Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

216

  1. Vaikka+kyse+olisi+pelkkä+paradoksi+niin+fysiikan+nykyisten+lakien+pitää+olla+sellaiset+jotka+estää+tuon+tilanteen+syntymisen.Ajan+olemassaolo,+kvantittuminen,+valovoiman+heikkeneminen+suhteessa+etäisyyden+neliöön,+etäisyyden+neliö+tms.+Tällaisten+paradoksien+estämiseen+perustuu+kaikki+luonnonlait?Sillä+jos+olisi+kaikkeus,+jossa+tähdestä+lähtevä+valosäde+pidemmälle+edetessään+lisäisi+taakse+jäävän+tähden+massaa+rajattomasti+olisi+tilanne+tuossa+kaikkeudessa+outo?+Jopa+valon+nopeuden+vakiotaso+on+Laki,+jonka+tarkoitus+on+jonkin+paradoksin+estäminen.
  2. Johannes+Damaskolainen:+Ortodoksisen+uskon+tarkka+esitys+katekismus+kertoo+,+että+aioni+eli+aikakausi+voi+olla+1000+v+maximi+ja+ihmiselämä+70+v+minimi.+Tai+sitten+mikä+tahansa+vuosimäärä.Maailmanloppu+sana+tarkoittaa+itse+raamatussa+aionin+eli+aikakauden+loppua.+Siten+jokainen+ihmiselämän+loppu+=+maailmanloppu.+Itselleni+on+parin+läheisen+menettäminen+todella+ollut+lähes+tuollainen+maailmanloppu.+Sitten+on+vielä+tässä+iässä+mennyt+yli+tusina+etäisempää+työtoveria+ja+muuta+tuttua.Aikakausi+aioni+LOPUN+AIKA+OLI+1470-1960,+sitten+alkoi+LOPUN+HETKI+1960-2043.LOPUN+hetki+on+Good+news+bible+raamatussa+nimellä+The+proper+moment.+Muistaakseni.+Suomeksi+Sovelias+hetki.+Islam+opettaa+että+Imaami+Mahdi+tulee+ennen+kuin+maailma+voi+loppua.+Merkit+hänestä+ovat+yksi+toisen+jälkeen+käyneet+toteen,+mutta+varokaa+on+kirous+jokainen+Mahdin+odottaja+pitkittää+hänen+tulemustaan+ja+joutuu+ehkä+kuolemaan.+Sillä+Mahdi+voi+tulla+vain+kun+ei+ole+yhtäkään+odottamassa+häntä.+Ei+kannata+alkaa+odottamaan+häntä.+Fyysisen+maailman+loppu+on+raamatun+kääntäjien+muodostama+kuva+tai+uhka.Tulee+muistaa+Danten+Jumalainen+näytelmä+sijoittaa+maailmanlopun+kiirastuleen+tai+helvettiin:+en+muista+tarkkaan.+Mun+tarkoitus+oli+sanoa:+Arvostan+saarnaajaa+joka+puhuu+maailmanlopusta.+Se+on+ihan+todellinen+uhka+seitsemällä+eri+tasolla+käsitettynä+vähintään.Ja+yksi+noista+seitsemästä+tasosta+on+fyysisen+maailman+loppu.+???Sori,+tuli+vähän+mahtipontinen+viesti.+Mä+rakastan+maailmanloppu+saarnoja.+Oli+tarkoitus+sanoa.
  3. Dan.+11+mainitsee+Lutherin+vähäisenä+apuna+keskellä+pitkään+jatkunutta+ahdingoa:+Miekalla,+tulella,+vankeudella+ja+ryöstöllä.+Lisäksi+sanoo+Häneen+liitty+monet+petollisesti.+Se+mielestäni+merkitsi,+että+petturit+pakotti+Lutherin+polttamaan+kanonisen+lain.Intiassa+Luther+voidaan+käsittää+VAJAAVALTAISEKSI+Matsya+inkarnaatioksi.+Se+ehkä+viittaa+Judaksen+tilalle+arpomalla+valituksi+yhdeksi+kahdestatoista+apostolista.Sana+itse+sisältää+viitteitä+siihen+,+että+tulevaisuudessa+tulee+lisää+valoa+esim.+Joh.+16:25Luther+oli+pienenä+APUNA++miellettävä+pyhän+Hengen+inkarnaatioksi,+mutta+joukossa+oli+pettureita,+joiden+tähden+Luther+jäi+pieneksi+ja+vajaavaltaiseksi.+Lutherin+jälkeen+12.+Apostolin+istuimelle+istuutui+muitakin+inkarnaatioita.+Neljä+Kurmaa+(Saksa,+Ranska,+Italia,+Britannia)Varaha+(Ranska)Narasimha+(Britannia)Jne.Anteeksi+tämä+intialainen+näkökulma,+mutta+olen+melko+paljon+saanut+taivaalliselta+ylipapilta,+Kristukselta+selitystä+intialaisiin+oppeihinkin.