ja+Jumalan+Henki+liikkui+veden+päällä."
Ei+vaan+alussa+Jumala+loi+taivaan+ja+maan.++Onko+mormonit+jättäneet+ensimmäisen+jakeen+pois?
06.10.2020 15:53
Höpön+höpön.
Kaikkeen+sinä+uskot+tai+kehtaat+kirjoittaa+selvää+valetta+tai+koettelet+mikä+ihmisiin+menee.+
Kuinka+kaikki+pölyhiukkaset+ovat+voineet+pysähtyä+sopivalle+etäisyydelle+auringosta+ja+kasautua+siiheen?+Miksi+eivät+jatkaneet+matkaansa?+Sinä+olet+joko+äärinmäisen+tyhmä+tai+joku+evoluutio+tiedemiesten+fanittaja.
06.10.2020 15:52
Aatami+ja+Eeva+ovat+ainoat+luodut+ihmiset.
06.10.2020 15:48
"+Kaikki+eivät+oikein+tajua+nykyistä+evoluutioteoriaa+ja+tulkitsevat+Raamatun+liian+fundamentalistisesti."
Jumala+on+luonut+kaiken.+Mitään+evoluutiota+ei+ole+koskaan+ollut.
06.10.2020 15:47
Mormonien+opin+mukaan+on+Jumala+ollut+ensin+ihminen.+Silloin+ihminen+on+tullut+evoluutiosta,+koska+luojaa+ei+ole+silloin+vielä+ollut.
06.10.2020 15:45
"Ei+sitä+silti+Isä-+Jumalan+tai+Jeesuksen+tai+koko+kolminaisuuden+pallille+nousta."
Te+ette+usko+kolmiyhteiseen+Jumalaan,+vaan+teillä+on+kolme+eri+Jumalaa.+Kaksi+liharuumiissa+ja+yksi+Henki.++Me+uskomme+kolmiyhteiseen+Jumalaan+on+yksi+Jumala+ja+kolme+eri+persoonaa+ja+kaikki+ovat+Henkiolentoja.
06.10.2020 15:44
Voimakkaita+pappien+siunauksia+temppelivuoren+länsimuurilla
Neljäkymmentätuhatta+ihmistä+ilmoitti+osallistuneen+tähän+erityiseen+Sukkot-juhlapapin+siunaukseen+Jerusalemissa.
https://www.israelunwired.com/powerful-holiday-priestly-blessings-at-western-wall-of-temple-mount/?utm_source=IVN&utm_medium=email
06.10.2020 15:35
Helluntalaiset+ei+kestä+kuulla+totuutta+ja+siksi+sensuroivat.
06.10.2020 15:10
"Oppi+kasteista+on+ollut+helluntailaisilla+selvää+selvempi+119-vuotta.+"
Alussa+helluntalaiset+kastoivat+lapsia.+Sitten+tuli+saatana+kuvaan+mukaan+ja+vei+lapsilta+oikeuden+Jeesukseen.
1KOR.+10:+1+Sillä+minä+en+tahdo,+veljet,+pitää+teitä+tietämättöminä+siitä,+että+isämme+olivat+kaikki+pilven+alla+ja+kulkivat+kaikki+meren+läpi+
2.+ja+saivat+kaikki+kasteen+Moosekseen+pilvessä+ja+meressä+
3.+ja+söivät+kaikki+samaa+hengellistä+ruokaa+
4.+ja+joivat+kaikki+samaa+hengellistä+juomaa.+Sillä+he+joivat+hengellisestä+kalliosta,+joka+heitä+seurasi;+ja+se+kallio+oli+Kristus.+
Tuossa+tapauksessa+olisi+helluntalaiset+jättäneet+lapsensa+egyptiläisille,+kun+eivät+ymmärrä+pelastuksestaan.
06.10.2020 15:09
"Miksi+aloittaja+jauhaa+ongelmaa+,+jota+helluntalaisilla+ei+ole?"
Minä+kysyin+MIKSI?+Tähän+te+ette+vastanneet.+Teillä+on+huono+luetun+kielen+ymmärrys.
06.10.2020 15:07
Helluntalaisten+pitäisi+opetella+lukemaan+tai+teillä+on+huono+luetun+tekstin+ymmärtämiselle.
06.10.2020 15:06
"Oletko+aloittaja+lomalla+B-sairaalasta?+Vai+oletko+unohtanut+ottaa+mielialalääkkeesi?+Kovasti+siltä+vaikuttaa."
En+Totuus+on+Raamatussa.
06.10.2020 15:05
"Ehtoollista+vietetään+ehtoollistradition+ylläpitämiseksi.
Se+on+semmonen+näytöstapahtuma.+Vähä+niinko+joulun+seimiasetelmat,+tai+näytökset"
Miksi+sitten+vietätte+ehtoolista?+Miksi+ette+vietä+vain+kerran+vuodessa+samoin+kuin+Jehovan+todistajat?
06.10.2020 15:04
"Tuo+on+joku+trolli+valehtelija.+Luultavasti+sama+kuin+aloittaja.+Pelle."
Ei+ole+vaan+puhuu+totta.
06.10.2020 15:02
Kastavat+myös+jo+kastettuja.
06.10.2020 15:00
Enkä+ole.
06.10.2020 14:59
Helluntalaisten+"ehtoollisessa"+sitä+ei+ole.
06.10.2020 14:58
Seta+kurssittaa+peruskoulun+opettajia+verkkoseminaarissa+–+agendalla+identiteettikehityksen+moninaisuus
Useille+suomalaisille+peruskoulun+opettajille+lähetettiin+maanantaina+aamupäivällä+sähköpostitse+kutsu+Seta+ry:n+suunnittelemaan+koulutustilaisuuteen.+Sähköpostiviesti+on+lähetetty+Länsi-+ja+Sisä-Suomen+aluehallintovirastosta.
Viestissä+toivotetaan+peruskoulun+ja+toisen+asteen+opettajat,+opot,+oppilashuollon+työntekijät+sekä+koulujen+rehtorit+tervetulleeksi+Opettaja+ja+sateenkaarinuori+–+tietoa+ja+tukea+kasvattajille+-seminaariin+3.+marraskuuta.
Seminaari+järjestetään+verkkoseminaarina,+eli+webinaarina,+johon+kaikki+voivat+osallistua+omilta+kotikoneiltaan.+Mukaan+mahtuu+290+osallistujaa+ilmoittautumisjärjestyksessä.
Tavoitteeksi+kerrotaan+tuoda+opettajille+perustietoa+sateenkaariteemoista,+normitietoisuuden+hyödyistä+kaikille+oppijoille+sekä+käytännön+työkaluja+seksuaali-+ja+sukupuolivähemmistöihin+kuuluvien+oppilaiden+ja+opiskelijoiden+kohtaamiseen.
Perustietoa+ja+-terminologiaa+sateenkaariteemoista
Tapahtuman+sisältöä+kuvataan+kysymyksillä,+joihin+vastauksia+tarjoaa+Setan+koulutusasiantuntija+Marita+Karvinen.
Kuinka+kohdata+sateenkaarinuori+opettajana+ja+kasvattajana?+Mitä+tarkoittaa+normitietoinen+pedagogiikka?+Millaisia+lähestymistapoja+voisi+olla+seksuaali-+ja+sukupuolivähemmistöistä+keskusteluun+oppilaiden+ja+opiskelijoiden+kanssa?+Mitä+jokaisen+opettajan+ja+kasvattajan+pitäisi+ylipäätään+tietää+sateenkaariteemoista?
Webinaari+koostuu+kolmesta+noin+tunnin+mittaisesta+osiosta.+Ensin+kerrotaan+perustietoa+ja+-terminologiaa+sateenkaariteemoista+sekä+käsitellään+identiteettikehityksen+moninaisuutta+lapsilla+ja+nuorilla.
Normitietoisen+pedagogiikan+osiossa+aiheena+kerrotaan+olevan+normitietoisuus+kiusaamisen+ennaltaehkäisijänä+koulumaailmassa.+Viimeisessä+osiossa+Karvinen+esittelee+sateenkaarinuorten+”keissejä”+koulumaailmasta.
Miten+opettaja+voi+tietää,+kuka+on+sateenkaarinuori?
Länsi-+ja+Sisä-Suomen+aluehallintoviraston+ict-pedagogi+Simo+Marttinen+sanoo,+että+seminaarin+järjestämiseen+päädyttiin+osin+julkisen+keskustelun+ja+sosiaalisen+median+esille+nostamien+puheenaiheiden+vuoksi.
Sukupuolten+moninaisuus+on+nykyään+myös+osa+opetussuunnitelmaa.
–+Me+AVI:lla+mietimme+ajankohtaisia+aiheita+ja+ylipäätään+muitakin+täydennyskoulutusteemoja.+Sukupuolten+moninaisuus+on+noussut+keskusteluissa+vahvasti+esille,+Marttinen+sanoo.
Hänen+mukaansa+opettajien+tietoisuuden+lisäämiselle+sateenkaarinuorista+on+olemassa+tarve.+Marttisen+mukaan+sateenkaarinuori+olisi+yleistermi+ainakin+sukupuolivähemmistöille.
Suomen+Uutiset+kysyi+Marttiselta,+mistä+opettaja+voi+tietää,+kuka+on+sateenkaarinuori.
–+No+kyllähän+se+tulee+ilmi,+varsinkin+jos+on+jotain+kiusamisasiaa+tai+muuta+taustalla,+mitä+täytyy+selvitellä,+Marttinen+vastaa.
Onko+lainsäädäntö+ajan+tasalla?
Lain+mukaan+sukupuolia+on+kaksi,+joten+Suomen+Uutiset+kysyi+Marttiselta,+mitä+vähemmistöön+jäävät+sukupuolet+mahdollisesti+voisivat+olla.
–+No,+lainsäädäntö+ei+ole+välttämättä+ajan+tasalla.+Se+on+loppupeleissä+sitten+paljon+monimuotoisempikin+asia,+kuin+vain+nämä+kaksi+sukupuolta.+Myös+me+AVI:lla,+kuten+muissakin+virastoissa,+kun+kysymme+sukupuolta,+niin+vaihtoehtona+on+myös+muu+sukupuoli.+Täytyy+kuitenkin+sanoa,+että+en+ole+asiantuntija.+Siksi+on+nyt+hankittu+asiantuntija+kertomaan+näistä+asioista.
Muun+muassa+lastenpsykiatrian+erikoislääkäri,+kirjailija+Jari+Sinkkonen+on+tyrmännyt+moninaisuusopin,+jonka+mukaan+sukupuolia+olisi+rajaton+määrä.
Marttinen+myöntää,+että+seminaarin+aihe+herättää+tunteita.
–+Tutkimustietoa+sekä+mielipiteitä+löytyy+puolesta+ja+vastaan.
Setalla+asiantuntemusta
Marttisen+mukaan+seksuaalisuus+ja+sukupuolivähemmistöt+liittyvät+oppimiseen+ja+koulunkäyntiin+”hyvinkin+paljon.”
–+Esimerkiksi+liittyy+siihen,+miten+opettaja+arjessaa+kohtaa+oppilaan+persoonan.+Tässä+haluamme+auttaa+ja+tarjota+opettajalle+työkaluja.
Seminaarin+kustannukset+maksetaaan+AVI:n+täydennyskoulutusmäärärahoista.+Marttinen+sanoo,+että+Seta+valikoitui+seminaarin+sisällön+toteuttajaksi+siitä+syystä,+että+sillä+olisi+asiantuntemusta.
–+He+ovat+perehtyneet+asiaan.
06.10.2020 14:52
Jeesus+sanoi:++MATT.+26:+26.+Ja+heidän+syödessään+Jeesus+otti+leivän,+siunasi,+mursi+ja+antoi+opetuslapsillensa+ja+sanoi:+"Ottakaa+ja+syökää;+tämä+on+minun+ruumiini".+
27.+Ja+hän+otti+maljan,+kiitti+ja+antoi+heille+ja+sanoi:+"Juokaa+tästä+kaikki;+
28.+sillä+tämä+on+minun+vereni,+liiton+veri,+joka+monen+edestä+vuodatetaan+syntien+anteeksiantamiseksi.+
Jeesuksen+mukaan+on+syntien+anteeksi+saaminen.+Tekeekö+helluntalaiset+Jeesuksesta+valehtelian?+
Myös+leipä+on+Jeesuksen+ruumis+ja+viini+Jeesuksen+veri.
JOH.+6:+44.+Ei+kukaan+voi+tulla+minun+tyköni,+ellei+Isä,+joka+on+minut+lähettänyt,+häntä+vedä;+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.+
53.+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ellette+syö+Ihmisen+Pojan+lihaa+ja+juo+hänen+vertansa,+ei+teillä+ole+elämää+itsessänne.+
54.+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+sillä+on+iankaikkinen+elämä,+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.+
55.+Sillä+minun+lihani+on+totinen+ruoka,+ja+minun+vereni+on+totinen+juoma.+
56.+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+se+pysyy+minussa,+ja+minä+hänessä.+
Eli+helluntalaiset+ovat+aivan+väärässä.+Heillä+on+vain+muistoateria+ja+on+pulla+ja+mehu.+Ei+leipää+ja+viiniä.
06.10.2020 14:46
Kyllä+kasteessa+on+uudestisyntymä.
1PIET.+3:+21.+Tämän+vertauskuvan+mukaan+vesi+nyt+teidätkin+pelastaa,+kasteena+-+joka+ei+ole+lihan+saastan+poistamista,+vaan+hyvän+omantunnon+pyytämistä+Jumalalta+-+Jeesuksen+Kristuksen+ylösnousemuksen+kautta,+
TIIT.+3:+5.+pelasti+hän+meidät,+ei+vanhurskaudessa+tekemiemme+tekojen+ansiosta,+vaan+laupeutensa+mukaan+uudestisyntymisen+peson+ja+Pyhän+Hengen+uudistuksen+kautta,+
APT.+2:+38.+Niin+Pietari+sanoi+heille:+"Tehkää+parannus+ja+ottakoon+kukin+teistä+kasteen+Jeesuksen+Kristuksen+nimeen+syntienne+anteeksisaamiseksi,+niin+te+saatte+Pyhän+Hengen+lahjan.+
39.+Sillä+teille+ja+teidän+lapsillenne+tämä+lupaus+on+annettu+ja+kaikille,+jotka+kaukana+ovat,+ketkä+ikinä+Herra,+meidän+Jumalamme,+kutsuu."+
JOH.+3:+5.+Jeesus+vastasi:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+sinulle:+jos+joku+ei+synny+vedestä+ja+Hengestä,+ei+hän+voi+päästä+sisälle+Jumalan+valtakuntaan.+
Helluntalaiset+pitää+pelastusta+omana+ansionaan+ei+Jumalan.+Jeesus+on+turhaan+heidän+puolesta+kuollut.
06.10.2020 14:40
358 / 387