Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
malaire
profiilit
malaire
malaire
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1189
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+kyllä+googlaustaitosi+petti+pahasti.
"Verizon+Media"+omistaa+Yahoo:n+ja+tuo+"Verizon+Media+EMEA+Limited"+on+ihan+oikea+firma+Yahoo:n+taustalla.+Olisikohan+euroopan+haara+tai+jotain+tuollaista?+Isot+firmathan+ihan+yleisesti+pitävät+euroopan+päämajaa+Irlannissa+verotussyistä.
Parin+päivän+päästä+tuo+nimi+muuttuu+"Verizon+Media+EMEA+Limited"+->+"Yahoo+EMEA+Limited"+joten+saamasi+viesti+luultavasti+kertoi+tuosta+muutoksesta+eikä+ollut+mitään+huijausta.
29.10.2021 15:18
Mistä+nuo+"num1"+ja+"num2"+tulevat?+Onko+niiden+tarkoitus+olla+funktion+parametreja?+Miten+kutsut+tuota+funktiota?
29.10.2021 12:50
Veikkaan+että+kaikki+uudet+suomalaiset+elokuvat+ovat+huteja.
28.10.2021 19:21
Vähän+lyhyemmin:
function+samat(a,b)+{
console.log(a===b+?+'Samat'+:+'Eri+luvut');
}
28.10.2021 19:17
Ilmaisia+wifi-verkkoja+mollataan+ihan+turhaan.+Niissä+ei+ole+mitään+turvatonta+jos+käyttää+suojattuja+HTTPS+sivuja.
Ja+kaikki+suomi.fi+tunnistusta+käyttävät+sivut+ovat+tuollaisia+suojattuja+HTTPS+sivuja.
28.10.2021 19:08
höpöhöhö
`apt+list`+listaa+kaikki+paketit
`apt+list+--installed`+listaa+asennetut+paketit
Minulla+on+tällä+hetkellä+1607+pakettia+asennettu+ja+59276+pakettia+kaikkiaan+(tässä+on+joitakin+Debianin+ulkopuolisiakin+paketteja+mukana).
28.10.2021 17:24
Pikaisesti+vilkaisemalla+en+huomaa+mitään+epäilyttävää+tuolla+sivustolla.
Mutta+toisaalta+Google+arvioissa+on+yksi+arvio+tuosta+"Camerix+Ab"+firmasta+ja+siinä+sanotaan+että+olisi+huijari+joka+ei+toimita+tuotteita.
Pelkkä+yksi+arvio+ei+ole+kovin+luotettava+joten+en+uskalla+tämän+perusteella+arvata+onko+huijari+vai+ei.+Jos+tuolta+jotain+tarvitsisin+niin+olisin+kuitenkin+varovainen+ja+tekisin+hyvin+pienen+tilauksen+aluksi+ettei+paljoa+häviä+jos+osoittautuu+huijariksi.
28.10.2021 11:56
zoom+ei+näytä+löytyvän+Debianin+omista+paketeista,+joten+sen+asentaminen+voi+olla+hankalampaa.
27.10.2021 17:22
Mitkä+.deb+paketit+olet+nyt+ladannut+ja+asentanut+itse?+Kerro+myös+tarkat+versiot.
Jos+olet+asentanut+jonkun+väärän+version+niin+tuo+saattaa+sotkea+paketinhallintaa.
27.10.2021 16:03
>+...+vaatii+libbotan+kirjastoa.+Jonka+onnistuin+lataamaan+deb+pakettina.+Se+taas+vaatii+libtspil+(<=0.3.1)+kirjastoa+jota+yritin+hakea+mutta+ei+löytynyt.+
Ei+noita+.deb+paketteja+kannata+itse+ladata,+asennat+vaan+Synaptic:ssa+paketin+"thunderbird"+tai+vaihtoehtoisesti+"sudo+apt+install+thunderbird"+ja+kummassakin+tapauksessa+kaikki+tarvittavat+muut+paketit+asennetaan+automaattisesti.
Jos+jostain+syystä+haluat+asennella+manuaalisesti,+niin+Debian+11:n+libbotan-2-17+vaatii+libtspi1+(>=+0.3.1)+joka+löytyy+täältä:
https://packages.debian.org/bullseye/libtspi1
27.10.2021 15:42
Siis+tarkoitatko+että+"sudo+apt+install+thunderbird"+ei+toimi?
Kyllä+tuo+minulla+ainakin+toimii+(Debian+11).
27.10.2021 15:30
Ei+tuo+ole+vielä+valmistunut,+pitäisi+valmistua+ensi+vuonna:
https://www.imdb.com/title/tt14909314/
27.10.2021 08:18
Ei+sovi+minulle,+olen+allerginen+SNAP-paketeille.
26.10.2021 18:28
Vastaus+on+1
Ratkaisu:+mene+sivulle+https://www.wolframalpha.com/+ja+kopioi+sinne:
integrate+(2x^3-2x+1)+/+(3x^2-3x+1)+from+x=0+to+1
26.10.2021 17:17
Ei+tarvitse+poltinohjelmaa+jos+on+tarkoitus+vain+lukea+DVD-levyjä.
Mutta+jos+on+tarkoitus+katsella+DVD-elokuvia+niin+tarvitsee+toki+ohjelman+tuohon.
26.10.2021 16:21
Radioaallot+kulkevat+valon+nopeudella+eli+noin+300+000+km/s
26.10.2021 16:17
Väännetään+sitten+rautalangasta:
Debian+9:ssä+oli+LibreOffice+5.2.7+parin+vuoden+ajan+ja+siihen+tuli+vain+pikkupäivityksiä+tuon+kaksi+vuotta.
Kun+Debian+10+julkaistiin+niin+LibreOffice+päivittyi+versioon+6.1.5+ja+taas+seuraavat+kaksi+vuotta+tuli+vain+pikkupäivityksiä.
Kun+Debian+11+julkaistiin+niin+LibreOffice+päivittyi+versioon+7.0+ja+taas+seuraavat+kaksi+vuotta+tulee+vain+pikkupäivityksiä.
Eli+suuret+päivitykset+ohjelmiin+tulevat+kahden+vuoden+välein,+poikkeuksena+esim.+nettiselaimet.
Esimerkiksi+nyt+on+saatavilla+LibreOffice+7.1+ja+7.2+mutta+Debianissa+pysyy+tuo+7.0+kunnes+Debian+12+julkaistaan+noin+kahden+vuoden+kuluttua.
Ja+tässä+tarkoitan+Debian+Stable+versioita.+Sitten+on+lisäksi+Unstable+ja+backports+joiden+kautta+voi+halutessaan+asentaa+uudempia+versioita.
26.10.2021 16:08
Tuo+on+totta+Debian+Stable+-versiossa.+Tämän+vakaus+perustuu+juuri+siihen+että+vain+pienet+päivitykset+hyväksytään+kesken+2-vuotiskauden+ja+isommat+päivitykset,+kuten+uudet+ohjelmaversiot+joissa+tulee+uusia+ominaisuuksia,+testataan+kunnolla+ja+otetaan+mukaan+vain+2+vuoden+välein+kun+tulee+uusi+Debian+Stable+versio.
Juurin+tuon+takia+Debian+Stable+on+suosikkini.+Minua+ei+haittaa+jos+ohjelmat+ovat+pari+vuotta+vanhoja,+käyttöjärjestelmän+vakaus+on+tärkeämpää.
Toki+sitten+on+Debian+Unstable+niille+jotka+haluavat+päivityksiä+useammin,+tai+jo+mainitut+Ubuntu+ja+Mint.
26.10.2021 13:02
Ja+Debianiin+siis+tulee+kyllä+tietoturva+ja+bugi+-päivityksiä+jatkuvasti,+mutta+ohjelmat+päivitetään+uusiin+versioihin+vain+2+vuoden+välein+(poikkeuksena+esim.+nettiselain+joka+on+nykyään+pakko+päivittää+useammin).
26.10.2021 12:39
Ei+se+Kali+pelkästään+rikollisille+ole,+ihan+hyvä+niille+joiden+tarvitsee+tehdä+tietoturvatestausta,+mutta+ei+todellakaan+ole+"normaalille"+käyttäjälle.
Aloittelevalle+Linux-käyttäjälle+olen+nähnyt+useimmin+suositeltavan+Mint+ja+Ubuntu+jakeluita.
Oma+ehdoton+suosikkini+on+Debian+koska+sen+"Stable"+versio+on+erittäin+vakaa.+Huonona+puolena+ohjelmat+tuppaavat+sitten+olemaan+hieman+vanhoja+kun+tuosta+tulee+uusi+versio+2+vuoden+välein.+Tosin+juuri+äsken+tuli+uusi+11+versio+joten+tällä+hetkellä+Debian+Stable:n+ohjelma-versiot+ovat+aika+uusia.
26.10.2021 12:32
19 / 60