- Eli kaikki toimimaan samoin?
- Ei suinkaan. 63 vuotiaana on nähnyt yhtä ja toista.
Esimerkiksi sen, että Espanjassa on kaikki syötävä selvästi parempaa kuin Suomessa. - Ehkä.
Eräs merkittävä kanta on miten suhtautua naisiin. Raamatun kanta on, että naisia ei lasketa lukumäärään.
Toinen merkittävä asia, että kuinka monta vaimoa saisi olla. Jumalan kanta, että ainakin kaksi. Jumalan tutuilla oli useita vaimoja ja sivuvaimoja.
Merkittävä sekin, miten suhtautua vääränä päivänä puita kerääviin ja tottelemattomiin poikiin. Raamatun kanta on, että heidät pitää tappaa.
Sekin kanta Raamatusta löytyy, että on myytävä mitä on ja antaa rahat köyhille. Merkittävä asia sekin.
On upea asia osata lukea ja ymmärtää. - Ja juuri siksi sinä päätät ketä Jeesus ei rakasta.
- Tuntemani uskova homo julisti tänään, että pedon merkin ottavat saavat myydä ja ostaa.
Ja että lopun ajat ovat käsillä. Lisäksi hän fanittaa Trumppia ja Putinia. - En satu tietämään mikä oma oppi homoilla on.
- Mahtavan kokoisia ja meheviä kun olivat.
- Saahan sitä ihmetellä.
Ihmiset siellä näyttävät olevan muutenkin kummallisia. Ja on rahaa jakaa saarnaajille. - Yleensä suomalainen kateellinen vaikka mistä.
Itse olen ihmetellyt USA:n meininkiä, kun saarnaajat ovat miljonäärejä. Ei mitään rajaa. - Eikö kukin voi itse päättää ketä rakastaa?
- En tiedä onko homoilla mitään omaa oppia, että pitäisi perustaa omia seurakuntia.
Toisaalta jokainen voi perustaa seurakunnan, jos hänellä on oma oppi. - On mukavaa katsoa kuinka uskovat eivät elä kuten Jeesus edellytti.
- Sitä että oikeusvaltion periaate on kaukana Raamatusta.
Että moinen ajatus on valetta. - Aivan.
Ei saa tehdä tyhjäksi Jumalan käskyä surmata ne, jotka kiroavat isää ja äitiä.
Tämä on Jeesus. - Toisaalta sinun totuus voi olla erilainen kuin Jeesuksen totuus. Se on tullut jo todettua.
- Jeesus sanoi toisin kuin sinä.
Hän kohdisti vihaiset sanansa niille ihmisille, jotka kuvittelivat olevansa muita parempia ja vailla syntiä.
Ei Jeesus käyttänyt sanaa synti, kun ei pidä itseään syntisenä. - Kerro kuka uskova puhuu vain totta.
- Raamattu ei ota kantaa kaikkeen mitä nykyään kirkkossakin on.
Otetaan esimerkiksi vaikka tämä kirkossa vihkiminen. Voimme sanoa, että kirkko on eri asia kuin Raamattu. - Keitä muita kirkossa toimii kuin suomalaisia?
- Yleisesti ottaen.
Jeesus varmaan antaa sinulle suuren palkinnon kaikista halveksivista sanoistasi.