- Vai niin. Ja kirkossa vihkimiset vähenevät. Pyhyys vähenee.
- Miksi pitäisi? Olet liian yhdyntäkeskeinen. Aviolitto on paljon muuta kuin yhdyntää.
- On hyvä se, kun kaksi miestä on parisuhteessa.
Uskonto ei määritä mikä kullekin sopii. - Heterous on kirkon arvo?
- Jeesus ei sano, että koska teillä ei ole asuntoa, niin myykää mitä teillä on ja antakaa köyhille.
Sinä sanot. - Jeesus: myykää mitä teillä on.
Mitä sinä teet kun Jeesus on noin sanonut ikuisesti Raamatussa?
En kerää aarteita, vaan annan köyhille niin paljon kuin kykenen - Ja yllättäen uskovat ovat eniten ylpeitä.
- En tiedä mikä on Lucifer. Kuulostaa satuhahmolta.
Mutta ei kannata olla ylpeä, olen samaa mieltä. - Erittäin mukava nähdä, että olette löytäneet hienon harrastuksen.
- Opetuslapset kuulivat Jeesuksen käskevän heitä myymään mitä heillä on ja antamaan rahat köyhille.
Kun siten saa aareet taivaaseen, kun täällä ruoste tuhoaa. - Olen minäkin tyytyväinen itseeni, mutta leveile, että muut olisivat vihreinä kateudesta.
- Jeesus oli kylläkin äärettömän vihainen, kun Jumalan käsky surmata isänsä ja äitinsä kiroavat oli tehty tyhjäksi
- Ja ymmärrämme, että kaikkia ihmisiä saa julkisesti vuodesta toiseen sanoa sairaiksi, häpeäksi, ylpeiksi, kuoleman ansainneiksi.
Se ei ole rikollista. - Ei mistään.
Mutta on kyse siitä, että Päivillä on puheita ja kirjoituksia homoseksuaalisista, vaikka täällä ei sitä uskota.
Ne puheet veivät Päivin poliisin puheille. - Uskovaiset ovat äärettömän omahyväisiä.
Aloitus sen taas kertoo. - Pystyn sanomaan, että Päivi on joutunut poliisin kuulusteluun puheistaan homoseksuaalisista.
Täällä sanotaan, että Päivi ei ole mitään heistä sanonut. - Miten sinä ymmärrät Raamatun kannan noihin eri asioihin?
- En muista Jeesuksen sanoneen miten suhtautuu ateistihomoon.
- Suomalaisille valehdellaan valtavasti. Suomessa ei tarvinnut lisätä öljyä pannulle, koska lihoissa oli niin paljon vettä. Lisäksi Espanjassa liha on erittäin mureaa.
- Kun olin työelämässä, niin aloin ajatella muuttamista Espanjaan. Kevät 2013 Helsingissä järkytti, että kuka siinä viheliäisessä viimassa viitsii elää.
Samana vuonna muutin Espanjaan.