RISTIN TIELLÄ KULKEMINEN ON ALITUISTA JEESUKSEN RISTIN JUURELLE PALAAMISTA JA SIIHEN JÄÄMISTÄ.

Anonyymi

9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
10 Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen.
11 Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."
12 Kohta sen jälkeen Henki ajoi hänet erämaahan.
13 Ja hän oli erämaassa neljäkymmentä päivää, ja saatana kiusasi häntä, ja hän oli petojen seassa; ja enkelit tekivät hänelle palvelusta.
( Mark. 1)


Jeesus kesti kaikki kiusaukset, vaikka saatana keskitti kaikki voimansa hänen kiusaamiseensa. Jos me seuraamme Jeesusta ristin tiellä, saatana keskittyy myös meidän kiusaamiseemme. Hän ei tietenkään keskitä meihin kaikkia voimiaan, eikä Jumala salli, että meitä kiusataan yli voimiemme, mutta ketään Jeesuksen seuraajaa kiusaaja ei jätä rauhaan.

Niitä, jotka eivät seuraa Jeesusta, saatana ei kiusaa. Synti kyllä houkuttelee jokaista ihmistä, mutta muut kuin ristin tien kulkijat eivät ymmärrä, että kysymys on synnin houkutuksesta. Saatana antaa heidän elää väärässä rauhassa ja vahvistaa heidän välinpitämätöntä suhtautumistaan syntiin.

Ristin tien kulkijoidenkin kohdalla saatana menettelee niin, että hän vähättelee synnin merkitystä ja vakuuttaa, että kysymys on pienestä asiasta, mistä ei kannata tehdä numeroa. Saatana pukeutuu myös valkeuden enkeliksi ja esiintyy hyvän asian edistäjänä tai jopa Jumalan nimissä. Silloin on kysymys kaikkein vaarallisimmasta kiusauksesta. Valkoinen saatana on pahempi kuin musta ja saa enemmän vahinkoa aikaan.

Saatanan toimintatapoihin kuuluu myös se, että hän kietoo ihmisen pikku hiljaa ja huomaamatta synnin verkkoihin. Silloin ihminen paatuu synnin ja kiusaajan pettämänä, ellei tule Jumalan armosta synnintuntoon.

Kun näin tapahtuu, ja syntimme alkavat lankeemuksen jälkeen tai joskus myöhemmin painaa meitä, saatana ei enää esitäkään syntiä vähäpätöisenä asiana, vaan kiusaa meitä tekemällä syntimme suuriksi, niin suuriksi, että emme voi saada niitä anteeksi.

Synti on kauhistuttava asia, ja syntimme ovat suuria – se on totta – mutta eivät niin suuria, että emme voi saada niitä anteeksi. Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa on äärettömän paljon suurempi kuin suurimmat syntimme. Satana on valehtelija ja valheen isä. Suurin valhe on, että Jeesuksen sovintoveri ei muka riitä meidän syntiemme sovitukseksi.

Suurin synti puolestaan on epäusko. Se on myös ainoa anteeksiantamaton synti, koska se on Jeesuksen kieltämistä. Epäusko voi ilmetä kahdella tavalla eli paatumuksena tai epätoivona.

Kiusaaja haluaa meidän joko paatuvan synteihimme tai joutuvan niiden tähden epätoivoon. Pohjimmiltaan kysymys ei ole kahdesta vaihtoehdosta vaan samasta asiasta – eli siis epäuskosta.
-
Ristin tiellä kulkeminen on alituista Jeesuksen ristin juurelle palaamista ja ristin juurelle jäämistä. Älä siis menetä toivoasi, jos olet joutunut tai kun joudut “murhehuoneeseen”, vaan käy synteinesi sellaisena kuin olet ristin juurelle. Et ole yksin kiusattuna “murhehuoneessasi”.

Jeesus on kanssasi. Hän on ollut samalla tavoin kiusattu kuin me, mutta hän on kohdannut kaikki kiusaukset yksin ja voittanut ne. Siksi meidän ei tarvitse kohdata yksin kiusauksiamme eikä yrittää selvitä niistä itse voittajina. Joudumme väistämättä epätoivoon saatanan syyttäessä meitä synnistä, jos ryhdymme väittelemään hänen kanssaan tai yritämme auttaa itse itseämme.

Jos sen sijaan käymme kiusattuina ja langenneina Kristuksen luo, Kristus antaa saatanalle vastauksen: Hän on synnin ja kiusausten voittaja meidänkin puolestamme. Saamme myös itse aikanaan vastauksen “murhehuoneessamme”, kun Kristus vakuuttaa, että hänen vanhurskautensa riittää meidänkin vanhurskaudeksemme ja hän haluaa pelastaa meidät pelkästään siksi, että olemme syntisiä.

( Lähde: Kotimaa Digipostilla/
Ote Jorma Kantolan saarnasta 05.03.2006, Sääksmäki)

s-seutulainen

94

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus, todellakin.

      Kiitos "s-seutulainen" taas, että toit sen luettavaksemme.

      Sana rististä, pelastuksen evankeliumi syntiemme tähden ristiinnaulitusta Herrasta Jeesukseta Kristuksesta, on sitä elämän leipää, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään.

      27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
      ..
      33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
      34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
      35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
      36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
      37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
      38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
      39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
      ( Joh 6)

      Tätä elämän leipää me tarvitsemme joka päivä, jotta katseemme pysyisi Hänessä, uskon alkajassa ja täyttäjässä.

      Jotta vihollinen ei pääsisi vaikuttamaan ajatteluumme, vaikeuttamaan uskossa vaeltamistamme.

      Jos elämän leivän, sanan rististä, äärellä oleminen meiltä vähenee ja vähenee, niin se vaikuttaa etääntymistä Jeesuksesta Kristuksesta ja sen etääntymisen vaikutus alkaa näkymään teoissamme ja toimissamme.

      Me kaikki tarvitsemme kuulla ristin evankeliumia, yhä uudestaan ja uudestaan, ettemme kulkeutuisi kauemmas Jeesuksen luota.

      Sillä ilman Häntä, me emme voi mitään tehdä Jumalaa kirkastaen.
      Hänestä etääntyessämme rakkautemme kylmenee, myös se suurin rakkaus, mikä on, Jeesus antoi henkensä puolestamme, joten Hänessä me rakastamme toisiamme Jeesuksen tähden.

      4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
      5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
      6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
      7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
      8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
      9 Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.
      10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
      11 Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
      12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
      13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
      14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.
      ( Joh 15)

      Vain Kristuksen lähellä, yhteydessä Häneen, on helppo rakastaa kaikkia Jeesuksen opetuslapsia, vain Hänessä keskinäinen rakkaus toteutuu.

      Kiitos Jumalalle suuresta pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa!

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Kiitos sinulle UT viestistäsi, joka korottaa yksin Herraamme ja Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta.
        Siitä kiitos ja kunnia Jumalalle!

        s-seutulainen


      • Anonyymi

        Mainitsitjo Jeesus käskystä: Älä tapa?
        Israelilaiset ainakin osaa, olihan heillä
        rehti pääministeri, taitaa olla vieläkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsitjo Jeesus käskystä: Älä tapa?
        Israelilaiset ainakin osaa, olihan heillä
        rehti pääministeri, taitaa olla vieläkin?

        Tuossa esilleottamassani tekstikohdassa on kysymys Herran Jeesuksen Kristuksen antamasta täysin uudesta käskystä.

        Jonka Hän antaa jo ko. puheensa aiemmassa vaiheessa:

        34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
        35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
        ( Joh 13)

        12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä. ( Joh 15)

        Kysymyksessä on siis käsky Jeesukseen uskovia varten, joka tulee siis Jeesuksen rakkaudesta käsin.

        Mistä Jeesukseen Kristukseen uskovat tuntevat Hänen rakkautensa?

        16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
        ( 1Joh 3)

        Eli, jotta Jeesukseen Kristukseen uskovat voisivat rakastaa toisiansa ja näin osoittaa olevansa Jeesuksen Kristuksen opetuslapsia, heidän täytyy pitää silmänsä luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään ristiinnaulittuun Jeesukseen Kristukseen.

        1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
        3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
        ( Hep 12)

        Siitähän tämän aloituksen tekstissä on kysymys.

        Silmät luotuina syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi ja henkensä antaneeseen Herraan Jeesukseen Kristukseen, jotta täysin uuden käskyn noudattaminen mahdollistuisi.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Eipä sitten ihme ettet ole ymmärryksessäsi tuon pidemmälle päässyt.

      Ees taas ees taas tiellä taistojen.....

      • Anonyymi

        Just noin, ees taas, ku ei tajuu.


    • Anonyymi

      Onko Jeesus ristillä vai onko risti tyhjä?

      • Anonyymi

        Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        ( 1 Kor. 2:1-2)

        s-seutulainen


      • Anonyymi

        Jersus oli tyhmä kun hommautui ristille. Tai sitten kyseessä oli taitava performanssi, kaikkien aikojen huijaus.


    • Anonyymi

      Seimi on tyhjä, risti on maatunut, eikä siellä ole vertakaan, hauta on tyhjä,

      on pelkkää glossaliaa hokea mennä ristinjuurelle,sillä hokemisella ihminen yritetään saada verihurmokseen,

      Jeesus on taivaassa, ei missään ristinjuurella, murhamiehet ylittää tappovälineitään, Jeesus ei tykkää jatkuvasta ristin ja veren hokemisesta kuin jotakin mantraa,

      Ei murhmiestäkään kehotettu menemään minnekään ristinjuurelle miettimään asioita,
      vaan kehotettiin huutamaan Jumalaa pesemään kasteessa synnit pois ja pian.

      Ap. t. 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

      • Anonyymi

        " he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."

        Hes. 13:17 "Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."

        4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
        ( Hebr. 6)

        Eipä tässä ole ensinkään kysymys niistä, jotka uskossa Jeesukseen Kristukseen palaavat aina uudestaan Hänen ristinsä juurelle. Ei ole mitään tietä Jeesuksen Kristuksen ristiltä eteenpäin.
        Kristuksen ristin juurella on uskovan paras paikka. Siihen palata ja siihen jäädä.
        Eivät uskostaan luopuneet Jeesusta enää mihinkään katso tarvitsevansa.
        He ovat palanneet epäuskon pimeyteen ja kuolemaan. He ovat hyljänneet iankaikkisen elämän Jeesuksessa Kristuksessa. Oman valintansa mukaisesti
        Heitä hebrealaiskirjeen kirjoittajan mukaan on mahdotonta enää uudistaa parannukseen.
        Kirjoittajan mukaan "he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."

        s-seutulainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
        ( Hebr. 6)

        Eipä tässä ole ensinkään kysymys niistä, jotka uskossa Jeesukseen Kristukseen palaavat aina uudestaan Hänen ristinsä juurelle. Ei ole mitään tietä Jeesuksen Kristuksen ristiltä eteenpäin.
        Kristuksen ristin juurella on uskovan paras paikka. Siihen palata ja siihen jäädä.
        Eivät uskostaan luopuneet Jeesusta enää mihinkään katso tarvitsevansa.
        He ovat palanneet epäuskon pimeyteen ja kuolemaan. He ovat hyljänneet iankaikkisen elämän Jeesuksessa Kristuksessa. Oman valintansa mukaisesti
        Heitä hebrealaiskirjeen kirjoittajan mukaan on mahdotonta enää uudistaa parannukseen.
        Kirjoittajan mukaan "he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."

        s-seutulainen

        [Heb 6:1-2]
        JÄTTÄKÄÄMME sen tähden Kristuksen opin ALKEET ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan, oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.

        [Fil 2:5]
        Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,

        Kuolema Golgatalla kuuluu selvästi alkeisiin.


    • Anonyymi

      Joh.6:39-40 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikkista niistä, jotka hän minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elamä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Joh.3:15-16. 11:23-24

    • Anonyymi

      Joh.11:23-26 Jeesus sanoi hänelle: Sinun veljesi on nouseva ylös. Martta sanoi hänelle: Minä tiedän häne nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä. Jeesus sanoi hänelle: Minä ole ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi luollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen? Uskomaton kirja tämä Raamattu!

      • Anonyymi

        "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."

        25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
        ( Joh. 11)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."

        25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
        ( Joh. 11)

        s-seutulainen

        >> "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan." >>

        Tuo on saviseutulaiselta taas esiintullut satukommentti, joka on Herra Jumalan vastaista oppia joka on ollut olemassa alusta alkaen Room. 1: 18-32.

        TÄSSÄ ON ARVIOITA PALSTAMME ATEISTEISTA C-O ROSENIUS, PIRTTIAHO, JORMA KANTOLA, SAVISEUTULAINEN JA TOIVONEN.

        KUUSI ATEISTITYYPPIÄ

        Janne Kontalan väitöstutkimuksessa (Janne Kontalan uskonnottomuuksia tutkivaa väitöskirjaa esiteltiin Turussa (14.3.2017)) nousi esiin kolme uskonnottomien prototyyppiä.

        Muutama vuosi sitten Tennesseen yliopistossa Yhdysvalloissa Christopher Silver ja Thomas Coleman tekivät ateismitieteellisen haastattelututkimuksen, jota varten haastateltiin 59 henkilöä. Tuloksena syntyi typologia kuuden sortin ateisteista. Kirjo ulottui kaikkea uskomista vastustavista aktivisteista sellaisiin, jotka ottavat osaa uskonnollisiin rituaaleihin.

        Uskonnottomien yhteisö todettiin ontologisesti hajaantuneeksi.

        1. Antiteistit

        Antiteistit ovat diametraalisesti uskontoisuutta vastaan. He katsovat uskonnon tietämättömyydeksi. Heidän mielestään kuka hyvänsä henkilö tai laitos, joka liittyy uskontoon, on taantumuksellinen ja vahingollinen yhteiskunnalle. Uskonnot ovat ”vaara”, joka on eliminoitava. Uskontojen ilmeisiä harhoja on vastustettava voimakkaasti.

        2. Ateisti- ja agnostikkoaktiivit

        Nämä eivät usko Jumalaan. He eivät myöskään halua, että uskovat tekevät niin, koska maailma ilman uskontoja olisi parempi paikka. Heillä on tapana väitellä jumalallisen todellisuuden olemassaolosta tai sen puutteesta. Heidän mielipiteensä koskettelevat mm. feminismiä, homojen ja lesbojen sekä eläinten oikeuksia.

        3. Älylliset ateistit ja agnostikot

        Nämä uskonnottomat käsittelevät ateismia puhtaasti intellektuaalisesta näkökulmasta. He ovat asiantuntijoita puolustamaan teesejään akateemisissa piireissä ja tunnetuilla foorumeilla Internetissä.

        4. Etsivät agnostikot

        Näiden ajattelussa on epävarmuutta ja epäilystä. He uskovat, ettei inhimillinen ymmärrys saavuta tietoa jumalallisuudesta. Luja ideologinen positio puuttuu.

        5. Ei-teistit

        Ei-teistit eivät vaivaa itseään uskonnolla. Uskonnolla ei ole mitään roolia heidän tietoisuudessaan tai kosmonäkemyksessään eivätkä he tunne mitään mielenkiintoa ateisti- tai agnostikkoliikettä kohtaan.

        6. Rituaaliset ateistit

        Nämä eivät usko Jumalaan eivätkä mihinkään muuhunkaan tuonpuoleiseen. Kuitenkin he seuraavat tiettyjä, uskonnollisia perinteitä. He ymmärtävät nämä enemmän opetuksina siitä, kuinka elää ja saavuttaa onnellisuus, tienä transsendenttiseen vapautumiseen. He voivat osallistua tiettyihin rituaaleihin, seremonioihin, mietiskelytapaamisiin, joogatunteihin tai juhliin. Monille nämä selittyvät perheen perinteillä tai henkilökohtaisella kiinnostuksella uskonnollisen riitin ”syvään vertauskuvallisuuteen”.

        Mihin ryhmään 1-6 nuo ateistit, Jorma Kantola, saviseutulainen ja toivonen Te palstalaiset laittaisitte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan." >>

        Tuo on saviseutulaiselta taas esiintullut satukommentti, joka on Herra Jumalan vastaista oppia joka on ollut olemassa alusta alkaen Room. 1: 18-32.

        TÄSSÄ ON ARVIOITA PALSTAMME ATEISTEISTA C-O ROSENIUS, PIRTTIAHO, JORMA KANTOLA, SAVISEUTULAINEN JA TOIVONEN.

        KUUSI ATEISTITYYPPIÄ

        Janne Kontalan väitöstutkimuksessa (Janne Kontalan uskonnottomuuksia tutkivaa väitöskirjaa esiteltiin Turussa (14.3.2017)) nousi esiin kolme uskonnottomien prototyyppiä.

        Muutama vuosi sitten Tennesseen yliopistossa Yhdysvalloissa Christopher Silver ja Thomas Coleman tekivät ateismitieteellisen haastattelututkimuksen, jota varten haastateltiin 59 henkilöä. Tuloksena syntyi typologia kuuden sortin ateisteista. Kirjo ulottui kaikkea uskomista vastustavista aktivisteista sellaisiin, jotka ottavat osaa uskonnollisiin rituaaleihin.

        Uskonnottomien yhteisö todettiin ontologisesti hajaantuneeksi.

        1. Antiteistit

        Antiteistit ovat diametraalisesti uskontoisuutta vastaan. He katsovat uskonnon tietämättömyydeksi. Heidän mielestään kuka hyvänsä henkilö tai laitos, joka liittyy uskontoon, on taantumuksellinen ja vahingollinen yhteiskunnalle. Uskonnot ovat ”vaara”, joka on eliminoitava. Uskontojen ilmeisiä harhoja on vastustettava voimakkaasti.

        2. Ateisti- ja agnostikkoaktiivit

        Nämä eivät usko Jumalaan. He eivät myöskään halua, että uskovat tekevät niin, koska maailma ilman uskontoja olisi parempi paikka. Heillä on tapana väitellä jumalallisen todellisuuden olemassaolosta tai sen puutteesta. Heidän mielipiteensä koskettelevat mm. feminismiä, homojen ja lesbojen sekä eläinten oikeuksia.

        3. Älylliset ateistit ja agnostikot

        Nämä uskonnottomat käsittelevät ateismia puhtaasti intellektuaalisesta näkökulmasta. He ovat asiantuntijoita puolustamaan teesejään akateemisissa piireissä ja tunnetuilla foorumeilla Internetissä.

        4. Etsivät agnostikot

        Näiden ajattelussa on epävarmuutta ja epäilystä. He uskovat, ettei inhimillinen ymmärrys saavuta tietoa jumalallisuudesta. Luja ideologinen positio puuttuu.

        5. Ei-teistit

        Ei-teistit eivät vaivaa itseään uskonnolla. Uskonnolla ei ole mitään roolia heidän tietoisuudessaan tai kosmonäkemyksessään eivätkä he tunne mitään mielenkiintoa ateisti- tai agnostikkoliikettä kohtaan.

        6. Rituaaliset ateistit

        Nämä eivät usko Jumalaan eivätkä mihinkään muuhunkaan tuonpuoleiseen. Kuitenkin he seuraavat tiettyjä, uskonnollisia perinteitä. He ymmärtävät nämä enemmän opetuksina siitä, kuinka elää ja saavuttaa onnellisuus, tienä transsendenttiseen vapautumiseen. He voivat osallistua tiettyihin rituaaleihin, seremonioihin, mietiskelytapaamisiin, joogatunteihin tai juhliin. Monille nämä selittyvät perheen perinteillä tai henkilökohtaisella kiinnostuksella uskonnollisen riitin ”syvään vertauskuvallisuuteen”.

        Mihin ryhmään 1-6 nuo ateistit, Jorma Kantola, saviseutulainen ja toivonen Te palstalaiset laittaisitte?

        MIELESTÄNI NUO KUULUVAT RYHMÄÄN 2.

        2. Ateisti- ja agnostikkoaktiivit

        Nämä eivät usko Jumalaan. He eivät myöskään halua, että uskovat tekevät niin, koska maailma ilman uskontoja olisi parempi paikka. Heillä on tapana väitellä jumalallisen todellisuuden olemassaolosta tai sen puutteesta. Heidän mielipiteensä koskettelevat mm. feminismiä, homojen ja lesbojen sekä eläinten oikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan." >>

        Tuo on saviseutulaiselta taas esiintullut satukommentti, joka on Herra Jumalan vastaista oppia joka on ollut olemassa alusta alkaen Room. 1: 18-32.

        TÄSSÄ ON ARVIOITA PALSTAMME ATEISTEISTA C-O ROSENIUS, PIRTTIAHO, JORMA KANTOLA, SAVISEUTULAINEN JA TOIVONEN.

        KUUSI ATEISTITYYPPIÄ

        Janne Kontalan väitöstutkimuksessa (Janne Kontalan uskonnottomuuksia tutkivaa väitöskirjaa esiteltiin Turussa (14.3.2017)) nousi esiin kolme uskonnottomien prototyyppiä.

        Muutama vuosi sitten Tennesseen yliopistossa Yhdysvalloissa Christopher Silver ja Thomas Coleman tekivät ateismitieteellisen haastattelututkimuksen, jota varten haastateltiin 59 henkilöä. Tuloksena syntyi typologia kuuden sortin ateisteista. Kirjo ulottui kaikkea uskomista vastustavista aktivisteista sellaisiin, jotka ottavat osaa uskonnollisiin rituaaleihin.

        Uskonnottomien yhteisö todettiin ontologisesti hajaantuneeksi.

        1. Antiteistit

        Antiteistit ovat diametraalisesti uskontoisuutta vastaan. He katsovat uskonnon tietämättömyydeksi. Heidän mielestään kuka hyvänsä henkilö tai laitos, joka liittyy uskontoon, on taantumuksellinen ja vahingollinen yhteiskunnalle. Uskonnot ovat ”vaara”, joka on eliminoitava. Uskontojen ilmeisiä harhoja on vastustettava voimakkaasti.

        2. Ateisti- ja agnostikkoaktiivit

        Nämä eivät usko Jumalaan. He eivät myöskään halua, että uskovat tekevät niin, koska maailma ilman uskontoja olisi parempi paikka. Heillä on tapana väitellä jumalallisen todellisuuden olemassaolosta tai sen puutteesta. Heidän mielipiteensä koskettelevat mm. feminismiä, homojen ja lesbojen sekä eläinten oikeuksia.

        3. Älylliset ateistit ja agnostikot

        Nämä uskonnottomat käsittelevät ateismia puhtaasti intellektuaalisesta näkökulmasta. He ovat asiantuntijoita puolustamaan teesejään akateemisissa piireissä ja tunnetuilla foorumeilla Internetissä.

        4. Etsivät agnostikot

        Näiden ajattelussa on epävarmuutta ja epäilystä. He uskovat, ettei inhimillinen ymmärrys saavuta tietoa jumalallisuudesta. Luja ideologinen positio puuttuu.

        5. Ei-teistit

        Ei-teistit eivät vaivaa itseään uskonnolla. Uskonnolla ei ole mitään roolia heidän tietoisuudessaan tai kosmonäkemyksessään eivätkä he tunne mitään mielenkiintoa ateisti- tai agnostikkoliikettä kohtaan.

        6. Rituaaliset ateistit

        Nämä eivät usko Jumalaan eivätkä mihinkään muuhunkaan tuonpuoleiseen. Kuitenkin he seuraavat tiettyjä, uskonnollisia perinteitä. He ymmärtävät nämä enemmän opetuksina siitä, kuinka elää ja saavuttaa onnellisuus, tienä transsendenttiseen vapautumiseen. He voivat osallistua tiettyihin rituaaleihin, seremonioihin, mietiskelytapaamisiin, joogatunteihin tai juhliin. Monille nämä selittyvät perheen perinteillä tai henkilökohtaisella kiinnostuksella uskonnollisen riitin ”syvään vertauskuvallisuuteen”.

        Mihin ryhmään 1-6 nuo ateistit, Jorma Kantola, saviseutulainen ja toivonen Te palstalaiset laittaisitte?

        >>Tuo on saviseutulaiselta taas esiintullut satukommentti, joka on Herra Jumalan vastaista oppia joka on ollut olemassa alusta alkaen Room. 1: 18-32.<<


        Miksi jätit luvun, jakeiden 1- 17 osalta kokonaan pois!?
        Nehän ovat aivan oleelliset koko luvun ymmärtämiseksi. Eihän Paavali kirjettään roomalaisille jakeesta 18 aloita.
        Ja luvun loppuosa, jakeet 18 - 32, ovat yhtä oleellinen, välttämätön jatkumo luvun alkuosalle ( 1 - 17 jakeet).
        Koko luku ja luvun konteksti!

        1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
        2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
        5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
        6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
        7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        8 Ensiksikin minä kiitän Jumalaani Jeesuksen Kristuksen kautta teidän kaikkien tähden, koska teidän uskoanne mainitaan kaikessa maailmassa.
        9 Sillä Jumala, jota minä hengessäni palvelen julistaen hänen Poikansa evankeliumia, on minun todistajani, kuinka minä teitä lakkaamatta muistan,
        10 aina rukouksissani anoen, että minä jo vihdoinkin, jos Jumala tahtoo, pääsisin tulemaan teidän tykönne.
        11 Sillä minä ikävöitsen teitä nähdä, voidakseni antaa teille jonkun hengellisen lahjan, että te vahvistuisitte,
        12 se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun.
        13 Ja minä en tahdo, veljet, teiltä salata, että jo monesti olen päättänyt tulla teidän tykönne saadakseni jonkin hedelmän teidänkin keskuudestanne, niinkuin muidenkin pakanain, mutta olen ollut estetty tähän saakka.
        14 Kreikkalaisille ja barbaareille, viisaille ja tyhmille minä olen velassa;
        15 omasta puolestani minä siis olen altis teillekin, Roomassa asuvaisille, julistamaan evankeliumia.
        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."

        ja jatkuu

        18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
        ( Room. 1)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Tuo on saviseutulaiselta taas esiintullut satukommentti, joka on Herra Jumalan vastaista oppia joka on ollut olemassa alusta alkaen Room. 1: 18-32.<<


        Miksi jätit luvun, jakeiden 1- 17 osalta kokonaan pois!?
        Nehän ovat aivan oleelliset koko luvun ymmärtämiseksi. Eihän Paavali kirjettään roomalaisille jakeesta 18 aloita.
        Ja luvun loppuosa, jakeet 18 - 32, ovat yhtä oleellinen, välttämätön jatkumo luvun alkuosalle ( 1 - 17 jakeet).
        Koko luku ja luvun konteksti!

        1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
        2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
        5 jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,
        6 joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte:
        7 kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        8 Ensiksikin minä kiitän Jumalaani Jeesuksen Kristuksen kautta teidän kaikkien tähden, koska teidän uskoanne mainitaan kaikessa maailmassa.
        9 Sillä Jumala, jota minä hengessäni palvelen julistaen hänen Poikansa evankeliumia, on minun todistajani, kuinka minä teitä lakkaamatta muistan,
        10 aina rukouksissani anoen, että minä jo vihdoinkin, jos Jumala tahtoo, pääsisin tulemaan teidän tykönne.
        11 Sillä minä ikävöitsen teitä nähdä, voidakseni antaa teille jonkun hengellisen lahjan, että te vahvistuisitte,
        12 se on, että me yhdessä ollessamme virkistyisimme yhteisestä uskostamme, teidän ja minun.
        13 Ja minä en tahdo, veljet, teiltä salata, että jo monesti olen päättänyt tulla teidän tykönne saadakseni jonkin hedelmän teidänkin keskuudestanne, niinkuin muidenkin pakanain, mutta olen ollut estetty tähän saakka.
        14 Kreikkalaisille ja barbaareille, viisaille ja tyhmille minä olen velassa;
        15 omasta puolestani minä siis olen altis teillekin, Roomassa asuvaisille, julistamaan evankeliumia.
        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."

        ja jatkuu

        18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
        ( Room. 1)

        s-seutulainen

        >> Miksi jätit luvun, jakeiden 1- 17 osalta kokonaan pois!? >>

        saviseutulainen.

        minä kirjoitin jakesta 18 alkaen koska se on olennaista nyt ja koskevat teitä harhaoppisia satukommentoijia..

        älä tuo esille ja jaa palstalla Herra Jumalan vastaisia satukommenentteja kirjeen alkujakeista,

        esim jakeesta 4 >> asetettu Jumalan Pojaksi >>.

        Alusta alkaen Herra Jumala on ilmoittanut itsensä ja tuo on voimassa ja pätee, eikä sinun satusi!!
        Noudata Herra Jumalan oppeja ja käskyjä .

        Käskyt 2 Moos. 20 : 1-11 ja luominen 1 Moos. 1 : 2 luku kokonaan luomisesta ja Herra Jumalasta!!!

        Kaiken saviseutulaisen ongelmallisen kommentoinnin perussyyt ovat, että Sinä saviseutulainen et ole Herra Jumalan lapsi sekä lukuisat puutteet tunne- ja sielunelämässä ja psyykessä ja luonteessasi.

        Ja niinpä tuon virheellisen perustan seurausta on, että saviseutulaisen ei kelvannut pitää kiinni Herra Jumalan tuntemisesta, niin Jumala on hylännyt saviseutulaisen ja jättänyt saviseutulaisen kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. Room. 1 : 28.


        saviseutulainen. Sinä ja sinun satukommenttisi ja Kirkkoraamattusi tulee hävitä täältä palstalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Miksi jätit luvun, jakeiden 1- 17 osalta kokonaan pois!? >>

        saviseutulainen.

        minä kirjoitin jakesta 18 alkaen koska se on olennaista nyt ja koskevat teitä harhaoppisia satukommentoijia..

        älä tuo esille ja jaa palstalla Herra Jumalan vastaisia satukommenentteja kirjeen alkujakeista,

        esim jakeesta 4 >> asetettu Jumalan Pojaksi >>.

        Alusta alkaen Herra Jumala on ilmoittanut itsensä ja tuo on voimassa ja pätee, eikä sinun satusi!!
        Noudata Herra Jumalan oppeja ja käskyjä .

        Käskyt 2 Moos. 20 : 1-11 ja luominen 1 Moos. 1 : 2 luku kokonaan luomisesta ja Herra Jumalasta!!!

        Kaiken saviseutulaisen ongelmallisen kommentoinnin perussyyt ovat, että Sinä saviseutulainen et ole Herra Jumalan lapsi sekä lukuisat puutteet tunne- ja sielunelämässä ja psyykessä ja luonteessasi.

        Ja niinpä tuon virheellisen perustan seurausta on, että saviseutulaisen ei kelvannut pitää kiinni Herra Jumalan tuntemisesta, niin Jumala on hylännyt saviseutulaisen ja jättänyt saviseutulaisen kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. Room. 1 : 28.


        saviseutulainen. Sinä ja sinun satukommenttisi ja Kirkkoraamattusi tulee hävitä täältä palstalta.

        Horise mitä horiset.
        Päänuskoinen, järkiuskovainen ( uskonnollinen!!) harhaanjohtaja ja eksyttäjä olet.
        Tai ei sinua oikeastaan voi edes eksyttäjäksi kutsua. Niin mustaa on valhettelusi, ettei voi puhuakaan "valkeuden vaatteissa" tapahtuvasta eksyttämisestä.
        Et sinä Jumalalle kiitos ole vaaraksi vakaantuneille Herran Jeesuksen opetuslapsille, Hänen seuraajilleen ja omilleen.
        Jeesusta etsiville, ehkä uskon alkuaskelissa vaeltaville saatat vaaraksi olla.
        Muista Herran Jeesuksen totiset sanat:

        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        ( Matt. 18:6)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Horise mitä horiset.
        Päänuskoinen, järkiuskovainen ( uskonnollinen!!) harhaanjohtaja ja eksyttäjä olet.
        Tai ei sinua oikeastaan voi edes eksyttäjäksi kutsua. Niin mustaa on valhettelusi, ettei voi puhuakaan "valkeuden vaatteissa" tapahtuvasta eksyttämisestä.
        Et sinä Jumalalle kiitos ole vaaraksi vakaantuneille Herran Jeesuksen opetuslapsille, Hänen seuraajilleen ja omilleen.
        Jeesusta etsiville, ehkä uskon alkuaskelissa vaeltaville saatat vaaraksi olla.
        Muista Herran Jeesuksen totiset sanat:

        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        ( Matt. 18:6)

        s-seutulainen

        >> vaaraksi vakaantuneille Herran Jeesuksen opetuslapsille, Hänen seuraajilleen ja omilleen. >>

        saviseutulainen.

        tuo tarkoittaa tietysti totuudessa sitä , että nuo ovat paatuneita satukommentoijia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> vaaraksi vakaantuneille Herran Jeesuksen opetuslapsille, Hänen seuraajilleen ja omilleen. >>

        saviseutulainen.

        tuo tarkoittaa tietysti totuudessa sitä , että nuo ovat paatuneita satukommentoijia.

        jatkoa..

        saviseutulainen tiedoksi sinulle tuosta paatuneisuudestasi, että Herra jumal aon tuon sinulle tehnyt. Hän paaduttaa kenet tahtoo.

        Room. 9 : 18
        14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi (Herra) Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
        16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".

        ----
        18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkoa..

        saviseutulainen tiedoksi sinulle tuosta paatuneisuudestasi, että Herra jumal aon tuon sinulle tehnyt. Hän paaduttaa kenet tahtoo.

        Room. 9 : 18
        14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi (Herra) Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
        16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".

        ----
        18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.

        Luepa luku Room. 9 loppuun saakka!

        19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
        25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
        26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
        27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
        29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi."
        30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
        31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
        32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
        33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."
        ( Room. 9)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepa luku Room. 9 loppuun saakka!

        19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
        25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
        26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
        27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
        29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi."
        30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
        31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
        32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
        33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."
        ( Room. 9)

        s-seutulainen

        Room. 9 : 20
        mikä sinä saviseutulainen olet riitelemään Herraa Jumalaa vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 9 : 20
        mikä sinä saviseutulainen olet riitelemään Herraa Jumalaa vastaan?

        Apostolit julistivat lakkaamatta evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta iloiten siitä, että heidät oli katsottu arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Ap.t. 5)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit julistivat lakkaamatta evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta iloiten siitä, että heidät oli katsottu arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Ap.t. 5)

        s-seutulainen

        saviseutulainen.

        Mutta Sinulle on eri asia kyseessä, nyt on ateismistasi kyse, sulle seuraa tämä Room. 1 : 32


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit julistivat lakkaamatta evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta iloiten siitä, että heidät oli katsottu arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Ap.t. 5)

        s-seutulainen

        Sinä puolestasi loikkaat aina ja ikuisesti roomalaiskirjeen 11. luvun lopun yli, koska se on vastoin sinun paskaevankeliumiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen.

        Mutta Sinulle on eri asia kyseessä, nyt on ateismistasi kyse, sulle seuraa tämä Room. 1 : 32

        "Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni."
        ( Joh. 15:23)

        16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
        17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
        18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
        23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
        24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
        25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'
        26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        27 Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."
        ( Joh. 15)

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      Joh.17:12 Biblia (1776) Kun minä olin heidän kanssansa maailmassa, niin minä kätkin heitä sinun nimessäsi: ne jotkas minulle annoit niistä kenkään kadottanut, vaan kadotuksen lapsi, että Raamattu täytettäisiin.

    • Anonyymi

      1Kor.4:16-21 Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani. Juuri sentähden minä lähetin teille Timoteuksen joka on minun rakas ja uskollinen poikani Herrassa; hänon muistuttava teitä minun vaelluksestani Kristuksessa Jeesuksessa, sen mukaan kuin minä kaikkialla, joka seurakunnassa, opetan. Muutamat teistä ovat paisuneet pöyhkeiksi, aivan niinkuin minä en tulisikaan teidän tykönne. Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja sillon minä otan selon, en noiden köyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa vaan voimassa. Kummanko tadotte? Tulenko luoksenne vitsa kädessä vaiko rakkaudessa ja säyisyydessä? 2Kor.13:10-12

    • Anonyymi

      Avauksen logiikka perustuu roomalaiskirjeen 6.-8. lukujen totaaliseen väärinymmärtämiseen, mikä on johtanut hengelliseen skitsofreniaan - tilaan, jossa Jeesukseen uskova kuvittelee olevansa samanaikaisesti kaksi ihmistä. Tällainen uskova joutuu keikkumaan synnintunnon & ja syntien anteeksiantamuksen keinussa loputtomiin vailla todellista PYSYVÄÄ (mielen)rauhaa. Surkuhupaisaa on, että tästä ymmärtämättömyydestä on tehty ymmmärtäväisyyttä ja tästä tietämättömyydestä on tehty hengellinen oppi ja hyve, joka on puettu nöyryyden kaapuun.

      Room. 8:3-4:n lain (vaatima) vanhurskaus ja Gal. 2:19-20:n kuoleminen pois laista tarkoittavat yksinkertaisesti sitä, että uskova jo kokenut lain langettaman KUOLEMANtuomion YHDESSÄ JEESUKSEN KANSSA. Tämä tuomio on MENNEISYYTTÄ. Mutta ihminen, joka ei tätä tajua, joutuu valitettavasti yhä uudestaan tuomittavan paikalle anomaan "ristin juurella" syntejään anteeksi.

      Tämä oppi, joka karsastaa ajatusta siitä, että Jeesus veti KAIKKI tykönsä ristille ja kuoli meidän KAIKKIEN kuoleman ristillä, tuottaa sokeudessaan järjettömyyksiä, jotka loistavat Paavalin kirjeissä poissaolollaan - loputonta "ristin juurelle menemistä" ja syntien anteeksi anomista.

      • Anonyymi

        >> loistavat Paavalin kirjeissä poissaolollaan >>

        mitä tuo "poissaolollaan" on oikeesti selvemmin sanottuna?

        selvennätkö tuota.

        hyvä kommentti sulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> loistavat Paavalin kirjeissä poissaolollaan >>

        mitä tuo "poissaolollaan" on oikeesti selvemmin sanottuna?

        selvennätkö tuota.

        hyvä kommentti sulta.

        Paavali ei puhu mistään ristin juurelle menemisistä eikä syntien anteeksi anelemisista. Niitä ei esiinny hänen kirjeissään.


    • Anonyymi

      Elämän ohje kaikille palstalaislle.
      .
      Tämän Psalminrukouksen Ps. 69 tulisi olla teologi Martti Lutherin ja C-O Roseniuksen seuraajien Pirttiahon, Jarmo Kantolan ja saviseutulainen ja toivosen jokapäiväisen rukouksen sisältö:

      ”Jumala, sinä tunnet minun hulluuteni, eivätkä minun vikani ole sinulta salassa. Älä anna minussa häpeään joutua niiden, jotka odottavat sinua, Herra, Herra Sebaot. Älä salli minussa pettyä niiden, jotka etsivät sinua, Israelin Jumala (alusta alkaen Herra Jumala).” (Ps.69:6-7)

      eli toisinsanoen että te palstalaiset säästyisitte noiden harhaopeilta ja ettette alkaisi vikoilemaan Herraa, Teidän Jumalaa vastaan niinkuin nuo jokapäivä tekevät ja Herra Jumalaa vastaan jokapäivä vikoilevat.

      • Anonyymi

        Paavali kirjoitti: "kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi".


    • Anonyymi

      Malakia 4
      2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
      3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.

    • Anonyymi

      Eli s-seutulainen:

      Jorma Kantola on koulutukseltaan teologian
      kandidaatti ja psykologian lisensiaatti.
      Hän on työskennellyt yli 30 vuoden ajan
      seurakuntapappina Tampereen hiippakunnan
      seurakunnissa.

      Lutherilainen teologi / psykologi !

      Onneksi olkoon taas kerran !

      • Anonyymi

        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
        ( Gal. 3)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
        ( Gal. 3)

        s-seutulainen

        >> te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia >>

        saviseutulainen.

        vanhurskauttamisoppinne on satuoppi.

        Totuus on seuraava:
        Joh. 3
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Vaikka Luther sai oivalluksen ja kehitti oppinsa Paavalin tekstistä, sillä ei ollut mitään tekemistä Paavalin ajatusten, saati Jeesuksen julistuksen kanssa.

        Vanhurskauttamisoppi on ihmisoppi. ja Ateistien oppi.

        Saviseutulainen ja Jorma Kantola ja toivonen ovat ateisteja.
        Nämä eivät usko Jumalaan eivätkä mihinkään muuhunkaan tuonpuoleiseen. Kuitenkin he seuraavat tiettyjä, uskonnollisia perinteitä kuten kolminaisuusoppia, joka on oppi katolisesta jumalasta

        saviseutulainen julistaa sellaista vapautta, että teillä vapaus olla noudattamatta Jumalan käskyjä, joka on Herraa vastaan ja on ateismia.
        saviseutulainen on ateistiaktivisteja, jotka eivät usko Herra Jumalaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
        27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
        29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
        ( Gal. 3)

        s-seutulainen

        Kysymys kuuluukin nyt s-seutulainen, että onko kyseinen teologi oikeasti uudestisyntynyt vai ei ?

        Ja jos ja kun hän yhä uskoo siis kirkkokuntien oppeihin, mutta on olevinaan opettaja, niin eipä ole tullut Pyhän Hengen opettamaksi, se on aivan varma asia !

        Pyhä Henki näet paljastaa valheet, eikä uudestisyntynyt uskova voi olla osallisena siihen eksytykseen, jota kirkkokunnat julistavat, eli vauvakasteen armoon ym ym...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys kuuluukin nyt s-seutulainen, että onko kyseinen teologi oikeasti uudestisyntynyt vai ei ?

        Ja jos ja kun hän yhä uskoo siis kirkkokuntien oppeihin, mutta on olevinaan opettaja, niin eipä ole tullut Pyhän Hengen opettamaksi, se on aivan varma asia !

        Pyhä Henki näet paljastaa valheet, eikä uudestisyntynyt uskova voi olla osallisena siihen eksytykseen, jota kirkkokunnat julistavat, eli vauvakasteen armoon ym ym...

        pyhä henki paljastaa myös vanhurskauttamisopin, jota kirkkokunnat ja saviseutulainen ja toivonen ja Jorma Kantola julistavat!!!

        Joten nuo eivät ole Herra Jumalaa kunnioittaneet. Vaan vihaavat Herra Jumalaa ja nuo tyypit ovat ateisteja.


    • Anonyymi

      Mooseksen ja israelilaisten laulu
      151
      Silloin Mooses ja israelilaiset lauloivat Herralle tämän ylistyslaulun:
      – Minä laulan ylistystä Herralle,
      hän on mahtava ja suuri:
      hevoset ja miehet
      hän mereen suisti!
      2
      Herra on minun väkeni ja voimani,
      hän pelasti minut.
      Hän on minun Jumalani, häntä minä ylistän,
      minun isieni Jumala, hänen kunniaansa minä laulan.
      3Herra on soturi,
      Jahve on hänen nimensä.
      4Faraon vaunut ja sotajoukot
      hän syöksi mereen,
      vaunusoturien valiot
      hukkuivat Kaislamereen.
      5Syvyydet peittivät heidät,
      he painuivat pohjaan kuin kivi.
      6Sinun oikea kätesi, Herra,
      ihmeellinen voimassaan,
      sinun oikea kätesi, Herra,
      musertaa vihollisen.
      7Valtasuuruudessasi sinä kukistat vastustajasi,
      ja kun päästät valloilleen vihasi loimun,
      se polttaa heidät kuin oljet.
      8Sinun vihasi henkäys
      sai vedet kasautumaan.
      Vyöryvät aallot seisoivat paikoillaan kuin muuri,
      syvyyksien vedet jähmettyivät keskellä merta.
      9Vihollinen sanoi:
      »Minä ajan heitä takaa, otan heidät kiinni,
      käyn saaliin kimppuun,
      saan kaikkea mielin määrin.
      Minä paljastan miekkani,
      minä tuhoan heidät.»
      10Sinä puhalsit jälleen,
      ja meri peitti heidät.
      Vyöryviin vesiin
      he upposivat kuin lyijy.
      11
      Kuka on sinun vertaisesi, Herra,
      jumalien joukossa?
      Kuka on sinun kaltaisesi,
      sinä pyhyydessä ihmeellinen,
      maineteoissasi pelättävä,
      sinä ihmeiden tekijä!
      12Sinä ojensit oikean kätesi,
      ja maa nielaisi heidät.
      13Sinä johdatit hyvyydessäsi kansaa,
      jonka olit vapauttanut,
      voimallasi sinä veit sen
      pyhille asuinsijoillesi.
      14
      Siitä kuullessaan kansat vapisivat,
      ahdistus valtasi Filistean asukkaat.
      15Silloin säikkyivät Edomin ruhtinaat,
      Moabin mahtimiehet vapisivat,
      kaikki Kanaanin asukkaat menettivät rohkeutensa.
      16Pelko ja kauhu on langennut heidän ylleen,
      sinun kätesi voimasta he kivettyvät paikoilleen,
      kunnes sinun kansasi, Herra, on kulkenut ohi,
      kunnes kansa, jonka otit omaksesi, on kulkenut ohi.
      17


      Sinä viet heidät perille,
      annat heidän juurtua omaan maahasi,
      vuorelle, jolle teit asumuksesi, Herra,
      sinun pyhäkköösi, jonka kätesi ovat perustaneet.
      18
      Herra on kuningas
      aina ja ikuisesti!
      19Kun faraon hevoset ja hänen sotavaununsa ajajineen olivat tulleet meren keskelle, Herra palautti vedet heidän päälleen, mutta israelilaiset pääsivät kuivaa maata pitkin meren poikki.

    • [1. Piet 2:21]
      Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,

      [2. Kor 5:16]
      Jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

      [Heb 10:8]
      Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen pystyttääkseen toisen.

      Ja se toinen on Jumalan tahdon tekeminen. Jos ristintie on aina ristille palaamista, ei matka koskaan edisty.
      Jeesuksesta on tullut esikuva, joka "kuoletettiin lihassa ja tehtiin eläväksi hengessä".

      • Anonyymi

        >>Jos ristintie on aina ristille palaamista, ei matka koskaan edisty.<<

        Minne ja miten haluat tiesi Jeesuksen ristiltä kulkevan ja edistyvän?

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Jos ristintie on aina ristille palaamista, ei matka koskaan edisty.<<

        Minne ja miten haluat tiesi Jeesuksen ristiltä kulkevan ja edistyvän?

        s-seutulainen

        >> Minne ja miten haluat tiesi Jeesuksen ristiltä kulkevan ja edistyvän? >>

        saviseutulainen.

        Tee parannus vanhurskasuttamisopista ja tee parannus kaikista teologi Martti Lutherin opeista, muuta suuntaa kohti Herra Jumalaasi, pyydä perinteisiin perustuvan kolminaisuusopin syntejäsi anteeksi, tunnusta Herra Jumala omaksi jumalaksesi ja anna kastaa itsesi upotusvesikasteella Jeesuksen Kristuksen nimeen !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Minne ja miten haluat tiesi Jeesuksen ristiltä kulkevan ja edistyvän? >>

        saviseutulainen.

        Tee parannus vanhurskasuttamisopista ja tee parannus kaikista teologi Martti Lutherin opeista, muuta suuntaa kohti Herra Jumalaasi, pyydä perinteisiin perustuvan kolminaisuusopin syntejäsi anteeksi, tunnusta Herra Jumala omaksi jumalaksesi ja anna kastaa itsesi upotusvesikasteella Jeesuksen Kristuksen nimeen !!!

        4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        ( Gal. 5)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        ( Gal. 5)

        s-seutulainen

        pelkäätkö vettä.

        menee vettä korvaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        ( Gal. 5)

        s-seutulainen

        >> 4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, >>

        saviseutulainen.

        sinä et edes ole Kristuksessa. ja kirjoittelet tuollaisia kommentteja.

        Ateisti ei ole Herra Jumalan lapsi eikä ole Kristuksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Jos ristintie on aina ristille palaamista, ei matka koskaan edisty.<<

        Minne ja miten haluat tiesi Jeesuksen ristiltä kulkevan ja edistyvän?

        s-seutulainen

        Haluan matkan olevan Jumalan tahdon toteuttamista ja lihallisen mielen kuolettamista.

        Golgatalla oli kolme miestä. Kuka heistä on esikuvasi:

        1. Hän, joka pilkkasi toista
        2. Hän, joka anoi armoa
        3. Hän, joka luotti Jumalaan


    • Anonyymi

      20 LUKU.
      Kymmenen käskyä.

      20
      1Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
      2"Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
      3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. (esim. Jumalan Poika sekä Sana)

      4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.

      5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
      7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
      8 Muista pyhittää lepopäivä. 9Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; 10mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.

      11Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

      • Anonyymi

        Tämä kaikki sisältyy kymmeneen käskyyn ja käskyjen noudattamiseen:
        Kivität sapatin rikkojat. Kivität huorat. Revit rikki patsaat ja muut idolit ja hävität ennustajat.
        Poistat viattoman veren velan.
        Jos ei lapsesi kunnioita sinua, niin toimit lain mukaisesti: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
        Seuraat kymmentä käskyä, niin nämä saattavat olla viimeiset sanasi: älä sinä jätä häntä rankaisematta, sillä sinä olet viisas mies ja tiedät, mitä sinun on hänelle tehtävä, saattaaksesi hänen harmaat hapsensa verisinä alas tuonelaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kaikki sisältyy kymmeneen käskyyn ja käskyjen noudattamiseen:
        Kivität sapatin rikkojat. Kivität huorat. Revit rikki patsaat ja muut idolit ja hävität ennustajat.
        Poistat viattoman veren velan.
        Jos ei lapsesi kunnioita sinua, niin toimit lain mukaisesti: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
        Seuraat kymmentä käskyä, niin nämä saattavat olla viimeiset sanasi: älä sinä jätä häntä rankaisematta, sillä sinä olet viisas mies ja tiedät, mitä sinun on hänelle tehtävä, saattaaksesi hänen harmaat hapsensa verisinä alas tuonelaan.

        kaikki ateistit ulos tältä palstalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki ateistit ulos tältä palstalta.

        Kymmenen käskyn jumalointi on harhaoppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenen käskyn jumalointi on harhaoppi.

        ateisteilla luulis olevan muutakin työtä kuin vihata Herra Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kaikki sisältyy kymmeneen käskyyn ja käskyjen noudattamiseen:
        Kivität sapatin rikkojat. Kivität huorat. Revit rikki patsaat ja muut idolit ja hävität ennustajat.
        Poistat viattoman veren velan.
        Jos ei lapsesi kunnioita sinua, niin toimit lain mukaisesti: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
        Seuraat kymmentä käskyä, niin nämä saattavat olla viimeiset sanasi: älä sinä jätä häntä rankaisematta, sillä sinä olet viisas mies ja tiedät, mitä sinun on hänelle tehtävä, saattaaksesi hänen harmaat hapsensa verisinä alas tuonelaan.

        >> Seuraat kymmentä käskyä, niin nämä saattavat olla viimeiset sanasi: >>

        sinähän olet itse piru arvailujesi kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ateisteilla luulis olevan muutakin työtä kuin vihata Herra Jumalaa.

        Kotimaa.fi

        Kirkon on luovuttava vanhurskauttamisopista
        28.08.2020 12:06 - Kai Sadinmaa

        Vanhurskauttamisoppi on mekanistisen maailmankuvan airut, materialismin ja ateismin, nykyisen ääri-individualistisen, yksilön itsekkyyttä korostavan kulttuurin äiti.
        Se oli sillä historiallisella janalla, jossa irrotettiin toisistaan objektiivinen ja subjektiivinen, sisäinen ja ulkoinen, ruumis ja sielu.
        Se teki ihmisestä itsensä tarkkailijan, itsensä ulkopuolella eläjän.
        Vanhurskauttamisoppi on merkkipaalu siinä kehityksessä, joka vei Jumalalta tilan maailmasta, etäännytti hänet ihmisestä, luomakunnasta ja lopulta tappoi kokonaan.

        Room. 1 : 32 kertoo tuon Vanhurskauttamisoppiärjestelmän lopun

        Oikeudenmukaisuus avautuu nykylukijalle huomattavasti helpommin kuin vanhurskauttaminen. Sitä ei kuitenkaan haluta, koska se asettaisi luterilaisen kirkon epämukavaan asemaan. Kirkko joutuisi oikeasti pohtimaan yhteiskunnallisia kysymyksiä. Vanhurskauttaminen on alibi kirkon välinpitämättömyydelle. Kaikista luterilaisista selittelyistä huolimatta Jeesuksen kehotus rikkaalle jakamaan omaisuutensa ei ole retorinen keino, vaan aito kutsu toteuttaa yhteiskunnallista (ja hengellistä) oikeudenmukaisuutta.

        Vuorisaarnan retoriikassaan Jeesus kääntää juutalaisen lain päälaelleen tyhjentäen sen perin pohjin. Saarnan loppua kohden alkaa hahmottua Jeesuksen näkemys ihmisen velvoittavasta ja vaikeasta tehtävästä maailmassa, ja lopussa hän tuo sen esiin täysin suoraan: "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te samoin heille. Siinä on laki ja profeetat." Tämä laki, sekä rakkauden kaksoiskäsky, ovat vaativuudessaan Jeesuksen opetuksen luovuttamaton ydin, jonka yli luterilainen vanhurskauttamisoppi luo tunkkaisen ja sumentavan varjonsa.

        Lienee mahdotonta tiivistää Paavalin ja Jeesuksen opetusta yhdeksi sanaksi ja samanlaiseksi viestiksi. Individualistiselle luterilaisuudelle sopii paremmin Paavalin opetus, vaikka sekin on tulkittu väärin. Evankeliumi on kirkolle kompastuskivi, ei vapauttava sanoma.

        Kirkon on luovuttava vanhurskauttamisopista ja yksilökeskeisestä teologiasta. Evankeliumi ja pelastus koskettavat koko luomakuntaa. Kristinuskossa ei ole kyse individualistisesta, omaan napaan tuijottavasta hurskaudesta tai taivas-eskapismista, vaan koko luomakunnan kohtalonyhteyden syvästä ymmärtämisestä ja kristinuskon tämänpuoleisuuden korostamisesta. Se on radikaalia, sisään sulkevaa, yksilöiden ja yhteisöjen välillä tapahtuvaa vihollisuuksien voittamista, tinkimätöntä vastarintaan asettumista sortavia valtoja ja voimia vastaan, taistelua jakamattoman ihmisarvon, oikeudenmukaisuuden ja luomakunnan eheyden puolesta.



        Árpád Kovács, pappi, Oulu

        Mirjami Rautio, opettaja, Oulu

        Kai Sadinmaa, pappi, Helsinki

        Juha Valppu, pappi, Oulu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotimaa.fi

        Kirkon on luovuttava vanhurskauttamisopista
        28.08.2020 12:06 - Kai Sadinmaa

        Vanhurskauttamisoppi on mekanistisen maailmankuvan airut, materialismin ja ateismin, nykyisen ääri-individualistisen, yksilön itsekkyyttä korostavan kulttuurin äiti.
        Se oli sillä historiallisella janalla, jossa irrotettiin toisistaan objektiivinen ja subjektiivinen, sisäinen ja ulkoinen, ruumis ja sielu.
        Se teki ihmisestä itsensä tarkkailijan, itsensä ulkopuolella eläjän.
        Vanhurskauttamisoppi on merkkipaalu siinä kehityksessä, joka vei Jumalalta tilan maailmasta, etäännytti hänet ihmisestä, luomakunnasta ja lopulta tappoi kokonaan.

        Room. 1 : 32 kertoo tuon Vanhurskauttamisoppiärjestelmän lopun

        Oikeudenmukaisuus avautuu nykylukijalle huomattavasti helpommin kuin vanhurskauttaminen. Sitä ei kuitenkaan haluta, koska se asettaisi luterilaisen kirkon epämukavaan asemaan. Kirkko joutuisi oikeasti pohtimaan yhteiskunnallisia kysymyksiä. Vanhurskauttaminen on alibi kirkon välinpitämättömyydelle. Kaikista luterilaisista selittelyistä huolimatta Jeesuksen kehotus rikkaalle jakamaan omaisuutensa ei ole retorinen keino, vaan aito kutsu toteuttaa yhteiskunnallista (ja hengellistä) oikeudenmukaisuutta.

        Vuorisaarnan retoriikassaan Jeesus kääntää juutalaisen lain päälaelleen tyhjentäen sen perin pohjin. Saarnan loppua kohden alkaa hahmottua Jeesuksen näkemys ihmisen velvoittavasta ja vaikeasta tehtävästä maailmassa, ja lopussa hän tuo sen esiin täysin suoraan: "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te samoin heille. Siinä on laki ja profeetat." Tämä laki, sekä rakkauden kaksoiskäsky, ovat vaativuudessaan Jeesuksen opetuksen luovuttamaton ydin, jonka yli luterilainen vanhurskauttamisoppi luo tunkkaisen ja sumentavan varjonsa.

        Lienee mahdotonta tiivistää Paavalin ja Jeesuksen opetusta yhdeksi sanaksi ja samanlaiseksi viestiksi. Individualistiselle luterilaisuudelle sopii paremmin Paavalin opetus, vaikka sekin on tulkittu väärin. Evankeliumi on kirkolle kompastuskivi, ei vapauttava sanoma.

        Kirkon on luovuttava vanhurskauttamisopista ja yksilökeskeisestä teologiasta. Evankeliumi ja pelastus koskettavat koko luomakuntaa. Kristinuskossa ei ole kyse individualistisesta, omaan napaan tuijottavasta hurskaudesta tai taivas-eskapismista, vaan koko luomakunnan kohtalonyhteyden syvästä ymmärtämisestä ja kristinuskon tämänpuoleisuuden korostamisesta. Se on radikaalia, sisään sulkevaa, yksilöiden ja yhteisöjen välillä tapahtuvaa vihollisuuksien voittamista, tinkimätöntä vastarintaan asettumista sortavia valtoja ja voimia vastaan, taistelua jakamattoman ihmisarvon, oikeudenmukaisuuden ja luomakunnan eheyden puolesta.



        Árpád Kovács, pappi, Oulu

        Mirjami Rautio, opettaja, Oulu

        Kai Sadinmaa, pappi, Helsinki

        Juha Valppu, pappi, Oulu

        Saksalainen teologi Martti Lutherin ja ruotsalainen herätyssaarnaaja, kirjailija C.O Roseniuksen seuraajat kirjailija, päätoimittaja Leif Nummela, rovasti Olavi Peltola, ex. poliisi- puunallekaatunut Pirttiaho, Juhani Aitomaa, joku-tunnistamaton-anonyymi saviseutulainen ja joku tunnistamaton-anonyymi usko toivonen ottakaa opiksenne, tuossa edellä on Teille opetusta ateismista ja näin saatte itsetutkiskeluanne varten tarvittavaa tietoa itsestänne voidaksenne tulevina päivinä toimia Herralle, Teidän Jumalallenne otollisesti!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalainen teologi Martti Lutherin ja ruotsalainen herätyssaarnaaja, kirjailija C.O Roseniuksen seuraajat kirjailija, päätoimittaja Leif Nummela, rovasti Olavi Peltola, ex. poliisi- puunallekaatunut Pirttiaho, Juhani Aitomaa, joku-tunnistamaton-anonyymi saviseutulainen ja joku tunnistamaton-anonyymi usko toivonen ottakaa opiksenne, tuossa edellä on Teille opetusta ateismista ja näin saatte itsetutkiskeluanne varten tarvittavaa tietoa itsestänne voidaksenne tulevina päivinä toimia Herralle, Teidän Jumalallenne otollisesti!!!

        Mikään ei ole sen merkittävämpää ja keskeisempää kristillisessä uskossa kuin Jeesus Kristus. Hän on kaiken keskipiste ja kaiken lähde. Hän on kristillisen uskon pääsisältö. Hänen persoonansa hallitsee kaikkea, läpäisee kaiken ja hän on kaikessa läsnä. "Kristus on kaikki" (Kol 3:11). Jos tunnet Jeesuksen, on kyllin, vaikka et muuta tuntisikaan. Jos et tunne Jeesusta, ei merkitse mitään, vaikka oppisit kaiken muun (Bugenhagen).

        Jos kuuntelemme kirkon historiassa sellaisten ihmisten todistuksia, jotka ovat todella oppineet tuntemaan Jeesukseen niin tuntuu siltä kuin he eivät millään löytäisi sanoja kuvatessaan Jeesuksen suuruutta ja merkitystä. Parasta Lutherissa ja Roseniuksessa on juuri se, että heidän kirjoituksissaan tulee jatkuvasti tavalla tai toisella esiin Jeesuksen ja hänen sovituskuolemansa suunnaton merkitys ja arvo. Jeesus on täyttänyt heidän sydämensä vuosikymmeniä pulppuavalla kiitollisella ihmettelyllä.
        ( Peltola)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei ole sen merkittävämpää ja keskeisempää kristillisessä uskossa kuin Jeesus Kristus. Hän on kaiken keskipiste ja kaiken lähde. Hän on kristillisen uskon pääsisältö. Hänen persoonansa hallitsee kaikkea, läpäisee kaiken ja hän on kaikessa läsnä. "Kristus on kaikki" (Kol 3:11). Jos tunnet Jeesuksen, on kyllin, vaikka et muuta tuntisikaan. Jos et tunne Jeesusta, ei merkitse mitään, vaikka oppisit kaiken muun (Bugenhagen).

        Jos kuuntelemme kirkon historiassa sellaisten ihmisten todistuksia, jotka ovat todella oppineet tuntemaan Jeesukseen niin tuntuu siltä kuin he eivät millään löytäisi sanoja kuvatessaan Jeesuksen suuruutta ja merkitystä. Parasta Lutherissa ja Roseniuksessa on juuri se, että heidän kirjoituksissaan tulee jatkuvasti tavalla tai toisella esiin Jeesuksen ja hänen sovituskuolemansa suunnaton merkitys ja arvo. Jeesus on täyttänyt heidän sydämensä vuosikymmeniä pulppuavalla kiitollisella ihmettelyllä.
        ( Peltola)

        s-seutulainen

        Kunpa tarkoittaisit, mitä kirjoitat. Jos Jeesus on KAIKKI, silloin on myös totta tämä evankeliumi:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

        Mutta jo tässä kohtaa kirjoituksesi osoittautuu pelkäksi huulten löpinäksi, koska irrotat Jeesuksen olemuksesta ja valtapiiristä KAIKKI MAAILMAN IHMISET YKSILÖINÄ ja esität, ettei Jeeesuksen vanhurskauden teko ja sen aikaansaama ihmiskunnan sovitus ja lunastus ulotu tunkeutumaan JOKAISEN ihmisen sisimpään ja elämään, vaan ihmiset yksilöinä kykenevät kieltäytymään sovituksesta ja lunastuksesta ja jättäytymään niiden ulkopuolelle.

        Sinä olet täydellisen sokea kirkkaalle ja selkeälle sovituksen sanomalle, joka kuuluu

        Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. 16 Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.

        Tuossa tekstissä ilmenee useaan otteeseen sana "KAIKKI". Ja juuri tuon tekstin ja siinä esiintyvän KAIKKI-sanan sinä teet ihmisopillasi tyhjäksi. Ja samanaikaisesti julkeat väittää, että Jeesus Kristus on "kaikki".

        Se, ettet kykene näkemään toiminnassasi ja ihmisopissasi mitään väärää ja logiikan (Logoksen) VASTAISTA, osoittaa, että olet joko mädättänyt opillasi ajattelukykysi täydellisesti tai sitten tietoisesti haluat tehdä evankeliumin tyhjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa tarkoittaisit, mitä kirjoitat. Jos Jeesus on KAIKKI, silloin on myös totta tämä evankeliumi:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

        Mutta jo tässä kohtaa kirjoituksesi osoittautuu pelkäksi huulten löpinäksi, koska irrotat Jeesuksen olemuksesta ja valtapiiristä KAIKKI MAAILMAN IHMISET YKSILÖINÄ ja esität, ettei Jeeesuksen vanhurskauden teko ja sen aikaansaama ihmiskunnan sovitus ja lunastus ulotu tunkeutumaan JOKAISEN ihmisen sisimpään ja elämään, vaan ihmiset yksilöinä kykenevät kieltäytymään sovituksesta ja lunastuksesta ja jättäytymään niiden ulkopuolelle.

        Sinä olet täydellisen sokea kirkkaalle ja selkeälle sovituksen sanomalle, joka kuuluu

        Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. 16 Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.

        Tuossa tekstissä ilmenee useaan otteeseen sana "KAIKKI". Ja juuri tuon tekstin ja siinä esiintyvän KAIKKI-sanan sinä teet ihmisopillasi tyhjäksi. Ja samanaikaisesti julkeat väittää, että Jeesus Kristus on "kaikki".

        Se, ettet kykene näkemään toiminnassasi ja ihmisopissasi mitään väärää ja logiikan (Logoksen) VASTAISTA, osoittaa, että olet joko mädättänyt opillasi ajattelukykysi täydellisesti tai sitten tietoisesti haluat tehdä evankeliumin tyhjäksi.

        Höpö höpö !

        Raamattu ei opeta niin, että kaikki pelastuvat !

        Raamattu kertoo PALJON kadotukseen joutuvista !


        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        1. Kor. 11:32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

        2. Kor. 2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:

        2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,

        2. Tess. 2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

        Ilm. 17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.

        Ilm. 17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.

        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Joten lopeta järjettömät ja Raamatun vastaiset kirjoittelusi vhdoin, kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa tarkoittaisit, mitä kirjoitat. Jos Jeesus on KAIKKI, silloin on myös totta tämä evankeliumi:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

        Mutta jo tässä kohtaa kirjoituksesi osoittautuu pelkäksi huulten löpinäksi, koska irrotat Jeesuksen olemuksesta ja valtapiiristä KAIKKI MAAILMAN IHMISET YKSILÖINÄ ja esität, ettei Jeeesuksen vanhurskauden teko ja sen aikaansaama ihmiskunnan sovitus ja lunastus ulotu tunkeutumaan JOKAISEN ihmisen sisimpään ja elämään, vaan ihmiset yksilöinä kykenevät kieltäytymään sovituksesta ja lunastuksesta ja jättäytymään niiden ulkopuolelle.

        Sinä olet täydellisen sokea kirkkaalle ja selkeälle sovituksen sanomalle, joka kuuluu

        Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. 16 Sillä hänessä luotiin KAIKKI, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. 18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. 19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa.

        Tuossa tekstissä ilmenee useaan otteeseen sana "KAIKKI". Ja juuri tuon tekstin ja siinä esiintyvän KAIKKI-sanan sinä teet ihmisopillasi tyhjäksi. Ja samanaikaisesti julkeat väittää, että Jeesus Kristus on "kaikki".

        Se, ettet kykene näkemään toiminnassasi ja ihmisopissasi mitään väärää ja logiikan (Logoksen) VASTAISTA, osoittaa, että olet joko mädättänyt opillasi ajattelukykysi täydellisesti tai sitten tietoisesti haluat tehdä evankeliumin tyhjäksi.

        Tuo YKSI ainoa Raamatun kohta kertoo vain sen, että kaikilla ON MAHDOLLISUUS pelastua, mutta kaikille EI PELASTUS KELPAA !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Raamattu ei opeta niin, että kaikki pelastuvat !

        Raamattu kertoo PALJON kadotukseen joutuvista !


        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        1. Kor. 11:32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

        2. Kor. 2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:

        2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,

        2. Tess. 2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

        Ilm. 17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.

        Ilm. 17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.

        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Joten lopeta järjettömät ja Raamatun vastaiset kirjoittelusi vhdoin, kiitos !

        Sianoksennusoppisi on klassinen esimerkki siitä, kuinka Paavalin evankeliumi tehdään tyhjäksi. Ei sinua totuus kiinnosta lainkaan vaan se, että teet Jeesuksen Kristuksen Isästä Baalin. Opettele nulikka hieman kirkon oppihistoriaa niin saatat päästä harhoistasi. Ja tiedä se, että Raamattua ei alun perin kirjoitettu suomeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo YKSI ainoa Raamatun kohta kertoo vain sen, että kaikilla ON MAHDOLLISUUS pelastua, mutta kaikille EI PELASTUS KELPAA !

        Niinkö tuossa lukee? Missä kohtaa?

        Ja koska et näköjään tiedä sovituksesta hevonpaskaa, kehotan sinua etsimään Paavalin kirjeistä muut sovitusta koskevat kohdat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään ei ole sen merkittävämpää ja keskeisempää kristillisessä uskossa kuin Jeesus Kristus. Hän on kaiken keskipiste ja kaiken lähde. Hän on kristillisen uskon pääsisältö. Hänen persoonansa hallitsee kaikkea, läpäisee kaiken ja hän on kaikessa läsnä. "Kristus on kaikki" (Kol 3:11). Jos tunnet Jeesuksen, on kyllin, vaikka et muuta tuntisikaan. Jos et tunne Jeesusta, ei merkitse mitään, vaikka oppisit kaiken muun (Bugenhagen).

        Jos kuuntelemme kirkon historiassa sellaisten ihmisten todistuksia, jotka ovat todella oppineet tuntemaan Jeesukseen niin tuntuu siltä kuin he eivät millään löytäisi sanoja kuvatessaan Jeesuksen suuruutta ja merkitystä. Parasta Lutherissa ja Roseniuksessa on juuri se, että heidän kirjoituksissaan tulee jatkuvasti tavalla tai toisella esiin Jeesuksen ja hänen sovituskuolemansa suunnaton merkitys ja arvo. Jeesus on täyttänyt heidän sydämensä vuosikymmeniä pulppuavalla kiitollisella ihmettelyllä.
        ( Peltola)

        s-seutulainen

        >> Parasta Lutherissa ja Roseniuksessa on juuri se, että heidän kirjoituksissaan tulee jatkuvasti tavalla tai toisella esiin Jeesuksen ja hänen sovituskuolemansa suunnaton merkitys ja arvo. >>
        saviseutulainen.

        Noiden kahden kirjoitusten antamaa SUUNNATONTA MERKITYSTÄ JA ARVOA ei ole olemassa totuudessa, koska ovat ateisteja ja polkevat Herra Jumalan tahdon maan alle!!!

        Lue Kai Sadinmaan käsitys heistä: vanhurkauttamisopin harhasta ja valheesta!!

        Nuo olivat Herra Jumalaa vastaan kaikessa mahdollisessa niinkuin sinäkin heidän oppilaansa saviseutulainen.

        Kotimaa.fi

        Kirkon on luovuttava vanhurskauttamisopista
        28.08.2020 12:06 - Kai Sadinmaa

        Vanhurskauttamisoppi on mekanistisen maailmankuvan airut, materialismin ja ateismin, nykyisen ääri-individualistisen, yksilön itsekkyyttä korostavan kulttuurin äiti.
        Se oli sillä historiallisella janalla, jossa irrotettiin toisistaan objektiivinen ja subjektiivinen, sisäinen ja ulkoinen, ruumis ja sielu.
        Se teki ihmisestä itsensä tarkkailijan, itsensä ulkopuolella eläjän.
        Vanhurskauttamisoppi on merkkipaalu siinä kehityksessä, joka vei Jumalalta tilan maailmasta, etäännytti hänet ihmisestä, luomakunnasta ja lopulta tappoi kokonaan.

        Room. 1 : 32 kertoo tuon Vanhurskauttamisoppiärjestelmän lopun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Parasta Lutherissa ja Roseniuksessa on juuri se, että heidän kirjoituksissaan tulee jatkuvasti tavalla tai toisella esiin Jeesuksen ja hänen sovituskuolemansa suunnaton merkitys ja arvo. >>
        saviseutulainen.

        Noiden kahden kirjoitusten antamaa SUUNNATONTA MERKITYSTÄ JA ARVOA ei ole olemassa totuudessa, koska ovat ateisteja ja polkevat Herra Jumalan tahdon maan alle!!!

        Lue Kai Sadinmaan käsitys heistä: vanhurkauttamisopin harhasta ja valheesta!!

        Nuo olivat Herra Jumalaa vastaan kaikessa mahdollisessa niinkuin sinäkin heidän oppilaansa saviseutulainen.

        Kotimaa.fi

        Kirkon on luovuttava vanhurskauttamisopista
        28.08.2020 12:06 - Kai Sadinmaa

        Vanhurskauttamisoppi on mekanistisen maailmankuvan airut, materialismin ja ateismin, nykyisen ääri-individualistisen, yksilön itsekkyyttä korostavan kulttuurin äiti.
        Se oli sillä historiallisella janalla, jossa irrotettiin toisistaan objektiivinen ja subjektiivinen, sisäinen ja ulkoinen, ruumis ja sielu.
        Se teki ihmisestä itsensä tarkkailijan, itsensä ulkopuolella eläjän.
        Vanhurskauttamisoppi on merkkipaalu siinä kehityksessä, joka vei Jumalalta tilan maailmasta, etäännytti hänet ihmisestä, luomakunnasta ja lopulta tappoi kokonaan.

        Room. 1 : 32 kertoo tuon Vanhurskauttamisoppiärjestelmän lopun

        -
        Vain uskosta vanhurskas pelastuu

        Jumalan ilmoitus vakuuttaa, ettei ole yhtäkään vanhurskasta, ei ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan (Room 3:10, 12). Jokainen ihminen on syyllisenä ja suu tukittuna Jumalan edessä. Koko maailma on Jumalan kadotustuomion alaisena (Room 3:19).

        Raamatun keskeisin sanoma on siinä, että ihmisen todellisesta tuomionalaisuudesta huolimatta Jumala julistaa vapautustuomion. Vapautustuomio on tarkoitettu kaikille (1 Joh 2:2; 2 Kor 5:19). Jumala ei tahdo, että kukaan hukkuu (2 Piet 3:9, KR38), vaan että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden (1 Tim 2:4).

        Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta tuo Jumalan vapautustuomion jokaisen ihmisen vastaanotettavaksi. Tämän evankeliumin julistaminen kaikille kansoille ja kaikilla kielillä on lähetystyön valtava haaste. Jumalan evankeliumin kuuleminen ja sen vastaanottaminen johtaa ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen Kristusta kohtaan (Room 1:2, 5). Näin evankeliumi tuo pelastuksen kaikille, jotka uskovat (1:16). Suurin ihme yksityisen elämässä on se, että hän ottaa kuulemansa evankeliumin vastaan.

        Tästä persoonallisesta uskon ja pelastuksen ihmeestä Pyhä Henki käyttää sanontaa TULLA USKOSTA VANHURSKAAKSI. Vain uskosta vanhurskaalla on rauha Jumalan kanssa ja rauha tuomion päivänä (Room 5:1). Vain uskosta vanhurskas perii iankaikkisen elämän. Sillä "vanhurskas on elävä uskosta" (Room 1:17, KR38). Siksi tärkeintä ihmisen elämässä on, että hän on Jumalan edessä vanhurskas. Vain vanhurskas pelastuu!

        Sana vanhurskas (vanhurskauttaa = hepr. saadaq, kreik. dikaioo) on kuulunut ja VT:n aikana oikeudelliseen sanastoon. Sillä on nimenomaan tarkoitettu tuomioistuimessa tapahtuvaa syyttömäksi julistamista.

        Ilmaisua uskosta vanhurskas ei löydy kaikista UT:n kirjoista, vaikka jokaisen pääaiheena onkin ihmisen suhde Jumalaan ja ihmisen pelastuminen ja siis tuleminen uskosta vanhurskaaksi. Raamattu ei käytä vain yhtä sanaa tai sanontaa kuvatessaan ihmisen pelastumista.

        Uskosta vanhurskaaksi tulemisen rinnalla käytetään sellaisia sanontoja kuin saada syntinsä anteeksi (Matt 9:2; Luuk 1:77; 7:47; 24:47, Apt 2:38; 13:38; 26:18; Room 4:7; Kol 1:14; 2:13), tulla Jeesuksen luo (Matt 11:28), lähteä seuraamaan Jeesusta (Matt 9:9), tulla mielenmuutokseen ja kääntyä (Mark 1:15; Apt 3:19; 11:21; 26:18), tulla uskoon (Apt 16:34; 1 Kor 3:5; Ef 1:13; 1 Tess 1:7), uudestisyntyä (Joh 3:7; Tiit 3:5; 1 Piet 1:3; 23), tulla Jumalan lapseksi (Joh 1:12; Room 8:16, 17; Gal 3:26; 4:6; 1 Joh 3:2), suostua sovintoon Jumalan kanssa ja ottaa vastaan Jumalan armo (2 Kor 5:20, 6:1), olla Jeesuksessa Kristuksessa (Ef 2:13).

        ( Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Ihmisen pelastus ja uskonvanhurskaus")

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -
        Vain uskosta vanhurskas pelastuu

        Jumalan ilmoitus vakuuttaa, ettei ole yhtäkään vanhurskasta, ei ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan (Room 3:10, 12). Jokainen ihminen on syyllisenä ja suu tukittuna Jumalan edessä. Koko maailma on Jumalan kadotustuomion alaisena (Room 3:19).

        Raamatun keskeisin sanoma on siinä, että ihmisen todellisesta tuomionalaisuudesta huolimatta Jumala julistaa vapautustuomion. Vapautustuomio on tarkoitettu kaikille (1 Joh 2:2; 2 Kor 5:19). Jumala ei tahdo, että kukaan hukkuu (2 Piet 3:9, KR38), vaan että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden (1 Tim 2:4).

        Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta tuo Jumalan vapautustuomion jokaisen ihmisen vastaanotettavaksi. Tämän evankeliumin julistaminen kaikille kansoille ja kaikilla kielillä on lähetystyön valtava haaste. Jumalan evankeliumin kuuleminen ja sen vastaanottaminen johtaa ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen Kristusta kohtaan (Room 1:2, 5). Näin evankeliumi tuo pelastuksen kaikille, jotka uskovat (1:16). Suurin ihme yksityisen elämässä on se, että hän ottaa kuulemansa evankeliumin vastaan.

        Tästä persoonallisesta uskon ja pelastuksen ihmeestä Pyhä Henki käyttää sanontaa TULLA USKOSTA VANHURSKAAKSI. Vain uskosta vanhurskaalla on rauha Jumalan kanssa ja rauha tuomion päivänä (Room 5:1). Vain uskosta vanhurskas perii iankaikkisen elämän. Sillä "vanhurskas on elävä uskosta" (Room 1:17, KR38). Siksi tärkeintä ihmisen elämässä on, että hän on Jumalan edessä vanhurskas. Vain vanhurskas pelastuu!

        Sana vanhurskas (vanhurskauttaa = hepr. saadaq, kreik. dikaioo) on kuulunut ja VT:n aikana oikeudelliseen sanastoon. Sillä on nimenomaan tarkoitettu tuomioistuimessa tapahtuvaa syyttömäksi julistamista.

        Ilmaisua uskosta vanhurskas ei löydy kaikista UT:n kirjoista, vaikka jokaisen pääaiheena onkin ihmisen suhde Jumalaan ja ihmisen pelastuminen ja siis tuleminen uskosta vanhurskaaksi. Raamattu ei käytä vain yhtä sanaa tai sanontaa kuvatessaan ihmisen pelastumista.

        Uskosta vanhurskaaksi tulemisen rinnalla käytetään sellaisia sanontoja kuin saada syntinsä anteeksi (Matt 9:2; Luuk 1:77; 7:47; 24:47, Apt 2:38; 13:38; 26:18; Room 4:7; Kol 1:14; 2:13), tulla Jeesuksen luo (Matt 11:28), lähteä seuraamaan Jeesusta (Matt 9:9), tulla mielenmuutokseen ja kääntyä (Mark 1:15; Apt 3:19; 11:21; 26:18), tulla uskoon (Apt 16:34; 1 Kor 3:5; Ef 1:13; 1 Tess 1:7), uudestisyntyä (Joh 3:7; Tiit 3:5; 1 Piet 1:3; 23), tulla Jumalan lapseksi (Joh 1:12; Room 8:16, 17; Gal 3:26; 4:6; 1 Joh 3:2), suostua sovintoon Jumalan kanssa ja ottaa vastaan Jumalan armo (2 Kor 5:20, 6:1), olla Jeesuksessa Kristuksessa (Ef 2:13).

        ( Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Ihmisen pelastus ja uskonvanhurskaus")

        s-seutulainen

        >> ( Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Ihmisen pelastus ja uskonvanhurskaus") >>

        vastauksena saviseutulaisen ja rov. Peltolan harhaoppeihin tuon esille tuon Herra Jumalaa vastaan esitetyyn kommenttiin esille seuraavan Kirkon omasta sisältä nousseen kirjoituksen!!!

        Ote. Kaj Sadinmaa: Kirkon tulee luopua Vanhurskauttamisopista.
        Tuon opin oppilaista ovat rovasti Peltonen ja saviseutulainen.

        Luther oli syntikirkon kehityksen looginen tulema ja kehityksen väistämätön huippu. Tämä superahdistunut augustinolaismunkki ripittäytyi päivittäin jopa kuusi tuntia jonkin mieltänsä polttavan asian tähden. Jokainen synti oli löydettävä omasta mielestä, tuotava valoon, jotta voisi saada rauhan. Luther järkyttyi huomatessaan, kuinka huolellisen itsetutkiskelun ja puhdistuksen jälkeen hänen mieleensä saattoi yhtäkkiä tulla jokin menneisyyden synti. Ne eivät loppuneet koskaan. Ja vielä enemmän hän hämmentyi siitä, ettei kaikkia syntejä voi edes havaita itsestään. Luther käsitti, kuinka itsepetos oli helppoa. Ihminen kätkee syntinsä niin, ettei edes itse tiedä niistä mitään.

        Luther vajosi epätoivoon. Hän tunsi kauhua. Hänen hermonsa olivat kireällä kuin viulunkieli. Kuihtuneen lehden rapina sai hänet hypähtämään säikähdyksestä. Hän näki painajaisia, pelkäsi pimeää ja oli varma, että joutuisi helvettiin. Hän pohti lakkaamatta Paavalin Roomalaiskirjeen 1 luvun jaetta 17: ”Uskosta vanhurskas saa elää.” Luther mietti, miten Jumalan oikeudenmukaisuus ja kyseinen jae sopivat yhteen.

        Lukemattomien valvottujen öiden jälkeen hän alkoi oivaltaa. Jumalan oikeudenmukaisuus ilmenee ihmisen vanhurskauttamisessa, yksin uskon kautta, ilman ihmisen omia tekoja tai ansioita. Lutherin oivallus oli järisyttävä. Syntisyydessään piehtaroivan kirkon vuosituhantinen piina sai nyt vastauksen.

        Lutherin oivalluksesta syntynyt vanhurskauttamisoppi oli vapauttavaa, mutta samalla se kavensi kohtalokkaalla tavalla evankeliumin yhteiskunnallisen ulottuvuuden pelkäksi yksilön sisäisyydeksi. Vaikka Luther sai oivalluksen ja kehitti oppinsa Paavalin tekstistä, sillä ei ollut mitään tekemistä Paavalin ajatusten, saati Jeesuksen julistuksen kanssa.

        Paavalille ja Jeesukselle vanhurskauttaminen ei ollut individualistista kuten Lutherilla. Vanhurskauttaminen yksin uskosta ei vastannut Paavalin kohdalla kysymykseen, kuinka ahdistunut kristitty löytää armollisen Jumalan. Kyse ei ole siitä, miten me pelastumme vaan ainoastaan juutalaisten ja pakanoiden välisestä suhteesta: kuinka pakanat eli ei-juutalaiset voivat liittyä samaan messiaaniseen yhteisöön juutalaisten kanssa. Vanhurskauttaminen tarkoitti näiden ryhmien vihollisuuksien sovittamista, erottavien väliseinien purkamista, samaan yhteisöön liittymistä.

        Paavali liittyi Jeesuksen sosiaaliseen evankeliumiin, joka tarkoitti yhteisön eheyttämistä, yhteisöllisen oikeuden ja oikeudenmukaisuuden toteutumista. Yksilö pelastui osana yhteisöä, ei siitä irrallaan. Siinä on uusi luomus, uusi ihminen Kristuksessa, ei siinä, että yksilö muuttuisi sisäisesti jotenkin laadullisesti toiseksi.

        Vanhurskauttamisoppi on hämärtänyt vanhurskauttamisen sosiaalisen ulottuvuuden. Suomen kielen sanassa vanhurskas tämä ulottuvuus on kadotettu kokonaan. ”Van” tulee lujaa tai varmaa tarkoittavasta sanasta vaka. ”Hurskas” taas tarkoittaa viisasta. Vanhurskas on siis kömpelö käännös ruotsin sanasta rättvis, oikealla tavalla viisas. Tämä tulee lähelle sanan alkuperäistä merkitystä, kreikan sanaa dikaiosyne sekä englannin sanaa righteous, jotka molemmat tarkoittavat oikeamielistä, oikeudenmukaisuutta. Vanhurskauttaminen puolestaan on englanniksi justification, oikeutus. Vanhurskauttamisen sijaan pitäisi siis puhua oikeamielistämisestä, asioiden paikoilleen asettamisesta.

        Kirkon on luovuttava vanhurskauttamisopista ja yksilökeskeisestä teologiasta. Evankeliumi ja pelastus koskettavat koko luomakuntaa. Kristinuskossa ei ole kyse individualistisesta, omaan napaan tuijottavasta hurskaudesta tai taivas-eskapismista, vaan koko luomakunnan kohtalonyhteyden syvästä ymmärtämisestä ja kristinuskon tämänpuoleisuuden korostamisesta. Se on radikaalia, sisään sulkevaa, yksilöiden ja yhteisöjen välillä tapahtuvaa vihollisuuksien voittamista, tinkimätöntä vastarintaan asettumista sortavia valtoja ja voimia vastaan, taistelua jakamattoman ihmisarvon, oikeudenmukaisuuden ja luomakunnan eheyden puolesta.

        Árpád Kovács, pappi, Oulu

        Mirjami Rautio, opettaja, Oulu

        Kai Sadinmaa, pappi, Helsinki

        Juha Valppu, pappi, Oulu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Raamattu ei opeta niin, että kaikki pelastuvat !

        Raamattu kertoo PALJON kadotukseen joutuvista !


        Room. 9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.

        1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        1. Kor. 11:32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

        2. Kor. 2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:

        2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,

        2. Tess. 2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

        Ilm. 17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.

        Ilm. 17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.

        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Joten lopeta järjettömät ja Raamatun vastaiset kirjoittelusi vhdoin, kiitos !

        [1. Kor 15:22]
        Sillä niin kuin KAIKKI kuolevat Adamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläväksi Kristuksessa,

        [Ps 68:19]
        Sinä nousit korkeuteen, otit vankeja saaliiksi, sait lahjaksi ihmisiä. Jopa kapinallisetkin joutuvat asumaan luonasi, Jumala.

        [2:10]
        Niin että jokaisen polven on notkistuttava Jeesuksen nimeen, niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        [Jes 45:23]
        Minä (Jumala) olen vannonut itseni kautta, minun suustani on lähtenyt peruuttamaton sana: Minun edessäni on KAIKKIEN polvien notkistuttava, minulle pitää jokaisen kielen vannoa valansa.
        He sanovat minusta:"Ainoastaan Herrassa on vanhurskaus ja voima". Hänen luokseen tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan.

        Lisääkin löytyy, mutta eiköhän tämä riitä todistamaan, että Jumala pelastaa kaikki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        -
        Vain uskosta vanhurskas pelastuu

        Jumalan ilmoitus vakuuttaa, ettei ole yhtäkään vanhurskasta, ei ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan (Room 3:10, 12). Jokainen ihminen on syyllisenä ja suu tukittuna Jumalan edessä. Koko maailma on Jumalan kadotustuomion alaisena (Room 3:19).

        Raamatun keskeisin sanoma on siinä, että ihmisen todellisesta tuomionalaisuudesta huolimatta Jumala julistaa vapautustuomion. Vapautustuomio on tarkoitettu kaikille (1 Joh 2:2; 2 Kor 5:19). Jumala ei tahdo, että kukaan hukkuu (2 Piet 3:9, KR38), vaan että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden (1 Tim 2:4).

        Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta tuo Jumalan vapautustuomion jokaisen ihmisen vastaanotettavaksi. Tämän evankeliumin julistaminen kaikille kansoille ja kaikilla kielillä on lähetystyön valtava haaste. Jumalan evankeliumin kuuleminen ja sen vastaanottaminen johtaa ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen Kristusta kohtaan (Room 1:2, 5). Näin evankeliumi tuo pelastuksen kaikille, jotka uskovat (1:16). Suurin ihme yksityisen elämässä on se, että hän ottaa kuulemansa evankeliumin vastaan.

        Tästä persoonallisesta uskon ja pelastuksen ihmeestä Pyhä Henki käyttää sanontaa TULLA USKOSTA VANHURSKAAKSI. Vain uskosta vanhurskaalla on rauha Jumalan kanssa ja rauha tuomion päivänä (Room 5:1). Vain uskosta vanhurskas perii iankaikkisen elämän. Sillä "vanhurskas on elävä uskosta" (Room 1:17, KR38). Siksi tärkeintä ihmisen elämässä on, että hän on Jumalan edessä vanhurskas. Vain vanhurskas pelastuu!

        Sana vanhurskas (vanhurskauttaa = hepr. saadaq, kreik. dikaioo) on kuulunut ja VT:n aikana oikeudelliseen sanastoon. Sillä on nimenomaan tarkoitettu tuomioistuimessa tapahtuvaa syyttömäksi julistamista.

        Ilmaisua uskosta vanhurskas ei löydy kaikista UT:n kirjoista, vaikka jokaisen pääaiheena onkin ihmisen suhde Jumalaan ja ihmisen pelastuminen ja siis tuleminen uskosta vanhurskaaksi. Raamattu ei käytä vain yhtä sanaa tai sanontaa kuvatessaan ihmisen pelastumista.

        Uskosta vanhurskaaksi tulemisen rinnalla käytetään sellaisia sanontoja kuin saada syntinsä anteeksi (Matt 9:2; Luuk 1:77; 7:47; 24:47, Apt 2:38; 13:38; 26:18; Room 4:7; Kol 1:14; 2:13), tulla Jeesuksen luo (Matt 11:28), lähteä seuraamaan Jeesusta (Matt 9:9), tulla mielenmuutokseen ja kääntyä (Mark 1:15; Apt 3:19; 11:21; 26:18), tulla uskoon (Apt 16:34; 1 Kor 3:5; Ef 1:13; 1 Tess 1:7), uudestisyntyä (Joh 3:7; Tiit 3:5; 1 Piet 1:3; 23), tulla Jumalan lapseksi (Joh 1:12; Room 8:16, 17; Gal 3:26; 4:6; 1 Joh 3:2), suostua sovintoon Jumalan kanssa ja ottaa vastaan Jumalan armo (2 Kor 5:20, 6:1), olla Jeesuksessa Kristuksessa (Ef 2:13).

        ( Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Ihmisen pelastus ja uskonvanhurskaus")

        s-seutulainen

        "Vanhurskas on elävä uskosta"
        Oikeamielinen on elävä Jeesuksen opetuksista.
        "Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,"


    • Anonyymi

      Säääälittävää.
      Sielläpähän kyyhötät kun et mihinkään muuhun kelpaa etkä päässyt.

    • Vai kiusaa saatana ihmisiä lankeemaan syntiin? Voi olla muitakin näkökulmia. Koko maailma on Pahan vallassa. Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.
      Meidän tehtävä on pyrkiä eroon pahasta Jumalan puolelle. Jeesus kehotti rukoilemaan: PÄÄSTÄ MEIDÄT PAHASTA! Kuinka voimme osoittaa valinneemme Jumalan ja hylänneen pahan? Alkuseurakunta joutui kokonaan marttyyreiksi kun keisari ei päästänyt Jumalan puolelle siirtymään. Seuraava tulija on Imaami Mahdi . Käykö samoin. Joka yrittää vaihtaa Jumalan puolelle tulee marttyyreiksi.
      Omaisuudesta luopuminen on vain alkuaskel. Jeesus sanoi: niin koko elämä menee.
      On vaikea silloin jopa sanoa: Jeesus on Herra menettämättä kaikkea?
      Useimmat jäävät pahan valtaan suosiolla.

      • Anonyymi

        Raamatussa tosiaan on hyvä kuvaus Jeesuksen kannabispsykoosista. Kuinka häntä "kiusataan". Jäikö hän kokonaan sen valtaan niin kuin sanot, en tiedä vai tuliko selvempiäkin jaksoja.


      • Anonyymi

        >> Meidän tehtävä on pyrkiä eroon pahasta Jumalan puolelle. >>

        mikä tuon mainitsemasi Jumalan nimi on, minkä nimisen jumalan puolelle tulee pyrkiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Meidän tehtävä on pyrkiä eroon pahasta Jumalan puolelle. >>

        mikä tuon mainitsemasi Jumalan nimi on, minkä nimisen jumalan puolelle tulee pyrkiä?

        Eiköhän siitä ole yksimielisyys melko suuri että: Yksi on Herra ja yksi on Jumala kaikkien Isä. Vatikaanin toinen konsiili avasi hieman tutkimaan muitakin uskontoja, vaikka esim. Billy Graham sitä lipesi moitiskelemaan.
        Kävin Israelissa 1996 ja sain hengessäni sanaa: on vain yksi Jumala, joka on luonut kaiken. Voit mennä mihin seurakuntaan ja uskontoon tahansa, mutta Jumala on yksi.
        Olen tutkinut Islamia ja Hare Krishnaa itsekseni enkä ole toiseen tulokseen tullut.
        Mielestäni Jumala lupasi Aabrahamin lisäksi Ismaelille, Saaralle, Iisakille ja Jaakobille kullekin oman VALTAKUNNAN JA KUNINKUUDEN. Eri enkeleitä on mutta Jumala on yksi. Voihan olla että olen väärässä.
        Raamatussa on nimi : Minä olen eli ehjee asera ehjee.


      • Anonyymi
        TapioAKangasaho kirjoitti:

        Eiköhän siitä ole yksimielisyys melko suuri että: Yksi on Herra ja yksi on Jumala kaikkien Isä. Vatikaanin toinen konsiili avasi hieman tutkimaan muitakin uskontoja, vaikka esim. Billy Graham sitä lipesi moitiskelemaan.
        Kävin Israelissa 1996 ja sain hengessäni sanaa: on vain yksi Jumala, joka on luonut kaiken. Voit mennä mihin seurakuntaan ja uskontoon tahansa, mutta Jumala on yksi.
        Olen tutkinut Islamia ja Hare Krishnaa itsekseni enkä ole toiseen tulokseen tullut.
        Mielestäni Jumala lupasi Aabrahamin lisäksi Ismaelille, Saaralle, Iisakille ja Jaakobille kullekin oman VALTAKUNNAN JA KUNINKUUDEN. Eri enkeleitä on mutta Jumala on yksi. Voihan olla että olen väärässä.
        Raamatussa on nimi : Minä olen eli ehjee asera ehjee.

        >> Raamatussa on nimi : Minä olen eli ehjee asera ehjee. >>

        Tuo nimi ei ole elävän jumalan nimi, joten et tiennyt oikean jumalan nimeä.


        Jumalan nimi on Herra, Hän ilmoittaa tuon käskyissään 2 Moos. 20: 1-11.
        Tuo on Teidän jumalanne määrittävä nimi. Tuota nimeä meidän tulee julistaa ja kunnioittaa.

        Muita jumalan nimiä ei ole esim. Sana ja Jumalan Poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Raamatussa on nimi : Minä olen eli ehjee asera ehjee. >>

        Tuo nimi ei ole elävän jumalan nimi, joten et tiennyt oikean jumalan nimeä.


        Jumalan nimi on Herra, Hän ilmoittaa tuon käskyissään 2 Moos. 20: 1-11.
        Tuo on Teidän jumalanne määrittävä nimi. Tuota nimeä meidän tulee julistaa ja kunnioittaa.

        Muita jumalan nimiä ei ole esim. Sana ja Jumalan Poika.

        Lue nyt vähän enemmän sitä Raamattuasi !

        Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        1. Joh. 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue nyt vähän enemmän sitä Raamattuasi !

        Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        1. Joh. 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

        >> Joh. 1:1 Alussa oli Sana, >>

        sinä se oikeen aloittelija olet!!!

        missä alussa oli Sana????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Joh. 1:1 Alussa oli Sana, >>

        sinä se oikeen aloittelija olet!!!

        missä alussa oli Sana????

        onko tuo Sana Kirkkoraamatun etukannella niin alussa kuin vain voi olla, minä en ole kyllä huomannut etukannella mitään yhtään Sanaa!!!

        MInä olen huomannut, että...

        1. Muita ei ole kuin Herra Jumala läpi koko vanhan testamentin. Alkaen 1 Moos. 2 luku kokonaan ja päättyen Malakian kirjaan. Yksi ja ainoa Jumala, nimeltään Herra!!

        2. Kertaakkaan en ole nähnyt kirjoituksissa Sanaa enkä Jumalan Poikaa mainittavan vanhassa testamentissa!!

        3. enkä myöskään kertaakaan ole nähnyt kirjoituksissa Jeesusta. tuossa po. vanhassa testamentissa.

        Joten älä höpötä tuosta Joh. 1: 1-3 yhtään mitään.

        Kyseessä on Sinun ajatuksissasi Sana-satu joka on Joh. evankeliumin pituinen satu jakeeseen 21 asti!!! Sana- satu alkaa jakeesta 1 ja päättyy Joh. evankeliumin viimeiseen jakeeseen. Tuossa on perinneoppi Isästä, Jumalan Pojasta ja Pyhästä Hengestä sekä Sanasta.
        Tuo oppi ei ole Herra, Teidän Jumalanne ilmoittama eikä Hänen tahtonsa mukainen oppi!!

        Ja tuo tarkoittaa, että Sinä olet ateisti -Lutherin oppilas. eli ateisti olet itsekin.

        Te olette Herra Teidän Jumalanne kieltäjiä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Joh. 1:1 Alussa oli Sana, >>

        sinä se oikeen aloittelija olet!!!

        missä alussa oli Sana????

        Lue sitä Raamattuasi !!!

        Se sanoo selvästi nämä asiat !

        Ps. 33:6 Herran sanalla ovat taivaat tehdyt, ja kaikki niiden joukot hänen suunsa hengellä.

        Hepr. 11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

        Sitten ihan sama toisin sanoin, eli SAMA ASIA :

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Kuka siis on Sana, joka tuli lihaksi ?????????????

        No tietysti siis Kristus Jeesus, eli Jumala eli SANA, joka tuli lihaksi !!!

        Miten tämä voi olla näin vaikeaa ???

        En muuten ole mikään kirkkokuntalainen, vaan olen uudestisyntynyt Uskova !!!

        Olen opetukseni saanut Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, enkä ole luottanut minkään kirkkokunnan tai muun eriseuran eli lahkon eli puolueen oppeihin !!!

        Joten älä sekoita minua heihin !

        Äläkä siten anna vää riä todistuksia lähimmäisistäsi, SE ON SYNTIÄ !!!

        14 Hänessä(Kristuksessa / Sanassa) meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen(SANAN) eli KRISTUKSEN kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

        . Tim. 1:9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,

        Siis Sanalla luotiin kaikki, eli kuten tuossa sanotaan siis ihan selvästi, että Kristuksessa ja Kristukseen on kaikki luotu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue sitä Raamattuasi !!!

        Se sanoo selvästi nämä asiat !

        Ps. 33:6 Herran sanalla ovat taivaat tehdyt, ja kaikki niiden joukot hänen suunsa hengellä.

        Hepr. 11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

        Sitten ihan sama toisin sanoin, eli SAMA ASIA :

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Kuka siis on Sana, joka tuli lihaksi ?????????????

        No tietysti siis Kristus Jeesus, eli Jumala eli SANA, joka tuli lihaksi !!!

        Miten tämä voi olla näin vaikeaa ???

        En muuten ole mikään kirkkokuntalainen, vaan olen uudestisyntynyt Uskova !!!

        Olen opetukseni saanut Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, enkä ole luottanut minkään kirkkokunnan tai muun eriseuran eli lahkon eli puolueen oppeihin !!!

        Joten älä sekoita minua heihin !

        Äläkä siten anna vää riä todistuksia lähimmäisistäsi, SE ON SYNTIÄ !!!

        14 Hänessä(Kristuksessa / Sanassa) meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen(SANAN) eli KRISTUKSEN kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

        . Tim. 1:9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,

        Siis Sanalla luotiin kaikki, eli kuten tuossa sanotaan siis ihan selvästi, että Kristuksessa ja Kristukseen on kaikki luotu !

        >> Siis Sanalla luotiin kaikki, eli >>

        ei todellakan luotu Sanalla yhtään mitään!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue sitä Raamattuasi !!!

        Se sanoo selvästi nämä asiat !

        Ps. 33:6 Herran sanalla ovat taivaat tehdyt, ja kaikki niiden joukot hänen suunsa hengellä.

        Hepr. 11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

        Sitten ihan sama toisin sanoin, eli SAMA ASIA :

        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Kuka siis on Sana, joka tuli lihaksi ?????????????

        No tietysti siis Kristus Jeesus, eli Jumala eli SANA, joka tuli lihaksi !!!

        Miten tämä voi olla näin vaikeaa ???

        En muuten ole mikään kirkkokuntalainen, vaan olen uudestisyntynyt Uskova !!!

        Olen opetukseni saanut Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, enkä ole luottanut minkään kirkkokunnan tai muun eriseuran eli lahkon eli puolueen oppeihin !!!

        Joten älä sekoita minua heihin !

        Äläkä siten anna vää riä todistuksia lähimmäisistäsi, SE ON SYNTIÄ !!!

        14 Hänessä(Kristuksessa / Sanassa) meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
        15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen(SANAN) eli KRISTUKSEN kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

        . Tim. 1:9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,

        Siis Sanalla luotiin kaikki, eli kuten tuossa sanotaan siis ihan selvästi, että Kristuksessa ja Kristukseen on kaikki luotu !

        tässä kaikessa ydintä on sinun osaamattomuutesi ja tietämättömyysi syitä on lukutaidottomuus ja ymmärtämättömys ja seurauksia ovat nuo kelvottomat kommentoinnit.

        Wikipedia kirjoittaa sinun lukutaidottomuudesta seuraavaa.

        Funktionaalinen lukutaidottomuus

        Funktionaalinen lukutaidottomuus, toisinaan myös uuslukutaidottomuus, on sosiolingvistiikan käsite, jonka avulla viitataan yksilön kyvyttömyyteen lukea, kirjoittaa ja/tai laskea päivittäisessä elämässä kohtaamissaan tilanteissa.
        Se eroaa varsinaisesta lukutaidottomuudesta sikäli, että jälkimmäisellä tarkoitetaan kyvyttömyyttä lainkaan lukea tai kirjoittaa yksinkertaisiakaan lauseita millään kielellä.

        Ominaispiirteet
        Lukutaidoton ei osaa lukea tai kirjoittaa ollenkaan. Funktionaalisesti lukutaidottomilla on perusymmärrys lukutaidosta (kyky lukea ja kirjoittaa tekstejä omalla äidinkielellään), mutta heidän kieliopilliset taitonsa vaihtelevat suuresti. Kohdatessaan painettuja materiaaleja funktionaalisesti lukutaidoton ei pysty toimimaan tehokkaasti, eikä osaa esimerkiksi täyttää lomakkeita tai ymmärrä allekirjoittamiaan sopimuksia. Funktionaalinen lukutaidottomuus rajoittaa merkittävästi yksilön kykyä käyttää nykyaikaisia kommunikaatiovälineitä, kuten matkapuhelinta tai tietokonetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko tuo Sana Kirkkoraamatun etukannella niin alussa kuin vain voi olla, minä en ole kyllä huomannut etukannella mitään yhtään Sanaa!!!

        MInä olen huomannut, että...

        1. Muita ei ole kuin Herra Jumala läpi koko vanhan testamentin. Alkaen 1 Moos. 2 luku kokonaan ja päättyen Malakian kirjaan. Yksi ja ainoa Jumala, nimeltään Herra!!

        2. Kertaakkaan en ole nähnyt kirjoituksissa Sanaa enkä Jumalan Poikaa mainittavan vanhassa testamentissa!!

        3. enkä myöskään kertaakaan ole nähnyt kirjoituksissa Jeesusta. tuossa po. vanhassa testamentissa.

        Joten älä höpötä tuosta Joh. 1: 1-3 yhtään mitään.

        Kyseessä on Sinun ajatuksissasi Sana-satu joka on Joh. evankeliumin pituinen satu jakeeseen 21 asti!!! Sana- satu alkaa jakeesta 1 ja päättyy Joh. evankeliumin viimeiseen jakeeseen. Tuossa on perinneoppi Isästä, Jumalan Pojasta ja Pyhästä Hengestä sekä Sanasta.
        Tuo oppi ei ole Herra, Teidän Jumalanne ilmoittama eikä Hänen tahtonsa mukainen oppi!!

        Ja tuo tarkoittaa, että Sinä olet ateisti -Lutherin oppilas. eli ateisti olet itsekin.

        Te olette Herra Teidän Jumalanne kieltäjiä!!

        Minä uskon siihen mitä Raamattuun on kirjoitettu, jonka sana eli Jumalan poika on sinne inspiroinut pyhiensä kautta. Kun pysyy tiukasti Raamatun ja Uudentestamentin sanomassa, on pelastus varma. Tietenkin Raamatun lukeminen vaatii paljon, ennenkuin huomaa sen pienetkin vivahteet, joitten viisauden Pyhä Henki avaa. Te eksyttäjät, jotka demonienne riivamina, käytte oikean uskovan kimppuun, naurettavien harhojenne vallassa, vaihtakaa negatiivisuutenne positiivisuuteen ja imekää aloittajan sanoista oikeaa uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon siihen mitä Raamattuun on kirjoitettu, jonka sana eli Jumalan poika on sinne inspiroinut pyhiensä kautta. Kun pysyy tiukasti Raamatun ja Uudentestamentin sanomassa, on pelastus varma. Tietenkin Raamatun lukeminen vaatii paljon, ennenkuin huomaa sen pienetkin vivahteet, joitten viisauden Pyhä Henki avaa. Te eksyttäjät, jotka demonienne riivamina, käytte oikean uskovan kimppuun, naurettavien harhojenne vallassa, vaihtakaa negatiivisuutenne positiivisuuteen ja imekää aloittajan sanoista oikeaa uskoa.

        sinä olet hyväuskoinen ja jumalankieltöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Siis Sanalla luotiin kaikki, eli >>

        ei todellakan luotu Sanalla yhtään mitään!!

        " ei todellakan luotu Sanalla yhtään mitään!!"

        Mitään ei siis ole luotu, sinäkään et siis ole olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko tuo Sana Kirkkoraamatun etukannella niin alussa kuin vain voi olla, minä en ole kyllä huomannut etukannella mitään yhtään Sanaa!!!

        MInä olen huomannut, että...

        1. Muita ei ole kuin Herra Jumala läpi koko vanhan testamentin. Alkaen 1 Moos. 2 luku kokonaan ja päättyen Malakian kirjaan. Yksi ja ainoa Jumala, nimeltään Herra!!

        2. Kertaakkaan en ole nähnyt kirjoituksissa Sanaa enkä Jumalan Poikaa mainittavan vanhassa testamentissa!!

        3. enkä myöskään kertaakaan ole nähnyt kirjoituksissa Jeesusta. tuossa po. vanhassa testamentissa.

        Joten älä höpötä tuosta Joh. 1: 1-3 yhtään mitään.

        Kyseessä on Sinun ajatuksissasi Sana-satu joka on Joh. evankeliumin pituinen satu jakeeseen 21 asti!!! Sana- satu alkaa jakeesta 1 ja päättyy Joh. evankeliumin viimeiseen jakeeseen. Tuossa on perinneoppi Isästä, Jumalan Pojasta ja Pyhästä Hengestä sekä Sanasta.
        Tuo oppi ei ole Herra, Teidän Jumalanne ilmoittama eikä Hänen tahtonsa mukainen oppi!!

        Ja tuo tarkoittaa, että Sinä olet ateisti -Lutherin oppilas. eli ateisti olet itsekin.

        Te olette Herra Teidän Jumalanne kieltäjiä!!

        Niin tosiaan vaihtoivat juutalaiset Minä olen eli Jehova (Je-how-vem, Minä olen jollaista toista ei ole) , nimen paikalle sanan HERRA ELI ADONAJ. Ennen kuvittelin Lutherin sen tehneen, muuta kiitos Jumalan ja teidän nyt tiedän ja muistankin jo juutalaisten vaihtaneen Jehova sanan sanaan Herra. Adonaj.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Siis Sanalla luotiin kaikki, eli >>

        ei todellakan luotu Sanalla yhtään mitään!!

        Joi sinua raukkaa:

        1. Moos. 1:3 JaJUMALA SANOI: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

        1. Moos. 1:6 Ja JUMALA SANOI: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä".

        1. Moos. 1:9 Ja JUMALA SANOI: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.

        1. Moos. 1:11 Ja JUMALA SANOI: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:

        1. Moos. 1:14 Ja JUMALA SANOI:"Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,

        1. Moos. 1:20 Ja JUMALA SANOI: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".

        1. Moos. 1:24 Ja JUMALA SANOI: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:

        1. Moos. 1:26 Ja JUMALA SANOI: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen(SANAN) eli KRISTUKSEN kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        Kertaus on opintojen äiti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joi sinua raukkaa:

        1. Moos. 1:3 JaJUMALA SANOI: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

        1. Moos. 1:6 Ja JUMALA SANOI: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä".

        1. Moos. 1:9 Ja JUMALA SANOI: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin". Ja tapahtui niin.

        1. Moos. 1:11 Ja JUMALA SANOI: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on". Ja tapahtui niin:

        1. Moos. 1:14 Ja JUMALA SANOI:"Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,

        1. Moos. 1:20 Ja JUMALA SANOI: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla".

        1. Moos. 1:24 Ja JUMALA SANOI: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:

        1. Moos. 1:26 Ja JUMALA SANOI: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

        16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen(SANAN) eli KRISTUKSEN kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        Kertaus on opintojen äiti !

        Huomenta Sinulle satusetä tai -täti!!

        >>kaikki on luotu hänen(SANAN) eli KRISTUKSEN kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.>>

        Tuo väite Ei pidä paikkaansa. Mitään ei ole luotu hänen(SANAN) eli KRISTUKSEN kautta.
        Ei yhtään mitään ole tuon kautta luotu!!!
        Tuo oppi (SANAN) eli KRISTUKSEN kautta on harhaoppi Rooman valtakunnankirkon perinnäissääntöihin perustuva arvoton harhaoppi!! Perinnäisssäännöt luotiin alkaen v325, v381, v 451 jKr. Nuo opit eivät ole samoja kuin apostolit opettivat v 30-90 jKr.

        Nyt kun Sinä kommentoija kirjoitat 1 Moos. 1 luvun mukaan, niin todistat tuolla lukutaidottomuutesi.
        Minä ilmoitin lue 1 Moos. 2 luku!! Niin Sinä luet 1 Moos. 1 luvun!!!Höö, voiko möllinpää satusetää palstallamme olla kuin Sinä!!!

        Herra Jumala on yksin kaiken luonut. Hänellä ei ollut ketään apulaista Sana / Kristus rinnallaan.
        Lue nyt 1 Moos. 2 luku kokonaan.
        Lue 2 Moos. 20 :11.
        Lue Neh 9 luku kokonaan.
        Lue Job. 38 luku kokonaan.
        Tuossa on totuus !!!
        Joten Millään Sinä lukutaidoton et kykene …..et kykene oppiasi (SANAN) eli KRISTUKSEN kautta puolustamaan!!!

        Tuo Sinun oppisi tarkoittaa Sinun identiteetistäsi että olet ateisti, Herra Jumalasi kieltäjä ja vihaaja!!!
        Lue kohtalosi Room. 1: 32
        Lue Room. 1 : 18-32

        Tee parannus, palaa Herra Jumalasi luo ja vaella nuhteettomasti Hänen edessään.
        Room. 12 : 1-2.
        Mene upotusvesikasteelle Apt. 2 : 36->.

        Yhteenveto:

        "ei todellakan luotu Sanalla yhtään mitään!! "

        MOT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta Sinulle satusetä tai -täti!!

        >>kaikki on luotu hänen(SANAN) eli KRISTUKSEN kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.>>

        Tuo väite Ei pidä paikkaansa. Mitään ei ole luotu hänen(SANAN) eli KRISTUKSEN kautta.
        Ei yhtään mitään ole tuon kautta luotu!!!
        Tuo oppi (SANAN) eli KRISTUKSEN kautta on harhaoppi Rooman valtakunnankirkon perinnäissääntöihin perustuva arvoton harhaoppi!! Perinnäisssäännöt luotiin alkaen v325, v381, v 451 jKr. Nuo opit eivät ole samoja kuin apostolit opettivat v 30-90 jKr.

        Nyt kun Sinä kommentoija kirjoitat 1 Moos. 1 luvun mukaan, niin todistat tuolla lukutaidottomuutesi.
        Minä ilmoitin lue 1 Moos. 2 luku!! Niin Sinä luet 1 Moos. 1 luvun!!!Höö, voiko möllinpää satusetää palstallamme olla kuin Sinä!!!

        Herra Jumala on yksin kaiken luonut. Hänellä ei ollut ketään apulaista Sana / Kristus rinnallaan.
        Lue nyt 1 Moos. 2 luku kokonaan.
        Lue 2 Moos. 20 :11.
        Lue Neh 9 luku kokonaan.
        Lue Job. 38 luku kokonaan.
        Tuossa on totuus !!!
        Joten Millään Sinä lukutaidoton et kykene …..et kykene oppiasi (SANAN) eli KRISTUKSEN kautta puolustamaan!!!

        Tuo Sinun oppisi tarkoittaa Sinun identiteetistäsi että olet ateisti, Herra Jumalasi kieltäjä ja vihaaja!!!
        Lue kohtalosi Room. 1: 32
        Lue Room. 1 : 18-32

        Tee parannus, palaa Herra Jumalasi luo ja vaella nuhteettomasti Hänen edessään.
        Room. 12 : 1-2.
        Mene upotusvesikasteelle Apt. 2 : 36->.

        Yhteenveto:

        "ei todellakan luotu Sanalla yhtään mitään!! "

        MOT.

        täydennään vielä kirjoitusten historiaa.

        Ensimmäinen Kirkkoraamattu hyväksyttiin Aleksandrian piispan Athanasioksen toimesta v367. Lopullinen Kirkkoraamatun hyväksyntä tapahtui Karthagon kirkolliskokouksessa v397.
        Nuo Rooman valtionkirkon opit ja kirjoitukset Kirkkoraamatuissa eivät ole samoja kuin apostolit opettivat ja kirjoittivat v30-90 jKr.

        Tuon jälkeen on Kirkkoraamatun kirjoituksia Suomessa muokattu Kirkkoraamatun sisällöstä vastaavien taholta useita kertoja v 1776 -> v2020.

        Kirkkoraamattu on ihmisten kirja, eikä Herra Jumalan kirja!!!
        Joten Teologi Martti Lutherin oppi "Yksin raamattu"-oppi on harhaoppi!!


    • Anonyymi

      Pidä Jumalannimi mielessäsi ja kätke se sydämeesi tänä pahana aikana.
      ei just nyt muuta

      • Anonyymi

        >> Pidä Jumalannimi mielessäsi >>

        minkä jumalan nimen pidän mielessäni?


    • Anonyymi
    • Kyseessä taitaa olla körttiläinen kirjoitus, "murhehuoneesta" päätellen?

    • Anonyymi

      Aloittajan pohdinnat ovat monelle tosiuskovalle tuttuja, Kiitos aloittajalle, että hänen pohdintonsa vahvistavat ainakin minun uskoani. Itse olen huomannut kiusauksien hellittävän, mitä vanhemmaksi ja koetellummaksi tulen. Kun on käynyt kaikki kiusaukset läpi, himot, väkivaltaisuudet, ylpeyden, erämaan, uskonlaimeuden ja ehdottoman anteeksi antamisen, niin huomaa, ettei kiusauksia enää tule, vaan ne vaihtuvat ihaniin rukousvastauksiin. Jeesus yllättää kuuliaisen omansa, vastaamalla jopa heikkoon huokaukseen joskus salaman nopeasti. Itse kutsun näitä pieniä huomion osoituksia namuiksi. Ne saavat minut riemukkaaseen kiitos ylistykseen. Joskus jopa hihkun riemusta. Jos saan hihhulin maineen, niin kiitän siitäkin.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      66
      5187
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      54
      3451
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      147
      2577
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2106
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      87
      1774
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1257
    7. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1229
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1182
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      90
      1179
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1126
    Aihe