- Yritä ymmärtää että on homoja, biseksuaalisia ja heteroja. Ei siihen liity sairauksia tai häiriöitä.
- No moni ei koe myönteisenä, kun sanotaan ylpeiksi, kuoleman ansainneiksi, häpeäksi, häiriöisiksi, että eivät saa mennä avioliittoon.
- Se ei tarkoita, että uskovat olisivat olleet puhtaita pulmusia. Karmeaa käytöstä on ollut.
- Ei ole ehkä.
Mutta sen jälkeen kun Päivi on puhunut homoseksuaalisista, niin sen jälkeen kirkosta on erottu selvästi enemmän. - Tiedätkö mitä hyötyä Räsäsen Päivistä on?
- Minulla on kaikki mitä tarvitsen. Ilman Häntä.
- Jotkut uskovat ovat liberaaleja.
- Eipä siltä näytä.
Et kehtaa tulla tänne häpäisemään itseäsi kuten ne kaksi valehtelijaa Seinäjoen Helluntaiseurakunnan väestä. - Siis usko vainen, joka keskustelee Jumalan kanssa.
- Ja Jumala sanoo sinulle, että mene nettiin ivaamaan ihmisiä.
- Olen rukoillut tuhansia kertoja.
Niillä ei ole ollut mitään vaikutusta.
Luovuin uskosta. - Patmos sanoi, että Israelin nälänhädän takia pitää äkkiä antaa Patmokselle rahaa
Se, että joillakin ei ole tarpeeksi rahaa mihinkään, edes ruokaan, on osoitus köyhyydestä. Sitä varten on ruoka-apua vähän joka puolella. Eli ruokaa on tarpeeksi kaikille. - Tuolla jää vähemmistöön.
- Tajuatko?
Jeesus sanoi, että ne merkit seuraavat uskovia. Tavallaan niistä uskovat voisi tunnistaa. - On kyse siitä, onko rikos sanoa yhdestä vähemmistöstä, että ovat syntiä, häpeää, kuoleman ansainneet, eivät saa mennä avioliittoon, ylpeyttä, kehityksen häiriö.
Ehkä sellainen on maan tapa, eikä mikään rikos. - Mitä tuo tarkoittaa?
Jotain tolloa? - Puhuin kuulustelusta.
Syyte oli vähemmistöön kohdistuva halventava puhe ja kirjoittelu - En tiedä onko tutkittu.
Mutta jo yli 100 vuotta on kirkosta erottu tasaiseen tahtiin, nykyään vähän enemmän - Yleisesti ottaen vain pari kansalaisaloitetta on päässyt laiksi.
- Jeesus sanoi uskovia seuraavan merkit. Hän antoi myös tehtäviä.
Uskon elämä on siis toimintaa, ei sisäistä muutoksen prosessia.
Kun itse luovuin uskosta, niin koin ennenäkemättömän vapauden tunteen. Siitä se hyvä elämä alkoi.