Vapaa kuvaus

Aloituksia

127

Kommenttia

2195

1. Teknologia+ei+ole+mikään+yksittäisen+ihmisen+älyn+ilmentymämuoto,+vaan+useiden+asioiden+ja+ihmisten+summa+ajan+kanssa.+Kehitystyö+jatkuu+ikuisesti.Ihmisillä+on+eri+lokeroita+ja+osaamisalueita.+Joku+viljelee+maata,+joku+leipoo,+joku+työskentelee+teollisuudessa+jne.+Kukaan+heistä+ei+osaa+kaikkea,+eikä+ihmisen+ikä+riitä+opettelemaan+yksin+kaikkea+alusta.+Siksi+niitä+opetetaan+ja+opitaan.Kuinka+moni+meistä+esimerkiksi+pystyisi+rakentamaan+kellon,+puhelimen+tai+radion+tuosta+vaan?+Entäpä+jos+elektroniikkaa+ja+sähköä+ei+vielä+olisi+olemassa+ja+pitäisi+yhtäkkiä+tehdä+kaikki+teknologia+alusta+alkaen?+Maataloudesta+elävälle+perheelle+sanottaisiin+että+"Hei+keksikääpäs+sellainen+laite+mistä+näkyy+elävää+kuvaa+ja+tehkääpäs+sellainen+laite+jolla+voi+soittaa+kaverille+facetime-+puheluita"He+ovat+ihan+yhtä+älykkäitä+kuin+1000+vuotta+sitten,+mutta+kauanko+heiltä+menisi,+että+he+olisivat+keksineet+sen+sähkön,++telkkarin+ja+kännykän+uudelleen?He+tarvitsisivat+siihen+paljon+aikaa+ja+yksilöitä,+insinöörejä+ja+innovaatioita,+testejä,+kokeita+ja+kehitystyötä.+Se+kuinka+paljon+se+veisi+aikaa,+riippuisi+niistä+yksilöistä,+tahtotilasta+ja+myös+sattumista.En+usko+että+mikään+ET+syntyy+valmiina+ja+viisaana,+vaan+kyllä+heitäkin+pitää+opettaa+ja+auttaa+oppimaan+sen+tiedon+pohjalta,+mitä+heillä+on.+Jos+se+tieto+ja+opetusmenetelmät+ovat+tehokkaampia+kuin+meillä,+niin+silloin+he+kehittyy+nopeammin+ja+pidemmälle.Ihmisellä+on+varsin+mahtavat+aivot+tieteenkin+näkökulmasta.+Niissä+on+potentiaalia+vaikka+mihin.+On+vain+kyse+siitä+miten+niitä+käyttää+ja+oppii+ja+opetetaan+käyttämään.+Jotkut+ei+halua+oppia+kuin+välttämättömän,+toiset+taas+janoaa+kaikkea+tietoa.
  2. Olen+pitkälti+samaa+mieltä+Borgin+kanssa+asiasta,+vaikkakin+luulenpa+hänenkin+muuttaneen+jossakin+määrin+kantaansa.Kuten+olen+sanonut+esimerkiksi+Riikosesta+tai+Luukkanen+Kildestä,+kaikella+kunnioituksella+jälkimmäistä+kohtaan,+niin+mahdolliset+faktat+hukkuu+hölynpölyyn+ja+järjettömään+puheripuliin+jossa+kukaan+ei+pysy+mukana.Silloin+kun+hölynpölyä+viljellään+95%+ja+se+sellaisen+tunnusmerkit+täyttää+miltei+jokaisen+asiaan+perehtyneen+silmissä,+niin+kuka+enää+jaksaa+edes+tutustua+siihen+viiteen+prosenttiin+tai+kykenee+erottamaan+sen+hölynpölystä?Sitä+Borg+on+tarkoittanut+ja+tarkoituksenaan+ei+varmaankaan+ole+ollut+toimia+uskonnollisten+ufovastustajien+sankarina+niin+todetessaan,+kuten+kalibrointimies+tämän+tulkitsee+25+pisteen+älykkyysosamäärällään.Borg+on+tehnyt+hienoa+ja+rehellistä+työtä+suomalaiseen+makuun+enemmän+kuin+kukaan+ufologian+tiimoilta.Mutta!+Sitten+kun+meillä+on+vahvoja+vahvistettuja+tuntemattomiksi+jääneitä+havaintoja+joita+myös+ufoiksi+kutsutaan,+niin+silloin+sen+pohtiminen+että+kuka,+mitä,+missä,+milloin,+miten+ja+miksi+on+täysin+luonnollinen+uteliaan+ihmisen+reaktio.Siinä+tiedonjanossa+ei+ole+mitään+pahaa+ja+siihen+suuntaan+tieteellisetkin+tutkimukset+tähtää,+että+saataisiin+noihin+kysymyksiin+vastauksia.Ei+ufotutkimuksen+suinkaan+tarvitse+päättyä+siihen+että+"Reino+ja+Riitta+näkivät+veneillessä+valopallon,+joka+kuumotti+heidän+poskia",+kirjataan+tapaus+näin+ja+todetaan+että+joo+oli+valopallo+ja+vissiin+kuumotti+poskia.Kuten+Michio+Kaku+ja+monet+muut+ovat+todenneet,+niin+nyt+meillä+on+tieteellistä+dataa+jota+tutkia+ja+sen+datan+perusteella+on+hyvin+vaikeaa+löytää+Maallista+selitystä+joillekin+tapauksille.+Näin+ovat+viranomaiset,+silminnäkijät+ja+tutkijat+todenneet,+eikä+nämä+ole+minun+keksimää+eikä+minun+ufoja,+kuten+jälkeenjäänyt+kärpäspoika+jatkuvasti+vihjaa.+Viimeksi+tänään+suomalaisissa+lehdissä+käsiteltiin+uutta+tutkimusta,+johon+mukaan+tulee+USA:ssa+kongressi+ja+kongressinainen+kertoi+asian+olevan+heidän+ykkösprioriteetti.Kun+USA:n+korkein+taho+eli+kongressi+toteaa+ufotutkimuksen+olevan+heidän+ykkösprioritetti+kansallisen+turvallisuuden+nimissä,+niin+se+ei+silloin+ole+ihan+pikku+juttu,+vaan+sensaatio.
  3. Jaa+sukututkimus+on+itseihailua?+Tuota+versiota+en+olekaan+vielä+kuullut+sukututkimuksesta.+Minulla+ei+ole+mitään+tekemistä+mainittujen+henkilöiden+kanssa.Jos+mennään+tuollainen+600+vuotta+Suomen+historiaa+taaksepäin,+niin+melkoisella+varmuudella+sinäkin+olet+sukua+minulle.Mikäli+luokittelet+kaikki+sinua+itseäsi+fiksummat+ihmiset+narsisteiksi,+niin+meitä+narsisteja+on+Suomesse+sitten+reilut+viisi+miljoonaa.+Olen+älyllisesti+aivan+eri+kategoriassa+kuin+sinä,+ja+sinä+tiedät+sen+itsekin.+Minua+ei+nolostuta+sitä+sinulle+kertoa.Tieteellinen+tutkimus+koskien+Japanin+rakettimaalausta+5000+vuotta+ennen+ajanlaskumme+alkua,+olepas+hyvä.https://books.google.fi/books?id=PSaOV-Z1umIC&pg=PA1418&lpg=PA1418&dq=japan+7000+years+old+rocket+painting&source=bl&ots=8A1di6qPAU&sig=ACfU3U0Bmd8Jp1Ru5YxrSrObNY8Cqw20PA&hl=fi&sa=X&ved=2ahUKEwjb6Ma-hrT0AhWGuosKHYDaDl0Q6AF6BAgbEAM#v=onepage&q=japan+7000+years+old+rocket+painting&f=false