Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
HessuIi
profiilit
HessuIi
HessuIi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
218
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi välttelet sanomasta, että tiede on samalla tavalla jumalatonta kuten esimerkiksi Fiskarsin rautalapio? Ateismi ilman teismiä olisi ei-mitään.
12.11.2022 09:12
>>Olet oikeassa
Olen sitten jossain kirjoittanut väärin.
Juuri näin, puhuit paskaa aiemmin.
>>Tiede on arvovapaa ei löydy janalta ateistinen -teistinen
Ja aloit puhumaan taas paskaa samassa kommentissa. Ateismi -nimi on keksitty juuri siksi, että kaikki asiat voidaan sijoittaa tuolle janalle. Koska ateismi on itsessään ei-mitään niin se on keksitty juuri siksi, että jumaluskoihin sairastumattomat voidaan määritellä tuolla mainitsemallasi janalla. Miksi ihmeessä tiedettä ei sitten voisi sijoittaa tuolle janalle kun siihen on haluttu tunkea ihan kaikki muu?
12.11.2022 08:57
>>Eikä tiedeyhteisön ensimmäinen tehtävä ole selvittää onko argumentit ateistinen vai teistinen
No eihän sitä tarvitse edes erikseen selvittää. Riittää, että se täyttää falsifioitavuuden kriteerin. Tosiaan teologia -nimisen pseudotieteen paradigma on "Jumala on olemassa ja Raamattu on tosi ilmoitus Jumalasta" niin siinä tosiaan pitää hieman ensin selvittää asioita. Kristityt tiedemiehet selvittelivät noin 1500 vuotta siinä onnistumatta. Onneksi muutama rohkea uskalsi lopulta heittää Jumalan romukoppaan ja alkaa tekemään havaintoihin ja järkeen perustuvaa maailman selittämistä. Tätä kutsutaan tieteelliseksi vallankumoukseksi.
12.11.2022 08:51
"Tähän mennessä teistiset eivät ole kelvanneet, ateistiset kelpaavat."
Ok, eli puhuit paskaa kun sanoit, että tiede on ei-ateistinen. Tässä muistutuksena: ""...tiede on arvovapaa ei teistinen eikä ateistinen."
12.11.2022 08:40
>>Tiede tosiaan on arvovapaa siksi tieteen argumentit täytyy olla arvovapaita. Teismiä on yritetty tarjota tieteelle satoja vuosia, ei enää nykyisin kelpaa. Miksi siis ottaa teismi tieteen argumentiksi kun se ei ole kelvannut tähänkään saakka eikä uutta tietoa jumalista ole tullut.
Nyt selittelet sitä, miksi teismi ei kelpaa tieteelle. Ei tätä tarvitse selittää, se on itsestään selvää, teologia on pseudotiedettä. Avaa nyt vähän väitettäsi, että miksi ateismi ei kuulu tieteeseen?
12.11.2022 08:09
Olen+myös+ilmaissut+kehuni+Hessua+kohtaan,+että+hän+on+minun+ohella+palstan+älykkäin+keskustelija.
09.07.2022 22:06
"Ateistit+ovat+vahvistaneet+Raamatun+Jumalallisen+alkuperän,+kun+eivät+ymmärrä+mitä+Raamattu+kertoo."
Sinä+olet+vahvistanut+Raamatun+delusionaalisen+alkuperän+koska+kaltaisesi+vajakki+sitä+ymmärtää.+Ei+saatana+😁
23.05.2022 19:19
"Vangitaan+vaikka+ne+ateistit,+jotka+syyllistyvät+rattijuopumukseen+ja+otetaan+heiltä+kortti+pois?"
No+tällä+saisi+ateistejakin+vankilaan+kun+sovelletaan+heihin+eri+rangaistusmääräyksiä.+Nykyäänhän+vankilat+ovat+uskovaisia+täynnä.
"Vankien+uskonnollisuudessa+erottuu+kolme+keskeistä+piirrettä:+1.+Vankien+us-
konnollisuus+on+hyvin+korkeaa,+sitä+on+paljon+ja+se+on+vahvaa.+2.+Vankien+us-
konnollisuudessa+näkyvät+vahvasti+uskonnollisen+perinteen+merkitykset+ja+oma
uskonnollisuus+kytketään+niihin.+3.+Vankien+uskonnollisuuden+erityisin+piirre+on+vankeusaikana+koetun+uskonnollisuuden+muutoksen+esiintyminen+hyvin+mo-
nilla+vangeilla."
https://www.kirkotvankiloissa.fi/wp-content/uploads/2019/11/Uskonnonharjoittaminen-vankiloissa.pdf
21.05.2022 21:36
Oops,+tuli+väärällä+nikillä.
17.05.2022 14:52
Jalkaväki+ja+majuri+evp.
17.05.2022 14:52
”Käytännössä+koulutetuimpia+ovat+uskovat.”
Joo+niin+on.+Elämäm+koulun+pitkän+oppimäärän+käyneitä+kun+deluusioissaan+reppanat+harhailevat+Herran+tutkimattomia+teitä.+🤣🤣🤣
21.01.2022 16:53
Ja+taas+mennään.+Muljua+kitusiin+ja+ripulit+pitkin+seiniä.+Ei+saatana+😂😂😂
21.01.2022 15:42
HAH+HAH+HAAA!!!!++Kaiken+vastauksena+on+syntiinlankeemus.+Sen+jälkeen+maa+kirottiin+ja+se+kasvaa+rikkakasveja,+ohdakkeita+(silpovia+kasveja)+ja+myrkyllisiä+kasveja.+Ennen+syntiinlankeemuksen+puhdistusta+(vedenpaisumus)+kaikki+eläimet+olivat+kasvissyöjiä.+Vasta+puhdistuksen+jälkeen+lihansyönti+oli+sallittua+kaikille+muillekin+kuin+Jahvelle.+Ennen+tulvaa+kaikenlainen+karjankasvatus+ja+paimentolaisuus+tähtäsi+vain+Jahven+lihanhimon+tyydyttämiseen+kun+ihmiset+eivät+saaneet+syödä+lihaa.
02.12.2020 11:04
Me+emme+tiedä+miten+tai+milloin+maailma+on+luotu+koska+Luoja+on+tuntematon.+Kaikki+todistaa+kuitenkin+luomisen+puolesta+eikä+mikään+sitä+vastaan.
30.11.2020 17:24
Tällä+palstalla+on+vain+yksi+ateisti,+joka+taistelee+meitä+uskovaisia+vastaan.+Suomen+miljoonat+muut+ateistit+eivät+ole+täällä+kirjoittelemassa.+Heillä+on+parempaakin+tekemistä.
28.11.2020 16:23
"En+tiedä+onko+kyseessä+trolli..."
Katsoppa+nikkini+avataria.+Olen+tosiaan+palstan+ripuliperse+hihhuli+ja+uskontofilosofi+Hessu.
13.11.2020 20:07
"Kivi,+puu,+heinä,+levä,+sieni,+tuuli,+sade,+aurinko,+atomi+ja+rommirusina+ovat+kaikki+ateisteja+sen+mielestä,+joka+ajattelee,+että+ollakseen+ateisti,+olevaisen+ei+tarvitse+olla+tietoinen+tai+elävä+olento+tai+kykenevä+ymmärtämään+Jumalaan+ja+jumaliin+liittyviä+käsitteitä."
Ateismi+ei+tarvitse+mitään+"ollakseen"+tai+"tietääkseen".+Ateismi+on+luonnollinen+olotila+ilman+jumaluskoa+aivan+samoin+kuin+oleminen+ilman+"saunatonttu-uskoa"+tai+"yksisarvisuskoa"+tai+"russelin+teepannu-uskoa".
13.11.2020 20:00
"Nimimerkki+Hessuli+on+Hehhulin+etc.+itselleen+varaama..."
Äläpäs+Hessu+puhu+taas+paskaa...nimimerkki+'Hessuli'+oli+jo+varattu.+Minun+piti+rekata+nikki+'HessuIi',+jossa+tuo+L+-kirjain+on+siis+kapiteeli+I.+Mutta+mikäpäs+tässä+on+nikkejä+rekatessa,+minulla+on+liittymässä+ilmaiset+tekstarit,+joten+voin+vahvistaa+ja+rekata+kymmeniä+nikkejä+päivässä+ilmaiseksi.+Mahtaa+sinua+vituttaa+kun+joudut+taistelemaan+minua+vastaan+vuorokauden+ympäri.+Minulla+muljua+ja+bentsoja+vetävällä+mielenterveyskuntoutujalla+on+24/7+aikaa+kirjoittaa+tämä+palsta+täyteen+sadoilla+nikeillä+ja+anonyymiviesteillä.+Tällä+palstalla+kirjoittaa+oikeasti+vain+sinä+ja+minä.
13.11.2020 19:09
11 / 11