Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Palstakamu
profiilit
Palstakamu
Palstakamu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
177
Kommenttia
8975
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näykkisin+hellästi++naisen+korvia+ja+töpsöttäisin+sormella+hänen+nenäänsä.+Joo,+mulla+on+omituiset+harrastukset.
15.06.2021 00:03
Antipsykootit+-+kuten+Ketipinor+-+ovat+myös+siitä+hyviä,+että+ne+antavat+lisää+tehoa+masennuksen+hoitoon+yhdessä+masennuslääkkeen+kanssa.+Siksi+joskus+käytetään+masennuksen+hoidossa+pientä+annosta+antipsykoottia,+vaikka+sille+ei+olisi+muuten+tarvetta.
14.06.2021 23:53
Minä+ymmärrän+Allua+siinä+mielessä,+että+itse+en+osannut+ottaa+apua+vastaan.+Kärsin+harhoista,+masennuksesta+ja+ahdistuneisuudesta+3-luokasta+lähtien.+En+koskaan+kertonut+ongelmistani+kellekään,+ennen+kuin+olin+siinä+pisteessä+että+meinasin+tappaa+itseni.+Jostain+syystä+avun+hakeminen+ja+taistelemisen+aloittamisen+mielenterveysongelmia+vastaan+on+vaikeaa.+En+tiedä+onko+vika+yhteiskunnan+suhtautumisessa+mielenterveysongelmiin+vai+mikä+siinä+oikein+on,+että+niitä+hävetään+niin+paljon.+Allu+on+nyt+jo+erittäin+hyvällä+tiellä,+kun+on+hakeutunut+terapiaan.+Muutos+on+kuitenkin+pitkä+projekti,+joten+annetaan+hänelle+aikaa+ja+ollaan+armollisia+häntä+kohtaan.
Mutta+tuo+lääkkeiden+syöminen+on+tosiaan+pitkäjänteistä+hommaa.+Itsekin+olen+ottanut+orjallisen+rutiininomaiseksi+lääkkeiden+ottamisen.+Eikä+se+aina+herkkua+ole.+Esim.+kun+aloitin+tuon+Serdolectin,+alkuun+minulla+saattoi+tulla+kusta+housuun.+No,+ei+auttanut+kuin+laittaa+suojaa+housuihin.+Ajan+myötä+tuo+sivuoire+jäi+pois.+Kannattaa+jatkaa+sitkeästi+lääkkeen+ottamista,+vaikka+se+aiheuttaisikin+alkuun+sivuoireita.+Ja+sitten+jos+sivuoireet+eivät+mene+pois,+niin+neuvotella+asiasta+lääkärin+kanssa.
14.06.2021 23:49
Suosittelen+jotain+harrastusta,+ettet+olisi+niin+yksin.+Itsellä+kun+oli+vaikeaa,+kävin+sellaisessa+"hullujen"+ryhmässä.+Siellä+puuhailtiin+aina+jotakin+yhdessä.+Se+oli+ympäristönä+turvallisen+tuntuinen,+kun+paikalla+oli+aina+kuntoutusohjaaja.+Ja+kun+muutkin+kävijät+olivat+mielenterveysongelmaisia,+niin+ei+tarvinnut+jännittää+niin+paljoa+toisia+ihmisiä.+Kannattaa+kysyä+terapiapaikasta+millaisia+mahdollisia+ryhmiä+heillä+olisi+tarjota+tai+suositella.
Monesti+itsestä+tuntuu,+että+on+ainut+maailmassa+jolla+on+tällaisia+ongelmia.+Silloin+on+tärkeä+muistaa,+että+meitä+on+paljon+muitakin+:)+Toivon+sinulle+kaikkea+hyvää.+Olet+hyvällä+tiellä,+kun+olet+uskaltanut+lähteä+terapiaan+ja+olet+pureutunut+ongelmiisi.
14.06.2021 23:34
Ehkä+voisit+ehdottaa+terapiassa+lisäkäyntejä?+Joitakin+se+auttaa,+jos+on+paljon+puhumisen+tarvetta.
14.06.2021 23:29
Alkoholi+ei+oikein+sovi+mielenterveysongelmaiselle.+Se+lisää+oman+kokemuksen+mukaan+sairauden+oireita.+Esim.+juuri+että+masentaa+entistä+enemmän+ja+tekee+mieli+tappaa+itsensä.+Yritä+etsiä+muita+keinoja+lievittää+tuskaa+kuin+alkoholi.+Ite+kuuntelen+aggressiivista+musiikkia.+Joillekin+taas+sopii+sitten+rauhallinen+musiikki+paremmin.
14.06.2021 23:27
En+ole+onnistunut+vielä+löytämään+puoluetta,+joka+edustaisi+omia+arvojani.+SDP:tä+olen+viimeksi+kannattanut,+mutta+niillä+tuntuu+menevän+omat+ja+valtion+rahat+auttamatta+sekaisin.+Muutenkin+kurittavat+oman+maan+kansalaisia+ja+sitten+ovat+hövelejä+muiden+kansallisuuksien+suhteen.
14.06.2021 23:23
En+osaa+antaa+arviota+hänen+vaarallisuudestaan+muille.+Jos+hän+kokee+olevansa+vaaraksi+muille,+niin+ilman+muuta.
14.06.2021 23:21
Jos+sinulla+on+akuutti+hätä,+niin+voit+marssia+ihan+päivystykseen+paikalle+ja+pyytää+apua.
14.06.2021 01:22
Ensimmäisenä+kannattaa+korjata+unirytmi.+Säännöllinen+unirytmi+on+yksi+merkittävin+tekijä+hyvinvointia+lisättäessä.+Nuku+öisin+ja+valvo+päivisin.+Kysy+tähän+vinkkejä+terapiapaikastasi.+Ketipinor+auttaa+nukkumaan,+joten+sitä+kannattaa+ottaa+lääkärin+ohjeiden+mukaan.
Sitten+sinun+pitäisi+jättää+ryyppääminen.+Ryyppääminen+laskee+serotoniinitasoja+ja+jo+se+saa+ihmisen+masentuneeksi.
14.06.2021 01:21
Kokemuksesta+voin+sanoa,+ettei+mielisairaala+ole+kovin+mukava+paikka.+Siellä+ei+ole+mitään+tekemistä+ja+ihminen+on+siellä+lähinnä+turvassa+itseltään.+Mutta+pirun+tylsä+paikka.+Eli+suosittelen+mielisairaalaa+vain+siinä+tapauksessa,+jos+olet+vaaraksi+itsellesi.
14.06.2021 01:17
Mikä+masennuslääke+sinulla+on+käytössä?+Masennuslääkkeiden+paras+hyöty+saadaan+irti+vasta+pitkässä+juoksussa.+Saat+syödä+niitä+ainakin+sen+3+kuukautta,+ennen+kuin+tehoja+alkaa+tulemaan.+Antipykoottien+aloittamiseen+liittyy+kohonnut+itsemurhariski.+Itse+meinasin+tehdä+itsemurhan+kun+etsittiin+sopivaa+antipsykoottia.+Mutta+viimein+kun+oikea+lääke+löytyi,+elämänlaatuni+parani+huomattavasti.+Ole+yhteydessä+terapiapaikkaasi,+jos+huomaat+itsetuhoisten+ajatuksien+liääntyvän.
14.06.2021 01:16
Omaa+oloa+on+helpottaneet+terapian+ohella+oikeat+lääkkeet.+Tarkemmin+sanottuna+syön+Venlafaxinia+ja+Serdolectia.+Tuo+Serdololect+on+niitä+viimeisiä+vaihtoehtoja,+jos+mikään+muu+antipsykootti+ei+sovi,+sillä+siihen+liittyy+sydämenpysähtymisen+riski+:D
14.06.2021 01:13
Persut+ovat+noiden+kanssa+samaa+sarjaa.
13.06.2021 23:33
Todennäköisesti+elämäsi+ei+paranisi+siitä+yhtään+vaikka+saisitkin+naisystävän.+Sinun+on+nyt+päästävä+tasapainoon+itsesi+kanssa+ja+opeteltava+rakastamaan+itseäsi.+Jatka+terapiassa+käyntiä+ja+opettele+hyväksymään+itsesi.+Meillä+jokaisella+on+omat+ongelmamme.+Kukaan+tässä+maailmassa+ei+ole+täysin+"terve".+Sinulla+on+kehityshäiriö+ja+sille+ei+mahda+mitään.+Olet+kuitenkin+tästä+huolimatta+pärjännyt+hyvin.+Sinulla+on+työpaikka+ja+jonkin+verran+seurusteluhistoriaakin.+Kun+pääset+tasapainoon+itsesi+kanssa,+en+näe+mitään+syytä+miksi+et+löytäisi+vielä+parisuhdetta.
13.06.2021 23:14
Naamakirjan+sääntöjen+vastaista+kyllä,+mutta+ei+laitonta.+Olen+joskus+tehnyt+feikki+nimellä+profiilin+ja+se+sitten+poistettiin+ylläpidon+toimesta.
13.06.2021 22:55
Toivottavasti+eivät+persut+menesty.+Köyhiä+taas+kyykytettäisiin+oikein+kunnolla.
13.06.2021 22:54
Mitenkä+sinä+nyt+sillein?+Onko+sinulla+ollut+jotain+murheita,+vai+miksi+olo+ei+ole+ollut+reipas?+Olet+kuitenkin+ollut+aina+kiva+palstalainen,+joten+toivon+sinulle+kaikkea+hyvää+🤗
13.06.2021 22:46
Ei,+ei+niin+voi+käydä.
12.06.2021 23:52
No+ei+kyllä+nyt+auta+kuvakaan.
12.06.2021 23:16
379 / 449